eitaa logo
نما
25 دنبال‌کننده
153 عکس
178 ویدیو
7 فایل
فیلمهای سینمایی ، مستند ، داستانی ...
مشاهده در ایتا
دانلود
؟ قضاوت با شما 🤔 ✍️ 🔹 متأسفانه با فوت مرحوم خشایار الوند، تمام اختیار و ابتکار پایتخت به دست نقی معمولی (محسن تابنده) و نویسنده فاسد الاخلاقی چون آرش عباسی افتاده ، آرش عباسی که اکثر پست های اینستاگرامش در مخالفت با اسلام و اهل بیت است و عکس های فراوان و دیالوگهایش با سگ خانگی اش در فضای مجازی سر و صدا به پا کرده 👯‍♀️ 💅 💃 💇‍♀️ گراهایی که در متن سریال در رابطه با سارا و نیکا و فعالیتشان در اینستاگرام داده می شد واقعی بوده و این دو خواهر دوقلو و البته بی حجاب و بی بند و بار در اینستاگرام افتضاحات بدی به بار آورده و فیلم های مبتذل و الفاظ رکیک را نشر داده و متاسفانه تصاویر شرکت در پارتی های مختلط و در حال قلیان کشیدن و حتی تصاویر جنسی همراه با نامحرم را هم منتشر کرده اند ! این دو خواهر دوقلو در سوئد زندگی می کنند و متأسفانه هر سال برای نقش بی خاصیت و شیربرنج و یخ خود به ایران دعوت می شوند !! 👣 🛏 7️⃣ جا دارد اگر قرار است پایتخت ۷ هم ساخته شود، کارگردان و نویسنده این دو خواهر را مثلا بورس کند کنار خواهر بهبود بروند در فرهنگ درس بخوانند !! ✍️ 📝 نقش نویسنده آنجا مشخص می شود که در ۵ فصل پایتخت شاهد شوخی های معمول خانواده معمولی بودیم که در کنارش پیام های اخلاقی و انسانی منتقل می شد اما در فصل ۶ در کنار همان شوخی های معمولی، حجم زیادی از دروغگویی و خیانت و پنهان کاری و ریارکاری و بی احترامی های مداوم به پدر و مادر و ... به مخاطب منتقل می شود، بدون پیام اخلاقی و انسانی گذشته این سریال 💶 متأسفانه شنیده شده این سریال که نهایتاً با دو میلیارد هزینه بسته میشود، حدود بیست میلیارد هزینه روی دست سازمان صدا و سیما گذاشته و معلوم نیست چه کسانی به بهانه این سریال، به انتفاع مالی رسیده اند که اینگونه قبل از پخش سریال با نظرسازی های یک طرفه در تعریف و تمجدید از این سریال بی ارزش، می خواهند فرافکنی نمایند ! 📡 📺 ما نیز مثل همه مردم ایران ناچاریم همواره پایتخت را ببینیم، چرا که مثل عوامل این سریال اهل ماهواره و کانال های آن ور آبی نیستیم و از فضای سبز شمالش و گویش های شیرینش و شوخی های معمولش می خواهیم لذت ببریم، اما هجم اهانت ها و وقاحت ها و رذالت های این سریال باعث شده که عطای آن را به لقایش ببخشیم ! واقعاً در صدا و سیمای مثلا جمهوری اسلامی چه خبر است ؟؟ 👺🤡 کدام مدیر و معاون سازمانی از این سریالها حمایت می کند و منافعش در حمایت از اینگونه سریال های ساختار شکن و حمایت از سازندگان ضد انقلاب آنهاست ؟؟ آیا دلسوزی هست ؟؟ آیا علی عسکری و میرباقری و بقیه مدیران سازمان، همچون جناب زین العابدین، رویشان میشود با خانواده خود این سریال را ببینند ؟؟ 🧟‍♂️ بهتاش عمل خلافی بوده که انجام نداده باشد ؟؟ از دختربازی و اصطلاحات زشت تا تبلیغ خانه مجردی و چشم هیزی به دختر محمود نقاش که مطلقه شده و همه به دنبال ارتباط با او هستند 🧕 کاراکتر عاقل فیلم، هما سعادت هم که این بار رسماً رد داده و علاوه بر دروغ و مخفی کاری، فریادهای بر سر شوهر و پسرخاله شوهر و ... بدون اجازه شوهرش، درخواست نصب ماهواره می دهد ! موارد بیشمار غیر اخلاقی این سریال آنقدر زیاد است که از حوصله این مقال خارج است . سریالی با داستان ضعیف، غیرجذاب و بی سر و ته، مملو از نکات منفی برخی نکات منفی سریال پایتخت ۶ : ۱) اختلاط زیاد محرم و نامحرم ۲) ترویج رقص و موسیقی حرام ۳) بی ادبی و گستاخی شدید نسبت به والدین و بزرگ ترها ۴) توهین و بی احترامی به نماز و وضو ۵) نشان دادن چهره نامناسب از هموطنان مازندرانی ۶) گوشه هایی از بی تقوایی در شخصیت اصلی داستان نقی : نگاه کردن ژورنال مخصوص آرایشگری در آرایشگاه خواهرش، علاقه به ملاقات با عشق سابقش طاهره ۷) آرایش تند فهیمه در قسمتهای اول سریال ۸) نشان دادن همسر نقی به عنوان عقل کل و تکرار جمله (هما جان دستور چیه؟) یکی از خیانت های صورت گرفته در فرهنگ ایرانی-اسلامی دادن ناهشیار رهبری خانواده به زن است . در حالی که در اسلام، رهبری خانواده با مرد است . عوض کردن این جایگاه صدمات زیادی به ساختار خانواده وارد کرده و خواهد کرد.
