eitaa logo
نهضت نهج البلاغه خوانی آ.غ
461 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
114 ویدیو
6 فایل
نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی آ.غ ارتباط با خادمان کانال @jafarii_k ... @azzahraa آثار مهدوی @Asaremahdavi_arfae @mahdavi_arfae @mahdavi_tebyan ‌نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی @nahjolbalagheiha استفاده از مطالب کانال، فقط با ذکر منبع جایز است
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 آن که جان را با طمع ورزى بپوشاند خود را پست کرده، و آن که راز سختى هاى خود را آشکار سازد خود را خوار کرده، و آن که زبان را بر خود حاکم کند خود را بى ارزش کرده است. 📒 نهج البلاغه، 🌹شرح حکمت۲ (۱) 🔻امیر المومنین سه عامل از عوامل خفت و ذلت در نهج البلاغه را بیان فرمودند. ⏬ اول طمع: تفاوت طمع با حرص در این است که طمع کار به آنچه که از مال و قدرت و احترام و شهرت متعلق به دیگران است چشم دوخته است اما حریص دوست دارد مال و مقام بیشتری داشته باشه ، چه در دست دیگران باشه چه نباشد. 🔻شش اثر برای طمع ورزی در نهج البلاغه بیان شده است: 1⃣ خواری و ذلت: 🔹1.1 در حکمت ۲ 🔹1.2 درحمکت۲۲۶ که فرمودند: « طمع کار همواره زبون و خوار است». 🔹1.3 درانتهای بند 4 خطبه 160 که امیرالمومنین در مورد حضرت عیسی (ع) فرمودند: «آز و طمعی نداشت تا او را خوار و ذلیل نماید». 2⃣ بردگی که بالاترین مصداق خفت و ذلت است: در حکمت ۱۸۰ می فرمایند:«طمع ورزی بردگی همیشگی است» 3⃣ آفت تفکر و بی اثر کردن عقلانیت :درحکمت ۲۱۹ میفرمایند :« قربانگاه اندیشه ها زیربرق طمع ورزی ها است». 4⃣ هلاکت : 🔹4.1 در حکمت ۲۷۵ می فرمایند: «طمع به هلاکت مى کشاند و نجات نمى دهد، و به آنچه ضمانت کند، وفادار نیست، و بسا نوشنده آبى که پیش از سیراب شدن گلو گیرش شد، و ارزش آنچه که بر سر آن رقابت مى کنند، هر چه بیشتر باشد، مصیبت از دست دادنش اندوهبارتر خواهد بود». 🔹4.2 در بند۱۴ نامه ۳۱ خطاب به فرزند عزیزشان فرمودند: «بپرهیز از آن که مرکب طمع ورزى، تو را به سوى هلاکت به پیش راند، اگر توانستى که بین تو و خدا هیچ صاحب نعمتى قرار نگیرد، (یعنی امید و طمع به غیر خدا نداشته باشی) چنین باش، زیرا تو، روزى خود را دریافت مى کنى، و سهم خودت را بر مى دارى، و مقدار اندکى که از طرف خداى سبحان به دست مى آورى، بزرگتر و با ارزش تر ازمال فراوانى است که از دست بندگان دریافت مى کنی». 5⃣ مقدم کردن دنیا بر آخرت یا به تعبیر قران کریم (فروختن آخرت باقی به دنیای فانی است): در بند ۷ خطبه ۹۱ در صفات والای فرشتگان می فرمایند: «طمع ها به آنان شبیخون نزده تا تلاش دنیا را بر کار آخرت مقدّم دارند». 6⃣ ایجاد ناامیدی و یاس : در حکمت ۱۰۸ در حالات قلب می فرمایند: «پس اگر در دل امیدى پدید آید، طمع آن را از بین خواهد برد»... ↩️ ادامه دارد... 