💢 میانگین قیمت محصولات صنایع دستی در سایت باسلام در سال ۱۴۰۲
🔹 این نمودار میانگین قیمت محصولات صنایع دستی در سایت باسلام مربوط به سال ۱۴۰۲ است.
🔹 بر مبنای این نمودار اغلب محصولات صنایع دستی به صورت میانگین زیر یک میلیون تومان قیمت دارند و ۸ محصول از ۱۸ محصول میانگین قیمتشان بیش از یک میلیون تومان است.
🔹 گرانقیمت بودن این ۸ محصول مربوط به مواد اولیه ارزشمند مثل فیروزه و برنج است و یا مربوط به میزان هنر، مهارت و زمانی که ساخت محصولات نیاز دارد، همچون خاتمکاری و ملیلهکاری.
👈🏻 گزارش کامل را در نمافر بخوانید.
🆔 @namafar
💢 قدیمیترین بوردگیمهای جهان
🔹 بوردگیم را به عنوان یک تفریح جمعی و فکری میشناسیم. چه بهتر از تفریحی که هم هیجانانگیز باشد و هم فکر ما را ارتقا دهد؟
🔹همه این ویژگیها باعث شده بوردگیم در سال ۲۰۲۲ حدود ۳ میلیارد دلار درآمد داشته باشد و پیشبینی شود این رقم در سال ۲۰۲۷ به ۵ میلیارد دلار برسد.
👈🏻 گزارش کامل را در نمافر بخوانید.
🆔 @namafar
💢 یافتههای تحلیل توییتها درباره بلیط اربعین
🔷 اربعین حسینی سالانه بیش از ۲۱ میلیون نفر را از سراسر جهان به سوی کربلا جذب میکند که این میزان مشارکت، آن را به سومین اجتماع مذهبی بزرگ جهان تبدیل کرده است.
🔷 طبق تحلیل اخیر روی بیش از هزار توییت درباره بلیط اربعین، متاسفانه هنوز مشکل کمبود و گرانی بلیط وجود دارد.
🔻 در این تحلیل مشخص شده که بیش از ۳۰ درصد توییتها شامل شکایت از کمبود بلیط یا مشکل در تهیهی بلیط بودهاند. همچنین بیش از ۶۰ درصد توییت ها از نظر احساسی منفی بودند که نشان دهنده نارضایتی زائران است.
⁉️ تجربه شما در تهیه بلیط اربعین امسال چگونه بود؟
🆔 @namafar
💢 بازگشت اژدها به قله سینمای جهان؟
🔹 صنعت سینمای چین در دو بعد با سینمای هالیوود در رقابت است. یکی بعد باکسآفیس جهانی و دیگری نسبت فروش فیلمهای هالیوودی به فیلمهای داخلی.
🔹 اژدهای چین تقریبا در هر دوی این ابعاد در حال شکست عقاب هالیوود است. در سال ۲۰۲۱ توانست عنوان پرفروشترین گیشه سینمایی جهان را از آن خود کند و در تابستان امسال، فروش فیلمهای داخلیاش بسیار بیشتر از فروش فیلمهای هالیوودی بود.
🔹 مجموع فروش فیلم «باربی» که پدیده امروز سینمای جهان است و فیلم «مأموریت غیرممکن؛ روزشماری مرگ ۱» در گیشه تابستانی چین تقریبا نیم میلیون یوان بود. در حالی که مجموع فروش چهار فیلم تولید چین از ۲ میلیارد یوان عبور کرد.
🔹 در این تابستان سینمای چین یک رکورد تاریخی ثبت کرد و برای اولین بار ۲.۴۴ میلیارد دلار رسید.
🆔 @namafar
📚 تعداد کتب چاپ شده مربوط به سینما در ایران به تفکیک سال تا ۱۴۰۰
🔹 سینما بدون آموزش نمیتواند به توسعه پایدار دست یابد. یکی از ابعاد آموزش نیز تولید ادبیات علمی و تالیف کتاب است.
🔹 در ایران آمار چاپ کتاب با موضوع سینما چندان زیاد نیست اما همواره با رشد همراه بوده است.
🔻 این روند یک بار در آغاز دهه هشتاد و بار دیگر در ده نود، با جهش مواجه بوده است. تا جایی که در سال ۱۴۰۰ بیش از ۳۵۰ کتاب با موضوع سینما به چاپ رسیده است.
👈🏻 گزارش کامل را در نمافر بخوانید.
🆔 @namafar
💢 نگاهی آماری به صنعت اسباب بازی در ایران
🔹 میگویند بازی کردن برای بچهها تمرین زندگی کردن است. پس بازی مقوله مهمی است و نمیتوان آن را به بازی گرفت.
🔹 بازیها یکی از خوراکهای ذهن کودکانند که تأثیرات فرهنگی مستقیمی دارند. گفته میشود تنها ۳۵ درصد گردش مالی صنعت اسباببازی در ایران متعلق به اسباببازیهای تولید داخل است.
🔻علاوهبر تأثیرات فرهنگی، اسباببازی در سرتاسر جهان با درآمد سالانه ۱۰۷ میلیارد دلاری در ۲۰۲۱ یک صنعت سودآور است.
👈🏻 گزارش کامل را در نمافر بخوانید.
🆔 @namafar
💢 معرفی بازار هنرهای معاصر
🔹 شاید اغلب مردم آنها را نفهمند و ارتباطی با آنها برقرار نکنند؛ اما آثار هنر معاصر طرفداران پر و پا قرصی بین هنردوستان دارند.
