eitaa logo
مجـله نامیرا
5.9هزار دنبال‌کننده
571 عکس
290 ویدیو
7 فایل
ما برای انسان،گرد هم آمده‌ایم! ارسال پیام https://harfeto.timefriend.net/17229737750633 کانال کتاب‌ @vavbook اهداف کانال پین شده 📌
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 تحقیر‌شدگان؛ جذب‌شدگان به حجاب استایل! •| در سال‌های گذشته به خصوص در دوره گسترش شبکه‌های اجتماعی، دختران و زنان مذهبی در غرب آسیا به شکل دیگری مورد حمله قرار گرفتند. اگر حجاب استایل را وارداتی و دارای هسته‌ی سازمان‌یافته بدانیم، اما آن‌ها که جذب این سبک زندگی می‌شوند، عمدتا به دلیل تحقیر و سرکوب روانی، اعتماد بنفس‌شان گرفته شد و برای رهایی از طردشدگی و برای اینکه برچسب‌های حقارت‌آمیز متحمل نشوند، اقدام به قرار گرفتن در وضعیت اعتدال می‌کنند! •| در واقع سوژه‌ی حجاب استایل، شخصیتی متزلزل دارد و با کوچکترین انگشت اتهامی، از لبه‌ی دایره گفتمانی می‌رود تا با فاصله گرفتن از مرکز گفتمان، خود را با هویت جدید بازیابی کند و کم کم به دایره گفتمانی رقیب سوق پیدا می‌کند و در آن حل می‌شود چرا که دیگر نه تنها تحقیر نمی‌شود که تشویق نیز می‌شود. هم می‌تواند از مواهب ضدارزشی گفتمان مقابل برداشت کند و هم خود را فریب می‌دهد. موضوع حجاب استایل و همینطور تغییر پوشش دختران محجبه چادری به غیرچادری و مانتویی به پوشش‌های باز تر را از زاویه روانشناسی و گرفته شدن اعتماد بنفس نگاه کنید! اعتماد بنفس عمومی، جنسی و جنسیتی یکی از مهم‌ترین اهداف این سال‌های دشمن بوده است! 🔴 تحقیر‌شدگان؛ جذب‌شدگان به حجاب استایل! 🆔 @namiramag 👈 عضویت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 این ویدئو یک محتوای عادی نیست. از زوایای مختلف می‌توان به آن پرداخت. یک نمای عریان از سبک زندگی گفتمان ضدارزشی در طبقه بالای جامعه که با توجه به قدرت اقتصادی که دارد، اوست که با ساختارشکنی و فضاسازی، تندروی و اعتدال در جامعه را مشخص می‌کند و فرد مذهبی ما نیز بدون آگاهی، تحت تاثیر قدرت برچسب زنی و اعتدال‌سازی این گفتمان قرار گرفته و همراه او کشیده می‌شود. 🔴 تحقیر‌شدگان؛ جذب‌شدگان به حجاب استایل! از اینجا بخوانید 🆔 @namiramag 👈 عضویت
🔰 یادداشت کنید. جناب هم با ایجاد یک دوگانگی ساختگیِ صلح_جنگ، مانند ظریف و روحانی پیام ضعف صادر کرد. البته به گرفتن ژست ضدیت با جنگ برای برداشت انتخاباتی هم بی ربط نیست! دقیقا نام ببرید چه کسانی از ورود به جنگ گفته‌اند؟ فضای غالب حاکمیت، دفاع دیپلماتیک از غزه بوده یا ورود نظامی؟! 🆔 @namiramag 👈 عضویت
🔰 دشمن، پیشروی می‌کند، زمانی که کم می‌آورد و یا شکست می‌‌خورد، برای تجدید قوا گزینه آتش‌بس (مدارا) را روی میز می‌گذارد‌ تا نفسی تازه کند برای تصرفات بعدی... •| اشغال‌گر، اما عملیات روانی هم دارد؛ در افکار عمومی، مقصر را اشغال‌شده معرفی می‌کند... برای فهم بهتر موضوع رابطه اسراییل و فلسطین را تصور کنید! 🆔 @namiramag 👈 عضویت
🔰 وضعیت فرهنگی نیز به همین منوال بوده است! 🆔@namiramag 👈 عضویت
