eitaa logo
ناصرات المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف
709 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
892 ویدیو
200 فایل
اللّهم اجْعَلنِی مِمَّنْ تَنْتَصِرُ بِهِ لِدِینِکَ وَ لَا تَسْتَبْدِلْ بِی غَیْرِی.
مشاهده در ایتا
دانلود
ا⚜️🕋⚜️🕋⚜️🕋⚜️🕋⚜️ ا🕋⚜️🕋⚜️ ا⚜️ ا❁﷽❁ا ⚜️المَرضیّ⚜️ ✨ و كَمْ مِنْ مَلَكٍ فِي السَّماواتِ لا تُغْني شَفاعَتُهُمْ شَيْئاً إِلاَّ مِنْ بَعْدِ أَنْ يَأْذَنَ اللهُ لِمَنْ يَشاءُ وَ يَرْضى 💫 و چه بسيار فرشتگان آسمان‌ها كه شفاعت آن‌ها سودى نمى‌بخشد مگر پس از آنكه خدا براى هركس بخواهد و راضى باشد اجازه [شفاعت] دهد. 🔹 سوره مبارکه نجم، آیه ۲۶ ⚜️ پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) در تفسیر شریفه‌ی فوق فرمودند: 🖋 أنَا وَارِدُكُمْ عَلَى الْحَوْضِ وَ أَنْتَ يَا عَلِيُّ السَّاقِي وَ الْحَسَنُ الرَّائِدُ وَ الْحُسَيْنُ الْآمِرُ ... وَ الْهَادِي الْمَهْدِيُّ شَفِيعُهُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ حَيْثُ لَا يَأْذَنُ إِلَّا لِمَنْ يَشاءُ وَ يَرْضى‏ 🖌 من جلوتر از شما وارد حوض می‌شوم و تو یا علی (علیه السلام) ساقی هستی و بعد از او امام حسن و سپس امام حسین (علیهم السلام) و ... و سپس حضرت هادی المهدی (علیه السلام) شفیع آنان است در روز قیامت؛ در آن هنگام که تنها آنان که مرضیّ خداوند باشند و خدا اذن شفاعت به آنان داده باشد، می توانند شفاعت کنند 📘 مناقب آل أبي طالب عليهم السلام (لابن شهرآشوب) ؛ ج۱ ؛ ص۲۹۲ 📘 بحار الأنوار ؛ ج۲۶ ؛ ص۳۱۶ ☀️ "المَرضیّ" به معنای پسندیده، خشنود و برگزیده خداوند میباشد و از القاب مبارک حضرت مولانا بقیة الله الاعظم (ارواحنا فداه) است. ⚜️ حضرت رسول الله (صلی الله علیه و اله و سلم) فرمودند: 🖋 إنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى رَكَّبَ فِي صُلْبِ الْحَسَنِ نُطْفَةً مُبَارَكَةً زَكِيَّةً ... فَهُوَ إِمَامٌ تَقِيٌّ نَقِيٌّ سَارٌّ مَرْضِيٌ 🖌 خداوند عزوجل در صلب امام حسن عسکری (علیه السلام)، نطفه ای مبارک و پاک را قرار داد؛.. پس او امامی است که تقی ، نقی و مرضیّ می باشد 📘 بحار الأنوار ؛ ج۳۶ ؛ ص۲۰۷ ✨ ... وَالْحُجَّهِ الْقآئِمِ الْمَهْدِی، الْإِمامِ الْمُنْتَظَرِ الْمَرْضِی 📗 دعای استغاثه به حضرت حجه ارواحنا فداه مفاتیح الجنان ✨ فإِنَّهُ الْهادِی الْمَهْدِیُّ ، وَالْقآئِمُ الْمُهْتَدِیُ ، اَلطَّاهِرُ التَّقِیُّ الزَّکِیُّ النَّقِیُّ الرَّضِیُّ الْمَرْضِیُّ الصَّابِرُ ... 