eitaa logo
نهج البلاغه؛《ادایِ حقِ کلام》
9.3هزار دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
2.3هزار ویدیو
155 فایل
هَمین‌است؛هَمین‌است؛هَمین‌است‌ فَقط‌حِـیدر‌امیرالمؤمنیـن‌است'👌 🕊قال العلی علیه السلام: تــَخَــفــّفــوا تَــلـحَــقــُوا....🕊. 🌴 خــادم کــانــال 👈 @khosravi11253 ✔️کانال #رایــحه_احکـ📙ــام👈 @khosravi1253 ✅ تبلیغات در۸کانالمون👈 @mmmm1253
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 پرسیدن برای فهمیدن نه آزردن 💠 امام علی علیه السلام فرمودند: 🍃 و قَالَ (علیه السلام) لِسَائِلٍ سَأَلَهُ عَنْ مُعْضِلَةٍ: سَلْ تَفَقُّهاً، وَ لَا تَسْأَلْ تَعَنُّتاً؛ فَإِنَّ الْجَاهِلَ الْمُتَعَلِّمَ شَبِيهٌ بِالْعَالِمِ، وَ إِنَّ الْعَالِمَ الْمُتَعَسِّفَ [الْمُتَعَنِّتَ] شَبِيهٌ بِالْجَاهِلِ الْمُتَعَنِّتِ. 🔹همواره براى كسب آگاهى پرسش كن، نه براى ايجاد زحمت. زيرا نادانى كه چيزى مى آموزد، همانند داناست، و دانای بىانصاف شبيه به نادانى است كه براى زحمت ديگرى سؤال مى كند. 📚 حکمت 320 نهج البلاغه 📎 📎 📎 📎 🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺 🌴کانال نهج_البلاغه(ادای‌حقِ‌کلام) eitaa.com/joinchat/2855665682Cc04673bf9f ╚════🍃🌸═══╝
حکمت 320 نهج البلاغه.mp3
2.93M
💠 شرح 🔸 حکمت 320 🎙 استاد محمدی شاهرودی 🔗 https://btid.org/fa/news/190426 📎 📎 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید 🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺 🌴کانال نهج_البلاغه(ادای‌حقِ‌کلام) eitaa.com/joinchat/2855665682Cc04673bf9f ╚════🍃🌸═══╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▫️وَاعْلَمْ أَنَّ مَا قَرَّبَکَ مِنَ اللهِ يُبَاعِدُکَ مِنَ النَّارِ، وَمَا بَاعَدَکَ مِنَ اللهِ يُقَرِّبُکَ مِنَ النَّارِ 🟤بدان آنچه تو را به خدا نزديک مى سازد از آتش جهنم دور مى کند و آنچه تو را از خدا دور مى سازد به آتش دوزخ نزديک مى سازد ✍تعبيرى است بسيار جامع و جالب; تمام امورى که انسان را به خدا نزديک مى کند اعم از معارف، گفتار و رفتار و خواسته ها و تلاش ها و کوشش ها به يقين وى را از دوزخ دور مى سازد و به عکس، اعمال و رفتار و کردار و نياتى که انسان را از خدا دور مى کند او را به سوى جهنم مى برد. آنها که از عذاب الهى و کيفرهاى شديد او در جهنم بيمناکند بايد اين سخن را هميشه آويزه گوش خود سازند. 📘 🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺 🌴کانال نهج_البلاغه(ادای‌حقِ‌کلام) eitaa.com/joinchat/2855665682Cc04673bf9f ╚════🍃🌸═══╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5850328838264851127.mp3
3.36M
🌺شرح خطبه ۸۱ 🔴خطبه۸۱ -بخش‌دوّم ⏱ زمان 13:08 حجم 3,2 MB 🎤 🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺 🌴کانال نهج_البلاغه(ادای‌حقِ‌کلام) eitaa.com/joinchat/2855665682Cc04673bf9f ╚════🍃🌸═══╝
🌺شرح خطبه ۸۱نهج‌البلاغه توسط محمدعلی انصاری شرح خطبه۸۱ -بخش‌دوّم ✨ اءَيُّهَا النَّاسُ، الزَّهادَةُ قِصَرُ الْاءَمَلِ، وَ الشُّكْرُ عِنْدَ النِّعَمِ، وَ الْوَرَعُ عِنْدَ الْمَحَارِمِ، 🔹اى مردم، زهد يعنى كوتاه كردن آرزو، و شكرگزارى برابر نعمت‏ها، و پرهيز در برابر محرّمات. 🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺 🌴کانال نهج_البلاغه(ادای‌حقِ‌کلام) eitaa.com/joinchat/2855665682Cc04673bf9f ╚════🍃🌸═══╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌑 نماز شب خوان عذاب قبر نداره!! 