✍ محمد حق شناس ❇️ این حجم از چاپ پول آن هم توسط یک بانک خصوصی در کشور واقعا نوبر است، گو اینکه هیچ نظارتی بر این بانک ها در کشور نیست! ❇️معنای مجلس بر اجرای قوانین در کشور این نیست که اجازه دهیم جرمی یا تخلفی از قانون در کشور رخ دهد و سپس هنگامی که آثار منفی آن انحراف و جرم زندگی مردم را دچار آسیب کرد فقط برای و وانمود کردن به مردمداری بزنیم و سر و صدا کنیم؛ معنی نظارت این است که در لحظه همه امور را کنترل کنیم، سر از محاسبات دقیق اقتصادی، مفاهیم و اصطلاحات آن در بیاوریم و در همان لحظه وقوع تخلف، جلوی انحراف را بگیریم تا جامعه از آسیب در امان بماند! ❇️ البته از کسی یا کسانی که درکی از مفاهیم اقتصادی ندارند چنین توقعی بی جاست:)) https://eitaa.com/hokmraniirani
🔰 آیا قلم تاریخ این‌بار می‌شکند؟! درباره 🆔 @namiramag 👈 عضویت
🔰 گفتمان جدید در عرصه سیاست ایران! •| بعد از پوپولیسم چه اصطلاحی وارد ادبیات سیاسی شده است؟! 🆔 @namiramag 👈 عضویت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰مسئله تاب‌آوریِ اجتماعی، غزه و جامعه‌ی ایران؛ •| آنچه که غزه را در این روزها و همچنین جامعه محور مقاومت را قُوت می‌بخشد و از دیگر جوامع متمایز می‌کند، بالا بودن قدرت تحمل در برابر مصائب است. چیزی که پاشنه آشیل طرف مقابل بوده و جوامع غیر مسلمان را به فکر برده است که چگونه با وجود این همه کشتار، به خصوص کشتار کودکان، مردم غزه و حتی لبنان، تاب آورده‌اند؟! •| پاسخ به این پرسش را باید در تغییر رفتار بخشی از جامعه ایران یافت. جامعه‌ای که در دهه شصت، از پس جنگ تحمیلی و فشارهای ناشی از شهادت فرزندان برآمد اما با عبور از این دهه، سیاستگذاری‌ها به سمت ساخت انسان سوداگر و معامله‌گر رفت تا جامعه ایران را در تله‌ی روزمرگی بیندازد و آرمان‌های خود را فراموش کند. تاب‌آوری، مستلزم داشتن آرمان است و یک جامعه را به جلو می‌کشد و سختی‌های مسیر را قابل تحمل می‌کند. چه طرز فکری، جامعه ایران را به افراد تبدیل کرد؟! 📌 ویدئو، مربوط به زن اسیری است که بعد از هشت سال آزاد شده است! 🆔 @namiramag 👈 عضویت
•| 🔰 مسئله‌ی حساب‌گری را حتی می‌توان در مراسم‌های یکی دو سال اخیر به وضوح دید. گذشته از تاثیر همه گیری کرونا و بالا رفتن هزینه‌ها، حساب‌گری و به قول معروف، دو_دو تا چهار تا کردن در انجام و هزینه کردن برای عزاداری‌ها مشخص بود و کسانی که قبلا فعال‌تر بودند، تلویحا در کلام خود ضرب و تقسیم می‌کردند! •| مجله نامیرا؛ تحلیل روزمرگی‌های سیاسی_اجتماعی 🆔 @namiramag 👈 عضویت
🔰درس‌ ۵۰ روزه غزه برای شبه‌روشنفکران ایرانی! •| مردم غزه به شبه روشنفکران ایرانی که بر خلاف ادعایشان، به مفهومی بنام وطن، تعهد ندارند، با صدای بلند و البته به شکل تراژیک می‌گویند؛ 🔹جان و مال و عزیزانمان را می‌دهیم فرزندانمان را به آغوش خاک می‌سپاریم، در خرابه‌ها زیست می‌کنیم، بدون غذا و آب می‌مانیم اما نمی‌کنیم، میمانیم و می‌سازیم 🔹و درس دیگری را آموزش می‌دهد؛ عامل مصیبت های ما جبهه عبری - عربی و غربی است، نه جبهه‌ی مقاومت! بنابراین هر چه فریاد داریم بر سر دشمن می‌زنیم نه خودی! 