eitaa logo
کانال رسمی آیت الله ناصری
9.2هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
307 ویدیو
3 فایل
تنها کانال رسمی انتشار بیانات حضرت آیت الله ناصری اصفهانی (قدس سره) در ایتا
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹ابابصیر از اصحاب و شاگردهای شماره یک امام محمد باقرعلیه السلام است، چشم های او نابینا بود. یک روز حضرت باقرعلیه السلام در مسجد النبی به ابابصیر فرمودند: برو از مردم بپرس که حضرت باقر علیه السلامرا ندیدید؟ ایشان کجایند؟ ابابصیر از مردم پرسید و همه گفتند: ما او را ندیدیم. در همان وقت ابو هارون مکفوف نابینا وارد شد. حضرت فرمودند: از ابو هارون بپرس حضرت باقر علیه السلام را ندیدی؟ ابابصیر! نزد ابو هارون رفت و به او گفت: حضرت باقرعلیه السلام را ندیدی؟ گفت: مگر همان نیست که آنجا ایستاده است. ابابصیر از او پرسید از کجا فهمیدی؟! ابو هارون جواب داد چطور ندانم در حالی که او نور ساطع است.( بحار الانوار ج46 ص 243. ) با نور ایمان می‌دید. روایت هم دارد که الْمُؤْمِنُ يَنْظُرُ بِنُورِ اللَّهِ.( بحار الانوار ج : 7 ص : 323) یعنی مومن با نور خدا می‌بیند. نور ولایت جلوه گر است. چشم‌های او نمی‌دید، اما از کجا فهمید؟ این اثرات نور ولایت است، سرایت می‌کند. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 👉 @naseri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️شهادت عالم مجاهد، حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید هاشم صفی الدین رحمةالله عليه، از رهبران برجسته و باسابقه حزب الله که عمری به مجاهدت و تلاش در راه خدا گذرانده بود را به محضر مبارک امام زمان علیه السلام و رهبر معظم انقلاب و عموم شیعیان و مسلمانان و آزادگان عالم تسلیت عرض می‌نماییم. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 👉 @naseri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تصویری 🔻 موضوع : آخرالزمان ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔹کانال رسمی آیت الله ناصری @naseri_ir
🔹روایتی از زراره است که سند روایت هم خوب هست. نقل می‌کند که من در محضر امام باقرعلیه السلام بودم، یک نفر آمد و در مورد این فرمایش امیر المومنینعلیه السلام که فرمود سَلُونِي عَمَّا شِئْتُمْ فَلَا تَسْأَلُونِّي عَنْ شَيْ‏ءٍ إِلَّا أَنْبَأْتُكُمْ بِه‏(هر چه می‌خواهید از من سوال بکنید، و از هر چه هم سوال کردید من جواب آن را به شما می‌دهم)، پرسید که این یعنی چه؟ حضرت فرمودند: إِنَّهُ لَيْسَ أَحَدٌ عِنْدَهُ عِلْمُ شَيْ‏ءٍ إِلَّا خَرَجَ مِنْ عِنْدِ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ ع فَلْيَذْهَبِ النَّاسُ حَيْثُ شَاءُوا فَوَ اللَّهِ لَيْسَ الْأَمْرُ إِلَّا مِن‌هاهُنَا وَ أَشَارَ بِيَدِهِ إِلَى بَيْتِهِ(الكافي ج : 1 ص : 399) یعنی هیچ علمی‌در نزد شخصی نیست مگر اینکه از نزد امیر المومنینعلیه السلام صادر شده است. مردم هرجا می‌خواهند بروند اما به خدا قسم هیچ چیزی نیست مگر اینکه از اینجا صادر می‌شود و با دستشان به خانه¬شان اشاره نمودند. جمیع علوم از خانه امیرالمومنین سر زده و طلوع می‌کند. مخزن علوم آنجاست. و بعد از ایشان در دست وارثان ایشان یعنی اهل بیت علیهم السلام می‌باشد. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 👉 @naseri_ir