⭕️آرش عباسی هستن نویسنده پایتخت ۶؛ در حال عشق بازی با دختر بچه‌شون، البته دخترشون یه گربه است!!! 🔻شنیدم علی عسگری دستور داده ببینن اتفاقات قسمت آخر پایتخت ۶ کار نفوذی‌ها بوده یا اشتباهی در کار بوده! یعنی اگه قبل از انتخاب آرش عباسی به عنوان نویسنده سریال، یه نگاهی به صفحه اینستاگرامش و نمایش نامه‌های قبلیش مینداختن، الان مثل پروانه در عسل گیر نکرده بودن!
🔴 نقد استاد خسرو پناه بر «پایتخت ۶» به نام حکیم مطلق و خالق هنر و زیبایی دوستانی از بنده خواستند تحلیلی از پایتخت ۶ داشته باشم و اینک بعد از مشاهده قسمت ۱۵، ضمن تشکر از دست‌اندرکاران این سریال و تبریک سال نو و اعیاد رجبیه و شعبانیه به نقدی کلیدی اشاره می‌کنم. البته کارشناسان نقدهای واردی بر آن گرفتند؛ از جمله: 🔹اختلاط نامحرم 🔹ترویج بی‌حدرقص و موسیقی 🔹تعابیر بی‌ادبانه مخصوصاُ نسبت به والدین و بزرگترها 🔹بی‌احترامی به نماز و حج و غیره ولکن نقد ریشه‌ای‌تر این سریال به نظر بنده، رویکرد و است که متاسفانه از دوره قاجار توسط مستشرقین و بعد روشنفکر نمایان داخلی دنبال می‌شود و کتاب‌ها در باب ناتوانی و مجمع‌الرذایل بودن ایرانیان نوشته می‌شود. این سریال با نشان دادن ایرانیانی که 🔸یا قاچاق‌چی (ارسطو) هستند 🔸یا روانی (بهبود) 🔸یا مسئول ناتوان و بی‌عرضه و منفعل (نماینده مجلس) 🔸یا دارای کمبود شخصیت (بهتاش) 🔸یا نوجوانان غرق در اینستاگرام و فضای مجازی (دختران دوقلو) 🔸یا مدعیان پرادعای هیچ‌کاره و فرصت‌طلب (نقی) 🔸یا مروج آرایشگری و رفتارهای نامناسب (رحمت و فهیمه) 🔸یا عقل کلی که در مواردی احساسی داوری می‌کند (هما) که برای بیننده مخصوصاً بیننده خارجی تصویر بسیار منفی علیه ایران می‌سازد. ❓سوال این است که چرا عده‌ای از نویسندگان و هنرمندان با هم تلاش می‌کنند تا ایرانی را با موفقیت‌ها، مقاومت‌ها و فرهنگ و تمدن بزرگ به ایرانی بی‌عرضه، ناکارآمد و احساسی و فاقد فرهنگ و تمدن معرفی کنند. انتظار این بود لااقل واقعیت‌های ایران اعم از ضعف‌ها و قوت‌ها به نمایش گذاشته شود تا ناامیدی در مخاطب تحقق نیابد. 🔻نکته قابل تامل اینکه چرا پایتخت ۶ (با مشخصات ذکر شده) بعد از پایتخت ۵ (مقابله با داعش) ساخته می‌شود؟ آیا نباید مدیران صدا و سیما در باب جریان‌شناسی سریال‌های ایرانی دقت بیشتری نمایند‌. ✍️ عبدالحسین خسروپناه دزفولی حوزه علمیه قم ۱۶ فروردین ۹۹
✡️ نقد فیلم شوالیه تاریکی برمی‌خیزد! 💰 بتمن، پرچمدار نظام سرمایه‌داری 1️⃣ بروس وین (بتمن) فردی ثروتمند بوده و مالک نیمی از گاتهام است؛ در واقع بروس وین برای نجات سرمایهٔ خود با افراد شرور مبارزه می‌کند. اگر این دارایی را نداشت، نمی‌توانست چنین امکاناتی را تهیه کند؛ یعنی عامل اصلی تبدیل شدنِ بتمن به یک تمام‌عیار است؛ اگر دقت کنید «جوکر» (در قسمت دوم فیلم) در اولین اقدام خود به حمله می‌کند. «بین» نیز (در قسمت سوم فیلم) در اولین حرکت عیان خود، به مرکز حمله‌ور شده و موجی از رعب و وحشت را پدید می‌آورد. این اقدام دو شخصیت منفی فیلم را می‌توان حرکتی در جهت مبارزه با نظام در نظر گرفت‌. 