eitaa logo
نهج البلاغه و زندگی
4.1هزار دنبال‌کننده
23.5هزار عکس
11.3هزار ویدیو
366 فایل
💌اجتماعی که علی (علیه السلام) را کنار گذاشت، علی (علیه السلام) را از علی(علیه السلام)بودن منع نکرد، بلکه خود را از علی(علیه السلام) داشتن محروم کرد. اینجا کلاسی است برای مرور تفکرات امیرالمومنین (علیه السلام) باشد که مقبول حضرتش افتد. ساجدی نسب
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✴️ شنبه👈4اسفند۹۷ 👈23فوریه2019 👈17جمادی الثانی1440 🕌 مناسبت های اسلامی. 🌔امشب شبِ یکشنبه ساعت 19:29 ماه وارد برج عقرب می شود. و..... 🌖روز سه شنبه ساعت 00:52 بامداد قمر از برج عقرب خارج می گردد. و لیکن بعد از خروج طبق سفارش علامه حسن زاده آملی حفظه الله به اندازه 12ساعت دیگر احتیاط شود. 📛از امور اساسی و دائمی مانند عقد و عروسی و معاملات کلان پرهیز شود. امور جزئی و روزانه اشکالی ندارد. 👶 نوزادی که امروز به دنیا بیاید خوشبخت خواهد شد. ان شاءالله. 🚖 مسافرت مکروه است اگر ضروری است با صدقه باشد. 🔭 🌗احکام نجومی. 🔘انجام امور کشاورزی. 🔘کاشت و برداشت محصول. 🔘معالجه جراحات و زخمها. 🔘حمله به دشمن. 🔘تحقیقات از خواستگار . 🔘نوشیدن دارو. 🔘قی کردن برای مداوا 🔘حمام رفتن. 🔘دوا گذاشتن و معجون گذاشتن بر دمل و زخم و امثال ان.نیک است. 💑 مباشرت و انعقاد نطفه برای مباشرت دستوری وارد نشده است. 💇💇♂ اصلاح سر و صورت طبق روایات، (سر و صورت) در این روز از ماه قمری ،میانه است. 💉💉 حجامت خون دادن فصد زالو انداختن خون_دادن یا در این روز از ماه قمری، خوب است و سبب صحت و سلامتی بدن است. 😴😴 تعبیر خواب امشب. خوابی که شب یکشنبه دیده شود تعبیرش از ایه18سوره مبارکه کهف ... و تحسبهم ایقاظا و هم رقود و نقلبهم ذات الیمین و ذات الشمال.. و از معنی ان چنین برداشت میشود که خانه یا ملک جدیدی در تصرف خواب بیننده در می آید یا قبلا خبر غلطی به او رسیده و بعدا اشکار می شود که خبر اشتباه بوده ان شاءالله و شما مطلب خود را بر ان قیاس کنید . 💅 ناخن گرفتن شنبه برای ، روز مناسبی نیست و طبق روایات ممکن است موجب بیماری در انگشتان دست گردد. 👚👕دوخت و دوز. شنبه برای بریدن و دوختن، روز مناسبی نیست آن لباس تا زمانی که بر تن آن شخص باشد موجب مریضی و بیماری اوست. 🙏🏻 وقت در روز شنبه: از طلوع آفتاب تا ساعت ۱۰ و بعداز اذان ظهر تا ساعت ۱۶ عصر. 📿ذکر روز شنبه : یارب العالمین ۱۰۰ مرتبه 📿 ذکر بعد از نماز صبح ۱۰۶۰ مرتبه که موجب غنی و بی نیاز شدن میگردد . 💠 ️روز شنبه طبق روایات متعلق است به (ص). سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد.  
