eitaa logo
نَجوایِ اقتصادی | مسعود داودی‌پور
458 دنبال‌کننده
148 عکس
84 ویدیو
13 فایل
نوشتجات و پسندهای اقتصاد مسعود داودی‌پور @khamenei2 https://masuoddavodi.andishvaran.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
﷽ سلام به منظور دریافت پیام های مربوط به مباحثات و نوشتجات اقتصادی این کانال افتتاح شد. 💠 @najvaeqtesad
امام خامنه ای: ای کاش اقتصاددانان مومن کشور، تدابیر مختلف بدخواهان را به‌منظور ضربه زدن به اقتصاد، برای مردم تشریح کنند. مسعود داودی‌پور طلبه حوزه عضو اندیشکده قصد دبیر گروه فقه اقتصادی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) پژوهشگر و دانشجوی دکتری ارتباط @khamenei2 آدرس کانال "نَجوایِ اقتصادی" 👇 💠 @najvaeqtesad
در این کانال تلاش می کنم آن‌چه را که مینویسم و مطالبی را که می‌پسندم به اشتراک بگذارم. شاید از اقتصاد، شاید هم از سایر حوزه‌های دانشی و بینشی. شاید هم گاه نوشته و دل نوشته‌ای بی ارتباط. شاید هم ... 💠 @najvaeghtesad
♻️ مسائل اجتماعی به سه صورت قابل مطالعه هستند : 1⃣مسائل به صورت توصیفی مطالعه می شود به طوری که در بر گیرنده گزارش ابعاد مختلف مسئله است. 2⃣باردیگر مطالعات رویکرد تبیینی دارد که بیانگر عوامل ، چگونگی و ریشه هاست ، 3⃣مطالعه هنجاری شیوه دیگر است که طراح برون رفت از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب را ارائه می دهد. آموزه های دینی در شیوه اول مطالعه ای تاثیری ندارد ، در شیوه دوم مطالعه ای ممکن است ، پاره ای از تنگ نظری ها و ندانستن برخی آموزه ها باعث غلفلت از برخی عوامل شود. ✅در شیوه سوم مطالعه راه حل ها به صورت مستقیم نیاز به آموزه های دینی دارد چرا که هر ساز و کاری دارای پیامد هایی است که ممکن است با دین در تعارض باشد ، با فرهنگ در تضاد باشد. در نتیجه کسی که شناخت نسبت به اهداف اسلامی دارد می تواند راه حلی ارایه دهد  که دین مداری در آن به صورت کامل رعایت شده باشد. 💠 @najvaeghtesad
📣 🔵علوم انسانی و دین معنای مورد نظر دکتر خسروپناه از علم در این نظریه فقط شامل علوم انسانی و از میان اقسام مختلف علوم انسانی تنها مراد علوم «رفتاری-اجتماعی» یعنی اقتصاد، سیاست، روان‌شناسی و جامعه‌شناسی است. او با توجه به نیازها و ضرورت‌های موجود در علوم انسانی اسلامی و کاستی‌های فلسفی در این بخش در حال حاضر تمرکز خود را بر این حیطه از علم متمرکز کرده و تمام علوم تجربی و پایه را از حیطه نظریه خود جدا کرده است. وظیفه اصلی علوم انسانی از نظر خسروپناه عبارت است از سه وظیفه اصلی که نخستین وظیفه این علوم شناخت انسان موجود و ویژگی‌ها و روابط او و سپس شناخت انسان مطلوب و ارائه ویژگی‌ها و صفاتش و در آخر وظیفه آن ارائه راهکار برای تبدیل انسان موجود به انسان مطلوب است. 💠 @najvaeghtesad
