eitaa logo
دهلیز || ناصر علی نژاد
274 دنبال‌کننده
345 عکس
217 ویدیو
5 فایل
اینجا محل دل نوشته های من است و هر آنچه را در جهت رشد اندیشه ها مفید ببینم! ارتباط با بنده 👇👇 @naser_alinezhad
مشاهده در ایتا
دانلود
بخشی از پیام رهبری در افتتاحیه مجلس خبرگان ۱۴۰۳/۳/۱: در نظام اسلامی، حکمرانی، بَشَری و هدفها الهی است. هدفها، عدالت و کرامت انسان و آبادی زمین و پربار کردن زمان، و در نهایت، زندگی توحیدی و عروج آدمی به مرتبت قرب خدا است؛ و شیوه‌ها بهره‌گیری از خِرد و تجربه‌ی جمعی، و به کار گرفتن فکرها و زبانها و بازوهای کارآمد و گامهای استوار آحاد مردم است. این، تدبیری است هوشمندانه که معرفت قرآنی و اسلامی به پیروان خود هدیه داده و در آن، شریعت و عقلانیت، و غیب و شهود را در هم تنیده و هم‌جهت ساخته است. ✅ @naser_alinejad
ای کاش خبرگان، هرساله تلاش خود را برای رسیدن به این اهداف الهی که رهبری (در پیام افتتاحیه این مجلس) ترسیم کردند، یعنی 👇👇 عدالت کرامت انسان آبادی زمین پربار کردن زمان زندگی توحیدی با بهره‌گیری از توان مردم ؛ به ملت گزارش می دادند! . اما امروز یکی از ضعف های اساسی حکمرانی در کشور ما عدم شفافیت و پاسخگویی به افکار عمومی است! لذا انگیزه مردم هم برای مشارکت های اجتماعی کاهش یافته است. ✅ @naser_alinejad
در پی حادثه ای که برای آقای رخ داد ، یک همدلی و وحدتی نسبی در کشور ایجاد شد. فرصتی گران‌بها از همگرایی که نباید آن را به آسانی از دست بدهیم. لذا _ اگر برخی ها ابراز احساساتی برخلاف میل ما می کنند ، تا جای ممکن مانند سیره خود ایشان، دنبال انتقام جویی نباشیم! _جناب آقای رئیسی حقیقتا تلاش گر بودند و مخلصانه کار می کردند اما، در اسطوره سازی ها هم، توان فهم و درک جامعه را در نظر بگیریم! _ ممکن است برخی افراد به هر دلیلی مخالف سبک و سیره ی ایشان باشند ، نباید مخالفان را خیانتکار بدانیم! _صدا و سیما متعلق به کل ملت ایران است با هر سلیقه و باوری ، حوصله و ظرفیت همه ی مردم برای پخش برنامه های شبانه روزی مربوط به رئیس جمهور را در نظر بگیریم. ✅ @naser_alinejad
اسطوره زدایی و اسطوره زدگی 🔺روحانیت ما باید نگاه و تلقی خویش از افسانه ها و اسطوره های دینی را منقح ساخته و مرز روشنی میان اسطوره و تاریخ قائل شود. ما دیگر نمی توانیم به نحوی از تاریخ سخن بگوییم که گویی اسطوره ها بخشی از تاریخند. 🔸 مطالعات تاریخی بسیاری از افسانه ها و اسطوره های دینی را بمنزله ی امور عینی و تاریخی تأیید نمی کنند. خلط میان اسطوره و تاریخ و عدم تمییز میان آن دو یکی از همان موارد اساسی است که میان عقلانیت و زبان سنتی روحانیت ما با عقلانیت و زبان دنیای معاصر، فاصله و شکافی ژرف ایجاد میکند. پُر کردن شکاف عظیم میان عقلانیت و زبان سنتی با عقلانیت و زبان دنیای جدید یکی از رسالت های عظیم و پیامبرگونه ای است که روحانیت ما باید آن را بر عهده گیرد. ⛔️اگر اسطوره زدایی یکی از مهمترین ویژگی های تفکر و جهان بینی مدرن است در مقابل فضای فکری و فرهنگی جوامعی همچون جامعه ی ما و به تبع آن حوزه های علمیه ی ما از بیماری ای رنج می برد که می توان آن را اسطوره زدگی نامید. مراد من از تعبیر «اسطوره زدگی» آن است که نه تنها اسطوره ها تا حد شخصیتها و وقایع تاریخی تقلیل