شرح نامه 64
این نامه ناظر به پاسخ گویى از سخنان واهى معاویه در نامه اى است که به سوى امام نگاشته
خلاصه نامه معاویه: او در نامه خود مى گوید: ما بنى عبد مناف همه از سرچشمه واحدى سیراب مى شدیم; هیچ کدام بر دیگرى برترى نداشت و متحد و متفق بودیم و این امر همچنان ادامه پیدا کرد تا زمانى که تو نسبت به پسر عمویت (اشاره به عثمان است) حسد ورزیدى تا اینکه او به قتل رسید بى آنکه دفاعى از وى کنى، بلکه بر خلاف او اقدام کردى! و بعد از وى مردم را به سوى خود فرا خواندى سپس دو نفر از شیوخ مسلمانان «طلحه» و «زبیر» را به قتل رساندى در حالى که آنها (به زعم تو) جزء عشره مبشره بودند! به علاوه ام المؤمنین عایشه را با خوارى تبعید کردى.!
سپس دارالهجره (مدینه پیغمبر) را که بهترین جایگاه بود رها ساختى و از حرمین شریفین دور شدى و به زندگى در کوفه راضى گشتى! و پیش از این نیز بر دو خلیفه پیغمبر عیب مى گرفتى و حاضر نبودى با آنها بیعت کنى! و حکومت امروز تو مشکلى از مسلمانان را حل نمى کند! و من تصمیم دارم با جمعى از مهاجران و انصار با شمشیرهاى کشیده به سوى تو آیم.!!!
لعنت الله علیه
♻️نامه امام به بدترینِ تاریخ
💠أَمَّا بَعْدُ، فَإِنَّا کُنَّا نَحْنُ وَأَنْتُمْ عَلَى مَا ذَکَرْتَ مِنَ الاُْلْفَةِ وَالْجَمَاعَةِ، فَفَرَّقَ بَیْنَنَا وَبَیْنَکُمْ أَمْسِ أَنَّا آمَنَّا وَکَفَرْتُمْ، وَالْیَوْمَ أَنَّا اسْتَقَمْنَا وَفُتِنْتُمْ، وَمَا أَسْلَمَ مُسْلِمُکُمْ إِلاَّ کَرْهاً، وَبَعْدَ أَنْ کَانَ أَنْفُ الاِْسْلاَمِ کُلُّهُ لِرَسُولِ اللهِ(صلى الله علیه وآله) حِزْباً.
💠اما بعد از حمد و ثناى الهى
💠همان گونه که گفته اى ما و شما با هم الفت و اجتماع داشتيم; ولى در گذشته آنچه ميان ما و شما جدايى افکند اين بود که ما ايمان (به خدا و پيغمبرش) آورديم و شما بر کفر خود باقى مانديد
💠و امروز هم ما در راه راست گام بر مى داريم و شما منحرف شده ايد
💠 آنها که از گروه شما مسلمان شدند از روى ميل نبود، بلکه در حالى بود که همه بزرگان عرب در برابر رسول خدا(صلى الله عليه وآله) تسليم شدند و به حزب او درآمدند(تا از جنگ و درگیری در امان باشند نه از روی اعتقاد)
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
#نامه64
#نامه_دوازدهم_به_معاویه
💠اینها به تو مربوط نیست
🅾وَذَکَرْتَ أَنِّی قَتَلْتُ طَلْحَةَ وَالزُّبَیْرَ، وَشَرَّدْتُ بِعَائِشَةَ، وَنَزَلْتُ بَیْنَ الْمِصْرَیْنِ! وَذَلِکَ أَمْرٌ غِبْتَ عَنْهُ فَلاَ عَلَیْکَ، وَلاَ الْعُذْرُ فِیهِ إِلَیْکَ
🅾گفته اى که من طلحه و زبير را کشته ام و عايشه را آواره نموده ام و در ميان کوفه و بصره اقامت گزيده ام (و دارالهجرة; يعنى مدينه پيغمبر را رها نمودم)
🅾 ولى اين امرى است که تو در آن حاضر نبوده اى و مربوط به تو نيست و لزومى ندارد عذر آن را از تو بخواهم (به علاوه تو خود پاسخ اينها را به خوبى مى دانى)
