eitaa logo
الهادی
21.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
947 ویدیو
46 فایل
🔻 درگاه‌های نشر آثار حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی و همچنین لینک دانلود نرم‌افزار الهادی در صفحه زیر موجود است: www.al-hady.ir 📩دریافت نظرات: http://al-hady.ir/page/a
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 راه خروج از بن‌بست‌ها 🔻ما آنچه مربوط به خودمان است را اجرا کنيم، خداترسي و تقواي الهي را در همان حدي که می توانیم رعایت کنیم، "تکليف ما لا يُطاق" نکرده‌اند، اگر آن را مراعات کردیم «وَ مَنْ يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجاً» خداوند خود، خروجي را قرار مي‌دهد. 🔸 براي روشن‌تر شدن همان جمله بعد کافي است که مي‌فرمايد: «وَ يَرْزُقْهُ مِنْ حَيْثُ لا يَحْتَسِبُ‏» به محاسبات شما نيست، خداوند راه‌هاي خروجي متعدد و فراواني دارد و انسان کوچک است مخصوصا وقتي در بن‌بست قرار می گیرد. 🔹 اين بهترين درمان و درمان‌نامه است. براي انساني که طبعا بن‌بست يا بن‌بست‌هايي دور او را گرفته‌اند، گاهي تصور راه های خروجي، خود يک بليه مي‌شود و اشتغال فکري مي‌آورد و اصلا انسان را از تمرکز و توجّه خارج مي‌کند، باعث اضطراب مي‌شود و اطمينان نفس را از بين مي‌برد، انسان را دور مي‌کند. 🔸 پس بهترين راه اين است که به کار خود برسد و حدود الهي را بشناسد و درست عمل کند، اگر مستحق خروج از بن‌بست شديم خداي متعال هر چه بن‌بست باشد باز مي‌نمايد. ادامه دارد... ‌ ‌‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
ادامه مطلب قبل... 🔻دو جریان نقل می‌کنم یکی از قرآن، یکی از واقعه عاشورا در تایید این که بن بستی که باز نشود نداریم، فرعون هزاران بچّه را کشته بود، براي اينکه حضرت موسي به دنيا نيايد و ادعاي الوهيتي که داشت و جنايات ديگر... ولي وقتي قرار شد حضرت موسي و هارون سراغ ايشان بروند خداوند مي‌فرمايد: «فَقُولا لَهُ قَوْلاً لَيِّناً لَعَلَّهُ يَتَذَكَّرُ أَوْ يَخْشى‏؛ پس با گفتاری نرم به او بگویید امید است که متذکر و هوشیار شود یا خشیت پیدا کند و بترسد و...» مشخص است انتظار تذکر و خشيت را از او منتفي نمي‌کند. 🔸 بالأخره بايد احتمال داد که شايد شد، پس خدا مي‌پذيرد. شما ملايم با او صحبت کنيد شايد متذکر شد و به خشيت افتاد و مشخص است که راه حتّي براي فردي در اين حد ظالم و مسرف استعدادها و نفوس و صرف کردن آنها در طريق غير توحيد نيز بسته نيست. ادامه دارد... ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
ادامه مطلب قبل... 🔻يکي ديگر جريان حر است که بر حضرت سید الشهدا سخت گرفت و راه را با هزار سوار بر او بست و حضرت به او فرمودند: «ثکلتک امک؛ مادرت به عزایت بنشیند.» او اينجا ادب کرد، عرض کرد هر کسي از عرب اين جمله را به من مي‌گفت، جمله‌اي مشابه به او مي‌گفتم، امّا چه کنم که مادر شما حضرت صديقه طاهره سلام اللّه عليها است و به احترام حضرت زهرا سلام اللّه عليه ادب کرد و سخني نگفت. 