🔹خدا می‌داند اهل بیت چه عظمتی دارند! حضرت امیرعلیه السلام با چند نفر از اصحاب در مسجد نشسته بودند، اصحاب عرض کردند یا علی مطلبی بفرمایید. حضرت فرمودند: سخنان من سخت و دشوار است، فقط عالمان به آن پی می‌برند، اصحاب اصرار کردند. حضرت بلند شدند و فرمودند همراه من بیایید و آنها را به خانه برد. بعد فرمودند: من آن کسی هستم که برتری یافتم و قاهر شدم، من کسی هستم که زنده می‌کنم و می‌میرانم، من اول و آخر و ظاهر و باطن هستم! اصحاب با شنیدن این کلمات، غضبناک شدند و گفتند: این مرد کافر شده است، و بلند شدند تا بروند. در آن لحظه امیر المومنین علیه السلام به در فرمود: ای در! اینها را نگه دار. سپس فرمودند: مگر نگفتم که صحبت‌های من سخت و دشوار است و فقط علما آنرا درک می‌کنند، بیایید تا برایتان معنا کنم. 🔸اما اینکه گفتم من آن کسی هستم که برتری جستم و قاهر شدم یعنی با این شمشیر بر شما برتری جستم و بر شما پیروز شدم تا اینکه شما به خدا و رسولش ایمان بیاورید؛ اینکه گفتم من می‌میرانم و زنده می‌کنم یعنی من سنت رسول الله را زنده می‌کنم و بدعت‌ها را می‌میرانم؛ اینکه گفتم من اول هستم یعنی من اولین ایمان آورنده به اسلام هستم؛ اینکه گفتم من آخر هستم یعنی من آخرین کسی هستم که بعد از مرگ رسول الله به او کفن پوشاندم و دفنش نمودم؛ اینکه گفتم من ظاهر و باطن هستم یعنی در نزد من علم ظاهر و باطن هست، اصحاب تا این کلمات را شنیدند گفتند: مشکل را برای ما برطرف کردی خداوند مشکلاتت را برطرف کند.( بحارالأنوار ج : 42 ص : 190، الاختصاص ص : 163) البته حضرت کلماتشان را در حد فهم اینها برایشان توجیه کردند. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 👉 @naseri_ir
🔹همین ابابصیر که او هم نابینا بوده از امام محمد باقر و امام صادق علیهما السلام سوال می‌کند که یابن رسول الله! آیا شما وارث جدت هستی؟ حضرت فرمودند: بله من هم وارث جدم هستم. باز سوال می‌کند: آیا حضرت رسول صلی الله علیه و آله وارث همه پیغمبرها بود و آنچه همه پیغمبرها می‌دانستند او می‌دانست. حضرت فرمود: بله ابابصیر عرض کرد که شما هم مثل حضرت عیسی می‌توانید مرده زنده کنید و مریض‌ها را شفا بدهید؟ فرمودند: بله که می‌توانم، بیا جلو. ابابصیر جلو آمد حضرت دستی بصورتش کشید. ابابصیر می‌گوید: چشم هایم باز شد. شروع کردم آسمان و زمین را قشنگ دیدم فرمودند: دیدی؟ گفتم: بله، یابن رسول الله! فرمودند: می‌خواهی همین طور باشی باش لکن قیامت حسابت با خودت. اما اگر مثل قبل نابینا ماندی حسابت را ما تصفیه می‌کنیم. یعنی ما ضمانت بهشت را برایت می‌کنیم. 🔸گفتم: یابن رسول الله نمی‌خواهم صورت اشخاصی که مخالف شما هستند را ببینم، می‌خواهم مثل اول باشم. حضرت دست دیگری بصورتش کشیدند و مثل اول نابینا شد. (بحار الانوار، ج : 46 ص : 237)آنچه که همه انبیاء داشتند، و آنچه که نبی اکرم صلی الله علیه و آله داشتند تک تک اوصیائشان داشتند، و الان طبق مدارک و دلائل صحیح، حضرت بقیة الله علوم اولین و آخرین و معجزات اولین و آخرین را دارند. ما الان چنین پناهگاه و ملجا و ماوایی داریم. مرده زنده کردن که برای این خانواده چیزی نیست، شاگردهای مکتبشان چنین کارهایی می‌کردند. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 👉 @naseri_ir
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 👉 @naseri_ir
