فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
•••
🔰 آیا ما را نادان فرض کردهاند؟!
🔻 با عرض پوزش، هرکس که در این بازی قرار بگیرد، بله، فرض شده است!
_ این تیکه از گفتگویِ به اصطلاح اپوزوسیون را گوش کنید که در این دورهمی، بقچهی حماقت را گشودهاند و بر سر سفره بلاهت نشستهاند و خالی بودن مغزشان را جار میزنند اما اپوزوسیون جمهوری اسلامی اینگونه است چونکه این هنر نظام بوده که نخبگان سیاسی را در خود حل کرده است و ضرب محکم نخبگان باهوشتر را در داخل گرفته است و اما یک سوال!
آیا موساد و امآیسیکس و دستگاههای اطلاعاتی غرب و دولتهای مخالف نظام، نشستهاند و روی این نخالهها سرمایهگذاری کردهاند؟! آیا استفراغِ محتویات مغز معیوب اینها، حاصل تجزیه و تحلیل تینکتَنکها و اندیشکدههای غربی است؟!
🔻 ما اگر وارد بازیِ دیو و دلبرِ غرب شویم به سادهدلی متهم خواهیم شد. بازیِ پلیس بد( این اپوزوسیون) و پلیس خوب(غربگرایان داخل) تنها برای رضایت به پلیس خوب است! پلیسهای خوبی که شامل نخبگان باهوشتر و انقلابیون تجدیدنظرطلب هستند و خود را برای ورود مجدد به قدرت، آماده میکنند تا دوباره سرعت انتقال قدرت و تغییر نظم جدید را بگیرند!
____________________ـ
🅰️کانال تحلیلی مجله نامیرا
🆔@namiramag 👈 عضویت
•••
🔰 نه دوستان! ما نباید نادان باشیم!
نادان بودن از ابزارهایی است که در عصر حاضر، باید برای حالِ خوش به آن مجهز بود و متاسفانه «نادان نبودن» در دوران ماقبلِ سلطهی احمقها بر انسانها، از بدیهیات زندگی بود!
برای این امر بدیهی، نوشتهها و شعرهای زیادی توسط عرفا و علما به نگارش درآمده است که حالا توسط حُمقا دارد به ضد ارزش تبدیل میشود و اگر ما هم دائما به این حمقا بپردازیم و اصل مطلب را فراموش کنیم، در حالت خوشبینانه، تماشاچیِ این بازی فریبکارانه هستیم و حالمان با خندیدن به این پت و متها خوب است. آیا میخواهید حالتان خوب باشد؟!
🆔@namiramag 👈 عضویت
•••
🔰 گفته شد که دلیل پرداختن به موضوع مارکسیسم و قبلا نیز لیبرالیسم، فهم جهانِ در حال گذار است، جهانی که بیشتر از صد سال، دو ایدئولوژی دنیای مدرن، به رقابت پرداختند و حالا باید بدانیم در اوضاع بهم ریخته و غبارآلود، «ما» در چه وضعیتی خواهیم بود و همچنین بدانیم چگونه مارکسیستها و لیبرالهای ایرانی، در سال ۱۴۰۱، بهم رسیدند و همدستی کردند!
📌فعلا در حال شرح مختصر و ساده
مارکسیسم هستیم ...
🆔@namiramag 👈 عضویت
•••
🔰 پیشبینیهای مارکس:
_ جامعه در دو مرحله از مراحل ماتریالیسم تاریخی [اینجا بخوانید] چه فرآیندی را طی میکند؟!
الف) جامعه در مرحله سوسیالیسم:
۱. در کشورهایی که به نهایت #صنعتی شدن رسیدهاند، این انقلاب یکباره و در یک زمان نزدیک اتفاق خواهد افتاد مانند: انگلستان، آلمان، فرانسه و آمریکا.
» اما در روسیه انقلاب شد و اولین پیشبینی او درست نبود.
۲. در این مرحله #کارگران با انقلابی که علیه سرمایهداری انجام دادهاند دولتی مقتدر روی کار میآید تا از این انقلاب و دستاوردهای آن در مقابل دشمنان خارجی و داخلی محافظت کند. طبقه سرمایهداری از بین میرود و #مالکیت_خصوصی و ابزار تولید به دست دولت موقت سوسیالیستی میرسد (کارخانهها، مزارع، زمین و جنگل و...).