📗 صحیفه مهدیه، ج ۱، ص ۴۴۰ یف ┄┅┅❅💠💠 💎💠💠❅┅┅┄ ناصرات المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف ⚜️ 🕋⚜️🕋⚜️ ⚜️🕋⚜️🕋⚜️🕋⚜️🕋⚜️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ا❁﷽❁ا ⚜️ الصدق ⚜️ «و تَمَّتْ كَلِمَةُ رَبِّكَ صدْقاً وَ عَدْلاً لا مُبَدِّلَ لِكَلِماتِهِ وَ هُوَ السَّميعُ الْعَليمُ‏»؛ و كلام پروردگار تو، با صدق و عدل، به حدّ تمام حاصل شد؛ هيچ‌ كس نمى‌تواند كلمات او را دگرگون سازد، و او شنوندۀ داناست. ﴿ سوره مبارکه انعام آیه ۱۱۵ ﴾ ا┅═✧❁ ⚜️ ❁✧═┅ا «صدق» در اصل لغت به معنای تمامیت و صحت، و مطابقت با حق و واقع است، از اینرو سخن راست را که مطابق واقع و حق است، به کلام صدق تعبیر کرده اند (۱). این لفظ در بطن و حقیقت معنا، به ولایت آل الله (علیهم السلام) معنا شده است؛ «الصّدق ولایَتُنا اهل البیت (علیهم السلام)» (۲). ازاینرو حضرت خاتم الأوصیاء مولانا بقیة الله الأعظم (أرواحنا فداه) در نصوص به «صدق» و «صادق» ملقب شده اند و لسان مبارکشان به «لسان صدق» توصیف شده است (۳)؛ به این معنا که وجود مبارکشان، به عنوان وارث ولایت آل الله، حقّ و حقیقت، و مبنا و مصدرِ حقیقت واقع عند الله است و لذا صادق یعنی بر حق بوده و کلامشان جز به حق و حقیقت نمی باشد. چنانچه در نصوص آمده است: «الْإِمَامُ‌ ... يُكْتَبُ عَلَى عَضُدِهِ‌ "وَ تَمَّتْ كَلِمَةُ رَبِّكَ صِدْقاً وَ عَدْلًا" فَهُوَ الصِّدْقُ وَ الْعَدْلُ ...» (۴)؛ بر بازوی مبارک امام این آیه مبارکه نوشته شده: «وَ تَمَّتْ كَلِمَةُ رَبِّكَ صِدْقاً وَ عَدْلًا»، پس او صدق و عدالت است. «... امّا الصّادقون فخاصّة لاخى علىّ و الاوصياء من بعده الى يوم القيامة ...» (۵)؛ مراد از صادقون، على (عليه السّلام) و جانشينان بعد از او تا روز قيامت مى ‏باشند. «اللهمّ صلّ على حجّتك في أرضك ... و الساطع بالحكمة و الصدق‏» (۶)؛ خدایا درود فرست بر حضرت مهدی (أرواحنا فداه) حجتت بر روی زمین ... آن روشن کنندۀ به حکمت و صدق. «یخْرُجُ مِنْ صُلْبِهِ [الامام الحسن العسکری] کَلِمَهُ الْحَقّ وَلِسانُ الصِّدْقِ وَمُظْهِرُ الْحَقِ» (۷)؛ کلمه الحق و لسان صدق و اظهار کننده حقّ، فرزند امام عسکری (علیه السلام) می باشد. «الناطق بالحكمة و الصدق» (۸)؛ امام زمان (أرواحنا فداه) نطق ‏كننده به حكمت و راستگويى است. ا┅═✧❁ منابع ❁✧═┅ا (۱) التحقيق في كلمات القرآن الكريم، ج‏ ۶، ص ۲۱۵ (۲) تاویل الآیات الظاهره، ص ۵۰۵ (۳) إلزام الناصب في إثبات الحجة الغائب عجل الله تعالى فرجه الشريف، ج‏ ۱، ص ۴۳۱ و ۴۳۲ (۴) بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏ ۲۵، ص ۱۶۹ (۵) البرهان في تفسير القرآن، ج‏ ۲، ص ۸۶۴ (۶) إلزام الناصب في إثبات الحجة الغائب عجل الله تعالى فرجه الشريف، ج‏ ۲، ص ۸۳ (۷) بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج ۳۶، ص ۳۴۸ (۸) بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏ ۹۱، ص ۴