🎙 حجت الاسلام مهدوی‌ ارفع https://eitaa.com/nahjolblage_urmi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹 ختم نهج البلاغه در ۲۷۰ روز. سهم روز چهارم ┄┅═══✼🌿🌹🌿✼═══┅┄  📒 : نیکوکار از کار نیک بهتر، و بدکار از کار بد بدتر است. ┄┅═══✼🌿🌹🌿✼═══┅┄ 📒 : بخشنده باش اما زیاده روی نکن، در زندگی حسابگر باش، اما سختگیر مباش. ┄┅═══✼🌿🌹🌿✼═══┅┄  📒 : بهترین بی نیازی ترک آرزوهاست. ┄┅═══✼🌿🌹🌿✼═══┅┄ 📒 : کسی که در انجام کاری که مردم خوش ندارند شتاب کند، درباره او چیزی خواهند گفت که از آن اطلاعی ندارند. ┄┅═══✼🌿🌹🌿✼═══┅┄ 📒 : کسی که آرزوهایش طولانی است، کردارش نیز ناپسند است. ┄┅═══✼🌿🌹🌿✼═══┅┄ 📒 : (در سر راه صفین دهقانان شهر انبار تا امام را دیدند پیاده شدند، و پیشاپیش آن حضرت می دویدند، فرمود چرا چنین می کنید؟ گفتند عادتی است که پادشاهان خود را احترام می کردیم، فرمود:) به خدا سوگند! که امیران شما از این کار سودی نبردند، و شما در دنیا با آن خود را به زحمت می افکنید، و در آخرت دچار رنج و زحمت می گردید، و چه زیانبار است رنجی که عذاب در پی آن باشد، و چه سودمند است آسایشی که با آن امان از آتش جهنم باشد. ┄┅═══✼🌿🌹🌿✼═══┅┄ 📒 : به فرزندش امام حسن (علیه السلام) فرمود: پسرم! چهار چیز از من یادگیر (در خوبیها)، و چهار چیز به خاطر بسپار (هشدارها)، که تا به آنها عمل کنی زیان نبینی. ۱- خوبیها: ۱- همانا ارزشمندترین بی نیازی عقل است، ۲- و بزرگ ترین فقر بی خردی است، ۳- ترسناک ترین تنهایی خودپسندی است ۴- و گرامی ترین ارزش خانوادگی، اخلاق نیکوست.  ۲ هشدارها:  ۱- پسرم! از دوستی با احمق بپرهیز، همانا می خواهد به تو نفعی رساند اما دچار زیانت می کند. ۲- از دوستی با بخیل بپرهیز، زیرا از آنچه که سخت به آن نیازی داری از تو دریغ می دارد. ۳- و از دوستی با بدکار بپرهیز، که با اندک بهایی تو را می فروشد. ۴- و از دوستی با دروغگو بپرهیز، که او به سراب ماند، دور را به تو نزدیک، و نزدیک را دور می نمایاند. ┄┅═══✼🌿🌹🌿✼═══┅┄  📒 : مستحبات به خدا نزدیک نمی گرداند اگر به واجبات زیان رساند. ┄┅═══✼🌿🌹🌿✼═══┅┄ 📒 :  زبان عاقل در پشت قلب اوست، و قلب احمق در پشت زبانش قرار دارد. (این از سخنان ارزشمند و شگفتی آور است، که عاقل زبانش را بدون مشورت و فکر و سنجش رها نمی سازد، اما احمق هرچه بر زبانش آید می گوید بدون فکر و دقت، پس زبان عاقل از قلب او و قلب احمق از زبان او فرمان می گیرد). ┄┅═══✼🌿🌹🌿✼═══┅ https://eitaa.com/nahjolblage_urmi
سهم-روز4-حکمت-32-تا-40.oga
1.06M
🔊 ختم گویای نهج البلاغه در ۲۷۰ روز 🌺 سهم روز چهارم ختم نهج البلاغه از حکمت ۳۲ تا حکمت ۴۰ https://eitaa.com/nahjolblage_urmi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شرح-حکمت-2-بخش-2-عوامل-طمع-ورزی.mp3
650.1K
🔊 شرح نهج البلاغه با نهج البلاغه 🔸 شرح 2⃣ 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع https://eitaa.com/nahjolblage_urmi
🌹شرح (۲) 🔻چهار عامل از عوامل طمع ورزی در نهج البلاغه بیان شده است: 1⃣ هوای نفس: در نامه 45 خطاب به عثمان بن حنیف فرماندار بصره مینویسند: «من اگر مى خواستم، مى توانستم از عسل پاک، و از مغز گندم، و بافته هاى ابریشم، براى خود غذا و لباس فراهم آورم، امّا هیهات که هواى نفس بر من چیره گردد، و حرص و طمع مرا وا دارد که طعامهاى لذیذ بر گزینم، در حالى که در «حجاز» یا «یمامه» کسى باشد که به قرص نانى نرسد، و یا هرگز شکمى سیر نخورد» 2⃣ احساس حاجت