2️⃣ در قسمت سوم فیلم، قوانین سختگیرانه‌ای برای شهر گاتهام توسط مقامات تصویب می‌شود و به تبع، آمار جرم و جنایت در شهر پایین می‌آید؛ اما افزایش باعث بروز مشکلاتی عمیق در شهر می‌شود. این شرایط، شهر را به انبار باروتی مبدّل می‌کند که تنها نیازمند یک جرقه برای منفجر شدن است. «بین» از این نارضایتی‌ها استفاده کرده و سعی می‌کند مردم گاتهام را به براندازی حکومت و اعتراضی همه‌جانبه تشویق کند. 3️⃣ «بین» در ظاهر یک برای براندازی حکومت ثروتمندان شکل می‌دهد و تلاش می‌کند تا حکومت گاتهام را از یک (حکومت افراد خاص و ثروتمند بر سایرین) به یک حکومت مردمی عادلانه تبدیل کند؛ ولی در اصل او از حمایت و همراهی مردم سوءاستفاده کرده و یک خونین شکل می‌دهد. پس از حاکم شدن بین بر گاتهام، مشاهده می‌شود که چگونه او و دار و دسته‌اش از دادگاه‌ها و قانون به‌نفع خودشان استفاده کرده و مخالفان خود را سرکوب می‌کنند! 4️⃣ در فیلم چنین القاء می‌شود که هرگونه مخالفت و مبارزه با و هرگونه اعتراض به ظلم و طبقات حاکم، در نهایت به شکل‌گیری می‌انجامد و نابودی و ویرانی و همچنین پشیمانی را به‌دنبال دارد‌. از این‌رو، هیچ دلیلی ندارد که مردم به شورش و روی بیاورند؛ چرا که در داخل سیستم، مثل هستند که از حقوق آنها دفاع کرده و امنیت را برقرار می‌کنند. در حقیقت از ما خواسته می‌شود حقیقی بودن افسانهٔ ثروتمندان دلسوز و به فکر قشر فقیر که نقش پدران جامعه را ایفا می‌کنند (همچون زورو، بتمن و.‌‌‌..) را بپذیریم. ✍️ علی حامدین
✡️ صحنه‌های غیراخلاقی را چه کسانی به سینما آوردند؟ 1️⃣ «هیچ‌ندان‌ها»! این عنوانی بود که آمریکایی‌های اصیل به سلاطین هالیوودی نسبت دادند. سلاطینی که را از نو پی‌ریزی کردند و طوری در همه جای آن تولید و تکثیر شدند که دیگر جایی برای دانایان نماند! 2️⃣ تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان، نویسندگان، مؤسسان استعدادیابی، قانون‌گذاران، پزشکان و گروه‌های امدادی و در نهایت فیلم‌سازان؛ همه و همه مشتی بودند که برای ورود به صنعت سینما و فیلم‌سازی، نه آموزشی دیده بودند، نه دانشی داشتند و نه تجربه‌ای. 3️⃣ اینها فقط تعدای آس و پاس بودند که خانه و کاشانه خود را در اقصی نقاط اروپا رها کرده و به کشور پر زرق و برق آمریکا رفتند تا بخت زندگی خود را در آنجا بیازمایند. بختی که اتفاقاً با آن‌ها یار بود! 4️⃣ یک چاشنی جادویی به این صنعت اضافه کردند. چیزی که آمریکایی‌های متمدن و البته مسیحی اجازه‌ی استفاده از آن را به خود ندادند: ! 5️⃣ این نسخه‌ای بود که با اضافه کردنِ زنان و مردان خوش‌چهره، صحنه‌های رمانتیکِ آن‌چنانی و البته تبلیغات وسیع برای سینمای آمریکا بین سال‌های 1910 تا 1920 پیچیدند. 6️⃣ یهودیان هالیوود، دست‌کم نسل اولی که را پایه گذاردند، گروهی آشکارا همگن بودند که تجربه‌های کودکی‌شان آشکارا مشابه بود.
✡️ (لمله) Carl Laemmle مسن‌ترین آن‌ها، در سال ١٨۶٧ در لاوپهایم، روستای کوچکی در جنوب‌غربی آلمان، به دنیا آمد. مادر محبوبش کمی پس از سیزدهمین سالگرد تولد لیملی درگذشت و او پدرش را، که تاجری ماجراجو و آس و پاس بود، متقاعد کرد اجازه بدهد برای امتحان بختش به آمریکا برود. همین لیملی بود که نهایتاً (Universal Pictures) را تأسیس کرد.
✡️ (زوکور – سوکور) Adolph Zukor زاده‌ی روستایی کوچک در منطقه انگورکاری توکی مجارستان بود. پدرش در دوره‌ی نوزادی زوکر مُرد و مادرش هم چند سال بعد. آدولف را نزد دائیش در همان حوالی فرستادند که حاخامی سرد و بی‌عاطفه بود. زوکرِ تنها، مستقل و محبت‌ندیده مثل لیملی اجازه گرفت به آمریکا برود و زندگی تازه‌ای را شروع کند. او بعدها (Paramount Pictures) را بنیان نهاد.
✡️ William Fox هم مجار بود. والدینش مهاجرت کرده بودند، ولی پدرش بی‌کفایت و مسئولیت‌ناپذیر بود. سال‌ها بعد، ویلیام در مراسم تشییع پدر روی تابوت آب دهان انداخت. پسر به ناچار نان‌آور شده بود و نوشابه، ساندویچ و دوده بخاری می‌فروخت. او در آینده این تجربه را در کورپوریشن (Fox Film Corporation) به کار گرفت.