✅روش‌شناسی اجتهاد از نظر دکتر خسروپناه روش‌شناسی اجتهادی موجود در حوزه‌ها برای این تحول لازم اما کافی نیست، بلکه باید این روش‌شناسی گسترش پیدا کند و به جز فقه و اصول در معارف دیگر به کار برده شود. او برای روش‌شناسی اجتهادی خود سه پیش‌فرض بایسته و یک پیش‌فرض نبایسته در نظر می‌گیرد. پیش‌فرض‌های بایسته پیشنهادی عبارتند از 1- استفاده از روش‌های ابزاری مانند روش‌های آماری و مصاحبه و پرسش نامه ... 2- پیش‌فرض‌های استفهامی، چنانچه ما سؤال بیشتری از نظریات و حوادث بپرسیم جواب بیشتری خواهیم یافت 3- استفاده از پیش‌فرض‌های معنایی اسلامی (معرفت‌شناسی، هستی‌شناسی و انسان‌شناسی) و تنها پیش‌فرض نبایسته آن، استفاده نکردن از پیش‌فرض‌های معنایی برگرفته از نظام‌های سکولار است که رهزن حقیقت و گمراه کننده‌اند. 💠 @najvaeghtesad
نَجوایِ اقتصادی | مسعود داودی‌پور
#فقه_تمدن_ساز ✅روش‌شناسی اجتهاد از نظر دکتر خسروپناه روش‌شناسی اجتهادی موجود در حوزه‌ها برای این تحو
🔷کتب_تمدنی 📍منزلت عقل در هندسه معرفت دینی آیت الله جوادی 📜 این کتاب به تبیین ارتباط علم و دین و به خصوص ارتباط علوم دانشگاهی و مفاهیم دینی می پردازد و پاسخی مناسب به این سوال می دهد که آیا اصولاً علم غیر اسلامی داریم یا نه؟ 📝کتاب "منزلت عقل در هندسه معرفت دینی" دارای 2 بخش است که ✅بخش اول با عنوان منزلت عقل دارای 4 فصل است. 1⃣فصل اول با عنوان تحلیل مفاهیم پایه مسائلی چون مراد از دین، مراد از عقل و وحی و نقل می پردازد . 2⃣فصل دوم با عنوان شأن عقل در قلمرو دین موضوعاتی چون عقل و بعد هستی شناختی دین، عقول کامله و بعد هستی شناختی دین، عقل و بعد معرفت شناختی دین، محدودیتهای ادراکی عقل در حوزه دین را بررسی می کند. 3⃣فصل سوم با عنوان نسبت عقل و نقل در قرآن 4⃣و فصل چهارم با عنوان تعارض عقل و نقل اختصاص دارد. ✅بخش دوم این کتاب شامل آثار و نتایج هماهنگی و همتایی عقل و نقل است که دارای 4 فصل می باشد. 1⃣فصل اول با عنوان تعارض علم و دین، موضوعاتی چون فرضیه نه علم است و نه علمی، معنای حجیت علم، محدودیت قلمرو تجربه، تمایز تعارض با دین از محاربه با آن و نفی توازی علم و دین بررسی می کند. 2⃣فصل دوم این کتاب با عنوان اسلامی کردن علوم و دانشگاهها به راه حل اسلامی کردن دانشگاه می پردازد. 3⃣فصل سوم با عنوان تأثیر همگانی عقل و نقل در قلمرو علوم اسلامی به مسائلی چون تصحیح تبویب علم اصول، نسبت کلام و فلسفه با دین، قلمرو دین و مسئله خاتمیت می پردازد. 4⃣ فصل چهارم از این بخش مسئله تفکیک را بررسی می کند که از مدعیات مکتب تفکیک، وحی ناب و خلوص فهم، اختلاف فهم در علوم نقلی، همگامی عقل و نقل ، تفسیر، تطبیق و تأویل تشکیل می شود. 💠 @najvaeghtesad
نَجوایِ اقتصادی | مسعود داودی‌پور
📣 #اندیشه_تمدنی 🔵علوم انسانی و دین معنای مورد نظر دکتر خسروپناه از علم در این نظریه فقط شامل علوم ان