🔸 همين نقطه نوراني فتح بابي شد، يعني نقطه مرکزي ولايت که از آن کارهاي جدايي برمي‌‌آيد و ما باید اين نقطه‌ها و حساسيت‌ نقطه‌ها را بشناسيم. تا اینکه صبح عاشورا حر برگشت، ولي با کمال انکسار، خود او نيز نمي‌دانست که چه مي‌شود، عرض کرد: «السلام عليک يا اباعبداللّه، فهل تري لي من توبة» فکر نمي‌کرد پذيرفته شود و سنگيني اين بار به اين مقدار بود، حضرت فرمودند: «يتوب اللّه عليک» بفرما پايين بيا. عرض کرد: آقا اگر اجازه بدهيد من سوار باشم براي دفاع بهتر هستم و انتهاي کار من به نزول خواهد کشيد، حضرت فرمودند: هر طور مي‌داني. يک شخص تا اينجا در منع آقا سيّدالشهداء و اهل بيت عصمت و طهارت پيش رفته است و اين مشکل پيش آمده است، ولي بلافاصله فرمودند: «يتوب اللّه عليک» اين يعني چه؟ يعني بسيار اميدوار کننده است که هيچ بن‌بستی هيچ کجا وجود ندارد. ادامه دارد... ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
ادامه مطلب قبل... 🔻عصر روز عاشورا وقتي حضرت زينب سلام اللّه عليها آمدند لحظات آخرِ حضرت سيّدالشهداء علیه السلام بود. ايشان نزديک رفتند و عرض کردند: «کَلِّمني يا اخي بحقّ جدّنا» ولي حضرت در آن حالت‌هاي آخر بودند براي بار دوم عرض کرد: «کَلِّمني بحقّ أبينا» حضرت در گودال قتلگاه با خدا مناجات مي‌کردند و حضرت زينب براي بار دوم عرض کرد: «کَلِّمني بحقّ أبينا» و حضرت غرق در حال خود بودند، براي بار سوم عرض کردند: «کَلِّمني بحقّ امّنا» که حضرت اباعبداللّه چشمان خود را باز نمودند و در جمله‌اي فرمودند: به خيمه برگرد. [ نام حضرت فاطمه زهرا علیها سلام] نقطه حساس ونقطه مرکزي نزد اهل بيت عليهم السّلام است. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
💠 نیاز به استاد در سلوک 🔻در جلسه ای، فردی قبل ازسخنرانی بنده، گفت: در این فرصت کوتاه سوالی دارم. گفتم بفرمایید. گفت: ما خيلي وقت ها برنامه هايي براي خود ترتيب داديم ولي مشکلات ما حاد مي شود و حالات ما هم بد مي شود، يعني اگر قبلاً دو رکعت نماز ساده مي خوانديم الآن همان را هم مشکل داریم... حرفش این بود که تلاش می کند به برنامه هایش برای رشد نظم بدهد ولی موانعي پيش مي آيد که موفق نمی شویم... تا صحبت هاي او تمام شد، وقت سخنرانی شد. 🔸 گفتم: فرصت صحبت نیست ولي يک بيت شعر مي خوانم جواب شما در آن هست، مختصر و مفيد: گُلي که تربيت از دست باغبان نگرفت اگر ز چشمه خورشيد سر زند خود روست [کنایه از اینکه باید در انتخاب برنامه های معنوی برای رشد با استاد متخصص و اهل تشخیص مشورت کرد و الا ممکن است نتیجه مورد نظر کمتر حاصل شود.] ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بخواهی می‌شود، نخواهی نمی‌شود 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ زمان: ۳ دقیقه 📥 حجم: ۸ مگابایت 🗓 تاریخ: ۱۳۹۷/۷/۱۰ 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
🔻براي هر کدام از اهل‌بيت يک مدل اذن دخول هست که اين هم قابل توجه است. مثلاً اذن دخول آقا اميرالمؤمنين علیه السلام، زيارت رسول خدا است و خيلي نکته در اين هست و اذن دخول براي پيامبراکرم صل الله علیه وآله، زيارت اميرالمؤمنين است. اين يک مدل اذن دخول است. بقيه هم هر کدام يک سرّي دارند. 🔸 اذن دخول حرم آقا اباعبدالله الحسين علیه السلام اين است که قبل از آن بايد به حرم حضرت ابوالفضل علیه السلام رفت، نباید سر را پايين انداخت و به زيارت آقا سيدالشهداء رفت، چون بهره نمي‌برد، گاهي در بسته است. مي‌رود و مي‌گويد چرا ما چيزي نفهميديم، چون قواعد مراعات نمي‌شود. باب الحسين، آقا قمر بني‌هاشم است. البته منافاتي ندارد، آن اذن دخولي که وارد شده هم خوانده شود. ادامه دارد... ‌ ‌‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
