eitaa logo
الهادی
21.5هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
965 ویدیو
46 فایل
🔻 درگاه‌های نشر آثار حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی و همچنین لینک دانلود نرم‌افزار الهادی در صفحه زیر موجود است: www.al-hady.ir 📩دریافت نظرات: http://al-hady.ir/page/a
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 غنیمت شماری فرصت‌ها 🔻می‌گفت: بندگی کن تا که سلطانت کنند تن رها کن تا همه جانت کنند خوی حيوانی سزوار تو نيست ترک اين خو کن که انسانت کنند جسم لاهوتي اگر داری بيار تا به بزم قرب، مهمانت کنند 🔸 فرمود: «إِنَ‏ مُبَايعَةَ اللَّهِ‏ رَخِيصَةٌ فَاشْتَرُوهَا قَبْلَ أَنْ تَغْلُوَ ؛ معامله های خدا برای شما ارزان است دریابید قبل از آنکه گران شود.» يک وقتي مقدمات فراهم نمي‌شود و گران می شود. هيچ دستي بهتر از دست تربيت الهي نيست. 🔹 «إغتنم الفرص؛ فرصت ها را غنیمت بشمارید» ما اگر زمين خورده‌ايم، زمين خورده کم کاري خود هستيم. خودمان را متحير نکنيم! خداوند دستگير است. خداوند هدايت مي‌‌کند، عنايات اهل‌بيت ما را کافي است... ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺شناسه رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌
🔻راه ارتباط برقرار کردن با چیست و آثار این ارتباط کدام است؟ حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در گفتار زیبایی به این سوال پاسخ داده اند: 👇 http://bonyadhad.ir/9518 ‌ ‌
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: Instagram.com/nasery_ir ‌ ‌
💠 دین داری عوامانه‌ 🔻دين‌داری عاميانه اين‌گونه است که مثلا مردم نسبت به اينکه نماز را سبک بشمارند باکي ندارند؛ ولي مقيّد هستند سر ديگ سمنو حاضر شوند و سمنو را هم بزنند، و فکر مي‌‌کنند که مثلا حاجت مي‌‌دهد، اين يک عبادت عاميانه شده است. 🔸 چهارشنبه‌ سوري را مهم بشمارند، عيد نوروز را اهميت بدهند و صبغه‌ي ديني هم به آن بزنند. ولی عيد غدير يا عيد قربان يا عيد فطر آمد و رفت، خيلي کار ندارند؛ بدعت‌ها اين‌گونه وارد دين خدا مي‌‌شود. اهل‌بيت از ما خواسته اند يک ماه روزه گرفته شود و بعد عيد فطر، عيد شمرده شود. 🔹 کار فرهنگي يعني ايستادگي در مقابل بدعت‌ها. يک خطايي که از رأس هرم مديريتي دولت يا دولت‌ها شد، اين بود که نام کوروش کبير را مطرح کردند. بعد از اسلام، بعد از هويت دين، بازگشت به اعقاب چه سودي دارد؟ بعد از رسول خدا، بعد از اميرالمؤمنين، بعد از غدير، ديگر برگشتن به اعقاب، چه کار مي‌‌کند؟ 🔸 ترامپ حرف ندارد کوروش را بپذيرد؛ ولي دين را نه. زمان شاه را نشان مي‌‌داد که خاندان سلطنتي شب چهارشنبه‌ سوري از روي آتش مي‌‌پريدند، اين‌ کارها را حرف ندارند، قبول کنند ولی دین را نه. ادامه دارد... ‌ ‌
ادامه مطلب قبل... 🔻بعد از يک ماه بندگی، اخلاص، روزه، سحر و افطار، خدا روز فطر را عيد قرار داد. به آن بخش عيد بودن عيد فطر توجهي نمي‌شود، يا به حکمت عيد فطر توجهي نمي‌شود، يا عيد غدير که وقت انتقال ولايت است، کاري که در عيد غدير شد، اهميتش از همه‌ي مسائل بيشتر است. 🔸 مردم اين عيد را عيد بدانند، و عيد بگيرند، زندگي‌شان زندگي ديني باشد، جزئيات و کليات و ارکان دين را با يکديگر مرور کنند؛ ولي توجهي نمي‌شود. اسم کوروش کبير که مي‌‌آيد مي‌‌بيني پشت ماشين‌ها به تفاخر و به تکاثر، ثبت شده است! اين، يک بازگشت به اعقاب و يک فاصله از دين است. 🔹 سلمان، سلمان شد به‌خاطر اينکه روي همه‌ي اين افکار و عقايد و مجوسيّت پا گذاشت. پناه به خدا و رسول خدا برد که سلمان شد. ما داريم چه کار مي‌‌کنيم؟ ما بعد از داشتن سلمان، بعد از داشتن دين، بعد از داشتن کلمة‌الله، دوباره برويم مظاهری را احياء کنيم که سلمان روي آن پا گذاشته بود و تازه فکر کنيم که داريم خوب کاري مي‌‌کنيم؟! ادامه دارد... ‌ ‌
ادامه مطلب قبل... 🔻چه بزرگانی با چه سختی ها و شکنجه‌ها به اسلام و پیامبر و امیرالمؤمنین پناه آوردند، حالا همه‌ي قواعد، تدوين‌ شده در اختيار است؛ ولي عده ای تن در نمي‌دهند. مي‌‌خواهند يک چيز من‌درآوردي، اضافه کنند. 🔸 متأسفانه اين، يکي از مشکلاتي است که ما در مملکت‌مان داريم، بعد از گذشت نسل‌ها به جاي افتخار به دين خدا، به رسول خدا، به اميرالمؤمنين، به شيعه، به سلمان، حالا دائما دوست دارند به اعقاب‌شان برگردند و فاصله بگيرند و این کار دشمن است. 🔹 چهارشنبه‌سوري چيست؟! سيزده‌به‌در چيست و کجا بوده است؟! همه هم داريم مي‌‌پذيريم و همه هم داريم با آن کنار مي‌‌آييم. خانواده‌هاي خودمان را توجيه نمي‌کنيم که عيد ما، عيد غدير است، عيد ما عيد قربان است، عيد ما عيد فطر است. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺شناسه رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 موضوع: ضرورت سعی و تلاش 🎤 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ زمان: ۲ دقیقه 📥 حجم: ۵ مگابایت 🎞 آپارات: aparat.com/v/a3OJo 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
💠 باز بودن راه رشد با تمسک به قرآن و اهل‌بیت علیهم‌السلام 🔻امام صادق(ع) به گروهي از شيعه رسیدند به احترم ایشان برخاستند و سلام کردند. حضرت جواب دادند و فرمودند: «والله اني لأحبکم واحب ريحکم و روحکم ورؤیتکم وزیارتکم وانی لعلی دین الله فاعینوا علی ذالک بورع و...» [به خدا قسم من شما را دوست دارم و بوی عطر شما را و روح شما و دیدن شما و زیارت شما را دوست دارم. همانا من پایبند به دین خدا هستم شما هم من را با رعایت تقوی و ورع کمک نمایید] 🔸 ديگر چه‌ جور اهل بيت اين راه را تبيين کنند؟ «أنّ الراحل إليك قريب المسافة» اين برکت نصيب شده است. اين راه شروع شده است. قرآن، معارف اهل بيت، توسلات باز کننده اين راه است. هر کس مي‌خواهد در اين قوس صعودي برود تکليفش روشن است. 🔹 انسان همت بکند، مسافر اين وادي شود، مي‌بيند که راه نزديک است. ما گاهي از راه منحرف مي‌شويم. راه خودمان را دور مي‌کنيم. اين الگوسازي، اين ساختارسازي و اسطوره‌سازي، از ناحيه اهل بیت علیهم السلام شروع شده است. 🔸 بهترين سفره پهن شده است که با قرآن انس بگيريم، با اهل بيت(ع) انس بگيريم، با بيداري شب انس بگيريم. الگوهايش هم چينش شده است. وقتي من قلب خودم را مشغول مي‌کنم يا به لهو و لعب دچار مي‌کنم، انس برايم نمي‌آيد آن ديگر به من مربوط است... 🔹 ولي خداي متعال با چینشی عالی ماه رجب، شعبان و ماه رمضان (ماه ليلةالقدر) را قرار داده؛ فقط بايد بهره برد، ذخيره کرد، رشد کرد و از اين سفره متنعم بود. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺شناسه رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌
💠 ضرورت تمرکز بر معرفی صحیح بزرگان اسلام 🔻مخالفان در طول تاريخ، بزرگان خود را خوب معرفی کردند و حضرت ابوطالب (عليه السلام) را از روي عناد مي‌کوبيدند! اما ما کم کار مي‌کنيم، کم ارتباط داريم و کم معرّفي مي‌کنيم. 🔸 از حضرت ابوطالب(عليه السلام) غافل هستيم. از حضرت حمزه غافل هستيم. از حضرت جعفر طيّار غافل هستيم. از حضرت خديجه کبري غافل هستيم. 🔹 ما نتوانستيم حق مطلب را در حدّ وظيفه و توان خودمان ادا کنيم. [ کار علمی درباره آنها ومعرفی آنها ویاد آنها] براي شخصيت ما و شاکله و تهذيب ما، ايمان ما، ارتباط و توسّل ما جايگاه خاصي دارد. ما اگر درباره آنها کار کنیم، خير و برکت آن را خواهیم ديد. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺شناسه رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌
💠 احترام و یاد حضرت حمزه و حضرت جعفرطیار 🔻رسول خدا براي حمزه و جعفرطیار علیهماالسلام خيلي احترام قائل بودند. اميرالمؤمنين نیز خيلي از حضرت حمزه وجعفر طیار ياد مي‌کردند، مي‌فرمودند: اگر عموي من حمزه و برادرم جعفر بودند، اين‌ها نمي‌توانستند حق من را غصب کنند. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺شناسه رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌
💠 سه سرمایه مهم در برزخ 🔻رسول خدا فرمودند: در عالم رویا دیدم حمزه و جعفر طيار نشسته بودند ظرف ميوه‌اي جلوي آن‌ها بود که اين ظرف در حال چرخش بود و ميوه‌ها در حال تغيير (در حقیقت این گزارشی است که پیامبر اکرم از عالم برزخ می دهند) از آن‌ها پرسیدم: در برزخ چه مي‌گذرد؟ چه چيز مهم است؟ گفتند: يا رسول الله، خود شما می دانید... ولي سه چيز اينجا خيلي به درد مي‌خورد: يکي «إِبْرَادُ كَبِدٍ حَرَّى» [خنک نمودن جگر تشنه] يکي «وَلَايَةِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ» و دیگری «صلوة علي محمد و آل محمد». ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺شناسه رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌
💠 شهادت حضرت حمزه و حضرت جعفرطیار در قیامت 🔻قرآن کریم خطاب به پیامبر می فرماید: «وَ يَوْمَ نَبْعَثُ في كُلِّ أُمَّةٍ شَهيداً عَلَيْهِمْ مِنْ أَنْفُسِهِمْ وَ جِئْنا بِكَ شَهيداً عَلى هؤُلاءِ» نحل، آيه 89. روز قیامت بر هر قومی شاهدی بر می انگیزیم و تو را بر اینان گواه می آوریم. 🔸ذيل اين آيه روايتي چنین نقل شده: روز قیامت یکی از انبياء را مي‌آورند مي‌ پرسند: چه کار کردي؟ کارهاي خود را بیان می کند. مي‌گويند: شاهد بياور. مي‌گويد: از کجا شاهد بياورم؟ ...تا اینکه خدمت پیامبر می رسد تا برایش شهادت بدهد. حضرت به حمزه يا جعفر طيار می فرماید برود برای آن پیامبر شهادت بدهد. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺شناسه رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌
⚫️ شهادت حضرت حمزه و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهماالسلام، محضر مبارک امام زمان علیه‌السلام و محبین ایشان تسلیت باد. 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