ا🕋✨🕋✨🕋✨🕋 ا🕋✨🕋✨🕋 ا🕋✨🕋 ا🕋 ا❁﷽❁ا 🖊(۱۵۰) نام مبارک⚜الفاتِق⚜ ✨اَلسَّلامُ عَلَی وَلِیِّ اللَّهِ الْفاتِقِ الرَّاتِقِ.... 📖 أَ وَ لَمْ يَرَ الَّذينَ كَفَرُوا أَنَّ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ كانَتا رَتْقاً فَفَتَقْناهُما وَ جَعَلْنا مِنَ الْماءِ كُلَّ شَيْ‌ءٍ حَيٍّ أَ فَلا يُؤْمِنُونَ آيا كافران نديدند كه آسمان‌‌ها‌‌ و زمين به هم پيوسته بودند، و ما آن‌ها‌‌ را از يكديگر جدا ساختيم و هرچيز زنده‌اى را از آب آفريديم؟ آيا ايمان نمى‌آورند؟! 📗سوره مبارکه انبیاء آیه ۳۰ ✨وَأَنَّکَ خازِنُ کُلِّ عِلْمٍ، وَفاتِقُ کُلِّ رَتْقٍ... گواهی می دهم که تو گنجینه هر دانشی هستی و گشاینده هر بسته ای... 📗زیارت حضرت صاحب الامر 🧷نام مبارک "الفاتِق" در لغت به معنای شکافنده و پاره کننده است اما اشاره به کسی که کارها را رسیدگی می کند، و به رتق و فتق امور می پردازد، گره ها و مشکلات را حل می کند نیز دارد؛ به عبارت دیگر گشایشگر و گشاینده امور است. ✨لاَ فَرْقَ بَيْنَكَ وَ بَيْنَهَا إِلاَّ أَنَّهُمْ عِبَادُكَ وَ خَلْقُكَ فَتْقُهَا وَ رَتْقُهَا بِيَدِكَ بَدْؤُهَا مِنْكَ وَ عَوْدُهَا إِلَيْكَ‏... و ميان تو و آنها جدايى نيست جز آنكه آنان بنده و مخلوق تواند فتق و رتق آن آيات به دست تو و آغاز و انجامش بسوى توست. 📗توقیع ناحیه مقدسه در ماه رجب ✍حضرت گره گشا! بی شک گره ای که فقط با دستان شما باز می‌شود محال است به وسیله ی ما باز شود؛ هرچه باشد دست شما دست خداست و دست خدا بالاتر از همه ی دست‌ها... "تا نیایی! گره از کارِ بشر وا نشود! " 🕋 🕋✨🕋 🕋✨🕋✨🕋 🕋✨🕋✨🕋✨🕋
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
ا❁﷽❁ا «اللَّهُمَ‏ انّى‏ أَسْئَلُک ‏ أَنْ تَجْعَلَنِی مِمَّنْ تَنْتَصِرُ بِهِ لِدِینِکَ » 🔊 | حکایتی شنیدنی از عنایت امیرالمومنین علیه السلام به یک طلبه 💎 به ذره گر نظر لطف بوتراب کند 💠به آسمان رود و کار آفتاب کند ... 📖 برگرفته از کتاب داستان‌ها و حکایت‌های عبرت‌آموز ✍️ به قلم استاد حسین انصاریان ┄┅┅❅💠💠 💎💠💠❅┅┅┄ 🌕مولای من ماه خدا! 💎گر مرا هیچ نباشد نه به دنیا نه به عقبی 💠چون تو دارم همه دارم دگرم هیچ نباید 💎دل به سختی بنهادم پس از آن دل به تو دادم 💠هر که از دوست تحمل نکند عهد نپاید 💠ورود به حوزه علمیه ، در مسیر تحقق جامعه مهدوی🔰🔰 💠http://go2l.ir/n6bSi ┄┅┅❅💠💠 💎💠💠❅┅┅┄ 💠 ناصرات المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف 💎اللَّهُمَ‏ انّى‏ أَسْئَلُک ‏ أَنْ تَجْعَلَنِی مِمَّنْ تَنْتَصِرُ بِهِ لِدِینِکَ 💠 .