ادامه مطلب قبل... 🔻حتي گفته‌اند وقتي وارد کربلا شديد، ابتدا چند بار به زيارت آقا قمر بني‌هاشم علیه السلام بروید و بارتان را ببندید، يعني جايي است که با يک بار هم نمي‌تواني حاضري را بزني و به حد اذن دخول برساني، باید چند بار اينجا آرام بگيري و خودت را نشان دهي و ورودت را اعلام کني و براي تشرف حرم آقا سيدالشهداء علیه السلام اجازه بگيري و بعد وقتي به حرم حضرت رفتي مي‌بيني که يک زيارت و عنايت ديگري است. 🔸 مثلا در باب زيارت و ادب ورود به حرم نکته ای که بايد مراعات شود اين است که از درهاي صحن که انسان مي‌خواهد وارد شود، از در بالاي سر وارد نشود، از پايين پا وارد شود. شخصي مراعات نمي‌کند و به حرم مي‌رود و متوجه نيست و يک سلام مي‌دهد و مي‌آيد. اهل‌بيت اين‌چنين سر پايين انداختن و مشرف شدن را از ما نمي‌خواهند. خود ما هم نمي‌خواهيم، مي‌خواهيم بهره ببريم، بايد با شرايط آن آشنا شويم. ادامه دارد... ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
ادامه مطلب قبل... 🔻برخي از بزرگان گفتند: امام زمان عجل الله تعالی فرجه وقتي بخواهند به حرم امام رضا علیه السلام مشرف شوند، از در پايين پا وارد مي‌شوند و کفش‌هايشان را بيرون صحن درمي‌آورند. 🔸 اين‌ها شرايط ورود است ديگر. کسي که همين‌طور سر پايين مي‌اندازد و وارد مي‌شود، آن وقت چه اتفاقي مي‌افتد؟ حس مي‌کند که کسي در حرم نيست و خودش ضرر مي‌کند. 🔹 ممکن است گفته شود چرا بعضی افراد یا برخی عرب ها دیده شده که این آداب را رعایت نمی کنند و نتیجه هم می گیرند... و برخی با رعایت این آداب جواب نمی گیرند. 🔸 در جواب باید گفت: آداب بايد باشد و اگر باشد بهتر هم جواب مي‌دهد، به شرط اينکه دل هم ارتباط داشته باشد. آن عرب زاويه ارتباط دلي را خيلي دارد، اين‌ آداب را بلد نيست، اما با تمام وجود اعتقاد باطني او به اهل‌بيت بالاست. ما آن را هم نداريم. ما گاهي دو مورد از آداب ورود و ادب ورود را هم بلد نيستيم، اعتقاد باطني ما هم بالا نيست. 🔹 اگر به آن عرب، قسم حضرت ابوالفضل بدهيد، بدنش مي‌لرزد، يک عرب بَدوي خشن، نام آقا ابوالفضل که مي‌آيد، بدنش مي‌لرزد، اين هم به اين دليل است که زاويه اعتقادي آن‌ها بالاست و اگر هر دوي اين‌ها [اعتقاد محکم و رعایت ادب] با هم جمع شود خيلي خوب مي‌شود و اگر نباشد که ديگر هيچ. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
💠 تشتت؛ علت تاثیر پذیری منفی 🔻درصد زيادي از بيماري‌هاي مردم، از تشتت است. کسي که قدرت کنترل خيال را ندارد تأثيرپذيري منفي‌اش بالا است. از آنجا که قوه خيالش جوّال [و فعال] است ثبات و استقرار ندارد، پشتوانه روحاني و معنوي نیز ندارد و شيطان هم القائاتش زياد است، حتي براي بيماري‌ها پذيرشش بالاست. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