🎥نماز شب را به نیت ظهور میخوانیم ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با نشر مطالب در ثواب آنها سهیم باشیم 🙏 🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺 🌴کانال نهج_البلاغه(ادای‌حقِ‌کلام) eitaa.com/joinchat/2855665682Cc04673bf9f ╚════🍃🌸═══╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 لزوم اطاعت از امام 💠 امام علی علیه السلام فرمودند: 🍃 و قَالَ (علیه السلام) لِعَبْدِ اللَّهِ بْنِ الْعَبَّاسِ، وَ قَدْ أَشَارَ إِلَيْهِ فِي شَيْءٍ لَمْ يُوَافِقْ رَأْيَهُ: لَكَ أَنْ تُشِيرَ عَلَيَّ وَ أَرَى، فَإِنْ عَصَيْتُكَ فَأَطِعْنِي. 🔹عبد اللّه بن عباس در مسئله اى نظر داد كه امام آن را قبول نداشت و فرمود: بر توست كه رأى خود را به من ارائه كنى و من هم بينديشم، زمانى كه نظرت را نپذيرفتم مرا اطاعت كن. 📚 حکمت 321 نهج البلاغه 📎 📎 📎 📎 🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺 🌴کانال نهج_البلاغه(ادای‌حقِ‌کلام) eitaa.com/joinchat/2855665682Cc04673bf9f ╚════🍃🌸═══╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌕امام رضا(ع) فرمودند به خدا حسن ظن و امید داشته باشید 🎤استاد 🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺 🌴کانال نهج_البلاغه(ادای‌حقِ‌کلام) eitaa.com/joinchat/2855665682Cc04673bf9f ╚════🍃🌸═══╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🪐 اهميّت تقوا و پرهيزکارى ❄️فَإِنَّ تَقْوَى اللّهِ مِفْتَاحُ سَدَاد 🟤تقوا و پرهيزکارى کليد درهاى درستى است ✍با توجّه به اينکه تقوا همان حالت خداترسى درونى است که انسان را از فحشا و منکرات و زشتيها باز مى دارد و به نيکيها فرا مى خواند مى توان گفت تقوا کليد درهاى سعادت است; همان گونه که اشياى گرانبها را در گنجينه ها مى گذارند و درِ آن را قفل مى کنند و با کليد مخصوص مى توان به آن گنجينه ها دست يافت کليد تقوا نيز مى تواند درِ گنجينه هاى سعادت را به روى انسان بگشايد و موجب رحمت بى پايان پروردگار شود. 📘 🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺 🌴کانال نهج_البلاغه(ادای‌حقِ‌کلام) eitaa.com/joinchat/2855665682Cc04673bf9f ╚════🍃🌸═══╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔮وَصِدْقُهُ عَلَى قَدْرِ مُرُوءَتِهِ 🌕راستگویى و صداقتِ هر کس به اندازه شخصیت اوست ✍زیرا انسان با شخصیت این کار را براى خود ننگ مى داند که به دیگران دروغ بگوید. اضافه بر این، غالبا دیده شده است که دروغ ها بعد از مدتى فاش مى گردد; انسان با شخصیت حاضر نمى شود کارى انجام دهد که در آینده آبروى او را ببرد. 📘 🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺 🌴کانال نهج_البلاغه(ادای‌حقِ‌کلام) eitaa.com/joinchat/2855665682Cc04673bf9f ╚════🍃🌸═══╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❄️رزق و روزی که خداوند به بنده‌هایش می‌دهد ▫️قَسَمَ أَرْزَاقَهُمْ 🟤خداوند روزى آنها (مخلوقات) را در ميان آنها تقسيم کرد. ✍ناگفته پيداست منظور از تقسيم ارزاق، تقسيم بر حسب تلاش ها و کوشش ها و لياقت هاست، نه اينکه خداوند تضمين کرده باشد رزق و روزى هرکس را به درِ خانه او آورده و تحويل دهد; گر چه گاهى انسان «مِنْ حَيْثُ لاَيَحْتَسِبُ» و از جايى که انتظار ندارد، بهره ها مى برد; ولى اين يک اصل و قانون نيست، بلکه اصل و قانون، تلاش و کوشش و مديريّت و ابتکار است. به تعبيرى ديگر: «رزق و روزى» بر دو گونه است: گونه اى از آن مشروط به تلاش و کوشش است که اگر انسان به دنبال آن نرود و تلاش معاش نکند، از آن محروم خواهد شد، و قسم دوم حتمى است و غيرقابل تغيير که اگر انسان به دنبال آن برود يا نرود، به او مى رسد. 