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نهج البلاغه ۳۴۴- وَ قَالَ ( عليه السلام ) : مَعَاشِرَ النَّاسِ اتَّقُوا اللَّهَ فَكَمْ مِنْ مُؤَمِّلٍ مَا لَا يَبْلُغُهُ وَ بَانٍ مَا لَا يَسْكُنُهُ وَ جَامِعٍ مَا سَوْفَ يَتْرُكُهُ وَ لَعَلَّهُ مِنْ بَاطِلٍ جَمَعَهُ وَ مِنْ حَقٍّ مَنَعَهُ أَصَابَهُ حَرَاماً وَ احْتَمَلَ بِهِ آثَاماً فَبَاءَ بِوِزْرِهِ وَ قَدِمَ عَلَي رَبِّهِ آسِفاً لَاهِفاً قَدْ خَسِرَ الدُّنْيا وَ الْآخِرَةَ ذلِكَ هُوَ الْخُسْرانُ الْمُبِينُ
نهج البلاغه و درود خدا بر او فرمود: اي مردم از خدا بترسيد، چه بسا آرزومندي كه به آرزوي خود نرسيد، و سازنده ساختماني كه در ساخته خود نيارميد، و گردآورنده اي كه زود آنها را رها خواهد نمود، شايد كه از راه باطل گرد آورده، و يا حق ديگران را باز داشته، و با حرام به هم آميخته كه گناهش بر گردن اوست، و يا سنگيني بار گناه درگذشت، و با پشيماني و حسرت به نزد خدا رفت كه: (در دنيا و آخرت زيان كرده و اين است زيانكاري آشكار)
نهج البلاغه Amir al-Mu'minin, peace be upon him, said : O Groups of people! Fear Allah, for there is many a man who aspires for what he does not get, many a builder of a house who does not live in it, and many a collector of that which he shall just leave behind. Possibly he may have collected it wrongfully or by demying a right. He acpuired it unlawfully and had to bear the weight of sins on account of it. Consequently, he returned (from this world) with that weight and came before Allah with sorrew and grief. Loses he both this world and (also) the hereafter; that is a los (which is) manifest. (Qur'an, 22:11)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شرح و تفسير زيانكاران هر دو جهان! امام علیه السلام: در اين كلام حكيمانه و كوبنده به دنياپرستان هشدارهاى جدى مى دهد: نخست مى فرمايد: «اى مردم! تقواى الهى پيشه كنيد چه بسيار آرزومندانى كه به آرزوى خويش نمى رسند و بناكنندگانى كه در آنچه ساخته اند ساكن نمى شوند و گردآورندگان اموالى كه به زودى آن را ترك مى گويند»؛ (مَعَاشِرَ النَّاسِ، اتَّقُوا اللّهَ فَكَمْ مِنْ مُؤَمِّلٍ مَا لاَ يَبْلُغُهُ، وَبَانٍ مَا لاَ يَسْكُنُهُ، وَجَامِعٍ مَا سَوْفَ يَتْرُكُهُ). درواقع امام علیه السلام: نخست به طور كلى از آرزوهاى عقيم و دست نيافتنى سخن مى گويد، سپس انگشت روى دو مورد خاص؛ يعنى بناها و قصرها، و اموال وثروتها مى گذارد. بناهايى كه انسان مى سازد و رها مى كند و مى رود و اموالى كه گردآورى كرده و بى آنكه از آنها بهره ببرد رها مى سازد و دنيا راترك مى گويد. سپس به اين نكته اشاره دارد كه مشكل اين گروه از دنياپرستان تنها اين نيست كه از نتيجه زحمات خود بهره مند نمى شوند، بلكه مشكل مهم ترى در پيش دارند و آن تهيه اين اموال از طرق نامشروع و مسئوليت آفرين است. مى فرمايد: «چه بسا آنها را از طريق باطل گردآورى كرده و يا حق آن را نپرداخته اند»؛ (وَلَعَلَّهُ مِنْ بَاطِلٍ جَمَعَهُ، وَمِنْ حَقٍّ مَنَعَهُ). در اينجا نيز امام علیه السلام: به دو موضوع از منابع حرام اشاره فرموده است : نخست، به دست آوردن مال از طريق باطل، مانند اينكه در بخت آزمايى ها وامثال آن اموالى به دست آورد و يا اشيايى را كه معامله بر آن باطل است مورد استفاده قرار دهد