eitaa logo
نعلبکی
229 دنبال‌کننده
583 عکس
14 ویدیو
18 فایل
کلام بزرگان را در نعلبکی تحلیل باید ریخت، تا بتوان نوشید @pouria_sardarian
مشاهده در ایتا
دانلود
بزرگترین چالش خراسان شمالی ☕️@nalbekiiiii
تبیین منطق مقاومت.pdf
1.77M
دانلود رایگان کتابچه 🔸 این کتاب برگرفته از سخنرانی در ۹مهر۱۴۰۳ در سومین روز شهادت سید حسن نصرالله بوده که به تبیین این شهید بزرگوار و نیز تبیین از محور مقاومت می‌پردازد 🔻کنشگرباشید🔺 ╰┈➤ ❝ [@activism_ideas]❞
⛔️عبور از یک خط قرمز مهم ☕️@nalbekiiiii
📍ایستگاه کردن: یک نفر را اُسکُل کردن و سر کار گذاشتن ☕️@nalbekiiiii
✍ «مهدی جمشیدی» از متفکرین و نویسندگان عمیق‌اندیش جبهه انقلاب است. دو یادداشت زیر به لحاظ انتخاب موضوع و پرداخت جالب، خواندنی است؛ فرصت کردید با حوصله بخوانید👇 ☕️@nalbekiiiii
🔻فرداهایی که خواهند رسید 🖊مهدی جمشیدی [یکم]. روشن است که دیر یا زود، صهیونیست‌ها به ما پاسخ خواهند داد ولی این پاسخ به گونه‌ای صورت‌بندی می‌شود که پاسخ متقابل ما، چندان مشروعیت نداشته باشد. و این از تسلط صهیونیست‌ها به جنگ شناختی است که تا بتوانند جنبۀ فکری و روانی را بر عملیات خود غالب کنند. این چرخه، متوقف نخواهد شد و ما وارد دوره‌ای شده‌ایم که نوعی «شبه‌جنگِ مهارشدۀ فرسایشیِ فزاینده» است. این تاریخ، دربردارندۀ برآمدن ما و برافتادن آنهاست و در این حال، روشن است که چنین نزاعی، رخ خواهد داد و سرنوشت تاریخ به آن وابسته خواهد بود. ما باید تجهیزات جنگ شناختی را تدارک کنیم و جبهۀ فکری و رسانه‌ای تشکیل بدهیم تا به عملیات نظامی، ضمیمه بشود. [دوم]. جامعۀ ما نیز می‌داند که چنین دوره‌ای را پیش رو دارد و از این نظر، آماده است و می‌داند که این شرایط، «قهری» و «اجتناب‌ناپذیر» است. ما آغاز نکردیم و نمی‌توانیم تعدّی دشمن را نیز بی‌پاسخ بگذاریم. البته بخش اندکی از جامعه، همراه نیست و این نشان‌دهندۀ ازدست‌رفتن پاره‌ای از بدنۀ اجتماعی، حتی دربارۀ مسألۀ بسیار بدیهی و روشنی همچون رژیم صهیونیستی است. خوشبختانه به صورت پیش‌دستانه، مقداری «ادبیات جنگ» توسط نیروهای انقلابی در این مدت تولید شد و از این جهت، بخش منفعل جامعه، دیگر دچار «شوک» و «هیجان انفجاری» نخواهد شد. تولید این ادبیات، به ‌معنی آن نبود که نیروهای انقلابی، خواهان جنگ هستند، بلکه در واقع، نوعی «رجزخوانی» کردند که هم کارکرد بیرونی داشت و هم کارکرد درونی. از این نظر، بخش ناهمراه جامعه، تا حدی آماده شده است که موقعیّت‌های فروتر از جنگ را تحمل کند. ما در همان آغاز، به سراغ سطر آخر رفتیم تا نشان بدهیم که پروا و هراسی نداریم و ارادۀ تاریخی‌مان دچار تزلزل نشده است. این انتخاب درست، قوّت قلب و اطمینان درونی در جامعه ایجاد