✡️ (لویی) Louis B. Mayer می‌گفت فراموش کرده که دقیقاً در کجای روسیه و چه روزی به دنیا آمده است. او بعدها چهارم جولای را روز تولد خود خواند. میر با والدینش در نواحی دریایی کانادا زندگی می‌کرد. پدرش سقط‌فروش بود و کشتی‌های آسیب‌دیده را نجات می‌داد. لویس در نوجوانی علیه اقتدار پدر شورید، به بوستون رفت و کوشید کسب و کار سقط‌فروشی و نجات کشتی خود را راه بیاندازد و البته او در آینده بزرگ‌ترین استودیوی هالیوود را رهبری می‌کرد: (Metro-Goldwyn-Mayer).
✡️ بنجامین وارنر، همسر، پسر و دختر نوزادش را در لهستان ترک کرد تا مانند بستگانش بخت خود را در آمریکا بیازماید. پس از دو سال پینه‌دوزی در بالتیمور، آن‌قدر پول جمع کرده بود که خانواده‌اش را از لهستان به آمریکا بیاورد. او سال‌ها در شرق آمریکا و کانادا با گاری‌اش دوره می‌گشت و خرت و پرت می‌فروخت تا بالاخره در یانگستاون اوهایو مستقر شد. در یانگستاون، پسرانش هری، سم، آلبرت و جک تصمیم گرفتند پول‌هایشان را روی هم بگذارند و یک پروژکتور بخرند. محصول این تصمیم شرکت نام آور (Warner Bros) بود.
1️⃣ نکته‌ی مهم و قابل تأمل در مورد این بود که همگی آنها پس از ورود به آمریکا، گذشته‌ی خود را به باد فراموشی سپردند و به گونه‌ای با این کشور جدید هماهنگ و هم‌نوا شدند که گویی همان‌جا متولد شده و می‌خواهند به آن وفادار باشند. 2️⃣ تمامی این افراد ضمن این‌که زندگی مشقّت‌باری در دوران کودکی، نوجوانی و حتی جوانی داشتند، نسبت به خانه و خانواده خود بی‌تفاوت و حتی متنفّر بودند. 3️⃣ در پایان می‌توان گفت، قدرتمندِ امروز، حاصل تلاش و عقده‌گشایی عده‌ای مفلوک و درمانده است که سعی‌شان برای آمریکایی‌شدن به نتیجه رسید و به مرور زمان به فرمانروایان ابدی در صنعت پول‌ساز بدل شدند.
✡️ پدر «سام اشپیگل»، از دوستان «تئودور هرتزل» بود و خود او مدتی به علت عضویت در شبکه مافیای روتشتین زندانی شد. اشپیگل تولیدکننده فیلم‌های معروفی مثل “پل رودخانه کوای” و “لورنس عربستان” و “ملکه آفریقایی” است.
✡️ هالیوود و ترویج همجنس‌بازی در انیمیشن‌های کودکان (١) 1️⃣ در غرب به فاصله دوسه دهه با عنوان به‌عنوان حق اولیه شناخته شد! حامیان پشت‌پردهٔ این بی‌پردگیِ اخلاقی از تمام ابزارها برای عادی‌سازیِ این رفتار نابهنجار بهره بردند و در این بین بیشترین خدمت را به ترویج کرد. تابوها یکی پس از دیگری شکست و هالیوود ارزش‌های جامعه را دیگرگون ساخت. 2️⃣ «جورج وینبرگ» روانشناس و فعال حقوق همجنس‌بازان در سال ۱۹۷۲م درست یک سال قبل از رأی انجمن روانپزشکی آمریکا نسبت به حذف «همجنس‌گرایی» از فهرست اختلالات روانی، واژه «هوموفوبیا» را در کتاب «جامعه و همجنس‌گرای سالم» استفاده کرد. به جرأت می‌توان گفت که در هالیوود هیچ ضدارزشی طی سه دهه گذشته به اندازهٔ همجنس‌بازی به یک ارزش و حتی حقوق اولیه تبدیل نشده است! 3️⃣ برای نمونه فیلم سینمایی «فیلادلفیا» روایت داستان یک همجنس‌باز به نام «اندرو بِکِت» است و او را فردی مظلوم نشان می‌دهد تا بیننده با او هم‌ذات‌پنداری کند. این فیلم با بهره بردن از تحریک عواطف به‌دنبال ایجاد حسّ طرفداری از این فرد است، که در اصل نماینده قشری است که قرار است یکی از تابوهای غیراخلاقی تمام تاریخ را به مسأله‌ای عادی تبدیل کند. 4️⃣ هالیوود پس از این فیلم، تولید محتواهای همجنس‌بازی را در حد وسیعی گسترش داد. آن‌چنان هماهنگی در پیکرهٔ کلی هالیوود وجود داشت که چنین فیلم‌هایی جوایز متعدد سینمایی نیز دریافت کردند. 5️⃣ «هیلاری سوانک» در سال ۱۹۹۹ جایزه اسکار بهترین هنرپیشه نقش اصلی زن را برای بازی در فیلم همجنس‌بازی «پسرها گریه نمی‌کنند» دریافت کرد. «آبی گرم‌ترین رنگ است» با موضوع تراجنسیتی نخل طلای کن را دریافت کرد. و چه جوایز متعددی که نصیب عوامل فیلم‌های دارای موضوع دگرباشی جنسی شد.
