eitaa logo
الهادی
21.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
954 ویدیو
46 فایل
🔻 درگاه‌های نشر آثار حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی و همچنین لینک دانلود نرم‌افزار الهادی در صفحه زیر موجود است: www.al-hady.ir 📩دریافت نظرات: http://al-hady.ir/page/a
مشاهده در ایتا
دانلود
ادامه مطلب قبل... 🔻عبيدالله پرسيد: مولاي تو نگفته است که تو را چگونه خواهم کشت؟ ميثم گفت: بله مولای من فرموده اند که ما ده نفر هستيم و ما را مصلوب خواهي کرد و چوبه دار من کوتاه‌تر از بقيه است تا سه روز من مصلوب هستم و بعد آهني بر من فرود مي‌آورند و من کشته مي‌شوم و اولين فردي هستم که لجام بر دهان من مي‌ زنند. 🔸 حُصين رئيس شُرطه کوفه بود، عبيدالله به او گفت: اين را ببر مصلوب کن. اما به خاطر اينکه با مولاي او مخالفت کرده باشيم مراقب باش از اين کارهايي که گفت، انجام ندهی. 🔹 مي‌خواست باپيشگويي‌هاي اميرالمؤمنين (عليه السلام) مخالفت کرده باشد. ميثم گفت: چگونه تو مي‌تواني مخالفت کني در حالي که مولاي من از رسول خدا و او از جبرائيل و جبرائيل از خداوند نقل کرده است. ادامه دارد... ‌ ‌
ادامه مطلب قبل... 🔻آن وقت مرسوم نبود که برای دار زدن افراد طناب را به گردن افراد بیندازند. بلکه دست و پاي او را بالای دار به چوبه دار مي‌بستند و او را رها مي‌کردند، گاهي سه روز چهار روز طول مي‌کشيد تا يک نفر فوت کند. ميثم را هم همين‌طور مصلوب کردند. 🔸 روز دوم به عبيدالله گفتند: میثم شما بني اميه را مفتضح کرد! عبيدالله بي‌اختيار شد و گفت: برويد او را لجام بزنید، براي اولين بار اين دستور را داد با هيچ متهمي اين کار را نمي‌کردند. روز سوم وقتي عبيدالله شنيد با آهنی ضربه‌اي بر ميثم زده‌اند و او شهيد شده است. رئيس شُرطه را خواست، گفت: چرا اين کار را کرديد؟ مگر من نگفتم فقط مصلوبش کنيد؟ گفت: امير خود تو دستور دادی. بعد عبيدالله به ياد آورد که خود او گفته است و اين‌ها را آقا اميرالمؤمنين (عليه السلام) براي ميثم و ميثم براي مردم گفته بود. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: 👉🏻 www.al-hady.ir ‌ ‌
🔻 نفس مجرد می‌تواند عوالم شیاطین را درک بکند منتها فعلا به ظلمات و تعلقات بدنی گرفتار است؛ یعنی زندگی من گاهی آنقدر یک زندگی عادی و مادی میشود که چشم من فقط میخواهد مادّیات را درک بکند و قوّت در بصیرت ندارم؛ با این حال انتظار درک قضایای دیگر را نباید داشته باشم. 🔸 لذا قضایائی از انبیا در مورد دیدن شیطان نقل شده است؛ از حضرت عیسی علیه‌السلام، ازحضرت ابراهیم علیه‌السلام، ازحضرت موسی علیه‌السلام و از حضرت آدم علیه‌السلام بسیار نقل شده است که شیطان می‌آمد و او را می‌دیدند؛ اما نه اینکه فکر کنید ابلیس، جسم می‌شد_ البته شاید هم در بعضی موارد بود که احیانا جسم شده باشد_ بلکه شیطان غالبا دارد زندگی خود را می‌کند و زیرمجموعه‌اش هم همینجور است. 🔹 اگر انبیاء شیطان را می‌دیدند لطیف بودند که می‌دیدند. اما نه فقط با چشم مادّی، بلکه با قدرت بصیرتی. البته «مِنْ حَيْثُ لَا تَرَوْنَهُمْ» سر جای خودش هست اما در انبیاء یک حیث دیگری احیا بود. 🔸 یک وقتی حضرت موسی عصا را به شیطان زدند. او گفت: «یا موسی انّی لا اخشی العصاء انّی اخشی قلباً فیه الصفا» (یعنی موسی من از عصی نمی ترسم من از قلبی که در آن صفا باشد می ترسم.) شیطان از عصا نمی‌ترسد چون که جسمش طوری است که عصا را به او بزنی، رد می‌شود؛ اما قلب باصفا برای او بد و مهلک است.‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔹 تلگرام و ایتا: @nasery_ir 🔸 واتساپ: wa.me/989338010649 ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 قرآن در مورد شیطان می‌فرماید: «هُوَ وَ قَبِيلُهُ»؛(اعراف:۲۷) (شیطان و قبیله او) زیرمجموعه‌های شیطان زیاد هستند. گاهی بزرگتر از عالَم إنس است. 🔸 گاهی علت تقدم جن بر انس در تعابیر قرآن به خاطر اشاره به وسعت وجودی اینهاست.[ یعنی چون تعدادشان خیلی بیشتر از انسان‌ها هستند مقدم شده‌اند.] و خیلی در صدد اغوای انسان هستند. 🔹 اگر خداوند به کسی کانال دید بصیرت را نصیبش کند که بتواند ببیند، به عنوان مثال وقتی بر یک نفر قوای شهوی مسلّط است؛ می بیند یک شیطان لخت و عریان همیشه همراه او است. 🔸 اگر این بخش با این نگاه و این سیر که شیاطین همراه هستند در روایات مورد توجه قرار بگیرد، انسان می بیند چقدر دقایق و لطائف در آن است!‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔹 تلگرام و ایتا: @nasery_ir 🔸 واتساپ: wa.me/989338010649 ‌ ‌ ‌ ‌
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: 👉🏻 www.al-hady.ir ‌ ‌
🔻 آیه‌ی «إِنَّهُ يَرَاكُمْ هُوَ وَقَبِيلُهُ مِنْ حَيْثُ لَا تَرَوْنَهُمْ» (اعراف، ۲۷) (بى‏شک او و گروهش از آن جا كه آنها را نمى‏بينيد شما را مى‏بينند) راجع به شیطان است. 🔸 چگونه است که شیاطین انسان را می‌بینند ولی انسان آنها را نمی‌بیند؟ شیاطین مگر چه هستند؟ چگونه هستند؟ چه جنسی هستند؟ چرا آنها ما را می‌بینند و ما نمی‌توانیم آنها را ببینیم؟ کسانی که آثار عمل را می‌ديده‌اند چه شرایطی داشته‌اند؟ 🔹 تعبیر آیه، تعبیر خیلی جالبی است. عالَم، عالَم اجسام است و شیاطین هم اجسام هستند، منتها اجسام لطیفه هستند؛ یعنی از اشباح و انوار نیستند، بلکه جسم ناری هستند و حتی ملائکه هم جسم نوری هستند، 🔸 اما در انسان‌ها، ترکیب عجیبی است. مَرکب و جسم، یک جایگاهی دارد و در یک زاویه از این مثلث است که اگر نباشد زندگی مادّی مختل می‌شود و روح حیوانی یا بخاری در یک زاویه‌ای دیگر نقش واسطه[بین روح و جسم] را ایفا می‌کند. [این مثلث عبارت است از: روح(جسم نوری)، جسم مادی و روح بخاری.] 🔹 «إِنَّهُ يَرَاكُمْ هُوَ وَقَبِيلُهُ مِنْ حَيْثُ لَا تَرَوْنَهُمْ»؛ یعنی از زوایه‌ای که شما آن‌ها را نمی‌بیند، آن‌ها شما را می‌بینند. این زاویه‌ای را که ما نمی‌بینیم، انبیاء می‌ديده‌اند. نقل شده که غیر از انبیا هم دیده‌اند. این زاویه‌ی دید باید تعریف بشود که چگونه می‌دیدند؟ 🔸 یک وقتی که خدمت مرحوم آیت‌الله کشمیری بودیم یک نفر داشت صحبت می‌کرد و نمی‌دانم چه شد که ایشان به من رو کرد و فرمود: «دیدی چه چیزی از دهانش بیرون آمد؟» منظورش آتش بود. این حالت در ایشان بود که اگر کسی با نیت بدی صحبتی می‌کرد، آن نیت را بصورت آتش همان موقع می‌دید. منتها این قسمت خیلی صحبت دارد. باید ان‌شاءالله یک فرصت‌های دیگر به آن پرداخته شود.‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔹 تلگرام و ایتا: @nasery_ir 🔸 واتساپ: wa.me/989338010649 ‌ ‌ ‌ ‌
🔻روز مباهله، روز پرده افکنی از جان رسول الله صلی الله علیه و آله (حضرت علی علیه السلام) مبارک باد. 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