و نیازمندی به مردم: در نامه 53 در سیمای قضات وداوران خطاب به مالک اشتر می نویسند: «پس از انتخاب قاضى، هر چه بیشتر در قضاوت هاى او بیندیش، و آنقدر به او ببخش که نیازهاى او بر طرف گردد، و به مردم نیازمند نباشد، و از نظر مقام و منزلت آنقدر او را گرامى دار که نزدیکان تو، به نفوذ در او طمع نکنند، تا از توطئه آنان در نزد تو در أمان باشد» 3⃣ سستی در یاری حق که طمع دشمن را بر می انگیزد : در بند 3 خطبه 166 می فرمایند : « اى مردم اگر دست از یارى حق بر نمى داشتید، و در خوار ساختن باطل سستى نمى کردید، هیچ گاه آنان که به پایه شما نیستند در نابودى شما طمع نمى کردند، و هیچ قدرتمندى بر شما پیروز نمى گشت» 4⃣ تکبر و سرکشی : در بند 4 خطبه 192 فرمودند: « افراد سرکش شما تسلیم شیطان شدند، و طمع ورزى او در شما کارگر افتاد، و این حقیقت بر همه آشکار گردید، و حکومت شیطان بر شما استوار شد، و با لشکر خویش به شما یورش برد، و شما را به ذلّت سقوط کشانید» ↩️ ادامه دارد... 🎙 حجت الاسلام مهدوی‌ ارفع https://eitaa.com/nahjolblage_urmi
هدایت شده از مهدوی ارفع
🖌فصل رویش، انتخابات تاریخی 2⃣ 🔴 خدا رحمت کند آقای مشکینی را؛ یکبار قبل از انتخاباتی در خطبه هایش انتخابات را تشبیه می کرد به و می فرمود: 🔻صحنه انتخابات است. ▪️کسی که در انتخابات شرکت نمی کند گویا دارد یزید را می کند. ▫️کسی که در انتخابات شرکت می کند ولی رای سفید می دهد انگار در کربلا است ولی تیر به سوی هدف خاصی نمی اندازد. 🔸کسی که به غیر صالح رأی می دهد گویا دارد علیه امام حسین شمشیر می زند. 🔹کسی که می گردد و اصلح را انتخاب می کند گویا دارد از امام حسین دفاع می کند. 🔺رأی مسئولیت آور است. با دقت و بصیرت رأی دهیم. 🆔https://eitaa.com/mahdavi_arfae
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹 ختم نهج البلاغه در ۲۷۰ روز. سهم روز پنجم ┄┅═══✼🍃🌸🍃✼═══┅┄ 💠  قلب احمق در دهان او، و زبان عاقل در قلب او قرار دارد. 📒 ┄┅═══✼🍃🌸🍃✼═══┅┄ 💠و به یکی از یارانش که بیمار بود فرمود: خدا! آنچه را که از  بیماری شکایت داری موجب کاستن گناهانت قرار داد، در بیماری پاداشی نیست اما گناهان را از بین می برد، و آنها را چونان برگ پاییزی می ریزاند، و همانا پاداش در گفتار به زبان، و کردار با دستها و قدمهاست، و خدای سبحان به خاطر نیت راست، و درون پاک، هر کس از بندگانش را که بخواهد وارد بهشت خواهد کرد. 📒 ┄┅═══✼🍃🌸🍃✼═══┅┄ 💠در یاد یکی از یاران، (خباب بن ارت) فرمود: خدا خباب بن ارت را رحمت کند، با رغبت مسلمان شد، و از روی فرمانبرداری هجرت کرد، و با قناعت زندگی گذراند، و از خدا راضی بود، و مجاهد زندگی کرد. 📒 ┄┅═══✼🍃🌸🍃✼═══┅┄ 💠خوشا به حال کسی که به یاد معاد باشد، برای حسابرسی قیامت کار کند، با قناعت زندگی کند، و از خدا راضی باشد. 📒 ┄┅═══✼🍃🌸🍃✼═══┅┄ 💠 اگر با شمشیرم بر بینی مومن بزنم، که دشمن من باشد، با من دشمنی نخواهد کرد، و اگر تمام دنیا را به منافق ببخشم تا مرا دوست بدارد، دوست من نخواهد شد، و این بدان جهت است که قضای الهی جاری شد، و بر زبان پیامبر امّی (صلی الله علیه واله وسلم) گذشت که فرمود: (ای علی! مومن تو را دشمن نگیرد، و منافق تو را دوست نخواهد داشت.) 