🔹در زیارت جامعه خطاب به اهل بیت علیهم السلام میخ وانیم: وَ الْحَقُّ مَعَكُمْ وَ فِيكُمْ وَ مِنْكُمْ وَ إِلَيْكُمْ وَ أَنْتُمْ أَهْلُهُ وَ مَعْدِنُهُ یعنی حق با شما و در شما و از شما و به سوی شما است و شما اهل حق و معدن آن هستید. حق معانی متعددی دارد. معنای اول حق یکی از معانی حق، در مقابل باطل است. حق و باطل، این دو از اضداد هستند. این حقی که الان داریم ترجمه می‌کنیم، آن حقی است که در مقابل باطل است. معنی عبارت این می‌شود که حقانیت و حقیقت در خانه شماست. الحق معکم یعنی حق با شماست. عقاید حقه، دانش، علم صحیح با شماست. حق با شماست و از خانه شما صادر می‌شود و به خانه شما ختم می‌شود. هر عقیده و عملی و هر چه که از شما صادر بشود، حق است. یعنی اهل بيت عصمت و طهارت هر چه بگویند حق است. هر حرکتی بکنند حق است. حق چیست؟ حق آن‌چیزی است که مورد رضای حق باشد. جمیع علومی‌که الان در عالم هست، آنهایی که از خانه اهل بيت عليهم السلام صادر شده است اینها حق هستند. اما آنچه از غیر اهل بيت عليهم السلام صادر شده اگر مطابق با نظرات اهل بیت باشد، حق است. اگر نباشد، باطل است. این عقیده ماست. 🔸در این زمینه روایات زیادی وارد شده است. مثلا این روایت را عده‌ای از بزرگان اهل سنت(رک: کتاب جام اسرار) نقل کرده‌اند که نبی اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند: الحق مع علی و علی مع الحق یعنی حق با علی و علی با حق است. یعنی هر کجایی که علی هست حق هم همانجاست. علی از حق جدا نیست، آنچه بگوید، حق است. هر حرکتی بکند، حق است. هر فعلی از او سر بزند، طبق حق و خود حق است. باطل از اینها صادر نمی‌شود. آنچه صادر می‌شود، حق است. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 👉 @naseri_ir
معنای دوم حق 🔹آن معنایی که قبلا برای حق گفتیم در مقابل باطل بود. یک معنای دیگری هم ممکن است برای حق باشد، در این معنا حق در مقابل عدم است و به معنای وجود مطلق است. یعنی اسم خدا. حق یعنی خدا. پس حق اسم ذات حضرت احدیت است. و معنای عبارت و الحق معکم که در جامعه کبیره خطاب به اهل بیت علیهم السلام می خوانیم یعنی خدا با شما هست؛در جمیع حالات شما هست. در خانه شما هست. حالا بقیه عبارت را هر جور می‌خواهید خودتان معنا کنید. من نمی‌توانم وارد آن بشوم. کار مشکل می‌شود. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 👉 @naseri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹گفتیم معنای عبارت و الحق معکم که در جامعه کبیره خطاب به اهل بیت علیهم السلام می خوانیم یعنی خدا با شما هست؛در جمیع حالات شما هست. در خانه شما هست. ممکن است یک نفر بگوید که خدا با همه هست مگر در قرآن نفرمود هُوَ مَعَكُمْ أَيْنَ ما كُنْتُمْ وَ اللَّهُ بِما تَعْمَلُونَ بَصيرٌ (حدید/4) اختصاص به اهل بيت عليهم السلام ندارد هر کجایی باشید خدا هست. در یک سلول آهنی هم باشی که هیچ روزنه¬ای نداشته باشد و آنجا عبادت بکنی خدا با تو هست و می‌بیند. معصیت هم بکنی، خدا با تو هست و می‌بیند. لذا سؤال می‌کند چرا در زیارت جامعه آمده خدا با اهل بیت هست؟! 🔸اما جواب سوال: گرچه خدا با همه هست، اما معیت او فرق می‌کند. معیتی که حضرت حق با امثال من و شما دارد معیت علمی‌است. به حالات من عالم است. معنای هو معکم هم این است که علم او به من احاطه دارد. قدرت او محیط به من است. مدیرتش محیط به من است. این درست هم هست. اما نسبت به اهل بيت عصمت و طهارت رحمانیت و رحیمیت او محیط به آنهاست. تفضلاتش، کراماتش با آنهاست و عنایات ویژه به آنها می‌کند. پس الحق معکم غیر از و هو معکم اینما کنتم است. معیتی که حضرت حق با اهل بيت عصمت و طهارت دارد، غیر از معیتی است که با من دارد. چون آنجا سنخیت هست. الله نور السماوات و الارض است و اهل بيت عصمت و طهارت هم نور هستند لذا یک سنخیتی بین دو نور هست. اهل بيت عصمت و طهارت نور هستند. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 👉 @naseri_ir
هدایت شده از الهادی