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 انیمیشن زیبای «پایان اسرائیل» کانال رسمی حوزه‌های علمیه خواهران | 🌸 @kowsarnews
ا❁﷽❁ا ✨يَسْأَلُونَكَ عَنِ الْأَهِلَّةِ قُلْ هِيَ مَوَاقِيتُ لِلنَّاسِ وَالْحَجِّ وَلَيْسَ الْبِرُّ بِأَنْ تَأْتُوا الْبُيُوتَ مِنْ ظُهُورِهَا وَلَكِنَّ الْبِرَّ مَنِ اتَّقَى وَأْتُوا الْبُيُوتَ مِنْ أَبْوَابِهَا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ (سوره بقره، آیه ۱۸۹) ا┄┄┅═✧❁ ✨ ❁✧═┅┄┄ا 🔰از القاب مبارک حضرت مولانا بقیة الله الاعظم (أرواحنافداه) «باب الله» است. معرفت به وجود مقدس آن حضرت، راه رسیدن به ذات اقدس إله می باشد و جز این درگاه، راهی به سوی خدا نیست. ☑️حضرت مولانا باقرالعلوم (علیه السلام) در تفسیر «أبواب»، ذیل شریفه ۱۸۹ سوره مبارکه بقره فرمودند: ▫️آل محمد (علیهم السلام) أَبْوَابُ اللَّهِ وَ سَبیلُه وَ الدُّعَاهًْ إِلَی الْجَنَّهًْ وَ القَادَة إلَیها الْأَدِلَّاءُ عَلَیْهَا إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَهًْ(۱). ▪️آل محمد (علیهم السلام)، أبواب الله و سبيل او هستند [درگاه و راه رسیدن به خداوند عزوجل اند] و تا روز قیامت دعوت کننده به سوی بهشت و دلیل و راهنما به سوی آن می باشند. ☑️و نیز حضرت صادق الائمه (علیه السلام) فرمودند: ▫️الْأَوْصِيَاءُ هُمْ أَبْوَابُ‏ اللَّهِ‏ عَزَّ وَ جَلَّ الَّتِي يُؤْتَى مِنْهَا وَ لَوْلَاهُمْ مَا عُرِفَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ وَ بِهِمُ احْتَجَّ عَلَى خَلْقِهِ‏(۲) ▪️اوصیاء [وجود مقدس أئمه علیهم السلام] أبواب خداوند عزوجل هستند که از آن باید وارد شد [و به خدا رسید] و اگر ایشان نبودند، خداوند عزوجل شناخته نمی شد 🖋در عبارات زیارات مخصوصه حضرت مولانا بقیة الله الاعظم (أرواحنا فداه) حضرتشان را با همین لقب مبارک مورد سلام و خطاب قرار می‌دهیم: ✨السَّلامُ عَلَیکَ یا بابَ اللَّهِ وَدَیانَ دِینِهِ(۳) ✨أینَ بابُ اللَّهِ الَّذِی مِنْهُ یؤْتی(۴) ✔️باب الحسین؛ باب الله(۵): أقرب طريق الي الله، حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) اند و مفتاح این باب، بکاء بر آن حضرت می باشد. همان امری که شاخصه حضرت مولانا بقیة الله الاعظم (أرواحنا فداه) در هر صبح و شام می باشد: ✨يا جَدَّاه.. فلَأَنْدُبَنَّكَ صَبَاحاً وَ مَسَاءً وَ لَأَبْكِيَنَّ عَلَيْكَ بَدَلَ الدُّمُوعِ دَماً‌ (۶) 📔منابع: (۱).تفسير العياشي، ج۱ ص۸۶ (۲).تأويل الآيات الظاهرة في فضائل العترة الطاهرة ؛ ص۹۲ (۳).زیارت آل یاسین (۴).دعای شریف ندبه (۵).البرهان في تفسير القرآن، ج‏۳، ص ۲۳۲: [ إِن‏ّ الْحُسَيْنَ بَابٌ مِنْ أَبْوَابِ الْجَنَّةِ مَنْ عَادَاهُ‏ حَرَّمَ اللَّهُ عَلَيْهِ رَائِحَةَ الْجَنَّةِ] (۶).زیارت ناحیه مقدسه
