هدایت شده از الهادی
bba211287f55c32fbba0c027c088ba2f849f6015.pdf
334.4K
#ویژه_نامه #سلوک_اربعینی
🔻مجموعه گفتارهای حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری حفظه الله با موضوع زیارت اربعین اباعبدالله الحسین علیه السلام منتشر شد!
🔺 @nasery_ir
#نسخه_گرافیکی
#اربعین
🏴👆👆🏻👆گزیده ای از فرمایشات حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در مورد زیارت اربعین و بایدها و نبایدهای آن
👈شما هم میتوانید با ارسال این فایل به دیگران در ثواب تبلیغ معارف اهل بیت علیهم السلام شریک باشید.
#سلوک_اربعینی
31.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ_تصویری #اربعین
🎥موضوع: آداب زیارت اربعین/ جدید
🔻کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir
#قرآن
🔻بخشی از موضوعات قرآنی مربوط به نزول کتاب است. اگر انسان دقّت کند، یک مقدار آشنا می شود که این کتاب چیست. اینقدر قرآن به کیفیّت تبیین کتاب، اصرار و سفارش دارد. اصلاً شروع بعضی از سورهها با لفظ "کتاب" است: ذلِک الْکتابُ لا رَیبَ فیهِ هُدىً لِلْمُتَّقینَ؛ (این کتاب، هیچ شکى در آن نیست، راهنماى پرهیزگاران است. / سوره بقره، آیه 2)
نَزَّلَ عَلَیک الْکتابَ بِالْحَقِّ؛ (و این کتاب را، که باوردارنده کتاب هاى پیشین است، براستى و درستى بر تو فروفرستاد، و تورات و انجیل را فروفرستاده / سوره آل عمران، آیه 3) یکی از موضوعات مهمّ قرآنی، خود کتاب و بعد هم نزول کتاب است. بعضی جاها مراد از کتاب، کتابهای آسمانی است (رک: احقاف:12) بعضی جاها مراد، مجموعه ای است در عالم بالا که قرآن، کپی آن است (رک: انعام:59)، بعضی جاها مراد، خود قرآن است. (رک: انعام، 155) قرآن هم به خاطر این پیوندش با آن کتابی که در عالم بالا است، پُر از مطالب است.
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir
┈•• گپ •• سروش •• ایتا ••┈
#دعا
🔻اگر اهل بیت روایتی و کلمه ای و دعایی را می گویند، قواعد داشته و دستشان بوده است؛ لذا ما نباید از خودمان همین جور دعا اختراع کنیم. در دعای غریق دارد: یا اللَّهُ یا رَحْمَانُ یا رَحِیمُ یا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِی عَلَى دِینِک.
راوی در بازگویی گفت: یا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ و الابصار ثَبِّتْ قَلْبِی عَلَى دِینِک.
حضرت فرمودند: خداوند، مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ و الابصار هست؛ ولی دعا را همان طوری که من می گویم بگو و اضافه نکن.
این ها قاعده دارد. (كمال الدين و تمام النعمة، ج2، ص352)
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir
┈•• گپ •• سروش •• ایتا ••┈
7.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
* #کلیپ_تصویری #اربعین
🎥موضوع: توصیه های مهم و کاربردی برای زائرین اربعین
▪️قسمت اول
🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
@Nasery_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
* #کلیپ_تصویری #اربعین
🎥موضوع: توصیه های مهم و کاربردی برای زائرین اربعین
▪️قسمت دوم
🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
@Nasery_ir
#اربعین #حضرت_زینب
🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام:
Instagram.com/nasery_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
* #کلیپ_تصویری #اربعین
🎥موضوع: توصیه های مهم و کاربردی برای زائرین اربعین
▪️قسمت سوم
🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
@Nasery_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
* #کلیپ_تصویری #اربعین
🎥موضوع: توصیه های مهم و کاربردی برای زائرین اربعین
▪️قسمت چهارم
🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
@Nasery_ir
#قرآن
🔻اینکه خداوند در قرآن میفرماید: «نَزَّلْنا عَلَیک الْکتابَ تِبْیاناً لِکلِّ شَیء” (ما بر تو این کتاب (قرآن عظیم) را فرستادیم تا حقیقت هر چیز را روشن کند. سوره نحل، آیه 89.) واقعا یک حقیقتی است. تبیان همهی اشیاء در قرآن هست؛ امّا مشکل ما این است که از جسم، فراتر نرفته ایم؛ نه حقایق مشکلات را می شناسیم، نه حقایق ابهام را، نه حقایق جواب را و نه حقیقت قرآن را. نمیتوانیم تطبیق بدهیم. ما کانالهای ورودی به قرآن را نمی توانیم بشناسیم تا وارد قرآن شویم. گاهی از طریق انس با قرآن، بابی از علوم باز میرشود که ده ها باب دیگر از آن باب، مفتوح می شود؛ ولی بازشدن این بابها، نور می خواهد که انسان اصل ابهام را متوجه شود.
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir
┈•• گپ •• سروش •• ایتا ••┈
#قرآن #فرعون
🔻هر کدام از انبیا، صاحب حروفی از اسم اعظم بوده اند و مرتبه ای از حروف را دارا بوده اند؛ (رک: الكافي (ط - الإسلامية) ؛ ج1 ؛ ص230) انبیا با هم فرق میکنند، بستگی به خیلی از مسائل دارد. در تعبیرات قرآنی هم نگاه کنید، می بینید که این نبی را بهگونه ای معرفی می کند، آن نبی را شاید همان معنا باشد؛ ولی بهگونه ای دیگر و الفاظ دیگر معرفی می کند، حتّی قرآن در افراد اشقیا، حدّ و حدودها را مراعات کرده است. برای فرعون الفاظی به کار برده که همهی آن الفاظ، روی حساب و کتاب است. شیطان را طوری دیگر تعریف میکند.
حدود مشترکی بین فرعون و شیطان قائل است، دربارهی فرعون فرموده است:
مِنْ فِرْعَوْنَ إِنَّهُ کانَ عالِیاً مِنَ الْمُسْرِفین؛ (از فرعون، که او برترى جوى و سرکشى از گزافکاران بود. دخان : 31)
ادامه دارد...