۳. از بین بردن پول و بانک که وسیلهای برای استثمار است.
۴. بعد از انقلاب صنعتی به دست دولت سوسیالیستی و به کمک کارگران، وفور نعمت اتفاق میافتد که از ویژگیهای یک جامعه سوسیالیستی است. [۱ از ۲]
____________________ـ
🅰️ بخش اندیشه مجله نامیرا
🆔@namiramag 👈 عضویت
•••
ب) پیشبینی مارکس برای مرحله آخر و بعد از جامعه سوسیالیستی، نوبت به مرحله #جامعه_کمونیستی میرسد که در آن اتفاقات زیر رخ میدهد:
۱. کاهش قوای #دولت: مردم در این مرحله به چنان رشد و آگاهی رسیدهاند که بدون نیاز به خشونت، قواعد زندگی را رعایت کنند و اصول عشق و فداکاری برقرار خواهد شد.
۲. لغو تخصص که موجب #تقسیم_کار و بردگی میشود.
۳. بین المللی شدن کامل و عالم گیرشدن کمونیسم (جهانی شدن آن). با جذب کارگران و اتحاد آنها بر علیه سرمایهداران.
_ ... و به دنبال آن یکسری عوامل فرعی نیز تغییر میکند از جمله:
۱. محو شدن #خانواده که اولین هسته مالکیت است و عاملی برای انتقال ارث از پدر به فرزند میباشد.
۲. با از بین رفتن خانواده، #زن را هم که در خانواده اسیر و بردهی مرد است، از اسارت رهایی و با کار کردن در کارخانهها با مردها برابر میشود(حتما) و مراقبت از فرزندان به عهده جامعه میباشد (مهد کودکها و...). ( منشأ فمینیسم_ مارکسیسم)
۳. کاهش خود به خودی دین! و رهایی از آن پس از سرکوب آن در دوران سوسیالیسم، عموم مردم از حالتِ از خود بیگانگی بیرون میآیند و به قدرت و توانایی خود در جامعه پی میبرند و در نتیجه همه آزاد و برابر و در رفاه زندگی میکنند. [۲از ۲]
___________________ـ
🅰️ بخش اندیشه مجله نامیرا
🆔@namiramag 👈 عضویت
•••
🔰 نحوه رفتار چپهای ایران
(مارکسیستها):
» دهه شصت عمل سیاسیِ #خشونتآمیز
» دهه هفتاد و هشتاد، عمل فرهنگی و #سینما
» اواخر دهه نود مردمی کردن خشونتِ
سیاسی با سینما
🆔 @namiramag 👈 عضویت
🔰خشونت در نمایش خانگی!
مصاحبه بازیگر سریال « آکتور» با همشهری:
_ مجید پتکی:
قبول دارم که سریال های شبکه نمایش خانگی مدتهاست با تنش و #خشونت همراه بودهاند. از «میدان سرخ»ی که خودم در آن بازی داشتم تا بقیه سریال های دیگر که نام نمی برم همه با خشونت و تنش همراه بودهاند. نمیدانم به چه دلیل؟ چند سالی است که انگار از نویسندگان #خواسته_شده که فقط قصه های خشونت آمیز بنویسند؛ البته ناگفته نماند که خواسته مردم هم مهم است و واقعا هم از چنین داستانهایی استقبال می شود.
البته مسلم است که مردم دوست ندارند خشن باشند اما خوراک فرهنگی ای که اخیرا برای مردم در شبکه نمایش خانگی یا سینما در نظر گرفته شده مردم را بیشتر به این سمت سوق می دهد.
🔗لینک مصاحبه کامل hamshahrionlin
🆔@namiramag 👈 عضویت
•••
🔰 تعریف کلیدواژه «ارزش کار» در
نگاه مارکس!
🔻 نقد شهید مطهری به این تعریف...
🆔@namiramag 👈 عضویت
•••
🔰 کلیدواژه «ارزش کار» در نظریه مارکس!
🔻تحلیل مارکس که با نظریه «ارزش کار» آغاز میشود و معتقد است که ارزشِ محصول را کارِ مصرف شده برای تولید آن در گذشته و حال تعیین میکند!
یعنی میگوید در سیستم سرمایهداری، ارزش هر محصول توسط سه چیز مشخص میشود:
یک،سرمایه ثابت یا کار صرف شده برای تولید ماشین آلات و تجهیزات تولید در گذشته.
