eitaa logo
نهج البلاغه و زندگی
4.1هزار دنبال‌کننده
23.5هزار عکس
11.3هزار ویدیو
366 فایل
💌اجتماعی که علی (علیه السلام) را کنار گذاشت، علی (علیه السلام) را از علی(علیه السلام)بودن منع نکرد، بلکه خود را از علی(علیه السلام) داشتن محروم کرد. اینجا کلاسی است برای مرور تفکرات امیرالمومنین (علیه السلام) باشد که مقبول حضرتش افتد. ساجدی نسب
مشاهده در ایتا
دانلود
💚🌺🔹۱.با وضو و روبه قبله بودن هنگام زیارت 💚🌺🔹۲.سلام كردن بر مردگان به نحو مأثور 💚🌺🔹۳.قرائت قرآن به ویژه خواندن هفت بار سوره ی قدرروبه قبله 💚🌺🔹۴.درخواست مغفرت  و رحمت الهى براى آنان 💚🌺🔹۵.خواستن حاجت خویش از خداوند نزد قبر پدر ومادر 💚🌺🔹۶.رفتن به زیارت، در روزهاى جمعه قبل از طلوع خورشید، دوشنبه، عصر پنج‌ شنبه وصبح شنبه 📚وسائل الشیعة، ج۷، ص۴۱۵. ┄┅┅✿💠❀💖❀💠✿┅┅┄ ✅  کلاس نهج البلاغه و زندگی 🆔https://eitaa.com/nahjolbalaghehvazendegi
هدایت شده از جهان نیوز
🔴پژوهشگر نهج‌البلاغه: ریشه تبعیض در برخی خواص جامعه نهفته است 🔺سیدمحمدمهدی جعفری: 🔹خوی اشرافیت جلوداران صف اسلام را به مسلخ نابودی کشاند 🔹امام علی(ع) برای حفظ بیت‌المال به برادرش رحم نشان نداد 🔹هر اندازه به مسئولان پرتوقع امتیاز بدهی سیر نمی‌شوند @jahaannews 📱ایتا eitaa.com/jahaannews 📱سروش sapp.ir/jahaannews 📱بله ble.im/Jahaannews1
هدایت شده از جهان نیوز
📣«رحیم‌پور ازغدی» عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی: 🔹بعد از چهل سال مردم گوشت کیلویی ١٠٠ هزار تومان، و پراید ٤٠ تا ٥٠ میلیون تومان را هم دیدند ولی باز در راهپیمایی ٢٢ بهمن به میدان آمدند. 🔹علت اصلی این است که ملت فرصت ها و تهدیدها را می فهمد و می داند مشکلات مربوط به ساختارها و مدیریت است نه اصل سیستم. و این را درست از هم تفکیک می کنند. 🔹می گویند چرا وقتی ملت مشکل دارند ماهواره به فضا می فرستید یا وقتی زمان حج و اربعین می شود یک عده می گویند چرا پولهایتان را خرج چنین سفرهایی می کنید و به فقرا نمی دهید، همین ها وقتی ولنتاین می شود کادوهای میلیونی می دهند، خب شما چرا این پولها را به فقرا و کوکان یتیم نمی دهید؟ @jahaannews 📱ایتا eitaa.com/jahaannews 📱سروش sapp.ir/jahaannews 📱بله ble.im/Jahaannews1
هدایت شده از  عمار نیوز ... 📢
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#امامِ_سانسور نشده! آن #رئیس_جمهور ی که بخواهد #سلطنت بکند خود مردم باید جلویش را بگیرند آن #مجلسی که بخواهد #قدرت_نمایی بکند خود مردم باید جلویش را بگیرند ✅ #عمار_نیوز 🆔 @ammar_newsir
هدایت شده از  عمار نیوز ... 📢
