eitaa logo
کانال رسمی آیت الله ناصری
9.1هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
287 ویدیو
2 فایل
تنها کانال رسمی انتشار بیانات حضرت آیت الله ناصری اصفهانی (قدس سره) در ایتا
مشاهده در ایتا
دانلود
‍ ⚜بر گرفته از سخنراني هاي آيت الله ناصري⚜ براي هر يك توماني كه من در این دنیا از كسي بخورم و به او ندهم و به او ظلم بكنم ـ و الله العلي العظيم ـ روز قيامت، مي آيد جلوي من را مي گيرد و مي گويد: پول من را بده. جواب مي دهم: اينجا كه پول نيست. مي گويد: من هم رهايت نمي كنم. پول من را بده. هر چه مي گويم، پول خود را مي خواهد. براي هر يك تومان، هفتاد نماز مقبول از من مي گيرد. در روايتي دارد هفتاد هزار نماز مقبول از من مي گيرد. اگر بگويم من اين قدر نماز مقبول ندارم، به جاي طلبي كه از من دارد، گناهان او را به من مي دهند.* پ ن: وسائل الشيعة، ج 18 ،ص 318؛ بحار الانوار، ج 7 ،ص 274. كانال رسمي آيت الله ناصري @naseri_ir
‍ ⚜بر گرفته از سخنراني هاي آيت الله ناصري⚜ نبي اكرم صلی الله علیه و آله با اصحاب نشسته بودند. حضرت فرمودند: «بيچاره چه كسي است؟» يك نفر گفت: «كسي كه مثلا دختر بزرگ داشته باشد و دست او هم خالي باشد». يك كسي گفت: «كسي كه بدهكار باشد و طلبكار، بر در خانه بيايد و آبرويش را ببرد». يك كسي گفت: «كسي كه بي خانمان باشد.» هر كسي يك چيزي گفت. حضرت فرمودند: «نه اينها بيچاره نيستند. بيچاره، شخصي است كه از دنيا برود و حق الناس بر گردن او باشد». روز قیامت جلوی او را مي گيرند. حج رفته است؛ كربلا رفته است؛ عمره رفته است؛ مثلا ناصري منبر رفته است؛ همه اينها را از او مي گيرند و به طلبکارها می دهند. از بس طلبكارها زيادند، اعمال صالح و ثواب كم مي آورد. در نتيجه به اندازه طلبشان از گناهان طلبكاران به او مي دهند. گناهان خودش كه بود، گناهان آنها هم اضافه شد. حضرت فرمودند: «اين شخص، بيچاره است».* پ ن: انوار نعمانیه، ص349. كانال رسمي آيت الله ناصري @naseri_ir
‍ ⚜بر گرفته از سخنراني هاي آيت الله ناصري⚜ در ذیل این آیات که حضرت حق می‌فرماید: «وَ الشَّمْسِ وَ ضحیها؛ قسم به خورشید و روشنایی آن» راوی سؤال می‌کند: «مراد از این شمس چیست؟» حضرت صادق علیه السلام فرمودند: «مراد نبی‌اکرم صلی الله علیه و آله است».* این روایت، مؤید همان روایت قبل است که فرمود: «إنَّکَ شَمْسٌ و الاَنْبیاءُ کَواکِبُ». حالا به چه مناسبت ایشان مانند شمس هستند؟ یعنی همان طوری که خورشید طلوع می‌کند، همۀ ظلمت‌ها از بین می‌رود، خورشید نبوت نبی اکرم صلی الله علیه و آله که در این منظومه جلوه کرد، از حقایق، پرده برداشته شد؛ از مراتب توحید، از مراتب نبوت، از مراحل ولایت، پرده برداشته شد. به وسیله شمس طالعه ایشان کشف حجب شد. ممکن است این، دلیلِ تعبیر به شمس باشد. پ ن: كافی، شیخ کلینی، تهران، دارالکتب الاسلامیه، 1365 ش، ج 8، ص50. كانال رسمي آيت الله ناصري @naseri_ir