دو، مواد خام ضروری برای تولید محصول.
سه، سرمایه متغیر یا مزد پرداختی به کارگران برای تولید محصول و ارزش اضافی که شامل سود، اجاره و بهره بوده و آن را سرمایهدار دریافت میکند.
🔻 دریافت ارزش اضافی به وسیله سرمایهدار به معنی آن است که به کارگران دستمزدی کمتر از ارزش کار پرداخت میشود. ارزش اضافی پاداش سرمایهدار برای سرمایهگذاری نیست، بلکه حق #کارگران است که سرمایهدار آن را به جیب میزند!
🆔@namiramag 👈 عضویت
•••
🔰 نقد شهید مطهری به مارکس:
🔻شهید مطهری در مورد نظریه ارزش-کار مفصل صحبت میکند که به طور خلاصه، نه نقدِ مارکس را به حق میبیند و نه عملکرد نظام سرمایهداری را:
«آیا سودی که بازرگان میبرد، سهمی از اضافه ارزش تولیدکننده است، آنچنان که سوسیالیستها میگویند و در نتیجه بازرگان تولیدکننده را استثمار میکند یا سودی که میبرد اگر اضافه بر مقدار کار و ابتکاری است که خرج میکند، استثمار مصرفکننده است نه شرکت در ارزش اضافی تولیدکننده (و یا هر دو) ؟.
_ سوسیالیستها روی قاعدهای که دارند مبنی بر اینکه هر چیزی جبراً در حدود قیمت واقعی خود به فروش میرسد و بازار تعیینکننده ارزش واقعی است، ناچارند که سودهای ناروای بازرگانی را تعدی به حقوق تولیدکنندگان بدانند و بس.
♦️ اما به نظر ما که این مطلب را قبول نداریم، سود ناروای بازرگان ممکن است تعدی به حقوق تولیدکننده باشد، و ممکن است تعدی به حقوق مصرفکننده بوده باشد.»
📔کتاب «نظری به نظام اقتصادی اسلام»
🆔@namiramag 👈 عضویت
🔰 ... و رانتهای بالاتر از خودرو وجود دارد که باز هم باید افشا شود!
_ مسئله مهم این است که #رانتخوری به موضوعی عادی و تبدیل به یک حق برای نمایندگان مجلس و سیاستمدارن شده است!
_ ترمیم حکمرانی و پیگیری پروژه #دولت_اسلامی باید با فشار افکار عمومی به مسئله اصلی نظام بازگردد. بخشی از افکار عمومی خود را خارج از دایره حکومت میداند اما آن بخشی که از همراهان و وفاداران نظام است، دست از روزمرگیهای سیاست بردارد و به این موضوع مهم چه در دانشگاه و چه در بدنه مردمی بپردازد!
ویراستی مجله نامیرا 👇
https://virasty.com/Namira/1683531857335008590
🔰 فرایند تشکیل امت اسلامی:
«یک زنجیرهی منطقی وجود دارد؛ پیشها این را گفتیم، بحث شده. #حلقهی_اول، انقلاب اسلامی است، بعد تشکیل نظام اسلامی است، بعد تشکیل #دولت_اسلامی است، بعد تشکیل جامعهی اسلامی است، بعد تشکیل امت اسلامی است؛ این یک زنجیرهی مستمری است که به هم مرتبط است. منظور از انقلاب اسلامی - که حلقهی اول است - حرکت انقلابی است؛ والّا به یک معنا انقلاب شامل همهی این مراحل میشود. اینجا منظور ما از انقلاب اسلامی، یعنی همان حرکت انقلابی و #جنبش انقلابی که نظام مرتجع را، نظام قدیمی را، نظام وابسته و فاسد را سرنگون میکند و زمینه را برای ایجاد نظام جدید آماده میکند»
🎙️ سخنرانی رهبر انقلاب مهر ۱۳۹۰
🆔@namiramag 👈 عضویت
•••
🔰... اين مرحله سوم است كه از آن تعبير به ايجاد دولت اسلامى مى كنيم. نظام اسلامى قبلاً آمده، اكنون دولت بايد اسلامى شود. دولت به معناى عام، نه به معناى هيأت وزرا؛ يعنى قواى سهگانه، مسؤولان كشور، رهبرى و همه.