کرد. [سوم]. پاسخ صهیونیست‌ها به ما، چه‌بسا موفق باشد. در این حال، این عملیات کامیاب، به معنی پیروزی آنها نیست، چون در این نوع، پیروزی معنی ندارد و دو طرف، فقط در یک روند فزاینده، پیش خواهند رفت. در این چهارچوب، شکست به معنی «پاسخ‌ندادن» است، اما «پاسخ موفق» به معنی پیروزی نیست. ازاین‌رو، پاسخ متقابل ما هرگز نباید با تأخیر همراه باشد. تأخیر پاسخ در این نوع، پیام ضعف ارسال می‌کند و از این نظر، جامعه نیز خود را می‌بازد. نباید به دلیل تأخیر، جامعه را دچار توهم بی‌قدرتی و ضعف کرد. جامعه در ضرورت پاسخ ما تردیدی ندارد، اما به احتمال قوی در نتیجۀ نهایی و پایان این چرخه، پرسش دارد. ما باید بکوشیم که در جایی، این چرخه را متوقف کنیم، وگرنه فرسایشی‌شدن این شبه‌جنگ، به نفع ما نیست. بخشی از جامعه، همراهی چندانی ندارند و بخش دیگر نیز که گرفتار دشواری‌های معیشتی هستند، خسته خواهند شد. پس باید پاسخِ «فلج‌کننده» و «مرعوب‌گر» تدارک دید که در حکم «نقطۀ پایان» باشد. [چهارم]. مهم‌ترین کاری که نظام در این شرایط می‌تواند انجام بدهد، ایجاد ثبات و تعادل اقتصادی است. هر گونه تکانه و تنشی در این موقعیت، ممکن است بخش ناهمراهِ جامعه را در برابر حاکمیّت قرار بدهد. بخش بزرگ جامعه، مشکل ایدئولوژیک ندارد و تنها ناخرسند از تنگناهای معیشتی است. اگر این معضله تا حدی برطرف شود و نسبت به جامعه، حملۀ اقتصادی نشود، از حمله‌های نظامی، کاری ساخته نیست. اینک روشن شده است صهیونیسم در شرق‌آسیا، نفس‌های آخر را می‌کشد و داستانش به سطر آخر نزدیک شده است. ما باید نگران درون باشیم که مبادا ندانم‌کاری‌های اقتصادی و فقدان برنامه و رهاسازی سفرۀ مردم، کار را دشوار کند. [پنجم]. همچنین برخلاف تصوّر و القای اصحاب وفاقِ عمل‌گرایانه و نامعرفتی، هرگز این‌چنین نیست که وادادگی نسبت به «خطوط قرمزِ فرهنگی»، موجبات وفاق داخلی را در برابر دشمن خارجی فراهم خواهد کرد. این سیاست، نتیجۀ معکوس خواهد داد و به معنی انفعال و احساس ضعفِ جمهوری اسلامی، تعبیر خواهد شد. جمهوری اسلامی باید نشان بدهد که هم در داخل و هم در خارج، مقتدر و قوی و بانشاط است و بر سر هیچ‌یک از خطوط قرمزش، معامله نمی‌کند؛ چه در «سیاست خارجی» و چه در «فرهنگ». جبهۀ متّحدِ داخلی که بخواهد بر اساس رهاسازی شبکه‌های اجتماعیِ غربی و حجاب شکل بگیرد، بر سر مسألۀ فلسطین نیز معامله و عقب‌نشینی خواهد کرد. چنین نیست که «زنجیرۀ تساهل»، محدود به فرهنگ باشد، بلکه در سیاست خارجی، جلوه‌گری بیشتری خواهد داشت. پس باید به صورت همزمان، نسبت به همۀ خطوط قرمز، حسّاس و غیور بود و از بخشی به نفع بخش دیگر، عبور نکرد. https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