🌸عصر مهدوی ويژگی‌های آن در عصر هيچ يك از انبيا و رجال، ظاهر نشده است؛ عصری كه در آن زمين پر از عدل و قسط گردد و همه جا امنيّت و آرامش و اطمينان حاكم گردد و ميلياردها بشر در همه جا تحت حكومت واحد و قانون واحد قرار بگيرند و بركات زمين و آسمان ظاهر گردد عصری نمونه است. 🔆عصر مهدوی، يعنی نفی تمام ضعف‌ها و فسادها، يعني انتظارِ چنان جامعه واحد جهاني و مدينه فاضله حقيقي كه همه اركان و اعضا و نهادهايش همان‌گونه كه طرح آن از طرف شخص رسول اعظم صلّی الله عليه‌ و آله، داده شده، مانند اعضای بدن انسان واحد، انجام وظيفه می‌نمايد. ⭐️مسير همه جوامع به سوی اين جامعه است و رسيدن بشر به اين جامعه، سنّت الهی و قاعده تخلّف‌ناپذير است، هر كس كه بخواهد مانع از تحقّق اين جامعه مهدوی شود معارضه و ممانعت وی در هم كوبيده می‌شود. 💠 @najvaeghtesad
🔷کتب_تمدنی 📕اقتصادنا شهید آیت الله صدر ⚡️این کتاب ادبیات جدیدی را در حوزه اقتصاد اسلامی به وجود آورد و مورد توجه‌اندیشمندان مسلمان قرار گرفت. نویسنده در نگارش آن، بین مفاهیم فقهی و اصطلاحات فنی دانش اقتصاد الفت و سازگاری برقرار نموده و به شیوۀ ابتکاری به تحلیل مفاهیم اقتصادی پرداخته است. این کتاب نخستین اثری است که ساختار اقتصادی اسلام را به شکل علمی و نظام مند طرح کرده است. 🔺اقتصادنا در دو بخش تنظیم شده است؛ بخش نخست آن به طرح، تفسیر و نقد علمی نظام‌های اقتصادی سرمایه داری و کمونیستی پرداخته است و بخش دوم آن به استخراج نظام اقتصادی اسلام و طرح عناصر اصلی آن اختصاص یافته است. 🔺کتاب اقتصادنا پس از نگارش، در مدت کوتاهی جایگاه خویش را در میان نخبگان و اندیشمندان پیدا کرد. این کتاب ادبیات جدیدی را در حوزه اقتصاد اسلامی به وجود آورد و توانست اقتصاد اسلامی را به عنوان شاخه‌ای از علوم اسلامی به جهان معرفی کند. اقتصادنا، هنوز هم مهمترین و رایج‌ترین کتاب در حوزه اقتصاد اسلامی است، در تمام دانشگاه‌های غرب و ایران، هر جا که پای اقتصاد اسلامی در میان باشد، قطعا کتاب اقتصادنا در مرکز توجه است. 💠 @najvaeghtesad
نَجوایِ اقتصادی | مسعود داودی‌پور
🔷کتب_تمدنی 📕اقتصادنا شهید آیت الله صدر ⚡️این کتاب ادبیات جدیدی را در حوزه اقتصاد اسلامی به وجود آورد
فقه_تمدن_ساز 🔵غربت فقه 🔹نخستین رسالت حوزه انقلابی آن است که اسلام را در همه ابعاد بشناسیم؛ به این معنا که به عنوان مثال در فقه تنها به طهارت و صلاة اکتفا نکنیم؛ بلکه نظری هم به مباحث دیات، حدود، امر به معروف و نهی از منکر نیز داشته باشیم. امام راحل بودند که بخش اعظم فقه را از غربت درآوردند و به عالم اعلام کردند، آنچه تاکنون در مسائل فردی و عبادی بحث کردیم، بخش کوچکی از اسلام بوده است و این دین برای تمام شئون زندگی انسان برنامه دارد. 💠 @najvaeghtesad
