eitaa logo
در محضر نهج البلاغه
359 دنبال‌کننده
5هزار عکس
1.2هزار ویدیو
14 فایل
🔼 ترویج انس با نهج البلاغه,آرام آرام و ختم آن همراه با شرح مختصر از اینکه مطالب را با لینک کانال منتشر میکنید ممنونم 🔽لینک کانال ما در ایتا http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7 🔽 ارتباط با آدمین @piroozy
مشاهده در ایتا
دانلود
╭❁━═━⊰✼❆🍃🌹🍃❆✼⊱━═━❁╮ ✨بسم الله الرحمن الرحیم ✨ حکمت43 🌹شرح (9) 🔹الگوهاى انسانى (فضائل اخلاقى یکى از یاران) 🔵 پنجمین و آخرین وصفی که مولا علی (علیه السلام) درباره مرحوم خَباب بن اَرَت به کار برده اند، این است که «عاشَ مُجاهداً» ؛ " او در تمام زندگیش مجاهدانه زندگی کرد. " مباحث خوبی پیرامون جهاد در نهج البلاغه است که به ترتیب عرض می کنم: 🔸نکته اول چیستی جهاد است؛ مولا علی (علیه السلام) در حکمت ۳۱ برای جهاد، که خودش یکی از ارکان چهارگانه ایمان است،چهار شعبه معرفی کرده است: «یکی امر به معروف، دوّمی نهی از منکر، سوّمی صداقت در هر شرایطی و چهارم دشمنی با فاسقان.» 🔸مطلب دوّم ارزش و اهمیت و جایگاه جهاد است در نهج البلاغه. 🔻حضرت علی (علیه السلام) در خطبه ۱۱۰ نهج البلاغه می‌فرماید: «برترین چیزی که به برکت آن می شود به خدا رسید، ایمان است و جهاد فی سبیله؛ بعد می‌فرماید: «فَأنَّهُ ذِروَةُ الإسلام» ؛ " همانا جهاد قلهٔ اسلام است." یعنی قلّهٔ فضائل اسلام است. 🔻یا در خطبه ۲۷، درباره ارزش جهاد می‌فرماید: «إن الجَهاد بابٌ من ابوابِ الجَنَّه فَتَحَهُ الله لِخاصَّة اولیائِه» ؛ "جهاد دری از درهای بهشت است که خداوند آن را برای اولیاء خاص خودش باز کرده است." 🔻در اهمیّت و ارزش جهاد همین بس که مولا علی (علیه السلام) در آخرین وصیت نامه خودشان در نامه ۴۷ می فرمایند: «اللّه اللّه فی الجهاد بِاموالکم و أنفسکم و ألسنتکم فی سبیل الله» ؛ " خدا را خدا را درباره جهاد! با اموال و جانها و زبان هایتان در راه خدا" 🔻مورد دیگر درباره ارزش جهاد اینکه جهاد در منظر امیرالمؤمنین (علیه السلام) یکی از چهار رکن اصلی ایمان است؛ در حکمت ۳۱ می‌فرمایند: «ایمان بر چهار ستون استوار است؛ بر صبر و یقین و عدل و جهاد.» http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7 ╰❁━═━⊰✼❆🍃🌹🍃❆✼⊱━═━❁╯
دوستان ولایی سلام 🍃حکمتهای نهج البلاغه به علت شمردن بعضی صفات مهم و کارساز در زندگی، بسیار مورد اهمیت هستند. برای استفاده بهتر از شرح حکمتها که از خود نهج البلاغه برای شرح بهره گرفته شده، به عنوان های زیر مراجعه کنید. *. شرح حکمت اول تا حکمت دهم *. شرح حکمت یازدهم تا بیستم *. شرح حکمت 21 تا حکمت سی ام *. شرح حکمت31 تا حکمت سی وپنجم *. شرح حکمت36 تا حکمت سی و هفتم شرح حکمت سی و هشتم قسمت اول تا دهم قسمت یازدهم تاچهاردهم شرح حکمت سی و نهم شرح حکمت چهل و چهل و یکم شرح حکمت چهل و دوم شرح حکمت چهل و سوم قسمت اول تا پنجم قسمت ششم قسمت هفتم قسمت هشتم قسمت نهم http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7 روی متون رنگی کلیک کنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏠 | غصه نخور عزیزم شاید بارون بباره... 🎤 روضه‌خوانی حاج محمود کریمی در شب تاسوعا در حسینیه امام خمینی. http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
