سخنرانی حجت الاسلام ناصری 1400.9.17.mp3
5.62M
#سخنرانی_صوتی #سلوک
🎧 قواعد سلوک معنوی
🎙 حجتالاسلام والمسلمین ناصری
🗓 تاریخ: ۱۴۰۰/۹/۱۷
⏱ زمان: ۲۲ دقیقه
🎞 فیلم جلسه در آپارات: aparat.com/v/QeJtC
📍مدرسه علمیه صاحبالزمان علیهالسلام، اصفهان
🔺 @nasery_ir
49.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#سخنرانی_تصویری #سلوک
🎥 قواعد سلوک معنوی
🎙 حجتالاسلام والمسلمین ناصری
🗓 تاریخ: ۱۴۰۰/۹/۱۷
⏱ زمان: ۲۲ دقیقه
🎞 آپارات: aparat.com/v/QeJtC
📍مدرسه علمیه صاحبالزمان علیهالسلام، اصفهان
🔺 @nasery_ir
#امام_زمان
🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام:
👉🏻 www.al-hady.ir
سخنرانی حجت الاسلام ناصری 1400.9.20 .mp3
10.02M
#سخنرانی_صوتی #ذکر #توجه
🎧 اهمیت، آثار و شرایط ذکر و توجه
🎙 حجتالاسلام والمسلمین ناصری
🗓 تاریخ: ۱۴۰۰/۹/۲۰
⏱ زمان: ۴۱ دقیقه
🔺 @nasery_ir
#معاد_جسمانی
🔻 علامه طباطبائی قدس سره میفرمایند: همینکه ما بگوئیم در قیامت انسان دارای جسمی است که غائط ندارد؛ همین مقدار بس است که بدانیم آن جسم با این جسم دنیوی فرق دارد.
🔸 راجع به عذاب جهنمیان در قرآن دارد که: وَ يَوْمَ يَعَضُّ الظَّالِمُ عَلى يَدَيْهِ يَقُولُ يا لَيْتَنِي اتَّخَذْتُ مَعَ الرَّسُولِ سَبيلاً (فرقان:۲۷) (و به خاطر آور روزى را كه ستمكار دست خود را از شدّت حسرت به دندان مىگزد و مىگويد: اى كاش با رسول خدا راهى برگزيده بودم!)
🔹 یا راجع به خصوصیات جسمی حوریان بهشتی در روایات اوصاف عجیب و غریبی ذکر شده که با این جسم دنیوی فعلی بدون هیچ تغییر و تحولی مناسبت ندارد.
🔸 همچنین خواب در بهشت نیست و حال آنکه لازمه این جسم دنیایی خواب است و حتی انبیاء هم در دنیا نیاز به خواب و غذاخوردن و... داشتند. چنانچه در قرآن ذکر می کند که برخی مردم اعتراض داشتند به حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله که: وَ قَالُواْ مَا لِ هَاذَا الرَّسُولِ يَأْكُلُ الطَّعَام (فرقان:7) (و گفتند: چرا اين پيامبر غذا مىخورد) که مرادشان همان دستشوئی رفتن بوده ولی ادب قرآن اینطور اقتضا می کند که اینچنین بیان کند.
🔹 پس معاد، جسمانی است و منکرین آن کافر هستند؛ أما چه جسمی؟
و آنچه گفته شد جمع بین نظرات فقهاء و فلاسفه است.
┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄
💠 کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
❁• تلگرام: t.me/nasery_ir
❁• ایتا: eitaa.com/nasery_ir
❁• واتساپ: www.al-hady.ir
🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام:
👉🏻 www.al-hady.ir
🔻 قوهی باصره یکی از حواس پنج گانه ظاهری است؛ این قوه غالبا آنچه که وجود دارد را نمیتواند عینا درک بکند؛ لذا شما افراد را در مُدرکات خود مختلف میبینید.
🔸 رسول خدا فرمود که «اللهم ارنی الأشیاء کما هی» یعنی خدایا اشیاء را همانطور که هستند به من نشان بده. ما گاهی اشیاء را همانگونه که هستند درک نمیکنیم؛
🔹 مثلاً یک قالیای که فنی و تخصصی بافته باشند ما یک برداشتی از رنگآمیزی آن داریم که یا لذت میبریم و یا نمیبریم؛ این رنگآمیزی که من دوست ندارم آن آقا ممکن است دوست داشته باشد.
🔸 در خانههای مردم که بروید شما میبینید که رنگ پردهها و مبل و فرش رنگ خاصی انتخاب شده است، این غالبا به خاطر روحیات خانم خانه است. از همین طریق میشود فهمید که او در چه شرایط روحی و روانی قرار دارد؛
ادامه دارد...
┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄
💠 کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
❁• تلگرام: t.me/nasery_ir
❁• ایتا: eitaa.com/nasery_ir
❁• واتساپ: www.al-hady.ir
ادامه مطلب قبل...
🔻 تازه شهر به شهر فرق میکند. شاید در شمال کشور که هوا رطوبی است رنگهای تند و تیز خیلی راحت قابل تحمل باشد و انسان دوست داشته باشد.
🔸 در شهرهای شلوغ رنگهای مات و مُرده بیشتر مصرف دارد، لذا قالیهایی که از آمریکا یا ژاپن یا فرانسه سفارش میدهند با هم متفاوت است. آمریکاییها رنگ تند و تیز اصلاً دوست ندارند.
🔹 در شهرهای شلوغ رنگهای مات و مُرده و کدر دوست دارند، برخلاف شهرههایی که آب و هوای رطوبی دارند. شما از شمال که دارید رد میشوید رنگ درِ خانهها را میبینید که مانند قرمز تند، صورتی تند، خیلی زیاد است و آنجا هم این مسئله گوارا است، پس شهر به شهر فرق میکند.
🔸 حالا غیر از شهر به شهر، برداشت افراد هم فرق می کند، یک قالی را یک متخصص وقتی نگاه میکند در یک نظر پنج نکته به ذهن او میآید و برداشت او چیز دیگری است، ولی من یک طور دیگر برداشت میکنم و ممکن است خیلی ساده از آن بگذرم. این پایینترین مثال است.
🔹 ولی در معنا و عمق معنا هم «أشیاء کما هی» [همانطور که هستند] درک نمیشوند؛ یک شعر است که مثلاً من الآن در توحید میخوانم، یک نفر هفتاد درصد تحت تأثیر قرار میگیرد، یک نفر شصت درصد، یک نفر پنجاه درصد، یک نفر چهل درصد، یک نفر پنج درصد، یک نفر به دید ادبی و نقد به آن نگاه میکند، یک نفر به دید توحیدی به آن نگاه میکند اما نگاه جامع به آن نمیشود.
┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄
💠 کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
❁• تلگرام: t.me/nasery_ir
❁• ایتا: eitaa.com/nasery_ir
❁• واتساپ: www.al-hady.ir
#برزخ #بهشت
🔻 در برزخ یا در بهشت رنگها فروغ، تجلی و جلوه دارند. در قیامت هماهنگی بالایی است، الآن آن کسی که این گلیم را بافته است ما نمیدانیم سلیقهی خود او بوده است که این اشکال هندسی را گنجانده است؟ آیا در این اشکال نظم خاصی مراعات شده است؟
🔸 ولی در قیامت اگر دوتا بوته کنار هم هستند حساب و کتاب دارد. اگر نسیم اینها را حرکت میدهد روی حساب و کتاب حرکت میدهد. اگر پرندهای یک مقدار آن طرفتر سروصدا میکند موزون است و با حرکت بوته ها هماهنگی دارد، وقتی نسیم به یک دشت گُل یا گندم یا هرچه، میخورد همهی آنها یک دست و روی نظم خاصی حرکت میکنند و میروند و برمیگردند.
🔹 رنگ آنها در رفت با رنگ آنها در برگشت فرق میکند؛ چونکه اشیاء در آنجا روح دارند و ارتباط خاصی با مؤمن دارند. حیوانات هم آنجا هستند، روح حیوانی آنجا هم وجود دارد، حیوان باید باشد که«وَ لَحْمِ طَيْرٍ مِمَّا يَشْتَهُونَ» (واقعه:۲۱) (و گوشت پرنده از هر نوع که مایل باشند! در بهشت هست) هم باشد. انواع و اقسام حیوانات هستند.
┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄
💠 کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
❁• تلگرام: t.me/nasery_ir
❁• ایتا: eitaa.com/nasery_ir
❁• واتساپ: www.al-hady.ir
#عذاب #گناه #رحمت
🔻 حضرت ابراهیم می فرماید: «يا أَبَتِ إِنِّي أَخافُ أَنْ يَمَسَّكَ عَذابٌ مِنَ الرَّحْمنِ فَتَكُونَ لِلشَّيْطانِ وَلِيًّا» (مریم:۴۵) (ای پدر، از آن سخت میترسم که از خدای مهربان بر تو قهر و عذاب رسد و به دوزخ با شیطان یار و یاور باشی.)
🔸 اول انسان به خاطر گناهان و معصیتهای پی در پی به مرحله ای می رسد که عذاب خداوند به او می رسد، بعد نوبت به این می رسد که ولیّ شیطان شود.
🔹 در انتخاب کلمه رحمن در این آیه نکته ای است که کار خداوند رحمانیت است ولی دیگر شخص باید آنقدر گناه کند که رحمن برای عذاب نازل کند.
┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄
💠 کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
❁• تلگرام: t.me/nasery_ir
❁• ایتا: eitaa.com/nasery_ir
❁• واتساپ: www.al-hady.ir
#امام_زمان
🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام:
👉🏻 www.al-hady.ir