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
شرح:
👈همه مى دانیم عامل قتل طلحه و زبیر در واقع خودشان بودند که نخست با امام بیعت کردند و بعد بر او شوریدند و آتش جنگ جمل را برافروختند و نیز همه مى دانیم عایشه با پاى خود و با میل خود شورشیان بصره را همراهى کرد و امیرمؤمنان على(علیه السلام) نهایت جوانمردى را به خرج داد و با احترام کامل براى احترام به پیغمبر خدا او را به مدینه بازگرداند و به یقین معاویه تمام اینها را مى دانسته; ولى هدفش فتنه انگیزى در میان شامیان بوده است و قاعدتاً دستور مى داد نامه اش را بر فراز تمام منابر شام بخوانند و شامیان ناآگاه زمان را بر ضد على(علیه السلام) بشورانند
🅾جواب مقتدرانه امام
واما در مورد... حرف زیادی زدی
💠 وَذَکَرْتَ أَنَّکَ زَائِرِی فِی الْمُهَاجِرِینَ وَالاَْنْصَارِ، وَقَدِ انْقَطَعَتِ الْهِجْرَةُ یَوْمَ أُسِرَ أَخُوکَ فَإِنْ کَانَ فِیهِ عَجَلٌ فَاسْتَرْفِهْ، فَإِنِّی إِنْ أَزُرْکَ فَذَلِکَ جَدِیرٌ أَنْ یَکُونَ اللهُ إِنَّمَا بَعَثَنِی إِلَیْکَ لِلنِّقْمَةِ مِنْکَ! وَإِنْ تَزُرْنِی فَکَمَا قَالَ أَخُو بَنِی أَسَد:
مُسْتَقْبِلِینَ رِیَاحَ الصَّیْفِ تَضْرِبُهُمْ *** بِحَاصِب بَیْنَ أَغْوَار وَجُلْمُودِ
وَعِنْدِی السَّیْفُ الَّذِی أَعْضَضْتُهُ بِجَدِّکَ وَخَالِکَ وَأَخِیکَ فِی مَقَام وَاحِد
💠گفته اى که با گروهى از مهاجران و انصار به مقابله من خواهى شتافت (کدام مهاجر و انصار)
👈هجرت از آن روزى که برادرت (يزيد بن ابى سفيان در روز فتح مکه به دست مسلمانان) اسير شد پايان يافت.
💠با اين حال اگر در اين رويارويى و ملاقات شتاب دارى (کمى) دست نگه دار، 👈زيرا اگر من به ديدار تو آيم سزاوارتر است، چرا که خداوند مرا به سوى تو فرستاده تا از تو انتقام بگيرم
👈 و اگر تو به ديدار من آيى (با نيروى عظيم کوبنده اى روبرو خواهى شد و) چنان است که شاعر بنى اسد گفته:
✅«آنها به استقبال تندباد تابستانى مى شتابند که آنان را در ميان سراشيبى ها و تخته سنگها با سنگريزه هايش در هم مى کوبد».
✅و (بدان) همان #شمشيرى که با آن بر پيکر جد و دايى و برادرت در يک ميدان نبرد (در ميان جنگ بدر) زدم #هنوز_نزد_من است.
#نامه64
#قسمت_اول
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
Kashani-13971007-61-Khotbeye 172-Thaqalain_ir.mp3
15.67M
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈
🔊 #درآمدی_بر_نهج_البلاغه
📌 جلسه_شصت_و_یکم
🔖 خطبه ۱۷۲ نهج البلاغه
خطبه 172
استاد حامد کاشانی
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
6 روز مانده تا عید غدیر
🔸«پیامبرگرامی اسلام صلیالله علیه و آله و سلم»:
🔹اگر تمام مردم در دوستی و محبت علی بن ابیطالب علیهالسلام یکدل بودند و وحدت کلمه داشتند خداوند آتش جهنم را هرگز نمیآفرید.
