eitaa logo
الهادی
22هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
993 ویدیو
48 فایل
🔻 درگاه‌های نشر آثار حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی و همچنین لینک دانلود نرم‌افزار الهادی در صفحه زیر موجود است: www.al-hady.ir 📩دریافت نظرات: http://al-hady.ir/page/a
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻 خدا رحمت کند مرحوم آیت‌الله بهاء‌الدینی در صحبت‌هایشان خیلی سفارش می‌کرد و خودش هم به این زاویه توجه زیادی داشت و شیطنت‌های نفسانی و انواع خدعه‌هایی که روزمره از انسان‌ها تراوش می‌کند را خیلی دشمن می‌دانست و بد می دانست. از این‌ها پرهیز می‌کرد و در نصایح ایشان هم خیلی عیان بود که از این زاویه خیلی پرهیز دارد، که کسی مبتلا شود. 🔸 مخصوصاً انواع خدعه، خدعه‌های پیچیده‌ای از نفس که در روابط عمومی ظاهر می‌شود و بعضی این‌ها را پای سیاست می‌گذارند و بعضی پای زرنگی می‌گذارند. تمام این‌ها از شعب خدعه است. بعضی‌ از آن‌ها که انسان را به بیماری‌های بدتر مبتلا می‌کند ولی مؤمن صاف و زلال است. 🔹 آقا امیرالمؤمنین علیه‌السلام اصلاً خانه‌نشینِ این صافی و زلالی شدند. بقیهٔ اهل‌بیت هم همین‌طور بودند. 🔸 در خود جریان عاشورا، صبح عاشورا که نزدیک به شروع جنگ بود، مسلم بن عوسجه وقتی شمر نزدیک می‌شود، خدمت آقا سیدالشهدا عرض می‌کند که: آقا اجازه بدهید که من بر او مستولی هستم، یک تیر بزنم. حضرت می‌فرمایند: نه "اکره ان ابدئهم بقتال" صاف بودند. (بحار الأنوار؛ ج‏۴۵؛ ص۵) 🔹 خیلی موارد پیش می‌آمد. مثلا حضرت مسلم به منزل حضرت هانی آمد، بنا بود که حضرت مسلم، وقتی عبیدالله به خانهٔ حضرت هانی آمد، حمله کنند. حضرت مسلم گفتند: من برای این‌کار دلیلی نیافتم. (وقعة الطفّ، ص۱۱۴) ادامه دارد...‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
ادامه قبل... 🔻 در جنگ صفیّن دوبار اتفاق افتاد که معاویه به خدعه گلوگاه آب را گرفت. مالک اشتر و اهالی کوفه و شیعیان رفتند و با زحمت پس گرفتند. 🔸 افراد ضعیف‌الایمان مکرر به مالک پیشنهاد می‌دادند که تو به آقا امیرالمؤمنین بگو که شما آب را ببندید، مگر نمی‌خواهید آن‌ها را بکشید؟ آب را ببندید این‌ها از تشنگی می‌میرند. فرمودند: نه. مالک هم نمی‌گفت و سبک امیرالمؤمنین را می‌دانستند. (وقعة صفين - ص۱۹۲) 🔹 چون جنگ قاعده‌ای دارد و آب بستن معنایی دیگر دارد. ما نمی‌بندیم. آن‌ها بستند، ما نمی‌بندیم. این‌طور یک نوع تربیتِ باقیه‌ای را به نفوس القا می‌کردند. 🔸 گاهی فاصله‌های ما از حق و حقیقت و مصالحمان را به زحمت به دست می‌آوریم و حواسمان نیست. یعنی با این سبک کارهایمان داریم تلاش می‌کنیم که دور شویم، منتها آن‌قدر دوریم که گاهی توجیه نیستیم که انواع خدعه بد است. در را از آن طرف می‌بندد. 🔹 یک سیاستی که ما گاهی نام آن را در روابط عمومی، سیاست می‌گذاریم، دل‌خوشی خیالی به ما می‌دهد ولی مصالح و ابواب خیر را می‌بندد. حالا بدو و حالا گریه کن. 🔸 وقتی که منظم عمل نمی‌کنی، راه خودت را دور می‌کنی. خودت داری دور می‌کنی و برای این دوری خودت سعی می‌کنی. منتها نمی‌بینی و به حساب نمی‌آوری ادامه دارد..‌. ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
ادامه قبل... 🔻 جنس نفس در این زمینه [یعنی خدعه و سیاسی کاری و دوگانه بودن] متهم است «الا ما خرج بالدلیل» [ یعنی مگر با دلیل متقن بتوان ثابت کرد که این کارش از روی خدعه و فریب دادن دیگران نبوده است]. 🔸 راه کار درمانی خدعه های نفسانی ذکر زیاد است. ذکرِ زیاد آدم را صاف می‌کند. 🔹 یکی از خواصِ توجهات همین است. نفس همین طور است. منتها انواع خدعه‌ها را دارد. اصلاً ما خدعه‌ها را درست نمی‌شناسیم. 🔸 در مصادیق یکی از موضوعاتی که جای کار دارد، مصادیق و شعب و شاخه‌های خُدَع است که الآن دارد در زندگی‌ها و کارهای روزمره اجرا می‌شود. کد ۸۴۷ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