یافته اند، بلکه از آن مهم تر اینکه پاره ای از واقعیات تاریخی و شخصیتهای تاریخ ادیان تا سر حد اسطوره ها و چهره هایی نیمه انسان نیمه خدا تغییر ماهیت داده، لذا ما را از تاریخ به منزله ی یکی از منابع مهم معرفتی به خصوص در شناخت خود ادیان و حقایق آنها محروم ساخته اند. فضای اسطوره زده ی تاریخ و فرهنگ ما به گونه ای است که به هیچ وجه امکان یک پژوهش اصیل تاریخی درباره ی حقایق تاریخی و شخصیتهای بزرگ عالم ادیان به طور کلی و اسلام و تشیع به طور خاص وجود ندارد . ✍بخشی از کتاب آینده روحانیت و جهان معاصر اثر دکتر بیژن عبدالکریمی ✅ @naser_alinejad
📌چند خطی درباره قدیس‌سازی از شهدای این روزها و تبعات آن... @Jazveh_fatemedadashi
حساب شهید رییسی را از دولت رییسی باید جدا کرد. 🔺مسلما شهید رییسی شخصیتی کم‌نظیر و چهره ای مخلص و خستگی ناپذیر بود و رمز محبوبیتی که در تشییع حماسی‌اش متجلی شد همین بود. 🔺اما دولت ایشان با همه خوبیها، ضعفها ‌و ایرادات اساسی متعددی هم داشت که البته محصول نوع جهت‌گیری ها و ترکیب مدیران و نحوه کار جمعی دولت بود و همچنان قابل نقد و بررسی است و نباید از کنار آن گذشت. 🔺آنچه از بحث رایج "ادامه راه شهید رییسی" قابل قبول است تداوم روحیه خدمت مخلصانه و مردم‌گرایی واضح و دوری از عادات خودکامگی دولتمردان است که البته باید به کدهای رفتاری در انتخابات‌ها هم تبدیل شود. 🔺اما تداوم سیاست‌های تجربه‌شده‌ی ناکارامد بویژه در حوزه اقتصادی ‌ بالاخص عدم تحقق اقتصاد مردمی قابل اغماض نیست و دولت بعدی باید در این زمینه راهبرد و عملکرد متمایزی از خود نشان دهد. @dr_izadkhah
برای یک آخوند ، حضور در اجتماع ، سختی های خاص خودش را دارد! بیمارستان ، بازار ، تعمیرگاه ، نانوایی و... آن هم در این اوضاع قاراش میش اقتصادی. سنگینیِ بار مشکلات ،در نگاه برخی مردم پیداست. داروخانه ای که شیرخشک ندارد! قطره ای کوچک ۸۰ هزار تومان می شود ، خریدار هم نچ نچ کنان بیرون می رود. بچه ای از ترس آمپول جیغ می زند و پدر و مادرش هم دلشان می سوزد. پیرمردی عمل کرده و درد می کشد! پرستاری سرش شلوغ است و تند جواب مردم را می دهد. بیماری دیگر نیاز به اعزام دارد و بیمارستان آمبولانس ندارد. اطرافت را که نگاه می کنی فراموشت می شود اصلا خودت برای چه اینجا آمده ای! الزامی هم نیست که حتماً با این لباس خاص اینجا بیایی، اما گاهی می شود با این لباس ، شانه ات را زیر بار کسی ببری. گوشی برای شنیدن درد دلی بشوی ، گاه حرف خانم پرستار را با صدای مردانه به پیرمرد کم شنوا برسانی ، ویلچری را هل دهی ، به تزریقات چی اعلام کنی سِرُم تخت کناری تمام شده،به کودکی بیمار لبخندی بزنی و آنها این محبت را از دین می بینند و به مقدسات خوش بین می شوند. و این ارزش آن نگاه سنگین برخی را دارد. آری ، فرمود الْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيٍّ علیه السلام: اعْلَمُوا أَنَ‏ حَوَائِجَ‏ النَّاسِ‏ إِلَيْكُمْ‏ مِنْ نِعَمِ اللَّهِ عَلَيْكُمْ فَلَا تَمَلُّوا النِّعَمَ فَتَتَحَوَّلَ إِلَى غَيْرِكُمْ. امام حسین علیه السلام: همانا حوایج مردم از نعمت های خداوند بر شماست بنا بر این از نعمت های الهی خسته نشوید که خداوند انرا از شما {سلب نموده}و به سوی دیگران بر می گرداند. پ.ن: دخترم سرما خورده بود ، بردمش بیمارستان. ✅ @naser_alinejad