و ديگر اينكه حقوقى را كه به آن اموال تعلق مى گيرد ـ اعم از حقوق شرعى و حق الناس ـ نمى پردازد. «(درنتيجه) آن را از طريق حرام به دست آورده و گناهان آن را بر دوش مى كشند»؛ (أَصَابَهُ حَرَاماً، وَآحْتَمْلَ بِهِ آثَاماً ). در حديثى كه مرحوم علامه مجلسى در بحارالانوار آورده است مى خوانيم : «قَالَ سَمِعْتُ الرِّضَا علیه السلام: يقُولُ لا يجْتَمِعُ الْمَالُ إِلاَّ بِخِصَالٍ خَمْسٍ بِبُخْلٍ شَدِيدٍ وَأَمَلٍ طَوِيلٍ وَحِرْصٍ غَالِبٍ وَقَطِيعَةِ الرَّحِمِ وَإِيثَارِ الدُّنْيا عَلَى الاْخِرَةِ؛ راوى مى گويد: از امام على بن موسىالرضا علیه السلام: شنيدم كه مى فرمود: مال، (غالبآ) انباشته نمى شود مگر از پنج راه: بخل شديد، آرزوهاى دور و دراز، حرص غالب بر انسان، قطع رحم و ترجيح دنيا بر آخرت». بديهى است اگر انسان بخيل نباشد و گرفتار آرزوهاى طولانى نگردد وحرص نورزد و خويشاوندان خود را از اموالش بهره مند سازد و آخرت را بر دنيا از طريق انجام دادن كارهاى خير با اموالش ترجيح دهد، اموال، غالبآ انباشته نخواهد شد. آنگاه امام علیه السلام: به نتيجه نهايى اسف انگيز و شوم اين اعمال اشاره كرده مى فرمايد: «اين افراد بر پروردگار خويش (در قيامت) وارد مى شوند در حالى كه غمگين هستند و افسوس مى خورند كه هم دنيا را از دست داده اند و هم آخرت را واين زيان آشكارى است»؛ (فَبَاءَ بِوِزْرِهِ، وَقَدِمَ عَلَى رَبِّهِ آسِفاً لاَهِفاً، قَدْ (خَسِرَ آلدُّنْيَا وَالاْخِرَةَ ذَلِکَ هُوَ آلْخُسْرَانُ آلْمُبِينُ)). علامه مجلسى؛ اين كلام شريف را با مقدمه پرمعنايى از آن حضرت در بحارالانوار آورده و مى فرمايد: «انْظُرُوا إِلَى الدُّنْيا نَظَرَ الزَّاهِدِينَ فِيهَا فَإِنَّهَا عَنْ قَلِيلٍ تُزِيلُ السَّاكِنَ وَتَفْجَعُ الْمُتْرَفَ فَلا تَغُرَّنَّكُمْ كَثْرَةُ مَا يعْجِبُكُمْ فِيهَا لِقِلَّةِ مَا يصْحَبُكُمْ مِنْهَا فَرَحِمَ اللَّهُ امْرَأً تَفَكَّرَ وَاعْتَبَرَ وَأَبْصَرَ إِدْبَارَ مَا قَدْ أَدْبَرَ وَحُضُورَ مَا قَدْ حَضَرَ فَكَأَنَّ مَا هُوَ كَائِنٌ مِنَ الدُّنْيا عَنْ قَلِيلٍ لَمْ يكُنْ وَكَأَنَّ مَا هُوَ كَائِنٌ مِنَ الاْخِرَةِ لَمْ يزَلْ وَكُلُّ مَا هُوَ آتٍ قَرِيبٌ...؛ (اى مردم!) به دنيا نگاه زاهدانه كنيد، چراكه به زودى ساكنان خود را زائل مى كند و مترفان و ثروتمندان بى درد را ناگهان گرفتار مى سازد، بنابراين فزونى آنچه مايه اعجاب شماست در دنيا شما را نفريبد، زيرا بسيار كم با شما خواهد بود. خداوند رحمت كند كسى را كه فكر مى كند و عبرت مى گيرد و به پشت كردن آنچه از دنيا پشت كرده و حضور آنچه حاضر است نظر مى كند. گويى آنچه در دنيا موجود است به زودى نابود مى شود و آنچه در آخرت است همواره باقى است. (بدانيد) آنچه مى آيد نزديك است به وقوع بپيوندد». سپس جمله هاى بالا را تا آخر ذكر مى كند. امام علیه السلام: حال اينگونه افراد را مصداق خسران مبين دانسته است، زيرا انسان گاه بهرهاى مىبرد؛ ولى به دنبال آن گرفتار خسارت مهمى مى شود؛ مانند اينكه غذاى بسيار لذيذى مى خورد و به دنبال آن گرفتار بيمارى هايى مى گردد. اين خسران است اما نه خسران مبين. يا اينكه اموال نامشروعى فراهم مى كند و با آن چند صباحى به عيش و نوش مى پردازد؛ ولى عذاب طولانى مدت الهى را براى خود فراهم مى بيند. اين هم ممكن است ازن