می‌دونید! یه رییس‌جمهور هم داشتیم رفت ‌واسمون آب بیاره!! http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️🏴کربلا را شنیدیم... 📌😭غزه را دیدیم... 📌🤲اللهم‌عجل‌لولیک‌الفرج http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
💥تقدیم به ساحت مقدس حضرت (سلام الله علیها) :۶آبان 1402 طرح ختم دوساله نهج البلاغه 🌷🌷سهم 🌷🌷 به نیابت از عباد صالح خدا: " و همراهان " 👈 🌹لطفا با حضور در کانال سهم امروز را مطالعه بفرمایید.👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
🌸🍃🌸🍃 شرح و تفسیر قسمت دوم نامه به مالک اشتر 📜یا مالک حقوق همه شهروندان را محترم بشمار 🔺 امام(علیه السلام) در این بخش از سخنان خود از باب مقدّمه به وضع کشور مصر ـ که به یقین منحصر به آن کشور نیست ـ اشاره مى کند که پیش از تو حکومت هاى عدل و جورى داشت; حکومت عدل; مانند حکومت دوران حضرت یوسف بر مصر و حکومت جور، حکومت بسیارى از فراعنه از جمله فرعون معاصر حضرت موسى بن عمران بود. 🔺سپس به این مطلب مهم اشاره مى فرماید: که معیار سنجش حکومت ها از نظر عدل و جور، افکار عمومى توده مردم است، همان چیزى که امروز در تمام دنیا از آن سخن گفته مى شود، هرچند در عمل غالباً به فراموشى سپرده خواهد شد ولى در آن روز که امام(علیه السلام) این سخن را بیان فرمود کمتر کسى اعتقاد به چنین سخنى داشت و تصور مردم بر این بود که حکومت بدون استبداد امکان پذیر نیست و استبداد همواره آمیخته با ظلم و ستم است. 🔺در بعضى از تعبیرات دانشمندان آمده است: «ألْسِنَةُ الْخَلْقِ أقْلامُ الْحَقِّ» یا «ألْسِنَةُ الرَّعِیَةِ أقْلامُ الْحَقِّ إلَى الْمُلُوکِ» که مفهوم هر دو یکى است و آن اینکه زبان توده هاى مردم قلم حق است که نامه هاى خود را با آن براى زمامداران مى نویسد یا خداوند بدین وسیله با آنها مکاتبه مى کند و در هر حال هدف این است که قضاوت عمومى و هوش جمعى معیار بسیار خوبى براى سنجش ارزش حکومت هاست. 🔺البته گاه مى شود که حکومت ها از طریق تبلیغات دروغین و ریاکارى افکار مردم را مى دزدند یا آنها را شستشوى مغزى مى دهند. در این گونه موارد قضاوت عمومى بیمار مى شود و اثر مطلوب خود را از دست مى دهد. 🔺به هر حال خوب است زمامداران کنونى مسلمانان، جمله «إنَّما یُسْتَدلُ عَلَى الصّالِحینَ بِما یُجْرِى اللهُ لَهُمْ عَلى ألْسُنِ عِبادِهِ» را با آب زر بنویسند و در برابر دیدگان خود نصب کنند و به دل بسپارند و براى رسیدن به این مطلب باید متملّقان را از اطراف خود دور سازند و تنها به گواهى اطرافیان قناعت نکنند، بلکه از راه تماس مستقیم با مردم قضاوت افکار عمومى را بیابند. http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