‍ ⚜بر گرفته از سخنراني هاي آيت الله ناصري⚜ داستان غلامِ با معرفت غلامي بود كه ارتباط او با خدا بسيار خوب بود؛ بنده خدا بود و بنده نفسش نبود. روزي شخصي كه مي‌خواست غلامي بخرد، او را پسنديد و خريد يكي، دو سه شب خوابيد و ديد كه مولا از اول شب، تا صبح مي‌خوابد. با خودش گفت: «اين طور كه نمي‌شود». يك شب نصف شب كه شد، مولا را صدا زد و گفت: «پا شو». پرسيد: «چه خبر است؟» گفت: «قافله حركت كرده است. آن‌ها كه خواهان سير الي الله هستند، آن‌ها كه با خدا كار دارند، آن‌ها كه مي‌خواهند پرونده‌ گناهان گذشته شان را ببندند، آن‌ها كه از گناهان گذشته خود پشيمان شده‌اند، دارند به سوي خدا مي‌روند و قافله آن‌ها حركت كرد؛ بلند شو». گفت: «بگذار ما بخوابيم. خدا كريم است». غلام گفت: «خيلي خوب». دوباره يك ساعت بعد از آن گفت: «مولا! قافله رفت. عقب ماندي». گفت: «بگذار بخوابيم. خدا كريم است». فردا كه شد، مولابرده خود را بر سر زمين‌هاي خود برد. مولا، دستورهاي لازم را براي آباد كردن آن‌ها داد و گفت: «اين زمين را شخم بزن». غلام زمين را شخم زد و آن را براي كشت و زرع، مهيا كرد. بعد مولا گندم داد و گفت: «اين گندم‌ها را بگير و در اين زمين بپاش». گفت: «چشم مولا». مدتي بعد، مولا گفت: «برويم سر زمين و كشت و زرعي كه كرده‌اي را ببينيم». غلام گفت: «خيلي خوب. برويم آقا». آمدند سر زمين و ديدند جو سبز شده است. مولا گفت: «اين زمين مگر مال ما نيست؟» گفت: «چرا مولا». گفت: «من گندم به تو دادم اينجا بكاري؛ ولي جو سبز شده است». گفت: «صحيح است». پرسيد: «آخر چرا چنين شد؟» گفت: «قربان! گندم‌ها را به همسايه دادم و به جاي آن، جو گرفتم و كاشتم. گفتم: خدا كريم است. ان شاء الله گندم سبز مي‌شود». مولا گفت: «غلام! چرا اين قدر ناداني؟ تا به حال چه كسي جو كاشته و گندم چيده است؟» گفت: «مولا! چه کسي از اول شب، تا صبح خوابيد و روز قيامت سرافراز شد؟» و به اين وسيله مولايش را متنبه کرد. اينکه هميشه بگوييم: خدا كريم است كه نمي‌شود. خدا كريم هست؛ ولي بكار و بچين، بعد بگو: خدا كريم است. درِ خانه خدا برو، جزع و فزع بكن، التماس بكن، و بعد، بگو: خدا كريم است. اما اينکه چشم من باز باشد و هر جا مي‌خواهد بيفتد، بيفتد. زبانم هم رها باشد غيبت، تهمت، فحاشي، هرچه مي‌خواهم بكنم. و بعد بگويم: خدا كريم است، اين طور نيست. كانال رسمي آيت الله ناصري @naseri_ir
