eitaa logo
نامیرا
4.2هزار دنبال‌کننده
595 عکس
300 ویدیو
7 فایل
ما برای انسان،گرد هم آمده‌ایم! ارسال پیام https://abzarek.ir/service-p/msg/2070353 کانال کتاب‌ @vavbook مواد غذایی ژکال https://eitaa.com/zhokal
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 یادداشت کنید. جناب هم با ایجاد یک دوگانگی ساختگیِ صلح_جنگ، مانند ظریف و روحانی پیام ضعف صادر کرد. البته به گرفتن ژست ضدیت با جنگ برای برداشت انتخاباتی هم بی ربط نیست! دقیقا نام ببرید چه کسانی از ورود به جنگ گفته‌اند؟ فضای غالب حاکمیت، دفاع دیپلماتیک از غزه بوده یا ورود نظامی؟! 🆔 @namiramag 👈 عضویت
🔰 دشمن، پیشروی می‌کند، زمانی که کم می‌آورد و یا شکست می‌‌خورد، برای تجدید قوا گزینه آتش‌بس (مدارا) را روی میز می‌گذارد‌ تا نفسی تازه کند برای تصرفات بعدی... •| اشغال‌گر، اما عملیات روانی هم دارد؛ در افکار عمومی، مقصر را اشغال‌شده معرفی می‌کند... برای فهم بهتر موضوع رابطه اسراییل و فلسطین را تصور کنید! 🆔 @namiramag 👈 عضویت
🔰 وضعیت فرهنگی نیز به همین منوال بوده است! 🆔@namiramag 👈 عضویت
✍ محمد حق شناس ❇️ این حجم از چاپ پول آن هم توسط یک بانک خصوصی در کشور واقعا نوبر است، گو اینکه هیچ نظارتی بر این بانک ها در کشور نیست! ❇️معنای مجلس بر اجرای قوانین در کشور این نیست که اجازه دهیم جرمی یا تخلفی از قانون در کشور رخ دهد و سپس هنگامی که آثار منفی آن انحراف و جرم زندگی مردم را دچار آسیب کرد فقط برای و وانمود کردن به مردمداری بزنیم و سر و صدا کنیم؛ معنی نظارت این است که در لحظه همه امور را کنترل کنیم، سر از محاسبات دقیق اقتصادی، مفاهیم و اصطلاحات آن در بیاوریم و در همان لحظه وقوع تخلف، جلوی انحراف را بگیریم تا جامعه از آسیب در امان بماند! ❇️ البته از کسی یا کسانی که درکی از مفاهیم اقتصادی ندارند چنین توقعی بی جاست:)) https://eitaa.com/hokmraniirani
🔰 آیا قلم تاریخ این‌بار می‌شکند؟! درباره 🆔 @namiramag 👈 عضویت
🔰 گفتمان جدید در عرصه سیاست ایران! •| بعد از پوپولیسم چه اصطلاحی وارد ادبیات سیاسی شده است؟! 🆔 @namiramag 👈 عضویت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰مسئله تاب‌آوریِ اجتماعی، غزه و جامعه‌ی ایران؛ •| آنچه که غزه را در این روزها و همچنین جامعه محور مقاومت را قُوت می‌بخشد و از دیگر جوامع متمایز می‌کند، بالا بودن قدرت تحمل در برابر مصائب است. چیزی که پاشنه آشیل طرف مقابل بوده و جوامع غیر مسلمان را به فکر برده است که چگونه با وجود این همه کشتار، به خصوص کشتار کودکان، مردم غزه و حتی لبنان، تاب آورده‌اند؟! •| پاسخ به این پرسش را باید در تغییر رفتار بخشی از جامعه ایران یافت. جامعه‌ای که در دهه شصت، از پس جنگ تحمیلی و فشارهای ناشی از شهادت فرزندان برآمد اما با عبور از این دهه، سیاستگذاری‌ها به سمت ساخت انسان سوداگر و معامله‌گر رفت تا جامعه ایران را در تله‌ی روزمرگی بیندازد و آرمان‌های خود را فراموش کند. تاب‌آوری، مستلزم داشتن آرمان است و یک جامعه را به جلو می‌کشد و سختی‌های مسیر را قابل تحمل می‌کند. چه طرز فکری، جامعه ایران را به افراد تبدیل کرد؟! 📌 ویدئو، مربوط به زن اسیری است که بعد از هشت سال آزاد شده است! 🆔 @namiramag 👈 عضویت
•| 🔰 مسئله‌ی حساب‌گری را حتی می‌توان در مراسم‌های یکی دو سال اخیر به وضوح دید. گذشته از تاثیر همه گیری کرونا و بالا رفتن هزینه‌ها، حساب‌گری و به قول معروف، دو_دو تا چهار تا کردن در انجام و هزینه کردن برای عزاداری‌ها مشخص بود و کسانی که قبلا فعال‌تر بودند، تلویحا در کلام خود ضرب و تقسیم می‌کردند! •| مجله نامیرا؛ تحلیل روزمرگی‌های سیاسی_اجتماعی 🆔 @namiramag 👈 عضویت