ظر ظاهربينان خسران مبين نباشد. «خسران مبين» جايى است كه از راه نامشروع، اموال و ثروتهايى گردآورى وكاخهايى بنا مى كند و بى آنكه كمترين بهره اى ببرد، رها كرده به ديار باقى مى شتابد در حالى كه مسئوليت همه گناه آن بر دوش اوست. اين، «خسران مبين» است كه امام علیه السلام: با استفاده از آيات قرآن در بالا به آن اشاره فرموده است. از آنجا كه بسيارند كسانى كه به همين سرنوشت گرفتار مى شوند و انسان نمى داند جزء كدامين دسته است، جاى آن دارد كه به هوش آيد و به جبران گذشته بپردازد. شاهد گوياى اين مطلب داستانى است كه طبرى در كتاب خود در حوادث سال 61 نقل مىكند وى مى گويد: عبيدالله بن زياد پس از اقدام عمر سعد به قتل امام حسين علیه السلام: به او گفت: آن نامه اى كه به تو نوشتم و دستور قتل حسين را دادم كجاست؟ (گويا مى خواست آن را بازپس بگيرد و خود را از مسئوليت آن جدا كند) عمر گفت: من دستور تو را انجام دادم ولى آن نامه از بين رفت. ابن زياد گفت: حتمآ بايد آن نامه را بياورى. عمر باز هم گفت: نامه از بين رفته است. ابن زياد گفت: به خدا سوگند بايد نامه را بياورى. عمر گفت: به خدا قسم اين نامه حتى به دست پيرزنان قريش هم رسيده است تا عذر مرا در مدينه بر آنها آشكار سازد. به خدا سوگند من تو را نصيحتى درباره حسين كردم؛ نصيحتى كه اگر به پدرم سعد بن ابى وقاص كرده بودم حق او ادا شده بود. عثمان بن زياد، برادر عبيدالله بن زياد در آنجا حاضر بود گفت: عمر راست مى گويد. به خدا سوگند من دوست داشتم كه تمام طايفه بنى زياد تا روز قيامت در بينى مردانشان مهارى بود و حسين به وسيله آنها به قتل نمى رسيد. راوى اين روايت مى گويد: به خدا سوگند عبيدالله بن زياد اين سخن را كه شنيد سكوت كرد و انكار نكرد. آرى او هم مى دانست كه مصداق خسر الدنيا والآخرة شده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔮روایتی شنیدنی از حجت الاسلام مهدوی در مورد سخنان 👈 در مورد و (عج) 👉 ♦️ خدا رحمت كند و يكی از شخصيتهای سياسی خوب امروز كه متأسفانه نمی توانيم اسم ببريم می گويند وقتی امام در ابتدای نهضت اولين اعلاميه سياسی خود را داد ، خوب ما در حد فهم خودمان درک می كرديم ، نمی دانستيم روح خدا كجا را دارد می زند ♦️ گفتيم خوب مردم ايران در و و اين هستند و امام می خواهد اين ايران را به و برساند . ♦️ گفت با شهيد عراقی بعد از اولين غرشی كه امام كرد ، رفتيم خدمت امام ، شهيد عراقی با همان خلوصی كه داشت گفت حاج آقا واقعاً خيلی خوب می شد اگر اين چيزيی كه شما می گوييد اتفاق بيافتد . وضع مردم ايران خيلی خوب می شود . ♦️ امام با بی اعتنايی فرمود بله وضع مردم هم خوب می شود ، ولی ما مأمور به انجام چنين كاری نيستيم . ♦️ آقای عراقی هم آدم سمج ، گفت آقا چی گفتيد ؟ امام فرمود ما برای مأموريت ديگری آمديم ، وضع مردم هم در حاشيه خوب می شود . ♦️ آقای عراقی گفت برای چه مأموريتی آمده ايد ؟ امام فرمود برای : 🎯 🎯 🎯 دادن به دست صاحب اصلی اش ✌️ حوادث روزگار و فاصله زمانی از حافظه ما برد ، رفتيم داخل مبارزات و خيلی ها كشته شدند و پيروز شد 🌹 شهيد عراقی هم با زبان روزه توسط سيدمهدی هاشمی كه داخل باند آقای منتظری بود ، نيز به رسيد ، ✊ ما به يكباره ديديم دو تا از های امام  شد . ✅  کلاس نهج البلاغه و زندگی 🆔https://eitaa.com/nahjolbalaghehvazendegi
