eitaa logo
الهادی
21.6هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
972 ویدیو
46 فایل
🔻 درگاه‌های نشر آثار حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی و همچنین لینک دانلود نرم‌افزار الهادی در صفحه زیر موجود است: www.al-hady.ir 📩دریافت نظرات: http://al-hady.ir/page/a
مشاهده در ایتا
دانلود
الهادی
ادامه مطلب قبل... 🔻این ذکر، خیلی مجرّب است که از آن پیرمرد نقل شده است؛ البتّه کاری هم به او ندارد
ادامه مطلب قبل... 🔻حاجی کلباسی خودش صاحب کرامت بود. بعد ملاقاسم می‌گوید: حاجی کلباسی تا مرا دید، گفت: «چه شده؟ تب داری؟ “ گفتم: «برخورد کردم با مرد بزرگی” و جریان دعا را به ایشان گفتم. ایشان گفتند: این دعا را آقای بیدآبادی، آقا محمد به من آموخته‌اند و در پشت کتاب دعا نوشته‌ام. ایشان برخواستند و کتاب را آورده و عبارت «ادرکونی و لاتهلکونی” را خط زده و عبارت «ادرکنی و لا تهلکنی” نوشتند. (رک: دار السلام در احوالات حضرت مهدى (عليه السلام) ص485) 🔸این دعا خیلی مجرّب است، حتّی برای مشکلاتی که در زندگی به آن برخورد میکنیم و عدد صغیرش هم فکر میکنم 114 مرتبه هست به عدد سور قرآنی. آن وقت این ذکر، توسّل و توجّه انسان را به حضرت صاحب زیاد میکند انسان میتواند بعد از نمازی یا یک وقتی انسان این ذکر شریف را بگوید. این ذکر، توسّلی است به اهل‌بیت علیهم السلام، حضرت زهرا سلام الله علیها، امیرالمؤمنین علیه السلام و امام زمان علیه السلام. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در تلگرام، سروش، ایتا، بله و گپ: @nasery_ir ‌ ‌
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: Instagram.com/nasery_ir ‌ ‌
🔻این دعایی که امیرالمومنین علی علیه السلام شبی که جای پیامبر صلی الله علیه وآله خوابیدند، آن را برای حفظ خواندند؛ حیف این ادعیه است که خوانده نمی‏ شود، غذاهای آماده‌ی مقوّی است؛ ولی معده‏ ها خراب است. این دعا هم با کلمه‌ی «أَصْبَحْتُ» شروع شده است و هم با کلمه‌‌ی «امسیت» مثل اینکه دعا، هم صبح و هم شب باید خوانده شود. آن‏ ها که بچه‏ ای دارند و نزدیک به خطر و چشم‌زدن است، این دعا (دعای اصبحت) را می‏ نویسند و اگر همراهش باشد، خیلی مؤثر است. 🔸متن دعا: أَصْبَحْتُ‏ اللَّهُمَ‏ مُعْتَصِماً بِذِمَامِكَ الْمَنِيعِ الَّذِي لَا يُطَاوَلُ وَ لَا يُحَاوَلُ مِنْ شرّ كُلِ‏ غَاشِمٍ وَ طَارِقٍ مِنْ سَائِرِ مَا خَلَقْتَ وَ مَنْ خَلَقْتَ مِنْ خَلْقِكَ الصَّامِتِ وَ النَّاطِقِ فِي جُنَّةٍ مِنْ كُلِّ مَخُوفٍ بِلِبَاسٍ سَابِغَةٍ وَلَاءِ أَهْلِ بَيْتِ نَبِيِّكَ مُحْتَجِباً مِنْ كُلِّ قَاصِدٍ لِي إِلَى أَذِيَّةٍ بِجِدَارٍ حَصِينٍ الْإِخْلَاصِ فِي الِاعْتِرَافِ بِحَقِّهِمْ وَ التَّمَسُّكِ بِحَبْلِهِمْ مُوقِناً أَنَّ الْحَقَّ لَهُمْ وَ مَعَهُمْ وَ فِيهِمْ وَ بِهِمْ أُوَالِي مَنْ وَالَوْا وَ أُجَانِبُ مَنْ جَانَبُوا فَأَعِذْنِي اللَّهُمَّ بِهِمْ مِنْ شَرِّ كُلِّ مَا أَتَّقِيهِ يَا عَظِيمُ حَجَزْتُ الْأَعَادِيَ عَنِّي بِبَدِيعِ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ إِنَّا جَعَلْنا مِنْ بَيْنِ أَيْدِيهِمْ سَدًّا وَ مِنْ خَلْفِهِمْ سَدًّا فَأَغْشَيْناهُمْ فَهُمْ لا يُبْصِرُونَ‏. (طوسى، محمد بن الحسن، مصباح المتهجّد و سلاح المتعبّد - بيروت، چاپ: اول، 1411 ق، ج1، ص212؛) ادامه دارد...
