eitaa logo
نهج‌ البلاغه خوانی
473 دنبال‌کننده
232 عکس
132 ویدیو
17 فایل
آزادگی و شرافت در گرو تبعیت کردن از سرور آزادگان مولا علی ابن ابیطالب علیه السلام است ... شادی روح حضرت استاد میرزا مهدی صادقی صلوات. ارتباط با ما @Admin124
مشاهده در ایتا
دانلود
عواقب ترک جهاد « وَسِيمَ الخَسْفَ، وَمُنِعَ النَّصَفَ » آنکه به جهاد نرود « سِيمَ الخَسْفَ » است، به سختی به خسوف می رود. ماه گرفتگی این است که ماه دیگر دیده نمی شود. شما را با پای خودتان به سختی به جایی می برند که اصلاً مطرح نمی شوید و نگاهی به شما نمی کنند. « وَمُنِعَ النَّصَفَ » در مورد شما بی انصافی می شود. اگر اهل باشید، مجبورند با انصاف با شما رفتار کنند. اگر اهل باشید، می درخشید و در خسوف قرار نمی گیرید. اگر اهل باشید، دولت حق در دست شما است. اگر اهل باشید، عقلتان، عقل یک مبارز است، نه عقل شخصی که چرتکه می اندازد تا ببیند کجا سود دارد و کجا ضرر دارد. و با عزت و با آقایی، حتی در نسل های آینده، از شما حرف به میان می آید. اگر اهل نباشید، حق را به شما نمی دهند. در مَثَل ها می گویند حق گرفتنی است. در مَثَل ها که نیست، بلکه حضرت فرمود: ( نامه ۵۰) حق گرفتنی است. حقتان را باید بگیرید. 📚نهج‌البلاغه، خطبه ۲۷. ┄┅═✧❁💠❁✧═┅┄ ╭•┅•🔸────•┅•╮ 💠@nahjmolaali ╰•┅•────🔹•┅•╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فالنَّجاةُ لِلْمُقْتَحِمِ، وَلهَلَكَةُ لِلْمُتَلَوِّمِ. نهج‌البلاغه، خطبه ۱۲۳. ┄┅═✧❁💠❁✧═┅┄ ╭•┅•🔸────•┅•╮ 💠@nahjmolaali ╰•┅•────🔹•┅•╯
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
ابزار سلطه سلاطین امید و طمع ،‌ ترس و نیاز ابزار سلطه سلاطین فَإِنْ سَنَحَ لَهُ الرَّجَاءُ أَذَلَّهُ الطَّمَعُ- ....- وَ إِنْ مَلَكَهُ الْيَأْسُ قَتَلَهُ الْأَسَفُ- وَ إِنْ عَرَضَ لَهُ الْغَضَبُ اشْتَدَّ بِهِ الْغَيْظُ 📚نهج‌البلاغه، حکمت ۱۰۵.
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
تعجب می کنم از انسان گرسنه که چرا شمشیر نمی کشد؟