‍ ⚜بر گرفته از سخنراني هاي آيت الله ناصري⚜ مرحوم آيت الله دربندی خیلی ولایتی و مُلاّ و مجتهدِ مسلم بوده است. آن مرحوم در ولایت، خیلی فوق العاده بوده است. ایشان از داخل ایوان طلای حضرت امیر علیه السلام مي‌خواستند به کفشداری حرم مطهر بیایند كه به شیخ انصاری رحمت الله علیه برخورد مي‌كنند. بعد از صاحب جواهر، پناه و ملجأ شیعه در دنیا، شیخ انصاری ـ اعلی الله مقامه الشریف ـ شد. کتاب‌های ایشان را رسماً در حوزه تدریس مي‌کنند. ايشان خیلی فوق العاده و از اولیاي الهی بود. مرحوم دربندي به ايشان عرض مي‌کند: «آقا شما که ملاذ و ملجأ شیعه هستید و نظرتان بین شیعه‌های دنیا محترم است، آيا جایز می‌دانید کسی عتبة اميرالمؤمنين را ببوسد؟!» شیخ انصاری فرمودند: «خیر؛ جایز نیست. ما کجا و بوسيدن عتبة(پايين در حرم ) علی علیه السلام کجا؟ عتبه علی علیه السلام را امام حسن و امام حسین علیهما السلام باید ببوسند. سلمان و اباذر باید ببوسند. میثم تمار باید ببوسند. ما کجا و بوسيدن عتبه علی علیه السلام کجا؟ آن‌ها باید ببوسند. بله؛ از یک حیث جایز است ما ببوسیم؛ اما نه به عنوان عتبه علی؛ بلكه به عنوان اینکه جای پای زوار حضرت ابا الفضل علیه السلام است. چون جای پای زوار حضرت اباالفضل است، اینجا را مي‌بوسیم، نه به عنوان عتبه علی علیه السلام». موقعی که مرحوم شیخ انصاری خود را مقابل اهل بيت عليهم السلام اين چنين مي‌داند پس حساب ما معلوم است. كانال رسمي آيت الله ناصري @naseri_ir
‍ ⚜بر گرفته از سخنراني هاي آيت الله ناصري⚜ هر چیزی اثری دارد. جمادات و نباتات هر يک، اثری دارند. اعمال و رفتار و گفتار ما هم هر یک، اثری دارند. این قابل قبول است و حرفی در آن نیست. هر فعلی، اثری دارد. بعضی از این آثار ظاهري است که من و شما مي‌بینیم؛ اما اعمال و رفتار و کردار ما یک آثار باطنی هم دارد، غیر از آنکه من و شما مي‌بینیم. در اواخر كتاب معراج السعاده، مرحوم نراقي بيان كرده كه نماز، چه صورت برزخی دارد؟ روزه چه صورت برزخی دارد؟ قرآن خواندن چه صورتی دارد؟ كانال رسمي آيت الله ناصري @naseri_ir
‍ ⚜بر گرفته از سخنراني هاي آيت الله ناصري⚜ در روایت داریم که «رُبَّ تَالِي القُرآن وَ القُرآنُ یَلعَنُهُ؛ خیلی از اشخاص هستند قرآن مي‌خوانند؛ اما قرآن آن‌ها را لعنتشان مي‌کند»؛ مثلاً کسی که ربا مي‌خورد، در حالي كه آیه ربا را هم مي‌خواند، آيا این شخص را قرآن لعنت نمی کند؟ قطعاً او را لعن مي‌کند. کسی که آیه ظلم را و انتقام گرفتن خداوند از ظالم را در قرآن مي‌خواند، اما باز ظلم مي‌كند، آيا قرآن او را لعن نمی کند؟ آن خواهری که بی بند و بار است و حجابش را رعایت نمی کند، وقتی آیه حجاب را در قرآن مي‌خواند، این آیه او را لعن نمی‌کند؟ كانال رسمي آيت الله ناصري @naseri_ir
‍ ⚜بر گرفته از سخنراني هاي آيت الله ناصري⚜ كرامتي از اولياي الهي یکی از بزرگان كه در قيد حيات و از علماي مهم قم هستند، نقل مي‌کردند كه: یکی از مردان خدا به منزل ما آمد. دیدیم از اولیای الهی است و طی الارض و طی الهواء دارد. ظهر او را نگه داشتیم. مشغول صحبت بودیم و ما را موعظه و نصیحت مي‌کرد که یک نفر در زد. در را باز کردم و دیدم یکی از رفقا است. گفتم: «فلانی! خوشا به سعادت تو. بیا یکی از اولیای الهی