📒 ┄┅═══✼🍃🌸🍃✼═══┅┄ 💠گناهی که تو را پشیمان کند بهتر از کار نیکی است که تو رابه خودپسندی وادارد. 📒 ┄┅═══✼🍃🌸🍃✼═══┅┄ 💠 ارزش مرد به اندازه همت اوست، و راستگویی او به میزان جوانمردی اش، و شجاعت او به قدر ننگی است که احساس می کند، و پاکدامنی او به اندازه غیرت اوست. 📒 ┄┅═══✼🍃🌸🍃✼═══┅┄ 💠 پیروزی در دوراندیشی، و دوراندیشی در بکارگیری درست اندیشه، و اندیشه درست به رازداری است. 📒 ┄┅═══✼🍃🌸🍃✼═══┅┄ 💠 از یورش بزرگوار به هنگام گرسنگی، و از تهاجم انسان پست به هنگام سیری، بپرهیز. 📒 ┄┅═══✼🍃🌸🍃✼═══┅┄ 💠 دلهای مردم گریزان است، به کسی روی آورند که خوشرویی کند. 📒 ┄┅═══✼🍃🌸🍃✼═══┅┄ https://eitaa.com/nahjolblage_urmi
سهم-روز-5-حکمت-41-تا-50.oga
1.04M
🔊 ختم گویای نهج البلاغه در ۲۷۰ روز 🌺 سهم روز پنجم از حکمت ۴۱ تا حکمت ۵۰ https://eitaa.com/nahjolblage_urmi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شرح-حکمت-2-بخش-3-طمع-ورزی.mp3
532.1K
🔊 شرح نهج البلاغه با نهج البلاغه 🔸 شرح 3⃣ 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع https://eitaa.com/nahjolblage_urmi
🌹 شرح (۳) 🔻سه راه پیشگیری و درمان طمع ورزی در نهج البلاغ بیان شده است: 1. یاد مرگ :  دربند دوم خطبه ۱۸۸ می فرمایند: «مردم شما را به یاد آورى مرگ، سفارش مى کنم، از مرگ کمتر غفلت کنید، چگونه مرگ را فراموش مى کنید در حالى که او شما را فراموش نمى کند و چگونه طمع مى ورزید در حالى که مرگ به شما مهلت نمى دهد». 2. عدالت و مساوات : در بند یک  نامه ۲۷ به محمد بن ابی بکر می نویسند:« با مردم فروتن باش، نرمخو و مهربان باش، گشاده رو و خندان باش. در نگاه هایت و در نیم نگاه و خیره شدن به مردم به تساوى رفتار کن، تا بزرگان در ستمکارى تو طمع نکنند و ناتوان ها از عدالت تو مأیوس نگردند» . 🔻در نامه۴۶ به مالک اشتر می نویسند: «در نگاه و اشاره چشم، در سلام کردن و اشاره کردن با همگان یکسان باش تا زورمندان در ستم تو طمع نکنند و ناتوانان از عدالت تو مأیوس نگردند» 3. تقوا : در بند مربوط به سیمای کارگزاران دولتی در نامه ۵۳ می نویسند:« از خاندان هاى پاکیزه و با تقوى، که در مسلمانى سابقه درخشانى دارند انتخاب کن، زیرا اخلاق آنان گرامى تر و آبرویشان محفوظ تر و طمع ورزیشان کمتر و آینده نگرى آنان بیشتر است». ↩️ ادامه دارد... 🎙 حجت الاسلام مهدوی‌ ارفع https://eitaa.com/nahjolblage_urmi
هدایت شده از مهدوی ارفع
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺 صبحانه با معرفت درس امروز چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲: سوره مبارکه حمد ، قسمت سوم تعداد شرکت کنندگان: ۱۶۳۶ نفر ببخش! قرآن عزیز و مظلوم مرا ببخش! مرا ببخش که عمری به اشتباه فقط تو را بوسیدم، روی سر مسافرم گرفتم، در خنچه عقد عروس و دامادها ازت عکس گرفتم، پشت کیلومتر شماره ماشینم گذاشتمت، گاهی سر قبر مرده هام تند تند خواندمت و البته ماه رمضان ها هم فقط به حرص و طمع ثواب، یکی دوبار ختمت کردم و... ببخش مرا که به دلیل آموزه های غلط پیشینیانم نه در تو تدبر کردم و نه آموزه های حیات بخش و به روزت را آویزه گوش قراردادم! ببخش مرا که با تجوید و صوت و لحن و حفظ و تفسیر و... فقط خواستم با دیگران رقابت کنم و فخر بفروشم..... اکنون شرمنده و پشیمانم و تصمیم گرفته ام که تو را نخوانم بلکه تو را بدانم! تصمیم گرفته ام بجای آنکه تو را بغل کنم، عمل کنم! تصمیم گرفته‌ام بجای آنکه تو را در خنچه بگذارم در مخچه بگذارم و فرمانت را ببرم! 