💠 گریه برای حضرت حمزه علیه‌السلام 🔻بعد از شهادت حضرت حمزه (عليه السلام) زن هاي مهاجر و انصار قبل از اينکه براي شهداي خود گريه کنند، مي رفتند براي حضرت حمزه عزاداري می کردند، به خاطر شدت محبتي که رسول خدا به جناب حمزه داشت، و این جهت دهی از جانب پیامبر بود که مردم را سوق می دادند به سمت اسطوره ها تا مردم هویت پیدا کنند. تا اينکه جريان کربلا پيش آمد و عزاداري ها از ناحيه اهل بيت عصمت و طهارت به آن سو جهت دهي شد. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺شناسه رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌
* 💠 ارتباط روحی با حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام 🔻در امامزاده ها خيلي بركت هست. بخصوص آقاشاه عبد العظيم سلام‌الله‌عليه که مرد بسيار پر وجود و کریمی هستند. اگر كسي يک ارتباطي بين دلش ايجاد بشود و آن زاويه، ديگر حيف است رها بكند. اين را بايد محكم گرفت. يكي از نقاط نوراني كه انسان خير مي برد همين نقاط ارتباطي بين انسان و ارواح اولیاء است. 🔸گاهى از ارتباط با يک امامزاده خيلى چيز به دست مى آيد؛ مخصوصا در ايران بین امامزاده ها، حضرت شاه عبدالعظيم بعد از حضرت معصومه عليهاالسلام، جايگاه بالایی دارد... ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺شناسه رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌
💠 ضرورت، آثار و انواع خلوت 🔻خلوت گزینی و عزلت، برای به خود پرداختن، در سيره اهل‌بیت علیهم السلام، انبياء و اولياء، جايگاهي عظيم دارد ونحوه آن متفاوت بوده است، گاهي اوايل نبوت و جواني بوده است، گاهي در اواخر بوده است، گاهي براي ذخيره‌سازي بوده و گاهي براي ميقات بوده مثل «وَوَاعَدْنَا مُوسَى ثَلَاثِينَ لَيلَةً وَأَتْمَمْنَاهَا بِعَشْرٍ...؛ وبا موسی سی شب وعده گذاشتیم و آن را با افزودن ده شب تمام کردیم... اعراف/۱۴۲» 🔸 در غير انبياء(ع) هم نمونه هایی داریم مثل اصحاب کهف که مسيرشان را به سمت عزلت چنین جدا کردند و بهره‌هايش را هم بردند. هم در ميان رجال هست، هم در ميان نساء: «وَاذْكُرْ فِي الْكِتَابِ مَرْيمَ إِذِ انْتَبَذَتْ مِنْ أَهْلِهَا مَكَانًا شَرْقِيا... در کتاب، مریم را یاد کن هنگامی که از خانواده اش در مکان شرقی کناره گرفت...مریم/۱۶» 🔹 در این نوع، يک فصلي [و مدتی] را خلوت داشتند تا يک نتيجه‌اي بگيرند و چه نتيجه‌اي بالاتر از اين که يک خانمي يک عزلتي را انتخاب کند که نتيجه آن روح‌الله باشد؟ ادامه دارد... ‌ ‌
ادامه مطلب قبل... 🔻نوع ديگر خلوت گزینی اين است که در حين زندگي روزمره، ساعاتي را براي عزلت داشته‌اند، اينکه رسول خدا(ص) به غار حراء مي‌رفتند از نوع اول است و اعتکاف‌هاي رمضانيه و ساعاتي را در طول روز و سحر، براي عبادت اختصاص دادن، نوع دیگر است. 🔸 در کنار کارهاي روزمره فراتر از عبادات عادي، ساعاتي را براي عبادت، مراقبه و پرداختن به خويش داشتند. که کاري بسيار ضروري است. البته نوع اول بايد خیلی حساب شده باشد و خيلي مکرر نبوده است؛ اما نوع دوم مکرر بوده است که به صورت روزانه ساعتي را براي پرداختن به خداي خود، داشتند، شبی یا سحري را به عبادت اختصاص مي دادند. ادامه دارد... ‌ ‌