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
#چهارمین_ختم_نهج_البلاغه
💥تقدیم به ساحت مقدس حضرت #فاطمه(سلام الله علیها)
#شروع:۶آبان 1402
طرح ختم دوساله نهج البلاغه
🌷🌷سهم #امروز🌷🌷
به نیابت از عباد صالح خدا:
" #شهید_رئیسی و همراهان "
👈 #نامه64
قسمت دوم
🌹لطفا با حضور در کانال سهم امروز را مطالعه بفرمایید.👇👇👇
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
💞بسم الله الرحمن الرحیم
💥ای معاویه، تو سخت دل و ناقص العقلی!...
💠وَإِنَّکَ وَاللهِ مَا عَلِمْتُ الاَْغْلَفُ الْقَلْبِ، الْمُقَارِبُ الْعَقْلِ; وَالاَْوْلَى أَنْ یُقَالَ لَکَ: إِنَّکَ رَقِیتَ سُلَّماً أَطْلَعَکَ مَطْلَعَ سُوء عَلَیْکَ لاَ لَکَ، لاَِنَّکَ نَشَدْتَ غَیْرَ ضَالَّتِکَ، وَرَعَیْتَ غَیْرَ سَائِمَتِکَ، وَطَلَبْتَ أَمْراً لَسْتَ مِنْ أَهْلِهِ وَلاَ فِی مَعْدِنِهِ
💠(ای معاویه) به خدا سوگند مى دانم تو مردى سخت دل و ناقص العقل هستى و سزاوار است درباره تو گفته شود که از نردبانى بالا رفته اى که تو را به پرتگاه خطرناکى کشانده و به زيان توست نه به سود تو
💠 زيرا تو به دنبال غير گمشده خود(حکومت) هستى و داری گوسفندانِ ديگرى را مى چرانى
💠و مقامى را مى طلبى که نه سزاوار آن هستى و نه در معدن و کانون آن قرار دارى.
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
#نامه64
#پاسخ_کوبنده_به_اراجیف_معاویه
#نامه_معاویه
💠 فَمَا أَبْعَدَ قَوْلَکَ مِنْ فِعْلِکَ!! وَقَرِیبٌ مَا أَشْبَهْتَ مِنْ أَعْمَام وَأَخْوَال! حَمَلَتْهُمُ الشَّقَاوَةُ، وَتَمَنِّی الْبَاطِلِ، عَلَى الْجُحُودِ بِمُحَمَّد صلى الله علیه وآله وسلم فَصُرِعُوا مَصَارِعَهُمْ حَیْثُ عَلِمْتَ، لَمْ یَدْفَعُوا عَظِیماً، وَلَمْ یَمْنَعُوا حَرِیماً، بِوَقْعِ سُیُوف مَا خَلاَ مِنْهَا الْوَغَى،
♻️چقدر گفتار و کردارت از هم دور است!
♻️ و چقدر تو با عموها و دايى هاى (بت پرستت) شباهت نزديک دارى
♻️همان ها که شقاوت و تمناى باطل وادارشان ساخت که (آيين) محمد(صلى الله عليه وآله) را انکار کنند و همان گونه که مى دانى (مسلمانان با انها ستيزه کرده اند تا) به خاک و خون غلطيدند و در برابر شمشيرهايى که ميدان نبرد هرگز از آن خالى نبوده و سستى در آن راه نمى يافته نتوانستند در مقابل بلاى بزرگ از خود دفاع کنند و يا از حريم خود حمايت نمايند.