تیکه سنگین رسایی به روحانی 👌 وقتی ازنگاه حکیم حسن روحانی دانا، علت باران، درخت وسبزه است، علت گرانی جنس، قاچاق است، علت قاچاق، ارزانی است، طبعا... علت طلاق، ازدواج است، علت سرما، گرما است، علت مرگ، تولد است، علت شب، روز است؛ اگه باهمین فرمون بریم، به نظرشما علت تنگی معیشت مردم، چی میتونه باشه؟ ✅ #عمار_نیوز 🆔 @ammar_newsir
هدایت شده از خبرگزاری رسا
4_6007888420733453364.apk.apk
4.98M
📱اپلیکیشن «گام دوم انقلاب» 🔸اگر بیانیه مهم رهبر معظم انقلاب بعد از ۲۲بهمن را نخوانده اید با این اپلیکیشن میتوانید این بیانیه را به صورت بخش بندی شده بخوانید. 🆔 @rasanews_agency
💠امام على عليه السلام: مردم به تربيتِ نيك نيازمندترند تا به زر و سيم إنّ النّاسَ إلى صالحِ الأدبِ أحْوَجُ مِنهُم إلى الفِضّةِ و الذَّهَبِ 📚 غررالحكم حدیث 3590 ✅  کلاس نهج البلاغه و زندگی 🆔https://eitaa.com/nahjolbalaghehvazendegi
هدایت شده از روشنگری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢فیلمی از نفوذ به مراکز کنترل و فرماندهی ارتش ♦️تصاویر از ابتدای فیلم تا زمان برخورد به زمین (دقیقه 01:08) مربوط به آمریکایی است که با نفوذ به مراکز فرماندهی آمریکا توانسته به آنها دسترسی پیدا کند. ♦️به گفته سردار فرمانده نیروی هوافضای ، 7-8 آمریکایی که در سوریه و عراق پرواز مداورم داشتند تحت کنترل سپاه قرار داشته است و چندین هزار ساعت فیلم از آنها موجود است. ♦️پس از فرود سخت #آمریکایی بر روی زمین در 10 کیلومتری پایگاه‌شان، پهپاد ایرانی بر فراز آن مشغول پرواز است و به همین دلیل، آمریکایی ها توان نزدیک شدن برای انتقال آن را ندارند. ♦️آمریکایی‌ها در نهایت مجبور می‌شوند برای جلوگیری از دستیابی نیروهای #مق این #پها جنگنده اقدام به بمباران و نابود کردن آن کنند. 🆘 @Roshangari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✴️ شنبه👈4اسفند۹۷ 👈23فوریه2019 👈17جمادی الثانی1440 🕌 مناسبت های اسلامی. 🌔امشب شبِ یکشنبه ساعت 19:29 ماه وارد برج عقرب می شود. و..... 🌖روز سه شنبه ساعت 00:52 بامداد قمر از برج عقرب خارج می گردد. و لیکن بعد از خروج طبق سفارش علامه حسن زاده آملی حفظه الله به اندازه 12ساعت دیگر احتیاط شود. 📛از امور اساسی و دائمی مانند عقد و عروسی و معاملات کلان پرهیز شود. امور جزئی و روزانه اشکالی ندارد. 👶 نوزادی که امروز به دنیا بیاید خوشبخت خواهد شد. ان شاءالله. 🚖 مسافرت مکروه است اگر ضروری است با صدقه باشد. 🔭 🌗احکام نجومی. 🔘انجام امور کشاورزی. 🔘کاشت و برداشت محصول. 🔘معالجه جراحات و زخمها. 🔘حمله به دشمن. 🔘تحقیقات از خواستگار . 🔘نوشیدن دارو. 🔘قی کردن برای مداوا 🔘حمام رفتن. 🔘دوا گذاشتن و معجون گذاشتن بر دمل و زخم و امثال ان.نیک است. 💑 مباشرت و انعقاد نطفه برای مباشرت دستوری وارد نشده است. 💇💇♂ اصلاح سر و صورت طبق روایات، (سر و صورت) در این روز از ماه قمری ،میانه است. 