🔻عقل وارونه 🖊مهدی جمشیدی [یکم]. تجربۀ اغتشاشِ اخیر نشان داد که شبکه‌های اجتماعیِ غربی، در حال مسخِ هویّتِ جامعۀ ایرانی هستند و در زیر پوست جامعه، اتفاقات فرهنگیِ ناخوشایندی در حال رخ‌دادن هستند که واقعیّتی مانند اغتشاش می‌تواند این لایه‌های نهفته را آشکار سازد. جامعۀ ایران به‌صورت بی‌حساب و رهاشده، در معرض شبکه‌های اجتماعیِ غربی قرار گرفته و تمام ذهنیّتش، مماس با روایت‌ها و محتواهایی است که در امتداد تمدّن غربی هستند. حاکمیّت، شهرهای فیزیکی را در اختیار دارد، اما شهرهای مجازی را رها کرده است؛ با این تصوّر نادرست که آنجا، حاکمیّت معنا ندارد و نوعی حریم خصوصی است و پهنه‌ای است برای مناسبات و تعاملات شخصی و غیرسیاسی. پنداشت حاکمیّت این نیست که شبکه‌های اجتماعیِ غربی، عرصۀ عمومی هستند و می‌توانند ذهنیّت‌پردازی کنند و یک هویّت را بزدایند و هویّت دیگری را بیافرینند. این رویکرد به حکمرانی، که به دورۀ پیشامجازی‌شدن تعلّق دارد و خود را با ضرورت‌ها و قطعیّت‌های دورۀ تاریخیِ جدید، هماهنگ نکرده، همچنان شهر و میدان و خیابان‌های فیزیکی را، تنها قلمرو حکمرانی‌اش می‌شمارد و باور نیافته که پهنۀ مجازی نیز چه‌بسا در این حد، مهم و تعیین‌کننده باشد و بتواند حاکمیّت ملّی را متزلزل سازد. گمان می‌کنند که آنچه در جهان بیرونی و عینی می‌گذرد، اصل است و رخدادهای متعلّق به فضای مجازی، پا از آن فراتر نمی‌گذارند؛ حال‌آن‌که در نظم جدید، عالَم مجازی است که عالَم واقعی را می‌آفریند و برای آن، شرایط و چهارچوب و اقتضا تعریف می‌کند. عالَم مجازی، به مبدأ و منشأ تبدیل شده و بی‌آن‌که از وجود عینی برخوردار باشد، ضرورت و جبر می‌آفریند. [دوم]. در دو دهۀ اخیر، هیچ‌گونه تنش و تلاطمی در میان نبوده که ضلع اصلی آن، شبکه‌های اجتماعیِ غربی نباشند. این شبکه‌ها، به خاستگاه‌ها و سرچشمه‌های تولید بحران در جامعۀ ایران تبدیل شده‌اند؛ بحران‌هایی که فقط وقتی خیابانی بشوند، دیده می‌شوند، اما روشن است که بخش عمده‌ای از این بحران، در جهان‌های ذهنی رخ داده است و تا حدی نیز در سبک زندگی، خود را نشان می‌دهد. بخشی از حاکمیّت که جهت‌گیری لیبرالی دارد، می‌داند که زخم‌خوردۀ شبکه‌های اجتماعیِ غربی است و هر فتنه و آشوب و تکانۀ جدید که اتفاق بیفتد نیز ریشه در این فضا خواهد داشت، اما خود را می‌فریبد و برای جذب بدنۀ اجتماعی، بر طبل آزادسازی شبکه‌های اجتماعیِ غربی می‌کوبد؛ خواسته‌ای که در اصل، با روایت‌های رسانه‌های غربی، ساخته‌وپرداخته شده و به جان بخشی از جامعۀ ایران افکنده شده و اینک نیز از زبان لایه‌ای از حاکمیّت شنیده می‌شود. خودِ همین روند، حکایت‌گر نفوذ شبکه‌های اجتماعیِ غربی در جامعۀ ایران است که چگونه، جامعه را مسخّر و مرعوب خویش می‌کنند