eitaa logo
کانال رسمی آیت الله ناصری
9.1هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
286 ویدیو
2 فایل
تنها کانال رسمی انتشار بیانات حضرت آیت الله ناصری اصفهانی (قدس سره) در ایتا
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶موضوع:ما و عالم برزخ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 🔷ایتا: naseri_ir@
مدرسه علمیه حضرت صاحب‌الزمان (علیه‌السلام) با همکاری دبیرخانه همایش سالک الی‌الله برگزار می‌کند 🔳 پنجمین پیش نشست همایش سالک الی‌الله 🔹با موضوع: عرفان و سیاستی که عین دیانت است 🎙 سخنران: استاد اصغر طاهرزاده ◽️ دبیر پیش‌نشست: حجت‌الاسلام جعفر تقی‌یار 📍 مکان: اصفهان، خیابان امام خمینی (ره) خیابان درخشان، خیابان حکمت، مدرسه علمیه حضرت صاحب‌الزمان (عج) ⏱ زمان: چهار‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ - ساعت ۱۰:۳۰ 🔗 دسترسی به خبر مربوطه: https://hamayesh-naseri.ir/?p=28284 🔗 لینک بخش برخط پیش نشست: https://aparat.com/hamayesh_naseri.ir/Live https://eitaa.com/sahebozaman_ir 🔘 کمیته علمی همایش سالک الی‌الله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹در نجف استادی داشتیم که در هر دو هفته یک مرتبه خدمت ایشان می‌رفتیم. با وجودی که شاید بیست و پنج فرسخ بین من و او فاصله بود؛ به من دقیق خبر می‌داد و می‌گفت: مثلاً فلان جا اشتباه کردی، آنجا را درست رفتی، همه را می‌دید. همه ما این نیرو در وجودمان هست، لکن حیف که غافل هستیم. اگر انسان ملتزم بشود واجباتش را انجام دهد و محرماتش را ترک کند و آن وظیفه‌ای که به او محول است به نحو احسن انجام بدهد و در تمام مشکلات یابن الحسن بگوید؛ خدا شاهد است؛ پرده‌ها عقب می‌رود و همان عنایات به او هم می‌شود. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری @naseri_ir
پخش زنده پنجمین پیش نشست همایش سالک الی الله (بزرگداشت حضرت آیت الله ناصری قدس سره)
🔹حضرت موسی بن جعفر علیه السلام به سلیمان جعفری فرمود: يَا سُلَيْمَانُ إِنَّ اللَّهَ خَلَقَ الْمُؤْمِنَ مِنْ نُورِهِ وَ صَبَغَهُمْ فِي رَحْمَتِهِ وَ أَخَذَ مِيثَاقَهُمْ لَنَا بِالْوَلَايَةِ وَ الْمُؤْمِنُ أَخُ الْمُؤْمِنِ لِأَبِيهِ وَ أُمِّهِ أَبُوهُ النُّورُ وَ أُمُّهُ الرَّحْمَةُ وَ إِنَّمَا يَنْظُرُ بِذَلِكَ النُّورِ الَّذِي خُلِقَ مِنْهُ(بصائرالدرجات ص : 79،) در رابطه با مومن حواست را جمع کن. بعضی مؤمنین چشمشان باز است و با نور خدا حقایق را می‌بینند و حقایق را درک می‌کنند. همانا خداوند مؤمنین را از نور خودش خلق کرد. بعد او را در دریای رحمتش غوطه ور کرد و از همان موقع از مومن اقرار گرفت که باید به ولایت ایمان بیاورد و از ولایت اطاعت کند. پس مؤمن برادر مؤمن است چون پدرش آن نور است و مادرش هم آن دریای رحمت که در آن غوطه ور شد. مومن با آن نوری که از او خلق شد می‌بیند. 🔸 تمام مؤمنین این نور را دارند لکن ما به واسطه غفلت و صفات رذیله و به واسطه گناه هایی که می‌کنیم حجاب روی حجاب آمده است و لذا نمی‌توانیم ببینیم. وگر نه خدا شاهد است، تمام علاقه مندان به ولایت، این نور در وجودشان هست. می‌توانند ببینند لکن من به خاطر غفلت‌هایی که دارم، صفات رذیله¬ای که دارم، کبر یا بخل یا حسد یا حب جاه و ریاستی که دارم. اینها همه برای آن نور حجاب شده نمی‌توانم ببینم. معصیت ها و چشم چرانی‌هاو ... اینها همه اش حجاب می‌شود. خدا می‌داند. اینها را کنار بریزید بعد آنچه را دیگران نمی‌بینند، شما ببینید. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری @naseri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹هرچه اهل بیت می‌فرمایند در واقع آنرا می‌بینند و می‌فرمایند: نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله فرمود: الْمُؤْمِنُ يَنْظُرُ بِنُورِ اللَّهِ وَ يَسْمَعُ بِسَمْعٍ آخَر(بحارالأنوار ج : 7 ص : 323) یعنی مومن با نور خدا می‌بیند و با گوش دیگری می‌شنود. فرد اکمل و بالاترین مصداق مومن آن بزرگوارها هستند. لذا آنها نیز ینظرون بنور الله یعنی با نور خدا می‌بینند. بقیه مؤمنین هم می‌توانند به نور خدا نظر کنند. اما نه به آن مرتبه‌ای که اهل بیت می‌دیدند. آن مرتبه مختص خودشان است. مرتبه خیلی پایین آن را ما هم می‌توانیم قدم برداریم و مقداری ببینیم. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری @naseri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹در زیارت جامعه می خوانیم: «وَ دَعَوْتُمْ إِلَى سَبِيلِهِ بِالْحِكْمَةِ وَ الْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ» یعنی شما اهل بيت عصمت و طهارت، بنده‌های خدا را به وسیله حکمت و موعظه حسنه به حق دعوت کردید. زبان ملیح و اخلاق خوش و خیرخواهی برای دیگران، با محبت و تواضع که جمع بشوند این حالت موعظه حسنه می‌شود. علم از دو راه حاصل می‌شود: گاهی از طریق گوش است. مثلا ما شنیده‌ایم که کشوری به نام هند وجود دارد. ندیدیم اما یقین داریم که هند هست. این علم را از طریق گوش بدست آوردیم. از بس که شنیدیم هند هست یقین کردیم که هند هست. یا خیلی از استان‌های ایران را که ندیده‌ایم اما یقین داریم هست. به این نوع از علوم، علوم احاطه¬ای می‌گویند. 🔸نوع دیگر علم از طریق چشم حاصل می‌شود. انسان در آن شهر می‌رود و می‌بیند. این نوع علم را علم عیانی یا علم مشاهده‌ای می‌گویند. اگر این دو علم با هم باشند یعنی این علمی‌که من دارم هم از طریق گوش شنیده باشم و هم از طریق چشم دیده باشم این را حکمت می‌گویند. یعنی امکان ندارد که شک و شبهه وارد این علم بشود. 🔻اهل بيت عصمت و طهارت، بنده‌های خدا را با حکمت به طرف حق دعوت کردند. یعنی مراتب توحید و مراتب ولایت و نبوت و حقایق را، هم به چشم دیده بودند، هم به گوش شنیده بودند. یعنی آنچه که اهل بيت عصمت و طهارت می‌فرمایند هیچ قابل شک و شبهه نیست. بر ایشان مثل دو دو تا چهار تا است ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری @naseri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔶شکر گزاری ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری @naseri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام صادق (ع) با گروهي از ياران، در سفر حج، در نقطه اي از سرزمين منا نشسته و مشغول تناول انگور بودند که سائلي آمد و کمک خواست. امام ع مقداري انگور برداشت و خواست به سائل بدهد، اما او قبول نکرد و گفت: «به من پول بدهيد.» امام (ع) ديگر به او چيزي نداد و فرمودند: «خداوند وسعت رزقت دهد.» آن سائل رفت و طولي نکشيد که سائل ديگري آمد و کمک خواست و امام (ع) کمی‌انگور به او داد. سائل انگور را گرفت و گفت: «سپاس خداوند عالم را که به من روزي رساند.» امام (ع)با شنيدن اين جمله، هر دو مشت را پر از انگور کرد و به او داد؛ سائل براي بار دوم خدا را شکر کرد؛ در اين حال امام (ع) به يکي از همراهانش، رو کرد و فرمود: «چقدر پول همراهت هست؟» او حدود بيست درهم پول داشت که همه را به امر امام (ع) به سائل داد و براي سومين بار او شکر و سپاس پروردگار را نمود. و گفت: «سپاس منحصراً براي خداست، خدايا! همه اين نعمت ها از توست و شريکي براي تو نيست.» امام صادق (ع) بعد از شنيدن اين جمله، پيراهن خويش را از تن بدر آورد و به وي داد؛ سائل پس از حمد و سپاس خدا، جمله‌اي تشکرآميز نسبت به خود امام (ع) به زبان آورد و امام صادق (ع) ديگر چيزي به وي نداد و او رفت. ياران و اصحاب که در آنجا نشسته بودند، گفتند: «ما چنين استنباط کرديم که اگر سائل همچنان به شکر و سپاس خداوند ادامه مي داد، باز هم امام (ع)به او کمک مي کرد، ولي چون لحن خود را تغيير داد و از خود امام تمجيد و سپاسگزاري کرد، ديگر کمک ادامه نيافت.». ( الكافي ج : 4 ص : 49)اینطور اهل بیت غرق در خدا بودند و اظهار وجود نمی‌کردند. همه فعلشان فعل الهی است. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 🔷@naseri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻شهادت مظلومانه حضرت امام جعفر صادق علیه السلام را خدمت امام زمان علیه السلام و دوستدارانشان تسلیت عرض می نماییم. 🔺 @naseri_ir
دبیرخانه همایش «سالک الی الله» با همکاری حوزه علمیه دارالحکمه اصفهان برگزار می‌کند 🔳 هفتمین پیش نشست همایش «سالک الی الله» 🔻موضوع: شیفتگی، شیدایی و انتظار امام زمان علیه السلام در سیره و اندیشه حضرت آیت‌الله ناصری (رضوان الله تعالی علیه) 🎙 سخنران: حجت‌الاسلام و المسلمین قائمی(زید عزّه)، محقق و مدرس حوزه ⏱ زمان: چهارشنبه، ۲۷ اردیبهشت، ساعت ۸ صبح 📍 مکان: اصفهان،حوزه علمیه دارالحکمه،چهار راه شکر شکن، سالن پایین 🌐 لینک‌های پخش برخط (آنلاين) اين پیش‌نشست: https://www.aparat.com/hamayesh_naseri/live ⬅️ كانال همایش در پیام رسان‌های اجتماعی: @hamayeshnaseri 🌐 سایت همایش: www.hamayesh-naseri.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻موضوع: حضرت صادق علیه السلام 🔺کانال رسمی آیت الله ناصری @naseri_ir
🔹حضرت صادق علیه السلام می¬فرمایند: حضرت حق بود و هیچ شیئی با او نبود، نه معلومی‌با او بود و نه مجهولی، خدا بود و نه عرش، نه کرسی، نه قلم، نه لوح، نه آسمان و نه زمین، هیچ نبود، حضرت حق اراده کرد که موجوداتی بیافریند، اول موجودی که آفرید نور نبی اکرم صلی الله علیه و آله و ما اهل البیت بودیم، که از نور عظمت خودش آفرید، ما در این جو لایتناهی مشغول تسبیح و تهلیل حق بودیم. و در ادامه روایت مطالب عجیبی در مورد اسرار ولایت مطرح می‌نمایند. 🔹در قسمتهای بعدی روایت دارد که حضرت حق فرمود: فَكُلُّ شَيْ‏ءٍ هَالِكٌ إِلَّا وَجْهِي وَ أَنْتُمْ وَجْهِي(بحار الانوار ج : 25 ص : 19) یعنی جمیع اشیاء معدوم می‌شوند مگر وجه من و وجه من شما چهارده نور مقدس هستید. در ذیل آیه «وَ يَبْقَى‏ وَجْهُ رَبِّكَ ذُو الجْلَالِ وَ الْاكْرَامِ»( الرحمن/27) هم روایت دارد مراد از این وجه الله که باقی می‌ماند و فانی نمی‌شود چهارده نور مقدس هستند.( بحارالأنوار ج : 24 ص : 192) خود وجه هم از نظر حروف ابجد چهارده است. واو شش و جیم سه و هاء هم پنج است که در مجموع چهارده می‌شود. منظور اینکه اهل بیت اینقدر به خدا نزدیک بودند و قرب مقامی‌دارند که اول مخلوق و سر سلسله مخلوقات هستند. 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری @naseri_ir