🔮روایتی شنیدنی از حجت الاسلام مهدوی در مورد سخنان 👈 در مورد و 👉 ♦️ يک وقتی در جمع بعضی از مسئولين نظام از جمله حضرت آيت الله ری شهری ، گفتم شهيد عراقی و بنده شاهد چنين حرفی از امام بوديم . حالا دو مورد آن اتفاق افتاده ، سومين آن يعنی چی ؟ ♦️ بحث شد كه با دست امام می رسد به دست صاحب اصلی ، يا شخص ديگری ؟ ♦️يكی از همان جمع كه حالا اسم نمی برم و شما می شناسيد و آدم بزرگواری است ، گفت من می روم و از امام می پرسم . بعد رفتند و اينقدر از امام اصرار كردند كه آقای عراقی همچنين چيزی از شما شنيده ، آيا درست است ؟ 👇 امام فرمودند بله درست است . ♦️گفتند دو تا از آنها محقق شده سومی چی ؟ امام گفتند سومی هم خدا ان شاءالله می خواهد و می شود 😍 ♦️اصرار كردم گفتم شما هستيد كه اين پرچم را به دست صاحبش می دهيد ؟ يا شخص ديگر ؟ بعد از اصرار من 👇 امام فرمودند : نه من نيستم . بعد از من كسی خواهد آمد كه را به دست اش خواهد داد . ♦️حالا ما داريم اين مطلب را الان می شنويم 👈 ولی اين آقايانی كه بعضی هايشان اين همه می سوزانند ، آن زمان داغ داغ تنوری اين مطالب را شنيده اند ، نمی دانند . 👌نمی دانند كه صاحب الغدير می فرمايد : ، ✅  کلاس نهج البلاغه و زندگی 🆔https://eitaa.com/nahjolbalaghehvazendegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سرود زیبای "ای ایران ای مهد عاشقان ... سرزمین صاحب الزمان" بر وزن سرود معروف ای ایران ای مرز پر گهر ... ✅  کلاس نهج البلاغه و زندگی 🆔https://eitaa.com/nahjolbalaghehvazendegi
#با_شش_چیز_مردان_رو_بشناسید 💠قال الإمام عليّ عليه السلام:سِتَّةٌ تُختَبَرُ بِها عُقولُ الرِّجالِ : المُصاحَبَةُ ، وَ المُعامَلَةُ ، وَ الوِلايَةُ ، وَ العَزلُ ، وَ الغِنى ، وَ الفَقرُ . 💟💟حضرت علی ع می فرمایند:با شش چيز ، انديشه و خِردِ مردان ، آزموده مى شود : 🔶🔸همنشينى ، 🔶🔸داد و ستد ، 🔶🔸رياست ، 🔶🔸كناره گيرى ، 🔶🔸ثروت ، 🔶🔸و تنگ دستى . 📚غرر الحكم : ح 5600 ┄┅┅✿💠❀💖❀💠✿┅┅┄ ✅  کلاس نهج البلاغه و زندگی 🆔https://eitaa.com/nahjolbalaghehvazendegi
اندروید از آیت الله آملی (حفظه الله) توضیحات: این نرم افزار دارای ۱۲۷ جلد📚 کتاب از مجموعه آثار حکیم متاله آیت الله جوادی آملی می باشد. دانلود نرم افزار 👇👇👇👇👇
حکیم.apk
27.74M
نرم افزار مجموعه آثار آیت الله جوادی آملی (حفظه الله) بزرگترین کتابخانه اسلامی مجازی در ایتا👇👇👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/Ketabkhane_eslami
هدایت شده از دریچه
🔴 حمله دوباره اصلاح طلبان . 👁🗨 @tribun_siyasi
هدایت شده از دریچه
🔴 جایگاه والای زن . 👁🗨 @tribun_siyasi
هدایت شده از افسران جوان جنگ نرم
⛔️گوگل نسخه موبایلی بازی دفاع مقدس را حذف کرد 🔹این بازی در چند مرحله شما را به عملیاتهای واقعی دفاع از حرم #حضرت_زینب سلام الله علیها و مناطق مختلف #سوریه و لبنان می برد و در آن با تروریستها مبارزه می کردید. 🔻اینکه گوگل یک بازی را بدون هیچ اخطار، هشدار، ارائه دلیل و توضیح حذف کرده نشان می دهد که صهیونیستها به غایت دردشان آمده است. وگرنه بازی از لحاظ گرافیک و برنامه نویسی و امنیت، از بسیاری برنامه های موجود روی گوگل پلی بالاتر بود. 🔻لازم به ذکر است که اپل استور از ابتدا این بازی را رد کرد و اجازه انتشار نداد. @Afsaran_ir
📚برای فروپاشی اقتصاد یک کشور تنها باید افراد کاردان و میهن دوست را بیکار کرد و به افراد دزد و نادان پُست داد. یواخیم فون ریبنتروپ؛[وزیر خارجه المان نازی] ✅  کلاس نهج البلاغه و زندگی 🆔https://eitaa.com/nahjolbalaghehvazendegi
هدایت شده از دریچه
🔴 آدم اشتباهی . 👁🗨 @tribun_siyasi