و از همراهان امام زمان علیه السلام اینجاست. بیا او را ببین». تا آن شخص وارد شد، آن مرد الهی بلند شد و در حالي كه دماغش را گرفته بود، به رفيق ما گفت: «بیرون، بیرون، جُنُب، جُنُب، رفيق ما رنگ از صورتش پرید و برگشت و از خانه بیرون رفت. من هم نشستم و خجالت کشیدم؛ ولي به آن ولی خدا حرفی نزدم. یک مقداری نشستیم، تا اينكه گفت: «خوب، اجازه دهید مرخص بشویم». گفتم: «دفعه بعد، چه وقت تشریف مي‌آورید؟» گفت: «من خودم اینجا نيامدم که بگویم بعد چه وقت می‌آیم؟ به من اجازه دادند که اینجا آمدم. دفعه بعد را هم خدا مي‌داند. شاید هم تا آخر نیامدم». آن مرد الهي رفت و چیزی طول نکشید که رفیق ما آمد؛ در حالي كه غسل کرده بود و عرق از سر و صورت او مي‌چکید. به او گفتم: «مؤمن! چه شد؟ قضيه چه بود؟» گفت: «صبح که بیدار شدم، دیدم غسل بر من واجب شده است؛ ولي براي كاري عجله داشتم. گفتم: حالا مي‌روم سراغ كارم و بعد از آن، می‌روم غسل مي‌كنم. وضو گرفتم و رفتم؛ اما بعد فراموش کردم که غسل برایم واجب شده است و نماز ظهر و عصرم را هم بدون غسل خواندم. ناهارم را هم خوردم و آمدم به شما سری بزنم، تا اینكه آن آقا این حرف را زد و يادم آمد كه غسل برايم واجب شده بود. دویدم و رفتم غسلم را کردم. نمازم را هم هنوز نخواندم». آن ولي خدا گفته بود: «بوی تعفنش، محله را گرفته است». بله برادر من! هر عملي يك اثري دارد؛ مثلاً وقتی وضو گرفتی، یک نورانیتی با تو هست که خودت نمی بینی، من هم نمی بینم. اما آن‌ها که چشمشان باز است، مي‌بینند. وضو نداشته باشی، یک گرد و غباری اطراف تو دور مي‌زند. من نمی بینم؛ ولي آن‌ها که مي‌بینند، مي‌فهمند و مي‌گویند، اما اگر جنابت باشد، این گرد و غبار تبدیل به ظلمت مي‌شود و همان بوی تعفني را دارد كه ماشین‌هاي تخليه چاه فاضلاب دارند. همة احکام الهی این‌طور هستند یعنی دارای آثار واقعی و وضعی است. كانال رسمي آيت الله ناصري @naseri_ir
‍ اگر گذشته ات خراب است بدان با کريمان کارها دشوار نیست. از گذشته هایت یک توبه بکن. وقت و بی وقت، دو رکعت نماز بخوان و بگو: «خدایا! من اشتباه کردم، غلط کردم، نفهمیدم. حالا آمدم در خانه تو». به جان امام زمان علیه السلام قسم! ممکن نیست خدا دست رد بزند. خدا مي‌پذیرد. خودش فرموده است كه یأس از رحمت الهی از گناهان کبیره است. كانال رسمي آيت الله ناصري @naseri_ir
‍ ⚜سخنراني آيت الله ناصري⚜ من و شما اگر به گناهانی که شیوع پیدا کرده است راضی باشیم، همان آثار گناه را برای ما هم مي‌نویسند، ولو آن گناهان را انجام نداده باشيم. جشن‌هايي که برای عقد و عروسی‌ها گرفته مي‌شود، و فساد‌هایی در آن انجام مي‌شود. حالا عده ای هستند اهلش هستند، آن‌ها ضررش را مي‌بينند و ما فعلاً با آن‌ها کاری نداریم؛ ولي یک عده‌ای ظاهر الصلاح هم مي‌نشينند و مي‌گویند: «اگر بخواهیم بلند بشويم و از این مجلس برویم، بد مي‌شود و صاحب مجلس ناراحت می شود». عزیز من! بد مي‌شود؟ برای کی بد مي‌شود؟ تو که اینجا نشستی، خدا راضی نیست. امام زمان علیه السلام راضی نیست. ائمه علیهم السلام راضی نیستند. قرآن از تو شکایت مي‌کند. اين‌ها همه از بودن تو اینجا ناراضی‌اند. آن‌ وقت تو مي‌گويي اگر بلند بشوم، صاحب خانه بدش مي‌آید؟ خدا ناراضی، پیغمبر ناراضی، انبیا ناراضی، اولیا ناراضی، قرآن ناراضی، اين‌ها را تحمل مي‌كنی تا فاميل راضی باشد؟ برای این که فلانی از تو خوشش بیاید؟ آن وقت تو مؤمن هم هستی؟ اسم خودت را مؤمن مي‌گذاری؟ كانال رسمي آيت الله ناصري @naseri_ir
‍ ⚜سخنراني آيت الله ناصري⚜ گله نکن که چرا این ناراحتی‌ها وجود دارد؟ چرا این وضع اقتصاد ماست؟ چرا باران نمي‌بارد؟ چرا هر روز یک مرض تازه پيدا مي‌شود؟ زيرا هر روز یک گناه تازه ای انجام مي‌دهی و اين مشكلات هم اثر عمل تو است. هر روز یک گناه تازه؛ درد تازه برایت مي‌فرستد. اين‌ها لازمة هم هستند. از امام رضا علیه السلام روايت نقل شده است كه: كُلَّما أحدَثَ العِبادُ مِن الذُّنوبِ ما لَم يَكُونوا يَعمَلُونَ أحدَثَ اللّه ُ لَهُم مِن البَلاءِ ما لَم يَكُونُوا يَعرِفُونَ؛* هر گاه بندگان، مرتكب گناهانى شوند كه پيش‌تر انجام نمى داده اند ، خداوند بلاهايى را برايشان پديد مي‌آورد كه سابقه نداشته است و آن را نمي‌شناسند. پ ن: كافي، ج 2، ص 275. كانال رسمي آيت الله ناصري @naseri_ir
‍ ⚜بر گرفته از سخنراني هاي آيت الله ناصري⚜ اعمال بدي كه ديگران انجام مي‌دهند، گمان مکن که آثار عمل، فقط دامان خودشان را مي‌گیرد. نه، هم دامن خودشان را مي‌گیرد، هم دامن آدم خوب‌ها را مي‌گیرد . آدم خوب‌ها را دیگر چرا؟ عمل بد من چرا دامن شما را بگیرد؟ این عادلانه است؟ بله برادر من! علت دارد. علت آن، راضی بودن به فعل من است یا اينكه عمل بد من را دیدی و گفتي: به من چه؟ نهی از منکر هم نکردی. چون دیدی و نهی از منکر نکردی، یا راضی بودی به فعل من، آن بلايی که عارض من مي‌شود، عارض شما هم مي‌شود. صریح آيه قرآن است كه مي‌فرماید: وَ اتّقوا فِتْنَةً لاتُصيبَنَّ الَّذينَ ظَلَمُوا مِنْكُمْ خَاصَّةً وَ اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ شَديدُ الْعِقاب؛* و از فتنهاى بپرهيزيد كه تنها به ستمكاران شما نميرسد [بلكه همه را فرا خواهد گرفت؛ چرا كه ديگران سكوت اختيار كردند] و بدانيد خداوند، كيفر شديد دارد. پ ن: انفال 25 كانال رسمي آيت الله ناصري @naseri_ir
‍ ⚜بر گرفته از سخنراني هاي آيت الله ناصري⚜ در روایتی دارد که به یکی از انبیاء خطاب شد که عذاب بر قوم او نازل خواهد شد. قوم او چهل هزار نفر آدم‌های فاسد و شصت هزار نفر آدم‌های مؤمن بودند كه عذاب براي همه آن‌ها اعلان شد. پیغمبر عرض کرد: «پروردگارا! بدها عذاب برایشان نازل بشود، بجاست؛ اما خوب‌ها چرا؟» فرمود: «اين‌ها به فعل آن‌ها راضی بودند و در اموري كه من غضب مي‌كنم، غضب نكردند».* پ ن: بحارالأنوار، ج 97، ص 81. كانال رسمي آيت الله ناصري @naseri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨سخنراني آيت الله ناصري موضوع: چیزهایی که بین ما و خدا جدایی می اندازند. 🔻حجم : ٧ مگابايت 🔹 زمان: ٤ دقيقه كانال رسمي آيت الله ناصري @naseri_ir