و یک امر تصنّعی و واهی را به‌عنوان مطالبۀ اجتماعی، می‌بافند و حتی بخش‌هایی از حاکمیّت را نیز با آن هم‌داستان می‌سازند. پیشروی روایت‌های شبکه‌های اجتماعیِ غربی، تا اینجاست و این‌همه، برآمده از خلاء حکمرانی در فضای مجازی است. به‌جای این‌که حاکمیّت، ذائقه‌سازی کند و به جامعه، جهتِ هویّتی بدهد، این شبکه‌های اجتماعیِ غربی هستند که بازی هویّتی به راه انداخته‌اند و ذهنیّت‌ و مطالبه می‌آفرینند و ادبیات و منطق حاکمیّت را نیز در راستای منافع خویش، صورت‌بندی می‌کنند. [سوم]. اکنون به‌جای این‌که بر اساس تجربه‌های عینیِ اخیر، حاکمیّت به دنبال مرزبندی هرچه ‌بیشتر و متراکم‌تر با شبکه‌های اجتماعیِ غربی باشد و افکار عمومی جامعۀ خویش را از سیطره و سلطۀ آنها برهاند تا بتواند طرح‌های هویّتی‌اش را به اجر درآورد، بی‌پروا و خام‌اندیشانه، وعدۀ رهاسازی شبکه‌های اجتماعیِ غربی می‌دهد. در شرایطی که سخن از بازسازیِ انقلابیِ ذهنیّت‌های فرهنگی به میان آمده و فاصله‌گیری و زاویه‌یابی لایه‌هایی از جامعه با آرمان‌گراییِ انقلابی، آشکار شده، حاکمیّت در پی آن است که جامعۀ خویش را به عمق شبکه‌های اجتماعیِ غربی پرتاب کند تا بیشتر و شدیدتر، بدنۀ اجتماعی‌اش تخریب شود و شکاف‌ها و گسست‌ها، جدّی‌تر و چالشی‌تر بشوند. سپردن ذهنیّت جامعه به دست دشمنانی که در پشت شبکه‌های اجتماعیِ غربی، پنهان شده‌اند و از این شبکه‌ها به‌عنوان ابزار استعمار و سلطه استفاده می‌کنند، جُرمی نابخشودنی است و ما را بیشتر گرفتار تلاطم‌های اجتماعی و تکثّرهای بازدارنده و اختلال‌زا می‌کند. جامعۀ ما در حال باختن هسته‌های سختِ هویّتی‌اش است و می‌رود که رسانه‌های عالَم تجدّد، منِ هویّتیِ جامعۀ ما را بفرسایند و وضع علاج‌نشدنیِ چندپارگی و گسستگیِ معنایی را رقم بزنند. در این حال، حاکمیّت باید به‌ناچار، مسیر سکولاریسمِ ساختاری را در پیش بگیرد تا دچار تعارض و تنش در لایۀ اجتماعی نشود. https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
⚠️ترور دانشگاه ☕️@nalbekiiiii
همانطور که هم اساتید و بزرگان بارها گفته‌اند، هم بیانات رهبر انقلاب به خصوص تاکیدات و تقریظات اخیرشان بر این بحث متمرکز شده است و هم تجارب میدانی گفتگ و شنود با بسیاری از نوجوانان و جوانان و حتی بزرگسالان فعال فرهنگی برایمان ثابت کرده است، مطالعه تاریخ، به ویژه بازه معاصر آن و البته به استناد اسناد معتبر، برای حضور موثر در میدان جنگ روایت‌ها و ادای فریضه جهاد تبیین بسیار ضروری است. ☕️@nalbekiiiii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔅بشارت قرآنی رهبر انقلاب درباره پیروزی قطعی جبهه حق و مقاومت با اشاره به آیات ۳۹ و ۴۰ سوره حج در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری (۱۴۰۳/۰۸/۱۷) حقیقتا انس و باور قلبی به آیات کلام الله را بارها رهبر انقلاب به عنوان ره توشه به مخاطبانشان برای طی مسیر متذکر شده اند؛ ان شاءالله توفیق سربازی قرآن و اسلام و این حکیم الهی را داشته باشیم. ☕️@nalbekiiiii