💉💉 حجامت خون دادن فصد زالو انداختن خون_دادن یا در این روز از ماه قمری، خوب است و سبب صحت و سلامتی بدن است. 😴😴 تعبیر خواب امشب. خوابی که شب یکشنبه دیده شود تعبیرش از ایه18سوره مبارکه کهف ... و تحسبهم ایقاظا و هم رقود و نقلبهم ذات الیمین و ذات الشمال.. و از معنی ان چنین برداشت میشود که خانه یا ملک جدیدی در تصرف خواب بیننده در می آید یا قبلا خبر غلطی به او رسیده و بعدا اشکار می شود که خبر اشتباه بوده ان شاءالله و شما مطلب خود را بر ان قیاس کنید . 💅 ناخن گرفتن شنبه برای ، روز مناسبی نیست و طبق روایات ممکن است موجب بیماری در انگشتان دست گردد. 👚👕دوخت و دوز. شنبه برای بریدن و دوختن، روز مناسبی نیست آن لباس تا زمانی که بر تن آن شخص باشد موجب مریضی و بیماری اوست. 🙏🏻 وقت در روز شنبه: از طلوع آفتاب تا ساعت ۱۰ و بعداز اذان ظهر تا ساعت ۱۶ عصر. 📿ذکر روز شنبه : یارب العالمین ۱۰۰ مرتبه 📿 ذکر بعد از نماز صبح ۱۰۶۰ مرتبه که موجب غنی و بی نیاز شدن میگردد . 💠 ️روز شنبه طبق روایات متعلق است به (ص). سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد.  
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نهج البلاغه ۳۴۴- وَ قَالَ ( عليه السلام ) : مَعَاشِرَ النَّاسِ اتَّقُوا اللَّهَ فَكَمْ مِنْ مُؤَمِّلٍ مَا لَا يَبْلُغُهُ وَ بَانٍ مَا لَا يَسْكُنُهُ وَ جَامِعٍ مَا سَوْفَ يَتْرُكُهُ وَ لَعَلَّهُ مِنْ بَاطِلٍ جَمَعَهُ وَ مِنْ حَقٍّ مَنَعَهُ أَصَابَهُ حَرَاماً وَ احْتَمَلَ بِهِ آثَاماً فَبَاءَ بِوِزْرِهِ وَ قَدِمَ عَلَي رَبِّهِ آسِفاً لَاهِفاً قَدْ خَسِرَ الدُّنْيا وَ الْآخِرَةَ ذلِكَ هُوَ الْخُسْرانُ الْمُبِينُ
نهج البلاغه و درود خدا بر او فرمود: اي مردم از خدا بترسيد، چه بسا آرزومندي كه به آرزوي خود نرسيد، و سازنده ساختماني كه در ساخته خود نيارميد، و گردآورنده اي كه زود آنها را رها خواهد نمود، شايد كه از راه باطل گرد آورده، و يا حق ديگران را باز داشته، و با حرام به هم آميخته كه گناهش بر گردن اوست، و يا سنگيني بار گناه درگذشت، و با پشيماني و حسرت به نزد خدا رفت كه: (در دنيا و آخرت زيان كرده و اين است زيانكاري آشكار)
نهج البلاغه Amir al-Mu'minin, peace be upon him, said : O Groups of people! Fear Allah, for there is many a man who aspires for what he does not get, many a builder of a house who does not live in it, and many a collector of that which he shall just leave behind. Possibly he may have collected it wrongfully or by demying a right. He acpuired it unlawfully and had to bear the weight of sins on account of it. Consequently, he returned (from this world) with that weight and came before Allah with sorrew and grief. Loses he both this world