در حوزه عبادات وقتی نظر می شود رابطه انسان با خدا مطرح می شود به همین دلیل دیده می شود که به صورت ریز مباحث تاسیسی و توقیفی بیان شده است. لکن در باب معاملات فضا فرق می کند چرا که به بیان رابطه انسان ها با یکدیگر و رابطه انسان با اموال می پردازد و شارع ساز و کار آن را به دست خود انسان ها سپرده است. در حقیقت باب معاملات امضائی است یعنی به هنگام عرضه به شریعت با سه نوع برخورد مواجه می شود : 1- امضاء 2- اصلاح 3- رد ؛ و این نکته هم وجود دارد که باب معاملات توقیفی نیست لذا نیاز به بروز بودن در مباحث است و باید نسبت به شئونات انسان ها نسبت به آن نظریه پردازی شود. پیچیدگی این باب این است که تحت تاثیر عقل و یکسری گرایش هایی است ، در اسلام چارچوب هایی در ابواب خاص و همچنین در هر گونه قرار دادی بیان شده که خود تعیین کننندهمتعین بودن گرایش خاص در مسئله است. تبیین این چارچوب حدی است برای افعال انسان در معاملات تا پا را از آن فراتر نگذارد. ضوابط کلی را می توان به این صورت بیان کرد لا تاکلوا اموالکم بالباطل لا ضرر و لا ضرار نهی النبی عن الغرر ربا قمار موضوع شناسی مسئله مهمی است تا بتوان از سوء استفاده های احتمالی جلوگیری کرد. 💠 @najvaeghtesad
◀️سخنان یک مغز کوچک زنگ زده را می‌توانید در این لینک بخوانید. http://otaghiranonline.ir/news2/30638 ⏪ محمود سریع‌القلم که گاه در قامت یک استاد سکولار دانشگاه و گاه در قامت مشاور سیاسی رؤسای جمهوری ظاهر می‌شود که یدک‌کش نئولیبرالیسم در ایران هستند و احتمالا گاه هم تدوین کننده سخنرانی بعضی از همین رؤسای جمهور. ⏪ اینبار البته گربه ایشان بر چهار پای دیگر بر زمین رسیده است. با مشاهده استدلال‌های محکمی که جریان انقلابی در نفی نگاه نئولیبرال در توسعه‌یافتگی آورده است ایشان تلاش کرده‌اند توجیهی جدید بتراشند. این که کشورهایی مثل چین، کره جنوبی و ژاپن غلی‌رغم عدم تبعیت از گزاره‌های نئولیبرال چگونه توسعه یافته‌اند؟ این‌که این کشورها نئولیبرال نیستند را البته این افراد تا چندی پیش منکر می‌شدند و فریاد نئولیبرالیسم را در قامت ژاپن اسلامی سر می‌دادند اما حال که بر ملا شده که نمی‌توان این کشورها را در زمرۀ ایده‌آل‌های آن‌ها بر شمرد، عامل دیگری را مستمسک قرار داده اند و آن هم استبداد است. می‌گویند آن‌چه موجب توسعه چین و کره و امثالهم شده، استبداد است. البته این خود جای تعجب دارد که ایشان رویکردی به جز رویکرد نئولیبرال را در این کشورها پذیرفته‌اند (که مجبور شده‌اند بپذیرند) اما در مقام تبیین، این عامل را به سخیف‌ترین شکل ممکن تحلیل می‌کنند و تلاش می‌کند در خفای این عامل (که البته نادرست هم تحلیل شده) انگاره رقابت و آزادی (که تخیلی بیش نیست) را معرفی کنند و بگویند: استبداد چین، استبدادی است که در اقتصاد به عوامل اقتصادی اجازه رقابت می‌دهد. این که ایشان از این تعریف پارادوکسیکال منفجر نمی‌شوند برای منطقیون البته جای تعجب دارد. اما در هر صورت با یک عقب نشینی تاکتیکی، گونه ای از استبداد را پذیرفته‌اند که می‌تواند توسعه آور باشد! حال آن‌که نه آن‌چه در این کشورها روی داده استبداد است نه آن‌چه باعث پیشبرد آن‌ها