💡ریشه مسئله قطعی های برق در کجاست؟ درباره دلایل قطعی‌های مکرر برق در روزهای اخیر، آنچه مسئولان دولت درباره دلایلش می‌گویند، بطور خلاصه این حرف است که چون مازوت سوزی در نیروگاه‌های تولید برق موجب آلودگی هوا می‌شود، دستور قطع سوزاندن مازوت توسط رئیس جمهور صادر شده است؛ بنابراین ما دچار کمبود تولید و در نتیجه ارائه جدول قطعی برق شده‌ایم. اما وقتی به مباحث کارشناسان حوزه انرژی مراجعه می‌کنیم صحبتهایی شنیده می‌شود که داستان را به فراتر از مازوت سوزی ارجاع میدهند. 📍اولا میزان ذخایر انرژی ما ۶٪ از سهم انرژی جهان است، در حالیکه کشور ما ۱٪ جمعیت جهان را به خود اختصاص داده است. 📍دوما میزان تامین برق از نیروگاه‌هایی که مازوت سوزی میکنند، چیزی حدود ۲٪ میزان کلی تولید برق نیروگاه‌های کشور است. 📍سوما عموما مازوت سوزی به جای گاز سوزی برای تولید برق، روش غیر مرسومی در دنیا نیست؛ اما نوع مازوت تولیدی ما با دارا بودن حدود ۳.۵٪ گوگرد موجب آلایندگی است. (حدود استاندارد گوگرد در مازوت نزدیک به ۰.۵٪ است) 📍چهارما سبد منابع تولید برق در کشورهای جهان متنوع است و شامل هسته‌ای و زغال‌سنگ و تجدیدپذیر و گاز می‌باشد. اما به دلیل تصورِ دارا بودن منابع سرشار و ارزان گاز در کشور، منبع تولید برق ما گاز پایه است. 📍پنجما ما دچار چالش جدی ناترازی انرژی هستیم که نه تنها در برق، بلکه در گاز و حتی بنزین هم قابل مشاهده است. لذا چه در سمت تولید و توزیع و چه مصرف، بایستی به سمت تصمیمات سیاست‌گذارانه جدی در آینده نه چندان دور حرکت کنیم. لذا گفتگو با مردم و برقراری خط اعتمادآمیز در تعامل با افکار عمومی برای اخذ تصمیمات مهم در آینده و همراهی مردم بسیار ضروریست. ⚠️یک نکته هم جدای از نکات فوق قابل توجه است که با توجه به مسئله جدی مواجهه با باند تبهکار صهیونی در منطقه و نقش‌آفرینی جدی ایران در جبهه مقاومت در برابر این جبهه شرارت، سناریوهای بسیار پیچیده‌ای برای آسیب‌های احتمالی وارده بر ظرفیت‌های تولید انرژی کشور متصور است که بایستی برای مواجه شدن با آن شرایط هم تدابیر جدی اخذ شود. لذا تقلیل ریشه مسائل به موضوعات انحرافی، نه تنها موجب ایجاد آرامش کاذب اجتماعی نمی‌گردد، بلکه فنر مسئله را فشرده‌تر میکند که هنگامه به انتها رسیدن آستانه فشردگی و رها شدن فنر مسئله، تکانه شدیدتری را به جامعه منتقل خواهد کرد. ☕️@nalbekiiiii