٢٥ يكان ها و دهگان ها كانال رسمي آيت الله ناصري @naseri_ir
‍ ⚜سخنراني آيت الله ناصري⚜ حضرت صادق علیه السلام دربارة معنای تقوی فرمودند: أن لا يَفقِدَكَ اللّه ُ حَيثُ أمَرَكَ ، و لا يَراكَ حَيثُ نَهاكَ؛* تقوا این است هر جا که خدا مي‌خواهد باشي؛ آنجا پیدایت باشد. هر جا هم که خدا مي‌خواهد نباشی، آنجا نباشي، در سیره ایشان هم نقل شده که به مجلسي وارد شدند. یک نفر به خدمت‌گذار گفت: «یک مقدار آب برای من بیاور». خدمت‌ کار رفت و یک لیوان شراب برای او آورد. تا حضرت صادق علیه السلام این منظره را دیدند، فوراً بلند شدند. برخي پرسيدند: «یابن رسول الله! کجا؟ حضرت فرموند: «پيامبر خدا صلی الله علیه و آله فرمودند: هر كس در مجلسي بنشيند كه در آن شراب باشد، ملعون است».* من در مجلسی که در آن، گناه واقع شود، نمی نشینم. مجلسی که در آن گناه باشد، من هم شریک در آن گناه هستم. پ ن١: بحارالأنوار ج : 67 ص : 285 پ ن٢: کافي ج : 6 ص : 268 كانال رسمي آيت الله ناصري @naseri_ir
‍ ⚜سخنراني آيت الله ناصري⚜ دل را نه به غذا ببند و نه به خانه و زندگی. اين‌ها هیچ فایده اي ندارند؛ خدا مي‌داند. انسان همه اين‌ها را باید بگذارد و برود. اشخاصی که همه را داشتند، گذاشتند و رفتند. انسان دل خود را جایی ببرد كه ارزش داشته باشد. اگر بخواهد به اینجاها دل ببندد، هيچ نتیجه و ارزشي برایش نیست. دل را پيش دلبر واقعی ببر. كانال رسمي آيت الله ناصري @naseri_ir
28.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✨سخنراني آيت الله ناصري موضوع: نعمت جواني 🔻حجم : ٢٧ مگابايت 🔹 زمان: ٥ دقيقه كانال رسمي آيت الله ناصري @naseri_ir
‍ ⚜سخنراني آيت الله ناصري⚜ این چه تشیعی است که برخی دارند اما هیچ چیز به آن ضرر نمی زند؟! ربا مي‌خورد اما ضرر به تشیع او نمی زند. هزار تا خلاف شرع مي‌کند اما ضرر به تشیعش نمی زند. برخي خواهرها با بدحجابی مي‌روند و مي‌آیند، با اين حال، ضرر به تشیعشان نمی‌زند. من نمی‌دانم این چه تشیعی است که این قدر محکم است که هیچ چيزي به آن ضرر نمي‌زند. در زمان‌های سابق، ضرر مي‌زد؛ اما این زمان ما مثل اینکه ضرر نمي‌زند! این‌طور نیست عزیز من! روز قیامتی هست. یک صد و بیست و چهار هزار پیغمبر آمدند و خبر دادند كه روز قیامتی هست. اگر یک نفر دکتر یهودی به من بگوید: «فلان غذا را نخور؛ چون برایت ضرر دارد». نمی خورم؛ چون دکتر است. یهودی است؛ اما اعتنا به قول او مي‌کنم. یکصد و بیست و چهار هزار پیغمبر آمدند و گفتند: این روش شما، روش درستی نیست، خدا پسند نیست. روشت را تغییر بده و ديني بکن؛ اما هيچ خبري از تغيير نيست. كانال رسمي آيت الله ناصري @naseri_ir