شده، رقابت ذیل آن... ⏪ اما ایشان آن‌گاه که به تحلیل غرب آسیا (به تعبیر ایشان خاورمیانه) روی می‌آورند، دوباره کلاه عزای ما چقدر بد هستیم را بر سر می‌گذارند و منطقه ما را حاوی استبدادی «بد» معرفی می‌کنند. استبدادی که ملت ها را تحقیر می‌کند. ایشان پا را از این هم فراتر می‌‌گذارند و حضور مردم در راهپیمایی‌ها در این منطقه را واکنشی به تحقیری می‌دانند که حاکمان مستبد و فاسد بر آن‌ها تحمیل می‌کند. ایشان محمدرضا پهلوی را فردی در اندیشه مدرنیسم تلفی می‌کنند که خوی استبدادی موجود در ساختار حاکمیتی و فرهنگی ایران اجازه نداد که او اندیشه‌اش را پیاده کند. البته این را با چاشنی کمی انتقاد به پهلوی (و همچنین تقدیر از بعضی خدمات پهلوی) آمیخته است تا به مخاطب این القاء سطحی را داشته باشد که «من هم با سلسله پهلوی موافق نیستم». و نهایتا برنامه چینی و کره‌ای توسعه را مناسب برای منطقه ما نمی‌داند و دوباره انگاره های تخیلی نئولیبرال را دامن می‌زند. ⏪ القاء این نوشتار چیزی جز این نیست که انقلاب اسلامی ایران، دنباله‌ای برای استبداد پهلوی است با این تفاوت که حاکمان جمهوری اسلامی (که از قضا در نگاه ایشان مستبد می‌نمایند) اندیشه مدرنیسم را هم ندارند و لذا همان اندک امیدی که در محمدرضای پهلوی وجود داشت نیز در این حکومت وجود ندارد. ⏪ مع‌الاسف این تحلیل‌های زنگ زده مبنایی می‌شود برای آموزش دانشجویان در دانشگاهی چون دانشگاه شهید بهشتی و نتیجه آن چیزی نیست جز تربیت ارتشی برای نگاه‌های زنگ‌زده نئولیبرال. ایشان باید پاسخگو باشند که: ⏪ از ابتدای دهه ۱۳۷۰ تا کنون کدام دسته از آموزه‌ها در اقتصاد ایران پیاده شده است؟ ⏪ مدیران اقتصادی ایران چه کسانی بودند و کدامیک از آنان قرائت انقلابی از اقتصاد را در ایران پیاده سازی کرده‌اند. کدام کتب اقتصادی در دانشگاه‌های ایران تدریس شده و فارغ‌التحصیلان رشته اقتصاد در ایران و البته ایرانیانی که در غرب درس خوانده‌اند و مسئولیت‌های اقتصادی در ایران را بر عهده گرفته‌اند، عضو کدام مکتب اقتصادی هستند؟ ⏪ مردم ایران در راهپیمایی‌های خود علیه کدام استبداد قیام کرده‌اند؟ علیه استبداد آمریکایی که کاتالیزورهای آن‌ها شماها بوده اید یا علیه انقلاب اسلامی (که شما آن را مستبد می‌دانید؟) ⏪ آقای سریع‌القلم، بدانید که نئولیبرالیسم زنگار کهنگی و عدم شایستگی علمی گرفته است. رزمندگان دفاع مقدس و فرزندان آن‌ها از جنگ نظامی بازگشته‌اند و بی‌سوادی شما را به طور محرز و آشکار در ایران فریاد می‌زنند. ⏪ پس وقت آن رسیده است که کت و شلوار دانشگاه را بیرون بیاورید و به جای آن رخت نظامیان آمریکایی بپوشید که لیاقت تفکرتان همان لباس استبدادی است. ⏪ «مرگ بر آمریکا» در ایران یعنی مرگ بر تفکری که آموزه‌های استبدادی آمریکا را در ایران ترویج می‌کند. 💠 @najvaeghtesad
نَجوایِ اقتصادی | مسعود داودی‌پور