🌺 پس خودت کمکم کن که در صبحانه بامعرفت، تو را درست بشناسم، آسان بفهمم و با لذت و اطمینان در زندگی پیاده ات کنم..... ✅از ثواب تبلیغ سفره خانه مهدوی، محروم نشو رفیق! حتی اگر یک نفر تحت تاثیر یک آیه قرار بگیرد تو را برای آخرت وحشتناک کفایت می کند. 🖌 🆔https://eitaa.com/mahdavi_arfae
هدایت شده از مهدوی ارفع
سوره حمد جلسه ۳.mp3
16.56M
📌 📒با موضوع: تعریف ضالین با عنایت به آیات قرآن کریم 📆 ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ 🎤 با سخنرانی: ❇️روزانه 15 دقیقه از کلام خداوند لذت ببریم و دیگران را نیز دعوت کنیم تا در ثوابش شریک شویم. 🌺 👇👇لیـــــــــنک دعوت 👇 📤 https://eitaa.com/mahdavi_arfae
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹 ختم نهج البلاغه در ۲۷۰ روز. سهم روز ششم ┄═❁❈🌼❈❁═┄ 📘 : عيب تو تا آنگاه كه روزگار با تو هماهنگ باشد، پنهان است. ┄═❁❈🌼❈❁═┄ 📘 : سزاوارترين مردم به عفو كردن، تواناترينشان به هنگام كيفر دادن است. ┄═❁❈🌼❈❁═┄ 📘 : سخاوت آن است كه تو آغاز كني، زيرا آن چه با درخواست داده می شود يا از روی شرم و يا از بيم شنیدن سخن ناپسند است. ┄═❁❈🌼❈❁═┄ 📘 : هيچ بی نيازی چون عقل، و هيچ فقری چون نادانی نيست، هيچ ارثی چون ادب، و هيچ پشتيبانی چون مشورت کردن نيست. ┄═❁❈🌼❈❁═┄ 📘 : شكيبایی دو گونه است، شكيبایی بر آنچه خوش نمی داری و شكيبایی در آنچه دوست می داری. ┄═❁❈🌼❈❁═┄ 📘 : ثروتمندی در غربت مانند در وطن بودن است و تهيدستی در وطن غربت است. ┄═❁❈🌼❈❁═┄ 📘 : قناعت ثروتی است پايان ناپذير. ┄═❁❈🌼❈❁═┄ 📘 : ثروت، ريشه شهوت هاست. ┄═❁❈🌼❈❁═┄ 📘 : آن کسی که تو را هشدار داد، مانند كسی است كه تو را مژده داد. ┄═❁❈🌼❈❁═┄ 📘 : زبان تربيت نشده درنده اي است كه اگر رهايش كنی می گزد. ┄═❁❈🌼❈❁═┄ 📘 : نيش زن شيرين است. ┄═❁❈🌼❈❁═┄ 📘 : چون تو را ستودند، بهتر از آنان ستايش كن و چون به تو احسان كردند، بيشتر از آنان ببخش، به هر حال پاداش بيشتر از آن آغاز كننده است. ┄═❁❈🌼❈❁═┄ 📘 : شفاعت كننده چونان پر و بال درخواست كننده است. ┄═❁❈🌼❈❁═┄ 📘 : اهل دنيا سوارانی در خواب مانده اند كه آنان را می رانند. ┄═❁❈🌼❈❁═┄ 📘 : از دست دادن دوستان غربت است. ┄═❁❈🌼❈❁═┄ https://eitaa.com/nahjolblage_urmi
1_741882266.mp3
2.81M
🔊 ختم گویای نهج البلاغه ۲۷۰ روز 🌺 سهم روز ششم از حکمت ۵۱ تا حکمت ۶۵ https://eitaa.com/nahjolblage_urmi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شرح-حکمت-2-بخش-4-افشای-مشکلات-شخصی.mp3
925.4K
🔊 شرح نهج البلاغه با نهج البلاغه 🔸 شرح 4⃣ 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع https://eitaa.com/nahjolblage_urmi