and (also) the hereafter; that is a los (which is) manifest. (Qur'an, 22:11)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شرح و تفسير زيانكاران هر دو جهان! امام علیه السلام: در اين كلام حكيمانه و كوبنده به دنياپرستان هشدارهاى جدى مى دهد: نخست مى فرمايد: «اى مردم! تقواى الهى پيشه كنيد چه بسيار آرزومندانى كه به آرزوى خويش نمى رسند و بناكنندگانى كه در آنچه ساخته اند ساكن نمى شوند و گردآورندگان اموالى كه به زودى آن را ترك مى گويند»؛ (مَعَاشِرَ النَّاسِ، اتَّقُوا اللّهَ فَكَمْ مِنْ مُؤَمِّلٍ مَا لاَ يَبْلُغُهُ، وَبَانٍ مَا لاَ يَسْكُنُهُ، وَجَامِعٍ مَا سَوْفَ يَتْرُكُهُ). درواقع امام علیه السلام: نخست به طور كلى از آرزوهاى عقيم و دست نيافتنى سخن مى گويد، سپس انگشت روى دو مورد خاص؛ يعنى بناها و قصرها، و اموال وثروتها مى گذارد. بناهايى كه انسان مى سازد و رها مى كند و مى رود و اموالى كه گردآورى كرده و بى آنكه از آنها بهره ببرد رها مى سازد و دنيا راترك مى گويد. سپس به اين نكته اشاره دارد كه مشكل اين گروه از دنياپرستان تنها اين نيست كه از نتيجه زحمات خود بهره مند نمى شوند، بلكه مشكل مهم ترى در پيش دارند و آن تهيه اين اموال از طرق نامشروع و مسئوليت آفرين است. مى فرمايد: «چه بسا آنها را از طريق باطل گردآورى كرده و يا حق آن را نپرداخته اند»؛ (وَلَعَلَّهُ مِنْ بَاطِلٍ جَمَعَهُ، وَمِنْ حَقٍّ مَنَعَهُ). در اينجا نيز امام علیه السلام: به دو موضوع از منابع حرام اشاره فرموده است : نخست، به دست آوردن مال از طريق باطل، مانند اينكه در بخت آزمايى ها وامثال آن اموالى به دست آورد و يا اشيايى را كه معامله بر آن باطل است مورد استفاده قرار دهد و ديگر اينكه حقوقى را كه به آن اموال تعلق مى گيرد ـ اعم از حقوق شرعى و حق الناس ـ نمى پردازد. «(درنتيجه) آن را از طريق حرام به دست آورده و گناهان آن را بر دوش مى كشند»؛ (أَصَابَهُ حَرَاماً، وَآحْتَمْلَ بِهِ آثَاماً ). در حديثى كه مرحوم علامه مجلسى در بحارالانوار آورده است مى خوانيم : «قَالَ سَمِعْتُ الرِّضَا علیه السلام: يقُولُ لا يجْتَمِعُ الْمَالُ إِلاَّ بِخِصَالٍ خَمْسٍ بِبُخْلٍ شَدِيدٍ وَأَمَلٍ طَوِيلٍ وَحِرْصٍ غَالِبٍ وَقَطِيعَةِ الرَّحِمِ وَإِيثَارِ الدُّنْيا عَلَى الاْخِرَةِ؛ راوى مى گويد: از امام على بن موسىالرضا علیه السلام: شنيدم كه مى فرمود: مال، (غالبآ) انباشته نمى شود مگر از پنج راه: بخل شديد، آرزوهاى دور و دراز، حرص غالب بر انسان، قطع رحم و ترجيح دنيا بر آخرت». بديهى است اگر انسان بخيل نباشد و گرفتار آرزوهاى طولانى نگردد وحرص نورزد و خويشاوندان خود را از اموالش بهره مند سازد و آخرت را بر دنيا از طريق انجام دادن كارهاى خير با اموالش ترجيح دهد، اموال، غالبآ انباشته