#نامه64
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
💠 تحقق ولایت انسان ها نسبت به یکدیگر
🔸 انسان ها اگر می خواهند ولایت هم دیگر را بپذیرند و با هم دوست و ناصر باشند، باید هشیاری خود را حفظ کرده و با مؤمنان و اهل تقوا #رابطه_ولایی برقرار کنند و با غیر مؤمنان و غیر اهل تقوا این نوع رابطه را برقرار نکنند. آیاتی از قرآن کریم این مسأله را بیان می کند و می فرماید: ﴿یا أیّها الّذین ءامنوا لاتتخذوا الّذین اتخذوا دینکم هزواً ولعباً من الّذین اُوتوا الکتاب من قبلکم والکفار أولیاء﴾؛ ای مؤمنان، کسانی را که دین شما را استهزاء کرده و به بازی گرفته اند چه از کسانی که پیش از شما به آنان کتاب داده شد و چه کافران به عنوان ولی اتخاذ نکنید، تا از #راه_حق باز نمانید... . 🔸 انسان ابتدا باید خود را از ولاءهای باطل و کاذب تخلیه نموده و جان خویش را #تهذیب کند تا راه برای تجلیه و تحلیه گشوده شود و #ولاء_حق و راستین در جان انسان استقرار یابد؛ به بیان دیگر انسان در آغاز باید از باطل تبرّی جوید تا گرایش در جهت حق در او تحقق پیدا کند. آنان که در دنیا ولی یکدیگر باشند، در قیامت کاری از آنان ساخته نیست: ﴿یوم لایغنی مولی عن مولی شیئاً وهم لاینصرون﴾ روز قیامت روزی است که هیچ دوستی نمی تواند از دوست خود حمایت کند و آنان یاری نمی شوند. زیرا در قیامت تنها یک مولی برای آنان وجود دارد و آن هم آتش است... . 🔸 از مجموعه مباحث این فصل استفاده می شود که اولاً، #ولایت وجوددارد. ثانیاً، انسان باید هوشیار باشد که ولایت چه کسی را بپذیرد و از ولایت چه کسی پرهیز کند تا در روز قیامت که روز ظهور حق و ولایت حق است، بدون ولی و سرپرست نماند. 👈 قرآن به ما می فرماید: ﴿إنّما ولیّکم الله ورسوله والّذین ءامنوا الذین یقیمون الصلاة ویؤتون الزّکاة وهم راکعون٭ ومن یتولّ الله ورسوله والّذین ءامنوا فإنّ حزب الله هم الغالبون﴾؛ ولی شما تنها خدا و پیامبر اوست و کسانی که ایمان آورده اند، همان کسانی که نماز را برپا می دارند و در حال رکوع زکات می دهند، و هر کس خدا و پیامبر او و کسانی را که ایمان آورده اند، ولی خود بداند، پیروز است، چرا که #حزب_خدا همان پیروزمندانند. 🔸 البته قرآن کریم، علاوه بر تبیینِ تحققِ ولایت خدا و مؤمنان، از افرادی که در دنیا به مقام ولایت رسیده و آثار آن از آن ها ظهور کرده است، همانند انبیا و اولیای الهی و هم چنین انسان هایی غیر از انبیا و اولیای الهی، نظیر حضرت مریم، مادر موسی، اصحاب کهف و مانند آن خبر می دهد. مهم این است که انسان در پرتو آموزه های قرآن کریم، نه تنها با راه های اثبات ولایت در مقام استدلال آگاهی پیدا کند، بلکه بداند که چگونه می توان به مقام ولایت رسید و #ولی_الله شد. #دهه_ولایت_و_امامت #آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی 📚 شمیم ولایت ص 46 تا 48 https://eitaa.com/quraanalkarim
💠 میزان انسان