🔻از همان صدر اسلام پيچيده عمل مي‌کردند. عبيدالله بن زياد شخصيت عجيبي بود وقتي اسراي کربلا را از جلوي او رد کردند به امام سجاد علیه السلام که رسيد، پرسيد: اسمت چيست؟ حضرت فرمود: علي بن الحسين. گفت: «أَ لَيْسَ قَتَلَ اللَّهُ عَلِيَّ بْنَ الْحُسَيْنِ؛ مگر خدا علی بن حسین را نکشت؟» حضرت فرمود: «قَتَلَهُ‏ النَّاسُ‏» گفت: «بَلِ اللَّهُ قَتَلَهُ» حضرت فرمودند:‏ «اللَّهُ يَتَوَفَّى الْأَنْفُسَ حِينَ مَوْتِها؛ خدا روح را هنگام مرگشان می گیرد. سوره زمر/۴۲» گفت: شما بني‌هاشم هنوز جرأت داريد با من صحبت کنيد؟!‌ ببريد گردنش را بزنيد. 🔸 حضرت زينب سلام الله علیها بلند شدند و فرمودند: اگر مي‌خواهيد او را بکشيد من را هم بايد با او بکشيد. ساعتي در فکر فرو رفت و گفت: رها کن. قوم و خويشي عجيب است اين زن واقعا مي‌خواهد با پسر برادرش کشته شود! نوع ادبياتي که القا مي‌کردند از خود يزيد گرفته تا اين وهابي‌ها همان خط فکري را دارند. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
💠 راه بهره بیشتر از اصحاب کربلا 🔻اگر انسان با ابعاد مختلف شخصيتي اصحاب کربلا، در بني هاشم جدا و در اصحاب جدا، ارتباط برقرار کرد به اين خط نزديکتر مي‌شود، به اين بهره‌وري نزديکتر مي‌شود. ما بايد به گونه‌اي ارتباط برقرار کنيم که با اين‌ها زندگي کنيم، اين مقدار کم است، خيلي کم است، علي‌رغم اينکه اين همه استقبال الحمدلله از جلسات توسل در سطح عمومي هست ولي کم است، گره‌هاي ما وقتي باز مي‌شود که اين شخصيت‌ها در جان ما جايگاه پيدا کنند. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
💠 نحوه انتخاب استاد 🔻يکي از مشکلاتي که‏ عموما ما در انتخاب الگو [و استاد] داريم اين است که سراغ می گیریم که آيا ايشان افضل فرد عالم است و آیا کامل‏ ترين است؟ و از این نوع درخواست ها. در حالی که باید بدانیم با انتخاب الگو مهم اين است که حرکتي در من ايجاد شود و در باب کنده شدن از تعلقاتم من به نتيجه‏ اي برسم. با وسعتي که‏ در درون من هست من آشتي کنم و گره بخورم با اين آيات قرآني که تمامش در وجود خود من مصداق و نمونه دارد. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
💠 ترس مانع خیر 🔻قرآن کریم حیات دارد و مخصوص زمان خاصی نیست بلکه الآن همه ‏آياتش زنده است و برای لحظه لحظه عمر من است. قرآن مي‏ فرمايد: وقتی ملائکه آمدند وارد خانه حضرت ‏ابراهيم سلام الله عليه بشوند به آنها گفت: « إِنَّا مِنْكُمْ وَجِلُون‏؛ ما مي‏‌ترسيم از شما.حجر/۵۲» به حسب ظاهر اين آيه مربوط به چند هزار سال پيش و زمان حضرت‏ ابراهيم است که فرشته‏ ها آمدند به ايشان بشارت بدهند و ايشان مي‏ ترسند. 🔸 ولي اگر دقت شود لحظه لحظه‏ زندگي، ممکن است به اين آيه برخورد کنیم. انسان ‏مي ‏خواهد کار خیری انجام دهد برکات الهي پشت درِ دلش هست. مي‏ خواهد وارد بشود، ولی به آن راه نمي ‏دهد و گويا ترسي بر جانش حاکم مي‏ شود و به ملائکه جواب مي‏ دهد: « إِنَّا مِنْكُمْ وَجِلُون‏» و بلافاصله راه‏ ديگري را انتخاب مي‏ کند که ضرباتش را مي‏‌خورد مشکلات برايش پيدا مي‏‌شود. انسان باید به خودش به دلش نزديک شود بعد با قرآن گره بخورد و جایگاه خود را در قرآن بیابد. 🔹 من اگر به زندگي‏ ام، سلوکم و سير معرفتي ‏ام نگاه کنم مي‏ بينم خيلي از خيرات همين جور است‏ پشت در خانه من‏ اند و من گاهي راه مي‏ دهم گاهي راه نمي‏ دهم. به حسب ترسي که در وجود من پيدا مي‏ شود. و آن‏ ترس هم منشأ دارد. يا از فقر مي ‏ترسد یا از جهاتي دیگر. هر خيري ملک است، به ‏ملک راه نمي‏ دهد به خاطر ترسي که دارد. مثلا اگر فلان فاميلم را زير پوشش بگيرم، خودم در زندگي‏ ام مي‏ مانم. ترس‏ باعث مي‏ شود که انسان خير را رها کند. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