ادامه مطلب قبل... 🔻آن زمان که جنس امور خلوت بود و اشتغالات کمتر بود، باز اين عزلت‌ها انتخاب مي‌شد، حالا که ديگر اشتغال در لايه‌هاي شخصيتي مردم نفوذ کرده است، اصلاً فرصت فراغت نيست و کيفيت بهره‌وري از ابزار تجدد، گاهي راه زلال حرکتي و سلوکي را پيچيده‌تر کرده است. 🔸 افراد گم مي‌شوند، بايد باطنشان و ظرفيت‌هاي خداشناسي‌شان به فعليت برسد ولی به جاي آن، ذهنيات و هوشياري اجتماعي آن‌ها به فعليت مي‌رسد و کاري به توحيد ندارند و سلايقشان متنوع مي‌شود. 🔹 ممکن است در امور اجتماعي و تفاسير سياسي يا خانوادگي، تيزبيني پيدا کنند ولي زلالِ قلبشان به فعليت نمي‌رسد، معنويت آنها به فعليت نمي‌رسد. به معالي اخلاق دست پيدا نمي‌کنند، مگر آنچه که در مطالعات و در مشاهدات از فرهنگ‌هاي مختلف ورودي ذهني آن‌ها بوده باشد، به اين‌ها مي‌‌رسند. 🔸 اما به معالي اخلاق استاندارد الهي نمي‌رسند، به انبياء(ع) و سيره انبياء(ع) نزديک نمي‌شوند. قدرت اين را پيدا نمي‌کنند که چهار ساعت به نماز بايستند و از اين نماز لذت ببرند، ولي تلويزيون مي‌بينند و براي ديدن اخبار مشکلي ندارند و 8 ساعت در روز، روزنامه مي‌خوانند، آن يک چيز ديگري است و اين يک چيز ديگري است و اين‌ها نبايد با هم خلط شود. البته امکان جمع بین این دو نیز هست [ولی برنامه ریزی دقیق ومدیریت زمان نیاز دارد.] ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺شناسه رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: Instagram.com/nasery_ir ‌ ‌
💠 طلب عافیت در همه ابعاد زندگی 🔻باید طلب عافيت کرد در دين، در سلوک و در همه ابعاد جسمي و روحي و زندگي دنيايي و سعادت ابدي، براي بهتر بودن و بهتر ماندن و ذات عالي داشتن. 🔸 يکي از مسايلي که محضر حضرت بقية الله نیاز دارد این است که جنس عالي باشد، سعادتمندانه باشد، انسان رزق داشته باشد. بعضي را مي‌بيني خوب حرف مي‌زنند، خوب درس مي‌دهند ولي جنس ندارند اين‌ها از دور خارج مي‌شوند. 🔹 بايد سعادت و علو سعادت و عافیت را از خداي متعال براي خود، برای فرزندان و متعلقین خود درخواست کرد. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺شناسه رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌
🔸گر خبر از ملک جان داری بیار یا نشان از بی‌نشان داری بیار 🔹از بیان و لفظ بگذر یک زمان عشق بی‌لفظ و بیان داری بیار 🔸ظن و علم و قطع را، یکسو فکن رؤیت و حس و عیان داری بیار ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺شناسه رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌
💠 حیات قلب و اسباب آن 🔻قلب احتياج به حيات دارد. حيات و مواد حيات از عالم غيب مي‌‌آيد، به فرماندهي الهي و ربوبيت حق‌تعالي؛ منتهي اسبابي دست انسان‌ است که مي‌‌تواند در حيات بخشي مؤثر باشد، اين حيات، با بيداري شب و با سحر و با روزه، وارد قلب مي‌شود؛ انسان با این امور رزق پيدا مي‌‌کند. 🔸 ما از حيات فاصله پيدا کرده‌ايم، آن وقت چه شده است؟ «ثُمَ قَسَتْ قُلُوبُکمْ مِنْ بَعْدِ ذلکِ» خدا رحمت کند مرحوم آيت الله کوهستاني مي‌‌فرمودند: اشتباه مي‌‌کنيد، اگر گمان مي‌‌کنيد حرف اضافه، مانند لقمه شبهه‌ناک اثر ندارد. حرف اضافه هم باعث قساوت قلب می شود، حيات را از دل مي‌‌برد. قلب ما احتياج به حيات دارد، ما چه کار کرده‌ايم؟ 🔹اینقدر اسباب قِساوت را فراهم کردیم، که این قلب از سنگ هم سخت‌تر شد، «ثُمَ قَسَتْ قُلُوبُکمْ مِنْ بَعْدِ ذلِک فَهِي کالْحِجارَةِ أَوْ أَشَدُّ قَسْوَةً» چرا که «وَ إِنَّ مِنَ الْحِجارَةِ لَما يتَفَجَّرُ مِنْهُ الْأَنْهار» گاهي از سنگ، چشمه‌اي مي‌‌جوشد «وَ إِنَ مِنْها لَما يشَّقَّقُ فَيخْرُجُ مِنْهُ الْماءُ” گاهي سنگ هم شکافي بر مي‌‌دارد. «وَ إِنَ مِنْها لَما يهْبِطُ مِنْ خَشْيةِ اللَّهِ بقره/74 » گاهي سنگ هم تکاني مي‌‌خورد. 🔸اگر مراعات دل را نکني، اين قدر سخت مي‌‌شود که از سنگ هم سخت‌تر مي‌‌شود. (ترجمه آیه: سپس دل‌های شما بعد از آن سخت شد مانند سنگ یا سخت تر؛ در حالی که مسلما برخی سنگ.ها شکافته شود و آب از آن بیرون آید و حتما برخی از آن‌ها از خشیت الهی فرو می‌ریزد، و خدا از آنچه انجام می‌دهید غافل نیست.) ‌ ‌‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺شناسه رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌
💠 نقش ذکر «ياحیّ يا قيّوم» در روش تربیتی آیت الله کشمیری 🔻روش سلوکي اولياء متفاوت است و روش تربيتي‌شان هم متفاوت است. نوع ارتباط با اسماء و بهره‌وري از اسماء نیز متفاوت است. 🔸 هر کسي روش خودش را دارد ولي خدا رحمت کند، مرحوم آيت الله کشميري، اول يک زاويه خاص و ارتباطي، بين فرد و يکي از اسماء ايجاد مي‌‌کرد و بعد مي‌‌گفت: فلان تعداد «ياحيّ يا قيّوم» بگو. مي‌‌گفت: شما نمي‌دانيد که اسم حی و حیات از ضرورت‌ها است، وقتي حيات نباشد [تلاش های دیگر] فايده ندارد. 🔹 توسل به اين اسم، ابعاد حيات قلب را فراهم مي‌‌کند. وقتی دل زنده شد، ادراک‌ها مي‌آيد و «حيّ» از امّهات اسماء است. منتهي حد نصاب اشتغال به آن بالاست، حد نصابی که در زندگي انسان تأثير بگذارد بالاست، بايد زياد گفت، چرا؟ زیرا ما ظرفيت‌هايمان، شبيه به يک برکه است و گاهی بزرگ‌تر و بزرگ‌تر و ذو ابعاد است؛ منتهي دائم دارد اضافاتی و اموري وارد اين برکه مي‌‌شود که منافي زلالي اين برکه و طهارت اين برکه است و ما بايد به نحوي عمل کنيم که هم جلوي آن آلودگي‌ها را بگيريم و هم از اسماء الهی براي طهارت و زلالی آن استمداد کنیم. 🔸 با توسل به اسم «حي» انسان حیات می‌یابد، يکي از خطراتي که در اين مسير هست، اين است که حيات، لحظه‌اي وارد قلب انسان شود ولي ازبین برود. «قيوم» اين را جبران مي‌‌کند، «قيوم» تو را نگه مي‌‌دارد. بعضي افراد اسماء را مخلوط مي‌‌کنند، ولي اولين ترکيب، مربوط به ترکيب حکيم مطلق است. حي و قيوم را خدا ترکيب کرده است: «اللَّهُ لا إِلهَ إِلاَّ هُوَ الْحَي الْقَيوم ... » ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺شناسه رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌
گفتاری بسیار زیبا از حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در مورد وسعت وجودی انسان که مطالعه آن به همه همراهان موکدا توصیه می گردد. 👇 👇 👇 http://bonyadhad.ir/10895
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: Instagram.com/nasery_ir ‌ ‌