🔰حقوق شهروندان را محترم بشمار 🅾ثُمَّ اعْلَمْ یَا مَالِکُ أَنِّی قَدْ وَجَّهْتُکَ إِلَى بِلاَد قَدْ جَرَتْ عَلَیْهَا دُوَلٌ قَبْلَکَ، مِنْ عَدْل وَجَوْر، وَأَنَّ النَّاسَ یَنْظُرُونَ مِنْ أُمُورِکَ فِی مِثْلِ مَا کُنْتَ تَنْظُرُ فِیهِ مِنْ أُمُورِ الْوُلاَةِ قَبْلَکَ، وَیَقُولُونَ فِیکَ مَا کُنْتَ تَقُولُ فِیهِمْ، وَإِنَّمَا یُسْتَدَلُّ عَلَى الصَّالِحِینَ بِمَا یُجْرِی اللهُ لَهُمْ عَلَى أَلْسُنِ عِبَادِهِ، فَلْیَکُنْ أَحَبَّ الذَّخَائِرِ إِلَیْکَ ذَخِیرَةُ الْعَمَلِ الصَّالِحِ، فَامْلِکْ هَوَاکَ، وَشُحَّ بِنَفْسِکَ عَمَّا لاَ یَحِلُّ لَکَ، فَإِنَّ الشُّحَّ بِالنَّفْسِ الاِْنْصَافُ مِنْهَا فِیمَا أَحَبَّتْ أَوْ کَرِهَتْ. 🅾اى مالک! بدان من تو را به سوى بلادى فرستادم که پيش از تو دولت هاى عادل و ستمگرى بر آن حکومت داشتند 🅾و مردم به کارهاى تو همان گونه نظر مى کنند که تو در امور زمامداران پيش از خود نظر مى کردى، 🅾و همان را درباره تو خواهند گفت که تو درباره آنها مى گفتى 🅾 و (بدان) افراد صالح را به آنچه خداوند بر زبان بندگانش جارى مى سازد مى توان شناخت، 👈بنابراين بايد محبوب ترين ذخاير نزد تو ذخيره عمل صالح باشد. 👈زمام هوا و هوس خود را در دست گير 👈 و نسبت به آنچه بر تو حلال نيست بخيل باش، 🅾 زيرا بخل به خويشتن، راه انصاف را در آنچه محبوب و مکروه است به تو نشان مى دهد. http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✴️ادامه شرح فراز دوم: 💠شش دستور مهم به مالک 1⃣ محبوب ترین ذخایر نزد تو  عمل صالح باشد» 🅾قرآن مجید مى فرماید: «(فَمَنْ کانَ یَرْجُوا لِقاءَ رَبِّهِ فَلْیَعْمَلْ عَمَلاً صالِحاً); پس هر که به لقاى پروردگارش امید دارد، باید کارى شایسته انجام دهد». 🅾و مى فرماید: «(الَیْهِ یَصْعَدُ الْکَلِمُ الطَّیِّبُ وَالْعَمَلُ الصّالِحُ یَرْفَعُهُ); سخنان پاکیزه به سوى او صعود مى کند و عمل صالح آن را بالا مى برد (و قبول مى کند و پاداش شایسته مى دهد)» 2⃣ دومین دستور : مالکیّت هواى نفس، یعنی به هنگام هیجان شهوات، انسان بتواند خود را کنترل کند. 🅾در حدیثى از امام صادق علیه السلام مى خوانیم :"از هواى نفس بترسید همان گونه که از دشمنان بیم دارید، چرا که چیزى دشمن تر از پیروى هواى نفس و آنچه «بى حساب» بر زبان انسان جارى مى شود نیست». 3⃣سومین دستور:بخل به خویشتن در برابر آنچه حرام است. یعنی انسان همچون بخیل که حاضر نیست درهم و دینارى از اموال خود را به کسى بدهد در برابر محرمات ایستادگى کند. 🅾نتیجه این کار آن است که راه انصاف را در همه حال مى پوید; 4⃣در دستور چهارم به مسأله بسیار مهمى اشاره مى کند که از سماحت و عظمت قوانین اسلامى پرده برمى دارد و آن اینکه 👈باید قلب تو مستقیماً با رحمت و محبّت و لطف نسبت به رعایا در تماس باشد. 