پرسشی از دکتر عبدالکریمی و پاسخ ایشان 👇 ♻️شما در جایی فرموده بودید که اگر طلاب ما تحول پیدا کنند، جامعه ی ما نیز میتواند تحول بیابد به نظر شما طلاب حوزه در جهت این تحول عملاً چه اقدامی باید انجام دهند و به چه شیوه ای میتوانند رسالت خود را به انجام رسانند؟ پاسخ: 📳اگر حوزه های علمیه ی ما و به تبع آن طلاب جوان ما،بر اساس نگرش تاریخی زیست جهان مدرن را به رسمیت بشناسند، آن موقع متفکرانه تر و با رویکردی حِکمی و پدیدارشناسانه با جهان جدید برخورد خواهند کرد و از مواجهه های صرف تئولوژیک، ایدئولوژیک و سیاسی با جهان معاصر احتراز خواهند جست. در آن صورت، شاید بتوانیم مسیری را بیابیم که به تمامی در جهان مدرن مضمحل نشویم. ✅ @naser_alinejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا این👆ویدئو از شادمانی جمعی از مردم در قهرمانی پرسپولیس را ملاحظه بفرمایید. تعداد این تیپ مردم عزیزمان با همین سطح و نوع علاقمندی نه تنها کم نیست بلکه خیلی هم زیاده و همبن امشب، چندین میلیون نفر در حال شادمانی بخاطر پیروزی پرسپولیس و یا نایب قهرمانی استقلال هستند. قطعا آنان مورد احترام هستند و خوشحالیم که خوشحالند و از اسباب شادی مردم تا جایی که شرع و قانون اجازه بدهد، احترام میگذاریم و ارزش قائلیم. اما سوالات مهم اینجاست که بنظر شما: ۱. آیا بلدیم آنان را به پای صندوق‌های رای بکشانیم؟ ۲. شعار و یا برنامه‌ای در طراز حس و حال و هوای آنان داریم؟ ۳. ادبیاتشان را بلدیم؟بلدیم در جمعشان بنشینیم اما ما را هو نزنند و یا اگر شعار غیراخلاقی خارمادر دادند جلسه را مدیریت کنیم؟ ۴. بلدیم برای رضایت و یا ارتقای ورزش حرفه‌ای مخصوصا ورزش پرطرفدار فوتبال طرح و برنامه بچینیم؟ ۵. دغدغه قابل توجهی از اینها حضور بانوان در ورزشگاه است. درباره‌اش نظر خاصی نداریم؟ اصلا اینا بی‌خیال بنظرتون اینا اصلا با تیپ و ادبیات کدام کاندیدای انقلابی حال می‌کنند و یا لااقل دقایقی به حرفش گوش میدهند؟ اصلا کسی داریم که در کنار همه حرفهای قلمبه و تمدنی، خوراک مناسبی برای جذب آرای آنان به طرف سبد جبهه انقلاب داشته باشد؟! این‌ها مردم کف جامعه ما هستند و بدون شک با اساتید و عمارها و شهدای زنده حسینیه ایتا تفاوت بسیار دارند. برنامه‌مون برای اینا چیه؟میخوای سخنرانی حسن عباسی را کپی کنی و بگی که فوتبال یک ورزش استعماری هست و کار جهان استعمار است؟ باشه ثمّ ماذا بعدش چی؟ برای جذب رأی حلال اینا چه بکنیم؟ @Mohamadrezahadadpour
می خواست با من به مسجد بیاید. با جیغ و گریه هم خواسته اش را ابراز می کرد!😫 سینه خیز تا دم در می آمد و به هر قیمتی بود باید به هدفش می رسید.👼 مسجد، میدان تمرین خوبی برایش بود. توی مسجد وقتی مادرش او را زمین می گذاشت ،سینه خیز خودش را به پشتی ها می رساند و بلند می شد. آرام از کنار دیوار با کمک پشتی ها تا کنار پرده می آمد و مانند قهرمانی که به خط پایان رسیده باشد ، پرده را کنار می زد.