ـ(12/9/79)
🆔@namiramag 👈 عضویت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰عرض کردم که مارکسیستها چگونه سر از سینما درآوردند! ابوالقاسم طالبی (کارگردان) میگوید رضا کیانیان و خانوادهاش (داود)، در سازمان پیکار عضویت داشته است.
🔻 سازمان «پیکار در راه آزادی طبقه کارگر»، با تمایلاتِ قویِ مارکسیستی بود که در دهه شصت ( تا مهر ۱۳۶۰) به رفتار سیاسی خشونتآمیز دست زد. پیکار که گرایش لِنینیستی [اینجا بخوانید] داشت به مارکسیسم_مائوئیسم (بعدا توضیح داده میشود) تغییر عقیده دادند!
📌همچنین بهزاد فراهانی پدر گلشیفته نیز از اعضای حزب توده بوده است. حزب توده نیز سازمان سیاسی مارکسیستی بود!
📌 حلقه وصل همه اینها، در هنر، فرهنگ و سیاست، بیشتر از همه فردی بنام صالح نجفی پسر محمدعلی نجفی (کارگردان و بازیگر) که در رادیو زمانه و موسسه پرسش! مقالات زیادی برای از پا درآوردن جمهوری اسلامی از طریق اهرم فشار حجاب دارد!
قرار شد که با هم پس از پرداختن به مارکسیسم به اینجا برسیم...
🆔@namiramag 👈 عضویت
🔰 از سال ۹۶، موضوع حجاب بر سر زبانها آمد و به گفته نجفی در این گفتگوها، باید ساحت نمادین جمهوری اسلامی را زد!
_ امشب مفصل درباره این موضوع مطلب خواهم گذاشت!
🆔@namiramag 👈 عضویت
•••
🔰 در چند پست چگونگی ائتلاف و همدستی چپهای ایرانی و یا همان مارکسیستها با لیبرالهای ایرانی که در عمل باید سایه یکدیگر را با تیر بزنند اما آغوش خود را برای براندازی جمهوری اسلامی باز کردند، بررسی و واکاوی خواهیم کرد که در دو بخش الف و ب خواهد بود
(با دقت خوانده شود)
🆔@namiramag 👈 عضویت
(الف) 1️⃣ آغاز دعوای ساختگی!
🔰 افول و پایان هر گفتمان درونِ قدرت، باعث ظهور خردهگفتارهایی میشود که بهنوعی با آن گفتمان، در ستیز و نزاع، قرار میگیرند.
در فضای سیاسی اجتماعی کشور و پس از عبور از روی کار آمدن دولتی با مشی #نولیبرال و شکست ایده اصلیاش، یعنی «توسعه برونزای اقتدارگرا از طریق سیاست خارجه تعاملگرا»، یا همان توسعه از راه اتصال ایران به کشورهای مرکز اقتصاد جهان، فضا مهیایِ نارضایتیهای سیاسی و اجتماعی شد. حرکتهای اعتراضی نسبت به مسائل بهوجود آمده معیشتی برای اقشار پایین جامعه از جمله مسائل مربوط به معلمان، کارگران، صندوقهای بازنشستگی، محیطزیست و...، صحنه را برای ظهور خردهگفتارهای بدیل و رقیب گفتمان دولت نولیبرال فراهم کرد.
ظهور جنبشهای عدالتخواهی سکولار و مبارزه با فساد، چپ اسلامی، حرکت چپ نو و موارد مشابه دیگر را هم باید درنتیجه وضعیت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ناشی از افول گفتمان نئولیبرال دانست.
🆔@namiramag 👈 عضویت
2️⃣ چپ نو یا نئومارکسیسم!
🔰همانگونه که گفته شد تفکر مارکسیستی، با انقلاب اکتبر روسیه [اینجا بخوانید] و آغاز حکومت شوروی ریزشهایش آغاز شد و به مرور نحلههای غیرسیاسی و فلسفی آن در صحنه اندیشه ظهور کرد.
🔻 از جمله خردهگفتارهای متکی به پشتوانه نظریِ «چپ نو» که متکی به مباحث معرفتی شکل گرفته در اروپای پس از جنگ جهانی دوم در نقد نظام سرمایهداری است، با تلاشهایی که عمدتا از طریق ترجمه آثار اندیشمندان این حوزه شکل گرفته توسط حلقههای روشنفکری در ایران بازتولید شده است؛
اندیشمندانی چون آلن بُدیو، اسلاوی ژیژک، ژاک لکان، ژیل دلوز، جورجو آگامبن، آنتونیو گرامشی و مکتب فرانکفورت.