انباشت حرفها و تحلیل‌های خوبِ ارائه‌ای در ذهن بچه‌های تشکلی گاهی خیلی هم خوب نیست! +چرا؟ چون اعتیاد آور است. +چطور؟ چون ممکنست ذهن بچه‌ها را دائما تشنه‌ی صرفا دریافت کند و لذت و تخدیر حاصل از این دریافت، مانع از میل به جوش و خروش انداختن ذهن شود. +از کجا این حرف را آوردی؟ کافیست به جلسات مباحثه ای جمع های فعال نگاه کنیم. جمعی که غالبا بدون سوال جدی و بدون مطالعه کافی و بدون به زحمت انداختن خود برای امتداد عملیاتی دادن به مباحث، وارد جلسه می‌شوند و بعد میروند و دوباره همین چرخه. +یعنی جلسه مباحثه و این چیزها نداشته باشیم؟ یعنی بسنده به شنیدن حرف خوب نکنیم. یعنی سعی کنیم از دل هر جلسه، سوالات جدی مان را بیابیم. یعنی منظومه وار به مبحث نگاه کنیم و سعی کنیم ربط و ارتباط مباحث را با هم پیدا کنیم و موضوع را در ذهنمان بسط و گسترش دهیم. یعنی مباحثه برای مباحثه را بر خود حرام بدانیم و امتداد عملیاتی و تعریف نقش واقعی در راستای آن بحث برای خود ایجاد کنیم. +حالا با این حرف چهار تا جمع مباحثه‌ای که دارند یک کاری می‌کنند را هم میخواهید از انگیزه بیندازید؟ وقت کمست و شتاب پیشامدها بالاست و نباید گذاشت ظرفیت‌های مغتنم تشکلی مان زیرِ حدِ بهینه‌ی توانشان کنش کنند؛ همین. 📚پ ن: مانوس شدن با اندیشه منظومه‌وار و گره خورده با مسائل واقعی و با قابلیت امتداد یافتن اجتماعی و عملیاتی رهبر حکیم انقلاب و اساتید فکر مورد تایید امامین انقلاب، همچون استاد مطهری و علامه مصباح، بهترین بستر برای جلسات مباحثه‌ای مثمر است. ☕️@nalbekiiiii
🔥قفس غزه یکی از سوالات و پرسش هایی که زیاد با آن مواجه میشیم، وجود یک کلیپ یا مجموعه کلیپ هایی برای مرور سریع داستان فلسطین با زبان عامیانه است: در این کار مجموعه 80 دقیقه ای در 9 قسمت، داستان فلسطین را از ابتدا تا طوفان الاقصی با زبانی عامه فهم با خط سیر زمانی مرور کردیم: ✳️کارگردان:امیرحسین قلی زاده ✅متن: محسن فایضی 🔰با کلید بر روی عنوان ها فایل کم حجم را در همین سکو و با کلید بر لینک، کیفیت بهتر را در سایت میتوانید دانلود کنید: 1️⃣قسمت اول: فروپاشی عثمانی: آغاز درد فلسطین https://tn.ai/3174279 2️⃣قسمت دوم: چرا بریتانیا را پدر رژیم صیونیستی میدانند؟ https://tn.ai/3174961 3️⃣قسمت سوم: از یوم النکبت تا جنگ شش روزه https://tn.ai/3175401 4️⃣قسمت چهارم: از شوک جنگ ۶ روزه تا انتفاضه اول https://tn.ai/3176432 5️⃣قسمت پنجم: از پیمان اسلو تا انتفاضه ۲۰۰۰ https://tn.ai/3177142 6️⃣قسمت ششم: از انتفاضه مسجدالاقصی تا خروج اسرائیل از غزه https://tn.ai/3178826 7️⃣قسمت هفتم: از انتخابات تا محاصره نوارغزه https://tn.ai/3179483 8️⃣قسمت هشتم: تلاش برای حذف حماس در جنگ های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۴ https://tn.ai/3179935 9️⃣قسمت نهم و پایانی: نبرد برای مسجدالاقصی(سیف القدس ۲۰۲۱ و طوفان الاقصی ۲۰۲۳) https://tn.ai/3179764 در دیده شدن این‌کار همراه ما باشید❤️ @Thirdintifada
