🔹تئوری های متداول اقتصادی حداکثر کاری که می توانند انجام دهند این است که #شغل را به عنوان ابزار ایجاد #ارزش_افزوده در نظر بگیرند.
🔸اما وقتی این نظام ارزش ها مطرح میشود که «عبادت ده بخش است که نه بخش آن طلب روزی حلال است»، اساسا میگویید شغل، زیرساخت #هدایت میشود.
در صورت اقدام نکردن فقها برای طراحی اقتصاد آینده، ۹ بخش از عبادت در معرض به چالش کشیده شدن قرار خواهد گرفت.
#فقه_المکاسب
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
✍🏻 حجتالاسلاموالمسلمین کشوری
☕️@nalbekiiiii
🔸۱- مشغول شدن به تجارت، ارزش عبادت را ارتقا میدهد.
🔹۲- فقر را از بین میبرد و انسان رابه سمت ربح هدایت میکند.
🔸۳- همه امور به تجارت وابسته است (دو روایت را در این حوزه نقل کردم [کشوری])
🔹۴- توسعه عقل و رشد فکری جامعه را وابسته به تجارت میکند.
این چهار دسته روایت با این چهار پایگاه متفاوت کمک میکند که ما #تجارت را در نظام ارزشی از یک امر خاص لوکس متعلق به بخش سرمایهدار مُترف به یک امر عمومی تبدیل کنیم.
شرح بیشتر در:
#فقه_المکاسب
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
✍🏻حجتالاسلاموالمسلمین کشوری
☕️@nalbekiiiii
💠 برشی از کتاب "نخل و نارنج"
👤 اثری از وحید یامین پور
✔️ بخشی از سخنان شیخ مرتضی انصاری در دهه اول صفر
📖صفحه ۱۹۶
_ مردم! بدانید که دو چیز انسان را در مسیر انسانیت سریع به منزل میرساند؛
یکی قرآن خواندن در نیمه شب
و دیگری گریه بر حضرت سیدالشهدا(ع)
گریه بر مولایمان حسین، معجزه میکند.
به خدا معجزه میکند مردم!...
مردم! بدانید انسان یک شاکله ای دارد. ما اغلب شاکله خود را نمیشناسیم.
کسی که به دنبال جلب خیرات است، باید جنس و شاکله اش عالی باشد؛ اما بدانید برای عالی شدن جنستان باید بر حسین گریه کنید.هیچ چیز مثل اشک،این شاکله را درست نمیکند.
☕️@nalbekiiiii
💠 برشی از کتاب "نخل و نارنج"
👤 اثری از وحید یامین پور
✔️ اندر احوالات فقر و شادی از نگاه شیخ مرتضی انصاری
📖 صفحات ۱۶۷ و ۱۶۹
کار شیخ سخت بود؛ هم باید اهل خانه را به این زندگی عادت میداد و هم آنها را شاد نگه میداشت.
فقیر بودن و شاد بودن، آسان نیست.
ثروت،شادی نمی آورد و البته فقر هم شادی را از بین نمی برد.
منشا شادی بیرون از انسان نیست که با سر و سامان دادن به بیرون از خود آن را خلق کند یا از دستش بدهد.
فقر، فخر است؛ ولی تا وقتی انتخاب شود و اظهار نشود.
وقتی که اظهار شود، هم فقر است و هم ضعف.
☕️@nalbekiiiii
🗣📞خبر اولین تخم گذاری بلدرچین های اهدایی در قالب #نذر_شادی به خانواده های نیازمند، امروز واصل شد!
💪🏻🤲
☕️@nalbekiiiii
🤔شما هم فکر می کنید آمار مبتلایان روزانه کرونایی کشور که رسماً اعلام می شود غیر واقعی است و مبتلایان تعدادی بسیار بیشتر از اعداد اعلامیند؟
🤔همچنین احساس می کنید دولت برای توجیه موثر بودن اقدامات پیشگیرانه خود چنین کاری می کند؟
👍👎اگر پاسخ تان به پرسش های فوق منفی است که هیچ، ولی اگر نه، متن زیر را با دقت بخوانید.
برای ارائه راه حل های معقول به مسائل، حتما باید پاسخ را با شاخص های بررسی قابل قبولی محک زد.
یکی از بهترین شاخص ها استدلالات آماری است.
مسلما نمی توان تعداد کل مبتلایان و متوفیان کرونایی روزانهی کشور را با قطعیت مشخص نمود؛ به دلایل متفاوت. مثلاً تعدادی از مبتلایان به مراکز درمانی رجوع نمیکنند، تعدادی ناقلان بدون علائمند، تعدادی مبتلا می شوند و بهبود مییابند و خودشان هم متوجه ابتلای خاصشان نمیشوند و ...
حالا می خواهیم ببینیم سیاست های پیشگیرانه و درمانی ما در سطح کشور موثر بوده یا نه؟
چگونه نتایج تصمیمات و سیاست هایمان را ارزیابی کنیم؟
با «#استدلال_آماری_نمایند» یا پروکسی (proxy)
📈آمار مبتلایان با علائم حاد بیماری کرونا که توسط مراکز بهداشت و درمان تشخیص داده می شوند را به عنوان نماینده ای (پروکسی) از واقعیت در نظر میگیریم و روند افزایشی یا کاهشی این پروکسی را به عنوان نمود نتایج کار مورد بررسی قرار میدهیم.
کار با استدلالات آماری خیلی فریبنده است. گاهی کارهای آماری، پوششی برای یک عملیات روانی لحاظ می شود و در واقع کار آماری، فیک است! گاهی هم به دلیل خطاهای علمی در تولید و یا برداشت و یا تحلیل آمارها، به انحراف میرویم.
✍🏻غرض از این یادداشت، توضیح یکی از روش های کار آماری در بستر یک پیشامد روز بود؛ همین.
☕️@nalbekiiiii
✍🏻🛰🚀 یادداشتی درباره ابعاد فنی و غیر فنی ماهواره نور👇🏻
http://atraknews.com/new.aspx?id=2828388
☕️@nalbekiiiii
آزمون کرونا.pdf
10.49M
دانلود متن کامل کتاب: «آزمون کرونا: دیدگاهها و راهبردها»
به اهتمام: دکتر محمدهادی همایون و دکتر رضا بنی اسد
ناشر: دانشگاه امام صادق علیه السلام
سال نشر: 1399
تعداد صفحات: 502
☕️@nalbekiiiii