🔻قرآن کریم می فرماید: «إِنَّ جَهَنَّمَ لَمُحيطَةٌ بِالْكافِرينَ؛ قطعا جهنم بر کافران احاطه دارد. توبه/۴۹» افراد بر این باورند که جهنم يک جايگاهي است که آتش سوزنده دارد و اين‏هايي که توحيد را قبول ‏ندارند روز قيامت در جهنم راه فرار ندارند. ولي اگر با ديده‏ انصاف و وسعت معنا نگاه بشود انسان می بيند که منم و راه خوبی‌ها و زشتی‌ها. راه بدی‌ها را اگر بروم ممکن‏ است خودم را در جهنمي از مشکلات بیندازم. 🔸 خيلي از راه‏ هاي خلافي که در زندگي شبانه روزي‏ مان‏ حتي در ريز حرف زدن‏ هايمان مي‏ رويم، جهنم به ما محيط می‌شود و نفسانيت به ما احاطه پیدا می کند و ما نمی‌توانيم به اين زودي در بياييم‏؛ مگر اين که خداي متعال تفضلي بکند. باز بيرون آمدن‏مان هم طبق آيات قرآني است و راه دارد اگر بتوانيم بشناسيم. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
💠 وفاداری هانی بن عروه 🔻ارتباط ما با اصحاب آقا سيدالشهداء کم است و بيشتر بايد با اين‌ها زندگي کنيم، هاني بن عروه نیز یکی از اصحاب حضرت است که قبل از جريان عاشورا به دست عبیدالله شهيد شد. هاني بزرگ قبیله بود و جایگاه ویژه در بین قبائل عرب داشت. 🔸 عبیدالله بن زیاد از او خواست مسلم را تحويل بدهد گفت: نه، اين کار را نمي‌کنم، حتي اگر مسلم اين‌جا در مُشت من باشد باز نمي‌کنم. چقدر به او سخت گرفتند، تمام استخوان‌هاي صورت او شکست و بعد هم کشته شد. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
4_6001509453701055597.mp3
11.37M
🎧 قرائت زیارت مطلقه اول سید الشهداء علیه السلام 🎙 با نوای حضرت حجت السلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری ⏱ زمان: ۱۱ دقیقه 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
🎤 جلسه سخنرانی حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری 🗓 سه شنبه ۲ مهر ⏱ ساعت ۱۱ 📍آدرس: قم، خیابان صفائیه، مقابل کوچه ۲۱، مدرسه المهدی علیه‌السلام (مخصوص برادران) 🔺 @nasery_ir
💠 میثم تمار و تاوان عشق 🔻یکی از کساني که قبل از جريان عاشورا شهید شد ميثم تمار بود. شايد چند روز به عاشورا مانده بود که او را گرفتند و مصلوب کردند. وقتي ميثم به صلیب کشیده شده بود هنوز اسراري را مي‌گفت. از جمله به جريان شهادت آقا سيدالشهداء در روز دهم محرم اشاره کرد. مي‌گفت: مردم بياييد تا براي شما بگويم، اين‌ها را آقاي من اميرالمؤمنين براي من گفته است و آن‌قدر در تشيّع قوي بود و ابوترابي بود که اصلا عبيدالله به همین خاطر گفت: خيلي دوست داشتم بر تو مسلط شوم. 🔸 مشهور بود که ميثم تمار عجم است، از ايران رفته بود. لذا عبيدالله وقتي با ميثم روبه‌رو شد به او گفتند: اين ميثم نزديکترين فرد به ابوتراب بود. عبيدالله گفت: اين عجمي است؟ به او گفتند: بله. عبيدالله گفت: «أين ربّک؟» چون تصور مي‌کرد که اين‌ها مجوس هستند. ميثم گفت: «لَبِالْمِرْصادِ» نه اينکه بگويد «إِنَّ رَبَّكَ لَبِالْمِرْصادِ» عبيدالله خيلي تعجب کرد، گفت: اين عجمي عجب فصاحت و بلاغتي دارد! ادامه دارد... ‌ ‌