🔸 یكی از آن نصایحی كه وجود مبارك #امام_باقر_سلام_الله_علیه می فرمود این است كه فرمود مردم همان طوری كه كالاها را با ترازو می سنجند، خودشان را هم باید با ترازو بسنجند؛ 👈 فرمود جانتان، عقلتان، روحتان، ایمانتان را هم توزین كنید. 🔸 ما چقدر می ارزیم؟ انسانیت ما چقدر می ارزد؟ ما چقدر آدمیم؟ چقدر می فهمیم؟ برای این توزین، یك ترازو لازم است، آدم تا خودش را با یك ترازو نسنجد كه نمی داند سبك است یا سنگین؛ 🔸 وجود مبارك امام باقر (سلام الله علیه) فرمود: ـ قرآن ترازوست یك، ـ معارفش، مطالب تفسیری اش وزن هستند دو، ـ شما یعنی اعمالتان عقایدتان اخلاقتان مسائل فقهی و حقوقی كه انجام دادید موزونید سه. این موزون را در كنار این وزن با ترازوی قرآن بسنجید. خب این نیاز دارد به اینكه انسان با قرآن مأنوس باشد؛ نه تنها قرآن #بخواند، بلکه مطالب قرآن را هم #بداند و بعد خودش را با قرآن ارزیابی كند و #بسنجد. 🔸 خب چرا دیگری ما را بسنجد كه ما سبكیم یا سنگینیم؟! ما اگر خودمان را بسنجیم، اگر سنگین بودیم كه شاكریم و اگر _ خدای ناكرده _ سبك بودیم، سعی می كنیم سنگین و وزین بشویم. این وصیت وجود مبارك امام باقر (سلام الله علیه) است كه به همه ما توصیه كردند كه شما خودتان را بر قرآن كریم عرضه كنید و با آن بسنجید. #آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی 📚 دیدار بعضی از مسئولین با حضرت استاد تاریخ: 1385/05/16 http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
#چهارمین_ختم_نهج_البلاغه
💥تقدیم به ساحت مقدس حضرت #فاطمه(سلام الله علیها)
#شروع:۶آبان 1402
طرح ختم دوساله نهج البلاغه
🌷🌷سهم #امروز🌷🌷
به نیابت از عباد صالح خدا:
" #شهید_رئیسی و همراهان "
👈 #نامه63
🌹لطفا با حضور در کانال سهم امروز را مطالعه بفرمایید.👇👇👇
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
در محضر نهج البلاغه
#چهارمین_ختم_نهج_البلاغه 💥تقدیم به ساحت مقدس حضرت #فاطمه(سلام الله علیها) #شروع:۶آبان 1402 طرح ختم
میلاد امام هادی علیه السلام برشما دوستان ولایی پرخیر و برکت باد
#شرح_مختصر_نامه63
✅از نامه هاى امام(علیه السلام) است که به ابوموسى اشعرى فرماندار آن حضرت در کوفه نگاشت هنگامى که به آن حضرت خبر رسید که ابو موسى اهل کوفه را از حرکت براى همراهى آن حضرت در جنگ جمل (به سوى بصره) باز داشته است.
این نامه، در ضمن حکم عزل مشروط ابو موسى را در بر دارد.
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
#نامه63
✴️برای جنگ آماده شو
🅾مِنْ عَبْدِ اللهِ عَلِیّ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ إِلَى عَبْدِ اللهِ بْنِ قَیْس. أَمَّا بَعْدُ، فَقَدْ بَلَغَنِی عَنْکَ قَوْلٌ هُوَ لَکَ وَعَلَیْکَ فَإِذَا قَدِمَ رَسُولِی عَلَیْکَ فَارْفَعْ ذَیْلَکَ، وَاشْدُدْ مِئْزَرَکَ، وَاخْرُجْ مِنْ جُحْرِکَ، وَانْدُبْ مَنْ مَعَکَ، فَإِنْ حَقَّقْتَ فَانْفُذْ، وَإِنْ تَفَشَّلْتَ فَابْعُدْ
🅾اين نامه اى است از بنده خدا اميرمؤمنان به عبدالله بن قيس (ابو موسى اشعرى)
🅾اما بعد (از حمد و ثناى الهى) سخنى از تو به من گزارش داده شده که هم به سود توست و هم به زيان تو.
🅾هنگامى که فرستاده من بر تو وارد شد دامن بر کمر زن و کمربندت را محکم ببند و از لانه ات بيرون آى
🅾 و از کسانى که با تو هستند (براى شرکت در ميدان جهاد و مبارزه با شورشيان بصره) دعوت کن;
🅾اگر حق را يافتى و تصميم خود را گرفتى آنها را (با خود به سوى ما) بياور
🅾 و هرگاه سستى را پيشه کردى #از_مقام_خود_کنار_برو.