📘 🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺 🌴کانال نهج_البلاغه(ادای‌حقِ‌کلام) eitaa.com/joinchat/2855665682Cc04673bf9f ╚════🍃🌸═══╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 نکوهش بیتابی و نهی از ذلت 💠 امام علی علیه السلام فرمودند: 🔹روايت شده: آن حضرت زمانى كه از صفّين به كوفه آمد به شباميان عبور كرد، صداى گريه زنان را بر كشته هاى صفّين شنيد، حرب بن شرحبيل شبامى كه از سران قبيله اش بود به جانب حضرت آمد، امام به او فرمود: آيا زنان شما آنگونه كه مى شنوم بر شما چيره شده اند؟ آيا آنها را از اين ناله هاى بلند بازنمى داريد؟ در اين هنگام «حرب بن شرحبيل» پياده همراه امام عليه السلام حركت مى كرد در حالى كه امام عليه السلام سوار بر مركب بود. امام عليه السلام به او فرمود: باز گرد، زيرا پياده حركت كردن شخصى مانند تو در ركاب مثل من، مايه فتنه وغرور بر والى و ذلت و خوارى براى مؤمن است. 📚 حکمت 322 نهج البلاغه 📎 📎 📎 📎 🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺 🌴کانال نهج_البلاغه(ادای‌حقِ‌کلام) eitaa.com/joinchat/2855665682Cc04673bf9f ╚════🍃🌸═══╝
💠هرگز كسى را به مبارزه دعوت مكن (و آغازگر جنگ مباش) ولى اگر كسى تو را به مبارزه فراخواند اجابت كن (و سستى در جهاد با دشمن مكن) زيرا دعوت كننده به مبارزه ستمكار و ستمكار در هر حال مغلوب است. 📘 🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺 🌴کانال نهج_البلاغه(ادای‌حقِ‌کلام) eitaa.com/joinchat/2855665682Cc04673bf9f ╚════🍃🌸═══╝
233 ❣امیرالمومنین علیه‌السلام مى فرماید: ▫️لاَ تَدْعُوَنَّ إِلَى مُبَارَزَة، وَإِنْ دُعِيتَ إِلَيْهَا فَأَجِبْ، فَإِنَّ الدَّاعِيَ إِلَيْهَا بَاغ، وَالْبَاغِيَ مَصْرُوعٌ 💠هرگز كسى را به مبارزه دعوت مكن (و آغازگر جنگ مباش) ولى اگر كسى تو را به مبارزه فراخواند اجابت كن (و سستى در جهاد با دشمن مكن) زيرا دعوت كننده به مبارزه ستمكار و ستمكار در هر حال مغلوب است ✍«مبارزة» به معناى جنگ تن به تن است و «باغى» به معناى ستمگر و «مصروع» به معناى شكست خورده بر زمين افتاده است. شايد بعضى از شارحان چنين پنداشته اند كه اين سخن اشاره به جنگ هاى تن به تن در بيرون از دايره جهاد است در حالى كه هرگز چنين نيست. هرگاه كسى ما را در غير ميدان جهاد به مبارزه طلبد نه تنها پذيرش دعوت او مطلوب نيست بلكه حرام است، زيرا القاى نفس در تهلكه است تنها جايى كه مى توان دعوت به مبارزه را پذيرفت ميدان جهاد است، زيرا در بسيارى از ميدان هاى جهاد در آغاز، جنگ هاى تن به تن انجام مى شد; كسى از لشكر دشمن بيرون مى آمد و مبارز مى طلبيد، ديگرى در برابر او قرار مى گرفت و سرانجام يكى از آن دو بر خاك مى افتاد. 🔹مسلمانان دستور داشتند آغازگر مبارزه در ميدان هاى جنگ نباشند; ولى در صورتى كه كسى از لشكر دشمن در وسط ميدان قرار گرفت و مبارز طلبيد، سكوت در برابر او جايز نيست، زيرا چنين سكوتى مساوى با شكست به شمار مى آيد و مى دانيم اميرمؤمنان(عليه السلام) كرارا در ميدان هاى جنگ با دشمنان اسلام به مبارزه طلبيده شد و امام(عليه السلام) در برابر حريف خود قرار گرفت و او را از پاى در آورد كه بارزترين نمونه آن ميدان جنگ خندق و قرار گرفتن در مقابل «عمرو بن عبدود» است 🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺 🌴کانال نهج_البلاغه(ادای‌حقِ‌کلام) eitaa.com/joinchat/2855665682Cc04673bf9f ╚════🍃🌸═══╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️با یاد خدا زندگی کن ▫️بِذِكْرِهِ آنِساً، 🌺با ياد خدا انس گير 📘 🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺 🌴کانال نهج_البلاغه(ادای‌حقِ‌کلام) eitaa.com/joinchat/2855665682Cc04673bf9f ╚════🍃🌸═══╝