🅾ممکن است تفاوت رحمت و محبّت و لطف در این باشد که رحمت مرتبه اول دوستى و خوش رفتارى است و محبّت درجه بالاتر و لطف آخرین درجه است. 🅾و شاید تفاوت این مراتب نسبت به موقعیت رعایا باشد; بعضى استحقاق رحمت دارند و بعضى که سودمندتر و مفیدترند شایسته محبّت و آنهایى که خدمت و تلاششان از همه بیشتر است سزاوار لطف اند. 5⃣پنجمین دستور که در واقع تأکیدى است بر دستور چهارم، اینکه پایه حکومت صحیح، مقتدر و عادلانه، بر قلوب و دل هاى مردم است نه بر شمشیرها و نیزه ها. 🅾آنها که بر دل ها حکومت دارند کشورشان امن و امان است و آنها که بر شمشیر تکیه مى کنند دائما در خطرند. 🅾می فرماید : رعایا در حکومت اسلامى از دو حالت خارج نیستند: یا اکثریت مسلمانند و مسلمان برادر مسلمان است و یا اقلیتى هستند که با مسلمانان زندگى مسالمت آمیز دارند که آنها انسانند و انسان نسبت به انسان باید نهایت محبّت را داشته باشد. 🅾 و تمام انسان ها و پیروان همه مذاهب مى توانند با مسلمانان زندگى مسالمت آمیز داشته باشند و در داخل کشورهاى اسلامى در سایه قوانین اسلام، جان و مال و ناموس و آبرویشان محفوظ باشد. 6⃣ششمین دستور که از مهم ترین دستورات مدیریت و مردم دارى است، 👈اینکه دانشمند و جاهل هر یک به تناسب حال خود گرفتار لغزش هایى مى شوند و هیچ کس نمى تواند ادعاى بى گناهى کند. حتى در حالات بعضى از انبیاى الهى گاهى ترک اولى دیده مى شود که اگر چه گناه نیست اما شایسته مقام آنها نیست. 👈همچنین گاه انسان بر اثر ناراحتی های جسمانى و روحانى، شکست در زندگى، از دست رفتن عزیزان و امثال اینها حالت عادى خود را از دست مى دهد و در این حال گرفتار لغزش هایى مى شود. 🅾امام(علیه السلام) به مالک اشتر عفو از خطاها را (تا آنجا که میسر است و راه دارد) دستور مى دهد 🅾و براى اینکه انگیزه این کار در وجود او تقویت شود وى را به خطاهایش در پیشگاه پروردگار توجّه داده، مى فرماید: آیا مایل نیستى خدا از خطاهاى تو بگذرد، پس تو هم از خطاهای رعایا و زیر مجموعه ات بگذر http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
🔰با تمام وجود مهربان باش 🅾وَأَشْعِرْ قَلْبَکَ الرَّحْمَةَ لِلرَّعِیَّةِ، وَالْمَحَبَّةَ لَهُمْ، وَاللُّطْفَ بِهِمْ، وَلاَ تَکُونَنَّ عَلَیْهِمْ سَبُعاً ضَارِیاً تَغْتَنِمُ أَکْلَهُمْ، فَإِنَّهُمْ صِنْفَانِ: إِمَّا أَخٌ لَکَ فِی الدِّینِ، وَإِمَّا نَظِیرٌ لَکَ فِی الْخَلْقِ.... فَأَعْطِهِمْ مِنْ عَفْوِکَ وَصَفْحِکَ مِثْلِ الَّذِی تُحِبُّ وَتَرْضَى أَنْ یُعْطِیَکَ اللهُ مِنْ عَفْوِهِ وَصَفْحِهِ، فَإِنَّکَ فَوْقَهُمْ، وَوَالِی الاَْمْرِ عَلَیْکَ فَوْقَکَ، وَاللهُ فَوْقَ مَنْ وَلاَّکَ! وَقَدِ اسْتَکْفَاکَ أَمْرَهُمْ، وَابْتَلاَکَ بِهِمْ. 