🆔 @namiramag 👈 عضویت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 سفیدشویی پرویز ثابتی و پررنگ شدن غنی‌نژاد؛ بازگشت چوپان سختگیر! •| آنچه که سعی شده در کانال دائما در مورد آن صحبت شود، چگونگی ساخت انسان اقتدارطلب و یا گونه‌های مختلف بشر سیاسی است. این پادکست را گوش کنید. اینجا •| مدیران و متولیان مدرنیته در ایران، حکومت پهلوی را از آن جهت ستایش می‌کنند که به مثابه یک چوپان خشن و سخت‌گیر، توانست تا آنجا که امکان داشت، از جامعه ایران، ایرانیت‌زدایی کند و برای نقش آفرینی به عنوان یک و بی‌سوژه (بی‌هویت)، آماده کند. برای این منظور، دست به پاک کردن حافظه تاریخی جمعی ایرانیان با استفاده از باستان‌گرایی جعلی زد که آشکارا در ضدیت با نیمه‌ مهم حافظه و شاکله هویتی ما یعنی هویت دینی بود و هست. همزمان، هم هویت دینی پاک می‌شود و هم هویت قومی_محلی نیز شکلی جهانی می‌گیرد. •| حضور رسانه‌ای این دو چهره اقتدارگرا، یعنی متولیان مدرنیته به این نتیجه رسیده‌اند که ورود به قدرت از طریق انتخابات و استفاده از دموکراسی برای ساخت شهروند جهانی، به بن بست خورده است و یا دیر به نتیجه می‌رسد و مجدداً به یک چوپان سختگیر نیاز است. 🔴 پرویز ثابتی؛ بازگشت چوپان سختگیر! 🆔 @namiramag 👈 عضویت
🔰 عصر فرا واقعیت یا وضعیت حاد؛ ✍️ سیدجواد نقوی •| در وضعیتِ فرا واقعیت یا وضعیت هایپِررئالیتی، واقعیت دیگر معنایی ندارد، آنچه به عنوان واقعیت ساخته می‌شود یا بازنمایی می‌شود، به شکلی خود واقعیت معرفی می‌شود. در اینجا مسئله‌ی وضعیتِ حاد پدید می‌آید که در پس فرا واقعیت شکل می‌گیرد‌. وضعیت حاد واقعیت به تعبیر «بودریار»، فضایی است که همه اعمال دچار افراط می‌شوند و این افراط در اتمسفر باعث می‌شود منطق درونی رسانه‌ها به جای روشنگری، به نوعی پروپاگاندا برای جذاب نشان دادن اعمال خشن یا حتی وحشتناک سوق پیدا می‌کنند. به نوعی که هر چند مخاطب باید از اعمال و رفتارهای فردی مثل پرویز ثابتی و دستگاه سرکوبی مثل ساواک ابراز انزجار کند اما در لحظه‌ای همنوا با این شرایط اعمال فردی مثل ثابتی را عملی جذاب صورتبندی می‌کند به گونه ای می‌توان بیان کرد که کارکرد وضعیت حاد سفید شویی ساده یک فرد نیست، بلکه جذاب نشان دادن تمامی اعمالی است که تا پیش از این به شدت مغضوب افکار عمومی بوده است. ادامه پست بعد... 🆔 @namiramag 👈 عضویت
•| حال که تا حدودی مشخص شد وضعیت اکنون ما چیست شاید بهتر بتوان متوجه شد ظهور فردی مثل پرویز ثابتی که یک نمونه امنیتی خاص در سطح رده بالایی مثل ریاست ساواک بوده است در این مقطع چه معنایی دارد. •| پرویز ثابتی و تیم رسانه‌ای منوتو، خوب می‌دانند فقط در موقعیت اکنون است که می‌توانند با فرمی که به خودشان می‌دهند از دوره فعلی نهایت استفاده را کنند و مسیری را شکل دهند که مخاطب تصور کند آنها در حال بازخوانی حقیقی تاریخ هستند‌‌. حال آنچه ثابتی می‌گوید بیشتر نوعی خاطره سازی نوستالژیک بر اساس طرحی است که از قبل تر در شبکه منوتو به نام مستند تونل زمان رقم خورده است. آنچه در مستند تونل زمان معروف بود تهی کردن امر تاریخی یا تاریخ به مثابه امر علمی بود آن مستند به صورت گزینشی سعی می‌کرد حافظه جمعی را ایجاد کند که بسیار نزدیک به زندگی روزمره انسان‌های خوشبخت باشد که در مقطعی از زمان زیست می‌کردند و گویی همه چیز وجود داشته، رفاه و آسایش فراهم بوده است و این عناصر تندرویی بودند که باعث شدند جامعه یک زندگی نرمال را از دست دهد. 🆔 @namiramag 👈 عضویت