عبرت از مرگ وَ لَا تُسْتَعْتَبُ مِنْ سَيِّئِ زَلَلِهَا و لا تستعتب: أي لا يطلب الرضى و نمی خواهند از این شخص که رضایت بگیرد به خاطر لغزش های بدش، [ رضایت از مردم و رضایت از خدا، دیگر تمام شد ، هنوز که وقت هست باید این کارها را کرد، و مال قبل از این زمان ها است] فَيَوْمَئِذٍ لا يَنْفَعُ الَّذينَ ظَلَمُوا مَعْذِرَتُهُمْ وَ لا هُمْ يُسْتَعْتَبُون‏، روم/۵۷. ای ظالمها حالا دیگر عذر خواهی چه فائده، رضایت گیری چه فائده؟ از چه کسی می خواهید رضایت بگیرید؟ چه کسی رضایت بگیرد؟ اصلا فرصت عمل نیست ، حَتَّى إِذا جاءَ أَحَدَهُمُ الْمَوْتُ قالَ رَبِّ ارْجِعُون ِ لَعَلِّي أَعْمَلُ صالِحاً فِيما تَرَكْتُ- كَلَّا إِنَّها كَلِمَةٌ هُوَ قائِلُه‏ وَ مِنْ وَرائِهِمْ بَرْزَخٌ إِلى‏ يَوْمِ يُبْعَثُون‏، مؤمنون/۹۹. می گوید خدایا مرا برگردان، شاید کار خوب کنم، خیلی کوتاهی ها کرده ام. 📚نهج‌البلاغه، خطبه ۸۲(غراء)بند۳۳. ┄┅═✧❁💠❁✧═┅┄ ╭•┅•🔸────•┅•╮ 💠@nahjmolaali ╰•┅•────🔹•┅•╯
هر آن که جانب اهل خدا نگه دارد خداش در همه حال از بلا نگه دارد 💫 امیر المؤمنين عليه السلام و لَو أَنَّ النَّاسَ حِينَ تَنزِلُ بِهِمُ النَّقَمُ و تَزولُ عَنهُمُ النَّعَمُ ، فَزِعوا إِلَى رَبِّهِم بصدق مِن نِيَاتِهِم و وَلَهِ مِن قُلوبِهِم ، لَرَدَّ عليهِم كُلِّ شارد ، و أصلَحَ لَهُم كُلَّ فاسد 💫 اگر مردم به هنگامی که بلاها بر آنان فرود می آید و نعمت ها از ایشان زوال می،پذیرد با نیتهای درست و دلهای مشتاق به پروردگارشان پناه برند بی گمان هر گریخته ای را به آنان باز گرداند و هر فسادی را برایشان به اصلاح آورد نهج البلاغة : الخطبة 178 شاعر حافظ ┄┅═✧❁💠❁✧═┅┄ ╭•┅•🔸────•┅•╮ 💠@nahjmolaali ╰•┅•────🔹•┅•╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆👆 سه‌شنبه شب‌ها منبر_سخنرانی_ استاد صادقی اتفاقات قبل از ظهور کشتار قبل از ظهور منتظر یک مصلح و طبیب هستند خطبه 138 و من خطبة له ( عليه‏السلام )) يومئ فيها إلى ذكر الملاحم يَعْطِفُ الْهَوَى عَلَى الْهُدَى إِذَا ... ┄┅═✧❁💠❁✧═┅┄ ╭•┅•🔸────•┅•╮ 💠@nahjmolaali ╰•┅•────🔹•┅•╯
🏴امام علی عليه السلام: كُونَا لِلظَّالِمِ خَصْماً وَ لِلْمَظْلُومِ عَوْناً همواره دشمن [سرسختِ] ظالم و يار و مددكار مظلوم باشيد 📚 نهج البلاغه، از نامه ۴۷ ┄┅═✧❁💠❁✧═┅┄ ╭•┅•🔸────•┅•╮ 💠@nahjmolaali ╰•┅•────🔹•┅•╯
آه مظلوم🇵🇸 مظلوم میکشد از کمان تیر آه ، هدف می گیرد سینه وزیر و شاه يَوْمُ الْمَظْلُومِ عَلَى الظَّالِمِ- أَشَدُّ مِنْ يَوْمِ الظَّالِمِ عَلَى الْمَظْلُومِ 📚نهج‌البلاغه، حکمت ۲۳۳. http://ali121.com/f/4c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹✍️از همین امروز وارد عصر ظهور شوید !!