برنامه این ترم من هر هفته سه شنبه رفتن به یک دانشگاه یا جمع دانشجویی است. تا امروز که ۲۹ آبان است کلیه جلسات در دانشگاه‌ها یا مجامع دانشجویی تهران بوده و امکان حضور در شهرستان ها را نداشته ام که ان شاالله از نیمه دوم آذر آغاز خواهد شد. اما سخنم چیست؟ ۱. گره فکری دانشجویان شبیه بهم است. ۲. جنس و عمق سوالات تفاوتی ندارد. ۳.عموما نیازمند ایجاد یک نظام و منظومه معرفتی هستند‌. ۴. روش تحلیل و روش پردازش داده ها وجود ندارد. ۵. تاریخ مغفول است، دهه هشتاد و هفتادی ها عموما ذهنیتی از ایران معاصر ندارند و همه چیز را در حال خلاصه می کنند. ۶. آنچه در فضای مجازی طرح میشود بسیار جلوتر از مواد درسی دانشگاه ست. ۷. رشته ها و گرایش های فنی، مهندسی، تجربی ابهامات سیاسی بیشتر و پیچیده تری دارند. دانشجو نخبه همان سوالی را می پرسد که در جامعه سایر اقشار می پرسند، چرا؟ چون راهبری اذهان در شبکه اجتماعی واحد است. همه یک جور دغدغه دارند. ۱. باید منظم در این جمع ها حاضر بود. ۲. مقصود من در زمینه تاریخ و سواد سیاسی است. ۳. حلقه مطالعاتی عمیق نیاز است. ۴. از سطح به عمق باید حرکت کرد. https://eitaa.com/Politicalhistory
🔥آتش‌بس لبنان ☕️@nalbekiiiii
انس با کلام الله... ☕️@nalbekiiiii
14030906_46402_1921k.mp3
10.56M
🎧 تلاوت اختصاصی سوره فتح توسط استاد کریم منصوری
ابتلائات جبهه مقاومت ☕️@nalbekiiiii
🔥تحلیل حوادث سوریه ☕️@nalbekiiiii
📔کتابی برای این روزها... ☕️@nalbekiiiii
R=A°n×B+C «آ» به توان «ن» ضرب‌در «ب» به علاوه «ث» این فرمول قدرت مقاومت است. A: تجهیزات و تسلیحات ‌و امکانات n: همراهی مردم B: اراده رهبران سیاسی C: تحالف یا به عبارتی همراهی سایر اضلاع جبهه مقاومت شرحش مفصل است... ☕️@nalbekiiiii
آقا در سخنرانی اخیرشان از کمک دولت وقت در دوران جنگ تحمیلی به ایران نکته‌ای متذکر شدند. مثال ایشان، به ماجرای قطع خط لوله نفتی صدام توسط سوریه در آن دوران معطوف شد. اما درباره آموزش موشکی ارتش سوریه به گروه توپخانه‌ای رزمندگان ایران در دوران دفاع مقدس و اولین جرقه برای شکل‌گیری یگان موشکی ایران با این ماجرا، نکات شنیدنی و خواندنی وجود دارد که در خلال سطور کتاب می‌توان به آن دست یافت. 🇮🇷@bso_nkh