*‍ 🔻در آيه مباهله آقا اميرالمؤمنين (عليه السلام)، نفس پيغمبر (صلی الله علیه و آله) مطرح می شود. بالاتر از اين تعبیر ديگر نداريم که يك نفر نسبت به نبي اکرم (صلی الله علیه و آله) اينقدر نزديك بشه، نزديك بشه، نزديك بشه، تا جایی که جان پیامبر (صلی الله علیه و آله) بشود. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
🔻 تعریف صحیح علم و شعب زیرمجموعه‌ی آن، در حوزه‌ها بهتر یافت می‌شود. الآن دانشگاه‌ها را خواه و ناخواه، یک نوع قیودی به علوم مادّی و یک نوع برداشت از این منابع ثانوی و متأخر، خواهد گرفت؛ 🔸 اما خوشبختانه در حوزه‌ها اگر کسی بخواهد، می‌تواند از هر حیث یک نوع ارتباطی با سرچشمه پیدا کند. الآن در دانشگاه‌ها غالبا افراد آرام آرام به این سمت می‌روند که به عنوان مثال انسان‌های اولیه‌ای درست کرده‌اند و فکر می‌کنند این انسان‌های اولیه همان غارنشین‌ها هستند. این برای آن‌ها به یک قاعده تبدیل شده است که انسان‌های اولیه، یعنی غارنشین‌ها. 🔹 امروز چند نفر از اساتید دانشگاه را دیدم که در برنامه تلویزیونی دور هم نشسته بودند. یکی از آن‌ها -که از افراد صاحب‌نظر بود- می‌گفت: یک سؤالی واقعاً برای خود من پیش آمده بود که چرا انسان‌‌ اولیه با اینکه یک انسان غارنشین بوده، مغز او بزرگ‌تر بوده‌، ولی اصلاً هیچ سؤالی برای او مطرح نبوده است؟! با اینکه هرچه که زمان به این طرف‌تر می‌رود، مغزهای انسان‌ها کوچکتر می‌شود، اما بچه‌‌های حالا، از یک نسل و دو نسل قبل هم جلو هستند، چه برسد به انسان‌های غارنشین و کلی سوال اساسی دارند؟! 🔸 او می‌خواست بگوید که انسان‌های غار نشین هیچ نمی‌دانستند. ادامه دارد...‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔹 تلگرام و ایتا: @nasery_ir 🔸 واتساپ: wa.me/989338010649 ‌ ‌ ‌ ‌
ادامه مطلب قبل... 🔻 در حالی که قرآن می‌فرماید: «وَ عَلَّمَ آدَمَ الْأَسْماءَ كُلَّها» (بقره، ۳۱) یعنی ما به آدم همه اسماء را تعلیم نمودیم. اصلاً انسان‌های اولیه را طور دیگری تعریف می‌کند، غیر از آنچه که این‌ها تعریف می‌کنند؛ این‌ها دچار خلط شده‌اند. 🔸 ثانیاً قرآن، علم را چیز دیگری تعریف می‌کند، غیر از آنچه که این‌ها تعریف می‌کنند؛ این‌ها تمام علوم را مادّی تعریف می‌کنند و می‌خواهند بگویند: بچه‌ی حالا قادر است که مثلاً یک تراکتور درست کند، پس این خیلی بزرگتر و مهم‌تر است. 🔹 قرآن گاهی مرکز ثقل را به سمت آل ابراهیم و بنی إسرائیل می‌برد. حالا ما نمی‌دانیم و روی همین هم کار نکرده‌ایم که واقعاً امتیازات این‌ها به چه چیزی بوده است؟ مُلکی که به آنها داده شده، چه چیز و چه مقدار بوده‌ است که قرآن مُلک عظیم می‌داند؟ 🔸 ما ها در تعریف کردن علوم و یافتن آن هم عقب افتاده‌ایم. اگر بشنویم که امام صادق (علیه السلام) با اشاره به منزلشان فرمودند: «كُلُ‏ مَا لَمْ‏ يَخْرُجْ‏ مِنْ‏ هَذَا الْبَيْتِ‏ فَهُوَ بَاطِل‏» (وسائل الشيعة، ج‏۲۷، ص: ۷۵) یعنی هر علمی که از این خانه خارج نشود پس باطل است؛ حتی برخی از طلبه‌ها نمی‌توانند این را بپذیرند؛ به خاطر اینکه علوم را در غیر جای خود تعریف کرده است و نگاه او مادی شده‌ است. 🔹 الآن بعضی فکر می‌کنند تمام علم در ادیسون، گالیله و انیشتن و... است. هر چند در آن قسمت‌ها هم کار نشده است. نمی‌دانم شما این جمله را از ملاصدرا دیدید که می‌گوید: اگر ابوعلی‌سینا به جای طب وارد الهیّات شده بود بهتر بود. اگر چه در الهیّات کار نشده و در طب هم کار نشده است. کد 8303‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔹 تلگرام و ایتا: @nasery_ir 🔸 واتساپ: wa.me/989338010649 ‌ ‌ ‌ ‌