✡️ هالیوود و ترویج همجنس‌بازی در انیمیشن‌های کودکان (٢) 1️⃣ اما مسأله حالا شکلی به‌غایت بحرانی به خود گرفته است. در مسیر ترویج بی‌اخلاقی، مضامین را به انیمیشن‌های کودکان معصوم کشانده است. کودکی که حتی هنوز مجاز به یادگیری مفاهیم و آموزه‌های جنسی در روابط طبیعی انسان‌ها نیست، حالا در محتواهایی که تماشا می‌کند با مضامین همجنس‌بازی مواجه می‌شود! 2️⃣ «در یک تپش قلب» (In a Heartbeat) اولین انیمیشن حاوی مضمون همجنس‌بازی است. این انیمیشن کوتاه ۴ دقیقه‌ای در سال ۲۰۱۷ منتشر شد و داستان آن در مورد علاقهٔ یک پسر دبستانی به پسری دیگر است. این انیمیشن کوتاه پس از انتشار در یوتیوب تنها در یکی از پست‌های خود بیش از ۴۰ میلیون بار و در مجموع نزدیک به ۱۰۰ میلیون بار تماشا شد. 3️⃣ اما مسأله به همین انیمیشن کوتاه ۴ دقیقه‌ای ختم نشد. حالا گردانندگان اصلی صحنهٔ ، همجنس‌بازی را در یکی از پربیننده‌ترین انیمیشن‌های روز دنیا گنجاندند. 4️⃣ «داستان اسباب‌بازی ۴» دارای لحظه‌ای از حضور یک زوج همجنس‌گرای زن است که فرزند خود را به مهد کودک می‌برند. همین صحنه کافی بود تا مادران آمریکایی و پویش «یک میلیون مادر» کمپینی برای تحریم این انیمیشن به‌راه بیاندازند. بیش از دوازده‌هزار مادر آمریکایی به این کمپین پیوسته و خواستار ممنوعیت پخش این انیمیشن شدند. متأسفانه این مادران موفق نشدند و لابی‌های همجنس‌بازان در قوی‌تر و سمبه‌شان پرزورتر بود و اکران «داستان اسباب بازی ۴» همچنان ادامه دارد. 5️⃣ هنوز مادران در شوک ورود مضمون همجنس‌بازی به انیمیشن «داستان اسباب بازی ۴» بودند که انیمیشن جنجالی کمپانی دیزنی و با عنوان «به‌پیش» (Onward) در سطحی بالاتر به معرفی یک شخصیت همجنس‌باز پرداخت. این انیمیشن در سینما‌های آمریکا اکران شد. با این وجود، اکران فیلم سینمایی انیمیشن «به‌پیش» در بسیاری از کشورهای خاورمیانه ممنوع شد. روسیه و برخی کشورهای دیگر نیز صحنه‌های مزبور را سانسور کردند.
✡️ هالیوود و ترویج همجنس‌بازی در انیمیشن‌های کودکان (٣) 1️⃣ انیمیشن «به‌پیش» از این جهت حائز اهمیت است که اولین شخصیت همجنس‌گرای دنیای فیلم‌های و را معرفی کرد. «مأمور اسپکتر» نام این شخصیت زن است و «لِنا وایت» به‌جای او صداپیشگی می‌کند. این اولین باری است که یک کارکتر انیمیشنی آشکارا خودش را معرفی می کند. 2️⃣ کارگردان این انیمیشن در جواب منتقدین و مخالفین گنجاندن مضمون در این فیلم، گفت: ما می‌خواستیم که دنیای امروزی را نشان دهیم!!! 3️⃣ کمپانی‌های دیزنی و پیکسار برای فروش بیشتر «به پیش» (Onward) از «کریس پرَت» «تام هالند» و «لنا وایت» برای صداپیشگی استفاده کردند. نکتهٔ جالب این‌که که صداپیشگی شخصیت جنجالی این انیمیشن را انجام داده خودش نیز است. 4️⃣ شخصیت اسپکتر فیلم «به‌پیش» با صورتی که تنها در وسط دارد، در یک صحنه ظاهر شده، اما نقش او در قصه کلیدی است.