🌹 شرح 4⃣ ⏬دوم افشا کردن مشکلات شخصی نزد دیگران: 🔷اگر افشا کردن مشکلات شخصی نزد متخصص برای حل مشکل باشد مثل مراجعه مریض به پزشک یا مراجعه به قاضی اشکالی ندارد. اما مقصود امیرالمومنین مواردی است که انسان مشکلات و گرفتاری های خودش را پیش دیگران بازگو می کند، در حالی که نه آنها میتوانند کاری بکنند نه مسئولیتی دارند. در خطبه 105 می فرمایند:« خدا را، مبادا شکایت نزد کسى برید که نمى تواند آن را بر طرف سازد، و توان گره گشایى از کارتان ندارد». واین باعث ذلت و خواری میشود. 🔷در حکمت 427 فرمودند: «کسى که از نیاز خود نزد مؤمنى شکایت کند، گویى به پیشگاه خدا شکایت برده است، و کسى که از نیازمندى خود نزد کافرى شکوه کند، گویى از خدا شکوه کرده است». لذا بردن شکایت و مشکلات شخصی نزد مومن هم برای اینکه مومن برای رفع آن دعا بکند و حاجت ما را نزد خدا ببرد اشکال ندارد. 🔷 مقصود کلی حکمت 2 این است که در مقابل این افشای مشکلات، انسان رازداری را تمرین بکنیم یعنی انسان مشکلات خودش را، که بخشی مالی ،خانوادگی و شخصی است باید بتواند در سینه خودش مدیریت بکند لذا حضرت در حکمت 6 فرمودند:« سینه خردمند صندوق راز اوست....» و این رازداری در حکمت 48 به عنوان نشانه صحت اندیشه بیان شده وفرمودند:«پیروزى در دوراندیشى، و دور اندیشى در به کار گیرى صحیح اندیشه، و اندیشه صحیح به راز دارى است». 🔷 در حکمت 162 فرمودند : «آن کس که راز خود را پنهان دارد، اختیار آن در دست اوست». 🔷در بند 10 نامه 31 خطاب به امام مجتبی می نویسند: « هر گاه خدا را بخوانى، ندایت را مى شنود، و چون با او راز دل گویى راز تو را مى داند، پس حاجت خود را با او بگوى، و آنچه در دل دارى نزد او باز گوى، غم و اندوه خود را در پیشگاه او مطرح کن، تا غم هاى تو را بر طرف کند و در مشکلات تو را یارى رساند». ✅ در نتیجه این صبر وبردباری در نگه داشتن اسرار و زبان بستن از افشای اسرار خودش یک فضیلت بسیار بزرگ است مخصوصا برای کسانی که میخواهند یک مسئولیت بزرگ به عهده بگیرند یا مسئولیتی برعهده دارند. در حکمت 176 می فرمایند : «بردبارى و تحمّل مشکلات، ابزار ریاست است». که به آن سعه صدر(سینه گشاده) می گویند. ✅ نتیجه مراقبت ازاسرار و مشکلات شخصی در بند 2 خطبه 99 می فرمایند : « پس در عزّت و ناز دنیا بر یکدیگر پیشى نگیرید، و فریب زینت ها و نعمت ها را نخورید و مغرور نشوید و از رنج و سختى آن ننالید و ناشکیبا نباشید، زیرا عزّت و افتخارات دنیا پایان مى پذیرد، و زینت و نعمت هایش نابود مى گردد، و رنج و سختى آن تمام مى شود». 🎙 حجت الاسلام مهدوی ارفع https://eitaa.com/nahjolblage_urmi
..••☆☆ چله ی بصیرت انتخاباتی ☆☆••.. مردم 👈 وظیفه اجتماعی = قدرت و پیروزی ای بندگان خدا! از خدا بترسيد، و از خدا، به سوی خدا فرار كنيد، و از راهی كه برای شما گشوده برويد، و وظائف و مقرراتی كه برای شما تعيين كرده به پا داريد، اگر چنين باشيد، علی (علیه السلام) ضامن پيروزی شما در آينده می باشد گرچه هم اكنون به دست نياوريد. ☀️ایران اسلامی به ملت خود می‌بالد و به استحکام مقرّراتی که این فرصتهای مغتنم را برای قد برافراشتن و تجدید قوای ملی فراهم آورده است، سر می‌افرازد. امام خامنه‌ای ۹ اسفندماه ۱۳۹۴ ☀️☀️☀️ما رای می دهیم ☀️☀️☀️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا