eitaa logo
نهج‌ البلاغه خوانی
443 دنبال‌کننده
249 عکس
166 ویدیو
20 فایل
از کران تا به کران لشگر ظلم است ولی از ازل تا به ابد فرصت درویشان است شادی روح حضرت استاد میرزا مهدی صادقی صلوات. ارتباط با ما👇 @Admin124
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 چرا نهج‌البلاغه در میان ما غریب است؟ 💠 @nahjmolaali
با آل علی هر که در افتاد ور افتاد و قال عليه السلام: مَنْ صَارَعَ الْحَقَّ صَرَعَهُ. 🔸امیرالمومنین صلوات الله علیه: آن كس كه با حق گلاويز شود حق او را بر زمين خواهد كوبيد. 📚 نهج البلاغه ، حکمت 408. عَلِیٌّ مَعَ اَلْحَقِّ وَ اَلْحَقُّ مَعَ عَلِیٍّ 💠 @nahjmolaali
همدلی از همزبانی بهتر است... ریشه وحدت، بیش از آنکه در ( اجتماع بدن ها) باشد، در ( الفت دل ها) و پیوند قلب هاست. به همین جهت گفته اند: " همدلی از همزبانی بهتر است". وقتی دل ها یکی باشد، تن ها را هم به هم نزدیک می کند و اگر دل ها از هم بیزار باشد، کنار هم بودن افراد دردی را دوا نمی کند. امیرالمومنین علیه‌السلام در توجه دادن به این رمز مهم در ایجاد همبستگی می فرماید: 🔸 إِنَّهُ لَا غَنَاءَ فِي كَثْرَةِ عَدَدِكُمْ مَعَ قِلَّةِ اجْتِمَاعِ قُلُوبِكُمْ. به یقین ، فراوانی تعداد شما سودی ندارد، آنگاه که همدلی شما اندک باشد. 📚نهج‌البلاغه، خطبه ۱۱۹. 💠 @nahjmolaali
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☀️ اميرالمؤمنين عليه السلام فرمودند: 🔸 اين دلها همانند تن ها خسته مي شوند، براي نشاط آن به سخنان تازه حكيمانه روي بياوريد. (نشر دهيد) 📚 نهج البلاغه حكمت ١٩٧ 🔸🔹🍃🌸🍃🔹🔸 💠 @nahjmolaali
🍃قال علی علیه السلام: مَنْ أَبْطَأَ بِهِ عَمَلُهُ لَمْ یُسْرِعْ بِهِ نَسَبُهُ. کسى که کردارش او را به جایى نرساند، افتخارات خاندانش او را به جایى نخواهد رسانید. 📚نهج البلاغه، حکمت ٢٣. 💠 @nahjmolaali
‎‌‌ ┄┄┅┅✿❀❀✿┅┅┄ امیرالمؤمنین علی علیه السلام فرمودند : أنَا صَلاةُ الْمؤمِن، أنا حیَّ عَلَی الصَّلاة، أنا حیَّ عَلَی الفَلاح، أنا حیَّ علیٰ خیرِ الْعَمَل. حقیقت و باطن نماز مؤمن،تبعیّت محض از ولایت من است، منظور از "بشتابید بسوی نماز" شتاب امر پذیرش و متابعت من ولیّ الله الاعظم است، مراد از بشتابید بسوی فلاح،شتاب بسوی ولایت من است، بشتابید بسوی خیر العمل،یعنی هر عمل خیری،تنها در ذیل ولایت اهل البیت(علیهم السلام) مقبول است 📚أنوار الهدایة، ص۱۷۵ 📚تظّلم الزهراء(علیهاالسلام)ص۳۲ 📚موسوعه کلمات الامام الحسین(علیه السلام)ص۵۸ ــ ۶۲ 📚الفضائل أبی الفضل بن جبرائیل ألقمی، ص۸۴ ــ۸۶ 📚مجمع النورین الشیخ أبو الحسن المرندیفی،ص۱۹۲ ــ ۱۹۴ 📚حلیة الابرار فی احوال محمد و آله الاطهار،ج۲ ص۱۲۳ ــ ۱۲۷ 💠 @nahjmolaali
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خیلی عجیب است؛ 🔸 عَجِبْتُ لِمَنْ شَكَّ فِي اللَّهِ وَ هُوَ يَرَى خَلْقَ اللَّهِ؛ من در تعجبم از کسی که در موردخدا شک می‌کند( وجود خدا) در حالی که خلق خدا را می بیند . 📚 نهج‌البلاغه، حکمت ۱۲۶. چطور انسان منکر خدا بشود و شک در مورد خدا بکند در صورتی که خلق خدا را می‌بیند.؟! (نشر دهید) 💠 @nahjmolaali
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیت الله العظمی جوادی آملی: «خدا غریق رحمت کند شیخنا الاستاد مرحوم حکیم الهی قمشه ‎ای را ، بارها می‎گفت: آرزوی ما این است که نهج البلاغه را در بهشت خدمت حضرت امیر سلام الله علیه بخوانیم.» درس تفسیر ۹۸/٧/١۵ 💠 @nahjmolaali
📚📚📚📚📚معرفی کتاب 📚 «سلونی قبل ان تفقدونی، جلد چهارم» 📚 «تحریر نهج البلاغه» 💠 @nahjmolaali