امام حسن عسکری را چقدر می‌شناسیم.pdf
543.3K
🔰 امام حسن عسکری (ع) را چقدر میشناسیم؟ | یازده شناخت از شخصیت و سیره امام حسن عسکری علیه السلام 🔹مولف: آیت الله سید محمد هادی میلانی 🌹میلاد با سعادت امام حسن عسکری علیه السلام مبارک باد🌹 ┄┅═✧❁💠❁✧═┅┄ ╭•┅•🔸────•┅•╮ 💠@nahjmolaali ╰•┅•────🔹•┅•╯
🌱 نَاصِرُنَا وَ مُحِبُّنَا يَنْتَظِرُ الرَّحْمَةَ وَ عَدُوُّنَا وَ مُبْغِضُنَا يَنْتَظِرُ السَّطْوَةَ 🌱 يار و عاشق ما منتظر رحمت، و دشمن و كينه‏توز ما در انتظار عقوبت است نهج البلاغه خطبه 108 ┄┅═✧❁💠❁✧═┅┄ ╭•┅•🔸────•┅•╮ 💠@nahjmolaali ╰•┅•────🔹•┅•╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆👆 سه‌شنبه شب‌ها منبر_سخنرانی_ استاد صادقی امام زمان جلسه دوم حدیث 1 فَإِذَا كَانَ ذَلِكَ ضَرَبَ يَعْسُوبُ الدِّينِ بِذَنَبِهِ- فَيَجْتَمِعُونَ إِلَيْهِ كَمَا يَجْتَمِعُ قَزَعُ الْخَرِيفِ قال الرضي- يعسوب الدين اليعسوب- السيد العظيم المالك لأمور الناس يومئذ- و القزع قطع الغيم التي لا ماء فيها 🌱 امام زمان در نهج البلاغه 🌱 خطبه 99 فصل 4 و5 و 6 🌱 خطبه 138 🌱 خطبه 150 🌱 خطبه 181 فصل 21 و22 🌱 حكمت 200 🌱 حديث 1 🌱 حكمت 269 🌱 حكمت 139در مورد امام زمان ع است   أَمَا وَ اللَّهِ لَوَدِدْتُ أَنَّ لِي بِكُمْ أَلْفَ فَارِسٍ- مِنْ بَنِي فِرَاسِ بْنِ غَنْمٍ- هُنَالِكَ لَوْ دَعَوْتَ أَتَاكَ مِنْهُمْ فَوَارِسُ مِثْلُ أَرْمِيَةِ الْحَمِيمِ‏ زمان لباس وصله دار می پوشد مثل حضرت علی ع حکومت نهج البلاغه ای است روز و شب عمل به و بحث آخرالزمان و مردای در حکمت 98 « يَأْتِي عَلَى النَّاسِ زَمَانٌ لَا يُقَرَّبُ فِيهِ إِلَّا الْمَاحِل » ┄┅═✧❁💠❁✧═┅┄ ╭•┅•🔸────•┅•╮ 💠@nahjmolaali ╰•┅•────🔹•┅•╯
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
معیار اعتدال امامان معیاراعتدال و پناه در راه ماندگان نَحْنُ النُّمْرُقَةُ الْوُسْطَى بِهَا يَلْحَقُ التَّالِي- وَ إِلَيْهَا يَرْجِعُ الْغَالِي
🔸ما از و دوريم: امام(علیه السلام) در این گفتار حکیمانه، موقف خود و خاندانش را در برابر «مقصران» و «غالیان» روشن ساخته است، مى فرماید: «ما تکیه گاه میانه هستیم; (باید) عقب افتادگان به آن ملحق شوند و تندروان به سوى آن باز گردند»; (نَحْنُ النُّمْرُقَةُ الْوُسْطَى، بِهَا یَلْحَقُ التَّالِی، وَإِلَیْهَا یَرْجِعُ الْغَالِی). این تعبیر کنایه زیبا و دلنشینى است، زیرا «نُمْرُقة» در اصل به معناى پشتى یا متکایى است که بر آن تکیه مى کنند; پشتى وسط و میانه، پشتى ممتازى بوده که در صف پشتى هاى مجلس مورد توجه و جایگاه افراد شریف تر بوده است. مى فرماید: آنها که پایین ترند باید رو به سوى ما کنند و آنها که بالاترند باید نگاه خود را به ما باز گردانند (و همگى راه اعتدال را پیش گیرند). اشاره به اینکه مورد قبول در اسلام و آیین الهى امورى است که در سر حد اعتدال و دور از افراط و تفریط باشد، همان گونه که قرآن مجید مى گوید: (وَکَذَلِکَ جَعَلْنَاکُمْ أُمَّةً وَسَطاً)(1) و در جاى دیگر درباره انفاق مى فرماید: «(وَالَّذینَ إذا أنْفَقُوا لَمْ یُسْرِفُوا وَلَمْ یَقْتَرُوا وَکَانَ بَیْنَ ذلِکَ قَواماً); کسانى که هنگامى که انفاق مى کنند نه اسراف مى کنند و نه سخت گیرى و در میان این دو حد اعتدال را رعایت مى کنند».(2) پی نوشت: (1). بقره، آیه 143. (2). فرقان، آیه 67. نهج‌البلاغه، حکمت ۱۰۹ ┄┅═✧❁💠❁✧═┅┄ ╭•┅•🔸────•┅•╮ 💠@nahjmolaali ╰•┅•────🔹•┅•╯