🔰 غزه، فراموش خواهد شد ؟! •| در سیاست، ما باید بیشتر روی آگاهی سیاسی و تاریخی حساب کنیم، در حالی که سیاستمداران معمولا روی فراموشی سیاسی و فرو رفتن در زندگی روزمره حساب باز می‌کنند. سخن گفتن از آگاهی سیاسی نیز بدل به کار روشنفکری جدا شده از سیاست عملی شده و در سیاست عملی آنچه مهم است فراموشی سیاسی است. •| فراموشی، همیشه آب روی آتش تاریخ بوده است. اما آیا اکنون آتش جنگ غزه خاموش شده و در آینده تأثیر عینى التهاب جهانی علیه نسل کشی در غزه تقریباً «هیچ» خواهد بود؟! و دوباره قاتلان ادعای خواهند داشت؟! همانطور که قتل عام صبرا و شتيلا، جنایات نازی‌ها فراموش شد، زنده شکافی‌های ژاپنی‌ها فراموش شد، پاکسازی قومی صربستان فراموش شد، استفاده از بمب اتم فراموش شد فراموش شد، مرگ کودکان غزه نیز فراموش خواهد شد؟! •| آیا صرفا این جنایات در تاریخ ثبت می‌شوند؟ بحث دقیقاً همین جاست؛ این بار، آگاهی سیاسی به آگاهی تاریخی تبدیل شده است؛ چه در سطح آگاهی مردم فلسطین که به وضوح آگاهی تاریخی در آنان دیده می‌شود و موجب شد، این‌بار حمله پیش‌دستانه و منسجمی انجام دهند و چه در سطح جهانی که گویی بعد از خواب زمستانی طولانی، بیدار شوند. تنها در این صورت است که تراژدی‌های تاریخی بشر از چرخه باطلِ قتل‌عام_فراموشی_قتل عام خارج می‌شوند. تراژدی‌هایی که صرفا در تاریخ ثبت می‌شد و پس از آن هرکس به خانه خود می‌رفت! اما اینبار، فراموشی در کار نیست و کسی به خانه خود نخواهد رفت تا تکلیف مشخص شود! 🔴 غزه، فراموش خواهد شد ؟! 🆔 @namiramag 👈 عضویت
🔰 چه چیزی در حال وقوع است؟! •| چیزی که در محافل مسلط علمی، تصور می‌شود، برتری و هژمون شدن چین به عنوان تک قطب جهان است. این نگاه صرفا جنبه اقتصادی به مسئله است و ابعاد دیگر نظم دهنده جهان که مهمترین آن فرهنگ است را پوشش نمی‌دهد. •| اما با تاکید بر فرهنگ، نظم دیگری را می‌توان متصور شد که الگوی آن بر اساس یک آگاهی تاریخی نسبت به مسئله فلسطین به عنوان یک مسئله مقاومت است(نه مسئله عربی و یا ملی). اما آیا یک فرد اروپایی، همان ذهنیت را از مقاومت دارد که ما داریم؟! خیر... انسان غربی که اتفاقات غزه را با حیرت تماشا کرده است و از چگونگی تاب‌آوریِ مردم غزه سوال می‌پرسد، در فضای اجتماعی ساخته شده در سرمایه‌داری و سکولاریسم نفس کشیده است. او در این فضا دائما اضطراب از دست دادن و استرس نرسیدن به اشیاء را تجربه کرده است و اینجا می‌پرسد چگونه امکان دارد، یک جامعه یا یک فرد تحمل از دست دادن مهمترین‌ها، نزدیک‌ترین‌ها و ... را دارد؟! انسان غربی در این فضا، دائما برای غلبه بر ترس‌ها و اضطراب‌های ناشی از مدرنیته، به معنویت‌های سکولار چنگ زده است. از یوگا و مدیتیشن گرفته تا دارو‌های مخدر! •| اما در نظم بعدی، با ابزار صرف اقتصادی نمی‌توان هژمون شد چراکه افراد جامعه جهانی، دنبال راهی برای رهایی از دردهایی هستند که اتفاقا اقتصاد و سود محوری نقش زیادی در آن دردها داشته است. مضاف بر این چین، قادر به تولید ارزش‌های مشترک انسانی نیست و با توجه به فرهنگ کنفوسیوسی، میل به خودفرورفتگی دارد تا جهانی شدن! 🆔 @namiramag 👈 عضویت