«امیر مؤمنان علی سلام الله علیه از سرزمین کربلا گذشت و با یارانش در آنجا نماز گزارد. پس از آن مقداری از خاک کربلا را برداشت و آن را بویید و فرمود آه، ای خاک! از تو گروهی برمی‌خیزند که بی حساب وارد بهشت میشوند: «واها لک ایتها التربة لیحشرنّ منک قوم "یدخلون الجنة.... بغیر حساب". سپس جایگاه شهیدان و محل خیمه ها را با اشاره نشان داد.» 📚کتاب سلونی قبل ان تفقدونی(تحریر نهج البلاغه) جلد ۳ صفحه ۵۱۰، تالیف حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی 💠 @nahjmolaali
گاهی در جامعه، آداب و سنن و رسومی رایج است که محور الفت و همبستگی و وحدت ملی است و تا اشکال شرعی و زیان نداشته باشد، نباید آنها را برهم زد و مردم را از خود رنجاند. حضرت علی علیه السلام به مالک اشتر در مورد حفظ این گونه رسوم می فرماید: ◀️ تَنْقُضْ سُنَّةً صَالِحَةً عَمِلَ بِهَا صُدُورُ هذِهِ الْأُمَّةِ، وَاجْتَمَعَتْ بِهَا الْأُلْفَةُ ؛ سنّت خوب و رسم شایسته ای را که پیشینیان از این امّت به آن عمل کرده‌اند و الفت و پیوند بر اساس آن پدید آمده است، نقض نکن و از بین مبر. 📚نهج‌البلاغه، نامه۵۳، بند ۳۹. 💠 @nahjmolaali
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃 اذْكُرُوا انْقِطَاعَ اللَّذَّاتِ، وَ بَقَاءَ التَّبِعَاتِ پايان لذّت ها، و بر جاى ماندن تلخى ها را به ياد آوريد. 📚 حکمت ۴۳۳ نهج البلاغه 💠 @nahjmolaali
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
" ما شیعه‌ی امیرالمؤمنین (ع) نیستیم، ما مُحِبّ هستیم " ( به معنای خاص ) إِنَّ إِمَامَکُمْ قَدِ اکْتَفَی مِنْ دُنْیَاهُ بِطِمْرَیْهِ وَ مِنْ طُعْمِهِ ‌بِقُرْصَیْهِ أَلاَ وَ إِنَّکُمْ لاَ تَقْدِرُونَ عَلَی ذَلِکَ وَ لَکِنْ أَعِینُونِی بِوَرَعٍ وَ اجْتِهَادٍ وَ عِفَّهٍ وَ سَدَادٍ 📚نهج‌البلاغه، نامه ۴۵. (ره) سال ۱۳۷۱ هجری شمسی 💠 @nahjmolaali
✅ شیعه ما چنین است 🔹شخصی به امام کاظم علیه السلام گفت: شیعیانِ شما در فلان جا زیاد هستند، چنین و چنان هستند. حضرت فرمود: اینها که از ایشان تعریف می‌کنی در چه حد هستند؟ گفت: خیلی مثلًا مؤمن‏‌اند خیلی چنان‏‌اند. 🔹 فرمود: آیا در این حد هستند که اگر یکی از اینها به پول احتیاج پیدا کند نیازی نباشد از دیگری اجازه بگیرد، برود پول از جیب او بردارد و خرج کند و او هم هیچ ناراحت نشود، مثل این که خودش خرج کرده؟ گفت: نه، در این حد که نیست. فرمود: پس اینها با یکدیگر برادر نیستند. 📗 استاد مطهری، فلسفه تاریخ، ج۳، ص۳۲۳ 💠 @nahjmolaali
✅ تعبیر زیبای امیر المؤمنین(ع) درباره انسانهای بخیل 🔸[امیر المؤمنین] تعبیری دارند می‏ فرمایند: من تعجب می ‏کنم از این آدمهای ممسک که از فقر فرار می‏ کنند به سوی غنا ولی در عمل از غنا فرار می ‏کنند و خودشان را به دامن فقر می‏ اندازند، چرا؟ برای اینکه اصلا فقر و غنا معنایش چیست؟ فقیر یعنی آن که ندارد که بخورد و بپوشد، و غنی یعنی آن که دارد که بخورد و بپوشد. فرقشان در این است که آن می ‏خورد و می‏ پوشد، این نمی‏ خورد و نمی ‏پوشد. عَجِبْتُ لِلْبَخِيلِ يَسْتَعْجِلُ الْفَقْرَ الَّذِي مِنْهُ هَرَبَ، وَ يَفُوتُهُ الْغِنَى الَّذِي إِيَّاهُ طَلَبَ، فَيَعِيشُ فِي الدُّنْيَا عَيْشَ الْفُقَرَاءِ وَ يُحَاسَبُ فِي الْآخِرَةِ حِسَابَ الْأَغْنِيَاءِ؛ 📚نهج‌البلاغه، حکمت ۱۲۶. 🔹اگر بنا بشود که انسان پول را جمع کند که در آخر نخورد و نپوشد پس پول را در واقع برای فقر جمع می‏ کند نه برای غنا. درست است، پیش خودش خیال می‏ کند یک عمر لباس کهنه می ‏پوشد برای اینکه یک وقتی خدای نکرده لباس کهنه نپوشد، یا یک عمر نان و پیاز می ‏خورد که یک روزی فقیر نشود که بخواهد نان و پیاز بخورد. این است که در دنیا مانند فقرا زندگی می ‏کند ولی در قیامت باید حساب اغنیا را پس بدهد. 📙 فلسفه تاریخ، ج‏2، ص132. 💠 @nahjmolaali