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💎هدیه محضر مولا صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ؛❅💠💠 💎💠💠❅ 💠 ناصرات المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ا🔲🔳🔲🔳 ا🔳🔲 ا🔲 ا🔳 ا❁﷽❁ا 🔳 علَيْكُمْ بِالتَّفَقُّهِ وَ لَا تَكُونُوا أَعْرَاباً ظهور آیه شریفه ۱۲۲ سوره توبه (لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّين)؛ و نیز روایت امام کاظم (علیه السلام) (فَإِنَّ الْفِقْهَ مِفْتَاحُ الْبَصِيرَةِ وَ تَمَامُ الْعِبَادَةِ وَ السَّبَبُ إِلَى الْمَنَازِلِ الرَّفِيعَةِ وَ الرُّتَبِ الْجَلِيلَةِ فِي الدِّينِ وَ الدُّنْيَا)؛ دلالت داشت بر اینکه فقه توقف بر احکام ظاهری عملی نیست، بلکه مراد شارع از امر به تفقه در دین، تفهّم در حقیقت دین، غور در معاریض و الحان کلام معصوم و وصول به معرفة الإمام است. برای درک أفضل و أحسن این معنا از روایت دیگری که ذیل آیه شریفه ۱۲۲ سوره توبه آمده استفاده می کنیم. این روایت که در مقام تشریح معنای فقه است، می تواند أدل الدلیل برای تایید مقصود ما باشد. ▪️امام صادق (علیه السلام) می فرمایند: «تَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ، فَإِنَّهُ مَنْ لَمْ يَتَفَقَّهْ مِنْكُمْ فَهُوَ أَعْرَابِيٌّ‏»؛ در دین تفقه کنید، پس همانا کسی از شما که در دینش تفقه نکند، أعرابی است. 📓بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج۱، ص۲۱۵ 🔸 آغاز روایت شریفه با صیغه امر است که ظهور بر وجوب دارد، سپس امام (علیه السلام) علت وجوب را در جمله بعد تبیین می فرمایند. یعنی تفقه و تضلع در فهم دین بخاطر این است که اگر کسی تلاش در این فهم نکند، أعرابی است. پس از مفاد این روایت به دست می آید که عدم تفقه مساوق اعرابی بودن است. محتوای روایت مذکور، با أسناد دیگری در منابع آمده است: ▪️همان حضرت (علیه السلام) می فرمایند: «عَلَيْكُمْ بِالتَّفَقُّهِ فِي دِينِ اللَّهِ وَ لَا تَكُونُوا أَعْرَاباً، فَانَّهُ مَن لَم یَتَفَقَّه فی دینِ الله لَم یَنظُرِ اللهُ الیهِ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَ لَم یُزَکِّ لَهُ عَمَلاً». 📓الكافي (ط - الإسلامية)، ج‏۱، ص۳۱ 🔸 بار دیگر در این روایت حضرت در سیاق و هیئت امر، به تفقه در دین دستور می فرمایند. امر بر تفقه در قالب جمله مرکبی است که صدر آن پایه و بیانگر مراد اصلی حضرت می باشد و ذیل آن پیرو و بعبارتی می تواند مفسّر کلام ایشان باشد. اتصال جملات پایه و پیرو با حرف "واو" است. به طور کلی استعمال "واو" در زبان عربی جهت ايجاد نسبت ميان معاني مختلف و ارتباط بين