‍ ⚜سخنراني آيت الله ناصري⚜ این چه تشیعی است که برخی دارند اما هیچ چیز به آن ضرر نمی زند؟! ربا مي‌خورد اما ضرر به تشیع او نمی زند. هزار تا خلاف شرع مي‌کند اما ضرر به تشیعش نمی زند. برخي خواهرها با بدحجابی مي‌روند و مي‌آیند، با اين حال، ضرر به تشیعشان نمی‌زند. من نمی‌دانم این چه تشیعی است که این قدر محکم است که هیچ چيزي به آن ضرر نمي‌زند. در زمان‌های سابق، ضرر مي‌زد؛ اما این زمان ما مثل اینکه ضرر نمي‌زند! این‌طور نیست عزیز من! روز قیامتی هست. یک صد و بیست و چهار هزار پیغمبر آمدند و خبر دادند كه روز قیامتی هست. اگر یک نفر دکتر یهودی به من بگوید: «فلان غذا را نخور؛ چون برایت ضرر دارد». نمی خورم؛ چون دکتر است. یهودی است؛ اما اعتنا به قول او مي‌کنم. یکصد و بیست و چهار هزار پیغمبر آمدند و گفتند: این روش شما، روش درستی نیست، خدا پسند نیست. روشت را تغییر بده و ديني بکن؛ اما هيچ خبري از تغيير نيست. كانال رسمي آيت الله ناصري @naseri_ir
‍ ⚜سخنراني آيت الله ناصري⚜ من کجا و شیعه حضرت علی بودن کجا؟ من مي‌توانم بگويم از محبان آن‌ها هستم. حتماً دوستشان داریم؛ خدا هم خودش می‌داند؛ علاقه به آن‌ها داریم هرچند از شیعیان آن‌ها نیستم. اما از دوستان و محبان و علاقه مندان آن‌ها هستم؛ لکن برادر‌ها یک کاری بکنیم که این محبت و علاقه را نگه داریم. اگر بی بند و باري زیاد شد، اگر معصیت و مخالفت زیاد شد، اگر تبعیت از شیطان زیاد شد، دیگر محبت‌ها هم كم رنگ مي‌شود. وقتی ظلمت زیاد شد، حجاب‌هاي ظلمانی زیاد شد، به کلی آن نور ولایت از بین مي‌رود. یک کاری بکنیم که این نور ولایت از بین نرود. كانال رسمي آيت الله ناصري @naseri_ir
٢٧ نور بيافشانيم كانال رسمي آيت الله ناصري @naseri_ir
‍ ⚜بر گرفته از سخنراني هاي آيت الله ناصري⚜ این مشکلاتی که الآن در جامعه وجود دارد، اين‌ها آثار عمل خودمان است. ما اين فسادها را مي‌بینیم اما هیچ حركتي نمي‌كنيم. انکار كه نمی کنیم، هيچ، بلکه راضی هم هستیم؛ لذا این فسادها آثار بدي دارد که دامن‌گیر همه ما خواهد شد؛ مثلاً فرزند، بدحجاب است دلش مي‌خواهد این جور بیرون برود. خوب این یک فتنه است. پدر و مادرش وظیفه دارند او را نهی بکنند. اگر آن پدر و مادر هم ساکت بمانند، طبق آیه شریف همان عذاب و ناراحتی که برای دختر ایجاد شده، برای پدر و مادر هم ایجاد مي‌شود. صریح روایت است كه : الرَّاضِي بِفِعْلِ قَوْمٍ كَالدَّاخِلِ مَعَهُمْ فِيه؛ كسي كه به عمل گروهي راضي باشد، با آنان در آن عمل داخل و شريك است. اگر مي‌بینم کسی دارد خلاف شرع انجام مي‌دهد؛ ولي بی تفاوت از کنار او رد مي‌شوم، من هم معذب هستم. كانال رسمي آيت الله ناصري @naseri_ir