◀️سخنان یک مغز کوچک زنگ زده را می‌توانید در این لینک بخوانید. http://otaghiranonline.ir/news2/30638
امروز ویدئویی از ساخت یک بیمارستان بزرگ در چین برای مبارزه با بیماری کرونا در طول چند روز اندک منتشر شد. ساخت این بیمارستان کار عجیب و غریبی نیست منوط به اینکه: الف: از مجموعه‌ای متکثر از گروه‌های اجرایی استفاده شود ب: به‌جای تکنیک‌های سرمایه‌بر از تکنیک‌های ذهن‌بر و کاربر یعنی جوانان متخصص استفاده شود ج: پشتیبانی مالی سریع صورت پذیرد. در مقابله با بحران‌های مختلف در ایران، تنها مورد ب آن‌هم نه روش‌های ذهن‌بر کهروش‌های صرفا کاربر استفاده می‌شود و جوانان کشور با کمترین امکانات (بیل و کلنگ) به کمک مردم می‌روند. گروه‌های اجرایی جوان و منسجم تشکیل نشده است و اگر هم تشکیل شود، دولت به آن‌ها اعتماد نمی‌کند. خلآ اعتماد به جوانان متخصص و خلأ پشتیبانی مالی دولتی بزرگترین عامل تأخیر در کمک رسانی است. 💠 @najvaeghtesad
تکنولوژی ای که ایران به چین و کره صادر کرد: https://www.mashreghnews.ir/news/1038131 💠 @najvaeghtesad
◀️ غول بادکنکی کرونا ⏪کرونا بیش از یک ویروس حامل بیماری، یک ویروس اقتصادی، سیاسی و امنیتی است که از مجاری رسانه‌ای وارد ذهن انسان‌ها می‌شود و همه کارکرد آن‌ها را مختل می‌کند. ⏪مقابله با کرونا بیش از ماسک، نیازمند سواد رسانه‌ای است. اگر به مقابله با این ویروس اقتصادی و سیاسی و امنیتی نرویم، آن‌چه را آمریکا نتوانست با ترور شهید سلیمانی رقم بزند، با مبالغه رسانه‌ای در اثر این ویروس رقم خواهد زد. ⏪کرونا مثل سایر بیماری‌ها خطرات خاص خود را دارد. اما اگر خطرات آن بیش از حد نشان داده شود، باید متوجه شویم که یک توطئه رسانه‌ای در کار است. 💠 @najvaeghtesad
این آخرین پیامی است که از جانب ولی امر مسلمین به ما رسیده است و پس از آن فرمان دیگری صادر نشده است. یعنی باید به محتوای این پیام عمل کنیم و منسوخ نشده است... امام خامنه‌‌ای (مد ظله) ۱۳۹۸/۱۲/۰۴: «دشمن به همه چیز کار دارد. دشمن را بشناسیم، حواسمان جمع‌ باشد، «مَن‌ نامَ‌ لَم‌ یُنَم‌ عَنه»؛(۱) اگر شما در سنگر، در مقابل دشمن خوابت ببرد، معنایش این نیست که دشمن هم خوابش برده؛ او ممکن است بیدار باشد؛ کما اینکه همین ‌جور هم هست. هزاران نفر را میگذارند برای پیگیری مسائل گوناگون ایران؛ ما بایستی میلیون‌ها نفر آماده باشیم برای اینکه، هم دفاع کنیم،‌ هم ضربه بزنیم؛ ما هم باید متقابلاً به آنها حمله کنیم؛ چه تبلیغاتی و چه انواع و اقسام کارهایی که از دست یک ملّت انقلابی برمی‌آید.» 💠 @najvaeghtesad