المفاهيم است. به بیانی دیگر تفقه در تقابل با أعرابی قرار گرفته که مفسّر معنای فقه است. یعنی کسی که در فهم دین تلاش نمی کند، أعرابی است. ◀️ همانطور که ملاحظه شد، اسلوب و سیاق این روایات واحد است. تعریف فقه در این روایات در قالب «تعرف الاشیاء بأضدادها» بیان شده است. به عبارت دیگر "مَنْ لَمْ يَتَفَقَّهْ" مساوق "أَعْرَابِي" است؛ «تَفَقَّهُوا وَ إِلَّا أَنْتُمْ أَعْرَابٌ جُهَّالٌ». یعنی کسی که فهم عمیق در دین ندارد، أعرابی یا بسیار جاهل است. 🔳 🔲 🔳🔲 🔲🔳🔲🔳
🔲فضل زيارة علي ابن موسي الرضا بطوس 📜عَنْ مولانا أَبِي الْحَسَنِ مُوسَى الرضا عليه السلام قَالَ: مَنْ زَارَ قَبْرَ وَلَدِي عَلِيٍّ كَانَ لَهُ عِنْدَ اللَّهِ كَسَبْعِينَ‏ حَجَّةً مَبْرُورَةً قَالَ قُلْتُ سَبْعِينَ حَجَّةً قَالَ نَعَمْ وَ سَبْعِينَ أَلْفَ حَجَّةٍ قَالَ قُلْتُ سَبْعِينَ أَلْفَ حَجَّةٍ قَالَ رُبَّ حَجَّةٍ لَا تُقْبَلُ مَنْ زَارَهُ وَ بَاتَ عِنْدَهُ لَيْلَةً كَانَ كَمَنْ زَارَ اللَّهَ فِي عَرْشِهِ قَالَ نَعَمْ إِذَا كَانَ يَوْمُ الْقِيَامَةِ كَانَ عَلَى عَرْشِ الرَّحْمَنِ أَرْبَعَةٌ مِنَ الْأَوَّلِينَ وَ أَرْبَعَةٌ مِنَ الْآخِرِينَ فَأَمَّا الْأَرْبَعَةُ الَّذِينَ هُمْ مِنَ الْأَوَّلِينَ- فَنُوحٌ وَ إِبْرَاهِيمُ وَ مُوسَى وَ عِيسَى علیهم‌السلام وَ أَمَّا الْأَرْبَعَةُ مِنَ الْآخِرِينَ- فَمُحَمَّدٌ وَ عَلِيٌّ وَ الْحَسَنُ وَ الْحُسَيْنُ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِمْ ثُمَّ يُمَدُّ الْمِضْمَارُ فَيَقْعُدُ مَعَنَا مَنْ زَارَ قُبُورَ الْأَئِمَّةِ علیهم‌السلام إِلَّا أَنَّ أَعْلَاهُمْ دَرَجَةً وَ أَقْرَبَهُمْ حَبْوَةً زُوَّارُ قَبْرِ وَلَدِي عَلِيٍّ علیه‌السلام‏
✨باز هم وقت سحر گريه و آه آوردم ✨به درِ خانهٔ تو باز پناه آوردم ✨رو سياهم كه نشد توبهٔ من مقبولت ✨واى بر من كه فقط بار گناه آوردم ✨مهربانِ دل من...رد نكنم از در خويش ✨من پشيمان شده ام...روى سياه آوردم ✨اشک هاى منِ بيچاره سراب است ولى ✨دلخوش از اينكه به درگاه تو چاه آوردم ✨جان زهرا كمكم كن..آبرويم را بخر ✨به در خانهٔ تو باز پناه آوردم
✨أَمّٰا إِنْ كٰانَ مِنْ أَصْحٰابِ الْيَمِينِ* فَسَلاٰمٌ لَكَ مِنْ أَصْحٰابِ الْيَمِينِ (سوره واقعه،‌آیه۹۰ و ۹۱) ✨و ما قَدَرُوا اللَّهَ حَقَّ قَدْرِهِ وَ الْأَرْضُ جَميعاً قَبْضَتُهُ يَوْمَ الْقِيامَةِ وَ السَّماواتُ مَطْوِيَّاتٌ بِيَمينِهِ سُبْحانَهُ وَ تَعالى‏ عَمَّا يُشْرِكُونَ (سوره زمر،‌آيه ۶۷) ✨إِنَّ الَّذِينَ يُبايِعُونَكَ إِنَّما يُبايِعُونَ اللَّهَ يَدُ اللَّهِ فَوْقَ أَيْدِيهِمْ فَمَنْ نَكَثَ فَإِنَّما يَنْكُثُ عَلى‏ نَفْسِهِ وَ مَنْ أَوْفى‏ بِما عاهَدَ عَلَيْهُ اللَّهَ فَسَيُؤْتِيهِ أَجْراً عَظِيماً (سوره فتح، آيه ۱۰) ا┄┄┅═✧❁ ✨ ❁✧═┅┄┄ا 🔰از القاب مبارک حضرت مولانا بقیة الله الاعظم (أرواحنافداه) «الیمین» است. وجود مبارک آن حضرت «یمین الله» اند ؛ ید باسطه ذات اقدس اله می باشند و شیعیانشان اصحاب الیمین نامیده می شوند. ✔️مطابق احادیث، وجود مقدس ائمه اطهار (علیهم السلام) «یمین الله» می باشند: نَحْنُ يَمِينُ‏ اللَّهِ‏ (۱) ؛ بدین معنا که «ید باسطه» ذات اقدس اله اند که کلّ‌ شیء ‌در اختیار مطلق آنان قرار داده شده است [در دست راست قرار داشتن، دلالت دارد بر اختیار کامل] چنانکه در شریفه ۶۷ سوره مبارکه زمر می خوانیم: «..وَ السَّماواتُ مَطْوِيَّاتٌ بِيَمينِهِ.» ✔️و حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و اله و سلم) نیز لقب مبارک «یمین الله» را با «ید الله المبسوطة» در ارتباط دانسته و فرمودند: لِعَلِيٍّ سَبْعَةَ عَشَرَ اسْماً ...وَ هُوَ جَنْبُ اللَّهِ وَ نَفْسُ اللَّهِ وَ يَمِينُ‏ اللَّهِ‏ عَزَّ وَ جَلَّ قَوْلُهُ‏ «بَلْ يَداهُ مَبْسُوطَتانِ يُنْفِقُ كَيْفَ يَشاء» (۲) ▫️از اسماء امیرالمومنین علی (علیه السلام) ، یمین الله است و این همان قول خداوند عزوجل می باشد که «دو دست خداوند عزوجل باز است» (سوره مائده ،‌آيه ۶۴). ✔️از آنجا که «یمین» به یُمن و خیر و برکت نیز معنا می شود، آن حضرت در حدیثی دیگر بیان فرمودند که هر دو دست ذات اقدس اله، «یمین» است: ‏وَ كِلْتَا يَدَيْهِ يَمِينٌ (۳). ☑️فلذا در آيات حضرت قرآن، شیعیان امیرالمومنین علی (علیه السلام) «اصحاب الیمین» نامیده شده اند: أصْحٰابَ الْيَمِينِ ، هُمْ شِيعَتُنَا أَهْلَ الْبَيْتِ (علیهم السلام). (۴) 🖋مطابق حدیث شریف مولانا الصادق (علیه السلام)، حضرت مولانا بقیة الله الاعظم (ارواحنا فداه) پس از ظهور، بر کعبه تکیه زده و دست مبارکشان را بالا آورده و می فرمایند: این «ید الله و یمین الله» است و آیه ۱۰ سوره مبارکه فتح را تلاوت می نمایند تا همگان را به بیعت با وجود مبارکشان دعوت نمایند(۵) : ▫️يسند القائم (عليه السلام) ظهره إلى البيت الحرام، فيمد يده المباركة فترى بيضاء من غير سوء، فيقول: هذه يد اللّه و يمين‏ اللّه‏، ثم يتلو هذه الآية: إِنَّ الَّذِينَ يُبايِعُونَكَ إِنَّما يُبايِعُونَ اللَّهَ يَدُ اللَّهِ فَوْقَ أَيْدِيهِمْ ..(سوره فتح، آیه ۱۰). 📔منابع (۱).بحار الأنوار ؛ ج۲۵ ؛ ص۲۲ (۲). الفضائل (لابن شاذان القمي) ؛ ص۱۷۵ (۳).بحار الأنوار ؛ ج۶۵ ؛ ص۱۴ (۴).البرهان في تفسير القرآن ج۵ ص۵۳۰ و ص۲۷۶ (۵).حلية الأبرار في محمد و آله الأطهار، ج۶ ص۳۷۹
در دوره نباید نسبت به برپایی حکومت عدل الهی بی تفاوت بود؛ بلکه باید رغبت و اشتیاق خود را نسبت به آن ابراز کرد.