eitaa logo
الهادی
21.5هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
971 ویدیو
46 فایل
🔻 درگاه‌های نشر آثار حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی و همچنین لینک دانلود نرم‌افزار الهادی در صفحه زیر موجود است: www.al-hady.ir 📩دریافت نظرات: http://al-hady.ir/page/a
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 راهیابی آیت الله بهجت خدمت استاد 🔻 آيت الله العظمی بهجت رحمه الله مي‌فرمود: در جواني خيلي به حضرت سيد الشهداء عليه السلام متوسل شدم تا همراه تحصيل علوم حوزوي، توفيق تهذيب نفس را نيز پيدا کنم 🔸 تا اينکه روزي آيت الله الهي برادر علامه طباطبائي را در حرم امام حسين عليه السلام ديدم که به بنده گفتند: «محمد تقي! خداوند به تو استعدادي داده و دنبال کسي مي‌گردي و هر کسي دل تو را آرام نمي‌کند. کسي را که تو دنبالش مي‌گردي، من مي‌شناسم، ايشان آيت الله سيد علي قاضي، در نجف است.» 🔹 ظاهراً بعد با علامه طباطبائي به خدمت مرحوم قاضي مي‌رسند و اين اتصال آغاز مي‌شود. وقتي اين حلقه اتصال را تعقيب مي‌کنيم مي‌بينيم بزرگاني مانند مرحوم ملاحسينقلي همداني که استاد بزرگاني مانند مرحوم ميرزا جواد آقا ملکي تبريزي، مرحوم بهاري و مرحوم سيد احمد کربلايي بودند و اين سلسله قبل از اين بزرگان از مرحوم آیت الله سيدعلي شوشتري به تعليم رجل غيبي شروع مي‌شود.‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌
💠 ذکر اسماء ترکیبی 🔻 آیت الله کشميري ذکر شریف «یاحی یاقیوم» را خيلي سفارش مي‌کردند و مي‌فرمودند: خوب ‏است در ترکيب نام‌هاي حق تعالي، از اسامي مرکبي استفاده شود که خود خداي متعال ترکيب کرده است. خداوند در آياتي اين دو ‏اسم را با هم به کار برده؛ مثلاً مي‌فرمايد: «الله لا اله الّا هو الحي القيوم » ذکر حي، حيات مي‌آورد و قيوم، دوام حيات و قوام و ‏استحکام. ‏ ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌
* 💠 مراقبات بعد از ماه مبارک رمضان 🔻بعد از ماه مبارک طبیعتا یک رجوع به نفسی اتفاق می افتد؛ منتهی رجوع به نفس هم سخت است؛ دانایی و پختگی مي‌خواهد. گذشت، انزوا و اشتغال به اعمال صالح مي‌خواهد. 🔸نباید انسان خودش را از همه حيث رها كند. طرف در طول ماه مبارک، روزه‌ مي‌گرفته، قرآن زياد مي‌خوانده، خوابش كم بوده، خوراكش همان افطار و سحر هم كم بوده و خيلي خوب پیش می رفته 🔹یک مرتبه حالا مثلا فرض كنيد كه اربعين (چهله) تمام شد یا ماه رمضان تمام شد؛ ديگر روزه نمي‌گيرد. قرآن هم نمي‌خواند. خوراكش هم زياد مي‌شود. آن ساعات تنهايي و فراغت که داشته را هم ديگر مشغول به امور غیر عبادی می شود و ... لذا يك مرتبه دچار مشكلات مي‌شود؛ این طور رجوع کردن به نفس خيلي‌ها را به خطر نزدیک می‌کند. (منبع: نرم‌افزار الهادی← مراقبات ماه‌رمضان) ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
* 💠 شب عید فطر، شب مزد 🔻در يک روايتی دارد كه شخصی از امام صادق عليه السلام می پرسد: «يابن رسول الله درست است كه می‌گويند شب قدر، شب مزد است؟» حضرت می فرمايند: «نه» بعد حضرت می‌فرمايند: «کارگر کی مزدش را می گيرد؟ آخر كار. شب اول شوال، یعنی شب عيد فطر، شب مزد است» 🔸روزه‌دار كه يک ماه روزه گرفته مزدش در آن وقت است ولی ليلة القدر، شب مقدرات است. (منبع: نرم‌افزار الهادی← مراقبات ماه‌رمضان) ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌
💠 علت محرومیت از فطر 🔻با کاري که دشمن در کربلا کرد، در سطح گسترده محروميت آمد که درک صحيح روح فطر از مردم گريزان باشد، عموما ديگر به آن بهره‌وري در ماه مباک رمضان نمي‌توانند ملتزم باشند ، ولو خيلي‌ها قرآن هم بخوانند. 🔸 شرايط آماده نيست مگر براي اندکي خواص. آن کار در کربلا دنيا را تحت تأثير قرار داد اما معنايش اين نيست که کسي نتواند از عيد فطر بهره ببرد. اگر شيعه، ملتزم باشد، به گونه‌اي از اين نصيب محرومش نمي‌کنند. براي او پنجره‌اي باز مي‌کنند. همان شب، قبلش، بعدش، بهره‌اي به او مي‌دهند. 🔹ديده شده آن بهره براي کساني که با اخلاص رفته اند ممنوع نيست. بايد رزقش را طلب کرد. دور نيست که به همه ما اين خير و برکت و اين روح عيد فطر نصيب شود ولي به خاطر بزرگي جنايتي که دشمن کرد و بلايي که سر اسلام آورد، این بهره برای عموم تعریف نشده است. (منبع: نرم‌افزار الهادی← مراقبات ماه‌رمضان) ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌
💠 درک عید فطر 🔻درک روح عيد فطر منوط به [متوقف بر] درک صحيح ماه صيام و ليالي قدر است و چون براي درک بهتر صوم شرائط فراهم نيست، درصد بهره‌وري و ادراک از روح فطر، پايين مي‌آيد.استحقاق‌ها از بين مي‌رود. اختلاف‌ها تشديد مي‌شود و مردم شب مزد، يعني شب عيد فطر يا روز عيد فطر، آن بهره‌ها نصيبشان نمي‌شود. 🔸هر چه اخلاص، در درک صوم، ارتباط با قرآن، ليالي قدر، صورت جمعيتي بيشتر باشد استحقاق درک مزد و فطر و عيد، بيشتر خواهد شد. بستگي به نوع عملکرد و بهره‌وري ما دارد که چگونه از ماه رمضان استفاده کنيم تا مستحق درک صحيح عيد فطر باشيم. (منبع: نرم‌افزار الهادی← مراقبات ماه‌رمضان) ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌
الهادی
باسلام اگر قصد دارید مطالب کانال الهادی را از طریق قابلیت وضعیت واتس‌اپ و یا استوری اینستاگرام، به دوستان و آشنایان خود هدیه دهید و در ثواب نشر معارف سهیم شوید، می‌توانید با عضویت در کانال @nasery_story از طرح‌های مناسب استوری استفاده کنید.
الهادی
👆🏻نمونه طرح‌ها به مناسبت عید فطر
هدایت شده از الهادی
🔻ان شاءالله عيد سعيد فطر بر همه‌ی شما مبارک ومقبول باشد. اميدوارم که در اين ماه پر خير و برکت، آن قدر ذخيره اندوخته باشيد که بتوانيد يک سال با لطف خدا حرکت کنيد. 🔺 @nasery_ir
* 🔻سفارش حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان: 🔸اگر می خواهید ماه مبارک رمضان بعدی بیشتر بهره ببرید باید از همین الان شروع کنید... ‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌
💠 برتری جویی شیطان 🔻 طغيان و حرکت اوليه شيطان نيز از همین علو و برتری جویی شروع شد. وقتی شيطان به حضرت آدم عليه السلام سجده نکرد، خداوند به او فرمود: «يا إِبْلِيسُ ما مَنَعَک أَنْ تَسْجُدَ لِما خَلَقْتُ بِيدَي أَسْتَکبَرْتَ أَمْ کنْتَ مِنَ الْعالِينَ؛ چه چيزي مانع سجده کردنت بر آدم شد؟ تکبر ورزيدي يا از عالين هستي؟» (عالين افراد بلند مرتبه‌اي‌ هستند که شأن آن‌ها رفيع‌تر از آن است که بر آدم عليه السلام سجده کنند.) 🔸 از پاسخي که شيطان داد، معلوم شد که اراده علو و برتري جوئي و گردن فرازي دارد، گفت: «أَنَا خَيرٌ مِنْهُ خَلَقْتَنِي مِنْ نارٍ وَ خَلَقْتَهُ مِنْ طِينٍ؛ من از او بهترم، مرا از آتش آفريدي و او را از گِل. صاد/۷۵» 🔹 او ادعاي مقام بلندي را داشت که از شأن او بسيار بالاتر بود و آن مقام اهل بيت عصمت و وحي عليهم السلام است و در واقع، پايش را از گليمش درازتر کرده است. 🔸 طبق اصل «تلک الدار الاخرة نجعلها للذين لايريدون علواً في الارض و لا فسادا» خداوند شيطان را راند و به او فرمود: «فَاخْرُجْ مِنْها فَإِنَّک رَجِيمٌ وَ إِنَّ عَلَيک لَعْنَتِي إِلي‏ يوْمِ الدِّينِ؛ پس، از اين درگاه بيرون شو که تو رانده شده‏ اي و همانا لعنت من تا روز رستاخيز بر تو خواهد بود.صاد/۷۷»‌ ‌ ادامه دارد... ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌
ادامه مطلب قبل... 💠اهمیت برتری جویی 🔻 از ديگر مصاديق بارز اين آيه شريفه، فرعون و قارون هستند که برتري‌جو و مفسد بودند. مسئله استعلا و برتري‏ جويي خود يکي از مصاديق فساد در زمين است، ولي اهميت فوق‌العاده آن سبب شده است که به طور خاص نيز مطرح شود. 🔸 بنابر تفسير مرحوم علامه طباطبائي در تفسیر شریف المیزان منظور از علوّ و گردن‌فرازي، استعلا و استکبار ورزيدن بر بندگان خداست و منظور از فسادانگيزي اين است که خواستار گناهان و نافرماني خدا باشند؛ چون خداي تعالي بر اساس آنچه فطرت و خلقت آنان اقتضا دارد، انسان‌ها را به شرايعش مکلف فرموده است. 🔹 فطرت انسان چيزي را مي‌طلبد که موافق با نظام اَتَم و احسن در حيات زميني انسان‌هاست. پس هر معصيتي، بي‌واسطه يا با واسطه در فساد اين زندگي اثر دارد؛ همچنان که قرآن کريم مي‏فرمايد: «ظَهَرَ الْفَسادُ فِي الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ بِما کسَبَتْ أَيدِي النَّاسِ لِیَذیقَهُم بَعضَ الَّذی عَمِلوا لَعلَّهُم یَرجِعُون؛ به سبب اعمال زشتی که مردم به دست خود انجام دادند در خشکی و دریا فساد وتباهی نمودار شده است [تا خداوند کیفر] برخی از آنچه را انجام داده اند به آنان بچشاند، باشد که [از گناه وطغیان] برگردند. روم/۴۱» 🔸 از اينجا روشن مي‏شود که علوّخواهي يکي از مصاديق فسادخواهي است و علت ذکر شدن علوّخواهي و برتري‌جويي، اين است که عنايت بيشتر بر اين مصداق است.‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: 👉🏻 Instagram.com/nasery_ir ‌ ‌
💠 مصادیق مختلف برتری جویی 🔻 آنچه مايه بدبختي، هلاکت و نابودي فرعون و قارون شد، همان استکبار و برتری‌جويي بود. البته مصاديق کوچک‌تر را نيز مي‌توان يافت. در روايات به طور خاص بر اين مسئله تکيه شده است؛ 🔸 در حديثي، اميرمؤمنان علي عليه السلام هنگام ذکر اين آيه، به يکي از مصاديق کوچک آن اشاره فرموده است: «ان الرجل ليعجبه ان يکون شراک نعله اجود من شراک نعل صاحبه فيدخل تحتها؛ گاه می‌شود که انسان از اين لذت می‌برد که بند کفش او از بند کفش دوستش بهتر باشد و به همين خاطر، داخل اين آيه می‌شود. سعد السعود، ص۸۸ و مجمع البیان ذیل آیه» چرا که اين هم شاخه کوچکي از برتري‏جويي است و با اين مثال حضرت، حکم مصاديق بزرگ‌تر به مفهوم اولويت مشخص مي‌شود. 