استاد اخلاق حوزه علمیه قم ابراز داشت:
در روایت محبین خدا اندکی از شب را آرام می گیرند و استراحت می کنند و بیشتر آن را به عبادت اختصاص می دهند؛
در روز چندین بار خداوند را #عبادت می کنیم اما اینها در مقابل عبادت شب کمرنگ است، اهتمام بیشتر به #عبادت شب است.
آیت الله #مصباح_یزدی به روایتی قدسی اشاره کرد که خداوند می فرماید:
ای موسی کسی که می گوید من خدا را دوست دارم اما #شب را به #خواب می گذراند، دروغ می گوید؛ مگر می شود کسی زمینه خلوت با محبوبش فراهم شود و خودداری کند؟
وی با بیان این که #شب وقت خلوت با خدا است، گفت: در طول روز وظایف اجتماعی، تکالیف و مسؤولیت ها نمی گذارند با خدا خلوت کنیم؛ البته امروزه شب ها نیز مثل روزها شده، برخی شب ها سر کار می روند؛ به هر حال همانطور که وقت برای استراحت هست برای عبادت هم وقت پیدا می شود.
@namazshab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به امام زمانت سلام بده✋
@namazshab
عبادت و خلوت با خدا در شب چه لزومی دارد❓❓❓
آیت الله مصباح یزدی در پاسخ به این پرسش که خلوت با خدا و عبادت در شب چه خصوصیت و لزومی دارد؟
بیان داشت: علت اصلی این کار جنبه روانشناختی دارد؛ قطعا یکی از خواسته های #محب این است که با محبوب خویش درد دل و گفت و گویی خصوصی داشته باشد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد:
لازمه #محبت این است که انسان دلش می خواهد محبوبش نیز وی را دوست بدارد و برای تقویت این رابطه در هر فرصتی کاری می کند که توجه او تنها به خودش باشد و خود نیز تنها به او توجه می کند؛ در خلوت دیگر کسی مزاحم نیست و چیزی او را از توجه باز نمی دارد به ویژه زمانی که نور زیاد و سرو صدا نباشد در این حالت توجه به طرف مقابل بسیار زیاد می شود.
استاد اخلاق حوزه علمیه قم وجود رقیب را یکی از دغدغه های عشاق در داستان های عاشقانه دانست و گفت: در بین انسان ها راه فراری از رقیب نیست، در دنیا بعید است عشق طرفینی کامل وجود داشته باشد اما در مورد محبت خدا اینگونه نیست؛ درست است که میلیاردها مخلوق وجود دارد اما خدا با هریک از آنها می تواند به گونه ای باشد که انگار بنده دیگری ندارد.
رییس مؤسسه امام خمینی(ره) اظهار داشت: در مورد محبت خدا این نگرانی وجود ندارد که نسبت به من محبتش کم شود و مسأله رقابت در اینجا معنا ندارد حتی اگر میلیاردها نفر به او محبت داشته باشند؛ ما نمی توانیم این مطلب را تصور کنیم زیرا با خودمان قیاس می کنیم.
@namazshab
#لطیفه_قرآنی
#نماز_شب_و_عطش
آدم كم ظرفيتي كه يكبار در طول عمر خود توفيق خواندن #نماز_شب پيدا كرده بود،
به دنبال بهانه اي مي گشت، تا هر طوري شده ديگران را از آن آگاه كند؛😁
از قضا آن روز چند بار ميل به نوشيدن آب پيدا كرد، فرصت را غنيمت شمرد و به دوست خود گفت:
«خودمانيم، نماز شب چه عطشي مي آورد!!!»😉🙃🙂
@namazshab
⁉️چه کسانی بر گردن خدا حق دارند؟
🌼وقتی خداوند متعال در قیامت اعلام میکند:
هر کسی که بر گردن من حق دارد، بلند شود.
❗️همه تعجب میکنند.
🌺از سوی خدا خطاب میآید:
🔰 هر کسی هنگام نزاع از خود بخشش نشان داده، تا مسأله اصلاح شود، بر گردن من حقی دارد.
📖 قرآن میفرماید:
🍃⚜فَمَنْ عَفا وَ أَصْلَحَ فَأَجْرُهُ عَلَى اللَّهِ إِنَّهُ لا يُحِبُّ الظَّالِمينَ
سوره شوری، آیه ۴۰
✨خدا میفرماید:
"اجرت بر من است"
🔹انسان باید خیلی کوچک باشد، که این مدال و این جایگاه را رها کرده و بگوید: نه، من نمیبخشم،
من میخواهم دلم را خنک کنم!!
⛔️این عمل بسیار ناپسند است...
https://eitaa.com/Namazshab
اسراء/ 79.
«وپاسى از شب را زنده بدار، تا براى تونافله اى باشد اميد كه پروردگارت تو را به مقامى ستوده برساند.»
نگوييم خوابمان مى آيد، يا خوابمان مى برد. معنا ندارد، يك طلبه قبل از اذان صبح خوابش ببرد. اگر شما يك بليط هواپيما داشتيد، اين بليط هواپيما براى ساعت سه نصف شب باشد، آيا خوابتان مى برد؟ شايد تا
ساعت سه بعد از نصف شب اگر ساعت نگذاشته باشد، چندين مرحله بيدارشويد وبخوابيد. ارزش نماز پيش ما اگر به اندازه بليط هواپيما بود خوابمان نمى برد؛ نه، يك بليط ماشين، يك بليط قطار، ديگر خواب معنى ندارد. اگر خوابمان ببرد براى اين است، كه در نماز شب لاابالى هستيم. اگر نماز اول اذان صبح نداشته باشيم، براى اين است كه خسته ايم، براى اين است، كه در نماز لاابالى هستيم. قرآن مى گويد: واى به كسى كه در نماز لاابالى باشد.
@namazshab
9.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💓هر چه که هست.در همان یک ساعت مانده به این صبح است...
@Namazshab
🔺به هیچ وجه از دستش ندین🔺
✅پیشنها دانلود🔺
‼️حتی اگه عمل نمیکنیم اما گوش دادنش ضرر نداره...🔺
آیت الله مظاهری در درس اخلاق اخیر خود گفت:
دو رکعت نماز خیلی میتواند کار کند. یک نماز شب میتواند زمین و زمان را به هم بدوزد.
@namazshab
❤️ #در_محضر_علما
🔔 دهان روح و تن
✅ علامه حسن زاده آملی:
انسان دو دهان دارد: یکی گوش که دهان روح اوست و دیگر دهان که دهان تن اوست.
این دو دهان خیلی محترماند.
انسان باید خیلی مواظب آنها باشد یعنی باید صادرات و واردات این دهنها را خیلی مراقب باشد آنهایی که هرزهخوراک میشوند، هرزه کار میگردند. کسانیکه هرزهشنو میشوند، هرزهگو میگردند.
وقتی واردات انسان هرزه شد، صادرات او هم هرزه و پلید و کثیف میشود.
یعنی قلم او هرزه و نوشتههایش زهرآگین خواهد شد.
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
https://eitaa.com/Namazshab
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