ادامه مطلب قبل... 🔻این دعای لیله المبیت هم بسیار مجرّب است. عجیب است که در این دعا خیلی شفاف صحبت می کند که خودت را چطوری به خدا بسپار و یک حصنِ حصین و یک چارچوب امانی درست می کند؛ لباس عافیت و سلامت از خوف، دلهره، اضطراب و مشکل را، یک لباسی فرض می کند که این لباس، تار و پودش ولایت و محبّت اهل‌بیت علیهم السلام است: «مِنْ کلِّ مَخُوفٍ بِلِبَاسٍ سَابِغَةٍ حَصِینَةٍ وَلَاءِ أَهْلِ بَیتِ نَبِیک” که این لباس مرا حفظ کند: «مِنْ کلِّ قَاصِدٍ لِی إِلَى أَذِیةٍ بِجِدَارٍ حَصِینٍ الْإِخْلَاصِ فِی الِاعْتِرَافِ بِحَقِّهِمْ وَ التَّمَسُّک بِحَبْلِهِمْ مُوقِناً أَنَّ الْحَقَّ لَهُمْ وَ مَعَهُمْ وَ فِیهِمْ وَ بِهِمْ” این لباس، خیلی محکم‌کاری شده است. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در تلگرام، سروش، ایتا، بله و گپ: @nasery_ir ‌ ‌
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: Instagram.com/nasery_ir ‌ ‌
🔻«رَبَّنا أَنْزِلْ عَلَيْنا مائِدَةً مِنَ السَّماءِ تَكُونُ لَنا عيداً لِأَوَّلِنا وَ آخِرِنا» (عيسى بن مريم گفت: خداوندا! پروردگار! براى ما از آسمان مائده اى بفرست كه هم عيدى براى اولين و آخرين ما و هم حجّت و نشانه اى از تو باشد، و به ما روزى بخش كه تو بهترين روزى دهندگانى (مائده، 114).) 🔸فقط یک مائدۀ آسمانی و معرفتی می‌تواند عید باشد لِأَوَّل وَ آخِرِ؛ چون که رزق معنوی در برزخ و قیامت هم این‌جور است، طبق یک مداری در چرخش است، برای آخرین هم می‌آید، برای بعدی‌ها هم می‌آید، فقط یک غذای مادی می‌تواند نباشد و الا حضرت عیسی علیه السلام همین‌جور که داشت راه می‌رفت، گاهی صدا می‌زد یک آهویی می‌آمد و سرش را می‌بریدند و غذا درست می‌کردند و بعد هم به استخوان‌هایش آن اسم را می‌خواند و آهو بلند می‌شد و می‌رفت. (پند تاریخ 2/124 - انوار نعمانیه ص 353) ادامه دارد...