🔹 اين برتری‌جويي خلاف عبوديتي است که طريق اصلي بندگي است. خداي متعال انسان‌ها را به عنوان خليفه و برگزيده آفريد و اين خلافت، فقط با عبوديت حاصل مي‌شود؛ چون در عبوديت، کانالِ ربوبيت وجود دارد. 🔸 حق تعالي اراده نداشته که شيطنت در عالم توسعه پيدا کند، منتها شيطان و ايادي شيطان -که نفس آدمي است- در مقابل ربوبيت حق تعالي و عبوديتي که او مي‌خواست، جبهه‌گيري کرد و بنا شد هر کسي که مي‌خواهد به باطن عبوديت يعني ربوبيت برسد، ايادي شيطان را کنار بزند و به ارتقا برسد.‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اثر بسیار وحشتناک گناه 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ یک دقیقه 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
💠 تواضع امیر المؤمنین علیه‌السلام 🔻 اميرمؤمنان علی عليه السلام براي تعدیل و درمان صفت علو و برتری جویی، در دوران حکومت خود، گم‌شده‏ ها را راهنمايي و ضعيفان را کمک مي‏ کرد، در بازار قدم مي‌زد و اين آيه را براي مردم مي‏ خواند: «تِلْک الدَّارُ الْآخِرَةُ نَجْعَلُها لِلَّذِينَ لايرِيدُونَ عُلُوًّا فِي الْأَرْضِ وَ لا فَساداً؛ سراى آخرت را براى کسانى قرار مى ‏دهيم که نه اراده برتری‌جويى در زمين دارند، و نه فساد می‌کنند و سرانجامِ نيک‏ از آنِ پرهيزکاران است.قصص/۸۳» 🔸 و در ادامه می‌فرمود: «نزلت هذه الاية في أهل العدل و التواضع من الولاة، و اهل القدرة من الناس؛ اين آيه درباره زمامداران عادل و متواضع و همچنين ساير قدرتمندان از توده‏ هاي مردم نازل شده است. العمدة، حلى‏،ص۳۰۸» 🔹 يعنی همان‌گونه که من حکومت را وسيله برتری جویی خودم قرار نداده‏ ام، شما نيز نبايد قدرت مالي خود را وسيله سلطه بر ديگران قرار دهيد که سرانجام و عاقبتِ نيک از آنِ گروهی است که نمی‌خواهند برتري‏ جويي و فساد کنند. کدام صاحب مقام و منصب است که در زمان قدرت اين چنين متواضعانه رفتار کند؟! ‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌
بسمه تعالی ادمین: با عرض سلام و ادب؛ 🗣 در نظر سنجی‌های مختلف، بسیاری از عزیزانِ همراه، سوال می‌کنند: چرا مطالب را بصورت ناقص و بریده بریده ارائه می‌کنید؟! و یا درخواست توضیحات بیشتر در مورد مطالب را دارند... 💠 در جواب این عزیزان عرض می‌کنیم: 🔸1_ در اکثر قریب به اتفاق موارد، مطلب به همین اندازه توسط حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری توضیح داده شده است و اینطور نبوده که توضیحاتی داشته و ما ارائه نکرده‌ایم. 🔹2_ اقتضاء پیامرسان‌ها، ارائه مطالب کوتاه است؛ متأسفانه مخاطبِ فضای مجازی، کمتر از مطالب بلند استقبال می‌کند. 🔸3_ مطالب ایشان اجزاء یک پازل هستند که اگر چه به ظاهر بصورت نامنظم ارائه می‌گردد اما در بلند مدت و با مطالعه مکرر مطالب، بتدریج به انسجام می‌رسد و کم‌کم در ذهن مخاطب، کنار هم می‌نشینند و یک نظام و مجموعه کاملی را تشکیل می‌دهند. از این‌رو به دوستان توصیه می‌کنیم مطالب را بصورت مکرر و دوره‌ای مطالعه نمایند تا کم‌کم به نظام حاکم بر دستگاه فکری ایشان برسند. 🔹4_ لازم به یادآوری است که اعضای محترم کانال از طیف‌های گوناگون جامعه، با سطوح مختلف علمی و معنوی و با نیازهای مختلف هستند؛ از این رو اقتضا می‌کند تنوع مطالب بصورتی باشد که همه این عزیزان را پوشش بدهد. 🔸5_ بخشی از مطالب ایشان بصورت کامل‌تر و موضوع بندی شده، در نرم‌افزار الهادی ارائه گردیده است. لذا اگر مطلبی برای شما ابهام داشت می‌توانید به همان موضوع در نرم‌افزار مراجعه نمایید و یا آن موضوع را در نرم افزار جستجو نمایید تا اطلاعات بیشتری به دست آورید. 👈بیشترین تاثیر در تکمیل پازل و نظام فکری، در مطالعه‌ موضوعی مطالب موجود در نرم‌افزار الهادی است. آدرس نرم‌افزار الهادی در کافه بازار: http://cafebazaar.ir/app/alhadi.bonyadhad.ir (لازم به ذکر است آن دسته از عزیزانی که به هر دلیلی امکان نصب این نرم‌افزار را روی موبایل ندارند، می‌توانند از طریق شبیه‌سازهای اندروید، نرم‌افزار الهادی را روی کامپیوتر نصب کنند) 🔹6_ به کاربران عزیز توصیه می‌گردد برای استفاده بیشتر در کنار نرم‌افزار الهادی، می‌توانند از ظرفیت سایت رسمی ایشان نیز بهره ببرند و اطلاعات بیشتر و جامع‌تر را در آنجا دنبال کنند. آدرس سایت: http://bonyadhad.ir/h-naseri با تشکر از همه عزیزان التماس دعا 📩 @nasery_admin ‌ ‌
*‍ 🔻بايد اين راه را براي تعديل شخصیت و رسیدن به اعتدال صفات و متصف شدن به ملكات عالي رفت. يك وقت مي ‏بيني انسان سال ‏ها هم ذكر مي‏ گويد و عبادت می کند ولي چيزي از خارق العادگی ها و قدرت ها و کراماتی كه مي ‏گويند از آن در نمي‏ آيد! خوب نيايد. مهم اين است كه انسان راهش را رفته باشد، يك آدم راه رفته با يك آدم راه نرفته خیلی فرق مي ‏كند. 🔸ممكن است انسان به برخی از قدرت ها و فوق العادگی ها دست پیدا کند اما هنوز راه نرفته باشد و دچار مشکل باشد. همين امروز يكي از رفقا اين جا بود مي‏ گفت كه در يكي از روستاهای اطراف اصفهان نزد یک نفر رفتم شروع كرد مشكلات من را گفت. بعد مي ‏گفت ديدم كه آن شخص يكي از رفقايش را صدا زد و شروع كردند با هم پاسور بازي كردند. من متحير بودم كه آن را چه كار كنم؟ اين را چه كار كنم؟ ادامه دارد... ‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌
* ادامه پست قبل... 🔻فوق العادگي را - اگر معنايش واقعا فوق العادگي باشد - در فرصت كوتاهي مي ‏دهند، اگر انسان فوق العادگي بخواهد اصلاً لازم نيست ساليان طولاني زحمت بكشد. امّا رسیدن به اعتدال انساني و توجه به خداي متعال و در آمدن از افراط و تفريط و متصف شدن به قواي عقلاني و بيدار شدن و احياء روح و رسیدن به حيات طيبه، اين ها مهمّ است ؛ هر چند يك كرامت هم در آن نباشد. 🔹در مورد كرامات بعضي از بزرگان اين جوري فرموده اند كه كرامت قابل قول دادن و وعده دادن نيست. اصلاً این طور نیست که از قبل بشود پيشنهادش را داد. چيزي است كه خداوند متعال هر طور صلاح بداند با بندگانش عمل می کند. ‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چگونه حمایت، محبت و کرامت الهی را جلب کنیم؟ 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ یک دقیقه 🔺 @nasery_ir ‌ ‌