24.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 کرامت و بخشش علیه‌السلام در وسط میدان 👤 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ دو دقیقه 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
💠 بخشی از مصاحبه پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری با حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ جعفر ناصری در مورد مرحوم 🔻 سوال: به تعبیر رهبر انقلاب این عالم بزرگوار، وظیفه بزرگ تزکیه و نشر معارف اسلامی را تکلیف خویش دانسته بود. می‌خواهیم ببینیم ایشان چگونه در اهتمام به این موضوع موفق شدند؟ 🔸 پاسخ: به نظرم این کار از هر کسی ساخته نیست؛ مگر کسی که به سمت علوم و معارف دین حرکت باطنی کرده باشد، آن‌هم با این شرط که با تهذیب و گرایش‌های ولایی و توسلات به این جایگاه رسیده باشد و برای ابلاغ رسالات انبیا، عنایت الهی شامل حالش شده باشد. 🔹 ایشان یک فردی بود که این وظیفه را در خویشتن پیدا کرده بود و با اخلاص به این کار رسیده بود. با تقوا به این کار رسیده بود. با توجه به حضرت بقیةالله به این جایگاه رسیده بود. 🔸 عرض کردم که کمتر کسی هست که در سن نودسالگی این‌قدر توان داشته باشد که بتواند به وظیفه خودش در ابلاغ رسالات انبیا بپردازد؛ ولی ایشان با تمام توجه ایستاده بود و موفق هم بود. 🔹 آقا نکته دقیقی را در ایشان یافته بودند؛ در هر حال ساخته‌شدن چنین شخصیتی، جدای از مقدمات طولانی اعم از انجام اعمال صالح، تأیید ربانی را هم می‌خواهد. 🔸 ایشان می‌فرمودند وقتی من در نجف بودم، چهارده سالم بود که مادرم فوت کرد و تنها شدم. پدرم هم یک شخصیت علمی بود و دائم در مدرسه مشغول مطالعه بود. من هم به آقا امیرالمؤمنین علیه‌السلام پناه بردم. 🔹 این یکی از میوه‌های شجره حسنه حوزه‌های علمیه در طول تاریخ است. ایشان اعتقاد داشت که افراد، فرهنگی بمانند و این سبک سنتی حوزه و فقها و بزرگان را ادامه بدهند. ▪️لینک متن کامل مصاحبه https://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=53997‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
* ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
8.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️دومین سالگرد ارتحال عالم ربانی حضرت آیت الله محمدعلی ناصری «قدس سره» 🔹تاریخ: پنج‌شنبه ۸ شهریور ⏱ زمان: ساعت ۱۶ الی ۱۸ مکان: خیمه حسینی گلستان شهدا اصفهان ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 👉 @naseri_ir
* ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
* 💠 حکایت آیت الله ناصری (ره) بر سر مزار آیت الله سیدعلی قاضی (ره) 🔻 خداوند، مرحوم والد ما (آیت‌الله ناصری) را رحمت کند که ما هنوز به نوعی، عزادار رحلت این بزرگوار هستیم و [فقدان ایشان] خیلی بر ما سخت گذشت! 🔸 ایشان بارها فرموده بودند و همین اواخر هم می‌فرمودند که ما وقتی نجف بودیم، با آیت‌الله العظمی صافی اصفهانی -که زمانی رئیس حوزه‌ی علمیّه اصفهان بودند-، خیلی رفیق بودیم. روزی در وادی السلام، سر قبر مرحوم قاضی بودیم و نزدیک عصر بود. وقت مغرب، ایشان به من گفتند که حاج شیخ محمد، جلو بایست که نماز بخوانیم. گفتم که شما جلو بایستید. گفتند که نه، تو باید بایستی. 🔹 پس از اینکه نماز را خواندیم، کمی از هم فاصله گرفتیم و هر کدام، گوشه‌ای نشستیم. من، در آن حسّ و حالی که سر قبر مرحوم قاضی داشتم و خاطری که مجموع بود، دیدم که حالم تغییر کرد و انگار که از فضای مادّیِ بیرون، منقطع شدم 🔸 و احساس کردم که صدایی از قبر مرحوم قاضی می‌شنوم که دسته‌ جمعی، با همدیگر جمله‌ای را تکرار می‌کنند. خوب که گوش دادم، دیدم که دارند می‌گویند: «عاش سعیدا و مات سعیدا». 🔹 ببینید یک حرکت و یک صحنه، چه تأثیری بر ایشان و انسان می‌گذارد! مشاهده که می‌گویند، همین است که گاهی خدای متعال، صحنه‌هایی از ماورای ادراکات حواس ظاهری را به انسان منتقل می‌کند و انسان می‌بیند و باعث افزون شدن باورش می‌شود. 🔸 ما خیلی اسیر ادراکاتی هستیم که با حواس ظاهری قابل درک است! ما اسیر این شده‌ایم و باید از من به من، سفری بکنیم که در این مسیر، یکی از گام‌ها، بیداری ادراکات حواس باطنی است. کد ۲۴۹۵۴ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