دکتر سید مهدی زریباف: ◀️ از اینکه کرونا اقتصاد چین رو که امسال پیش بینی میشد جایگاه اول اقتصاد دنیا به جای آمریکا بشه رو نابود کرد و جنگ تجاری چین و آمریکا رو به نفع آمریکا مغلوبه کرد - بعد از اینکه به گفته خود آمریکایی ها کرونا با اقتصاد ایران کاری کرد که تحریم های آمریکا نتونسته بود و صادرات غیرنفتی رو صفر کرد. ◀️ - بعد از اینکه کشورهای اروپایی رو دچار چالش جدی کرد. حالا که کرونا تو خود آمریکا داره کم‌ کم به چالش تبدیل میشه سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد؛ کرونا خیلی هم چیز خاصی نیست، واکسنش هم داره تولید میشه و به زودی مهار میشه! ◀️ ما تا به حال از سازمان های استعماری جهانی مثل صندوق بین المللی پول و سازمان تجارت جهانی زیاد خورده بودیم، ولی از سازمان بهداشت جهانی یکبار خوردیم و اون هم مسئله کاهش رشد جمعیت بود، کرونا رو هم به کارنامه سیاه این سازمان اضافه کنید تا باشد که عبرت بگیریم و به سازمان های استعماری به این سادگی اعتماد نکنیم. 💠 @najvaeghtesad
کرونا ، به حاشیه راندن مسئله تورم شدید قیمت های اغلب کالاهای مورد نیاز مردم ، سکه ، دلار ، خودرو ، مسکن و ... و بی کفایتی دولت در اداره امور اقتصادی کشور بود . هدف دیگر ، به فراموشی سپردن خیانت برخی اعضای شبکه نفوذ ، در دادن پیشنهاد سرنگونی هواپیمای مسافربری به دولت آمریکا ، بود . هدف بعدی ، به حاشیه راندن اعترافات روح الله زم ، مبنی بر ارتباط برخی اعضای رده بالای شبکه نفوذ ، با کانال ضد انقلابی آمد نیوز بود . یکی دیگر از اهداف شبکه نفوذ ، ترساندن کشورهای همسایه از جمهوری اسلامی بود ، تا آنها با وحشت از سرایت ویروس کرونا به کشورشان ، مرزهایشان را با جمهوری اسلامی مسدود کنند تا صادرات غیر نفتی ایران قطع شود و از این طریق مردم تحت فشارهای اقتصادی بیشتری قرار گیرند . سپس با یک هجمه سنگین تبلیغاتی ، وانمود کردند که راه حل گشایش های اقتصادی ، آن است که معاهده استعماری FATF را مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب برساند ! همان گونه که ملاحظه شد ، شبکه نفوذ ، با یک تیر ویروس کرونا ، اهداف متعددی را نشانه روی کرده است . لذا باید با حفظ خونسردی و هوشیاری ، نقشه های شوم شبکه نفوذ را برای مردم توضیح داده و افشا کنیم . 📡 بصیرت _ روشنگری 💠 @najvaeghtesad
نَجوایِ اقتصادی | مسعود داودی‌پور
کرونا ، به حاشیه راندن مسئله تورم شدید قیمت های اغلب کالاهای مورد نیاز مردم ، سکه ، دلار ، خودرو ،
یا علی ذاتت ثبوت قل هو الله احد نام تو نقش نگین امرِ اَلله الصّمد لم یلِد از مادر گیتی و لم یولَد چو تو لَم یَکون بعد از نبی، مِثلت لهُ کُفواً احد علی اسدالله علی ولی الله… میلاد یعسوب الدین پیشاپیش مبارک 💠 @najvaeghtesad
أَتَيْتُكَ زَائِراً وَافِداً عَائِذاً مِمَّا جَنَيْتُ عَلَى نَفْسِي وَ اِحْتَطَبْتُ عَلَى ظَهْرِي فَكُنْ لِي شَافِعاً. نزد تو به زیارت آمدم، بر تو وارد شدم و پناه آورده‌ام از آنچه در حق خودم ظلم و جنایت کرده‌ام و بر پشت خودم بار این ظلم‌ها را حمل می‌کنم، پس من را شفاعت کن. 💠 @najvaeghtesad