مجله خُلُق شماره ۹۷ با مطالب متنوع اخلاقی، منتشر شد. 🏷 پرونده ویژه این شماره: سالک مجاهد (بررسی شخصیت اخلاقی و معنوی سید مقاومت) این پرونده شامل مطالب گوناگون و متنوعی است که برخی عناوین مهم آن عبارت است از: ▫️سیر خورشید/ مروری بر زندگی‌نامه سید حسن نصرالله ▪️عبد صالح خدا/ مصاحبه اختصاصی نشریه خُلُق با آیت‌الله کعبی ▫️موحد وحدت‌بخش/ مصاحبه اختصاصی نشریه خُلُق با آیت‌الله نجم‌الدین طبسی ▪️مصباح سید/ مصاحبه اختصاصی نشریه خُلُق با حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی مصباح درباره ارتباط آیت‌الله مصباح با سید حسن نصرالله ▫️گنجینه فضائل/ مصاحبه اختصاصی نشریه خُلُق با حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ حسین زین‌الدین ☎️ برای تهیه با شماره زیر تماس بگیرید: ۰۹۱۲۳۵۱۳۸۷۲ انتشارات خُلُق ▪️https://eitaa.com/khologh_nashr ▫️@Kholoq_nasher
کانال رسمی آیت الله ناصری
مجله خُلُق شماره ۹۷ با مطالب متنوع اخلاقی، منتشر شد. 🏷 پرونده ویژه این شماره: سالک مجاهد (بررسی شخص
🔹با توجه به نکات ارزنده و بدیع و فراوانی که در این شماره از مجله خلق در مورد سید مقاومت طرح شده است لطفا جهت معرفی بهتر ایشان اطلاع رسانی بفرمایید. با تشکر ادمین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶مقام حضرت زینب سلام الله علیها ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری @naseri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹داستان جوان توبه کار یک شخصی خواست با نامحرمی‌گناه کند، آن زن مخالف بود ولی مجبورش کرد. بعد از اینکه مجبور و مضطر شد گفت: به شرط این که من را یک جایی ببری که احدی نباشد. گفت: باشد. او را در خانه خالی برد. اما دید آن زن شروع به لرزیدن کرد آقا. گفت: چرا می‌لرزی؟ گفت: آخر تو به من قول دادی که جایی برویم که کسی نباشد. گفت: اینجا هم کسی نیست. گفت: خدا که هست، می‌بینید! با این حرف آن مرد منقلب شد، از گناه توبه کرد و از دوستان الهی شد.انسان باید به یاد خدا باشد. من اعمال و رفتار و کردارم را نمی‌توانم از خدا مخفی کنم. از اهل بيت عليهم السلام هم نمی‌توانم مخفی کنم. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 👉 @naseri_ir
🔹لطف حضرت امیرعلیه السلام به شیعیان و دوستانشان اما خوشا به حال شیعیان و دوستان امیر المومنین علیه السلام که چقدر مورد لطف و عنایت حضرت قرار می‌گیرند. حضرت اميرالمومنين علیه السلام مي‌فرمايد: که بهشت هشت در دارد، دراول، مال انبيا و صالحين است. در دوم اختصاص به شهدا و صديقين دارد. پنج درديگر مال شیعیان و دوستان علي علیه السلام است. حضرت مي‌فرمايد: به عزت و جلال حق قسم من دم پل صراط مي‌ايستم و مرتب مي‌گويم: رَبِّ سَلِّمْ شِيعَتِي وَ مُحِبِّي وَ أَنْصَارِي وَ مَنْ تَوَالَانِي فِي دَارِ الدُّنْيَا یعنی پرودگارا، شیعیان و دوستان و یاوران من و هرکس که در دنیا از من تبعیت می‌کرد را حفظ بفرما. 🔸در ادامه روایت مي‌فرمايد:‌ صدايي از عرش الهی به گوش می‌رسد که حضرت حق می‌فرماید: دعاي تو را مستجاب کردم و شفاعت تو را در مورد شیعیانت پذیرفتم. آنگاه هر کدام از شیعیان و دوستان من و کسانی که من را یاری نمودند و با عمل یا گفتار با دشمنان من جنگیدند شروع به شفاعت می‌کنند و در مورد هفتاد هزار از دوستان و همسایگانش شفاعت می‌کنند.