🔰درس‌ ۵۰ روزه غزه برای شبه‌روشنفکران ایرانی! •| مردم غزه به شبه روشنفکران ایرانی که بر خلاف ادعایشان، به مفهومی بنام وطن، تعهد ندارند، با صدای بلند و البته به شکل تراژیک می‌گویند؛ 🔹جان و مال و عزیزانمان را می‌دهیم فرزندانمان را به آغوش خاک می‌سپاریم، در خرابه‌ها زیست می‌کنیم، بدون غذا و آب می‌مانیم اما نمی‌کنیم، میمانیم و می‌سازیم 🔹و درس دیگری را آموزش می‌دهد؛ عامل مصیبت های ما جبهه عبری - عربی و غربی است، نه جبهه‌ی مقاومت! بنابراین هر چه فریاد داریم بر سر دشمن می‌زنیم نه خودی! 🆔 @namiramag 👈 عضویت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 سفیدشویی پرویز ثابتی و پررنگ شدن غنی‌نژاد؛ بازگشت چوپان سختگیر! •| آنچه که سعی شده در کانال دائما در مورد آن صحبت شود، چگونگی ساخت انسان اقتدارطلب و یا گونه‌های مختلف بشر سیاسی است. این پادکست را گوش کنید. اینجا •| مدیران و متولیان مدرنیته در ایران، حکومت پهلوی را از آن جهت ستایش می‌کنند که به مثابه یک چوپان خشن و سخت‌گیر، توانست تا آنجا که امکان داشت، از جامعه ایران، ایرانیت‌زدایی کند و برای نقش آفرینی به عنوان یک و بی‌سوژه (بی‌هویت)، آماده کند. برای این منظور، دست به پاک کردن حافظه تاریخی جمعی ایرانیان با استفاده از باستان‌گرایی جعلی زد که آشکارا در ضدیت با نیمه‌ مهم حافظه و شاکله هویتی ما یعنی هویت دینی بود و هست. همزمان، هم هویت دینی پاک می‌شود و هم هویت قومی_محلی نیز شکلی جهانی می‌گیرد. •| حضور رسانه‌ای این دو چهره اقتدارگرا، یعنی متولیان مدرنیته به این نتیجه رسیده‌اند که ورود به قدرت از طریق انتخابات و استفاده از دموکراسی برای ساخت شهروند جهانی، به بن بست خورده است و یا دیر به نتیجه می‌رسد و مجدداً به یک چوپان سختگیر نیاز است. 🔴 پرویز ثابتی؛ بازگشت چوپان سختگیر! 🆔 @namiramag 👈 عضویت
🔰 عصر فرا واقعیت یا وضعیت حاد؛ ✍️ سیدجواد نقوی •| در وضعیتِ فرا واقعیت یا وضعیت هایپِررئالیتی، واقعیت دیگر معنایی ندارد، آنچه به عنوان واقعیت ساخته می‌شود یا بازنمایی می‌شود، به شکلی خود واقعیت معرفی می‌شود. در اینجا مسئله‌ی وضعیتِ حاد پدید می‌آید که در پس فرا واقعیت شکل می‌گیرد‌. وضعیت حاد واقعیت به تعبیر «بودریار»، فضایی است که همه اعمال دچار افراط می‌شوند و این افراط در اتمسفر باعث می‌شود منطق درونی رسانه‌ها به جای روشنگری، به نوعی پروپاگاندا برای جذاب نشان دادن اعمال خشن یا حتی وحشتناک سوق پیدا می‌کنند. به نوعی که هر چند مخاطب باید از اعمال و رفتارهای فردی مثل پرویز ثابتی و دستگاه سرکوبی مثل ساواک ابراز انزجار کند اما در لحظه‌ای همنوا با این شرایط اعمال فردی مثل ثابتی را عملی جذاب صورتبندی می‌کند به گونه ای می‌توان بیان کرد که کارکرد وضعیت حاد سفید شویی ساده یک فرد نیست، بلکه جذاب نشان دادن تمامی اعمالی است که تا پیش از این به شدت مغضوب افکار عمومی بوده است. ادامه پست بعد... 🆔 @namiramag 👈 عضویت
•| حال که تا حدودی مشخص شد وضعیت اکنون ما چیست شاید بهتر بتوان متوجه شد ظهور فردی مثل پرویز ثابتی که یک نمونه امنیتی خاص در سطح رده بالایی مثل ریاست ساواک بوده است در این مقطع چه معنایی دارد. •| پرویز ثابتی و تیم رسانه‌ای منوتو، خوب می‌دانند فقط در موقعیت اکنون است که می‌توانند با فرمی که به خودشان می‌دهند از دوره فعلی نهایت استفاده را کنند و مسیری را شکل دهند که مخاطب تصور کند آنها در حال بازخوانی حقیقی تاریخ هستند‌‌. حال آنچه ثابتی می‌گوید بیشتر نوعی خاطره سازی نوستالژیک بر اساس طرحی است که از قبل تر در شبکه منوتو به نام مستند تونل زمان رقم خورده است. آنچه در مستند تونل زمان معروف بود تهی کردن امر تاریخی یا تاریخ به مثابه امر علمی بود آن مستند به صورت گزینشی سعی می‌کرد حافظه جمعی را ایجاد کند که بسیار نزدیک به زندگی روزمره انسان‌های خوشبخت باشد که در مقطعی از زمان زیست می‌کردند و گویی همه چیز وجود داشته، رفاه و آسایش فراهم بوده است و این عناصر تندرویی بودند که باعث شدند جامعه یک زندگی نرمال را از دست دهد. 🆔 @namiramag 👈 عضویت