ادامه مطلب قبل... 🔻عبيدالله پرسيد: مولاي تو نگفته است که تو را چگونه خواهم کشت؟ ميثم گفت: بله مولای من فرموده اند که ما ده نفر هستيم و ما را مصلوب خواهي کرد و چوبه دار من کوتاه‌تر از بقيه است تا سه روز من مصلوب هستم و بعد آهني بر من فرود مي‌آورند و من کشته مي‌شوم و اولين فردي هستم که لجام بر دهان من مي‌ زنند. 🔸 حُصين رئيس شُرطه کوفه بود، عبيدالله به او گفت: اين را ببر مصلوب کن. اما به خاطر اينکه با مولاي او مخالفت کرده باشيم مراقب باش از اين کارهايي که گفت، انجام ندهی. 🔹 مي‌خواست باپيشگويي‌هاي اميرالمؤمنين (عليه السلام) مخالفت کرده باشد. ميثم گفت: چگونه تو مي‌تواني مخالفت کني در حالي که مولاي من از رسول خدا و او از جبرائيل و جبرائيل از خداوند نقل کرده است. ادامه دارد... ‌ ‌
ادامه مطلب قبل... 🔻آن وقت مرسوم نبود که برای دار زدن افراد طناب را به گردن افراد بیندازند. بلکه دست و پاي او را بالای دار به چوبه دار مي‌بستند و او را رها مي‌کردند، گاهي سه روز چهار روز طول مي‌کشيد تا يک نفر فوت کند. ميثم را هم همين‌طور مصلوب کردند. 🔸 روز دوم به عبيدالله گفتند: میثم شما بني اميه را مفتضح کرد! عبيدالله بي‌اختيار شد و گفت: برويد او را لجام بزنید، براي اولين بار اين دستور را داد با هيچ متهمي اين کار را نمي‌کردند. روز سوم وقتي عبيدالله شنيد با آهنی ضربه‌اي بر ميثم زده‌اند و او شهيد شده است. رئيس شُرطه را خواست، گفت: چرا اين کار را کرديد؟ مگر من نگفتم فقط مصلوبش کنيد؟ گفت: امير خود تو دستور دادی. بعد عبيدالله به ياد آورد که خود او گفته است و اين‌ها را آقا اميرالمؤمنين (عليه السلام) براي ميثم و ميثم براي مردم گفته بود. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
💠 یاد بزرگان و تدوین نظامنامه اخلاقی 🔻سابق وقتي طلبه وارد حوزه مي‌شد با اکابر و بزرگان مواجه بود و بهره مي‌برد، اين اواخر مرحوم آيت الله العظمي بهجت با اينکه ايشان نزديک به يک قرن عبادت کرده بود، در طريق تهذيب و علم بود حتی بعد از مرجعيتشان، از انسی که با مرحوم علامه طباطبايي و بزرگان دیگر در جواني خود داشتند، یاد می کردند. 🔸این ارتباط ها انسان را رها نمي‌کند، حتي اين بزرگوار را رها نمي‌کرد، از نماز جماعت‌هايي که در منزل مرحوم آيت الله قاضي پشت سر علامه طباطبايي خوانده بودند ياد مي‌کردند و چقدر اساتيد خود را بزرگ مي‌شمردند. 🔹 اين فضا از حوزه رفته است، اين نياز در نفوس مانده است، در حوزه و غير حوزه. [پر کردن این خلا و تدوین یک نظامنامه اخلاقی تربیتی] يک ضرورت است براي خود ما و براي طلبگي ما و جامعه ما. 🔸 امکان ندارد که ما نتوانيم اين مواد علمي را در يک ساختار هندسي تعريف نکنيم، امور تربيتي جدا، امور اخلاقي جدا، امور معنوي جدا و گام به گام در علل موفقيت اکابر و بزرگان بيشتر دقت کرد و برنامه‌اي مدوّن و منظم ترتيب داد براي رسيدن به يک آرامش باطني و يک حدي از رشد. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
💠 انتخاب بزرگ اصحاب 🔻ما باید با تک تک اسطوره‌هاي کربلا، حس ارتباط داشته باشيم و شخصيت اين‌ها را بزرگ بدانيم، وفاداری و انتخاب اين‌ بزرگواران را بزرگ بشماریم. حتي مسيحي‌ها نقل مي‌کنند که یکی از حواريين حضرت عيسي علیه السلام ایشان را لو داد. آن وقت نگاه کنيد اصحاب عاشورا در چه جايگاهي قرار داشتند. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: Instagram.com/nasery_ir ‌ ‌