🔰 آیا شاهد سومین فنِ بدل جنوب به شمال خواهیم بود؟! •| اختلاف بين ونزوئلا و گویان بر سر منطقه راهبردی و مرزی «اسکیبا» به شدت بالا گرفته است. •| ریشه اختلافات بین ونزوئلا و گویان بر سر منطقه راهبردی اسکیبا که بخش اعظم قلمرو گویان را در بر می‌گیرد و با برزیل هم مرز است، به قرن نوزدهم میلادی و مداخله امپراتوری بریتانیا در شکل گیری مرزهای کنونی میان حکومت‌های کاراکاس و جرج تاون بر می‌گردد. •| این موضوع حالا بهانه‌ای دست دولت مادورو داده است تا با طرح ریزی برای برگزاری یک همه پرسی از اهالی ونزوئلایی تبارِ اسکیبا کنترل ناحیه را بدست بگیرد و در صورت کسب رأی مورد نظر، نیروهای مسلح خود را در سراسر این منطقه مستقر کند. از همین حالا واکنش طرف‌های مخالف این اقدام قابل پیش بینی است کافی است نگاهی به تیترهای رسانه های غربی راجع به این موضوع بیاندازیم •| موفقیت قابل توجه روسیه در الحاق «کریمه» و «دونباس» مانند اثری دومینویی در مناطق دیگری از جهان با الگوبرداری اقلیمی مورد نظر بازیگران کلیدی آن مناطق تکرار خواهد شد. حالا نوبت اقدام ونزوئلا در گویان فرارسیده است و پس از حمله حماس به اسراییل و کاهش توان متروپل، این سومین حمله یا فن به سرمایه‌داری خواهد بود! 🆔 @namiramag 👈 عضویت
🔰 •| درباره اصطلاح شمال _ جنوب؛ تا قبل از فروپاشی شوروی، جهان به سه جهان اول، دوم و جهان سوم تقسیم می‌شد. جهان اول، دولت‌های سرمایه‌داری، جهان دوم، دولت‌های کمونیستی و جهان سوم نیز، کشورهای بی‌طرف بودند. اما بعد از فروپاشی شوروی، این اصطلاح قادر به توضیح وضعیت روابط بین‌الملل نبود و جهان شمال و یا متروپل به کشورهای جهان اول و کشورهای پیرو آن گفته می‌شد و کشورهای جنوب و یا پیرامون، به کشورهای مخالف و یا مستعمره اطلاق می‌شود... 🆔 @namiramag 👈 عضویت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 ویدیو را ببینید! افتضاح فرهنگی فراتر از مسئله حجاب و بی‌حجابی است! •| اگر در سال ۹۲، جناح‌های سیاسی در انتخابات، بر بریدن سر انرژی هسته‌ای به توافق رسیدند، حالا بر سر مسئله عفت عمومی و الگوهای رفتاری ایرانی و اسلامی، به توافق رسیده‌اند. مطلب بعد درباره رابطه قدرت‌طلبیِ سیاستمداران با ذبح فرهنگ است... 🆔 @namiramag 👈 عضویت
🔰 اجماع بر سر فرهنگ؛ دیو سازی از آیت‌الله مصباح و سعید جلیلی! •| در اردیبهشت امسال یعنی ۷ ماه پیش بود که در کانال مطلبی تحت عنوان « مصباح یزدی؛ اسم رمز تنفس مصنوعی به اسراییل» قرار داده شد. (اینجا) در جبهه غرب‌گرایان چند روزی است مجددا، سه ماه مانده به انتخابات، حمله به آیت‌الله مصباح از سر گرفته شده است و در این بین به اشکال مختلف سعید جلیلی را هم زیر ضرب خود می‌برند تا پروژه‌ی دیو سازی رابرای برداشت انتخاباتی جلو ببرند! •| در سال ۹۲، داغ شدن انتخابات و زد و خوردهای سیاسی حول محور مسئله هسته‌ای و در کل سیاست خارجی بود و در همین راستا غرب‌گرایان با کمک نواصوگرایان (ولایتی و قالیباف) با ذبح هسته‌ای، به پیروزی رسیدند. در این مدت اخیر و گذشت ده سال از آن اجماع، حالا اجماعی حول محور ذبح فرهنگ عمومی رخ داده است. این اجماع در سیاست خارجی، تفکر «بدیم بره» را دنبال می‌کند، در فرهنگ، سیاست «ولش کن» و در اقتصاد، «آزاد کن» را پیگیری می‌کند! 