اما یک در دیگر می‌ماند که مخصوص سایر مسلمین است. کسانی که شهادت به وحدانیت خدا بدهند و در قلبشان به اندازه ذره‌ای بغض و کینه ما اهل بیت را نداشته باشند. (بحارالأنوار ج : 8 ص : 39، الخصال ج : 2 ص : 408) ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 👉 @naseri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹خداوند چند قسم اسم دارد. یک قسم آن اسم ذات است و مختص ذات لایتناهی اوست. که سه اسم هستند. الله، حق و هو. این سه، اسم ذات حق هستند. در عین حالی که ذاتش غیر متناهی است، فقط و فقط این سه اسم بر این ذات لایتناهی اطلاق می‌شود. بقیه اسماء که صفات جلال و جمال و صفات افعال او را بیان می‌کنند هزارها اسم هستند. آنکه معروف و مشهور است حدود هزار و یک اسم برای خدا می‌گویند که در دعای جوشن کبیر و جاهای دیگر بیان شده است. لکن اینطور نیست، همان طور که حضرت حق جلت عظمته ذاتاً غیر متناهی است، صفات او هم غیر متناهی است. صفات حضرت حق که غیر متناهی شد اسامی‌او هم غیر متناهی است. هزار و یک اسم آن به ما رسیده است. وگر نه اسامی‌حضرت حق جلت عظمته بیش از اینهاست. میلیاردها اسم دارد. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 👉 @naseri_ir
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 👉 @naseri_ir
🔹این مراتب و منصب‌هایی که الان هست باید باشد، اما انسان دل به آن نبندد. برای خدا اقدام بکند. لله باشد. اگر اینطور بود همین عملش عبادت است و چندین برابر بعضی از عبادات ثواب دارد. همین قبول کردن این مسئولیت ها اینطور است. اما دل نبستن به آن خیلی مشکل است. در روایت هم دارد که خیر الناس من نفع الناس بهترین مردم آن کسی است که استفاده او به دیگران برسد. یا در روایت دیگری می‌فرماید: أفضل الناس أنفعهم للناس بهترین مردم آن کسی است که نفع او برای اجتماع بیشتر باشد. آن کسی که نفع و خیرش زیاد است، آن است که مسئولیت دارد. آن که مسئولیت دارد خیرش به دیگران می‌رسد، اما مشروط بر اینکه دل به این مسئولیت نبندد. در اینصورت بسیار عالی است. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 👉 @naseri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از الهادی
🔻شهادت مظلومانه حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها را محضر مبارک امام زمان علیه‌السلام تسلیت عرض می‌نماییم و همه باهم به نیت تعجیل در ظهور منتقم آن حضرت صلواتی می‌فرستیم و دست به دعا بر می‌داریم. 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
‍ ⚜سخنراني آيت الله ناصري⚜ روایت از نبی اکرم صلی الله علیه وآله وسلم است که حضرت فرمودند: فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّي وَ هِيَ رُوحِيَ الَّتِي بَيْنَ جَنْبَيَّ يَسُوؤُنِي مَا سَاءَهَا وَ يَسُرُّنِي مَا سَرَّهَا؛( بحارالأنوار، ج 27، ص 62.) فاطمه علیها السلام پاره ای از تن من است و روح من است که بین دو پهلویم قرار دارد. آنچه او را ناراحت کند، من را ناراحت می‌نماید و آنچه او را خوشحال کند، من را شاد می‌نماید. طبق شهادت قرآن که می‌فرماید: «وَ مَا يَنطِقُ عَنِ الهَوَى*إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْىٌ يُوحَی»،( و پيامبر هرگز از روي هواي نفس سخن نمي‌گويد* [آنچه مي‌گويد] چيزي جز وحي كه بر او نازل شده نيست (سوره نجم: 3و4).) آنچه که پیغمبر صلی الله علیه وآله وسلم بفرماید از خودش نیست؛ بلکه وحی الهی است؛ پس این جمله را که فرمود: «فاطمه پاره تن من و روح من است» وحی الهی است. پیغمبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم گزاف گویی و مبالغه نمی‌کنند و آنچه می‌گویند عین حقیقت است. بر اساس این روایت، حضرت زهرا علیها السلام به منزله روح پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم است و این، مقام و منزلت بسیار بزرگی است. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری @naseri_ir