🏃‍♂ با ذوق و کیفور برای من و نماز گزاران پشت سرم خود شیرینی می کرد. همه عادت کرده بودند و موقع نماز همه منتظرش بودند تا از پرده برون آید. کم کم که با این ترفند راه افتاد، دیگر هدفش تنها ، سجاده من بود. هر شب باید خودش را می رساند و با مهرهای جانمازم بازی می کرد. از آنجا بود که مقید شدم همیشه داخل جیبم مهر داشته باشم ، چون ممکن بود با لحظه ای غفلت ، دستبردی به مهر امام جماعت بزند و نماز خلق الله را هم به فنا ببرد. البته سرقت مهر او تنها از بابای خودش نبود و گاهی که هوس می کرد نمازگزاران را هم مورد لطف خودش قرار می داد. اما بعد از دلشان در می آورد و خوراکی هایش را به آنها تعارف می کرد. خلاصه سرگرمیِ خوبی برای همه بود . البته آقازادگی اش بی تأثیر نبود که اینگونه آزادانه یکه تازی می کرد و کسی هم کاری به کارش نداشت.☺️ امشب که اسباب بازی هایش را کنارم گذاشت یاد آن روزها افتادم. خدا به ما لطف کرده و اجازه داده بچه هایمان در مسجد بزرگ شوند!@naser_alinejad
40.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حرف نوی انقلاب، توحید و کرامت انسان حضرت امام: در دوران پهلوی می‌گفتند ،عالمان در سیاست دخالت نکنند. پس از پیروزی انقلاب آمده اند می‌گویند کسی در سیاست دخالت نکند ، مگر مجتهدین... مردم رها کنند بروند خانه هایشان . این یکی اگر خطرش از اولی بیشتر نباشد ، کمتر نیست .... 💠حجت الاسلام محسن قنبریان مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ هیأت محبان فاطمه الزهرا(س)اهواز 🏴اجتماع هیأتهای مذهبی استان خوزستان @mashar_khz https://eitaa.com/mashar_khz 📲 ارتباط با خادمان @H_asakereh
صدور پیام و بیانیه از طرف مسئولین ✅ @naser_alinejad
هوا سخت سوزان بود.🥵 علاوه بر تشنگی ، بالهایم هم دیگر خسته بود. بدنبال جای مناسبی برای استراحت می گشتم. از آن بالا ، بنای زیبایی توجهم را جلب کرد و با جذبه اش وادار شدم تا پایین بیایم و اوضاع را از نزدیک رصد کنم. در، تا نیمه باز بود. نزدیک تر رفتم تا بلکه بتوانم نگاهی به اندرون بیاندازم. خنکای درونش که از لای در بیرون می آمد صورتم را نوازش کرد و بوی عطرآگین آن فضا مرا به داخل دعوت نمود.😶‍🌫 من هم که از خدا خواسته به داخل پریدم و گوشه ای به تماشا نشستم. بالهایم را باز و بسته می کردم و خنکای فضای آن را میان پرهایم به آغوش می کشیدم. طنین صدای جیک جیک خودم را هم که می شنیدم کیفور می شدم.😵‍💫 تصور اینکه لحظه ای اینجا نباشم آزارم می داد. مست و مدهوش ، جیک جیک می کردم و هردم به گوشه ای می پریدم.😌 درآنجا کودکی به همراه مادرش رکوع و سجود را تمرین می کرد و با گوشه ی چشم هم مرا می پایید. 🙇‍♀ پیرمردی با اینکه خودش زانو درد داشت اما برای پدر و مادرش نماز قضا می خواند. دختر جوانی که مرتب موهایش را با یک دست به زیر روسری اش نوازش می کرد با دست دیگر هم تسبیح می انداخت و ذکر می گفت.🧕 چند پسر نوجوان هم گوشه ای از مسجد با هم می گفتند و می خندیدند.👬👬 وقتی آنها را نگاه می کردم یاد سحرهای باغ می افتادم. در آنجا تمام گنجشک ها وقتی بیدار می شوند ، همصدا فریاد به تسبیح می گشایند و از عمق جان شکرگزار عمر دوباره شان هستند.