* 🔻 چنین تشییعی در میان علمای اصفهان، بسیار نادر است! هرکدام از این مردم که در تشییع حاضر شدند، نوعی ارتباط ظاهری یا باطنی با ایشان (آیت الله ناصری) داشته‌اند؛ یا دعای ایشان [در زندگی‌اش] بوده، یا ایشان عقدش را خوانده، یا بچه‌اش مریض بوده و خدمت ایشان آورده است. 🔸 این تشییع، بی ‌دلیل اتفاق نمی‌افتد و یک تأییدی در کار است. حتی خود ما که گاهی بی‌قرار می‌شدیم با دیدن ایشان آرام می‌شدیم و حتی وقتی که ایشان در بیمارستان بودند نیز همین‌طور بود؛ علی‌رغم اینکه درصد هوشیاری ایشان پایین بود و روی ۱۰ و ۱۱ بود، ولی کاملاً محسوس بود که این مؤمن، ارتباطی فراتر از فیزیکش با مردم دارد و انسان، در کنار او آرام می‌گیرد. مردم، نزد ایشان می‌آمدند و آرام می‌گرفتند و بهره می‌بردند. 🔹 ایشان، امام زمانی علیه‌السلام بود و علاوه بر آن، خدمات اجتماعی بلند و مؤیَّدی را ارائه می‌کرد. حرفی که می‌زد، حساب شده بود و این، کار هر کسی نیست. 🔸 این شخصیّت، حداقل در حوزه‌های علمیه [سزاوار] یک نظام‌نامه‌ی ساختاری و الگو برداری برای شخصیّت سازی است. شناخت این شخصیّت، وقتی می‌تواند مفیدتر باشد که برای طلبه‌ی نوجوانی که وارد حوزه می‌شود، الگوبرداری شود. این بزرگوار، این بخش خدماتی را هم داشت. کد ۲۲۹۲۷ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 تا حالا ما اصلاً از خودمان سفری کردیم که احساس کنیم غیر از دنیا هم جای دیگر هست؟ 🔸 نخواهیم فقط در کتاب‌ها بخوانیم. نخواهیم فقط کلمات را کنار هم بگذاریم و ببینیم که منظور از سماوات چیست؟! 🔹 باید خودمان این راه را تجربه کرده باشیم، از این همه سختی‌ها و تعلقات خودمان جدا شده باشیم تا ببینیم چه دریچه‌هایی به وسعت رحمت خدا بر ما باز می‌شود و بزرگ می‌شویم. با حالا خیلی تفاوت دارد. نگرش‌هایمان متفاوت می‌شود. جنسمان متفاوت می‌شود. 🔸 این سفر که عرض می‌کنم، این‌ها سفر از خود هست. ابزار آن جدا شدن از کثرات وهمیه است. 🔹 همین کافی است که بشود در چند کلمه بیان کرد حداقل حرکت اولیه و استارت آن جدا شدن از کثرات وهمیه است. این است که ما را خیلی آزار می‌دهد و در همه ابعاد گرفتارمان می‌کند. 🔸 کسی اگر روی منبر یا در جمکران یابن الحسن را خوب بلد است بیان کند، اما در درونش گاهی وقتی می‌خواهد به حضرت متوسل بشود، افکار اضافه و ابعاد و زوایای خیالی او را رها نمی‌کند. این بد است و این معلوم است که بیمار است. نمی‌تواند با حضرت ارتباط برقرار کند. با کوچه و بازار ارتباط برقرار می‌کند. یعنی در ذهنش این می‌آید. ادامه دارد...‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
ادامه قبل... 🔻 حضرت رسول صلوات الله علیه و آله فرمود: «سجد لک خیالی و سوادی و بیاضی» یعنی من هم‌زمان که سجده می‌کنم، غیر از این‌که پیشانی در مقابل حق‌تعالی روی مهر است، خیال من هم در این مسیر است. غرق سجده است و سواد و بیاضم هم در سجده است. 🔸 این دیگر مراحل بعد از خیال است. جنس علم این سفر معنوی و سفر از خود با علوم دیگرمتفاوت است. علوم دیگر را می‌توانیم طلب کنیم. مباحثش را سؤال کنیم. جنس این علوم بالاتر است. دقیق‌تر است. در این راه برخورد داشته‌ باشیم. 🔹 نباید این علم را با این علوم ظاهری بسنجیم. وحداقل کار در این علم، بیرون آمدن از تشتت است. بعد از این مراعات‌های ظاهری و این‌هاست. پله‌اش بالاتر است. 🔸 با این ابزار خودمانی قابل سنجش نیست. همت و سعی بیشتری می‌خواهد. درک حقیقی حقایق الاشیاء است، آسان نیست. کد ۸۴۷ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