🔹این، تفکر غالب اصلاحات است اما اصولگرایان نیز در حال حاضر در فرهنگ و اقتصاد به این مرحله رسیده‌اند. هرچند که در سیاست خارجی نیز با توجه به جو غالب، به همین سمت کشیده شدند و برجام را فتح الفتوح نامیدند! •| هنر غرب‌گرایان در این است که یک نامسئله را تبدیل به مسئله اصلی کشور کرده و درمورد آن به چانه زنی با حاکمیت نموده و همینطور سایر جناح‌ها را به سمت دلخواه خود می‌کشانند! آیا اجماعی برای فتح الفتوح فرهنگی وجود دارد؟! 🆔 @namiramag 👈 عضویت
🔰 یواش یواش، مانند استراتژی پختن قورباغه، برهنگی عرصه عمومی را خواهد گرفت. اراده‌ای برای رسیدگی و مقابله با این وضع وجود دارد اما کند و با ترس! 🆔 @namiramag 👈 عضویت
🔰 این فقط بخشی از متن کتاب جامعه‌شناسی سیاسی اثر احمد نقیب‌زاده است که صراحتا به گفتمان سازش می‌پردازد و به جمهوری اسلامی اتهام می‌زند. جالب اینکه این کتاب توسط «سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی در دانشگاه‌ها» چاپ شده و از مهمترین منابع کنکور ارشد و دکتری علوم سیاسی می‌باشد. «تحول در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران از سال ۱۳۷۶ به بعد و روی آوردن به موضوع‌هایی مانند گفتگوی تمدنها رعایت حقوق دیگران، عدم مداخله در امور دیگران و غیره و تأثیر مثبت این فرایند در توانایی‌های بین المللی ایران بیانگر کاهش تأثیر حربه های نظامی و خشونت آمیز است» 🆔 @namiramag 👈 عضویت
30.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 خانه‌ی دانشگاه و علوم انسانی از پای‌بست خراب است! در این ویدئو بخشی از سخنان دکتر زرشناس را بشنوید. •| حالا با توجه به ویدئو و مطلب بالا، تصور کنید دانشجوی ۱۸، ۱۹ ساله‌‌ی ما، حتی با عقاید دینی، وارد دانشگاه می‌شود و پس از مدتی، یا به عنصر منفعل تبدیل و یا کاملا به سمت ضد انقلاب غش می‌کند! •| مسئله و دعوا هم بر سر تغییر یا اخراج چند استاد نیست، مسئله ترمیم پای‌بستی است که موریانه‌‌ها خورده‌اند. 🆔 @namiramag 👈 عضویت
🔰 جالبه... عجیبه و منحصر به فرد! خبر فساد سه میلیارد دلاری رو حتما شنیدید... جمهوری اسلامی به یک شرکت چای، ارز ترجیحی داده که چایی بیاره ولی رفته توو بازار آزاد، همون ارز رو فروخته... که این سود به کمک بخش خصوصی و اتاق بازرگانی بر علیه خود نظام خرج میشه..‌. در ادامه جمهوری اسلامی پول میده به سازمان سمت (پیرو مطالب بالا) که گفتمان لیبرال رو در دانشگاه ترویج بده تا در آخر به خود جمهوری اسلامی حمله کنه... بانک یا «موسسه اعتباری ملل» زیر نظر بانک مرکزی جمهوری اسلامی درگاه پرداختی داره که سایت قمار شارک بت، از طریق اون خدمات دریافت می‌کنه و این سایت متعلق به رادیو جوانه (اپلیکیشن مدیریت شده در خارج از ایران) که حامی مالی ساسی مانکن... •| ببینیم چکار می‌کنه تو این اوضاع حالمون خوب بشه... ان شالله 🆔 @namiramag 👈 عضویت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«الذّی عَلَّمَ بِالْقَلَم»* سوره علق «کسی که با قلم تعلیم داد!» 🎙️محمد صدیق منشاوی 🆔 @namiramag 👈 عضویت