✡️ هالیوود و ترویج همجنس‌بازی در انیمیشن‌های کودکان (۴) 1️⃣ جالب این‌که هدف اصلی از ترویج کج‌رفتاری جنسی و از سوی تنها عادی‌سازی این قضیه جهت گسترش ویروسیِ آن میان تودهٔ مردم است. دلیل منطقی این است که تعداد به‌حدّی نیست که در این سطح برای آن‌ها محتوا تولید شود و خود همجنس‌بازان برای مغزهای متفکر پشت این تهاجم اهمیتی ندارند و تنها گسترش این مضامین مورد نظر است. دوم این‌که تولید محتوای انیمیشنی برای رده سنی کودکان، مورد استفاده‌ی بزرگسالانِ همجنس‌باز نیست. 2️⃣ بخش عظیم صنعت سرگرمی آمریکا به‌حدّی مساله همجنس‌بازی را جدّی گرفته و برای آن هزینه کرده که به‌تازگی برخی از تلویزیون‌ها، سایت‌ها و پلتفرم‌ها در بین بخش‌های مختلف محتواهای خود همچون اخبار، ورزشی، زنده، خانواده، جنایی و غیره، بخش «LGBTQ» (انواع همجنس‌باز) را گنجانده‌اند! 3️⃣ قطعاً هدف ویژه‌ای برای گنجاندن این بخش در رسانه‌های پخش محتوا وجود دارد، چراکه بخش دسته‌بندی صفحه‌ی موارد پخش، به‌دلیل محدودیت فضا، بسیاری از عناوین مهم که دربرگیری بالایی بین مخاطبین داراست را بخاطر همین محدودیت در فهرست‌ها ندارد، حالا بخش جزئی محتواهای همجنس‌بازی را در کنار کلی‌ترین بخش‌های خود قرار می‌دهند که از حیث تعادل میزان مخاطب نیز به هیچ عنوان قرابتی با دیگر دسته‌بندی‌ها ندارد. 4️⃣ انیمیشن «به‌پیش» آخرین فیلم دارای مضمون همجنس‌بازی نخواهد بود همچنان‌که کمپانی ماروِل فیلمی در حال ساخت با عنوان «ابدی‌ها» دارد که مشخصاً اولین زوج سینمایی دنیای اَبَرقهرمانی را معرفی می‌کند. «برایان تایری هنری» و «هاز سلیمان» هنرپیشه‌های این فیلم هستند که قرار است پاییز آینده اکران شود. 5️⃣ مساله حائز اهمیت این‌که هالیوود با تابوشکنی‌های غیراخلاقی خود سعی در آلوده‌کردن تمام ژانرها در همه گروه‌های سنّی به کج‌رفتاری جنسی و همجنس‌بازی داشته و ساحت و همچنین برایش محلّی از اعراب ندارد.
✡️ هالیوود و صهیونیسم؛ یک روح در دو بدن (١) 1️⃣ از زمان شکل‌گيری هالیوود، احساس کردند اين صنعت تبليغاتی و ديداری می‌تواند برايشان بسيار مفيد باشد. آنان تصميم گرفتند را به يک دستگاه پول‌ساز تبديل کنند و طبق معمول از اين درآمدها در جهت تحقق اهداف و در ورای آن رژیم صهیونیستی، حداکثر استفاده را ببرند. 2️⃣ در شيوهٔ کار ، کارگردان، متکی بر مدیرتولید يا تهیه‌کننده است. اين مديرتوليد يا تهيه‌کننده است که کارگردان يا بازيگر را انتخاب می‌کند و سناريوی دلخواهش را به‌دست کارگردان می‌دهد. در چنين محيطی، ناگفته پيداست که اين شرکت سازنده است که نوع فيلم را انتخاب کرده و بر کارگردان تحميل می‌کند. به اين ترتيب، هرچه که سازنده در مخيله خود دارد، به تصوير کشيده می‌شود و بيننده را نيز چاره‌ای نيست جز آن‌که اين اندیشه‌ها را بر پردهٔ سینما تماشا کند. 3️⃣ در هالیوود همه‌چيز افسانه است. قهرمان فيلم‌ها اسطوره‌اند و هيچ‌چيز بر آن‌ها کارگر نمی‌افتد. انواع بمب، موشک و راکت در کنارشان منفجر می‌شود، بی‌آن‌که خراشی بر آن‌ها وارد شود يا حداقل از اين همه گرد و خاک سرفه کنند! آن‌ها با لبخندی بر لب که بيشتر به لبخند فاتحان جنگ می‌ماند، از ميان دود و آتش خارج می‌شوند! 4️⃣ در اين سینما که صهیونیسم بین‌الملل صحنه‌گردان آن است، قتل و کشتار بسيار طبیعی و راحت است. فرد به‌راحتی يک اسلحه برمی‌دارد، هرکس را که می‌خواهد می‌کشد، بعد اسلحه را در جيب پالتويش می‌گذارد و با خونسردی از محل دور می‌شود. گویی هيچ اتفاقی نيفتاده است!
✡️ جوزف مک‌کارتی سناتور آمریکایی و بنیان‏گذار مکتب مک‌کارتیسم
✡️ هاليوود و صهيونيسم؛ يک روح در دو بدن (٢) 1️⃣ در دوران با بزرگ کردن خطر ، کوشيد تا خطر را کوچک جلوه داده و به‌اصطلاح بر آن سرپوش بگذارد. چرا که رژیم صهیونیستی نياز به زمان داشت تا به‌عنوان پايگاه آمريکا در منطقه، جای پای خود را محکم کند. 2️⃣ لذا می‌بينيم که در سال ١٩۵١، سناتور آمریکایی طی نطقی آتشين از رواج افکار کمونیستی در ميان فرهيختگان و هنرمندان ايالات متحده سخن راند و از مقامات کاخ سفيد خواست تا هرچه زودتر ريشهٔ کمونیسم را در عهد تمدن غرب بخشکانند! 3️⃣ از اين‌رو کميتهٔ بررسی فعالیت‌های ضد آمریکایی، هنرمندان و کارگردان‌های مهاجر اروپایی را مورد بازجویی قرار داد و آنان را تهديد کرد که اگر در مسیر مورد نظر آمریکا گام برندارند به‌سختی مجازات خواهند شد. 4️⃣ هدف از اين اقدام، جلوگيری از فعاليت کارگردانان و فیلم‌سازانی بود که قصد داشتند خارج از چهارچوب‌های ساختگی و مبتذل هالیوود دست به خلق آثار هنری بزنند. 5️⃣ اگر آن روز مک‌کارتی از به‌اصطلاح خطر کمونیسم سخن گفت، به‌واقع خود نيز می‌دانست که چنين نفوذی در جامعهٔ سراسر غربیِ آمریکا يا وجود ندارد يا اگر هم باشد بسيار کمرنگ است و نمی‌تواند به ارکان آن صدمه‌ای بزند.
✡️ هالیوود و صهیونیسم؛ یک روح در دو بدن (٣) 1️⃣ در آن دوران افرادی چون که يکی از اعضای اين کمیته بود، عده‌ای از سرشناس‌ترين و بنام‌ترين کارگردان‌های جهان از جمله «آرتور میلو» و «کلیفورد اودیتس» و «چارلی چاپلین» را به ضدیّت با آمريکا و هم‌سویی با اتحاد جماهیر شوروی (که همچنان تحت سلطهٔ رژيم خودکامهٔ «استالین» قرار داشت) متهم کردند و بسياری ديگر را در قرار دادند. 2️⃣ کار به جایی رسيد که ١٠ تن از سینماگران و سناريونويسان که بعدها به هالیوودی‌های ده‌گانه شهرت يافتند به زندان و محروميت از کار و سفر محکوم شدند. (الفا بیزنی، هربرت بیبرمن، لسترکول، ادوارد دیمیتریک، رینگ لاردنر، جان هاوارد لاوسن، آلبرت مالتس، سام اورنیز، آدریات اسکات و دالتون ترومپو.) 3️⃣ به اين ترتيب، هالیوود پس از تصفيه‌های خونين استالین در عهد شوروی سابق که پشت همه را به لرزه درآورد، دست به بزرگترين تصفیهٔ فرهنگی و سینمایی در جهان غرب زد تا راه برای سلطه‌جویی سران کاخ سفيد و بین‌الملل هموار گردد. 4️⃣ پس از اين تصفيهٔ سیاه که آمريکا همچنان می‌کوشد آن را مخفی نگاه دارد، مجموعه فیلم‌های «جیمز باند»، «مرد شش میلیون دلاری»، «رمبو» و غيره به بازارهای آثار هنری و سینمایی جهان، به‌ويژه جهان سوم، راه يافت و چشم نسل‌های جوان را که بی‌اطلاع از ماهیت سلطه‌جویانه آمریکا و صهیونیسم بودند، به خود خیره ساخت.
✡️ اصطلاح‌شناسی: مک‌کارتیسم 1️⃣ اصطلاحی است برای اشاره به فعالیت‌های ضدکمونیستی سناتور در آغاز دوره‌ی که موجب شد موجی از عوام‌فریبی، سانسور، فهرست‌های سیاه، گزینش شغلی، مخالفت با روشنفکران، افشاگری‌ها و دادگاه‌های نمایشی و تفتیش عقاید، فضای اجتماعی دهه ۱۹۵۰ آمریکا را دربرگیرد. 2️⃣ بسیاری از افراد به ویژه روشنفکران، به اتهام کمونیست بودن شغل خود را از دست دادند و به طرق مختلف آزار و اذیت شدند. نکته جالب توجه، شباهت زیاد این مبارزه ضد کمونیستی با روش‌های مرسوم در کشورهای کمونیستی بود. 3️⃣ مک‌کارتیسم هم‌چنین دوران سیاهی را برای رقم زد و کارگردانان زیادی را به بهانه‌ی کمونیست بودن تحت تعقیب قرار داد.
✡️ «رسیدن» از پنطیکاستیسم به مهدی‌هراسی 🎬 نقد فیلم «رسیدن» : ARRIVAL
✡️ رسیدن از پنطیکاستیسم به مهدی‌هراسی (١) 🎬 نقد فیلم سینمایی «رسیدن» : ARRIVAL 1️⃣ فیلم «رسیدن» از فیلم‌هایی است که اگر یک بار به تماشای آن بنشینید، تقریباً چیز زیادی دستگیر شما نمی‌شود و اگر حسّ کنجکاوی شما قوی باشد، تصمیم می‌گیرید یک بار دیگر آن را با دقت تماشا کنید. 2️⃣ فیلم، ورود بر روی زمین را روایت می‌کند که این ورودِ بدون دعوت و غیرمنتظره، انسان‌ها و قدرت‌های نظامی دنیا را، به چالش می‌کشد. 3️⃣ ابتدای فیلم با دیالوگ‌های مبهم شروع می‌شود و روایتی کوتاه از زندگی دکتر «لوییز بنکس» که یک زبان‌شناس برجسته و استاد دانشگاه است، از زمان تولد دخترش «هانا» تا مرگ او در نوجوانی به‌واسطهٔ یک بیماری نادر، به مخاطب ارائه می‌دهد. 4️⃣ فیلم از جایی سر و شکل تقریباً واضحی پیدا می‌کند که شبکه‌های خبری مختلف، خبر مشاهدهٔ ١٢ شیء عجیب در ١٢ نقطهٔ جهان را، پوشش می‌دهند. واکنش ابرقدرت‌ها در مقابل این ١٢ جسم پرنده، تصمیم به ارتباط برقرار کردن با فضایی‌هاست، تا بفهمند هدف از حضورشان بر زمین چیست؟ 5️⃣ برای برقراری ارتباط با فضایی‌ها و شناخت زبان مجهول آنان، مقامات ارتش آمریکا لوییز بنکس را استخدام می‌کنند. در این راه «اِیان دونالی» هم که یک فیزیک‌دان است، به تحقیقات کمک می‌کند.
✡️ فیلم «رسیدن» از دو موضوع محوری حرف می‌زند: «زبان» و «پیش‌گویی». تقریباً همه‌چیز در این فیلم حول محور این دو موضوع می‌گردد.
✡️ رسیدن از پنطیکاستیسم به مهدی‌هراسی (٢) 🎬 نقد فیلم سینمایی «رسیدن» : ARRIVAL 1️⃣ فیلم «رسیدن» از دو موضوع محوری حرف می‌زند: و . تقریباً همه‌چیز در این فیلم حول محور این دو موضوع می‌گردد. 2️⃣ لوییز، زمانی‌که برای اولین‌بار به سفینهٔ موجودات فضایی راه پیدا می‌کند، متوجه و بسیار مبهم آنان می‌شود. زبانی که هیچ جهتی ندارد، نه از چپ به راست نوشته می‌شود نه از راست به چپ. نه ابتدا دارد نه انتها و همه‌ی لغاتش دایره‌ای شکل هستند! 3️⃣ دکتر بنکس برای این‌که بفهمد آنها چه می‌گویند، تصمیم می‌گیرد لغات انگلیسی را روی صفحهٔ وایت‌بُرد در معرض دید آن‌ها قرار دهد و ببیند که شکل دایره‌ای که موجودات فضایی برای هر لغت به‌طور خاص استفاده می‌کنند، چگونه است. به‌عبارت دیگر لوییز از شیوهٔ معادل‌سازی برای یاد گرفتن زبان تصویری فضایی استفاده می‌کند. 4️⃣ از همین‌جای فیلم است که دیدن تصاویر مبهمی از گذشته و آینده، در ذهن لوییز شروع می‌شود که خودش هم منشأ و معنی آن‌ها را نمی‌داند. هرچه لوییز بیشتر با لغات موجودات فضایی آشنا می‌شود تصاویر مبهم ذهنش هم بیشتر می‌شود. 5️⃣ حول همین مسأله، نام فرضیه‌ای در مورد زبان بارها به گوش مخاطب می‌رسد. فرضیه‌ای موسوم به: یا نسبیّت زبانی. طبق این فرضیه، با یادگیری هر زبانی، شما مانند صاحبان آن زبان فکر خواهید کرد!
✡️ بر اساس فرضیهٔ ساپیر-وورف یا نسبیّت زبانی، با یادگیری هر زبانی، شما مانند صاحبان آن زبان فکر خواهید کرد!
✡️ رسیدن از پنطیکاستیسم به مهدی‌هراسی (٣) 🎬 نقد فیلم سینمایی «رسیدن» : ARRIVAL 1️⃣ لوییز جواب تصاویر مبهم ذهن خود را با همین فرضیه می‌یابد. او متوجه می‌شود که هرچه بیشتر به زبان فضایی‌ها مسلّط می‌شود، فکر و ذهنش بیشتر شبیه آنها عمل می‌کند و با کنار هم قرار دادن قطعات پازل، به این مسأله پی می‌برد که برای این موجودات، به مفهومی که ما می‌شناسیم، بی‌معناست. 2️⃣ درک از زمان یک کمیّت خطّی نیست، یعنی زمان برای آن‌ها مثل یک خط نیست که گذشته، حال و آینده داشته باشد. به‌عبارت بهتر، آن‌ها هم در گذشته هستند، هم در حال و هم در آینده. لوییز هم با یادگیری زبان آن‌ها، به آن‌ها شبیه شده است و از قید و بند زمان رها شده و وقایع آینده را می‌بیند! 3️⃣ بیننده به یک‌باره درمی‌یابد که لوییز اصلاً ازدواج نکرده، چه رسد به آن‌که دختری داشته باشد و آن دختر در نوجوانی بمیرد! پس دختری که لوییز «هانا» صدایش می‌کند، کیست؟! جواب، ساده اما پیچیده است. هانا دختر لوییز است، اما نه در حال بلکه در آینده و حاصل ازدواج او و همکار فیزیکدانش، یعنی اِیان! 4️⃣ لوییز در عین این‌که در زمان حال حضور دارد، در آینده هم حاضر است و بارها در فیلم شاهد آن هستیم که لوییزِ زمان حال از لوییزِ زمان آینده کمک می‌گیرد یا بالعکس! 5️⃣ علت حضور موجودات فضایی در زمین هم این بود که زبان خود را به‌عنوان یک اسلحه به زمینی‌ها هدیه دهند تا هم آنان را قادر به دیدنِ آینده سازند و هم به‌واسطهٔ ارتباطی که با انسان‌ها ایجاد کرده‌اند، از آن‌ها برای مشکلی که قرار است ٣٠٠٠ سال دیگر در سیاره‌شان رخ دهد، کمک بگیرند!