نخواهد شد. آنگاه امام علیه السلام: به نتيجه نهايى اسف انگيز و شوم اين اعمال اشاره كرده مى فرمايد: «اين افراد بر پروردگار خويش (در قيامت) وارد مى شوند در حالى كه غمگين هستند و افسوس مى خورند كه هم دنيا را از دست داده اند و هم آخرت را واين زيان آشكارى است»؛ (فَبَاءَ بِوِزْرِهِ، وَقَدِمَ عَلَى رَبِّهِ آسِفاً لاَهِفاً، قَدْ (خَسِرَ آلدُّنْيَا وَالاْخِرَةَ ذَلِکَ هُوَ آلْخُسْرَانُ آلْمُبِينُ)). علامه مجلسى؛ اين كلام شريف را با مقدمه پرمعنايى از آن حضرت در بحارالانوار آورده و مى فرمايد: «انْظُرُوا إِلَى الدُّنْيا نَظَرَ الزَّاهِدِينَ فِيهَا فَإِنَّهَا عَنْ قَلِيلٍ تُزِيلُ السَّاكِنَ وَتَفْجَعُ الْمُتْرَفَ فَلا تَغُرَّنَّكُمْ كَثْرَةُ مَا يعْجِبُكُمْ فِيهَا لِقِلَّةِ مَا يصْحَبُكُمْ مِنْهَا فَرَحِمَ اللَّهُ امْرَأً تَفَكَّرَ وَاعْتَبَرَ وَأَبْصَرَ إِدْبَارَ مَا قَدْ أَدْبَرَ وَحُضُورَ مَا قَدْ حَضَرَ فَكَأَنَّ مَا هُوَ كَائِنٌ مِنَ الدُّنْيا عَنْ قَلِيلٍ لَمْ يكُنْ وَكَأَنَّ مَا هُوَ كَائِنٌ مِنَ الاْخِرَةِ لَمْ يزَلْ وَكُلُّ مَا هُوَ آتٍ قَرِيبٌ...؛ (اى مردم!) به دنيا نگاه زاهدانه كنيد، چراكه به زودى ساكنان خود را زائل مى كند و مترفان و ثروتمندان بى درد را ناگهان گرفتار مى سازد، بنابراين فزونى آنچه مايه اعجاب شماست در دنيا شما را نفريبد، زيرا بسيار كم با شما خواهد بود. خداوند رحمت كند كسى را كه فكر مى كند و عبرت مى گيرد و به پشت كردن آنچه از دنيا پشت كرده و حضور آنچه حاضر است نظر مى كند. گويى آنچه در دنيا موجود است به زودى نابود مى شود و آنچه در آخرت است همواره باقى است. (بدانيد) آنچه مى آيد نزديك است به وقوع بپيوندد». سپس جمله هاى بالا را تا آخر ذكر مى كند. امام علیه السلام: حال اينگونه افراد را مصداق خسران مبين دانسته است، زيرا انسان گاه بهرهاى مىبرد؛ ولى به دنبال آن گرفتار خسارت مهمى مى شود؛ مانند اينكه غذاى بسيار لذيذى مى خورد و به دنبال آن گرفتار بيمارى هايى مى گردد. اين خسران است اما نه خسران مبين. يا اينكه اموال نامشروعى فراهم مى كند و با آن چند صباحى به عيش و نوش مى پردازد؛ ولى عذاب طولانى مدت الهى را براى خود فراهم مى بيند. اين هم ممكن است ازن
ظر ظاهربينان خسران مبين نباشد. «خسران مبين» جايى است كه از راه نامشروع، اموال و ثروتهايى گردآورى وكاخهايى بنا مى كند و بى آنكه كمترين بهره اى ببرد، رها كرده به ديار باقى مى شتابد در حالى كه مسئوليت همه گناه آن بر دوش اوست. اين، «خسران مبين» است كه امام علیه السلام: با استفاده از آيات قرآن در بالا به آن اشاره فرموده است. از آنجا كه بسيارند كسانى كه به همين سرنوشت گرفتار مى شوند و انسان نمى داند جزء كدامين دسته است، جاى آن دارد كه به هوش آيد و به جبران گذشته بپردازد. شاهد گوياى اين مطلب داستانى است كه طبرى در كتاب خود در حوادث سال 61 نقل مىكند وى مى گويد: عبيدالله بن زياد پس از اقدام عمر سعد به قتل امام حسين علیه السلام: به او گفت: آن نامه اى كه به تو نوشتم و دستور قتل حسين را دادم كجاست؟ (گويا مى خواست آن را بازپس بگيرد و خود را از مسئوليت آن جدا كند) عمر گفت: من دستور تو را انجام دادم ولى آن نامه از بين رفت. ابن زياد گفت: حتمآ بايد آن نامه را بياورى. عمر باز هم گفت: نامه از بين رفته است. ابن زياد گفت: به خدا سوگند بايد نامه را بياورى. عمر گفت: به خدا قسم اين نامه حتى به دست پيرزنان قريش هم رسيده است تا عذر مرا در مدينه بر آنها آشكار سازد. به خدا سوگند من تو را نصيحتى درباره حسين كردم؛ نصيحتى كه اگر به پدرم سعد بن ابى وقاص كرده بودم حق او ادا شده بود. عثمان بن زياد، برادر عبيدالله بن زياد در آنجا حاضر بود گفت: عمر راست مى گويد. به خدا سوگند من دوست داشتم كه تمام طايفه بنى زياد تا روز قيامت در بينى مردانشان مهارى بود و حسين به وسيله آنها به قتل نمى رسيد. راوى اين روايت مى گويد: به خدا سوگند عبيدالله بن زياد اين سخن را كه شنيد سكوت كرد و انكار نكرد. آرى او هم مى دانست كه مصداق خسر الدنيا والآخرة شده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔮روایتی شنیدنی از حجت الاسلام مهدوی در مورد سخنان 👈 در مورد و (عج) 👉 ♦️ خدا رحمت كند و يكی از شخصيتهای سياسی خوب امروز كه متأسفانه نمی توانيم اسم ببريم می گويند وقتی امام در ابتدای نهضت اولين اعلاميه سياسی خود را داد ، خوب ما در حد فهم خودمان درک می كرديم ، نمی دانستيم روح خدا كجا را دارد می زند ♦️ گفتيم خوب مردم ايران در و و اين هستند و امام می خواهد اين ايران را به و برساند . ♦️ گفت با شهيد عراقی بعد از اولين غرشی كه امام كرد ، رفتيم خدمت امام ، شهيد عراقی با همان خلوصی كه داشت گفت حاج آقا واقعاً خيلی خوب می شد اگر اين چيزيی كه شما می گوييد اتفاق بيافتد . وضع مردم ايران خيلی خوب می شود . ♦️ امام با بی اعتنايی فرمود بله وضع مردم هم خوب می شود ، ولی ما مأمور به انجام چنين كاری نيستيم . ♦️ آقای عراقی هم آدم سمج ، گفت آقا چی گفتيد ؟ امام فرمود ما برای مأموريت ديگری آمديم ، وضع مردم هم در حاشيه خوب می شود . ♦️ آقای عراقی گفت برای چه مأموريتی آمده ايد ؟ امام فرمود برای : 🎯 🎯 🎯 دادن به دست صاحب اصلی اش ✌️ حوادث روزگار و فاصله زمانی از حافظه ما برد ، رفتيم داخل مبارزات و خيلی ها كشته شدند و پيروز شد 🌹 شهيد عراقی هم با زبان روزه توسط سيدمهدی هاشمی كه داخل باند آقای منتظری بود ، نيز به رسيد ، ✊ ما به يكباره ديديم دو تا از های امام  شد . ✅  کلاس نهج البلاغه و زندگی 🆔https://eitaa.com/nahjolbalaghehvazendegi