🔶 منطق امیرالمومنین در مصرف نان جوی خشک ✅ "احنف بن قیس" نقل می کند: روزی به دربار معاویه رفتم و دیدم آنقدر طعام مختلف آوردند که نام برخی را نمی دانستم. ⁉️پرسیدم: این چه طعامی است؟ ✅ معاویه جواب داد: مرغابی است، که شکم آنرا با مغز گوسفند آمیخته و با روغن پسته سرخ کرده و نِیشکر در آن ریخته اند. ✅ بی اختیار گریه ام گرفت. ⁉️معاویه با شگفتی پرسید: علّت گریه ات چیست؟ ✅ گفتم: به یاد علی ابن ابیطالب افتادم. روزی در خانه او میهمان بودم. آنگاه سفرهای مُهر و مُوم شده آوردند. ⁉️پرسیدم: در این سفره چیست؟ ✅ پاسخ داد: نان جو. ⁉️ گفتم: شما اهل سخاوت می باشید، پس چرا غذای خود را پنهان می کنید؟ ✅ علی فرمود: این کار از روی خساست نیست، بلکه می ترسم حسن و حسین، نان ها را با روغن زیتون یا روغن حیوانی، نرم و خوش طعم کنند. ⁉️گفتم: مگر این کار حرام است؟ ✅ علی فرمود: نه، بلکه بر حاکم امت اسلام لازم است در طعام خوردن، مانند فقیرترین مردم باشد که فقر مردم، باعث کفر آنها نگردد تا هر وقت فقر به آنها فشار آورد بگویند: بر ما چه باک، سفره امیرالمؤمنین نیز مانند ماست. ✅ معاویه گفت: ای احنف! مردی را یاد کردی که فضیلت او را نمی توان انکار کرد. 📚الفصول العلیه ، ص 51؛ ینابیع الموده ، ص 172؛ اصل الشّیعه و اصُولُها ، ص 65. 💠 @najvaeghtesad
🔶 چرا نسبت به کالای ایرانی تعصب نداریم؟ ✅ آنچه این روزها بدان نیاز داریم تنها حمایت از کالای ایرانی نیست، بلکه تعصب نسبت به آن است. ✅ تعصب یعنی ترکیب باور، میل و احساس علقه نسبت به کالای داخلی، تعصب زمانی اتفاق می افتد که این تمایل بخشی از هویت ما شود، خودمان را با آن تعریف کنیم و به داشتن آن افتخار کنیم! ✅ اگر حمایت همراه با تعصب بود، هویت مصرف کالای داخلی را همه جا با فریاد بلند اعلام می کنیم، دیگران را هم به حمایت از آن دعوت می کنیم، و حتی برای رقبا کری می خوانیم. ✅ تعصب نسبت به کالای داخلی یعنی مصرف کننده کالاهای خارجی را همانند کره ای های دهه 1960 خائن به میهن بدانیم. ⁉️ چرا تعصب نسبت به کالای ایرانی در ما شکل نگرفته؟ ✅ به نظر من عمده مشکل شناختی است، چالش ذهنی داریم، نمی دانیم مصرف بیش از 12 هزار میلیارد کالای قاچاق در سال حدود یک میلیون و ششصد هزار شغل ما را از بین برده و ما سه میلیون بیکار داریم. ✅ بعد احساسی و عاطفی ما در تعلق نسبت کالای ایرانی هم ضعیف شده، گاهی نه تنها از داشتن آن احساس غرور نمی کنیم، بلکه از اعلام داشتن جنس ایرانی سرافکنده می شویم. 💠 @najvaeghtesad
✅ مصيبت‌هاي بي اعتمادي به كالاي ايراني 🔶 بر اساس اظهار دبير كميته مبارزه با قاچاق كالا و ارز ، بخشی از روند تکمیل تولید پوشاک در کارگاه‌های تولیدی داخلی انجام می‌شود و کالا برای بسته‌بندی و الصاق مارک و برند به شرکت‌های خارجی ارسال می‌شود. http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13970115000619 ✅ يعني به دليل بي اعتمادي به كالاي داخلي، توليد كننده پوشاك ما مجبور مي شود كه هم محصولش را با مارك خارجي عرضه كند و هم بخش زيادي از ارزش افزوده آن را به خارجي ها بدهد. 💠 @najvaeghtesad