ادامه مطلب قبل... 🔻ولی آن مائده غیر از یک وعده غذا است. تعبیر به مائده خالی از لطف نیست. مائده می‌تواند اعم از تغذیۀ ظاهری و باطنی باشد، مخصوصاً که معارف هم غذا هستند، صور برزخیۀ آنها به صورت غذا است. حتی تعبیر خواب این گونه است. اگر کسی مثلاً در خواب ببیند شیر می‌خورد، علم است. خیلی معارف هستند که صورت باطنیه‌شان غذا است و خیلی غذاها صورت باطنیه‌شان علم است، معرفت، غذای روح است و قوام روح به آن است. منتها در این‌که ماهیت علم چیست و نسبتش با عالِم چگونه است؟ قطعاً فراتر از تصورات ابتدایی ما است. این علم نافع، آن معرفت [چه نسبتی با عالم و عارف دارد]. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در تلگرام، سروش، ایتا، بله و گپ: @nasery_ir ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥موضوع: راهکاری عملی برای ورود به معارف الهی ⏱زمان: ۴:۲۸ دقیقه 📥حجم: ۸ مگابایت 🔺 @nasery_ir
درس اخلاق مدرسه صاحب الزمان علیه السلام اصفهان 97.9.7 .mp3
7.67M
🎧 موضوع: ضرورت دستیابی به هویت فردی و اجتماعی و آثار این هویت 🗓 تاریخ جلسه: 1397/9/7 ⏱ زمان: ۳۱ دقیقه 📥حجم: ۷/۳ مگابایت 📍 در جمع طلاب مدرسه علمیه صاحب الزمان علیه السلام اصفهان 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
🔻شخص، شخصیت، طلب و توجه مخاطب خیلی دخیل است بالنسبه به آن‌چه که متکلم می‌خواهد بگوید مخصوصاً در باب معارف. 🔸اگر اندک انحراف ذهنی در مدار مخاطبین وجود داشته باشد، یک سمت می‌زند؛ یعنی دائرۀ تخاطب و مدارش چرخۀ مناسب ندارد، پایین می‌افتد و ارتباط را دچار اختلال می‌کند، حتی در ادا مطلب از متکلم. لذا انسان برای هر جلسه‌ای که می‌خواهد برود استغفار کند. 🔹قبل از دعای ابوحمزه، دعای کمیل و جلسات معنوی، مخاطبین در خودشان تهیؤ (آمادگی) ایجاد می‌کرده‌اند برای این‌که هم بهرۀ خودشان و هم جمع، زیاد بشود و هم مانع نشوند. 🔸گاهی حضور و وجود یک نفر در جمع، اختلال در اجرا ایجاد می‌کند که استغفار درمانش است. گاهی کینه، گاهی حسد، گاهی بغض، گاهی تشتت، خیلی راحت به جمع سرایت می‌کند. گاهی حالات انسان برای همه مشهود است که [از جهت سلوکی] لازم نیست و گاهی سرایت دارد، یک نفر با نشاط است وارد یک جمع می‌شود، گاهی در جمع اثر می‌گذارد و سرایت دارد. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در تلگرام، سروش، ایتا، بله و گپ: @nasery_ir ‌ ‌
🔻حضرت موسی علیه السلام برای هارون خیلی مایه گذاشت و این هم لطف خدا بود. هارون را خداوند به صدق موسی این مقدار بلندش کرد. اصرار حضرت موسی نسبت به هارون پیدا است. این دو آیه نیز به نحوی برای هارون است: «وَ اجْعَلْ لي وَزيراً مِنْ أَهْلي * هارونَ اخی» ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در تلگرام، سروش، ایتا، بله و گپ: @nasery_ir ‌ ‌
سخنرانی در جمع طلاب جدید 97.9.7_mixdown.mp3
3.11M
(مخصوص طلاب) 🎧 موضوع: ماهیت طلبگی و شرایط موفقیت در آن 🗓 تاریخ جلسه: 1397/9/7 ⏱ زمان: ۱۳ دقیقه 📥 حجم: ۳ مگابایت 📍در جمع طلاب جدید مدرسه علمیه صاحب الزمان علیه السلام اصفهان 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
🔻اینکه حضرت عیسی علیه السلام عرض کرد: «رَبَّنا أَنْزِلْ عَلَيْنا مائِدَةً مِنَ السَّماءِ تَكُونُ لَنا عيداً لِأَوَّلِنا وَ آخِرِنا»،» (عيسى بن مريم گفت: خداوندا! پروردگار! براى ما از آسمان مائده اى بفرست كه هم عيدى براى اولين و آخرين ما و هم حجّت و نشانه اى از تو باشد، و به ما روزى بخش كه تو بهترين روزى دهندگانى (مائده، 114).) 🔸این عید شاید می‌تواند غیر از عید فارسی زبان‌ها باشد. این مائده، آسمانی است. مائده‌ ی آسمانی وقتی که پهن می‌شود، همیشه دائر است، دور می‌زند، می‌رود و بر می‌گردد، در چرخش است و برای اولین و آخرین سودمند است: «تَكُونُ لَنا عيداً لِأَوَّلِنا وَ آخِرِنا». ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در تلگرام، سروش، ایتا، بله و گپ: @nasery_ir ‌ ‌