👈 و قلب خويش را کانون رحمت و محبّت و لطف به رعيت قرار ده 👈و در مورد آنان همچون درنده اى مباش که خوردنشان را غنيمت شمارى، 🅾 زيرا آنها دو گروهند يا برادر دينى تواند و يا انسان هايى که در آفرينش شبيه تو هستند (در هر حال بايد حقوق آنها را محترم بشمارى و بدان) 🅾از مردم لغزش ها و خطاهايى سر مى زند و مشکلاتى به آنها دست مى دهد (که آنها را از انجام وظيفه باز مى دارد) 🅾و به دست آنان از روى عمد يا خطا، کارهاى (خلافى) ظاهر مى شود (در اين گونه موارد) : 👈از عفو و گذشت خود آن قدر به آنها عطا کن که دوست دارى و خوشنود مى شوى خداوند از عفوش به تو عطا کند، 🅾زيرا تو فوق آنها هستى و پيشوايت فوق توست 🅾و فوق کسى است که تو را زمامدار آنها قرار داده و تدبير امور آنها را از تو خواسته و به وسيله آنان تو را مى کند. http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
عاشق‌هایی که هیچ وقت زیر میز نمی‌زنند! : عشق تنها ابزار رسیدن به «قدم صدق» است! ✍️ خدا گفت این را، من نگفتم ؛ |  مابینِ مؤمنین کسانی هستند که صِدق دارند برای عهدی که با خدا بستند! بعضی‌ها این عهد را به آخر بردند، و بعضی‌ها منتظرند تا این عهد را تمام و کمال ادا کنند، و هیچ وقت عهدشان را تغییر ندادند!  | أحزاب / ۲٣ ※ این آیه می‌پیچد شبیه یک درد دنباله‌دار در جانم! | صدقوا ما عاهدوا | ... ایستادن، با صادقانه ایستادن فرق می‌کند! یاد ماجرای (فرزدق) افتادم! امام به او گفته بود؛ مسلم به تکلیف خویش عمل کرد و تکلیف ما باقی مانده! • از خودم می‌پرسم؛ تکلیف من چه می‌شود یعنی؟ «ایستادن‌ِ از سر صدق» پلّه‌ی قبلیِ مقام محمود است! اگر استقامت صادقانه‌ی کسی تأیید شود، دیگر بستر کسب مقام محمود، در جان او درست شده است. • خیال خدا آنقدر از بابت این «عاشق‌ها» راحت است که « و ما بدّلوا تبدیلا» برایشان نازل می‌کند.. یعنی آنها هیچ وقت زیر میز نمی‌زنند! • با همان درد پیچیده، با خودم گفتم : تهِ قصه‌ی ما چه می‌شود یعنی؟ ما نیز از آن کسانی هستیم که خدا، «مابینِ مؤمنین» با انگشت نشان‌شان می‌گیرد و سری با لبخند به نشانِ تأیید صدق‌شان، تکان می‌دهد ؟ « مابینِ مؤمنین» ، یعنی فقط بعضی‌ها که عاشقند ! |  مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبديلًا.  أحزاب/۲۳   | ※ هر چند آیه شأن نزول دارد! اما انگار آیه ها هر لحظه در حالِ نزولند ... بی قید زمان و مکان ! و ما بدّلوا تبدیلا @ostad_shojae http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فقط همین‌ها تا روز عاشورا کنار امام حسین علیه السلام ماندند ... با همین یک شاخصه! http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هیئٺ تمام شد همہ رفتند و تو هنوز بالاے تل نشستـہ و خون گریـہ میكنى آجرڪ الله یا صاحب‌الزمان آری ، سالهاست صبح و شب خون گریه میکنی... و در انتظار ۳۱۳ علمدار که عباس‌وار یاری ات کنند تا بیایی و ندا دهی: الا یا اهل العالم، انَّ جدّی الحسین قَتلوه عطشانا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠
وارث یحیی
▫️ وجود مبارك _ابی_طالب می ‌فرمود: «أَنَّ مِنْ هَوَانِ اَلدُّنْیا عَلَى اَللَّهِ أَنَّ رَأْسَ یحْیى بْنِ زَكَرِیا أُهْدِی إِلَى بَغِی مِنْ بَغَایا بَنِی إِسْرَائِیلَ»؛ فرمود از پستی روزگار و از وهن و سستی روزگار همین بس كه سر مطهر را برای یك ناپاك اسرائیلی هدیه بردند. ▫️ حضرت در این سفر تاریخی و سازنده ‌اش، نام مبارك یحیای شهید را زیاد بر زبان جاری می ‌كرد؛ یعنی من هم و به همین سرنوشت مبتلایم كه سر مرا برای یك ناپاك اموی هدیه می ‌برند. برای چنین كاری، لازم است. ▫️ ما در ، سالار شهیدان را وارث انبیا از آدم تا خاتم می ‌دانیم و به پیشگاه آن حضرت به عنوان وارث آدم تا خاتم عرض ادب می ‌كنیم. یكی از كسانی كه وجود مبارك حسین ‌بن‌ علی به حق وارث اوست، یحیای شهید است. ▫️ ذات اقدس الهی به یحیای شهید فرمود: ﴿یا یحْیىٰ خُذِ الْكِتَابَ بِقُوَّة﴾؛ این است كه به هر شخصی این ‌چنین نمی ‌گوید که ﴿خُذِ الْكِتَابَ بِقُوَّة﴾. یحیای شهید باید در راه دین سر بدهد و برای پذیرش چنین مسئولیتی، قدرت زایدی می‌ طلبد که آن قدرت هم باید از ناحیه ذات اقدس الهی اعطا شود. ▫️ اینكه خدای سبحان به یحیای شهید فرمود: ﴿یا یحْیىٰ خُذِ الْكِتَابَ بِقُوَّة﴾، هم دادن كتاب است (یك) و هم تقویت نهان و نهاد یحیاست (دو)؛ اینكه می ‌گوید بگیر؛ یعنی كتاب را دادم، بگیر، قدرت و قوت را دادم، بگیر، هر دو را با هم بگیر؛ ﴿یا یحْیىٰ خُذِ الْكِتَابَ بِقُوَّة﴾. 📚 سخنرانی محرم تاریخ: 1384/11/18 http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
27.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴
بر کرانه فرات 

جلسه ششم 👈 انبیا چیزی آورده ‌اند كه برای خواهد بود؛ لذا خدای سبحان می‌ فرماید اگر ما دفاع را بر مردم لازم نكنیم، اصولاً مراكز مذهب كم كم ویران می ‌شود ﴿لَوْ لا دَفْعُ اللّهِ النّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَفَسَدَتِ اْلأَرْضُ﴾. ▫️ می‌ فرماید منشأ فساد زمین ویرانی است؛ یعنی اگر مراكز مذهب آباد نبود، اگر مراكز مذهب ویران شد، جامعه رو به تباهی می‌ رود، گرچه فرمود: ﴿لَوْ لا دَفْعُ اللّهِ النّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَفَسَدَتِ اْلأَرْضُ﴾ اگر دفاع نبود، مردم فاسد می ‌شدند؛ اما این را باز كرد و فرمود: ﴿لَوْ لا دَفْعُ اللّهِ النّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَهُدِّمَتْ صَوامِعُ وَ بِیعٌ وَ صَلَواتٌ وَ مَساجِدُ یذْكَرُ فیهَا اسْمُ اللّهِ﴾؛ یعنی اگر و جهاد نباشد، مراكز مذهب ویران می‌ شود، آن‌گاه سخن از موعظه و نصیحت، تهذیب و تربیت و تزكیه نیست و اگر سخن از تهذیب و تزكیه نبود، فساد گسترش پیدا می ‌كند. 📚 سخنرانی محرم تاریخ: 1379/01/22 http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
در معمولی شده گویا جنایت دیگر نمی‌بیند کسی آمارها را .... 😥🤨😢😭😭 https://eitaa.com/quraanalkarim