✍ هم‌ردیفِ نصرت الهی در آستانه سالگرد شهادت حاج قاسم عزیز، مدام کلمات این فراز وصیت‌نامه‌اش جلوی چشمانم رژه می‌رود که: «بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرم‌ها می‌مانند. اگر دشمن، این حرم را از بین برد، حرمی باقی نمی‌ماند، نه حرم ابراهیمی و نه حرم محمّدی (ص).» من اینطور صحنه را دریافت می‌کنم که در نبرد مرگ و زندگی جبهه حق و باطل در منطقه، جبهه عبری-غربی-عربی پشت‌به‌پشت هم در حال مصاف با ایران هستند. اما در این سو، ایران خود، پشتیبان و الهام‌بخش کشورهای مقاومت است و در صورت ورود مستقیم به مصاف با جبهه باطل، پشتیبان قدرتمندی ندارد که به او تکیه کند؛ چه اینکه هم‌پیمانان راهبردی مثل روسیه و چین هم بر مبنای منافع و موازنه قدرت با ایران در تعامل هستند، نه بر مبنای آرمان و عقیده. پس بایستی به ایران به دیده آخرین حلقه از زنجیره مقاومت و منبع و مبدأ تولید قدرت جبهه حق نگریست. سایر اضلاع جبهه مقاومت هم به ایران نه صرفا به عنوان پشتیبان سخت‌افزاری، بلکه مهمتر از آن به عنوان الهام‌بخش نرم‌افزاری مقاومت می‌نگرند. حال ایران با این جایگاه، در میانه اتفاقات پرشتاب غرب آسیا و توحش افسارگسیخته جبهه صهیونی که به خیال خود در حال پیشروی در تحقق نقشه خاورمیانه جدید است چه باید بکند؟ مسیر پیشرفت و ثمرات تولید قدرت سخت‌افزاری ایران چه در بخش تسلیحات و تجهیزات دفاعی و چه عرصه‌های فناورانه و لبه دانشی که بحمدالله هموار بوده و جاریست. اما آیا تجربه غلبه سریع‌السیر یازده روزه گروهک ده بیست هزار نفری مهاجمین تحریرالشام بر ارتش نیم میلیونی سوریه کافی نیست تا به این عبرت برسیم که اگر مردم پایه بودن مقاومت را جدی نگیریم، از سخت‌افزار کاری بر نمی‌آید؟! در آیه شریفه «هُوَ الَّذِي أَيَّدَكَ بِنَصْرِهِ وَبِالْمُؤْمِنِينَ» که خداوند متعال برای یاری رساندن به پیغمبرش، نصرت خود را هم‌ردیف با یاری‌رسانی مومنان قرار می‌دهد هم این نکته گوشزد می‌شود که برای غلبه بر جبهه شرارت صهیونی، مردم پایه کردن مقاومت و ساخت و تربیت افراد مومن به ایده و آرمان الهی مقاومت جزو ضروریات اقدامات ایران اسلامی در سراسر پهنه کشورهای منطقه است. این نسخه را در فرمایش رهبر انقلاب درباره آزاد کردن سوریه توسط جوانانش و همچنین سوختِ موشک توصیف کردنِ فریاد انتقام مردممان و به طور کلی ایجاد هسته‌های مقاومت در سراسر کشورهای منطقه و بلکه جهان که در پیام حضرت امام برای تاسیس بسیج دانشجو و طلبه عنوان شده بود، می‌یافت دید. حتی برای وعده صادق ۳ و طوفان الاقصی ۲ هم تولید سرمایه و قدرت اجتماعی برای همراهی با فراز و نشیب‌های در دامنه این عملیات‌ها ضروریست. با اتکا به این نسخه، حتی با وجود اتفاقات پرهزینه‌ای که برای جبهه مقاومت در این ایام رقم خورده، می‌توان به غلبه بر محور شرارت و ازاله آمریکا از منطقه و نابودی متاستاز اسر۱ئیل امیدوار بود و بلکه کاملا این هدف را در دسترس دید؛ بعون الله ☕️@nalbekiiiii
پیرو دیدار دیدنی اخیر حضرت آقا با بانوان ☕️@nalbekiiiii