🔻🎤 جلسه سخنرانی حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری حفظه الله 🗓 فردا سه شنبه ⏰ساعت ۱۱ 📌آدرس: قم، خیابان صفائیه، مقابل کوچه ۲۱، مدرسه المهدی علیه السلام (مخصوص برادران) 🔺 @nasery_ir
🔻بنا نبوده که بالاجبار رزق معنوی در افراد به گونه‌ای تقسیم شده باشد که تخطی از آن ممکن نباشد. خیر، بنا بوده که افراد به اندازۀ هوشیاری، سعی و تلاش، گذشت، راست گویی، صدق و راست‌کرداری، به رزق معنوی برسند. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در تلگرام، سروش، ایتا، بله و گپ: @nasery_ir ‌ ‌
🔻یک وقتی انسان فقط صدق را در زبان تعریف می کند؛ اما راستی و صدق در قرآن اعم است، در رفتار هم باید خودش را نشان بدهد. 🔸گاهی قرآن از یک شخصیت تعبیر به کذب می‌کند، عکسش هم هست. این موضوع در قرآن در افراد مختلف خیلی فراگیر است: «قالَ يا نُوحُ إِنَّهُ لَيْسَ مِنْ أَهْلِكَ إِنَّهُ عَمَلٌ غَيْرُ صالِحٍ» (فرمود: اى نوح! در حقيقت او از كسان تو نيست، او عملى ناصالح است، پس چيزى را كه بدان علم ندارى از من مخواه. من به تو اندرز مى دهم كه مبادا از جاهلان باشى (هود، 46).) گاهی عامِل، عمل می‌شود و گاهی عمل، عامِل می‌شود. «إِذا جاءَكَ الْمُنافِقُونَ قالُوا نَشْهَدُ إِنَّكَ لَرَسُولُ اللَّهِ» (چون منافقان نزد تو آيند گويند: گواهى مى دهيم كه تو واقعا رسول خدايى. و خدا مى داند كه تو واقعا رسول اويى، و خدا گواهى مى دهد كه منافقان قطعا دروغگويند (منافقون، 1). ) آن‌چه که این ها به آن ناطق بودند، حق و درست است؛ ولی چون که خودشان مشکل دارند، از این ها پذیرفته نیست. در همۀ ابعاد شخصیتی باید صدق تعریف بشود تا صدق مصداق پیدا بکند. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در تلگرام، سروش، ایتا، بله و گپ: @nasery_ir ‌ ‌
🔻گاهی یک نفر از ابتدا تا انتهای شخصیتش دروغ است، در قیامت آن شخصیت‌ها باز می‌شود. طول عمر، طول شخصیت، طول عمل، این شخص در قیامت دروغِ طولانی و یک پارچه است. اگر جابجا عمل کرده است، خودش جابجا است. شاید در دنیای ارتباطات مثلاً دیپلماسی و در هر ادبیاتی که می‌خواهد باشد، بیرون یک رقم باشد، حتی در حوزه، سلام علیکم، صبحکم الله، مساکم الله بگوید؛ ولی در باطن ساز در نیاید [و با طرف صاف نباشد] و عناد داشته باشد، این دروغ است. دروغ در دین جایش نیست و در قیامت هم جایگاهی ندارد. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در تلگرام، سروش، ایتا، بله و گپ: @nasery_ir ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 موضوع: آمادگی برای مرگ ⏱ زمان: ۱:۳۸ دقیقه 📥 حجم: ۳/۵ مگابایت 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
‌ 💬 سلام علیکم با سپاس از همراهی همه اعضای محترم، لطفا جهت افزایش سطح کیفی کانال، پیشنهادات و انتقادات خود را با «مدیریت کانال» در میان بگذارید: 📩 @nasery_admin ‌ ‌ادمین
🔻مردم آن زمان یک جوهره‌ ای داشتند، گاهی جنگ ها در ماه مبارک رمضان هم بوده، جنگ صفین طول کشید، چقدر طول کشید؟ زره بپوشند، کلاه خود بگذارند، روزه باشند، گرمای تابستان باشد، استقامت و توان داشتند. کدام یک از جنگ‌ها بود که ابوایوب انصاری از این طرف و یک شامی از دشمن و مخالفین، این ها سوار بر اسب می‌آمدند و به هم می‌رسیدند، دور هم می‌تابیدند و ضربه به هم رد و بدل می‌کردند و جدا می‌شدند. ضربه رد و بدل شد، مرد شامی به سمت لشکر برگشت، در راه سرش افتاد، معلوم شد که اینقدر سرعت در ضربۀ ابو ایوب بوده که جوری زده این شمشیر رد شده و سر سرجایش مانده، خیلی قوت می‌خواهد. برخی گفتند مانده ام که از سرعتش تعجب کنم یا از قدرتش؟ استخوان است، حالا پوست و گوشتش هیچی، این شمشیر چه شمشیری باید باشد؟ این سرعت عمل، چه سرعت عملی باید باشد که از گردن رد بشود و نیفتد. 🔸 لشکر اسلام گاهی اینجوری بودند، چه در سرعت عمل و چه در قوت. ترکیب قوت و سرعت عمل، خیلی امتیاز است و گاهی یک قسمتی‌ از آن را یک فرد می‌داشته است. حالا صحبت سر این است که این در انسان چیست؟ این مرکز قوت کجاست؟ چگونه تقویت می‌شود؟ چگونه زیاد می‌شود؟ چگونه از بین می‌رود؟ چه تعریفی دارد؟ چه بخشی از آن مربوط به ایمان است؟ چه بخشی از آن مربوط به اعم از ایمان است. هر کدامش چیست؟ ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در تلگرام، سروش، ایتا، بله و گپ: @nasery_ir ‌ ‌
🔻آقا قمر بنی‌هاشم سلام الله علیه، شجاعت و سرعت را از آقا امیرالمؤمنین به ارث بردند. آقا امیرالمؤمنین هم همینجور بود. در جنگ‌ها مشهور است که گاهی حضرت می‌زدند، کلاه‌خود را نصف می‌کرد و تا پایین می‌آمد، سابق اینجوری دیده بودم که بعضی از اصحاب، اوقات و تفریحشان را گاهی اینجوری سپری می‌کردند که بعد این دو نیمه را وزن می‌کردند، می‌دیدند که به اندازه‌ی هم است و دقیق نصف شده است، چه از طول، چه از عرض. گاهی طرف یکی‌دو گام هم بر می‌داشت، از شدت سرعت عمل متوجه دو نیم شدن خود نمی‌شد؛ یعنی اعجاز هم که باشد، مستند به قواعد است. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در تلگرام، سروش، ایتا، بله و گپ: @nasery_ir ‌ ‌
سخنرانی حجت السلام ناصری 97.9.13بنیاد هاد قم.mp3
5.28M
🎧 موضوع: ابزار سلوک 🗓 تاریخ جلسه: 1397/9/13 ⏱ زمان: ۲۱ دقیقه 📥 حجم: ۵ مگابایت 📍در جمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
🔻حضرت والد [آیت الله ناصری] از قول پیرمردی نقل می‌کردند، از پیرمردهای اصفهان که رفیق پدرشان بوده که آن پیرمرد گفته بود: من بچه بودم و ماه رمضان، برف سنگینی آمده بود. سحری خوردیم، پدرم گفت به نماز جماعت برویم، گفتم بابا چه کسی حالا مسجد می‌آید؟ پدرم گفت که تو پشت سر من بیا، برف سنگین است، پایت را جای پای من بگذار که پایت در برف فرو نرود. گفت رفتیم. فکر می‌کنم گفت به مسجد نو رفتیم. می‌گفت که من در عالم بچگی گفتم که حالا هیچ کس نیست؛ ولی وقتی قالیچه را کنار زدیم، یک حرارتی به صورت ما زد و تمام این مسجد پر بود و به قنوت مشغول بودند. می‌گفت من از پدرم پرسیدم، گفتم اینها چه می‌کنند؟ گفت بابا اینها در قنوتشان دارند دعای ابوحمزه می‌خوانند. این نفوس و این گذشت از اینها یک مملکت را نگه می‌دارد. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در تلگرام، سروش، ایتا، بله و گپ: @nasery_ir ‌ ‌
🔻من دو چیز را آثار و برکاتش را خیلی محسوس در کل فضای کشور می‌بینم: یکی ماه رمضان است و یکی محرم و صفر و توسلات، حتی اگر دشمن خارجی، هر کسی باشد، هر چقدر قوی باشد، هر کاری بخواهد بکند، اگر ما درست این پیوند را برقرار بکنیم، هیچ کاری نمی‌تواند بکند. اگر ما صدمه بخوریم، از خودمان خورده‌ایم. 🔸عجیب پایه‌های اخلاق را در مملکت خراب کردند، حساب شده نقشه کشیدند، دختر و پسر این مملکت را گرفتار کردند. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در تلگرام، سروش، ایتا، بله و گپ: @nasery_ir ‌ ‌
🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: Instagram.com/nasery_ir ‌ ‌