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
#نامه63
#ولایت_مداری
💠گوش کن و فرمانپذیر باش
🔰وَایْمُ اللهِ لَتُؤْتَیَنَّ مِنْ حَیْثُ أَنْتَ، وَلاَ تُتْرَکُ حَتَّى یُخْلَطَ زُبْدُکَ بِخَاثِرِکَ، وَذَائِبُکَ بِجَامِدِکَ وَحَتَّى تُعْجَلَ عَنْ قِعْدَتِکَ، وَتَحْذَرَ مِنْ أَمَامِکَ کَحَذَرِکَ مِنْ خَلْفِکَ، وَمَا هِیَ بِالْهُوَیْنَى الَّتِی تَرْجُو، وَلَکِنَّهَا الدَّاهِیَةُ الْکُبْرَى، یُرْکَبُ جَمَلُهَا، وَیُذَلَّلُّ صَعْبُهَا، وَیُسَهَّلُ جَبَلُهَا
🔰به خدا سوگند! (در صورت تخلف از اين دستور) هرجا باشى به سراغ تو خواهند آمد و تو را رها نخواهند ساخت تا گوشت و استخوانت و تر و خشکت به هم درآميزد و حتى نتوانى بر زمين بنشينى
🔰 و (تو را چنان محاصره مى کنند که) از پيش رويت همان گونه خواهى ترسيد که از پشت سرت.
🔰👈 اين فتنه (فتنه جمل) به آن آسانى که تو فکر مى کنى نيست،
🔰 بلکه حادثه بزرگى است که بايد بر مرکبش سوار شد و سختى هايش را هموار کرد و کوه مشکلاتش را صاف نمود.
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
#نامه63
#ولایت_مداری و #آینده_نگری
🅾درست بیاندیش و درست عمل کن
♦️ فَاعْقِلْ عَقْلَکَ، وَامْلِکْ أَمْرَکَ، وَخُذْ نَصِیبَکَ وَحَظَّکَ. فَإِنْ کَرِهْتَ فَتَنَحَّ إِلَى غَیْرِ رَحْب وَلاَ فِی نَجَاة، فَبِالْحَرِیِّ لَتُکْفَیَنَّ وَأَنْتَ نَائِمٌ، حَتَّى لاَ یُقَالَ أَیْنَ فُلاَنٌ؟ وَاللهِ إِنَّهُ لَحَقٌّ مَعَ مُحِقّ، وَمَا أُبَالِی مَا صَنَعَ الْمُلْحِدُونَ، وَالسَّلاَمُ...
♻️ انديشه خود را به کار گير و مالک کار خود باش
♻️و بهره و نصيبت را درياب (و در ميدان جهاد اسلامى با ما همراه باش)
♻️ولى اگر اين کار براى تو خوشايند نيست (و لجوجانه بر فکر خود اصرار دارى، از فرماندارى کوفه) کنار برو
♻️ (و بدان) نه گشايشى براى تو خواهد بود و نه نجاتى (نه راه رستگارى در دنيا و نه رستگارى در آخرت)
♻️ اگر تو در خواب فرو روى سزاست که ديگران انجام وظيفه کنند و آنچنان به دست فراموشى سپرده شوى که نگويند فلانى کجاست.
♻️👈 به خدا سوگند اين راه (که ما مى رويم) راه حقى است که به دست مرد حق انجام مى گيرد و من باکى ندارم که خدانشناسان (همچون تو) چه کار مى کنند. والسلام.
#نامه63
به ابوموسی اشعری
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
#نامه63
#لجبازی_فرماندار_کوفه
Kashani-13971014-62-Edame-Khotbeye-172-Thaqalain_ir.mp3
15.94M
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈
🔊 #درآمدی_بر_نهج_البلاغه
📌 جلسه_شصت_و_دوم
🔖 ادامه خطبه ۱۷۲ نهج البلاغه
خطبه 172
استادحامد کاشانی
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
🗓روز شمار عید غدیر
3⃣ روز مانده تا #عید_ولایت
💫اَلسَّلامُ عَلَیک یا عَلِی الْمُرْتَضی
❇️"راه روشن"❇️
🌸رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم)
أنْتَ (یا علی) تُبَیِّنُ لأمَّتِی مَا اخْتَلَفُوا فِیهِ بَعْدِیتو
(یا علی) بعد از من آنچه امت من در آن اختلاف خواهند داشت برای آنان روشن خواهی ساخت
📚الریاض النضرة، ج 3، ص 120
#عیدالله_اکبر #عید_غدیر #ولایت
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7