هر بار یک خبر موثق از دولت شهید رئیسی که فراموش نکنیم
🔴 اسب زین شده‌ای که دولت رئیسی زیر پای دولت چهاردهم گذاشت به روایت بانک جهانی 🇮🇷 https://eitaa.com/quraanalkarim
💥تقدیم به ساحت مقدس حضرت (سلام الله علیها) :۶آبان 1402 طرح ختم دوساله نهج البلاغه 🌷🌷سهم 🌷🌷 به نیابت از عباد صالح خدا: " و همراهان " 👈 🌹لطفا با حضور در کانال سهم امروز را مطالعه بفرمایید.👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
🔰باخدا وارد جنگ نشو 🅾وَلاَ تَنْصِبَنَّ نَفْسَکَ، لِحَرْبِ اللهِ فَإِنَّهُ لاَ یَدَ لَکَ بِنِقْمَتِهِ، وَلاَ غِنَى بِکَ عَنْ عَفْوِهِ وَرَحْمَتِهِ. وَلاَ تَنْدَمَنَّ عَلَى عَفْو، وَلاَ تَبْجَحَنَّ بِعُقُوبَة، وَلاَ تُسْرِعَنَّ إِلَى بَادِرَة وَجَدْتَ مِنْهَا مَنْدُوحَةً، وَلاَ تَقُولَنَّ: إِنِّی مُؤَمَّرٌ آمُرُ فَأُطَاعُ، فَإِنَّ ذَلِکَ إِدْغَالٌ فِی الْقَلْبِ، وَمَنْهَکَةٌ لِلدِّینِ، وَتَقَرُّبٌ مِنَ الْغِیَرِ. 🅾هرگز خود را در مقام نبرد با خدا قرار نده، 👈زيرا تاب کيفر او را ندارى و از عفو و رحمت او بى نياز نيستى 2⃣و هرگز از عفو و بخششى که نموده اى پشيمان نباش 3⃣ و از کيفرى که داده اى به خود مبال و شادى نکن. 4⃣ هرگز به هنگامى که خشمگين مى شوى و راه چاره اى براى آن مى يابى به انجام اقدام خشن شتاب مکن (و تصميم ناگهانى مگير) 5⃣هرگز مگو من اميرم; امر مى کنم و از من اطاعت مى شود که اين، موجب دخول فساد در دل تو و ضعف و خرابى دين و نزديک شدن دگرگونى ها (در قدرت تو) است. قسمت سوم http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
ادامه 🍃عظمت خدا را به یاد آور 🔺وَإِذَا أَحْدَثَ لَکَ مَا أَنْتَ فِیهِ مِنْ سُلْطَانِکَ أُبَّهَةً أَوْ مَخِیلَةً، فَانْظُرْ إِلَى عِظَمِ مُلْکِ اللهِ فَوْقَکَ، وَقُدْرَتِهِ مِنْکَ عَلَى مَا لاَ تَقْدِرُ عَلَیْهِ مِنْ نَفْسِکَ، فَإِنَّ ذَلِکَ یُطَامِنُ إِلَیْکَ مِنْ طِمَاحِکَ، وَیَکُفُّ عَنْکَ مِنْ غَرْبِکَ، وَیَفِیءُ إِلَیْکَ بِمَا عَزَبَ عَنْکَ مِنْ عَقْلِکَ! إِیَّاکَ وَمُسَامَاةَ اللهِ فِی عَظَمَتِهِ، وَالتَّشَبُّهَ بِهِ فِی جَبَرُوتِهِ، فَإِنَّ اللهَ یُذِلُّ کُلَّ جَبَّار، وَیُهِینُ کُلَّ مُخْتَال. 🔺و هرگاه بر اثر قدرتى که در اختيار دارى کبر و غرور يا عُجب در تو پديد آيد، به عظمت قدرت خداوند که فوق توست و بر امورى نسبت به تو قادر است که تو درباره خويشتن قدرت آن را ندارى نظر بيافکن، زيرا اين نگاه، تو را از آن سرکشى پايين مى آورد و از شدّت و تندى تو مى کاهد و آنچه از نيروى عقلت از دست رفته به تو باز مى گرداند. از دعوى همتايى با خداوند در عظمتش برحذر باش و از تشبه به او در جبروتش خود را برکنار دار، زيرا خداوند هر جبارى را ذليل و هر فرد خودپسند متکبّرى را خوار مى دارد. مالک اشتر http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7