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: 👉🏻 www.al-hady.ir ‌ ‌
🔻 شاید یک خلطی آرام آرام در جوامع علمی وارد شده که یک پهلوانی را می‌خواهد تا علوم را به جایگاه‌های خود جهت بدهد. 🔸 شما نگاه کنید در این دویست سال اخیر نوع اقبال بزرگان به موضوعات مختلف، متفاوت بوده است. تعریف هر موضوع، پرداختن به آن و کیفیت ارتباط این موضوع با موضوعات دیگر علمی، آسان نیست. 🔹 در طب هم همین‌طور است. یکی از جایگاه‌های محکمی که طب داشته، این است که نوع ارتباط طب با منطق تعریف شده بوده است؛ یعنی حتی اگر طبیب حاذق روی نبض دست می‌گذاشت، جنس آن را از فصلش تشخیص می‌داد و از هم جدا می‌کرد و تعریف می‌نمود. 🔸 همچنین ارتباط طب با علوم دیگر نیز تعریف شده بوده است. این در همه‌ی علوم سرایت داشته و همه با هم ربط دارند. در انواع علوم ریاضی هم همین‌طور است؛ زیر مجموعه‌های فراوان داشته است. 🔹 سِیر فلسفه و ارتباط آن با اصول، اینطور پیش آمده و به این سمت رفته است، ولی نمی‌توان قسم قطعی خورد که این علوم در شرایط فعلی قواعدی استاندارد دارند. از بسیاری از علوم زده شده‌ است و به خیلی از علوم بیشتر از ضرورت پرداخته شده ‌است. 🔸 جایگاه خیلی از علوم در خیلی از علوم بیشتر از حد ضرورت تعریف شده است. بالأخره فضایی پیش می‌آمده و به علمی پرداخته می‌شده است؛ اما یک مجموعه‌ای‌ با افکار و کار هندسی، برای ساختارسازی صحیحِ علوم نبوده است. 🔹 الآن بخشی از علوم، خودش افسارگسیخته پیش می‌رود. اصلاً بخشی از کار ما حوزویان این است که ارتباط‌ها را ایجاد بکنیم. ابتدا دانشگاه‌ها و غیره که در حال حرکت‌اند را تأمین بکنیم، بعد ضرورت‌های خود را به آن‌ها بفهمانیم تا در مرحله‌ی بعدی بتوانیم علوم خود را برای آن‌ها تعریف کنیم. 🔸 آن‌ها غالبا به سمت علوم مادّی پیش می‌روند و تمام علم را در همان علوم مادّی خود تعریف می‌کنند. اگر ما ها عقب بیفتیم، خود ما را هم سیل می‌برد و ما هم فکر می‌کنیم جایی خبری است؛ بعد آن‌ها مدام سوال‌های کوچک طرح می‌کنند و ما را هم مشغول می‌کنند و ما از اصل می‌افتیم. در آخر جوهره‌ای که حوزه به فرد می‌دهد دانشگاه نمی‌دهد. کد 8303‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔹 تلگرام و ایتا: @nasery_ir 🔸 واتساپ: wa.me/989338010649 ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اهل‌بیت را به اعمالمان دلخوش کنیم! 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ دو دقیقه 🔺 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5983131301526376105.mp3
5.53M
🎧 در تلاطم دنیا چه کنیم؟ 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری 🗓تاریخ: ۱۴۰۱/۵/۴ ⏱ زمان: ۲۲ دقیقه 🎞 دانلود فیلم جلسه از آپارات: aparat.com/v/AOMe6 🔺 @nasery_ir ‌ ‌ ‌
44.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 در تلاطم دنیا چه کنیم؟ 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری 🗓تاریخ: ۱۴۰۱/۵/۴ ⏱ زمان: ۲۲ دقیقه 🎞 آپارات: aparat.com/v/AOMe6 🔺 @nasery_ir ‌ ‌ ‌
* 💠 دستور العملی برای دهه اول محرم 🔻توسّل به سالار شهیدان علیه السلام به ویژه در دهه ی اول ماه محرم از اهمیت بسیاری برخوردار است. 🔸 مرحوم آیت الله کشمیری در این باره می فرمود: سزاوار است انسان از اول محرم تا سیزدهم محرم در ساعت و مکان مشخص، زیارت عاشورا با صد لعن و صد سلام و دعای علقمه بخواند و آن را ترک نکند. اگر کسی در طول سال، بیش از این ایام را موفق به خواندن زیارت عاشورا شد، هنیئاً له (گوارایش باد) وگرنه حداقل این است که در هر سال، خواندن زیارت عاشورا در این ایام را از دست ندهد. ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
* 🔻خدا رحمت كند علامه طهراني را که از قول مرحوم علامه طباطبائی و مرحوم قاضي – رضوان الله علیهم- نقل مي ‏كند كه دو چيز است كه انسان را در مسير انسانيت سريع به‏ منزل مي ‏رساند؛ يكي قرآن خواندن نيمه شب است و يكي گريه بر حضرت سيدالشهداء عليه السلام که خيلي‏ زود راه را كوتاه مي‏ كند. 🔸 ما سعي و تلاشمان در شاخه ‏ها و فروع است، مثل اعمال و افعال و نهايتاً صفات؛ ولي انسان يك جنسي دارد كه دير كسي پي به جنس خودش مي ‏برد. كسي كه مي ‏خواهد خيرات به سمت او بيايد بايد جنس او عالي باشد. هيچ چيزي جنس را تغيير نمي ‏دهد و عالي نمي‏ كند مگر گريه بر حضرت اباعبداللّه ‏عليه السلام. 🔹 با گریه بر امام حسین علیه السلام كسي كه جنس روحش مثلا از چدن است، طلائي مي‏ شود. يعني گریه مركز را تغيير مي‏ دهد. اعمال و افعال مال بعد از جنس و نتیجه جنس انسان است. کسی که گریه در او تاثیر کند جنسش عوض می شود. بعد از آنهم اعمال و افعالش ديگر اصلاح می شود. ‌ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
* ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
* 🔻می‌گفتند یکی از علما خیلی احتیاطی بود و خیلی مقدس بود. روضه که می‌خواست بخواند می‌گفت: آن چه که مسلم است امام حسینی بوده و کربلایی هم بوده و آن حضرت گویا تشنه هم شهید شده است. بعضی از شدت گریه بی هوش نیز می‌شدند؛ چون صدق و باطن داشتند. آقای سیدکاظم قزوینی منبری قابلی بود. این اواخر در حسینیه‌ی کربلایی‌ها در تهران منبر می‏رفت. مردم پای منبرهایش ضجّه می‏ زدند و بسیار گریه می‏ کردند. ایشان می‏ گفت: ایّام طلبگی‌مان فلان منبری می‏ آمد و خیلی‏ طلبه‏ ها گریه می‏ کردند. یک روز یکی از طلبه‏ ها به شوخی گفت: آقا شما فکر نکن اینکه مردم گریه می‌کنند به‌ خاطر اصول فنّی شماست؛ بلکه به‌خاطر ماه محرّم است و ... گفته بود: حالا که ماه محرّم نیست؟ آن طلبه گفته بود: نه گفته بود: یک صندلی بیاور، من می‏ خواهم برای تو روضه بخوانم. صندلی را آورد و نشست و گفت: السلام علیک یا اباعبدالله طرف گفته بود: من دیگر چیزی نفهمیدم، تا اینکه دیدم شانه‌هایم را ماساژ می‌دهند که به هوش بیایم. گاهی عنایات خود حضرت اباعبدالله علیه‌السلام است. ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔹 تلگرام و ایتا: @nasery_ir 🔸 واتساپ: wa.me/989338010649 ‌ ‌ ‌ ‌
* 🔻داستان تشرف یکی از علمای اصفهان؛ بسیار زیبا و نکته دار... علی رغم طولانی بودن مطالعه آن را از دست ندهید: 🔹حدود هشتاد سال پیش برای یکی از علمای اصفهان که از سادات خیلی اصیل هم هستند تشرفی پیش آمده بود که خیلی جالب است. 🔸ايشان جوان بوده و سوار الاغ مى‏ شده و اطراف اصفهان تبلیغ مى‏ رفته و روضه مى ‏خوانده است. دهه اول محرم بوده، به يكى از روستاهای اطراف مى‏ رود و منبرش را می رود. آن روز برف سنگينى مى ‏آمده است. 🔹وقتى اين روضه تمام مى ‏شود بايد به يك روستای ديگر با فاصله مثلاً يك فرسخ برود. سوار الاغ که مى ