eitaa logo
آسمانی شویم
132 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1هزار ویدیو
43 فایل
کانال حجت الاسلام مهدی شاندیزی فعال فرهنگی ، نویسنده ، معلم مسوول گروه فرهنگی شهیدالقدس ادمین : @msha313
مشاهده در ایتا
دانلود
امروز توفیق دارم در خدمت دوستان باشم . ان شاالله
امام امت ، مراحل انقلاب اسلامی را اینطوری میشمارند : انقلاب اسلامی شکل گیری نظام اسلامی دولت اسلامی جامعه اسلامی تمدن اسلامی چقدر در این زمینه مطالعه کردید و با این مفاهیم آشنا هستید ؟
مفهوم ، یکی از مفاهیم مهمی است که خوب است در ایام نزدیک به غدیر ، بیشتر در مورد آن فکر شود و مطالعه شود .
اگر بخواهیم در ایام دهه ولایت و در فضای و در میان همه کاری انجام دهیم ، چه پیشنهادی دارید ؟ ممنون میشم نظرتان را بفرمایید .
💢دومين دوره معرفتي تشكيلاتي با محوریت منشور روحانيت ⭕️ويژه عموم برادر و خواهر سراسر کشور 🔻سرفصل ها 🔸عبور از اجتهاد مصطلح با اجتهاد انقلابي 🔹واكاوي لوازم اقامه دين 🔸هندسه منابع دين 🔹سلوك بر طريقت اسلام ناب 🔸شاخص‌هاي تحجر و بازتوليد آن در انقلاب اسلامي 🔹تحليل و بررسي نقش رهبران ديني در سه موج اصلاحاتي معاصر (نهضت هاي مشروطه، ملي شدن نفت، انقلاب اسلامي) 🔸طرح رهبري براي راهبري انقلاب مردمي در سه دهه اخير 🔹بركات جنگ در جبهه مستضعفين 🔻اساتيد دوره حجج الاسلام 🔸سيد عباس 🔹محمدرضا شيرواني 🔸سيد علي 🔹محمدجواد يزدي 🔸مجتبي و آقايان 🔹دكتر يعقوب 🔸دکتر جمال 🔹 ❇️برای ثبت نام نام و نام خانوادگی و شماره همراه خود را به شناسه @rebbiion_admin ارسال کنید. 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐@rebbiion
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌 امام ترور شد [فرض کنید] این تیتر روزنامه سال ۱۳۵۷ است 🔻 در سال 1357، به دستور شاه شد و جنبش‌های انقلابیون پایان یافت 💢 حال که 40 سال از امام خمینی و ناکامی انقلاب می‌گذرد؛ وضعیت حکومت شاه را ببینید! 📚 این مطلب براساس پژوهش تیم سعداء است و وضعیت ایران را در صورت تداوم حکومت پهلوی؛ براساس اسناد نشان می‌دهد 🆔 @soada_ir
🔺 باشگاه مجازی‌های انقلابی با همکاری مجمع اسلامی حبل الله 🔸 دوره آموزشی یک روزه *سربازان مجازی حاج قاسم* 🔹 ثبت نام با ارسال پیامک به شماره 09363361053 یا ربات تلگرامی @MajaziEnghelabi_bot ⏱ زمان پنج شنبه ۱۶ مردادماه؛ ساعت ۸ تا ۲۰ 🆔 @Hablollahir
🛍کمک مومنانه غیر ایدئولوژیک 🔸آیا در فرهنگ قرآنی وسیره معصومان رفع نیاز محتاجان، را می شود وجه الهدایه آنها به مذهب حق قرار داد؟!(1) آیا معصومین از خدمات رسانی اجتماعی، شیعه کردن آن نیازمندان را قصد می کردند؟! آیا می توانیم کارهای جهادی و خدماتی را برای جذب محرومان به انقلاب اسلامی "مهندسی" کنیم؟! سبک خودی در این خدمات چیست؟ سبک رقیب چگونه است؟ ............................. ⭕️ ممکن است بلافاصله آیه 60توبه برای جواب مثبت به سه سؤال اول آورده شود: از 8سهم صدقه ی واجب، یکی "المولفة قلوبهم" است. یعنی زکات(وبه تبع صدقات مستحب) را می توان برای جلب قلوب به اسلام و مذهب حق هزینه کرد!(2) ❗️اما از قضا همین آیه بهترین دلیل منع است! توضیح اینکه: پرسش از "رفع نیاز محتاجین" است. آیا اسلام رفع نیاز ضروری (خوراک و پوشاک و بهداشت و مسکن و...) را در ازای مسلمان شدن یا شیعه شدن یا انقلابی شدن، گرو برمی دارد؟! یا به طرز گروه های تبشیری مسیحی بشکل نرم بین این خدمت رسانی و مسیحی سازی پیوند می آفریند؟! 🔹پاسخ، منفی است. آیه 60توبه 8صنف را برای صدقات می شمارد. "شرط در تقسیم هم این است که تداخل در قسم ها نباشد". یعنی وقتی میفرماید: صدقات برای فقرا و کارگزاران زکات و بدهکاران و... ؛ باید "فقرا" غیر از "کارگزاران" و غیر از "بدهکاران " باشد. از همین جا فقهاء در تمایز "فقرا" و"مساکین" در آیه بحث کرده اند. چون تعدد سهم را دال بر تعدد صنف گرفته اند. پس فقیر غیر از مسکین است.(3) از همین جا معلوم می شود "المولفة قلوبهم" هم غیر از فقرا و مساکین و بدهکاران است(مساله ما). یعنی آنکه پولی از صدقات برای جلب قلبش به اسلام یا جلب حمایت و یاری اش هزینه می شود، صدقه نباید رفع کننده نیاز ضروری اش باشد؛ والا او فقیر و مسکین است که بدون تالیف قلب هم باید به او داد.(دقت شود) 🔺مؤید اینکه روایات صحیح السند، گیرندگان سهم مولفة قلوبهم را "رؤسای عرب از قریش" معرفی می کنند.(4) معلوم است رؤسای عرب جزء محتاجین به نیازهای ضروری نیستند. در کلمات فقهایی که بر بقاء این سهم بعد از رسول الله معتقدند هم تعابیر "اشراف" استعمال شده است که با این کمک ها نیت شان برای یاری اسلام تقویت می شود (وقبیله خود را به یاری می آورند).(5) پس حتی اگر دادن هدایا و امتیازات به برخی زعماء برای جلب یاری شان جایز باشد؛ رفع نیاز فقرا و مساکین برای این منظور جایز نیست. نیازهای اساسی انسانی، گرو برای به دین خاص یا راه خاصی درآوردن نیست. ⭕️ درسیره معصومان این اصل به خوبی پیداست: در روایت صحیح السند معلی بن خنیس درباره امام صادق(ع) آمده که امام شبانه وقتی غیرمذهبان فقیر در سایبان بنی ساعده خواب بودند، امام سراغشان می رفت...(6) در صحیحه هشام بن سالم باز امام ناشناس سراغ نیازمندان مدینه می رفت (وهم لایعرفون).(7) در صحیحه ای امام باقر(ع) از تعمّد و داب امام سجاد(ع) می گوید:"کان یُغطی وجهه اذا ناول فقیرا لئلا یعرفه" هروقت به فقیری کمک می کرد صورت را می پوشاند تا شناخته نشود.(8) ❓از مثل این روایات گرچه در افضلیت صدقه سرّی و مخفی استفاده شده است؛لکن این سؤال را هم پیش می آورد که امام "شخص خود" را می پوشاند، چرا "شخصیت خود" -یعنی امامت خود- را معرفی نمی کند؟! آیا آن غیر مذهبان بنی ساعده یا اهل حاجت و نیازمندان عامه مدینه اگر امام را دیده ومی شناختند، مایل به مذهب حق نمی شدند؟! وآیا جلب به امامت، افضل از ثواب صدقه سرّی نیست؟! پس چرا امام(ع) چنین نمی کند؟! ⬅️ چون امام (ع) سبک اصیل اسلامی برای هدایت را می خواهد نه سبک هایی مثل تبشیری های مسیحی که با رفع نیازهای پزشکی و غذایی عملا آفریقا را مسیحی کردند! امام(ع) آدمی که نیازهای ضروری اش -بخاطر انسان بودن- رفع شده را مخاطبِ هدایت قرار می دهد؛ نه اینکه به شکل سخت یا نرم و تبلیغاتی رفع آن نیازها را وجه الهدایه افراد قرار دهد. در این روایات عمدتا پس از رحلت امام(ع) مردم شهر و نیازمندان متوجه خدمت رسانِ ناشناس می شدند. حالا اگر قلوب جلب شود، "نتیجه"ای است که حاصل شده است؛ نه "غایتی" که تحصیل شده باشد و بین این دو فرق بسیار است. ................................... 1. این غیر از مساله گزارش دهی از خدمات و تبلیغات است که خود فروضی دارد. 2. در نسخ شدن این سهم بعد رسول الله یا بقاء آن بین محدثین و فقهاء اختلاف است . 3.ر.ک:نهایه الاحکام ج2ص379و380 4.الکافی ج2ص411و تفسیر البرهان ج2ص795و796(شمارش برخی از آن روسای عرب) 5.تحریر الاحکام ج1ص404تا406 6و7.الکافی ج4ص9وص8 8.وسائل الشیعه ج9ص397 📝 محسن قنبریان ۹۹/۵/۱۳ ☑️ @m_ghanbarian
سلام علیکم ، توصیه میکنم حتما حتما در این دوره یک روزه شرکت کنید ، به جز حقیر که شاید مباحثم برای رفقا تکراری باشه ، بقیه اساتید و مباحث، به شدت قابل استفاده هستند. ارادت شاندیزی
👈 چرا باید روی نیت تمرکز کرد؟ ❇️ حتما اگر کسی بتواند عمل درستی را انجام بدهد و ندهد است و اجری ندارد ولی اینکه در روایات اینقدر تاکید شده که "لکل امرء ما نوی" و "الأعمال بالنيات" نشان دهنده چیست؟ ⛔️ اگر من و شما یک اقدام خير را ببینیم بعد معلوم بشود که این کار را در ازای گرفتن مبلغ هنگفتی پول یا برای قدرت - چنانچه برخی میکنند- انجام داده است چه حسی نسبت به آن پیدا می کنیم و چه ارزشی برای آن قائل هستیم؟ 🔰 نیت ها را نوعا خود انسان و می دانند و ما از درون آدمها اطلاع نداریم ولی اگر می خواهیم با خودمان چیزی ببریم باید روی متمرکز باشیم چرا که اساسا عمل به این پارامتر وابسته است و و جنبه آخرتی داشتن یا نداشتن مربوط به آن می باشد. 💠 اینکه گفته شده "تصفية العمل أشد من العمل" و روی خالص کردن نیت ها و مساله تا این حد تاکید شده دقیقا به همین خاطر است. 💠 طبیعی است که داشتن تلاش برای خالص سازی و حسن به طریق اولی باید منجر به حسن فعلی نیز بشود ولی گاهی یک عمل خالصانه کوچک معادل صدها عمل بزرگ ریاکارانه است. 📍 @komeilialireza
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽نظر امام خامنه ای در مورد بازیهای کودکان_1392/9/19 این عمار👇👇👇 @aynaammar_gam2 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
امروز آخرین مهلت ثبت نام است
🔺 باشگاه مجازی‌های انقلابی با همکاری مجمع اسلامی حبل الله 🔸 دوره آموزشی یک روزه *سربازان مجازی حاج قاسم* 🔹 ثبت نام با ارسال پیامک به شماره 093633661053 یا ربات تلگرامی @MajaziEnghelabi_bot ⏱ زمان پنج شنبه ۱۶ مردادماه؛ ساعت ۸ تا ۲۰ 🆔 @Hablollahir
🌍فراخوان شماره ۲۱ اتحادیه امت‌واحده کمک به 🇱🇧 خبرها حاکی از آن است که وضعیت انسانی در بیروت ناگوار است. صدها کشته و مفقود، هزاران مجروح، و صدها هزار بی‌خانمان... اتحادیه امت‌واحده آماده دریافت کمک‌های نقدی شما برای مردم لبنان است. این کمک‌ها برای غذا، دارو، خدمات درمانی، ساخت سرپناه و ... هزینه خواهد شد. در این شرایط سخت، مردم مصیبت‌زده را همراهی کنیم... شماره کارت: 5022297000010434 شماره‌گیری کد: *724*1212*2# ❤️ @enfaaghcharity
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙عنوان : منتخبی از مجموعه اسناد حلقات ( کتاب انسان ۲۵۰ ساله ) 📣گوینده : مقام معظم رهبری 📼 تعداد تراک : ۸ تراک 📌تراک هفتم 💢 به کتابخانه عمومی ایتا ( کتابیتا ) بپیوندید : 🆔 http://eitaa.com/joinchat/839057428Cbb18df1b3c
☘لطفا متن را کامل بخوانید. اندکی درباره‌ی مناقشه‌ی اخیر: قرن‌ها دشمنان اهل بیت علیهم السلام خواسته‌اند فضایل و مناقب‌شان را پنهان کنند ولی چشم‌شان کور امروز نام علی و اولادش عالم‌گیر است. آیا با "علی مع الحق و الحق مع علی" یا با حدیث ثقلین کسی مخالفتی دارد؟ هرگز! آیا باید فضایل اهل بیت را با صدای بلند گفت؟ حتماً 🔸️ اهل تسنّن مانند ما شیعیان محبّ اهل بیت علیهم السلام اند و از همین شهرشریف گنبد کاروان های زیارتی امام رضا علیه‌السلام راه می‌اندازند و نام ائمه بر فرزندان خود می‌گذارند. آنچه مورد اعتراض بود اینکه از میان ده‌ها لقب مولی الموحدین امیرالمومنین علی علیه السلام، چیزی در برخی بنرهای تبلیغی انتخاب شده بود که نوعی هجمه‌ی مستقیم به اهل تسنّن بحساب می‌آمد و حتی برای برادران سنّی محبّ اهل بیت حساسیت‌زاست؟ درباره اینکه این القاب برای امیرالمومنین علیه السلام ثابت شده است مناقشه ای نداریم. من هم به آن معتقدم. اتفاقی که چندسالی است دقیقا در ایام غدیر رخ می‌دهد و تاکنون مشکلاتی را در برخی مناطق بوجود آورده است.(من نمی خواهم اینجا همان مطالب مورد اعتراض را تکرار کنم) 🔸️ آیا این عقب نشینی است که به خاطر حفظ وحدت و جلوگیری از تنش و کدورت برخی مطالب در مناطقی با اکثریت شهروندان سنّی گفته نشود؟ قرار نیست ما از عقیده‌مان دست برداریم ولی اصل، حفظ وحدت است و این ملاحظه بر شیوه‌ و روش ما حاکم است. به این جمله رهبر انقلاب دقت کنید: "حفظ وحدت را اصل قرار بدهیم و اگر تکلیف شرعی‌یی هم احساس کردیم، ولی دیدیم عمل به این تکلیف ممکن است مقداری تشنج به وجود آورد و وحدت را از بین ببرد، قطعاً انجام آنچه که تصور میکردیم تکلیف شرعی است، حرام است و حفظ وحدت واجب خواهد بود." 🔸️ بنابراین به فتوای رهبری حتی تکلیف شرعی که خلاف وحدت باشد حرام است. اگر غیر از این روش امام و رهبری بود، ایران سالها قبل تر از سوریه به آتش جنگ داخلی سوخته بود. ایران هنوز باقی است و هنوز شیعه خانه‌ی اهل بیت علیهم السلام است چون قرن‌ها همزیستی و تعایش تمرین شد و تندروهای شیعه و سنی طرد شدند. 🔸️ فرمودند "محاسن کلام" ما را به مردم برسانید، آنها به ما رو خواهند کرد. محاسن از حُسن به معنای زیبایی است. تبلیغ باید بر اساس اصول زیبایی‌شناختی باشد. آیا فریاد زدن و وجوه تمایز و افتراق را توی چشم کردن زیباست؟ آیا اصلا تبلیغ است یا ضد تبلیغ؟ آیا روشن کردن تنور لجاجت اسمش تبلیغ است؟ شما به سخن کسی که با فریاد با شما حرف بزند، گوش می‌دهید؟ برای اهل بیت علیهم السلام زینت باشیم نه مایه‌ی شرمندگی. عید غدیر مبارک🌹 https://www.instagram.com/p/CDjgvpupyl-/?igshid=8hgeenoj1mm
🔹در ایام عید، مردم آسیب دیده لبنان را فراموش نکنیم. شماره کارت ۶۰۳۷۶۹۱۹۸۰۰۳۹۵۹۸ شماره شبا IR۱۳۰۱۹۰۰۰۰۰۰۰۱۰۴۶۲۰۸۷۴۰۰۱ بانک صادرات مدرسه علمیه حضرت مهدی عج ⚠️لطفا پس از واریز طی پیامکی به ۰۹۱۵۴۱۷۹۴۰۵ واحد امور مالی را جهت تخصیص واریزی به موضوع لبنان مطلع نمائید. 🌐 @meftah_1
💐💐💐 عید غدیر، عید ولایت، عید الله الاکبر بر شما مبارک باد؛ خدا کند که از چنگ زنندگان به ولایت امیرالمومنین باشیم ... *اللهم اجعلنا من المتمسكين بولاية علي ابن ابيطالب* ... که اگر می‌بودیم این حال و روز ما و امت اسلام نبود. 💐💐💐 شاندیزی
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
این کلیپ رو یکی از دوستان اهل سنت کردستان برایم فرستادند... چرا عده ای فکر می‌کنند اهل سنت، محب علی (ع) نیستند. به امید یک روزی که اینقدر زیاد بشه که به بهانه ، محبین علی را دفع نکنیم. ارادتمند شاندیزی
seh daghigheh ta ghiamat eide ghadir.pdf
2.15M
❌ فوری!! نسخه ویرایش شده و رایگان کتاب سه دقیقه در قیامت به همراه نکات تازه مطرح شده‌ توسط راوی عزیز این کتاب، به عنوان عیدانه منتشر گردید. @Aminikhaah 🆘 @Roshangari_ir
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 اوایل ژانویه 2020 میان وسایل شخصی «گوته» ادیب، فیلسوف و نقاش آلمانی، دست نوشته های عجیبی پیدا شد که تعجب همه را برانگیخت. 🔸 اصرار گوته بر نوشتن و تکرار یک جمله بسیار بهت آور است «علی ولی الله».
🌺قابل توجه علاقه مندان تحصیل غیر حضوری در مقطع ارشد دانشگاه ادیان و مذاهب واحد خراسان امروز آخرین مهلت ثبت نام است. با توجه به بالا رفتن ترافیک سایت در ساعات پایانی بجهت سهولت در امر ثبت نام هم اکنون اقدام فرمایید. 🔻لینک ثبت نام و اطلاع از شرایط پذیرش دانشجو و دریافت دفترچه ارشد http://azmoon.urd.ac.ir 🌐 دانشگاه ادیان و مذاهب واحد خراسان https://eitaa.com/joinchat/2539782193C98ef4518cb