🔻 حلقههای روشنفکری چپ در ایران، خارج از دانشگاه معمولا در موسسات غیر دولتی مثل #پرسش توسط مراد فرهادپور، محمد مالجو، صالح نجفی و ... تشکیل شده و از دی ما ۱۳۹۶ از حالت غیرسیاسی و نظری (تئوریک) به سیاسی و عملی(پراتیک) تغییر فاز دادند!
«چپ داخل کشور در شرایط کنونی چندان یک نیروی سیاسی نیست... ابتدا چپ باید به قامت نیرویی سیاسی درآید. بنابراین مساله اصلی در شرایط کنونی... بازسازی چپ است. چپ برای اجرای موفقیتآمیز پروژه بازسازی باید ابتدا همآهنگسازی نیروهای خودش با یکدیگر را در دستور کار قرار دهد (محمد مالجو – دیماه ۹۶)
🆔@namiramag 👈 عضویت
🔰 راهکار عملیاتی شدن چپها!
🔻 تحلیل صالح نجفی، از وضعیت 40 ساله و ارائه راهکاری برای شکلدهی به امر سیاسی بین نیروهای چپ کمک گرفتن از «حَلقات سهگانه برومهای»، چارچوب تحلیلی #ژاک_لاکان، فیلسوف و روانکاو فرانسوی است. نجفی ابتدا تحلیلی از وضعیت 40 ساله اخیر ارائه و سپس با نظر به دو رخداد اعتراضات 88 و اغتشاشات دیماه 96، توصیههایی برای رهایی از «انسداد سیاسی» و وارد شدن به فاز عملیاتی، ارائه میکند.
_لاکان برای توصیف روانِ انسانی از سهگانهی مبتنی بر حلقات برومهای استفاده میکند. با چارچوب نظری که او پیشنهاد میکند، میتوان روان انسان و هر امر دیگری را در سه ترازِ «امر نمادین»، «امر خیالی» و «امر واقعی» تحلیل کرد. در این صورتبندیِ مفهومی، هر تراز از طریق تقابل و تداخل با دو تراز دیگر هستی (موجودیت) مییابد و قاعدتا فقدان یکی موجب خلل در هر سه حوزه خواهد شد.
♦️ادامه در پست بعد ...
🆔@namiramag 👈 عضویت
•••
🔰 ... صالح نجفی که با سایر اعضای حلقه پرسش بر سر «ساختار سرمایهداری جامعه ایرانی» اتفاق نظر دارد، میکوشد با بهرهگیری از این مدل مفهومی حیات 40 ساله اخیر ایران را توصیف کند. به باور او این ساختار سیاسی از ترکیب سه نظم «دموکراتیک» در «تراز نمادین»، «تئوکراتیک» یا همان خداسالاری و حکومت دینی در «تراز خیالی» و «تیموکراتیک» یا مالک سالاری در «تراز واقعی» تشکیل شده است و استمرار حیات جمهوری اسلامی را نیز باید در تلفیق پیچیده این سه امر شناسایی کرد.
♦️او در ادامه با تحلیلی از وقایع سال 88، این اعتراضات را در ساحت سیاسی و علیه «نظم دموکراتیک» و اغتشاشات 96 را در ساحت اقتصادی و علیه «نظم تیموکراتیک» ارزیابی میکند و معتقد است بر طبق تحلیل پیش گفته از صورتبندی لکانی، مبارزه سیاسی تنها زمانی ممکن خواهد شد که در هر سه این حلقات اتفاق بیفتد. «اعتراضات سال ۸۸ حلقه اول (دموکراسی) و تناقض و تعارض آن با تئوکراسی را هدف گرفته بود. اعتراضات دی ۹۶ حلقه سوم (تیموکراسی) و عمدتا تناقض آن را با تئوکراسی هدف گرفته بود. به این شکل است که میبینیم، اعتراضها از مطالبات اقتصادی آغاز میشود، اما بهسرعت معطوف به مرکز قدرت میشود. پس باید از مطالبهای سخن گفت که «حلقه واسط» این دو اعتراض ظاهرا از هم جدا باشد.»
🔻 بنابراین برای تکمیل این حلقات و شکلگیری مبارزه سیاسی واقعی باید حلقه سوم یا «واسط» یعنی مبارزه علیه «نظم تئوکراتیک» نیز رخ دهد. برای تحقق این مهم در وضعیت نامتعین فعلی و در زمانی که «هیچ فرمی برای فعالیت سیاسی وجود ندارد» باید یک «نقطه صفر فعالیت سیاسی» مشخص کرد. این «نقطه صفر» خواهد بود که امکان تجمیع کنشگران بر سر یک مطالبه مشخص یا همان تشکیل «جبهه واحد برای مبارزه مشترک» مدنظر فرهادپور را ممکن خواهد کرد و تکثر موجود در جریان چپ را در یک زنجیره واحد به هم پیوند خواهد داد: «میتوان به مطالبهای اشاره کرد که بیواسطه یا در نگاه نخست مطالبه اصلی یا حتی گاهی فرعی هیچیک از این جریانها نباشد، اما به جهت ارتباطش با گفتار مسلط میتواند امکان سازماندهی بالنسبه فراگیری برای گفتارهای چپ فراهم سازد. این تکمطالبه میتواند در هیات ضعیفترین حلقه مطالبات موجود نقش ایفا کند.»
📌 ادامه دارد...
🆔@namiramag 👈 عضویت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
•••
🎬 «پوستم کنده شد تا به اینا حالی کنم با این تفکرات دگم، سازمان به بنبست میرسه، هر جای #دین رو خواستم به تار و پود #مبارزه گره بزنم دیدم صد تا جای دیگش پاره میشه!!»
🎥 سینمایی « سیانور» اثر
بهروز شعیبی
_________________ـ
🅰️فیلم _ اندیشه مجله نامیرا
🆔@namiramag 👈 عضویت
•••
"بر تو و آن خاطر ِ آسوده ، سوگند!...
🔻مجید شریفواقفی، که از نبوغ بالایی در رشته مهندسی برق برخوردار بود به شکل دراماتیکی به دست دوستانش در سازمان مجاهدین خلق، ترور شد اما چهار سال بعد نامش جایگزین «آریامهر» شد و دانشگاه صنعتی شریف به نامش خورد!
🔻انشقاق و جدایی در بزنگاه های تاریخی یک ملت و یک کشور در بسیاری از تشکیلات و گروههای سیاسی و اجتماعی با بزرگترین و کوچکترین زاویه فکری، رخ می دهد و این اجتناب ناپذیر است، جایی که لحظه انتخاب فرا می رسد، افتراق رخ خواهد داد!
🔻قصهی مجید شریف واقفی که یکی از موسسین و عضو کادر مرکزی سازمان مجاهدین بود، قصه ی یک رویش است نه ریزش!
سازمان منافقین که در ابتدا خود را سازمان مجاهدین خلق ایران مینامید همزمان با تاسیس دانشگاه صنعتی آریامهر در سال ۱۳۴۴ برای مبارزه مسلحانه با رژیم پهلوی تأسیس شد. اما کارکرد این سازمان به دلیل غلبه افکار #مارکسیستی بر آن به تدریج از مبارزه علیه رژیم به حذف فیزیکی اعضای جدا شده از خود، مردم عادی ،زنان و بچه ها و...رسید.
#تقی_شهرام، مدعی بود اسلام ظرفیت مبارزه چریکی را ندارد! چون در اسلام کشتار زنان و کودکان و بی گناهان مجاز نیست! و سازمان نباید در گیر این محدودیت ها بشود!
🔻مجید شریف واقفی اما نمی پذیرد و همراه با مرتضی صمدی لباف از سازمان جدا می شوند. مجید با قدرت سازماندهی و کادرسازی و با تفکر تشکیلاتی اقدام به جذب نیروهایی از سازمان می کند که هنوز به اسلام معتقدند.
اما همسرِ تشکیلاتی او( لیلا زمردیان) در حقیقت خبرچین سازمان و شخص تقی شهرام است و لحظه به لحظه فعالیت های مجید برای تشکیل شاخه اسلامی سازمان را بگوش کادر مرکزی می رساند!
آنها اجازه فکر کردن و اندیشیدن نداشتند
و مطیع بی چون و چرای رهبرانی بودند که هیچ انگیزه و هدفی جز قدرت طلبی، رهبری طلبی و جاه طلبی نداشتند.
🔻با غلبه تفکرات مارکسیستی – لنیستی بر گرایشهای اسلامی، تصفیه حساب اعضای مسلمان سازمان شروع شد. سید مجید شریف واقفی و مرتضی صمدی لباف از مطرحترین آنان بودند که پس از این تغییر مواضع سازمان، تصفیه شده و به طرز فجیعی به شهادت رسیدند.
قدرت طلبی قطعا به فساد منجر خواهد شد
و قدرت مطلق، به فساد مطلق سرنوشت بسیاری از سازمانها، تشکیلات سیاسی و اجتماعی و حتی حکومت ها پس از فساد ناشی از قدرت طلبی هلاکت است.
___________________ـ
🅰️فیلم _ اندیشه مجله نامیرا
🆔@namiramag 👈 عضویت
•••
🔰 در چند مطلب پیشین آورده شد که چگونه چپهای ایرانی بعد از مدتها فاصله گرفتن از سیاست و عمل سیاسی خشونت آمیز چگونه وارد صحنه شدند و سرکردگان آنها، از سینما و کافهنشینی با راستها همدست شدند ...
_ این دو پست را حتما مطالعه کنید!!! 👇
https://eitaa.com/namiramag/1071
🆔@namiramag 👈 عضویت
•••
♦️ مقابله با حجاب؛ پیوند سیاست و اقتصاد؛ مطالبه واحد برای ایجاد جبهه واحد!
[این مطلب را بخوانید]
🔻هستی هر حلقه از حلقات سهگانه در قالب برقراری ربط و نسبت با سایر حلقهها ممکن خواهد بود. بنابراین این حلقهها با حلقه سوم تکمیل خواهد شد. از آنجایی که در دو حلقه قبل حوزه «دموکراتیک» و «تیموکراتیک» ساختار سیاسی به چالش کشیده شده است، اکنون نوبت حوزه «تئوکراتیک» است. به عقیده صالح نجفی، «وجوب حجاب» مشخصه اصلی وجه #تئوکراتیک ساختار سیاسی است و این تمرکز بر مقابله با آن، حلقه پیونددهنده دو حلقه قبلی خواهد بود: «شک نیست که بارزترین نمود تئوکراسی در ساختار جمهوری اسلامی وجوب حجاب اجباری است. بنابراین مطالبه رفع حجاب اجباری هم خواستهای است که کانون توجهش حلقه دوم ساختار فعلی است و هم میتواند با خواستههای مطرحشده در اعتراضات ۸۸ و ۹۶ پیوند برقرار کند، یا به اصطلاح به دو شکل اعتراضی که یکی عمدتا سیاسی و دیگری اقتصادی است.»
🔻به اعتقاد نجفی، تاکید بر مقابله با حجاب اجباری علاوهبر اینکه هر سه حوزه و حلقه پیش گفته را درگیر خواهد کرد، میتواند مبنای ائتلاف گروههای چپ و «تشکیل جبهه واحد مبارزه مشترک» باشد تا با ایجاد «یک وضعیت اضطراری واقعی» ساختار نظام سیاسی را به بنبست بکشاند: «رهایی سیاسی در گرو پافشاری بر مطالبه یگانهای است که وضعیت مشخص تاریخی و گفتار مسلط ایدئولوژیکی گریزی از ایجاد آن ندارد اما راهی هم برای برآوردن آن ندارد. پافشاری روی این تک مطالبه آن وضعیت و گفتار ایدئولوژیکیاش را با «بنبست ساختاری»اش مواجه میکند و مبارزان را با ضرورت برگذشتن از مختصات وضع موجود. ادعای ما این است که مطالبه رفع حجاب اجباری در وضعیت ما چنین جایگاهی دارد.» [بنابراین] میتوان مطالبه رفع حجاب اجباری را ضعیفترین حلقه زنجیره مطالباتی دانست که گفتارهای چپ از طریق آنها وضع موجود را تحلیل و راههایی برای برونشد از بحرانهای کنونی پیشنهاد میکنند. این مطالبهای است که اگر جریانهای چپ بر سر آن همنوا شوند، هر سه تراز ساختار سیاسی موجود را درگیر خواهد کرد.»
______________________ـ
🅰️بخش اندیشه مجله نامیرا
🆔@namiramag 👈 عضویت