🔹 هنرهای معاصر عجیب، سیال و ناآشنا هستند؛ درست مثل جهان معاصر. اما گذشته از خصوصیات هنری این جریان، میتوان از نظر اقتصادی هم آن را بررسی کرد.
🔹 سهم محصولات هنر معاصر از کل بازار هنرهای زیبا در سال ۲۰۲۲ تنها ۲.۷ درصد بوده است. اما درآمد این محصولات، ۱۷ درصد درآمد بازار هنرهای زیباست.
🔹 این یعنی هرچند محصولات هنرهای معاصر کمتعداد و خاصپسند هستند، اما سهم قابل توجهی از درآمد هنرهای زیبا را به خود اختصاص دادهاند.
👈🏻 گزارش کامل را در اینجا بخوانید.
🆔 @namafar_ir
💢 مروری بر تاریخچۀ انیمه و جایگاه این صنعت در جهان
🔹 شاید ژاپن تنها کشوری باشد که برای خود یک فرم و مدیوم منحصر به فرد در ساخت انیمیشن دارد.
🔹 انیمه؛ دنیایی از قصه با انواع و اقسام ژانرها که میتواند هر داستاندوستی را سیراب کند.
🔹 انیمهها از گذشته پرطرفدار بودهاند، اما امروز این صنعت با تولید انبوه سریالها و آثار سینمایی، دوران جدیدی از حیات خود را آغاز کرده.
🔹 انیمه یکی از موجهای فرهنگی شرق است که رو به سوی فتح جهان دارد و میتوان محبوبیت آن را با کیپاپ مقایسه کرد.
🔹 بازار جهانی این صنعت در ۲۰۲۲ نزدیک ۳۰ میلیارد دلار تخمین زده شده و پیشبینی میشود در ۲۰۳۰ این رقم به ۶۰ میلیارد دلار برسد.
👈🏻 گزارش کامل را در نمافر بخوانید.
🆔 @namafar
💢 کانالهای تأثیرگذار در مراجعه مخاطب به سینما
⁉️ چه انگیزهای افراد را برای رفتن به سینما و تماشای یک فیلم مجاب میکند؟
📊 آمار میگوید تبلیغات یکی از مهمترین ابزار جلب توجه مخاطب به یک فیلم است.
🔹 نمودار فوق نشان میدهد بیشترین انگیزه برای سینما رفتن در شبکههای اجتماعی ایجاد میشود.
🔹 شبکههای اجتماعی در واقع جامع تمام روشهای جذب مخاطب است. از توصیه دوستان گرفته تا تبلیغات فیلم...
🔹 در مرتبه بعد توصیه دوستان در محیط خارج از فضای مجازی قرار دارد. پس از آن سه عنوان وجود دارد که هر سه زیر مجموعه تبلیغات هستند. چه تیزر تبلیغاتی، چه سایتها و چه بیلبوردها، روشهای تبلیغاتی برای جذب مخاطباند.
🔻 بر این مبنا اگر فیلمی در تبلیغات موفق باشد، یکی از مهمترین گامها برای جذب مخاطبان را برداشته است.
👈🏻 منبع: صفحه ۳۳ نقشه مسائل صنعت سینما به نقل از پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات اسلامی(۱۳۹۹)
🆔 @namafar
💢 مقایسه تبلیغات سنتی و تبلیغات دیجیتال
🔹 اینترنت همهجا انقلاب برپا کرد؛ از جمله دنیای تبلیغات. با ظهور اینترنت و تولد تبلیغات دیجیتال، هزینه تبلیغات پایین آمد، تنوع آن گسترش یافت و فراگیری آن نیز بیشتر شد.
🔹 در سال ۲۰۲۲ سهم تبلیغات دیجیتال از کل هزینه تبلیغات، ۵۵ درصد بوده است. در سال ۲۰۲۱ درآمد جهانی تبلیغات دیجیتال به نزدیک ۴۰۰ میلیارد دلار رسید.
🔻 با اینهمه صاحبان کسب و کار همچنان بر سر دوراهی تبلیغ سنتی یا دیجیتال قرار دارند.
⁉️ تبلیغ سنتی شاید پرهزینهتر باشد، اما آیا در مواردی مؤثرتر نیست؟ این سؤالی است که انتخاب بین این دو تبلیغ را دشوار میسازد.
👈🏻 گزارش کامل را در نمافر بخوانید.
🆔 @namafar
💢 سهم بازار سرویس های استریم بازی در سال ۲۰۲۲
🔹 یک میلیارد دقیقه چند روز میشود؟ در سال ۲۰۲۲ بیش از ۱ میلیارد و ۲۹۱ میلیون دقیقه در پلتفرم توییچ استریم بازی پخش شد.
🔹 این از محبوبیت محتوای استریم بازی پرده میدارد و معلوم میشود بازی، اکنون رسانهای است که تنها توسط بازیکنان تجربه نمیشود، بلکه به عنوان یک محتوای بصری تماشا میشود.
🔹 همچنین این رقم باعث شده توییچ بیش از ۷۵ درصد بازار استریم را در اختیار داشته باشد.
🔹 پلتفرم محبوب بعدی برای تماشای استریم بازی فیسبوک گیمینگ است. این پلتفرم نیز در سال ۲۰۲۲ نزدیک به ۳۰۰ میلیون دقیقه پخش استریم بازی داشت.
🔺 اما غول صنعت ویدئو، یوتیوب هم عرصه را خالی نگذاشته و با بیش از ۱۱۹ میلیون دقیقه، سومین درگاه محبوب تماشای استریم بازی در جهان است.
👈🏻 گزارش کامل را در نمافر بخوانید.
🆔 @namafar