🐦🐦 مردم رفته رفته بلند می شدند و بیرون می شدند. من هم باید گوشه‌ای از این مسجد برای خودم لانه ای می ساختم. گوشه‌ای از ایوان ، سهم سُکنای من بود. باید استراحت می کردم تا سحر بتوانم بخوبی شیرینی طعم تسبیح میان مسجد را هم درک کنم. النور أَلَمْ تَرَ أَنَّ اللَّهَ يُسَبِّحُ لَهُ مَن فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَالطَّيْرُ صَافَّاتٍ كُلٌّ قَدْ عَلِمَ صَلَاتَهُ وَتَسْبِيحَهُ وَاللَّهُ عَلِيمٌ بِمَا يَفْعَلُونَ ﺁﻳﺎ ﻧﺪﺍﻧﺴﺘﻪ ﺍﻱ ﻛﻪ ﻫﺮﻛﻪ ﺩﺭ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﻫﺎ ﻭ ﺯﻣﻴﻦ ﺍﺳﺖ ﻭ ﭘﺮﻧﺪﮔﺎﻥ ﺑﺎﻝ ﮔﺸﻮﺩﻩ ، ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺗﺴﺒﻴﺢ ﻣﻰ ﮔﻮﻳﻨﺪ ؟ ﺑﻪ ﻳﻘﻴﻦ ﻫﺮﻳﻚ ﻧﻤﺎﺯ ﻭ ﺗﺴﺒﻴﺢ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻣﻰ ﺩﺍﻧﺪ ; ﻭ ﺧﺪﺍ ﺑﻪ ﺁﻧﭽﻪ ﺍﻧﺠﺎم ﻣﻰ ﺩﻫﻨﺪ ﺩﺍﻧﺎﺳﺖ .(٤١) ✅ @naser_alinejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خانوادگی پشت وانت پدر می نشستیم و با ذوق زیارت آقا موم زرد (محمد بن زید)مسیر رو طی می کردیم. آخه کمتر خونه ای ماشین سواری داشت. پراید هم برا خیلی ها آرزو بود . زیارت آقا موم زرد هم برا خودش یه کلاسی داشت ، ایطور نبود که دم و دیقه بیایم. خیلی اوقات هم که می اومدیم یه شب اونجا می موندیم. معمولاً با آمادگی خوبی هم می اومدیم. از دور وقتی گنبد و گلدسته های حرم که پیدامی شد ،یکی از بچه‌ها حتماً این شعر رو می خوند : «دم به دم بر همه دم بر گل رخسار محمد آخرین برج ولایت بر علی شیر خدا ساقی کوثر صلوات» حرم چند تا حجره داشت برا شب خواب، قبل از زیارت هم وسیله ها رو توی یکی از این حجره ها می‌ذاشتیم و می رفتیم. اما من خیلی حس خوبی بشون نداشتم ، چون پشت شون کوه بود و تاریک و در حال و هوای بچگی یه وحشتی از اونجا داشتم. آقا موم زرد برا ما مثه خونه ی یه پدربزرگ بوده .توی این حرم دویدیم و بازی کردیم. هو کشیدیم و روی سنگ هاش سُر خوردیم. و دوستی ما با خانواده پیغمبر از اینجا شکل گرفته. اینجا همیشه محل مناسبی برای جمع های خانوادگی ، افتخار و آبرویی برای منطقه ، پناه گاهی برای مسافران و گردشگران ، آرامشگاهی برای دل شکستگان بوده. ✅ @naser_alinejad
✳️ در باب ساده سازی مشکلات 🔹 اول بگویم که من سعید جلیلی را انسان شریفی می دانم. او جزو معدود سیاستمداران امروز ج. اسلامی است که دامنش از آلودگی ها پاک است ولی وجود چنین خصایصی، نمی تواند لزوما شخص را تبدیل به مدیری کارآمد کند. همانطور که مرحوم رئیسی را چنان نکرد. 🔹 دیروز ایشان در نطق تلویزیونی دو فرار مهم داشتند. 🔴اول آنکه گفتند : "کسانی کشور را سال‌ها معطل سه چهار کشوری کردند که بیشترین خصومت را با ملت ایران داشتند در دنیا حدود ۲۰۰ کشور وجود دارد، با بسیاری از کشورها می توان روابط بسیار خوب و اقتصادی داشت و روابط را توسعه داد." 🔹 این حرف ها از آقای جلیلی تازه نیست. ایشان همواره تابلو عدم نیاز و مذاکره با غرب را برافراشته اند. که خودی خود بد هم نمی تواند باشد، به شرطی که آن را ساده انگاری نکنیم. 🔹 اینکه همه دنیا، 4 کشور نیست 200 کشور دیگر هم وجود دارد حرف غلطی است. چرا؟ چون ده ها کشور از این 200 کشور در قالب اتحادیه های بین المللی مثل اتحادیه اروپا سیاست خارجی و اقتصادی شان را تنظیم می کنند. اینطور نیست که شما بدون توجه به سیاست اتحادیه با اعضای آن رابطه برقرار کنید. از سوی دیگر آیا آن 200 کشور فرضی می توانند بدون در نظر گرفتن منافع امنیتی - سیاسی و اقتصادی با آن 4 کشور با ج. اسلامی روابط عمیق برقرار کنند؟ همه این کشورها از ترس تحریم های این 4 کشور، اصولا سمت ج. اسلامی هم نه آمده اند نه می آیند. اگر این حرف درست بود شما چرا نتوانسته اید طی یک دهه گذشته با یک کشور از این 200 کشور روابط نرمال اقتصادی داشته باشید؟ کدام کشور را می توانید مثال بزنید که بتواند یا بخواهد تحریم های ثانویه آمریکا را نادیده بگیرد؟ شما حتی با چین که دوست و برادر است، هم نتوانسته اید روابط درستی برقرار کنید و قرارداد 25 ساله لنگ تحریم های آمریکا مانده. این کشورها به راحتی بر سر تمامیت ارضی ما معامله می کنند. نمونه اش حمایت چین و روسیه (که مثلا رفقای ما هستند) از ادعای امارات در جزایر سه گانه. این یک فضاحت تمام است که نتیجه اش نگاه غلط ساختاری به روابط بین الملل است. 🔹 اینکه انقلابی ها می گویند قدرت جهانی مهم نیست و ما با تهاتر و حمل دلار با چمدان و اقتصاد مقاومتی و تولید داخل نیازی به روابط جهانی و رفع تحریم نداریم ، همان قدر این مملکت را ویران کرده که نگاه اصلاح طلبانی که می گویند اگر آمریکا نخواهد، ما یک آب هم نمی توانیم گرم کنیم. وجه مشترک هر دوی اینها، ساده سازی مسائل پیچیده است. 🔹جای دیگر می گویند ما عقب ماندگی چند صد ساله را چند ساله جبران می کنیم. خب شما یک سند چشم انداز بیست ساله دارید که اجرایش را از سال 84 شروع کرده اید. طبق سند چشم انداز قرار است ایران در سال 1404 (سال آینده) در تمام حوزه های اقتصادی، قدرت سیاسی، آزادی، عدالت، پیشرفت علم و... رتبه اول منطقه باشد. طبق آخرین گزارش مجمع تشخیص، ما نه تنها به این چشم انداز نرسیدیم بلکه الان در بسیاری از شاخص ها، از سال 84 هم عقب‌تر رفته ایم و اگر همین امروز تحریم ها برداشته شود و فروش نفت نرمال شود، حداقل یک دهه طول می کشد ما به شرایط سال 84 برسیم! خب شما چطور این عقب افتادگی 20 ساله را طی چند سال جبران می کنید که دم از جبران عقب ماندگی چند صدساله می زنید؟ 🔹 این حرفها که سبب می شود دل برخی ساده دلان حزب الهی قنج برود، در واقعیت جایگاهی ندارد. مثل طرح بنزینی آقای جلیلی که در تمام انتخابات ها آن را ارائه می داد و ادعا می کرد اگر اجرا شود، مسئله مصرف بنزین نه تنها حل می شود که مصرف کم هم می شود. این طرح را به دولت کنونی دادند و در کیش به صورت آزمایشی تست شد و دقیقا نتیجه عکس داد و دولت آن را کنار گذاشت. 🔹 واقعیات اداره کشور با خواندن از روی جزوات و تحقیق ها متفاوت است. نگاه آرمانگرایانه ره زن و نوعی آدرس غلط است. .... .... @Falaakhon
وقتی سخن از قدرت "صندوق رای" می‌زنیم برخی می‌گویند آیا چهل و پنج سال کفایت نمی‌کند؟ به این عزیزان باید گفت که فرانسه دویست سال است تمرین دموکراسی کرده است و اکنون از درونش ماری لوپن راسیست و نژادپرست در حال ظهورست. این چه تصوری است که ما داریم و فکر می‌کنیم یکبار که انتخاب کردیم باید سیاست سامان بگیرد و اگر نگرفت باید قهر کرد؟ اصلاً اینطور نیست. مادامیکه شهر برقرارست و انسان در مدینه است پایش سیاست و مشارکت در امور مدینه و شهر و کشور باید وجود داشته باشد. سیدجواد میری @seyedjavadmiri
خطیب جمعه ای آیه ۶۸ آل عمران را می خواند که می فرماید: نزدیک ترین افراد به حضرت ابراهیم کسانی هستند که او را تبعیت کنند. و این آیه را شاهد بر این آورد که نزدیک ترین کاندید ها به ابراهیم رئیسی کسانی هستند که دنباله رو مسیر او باشند.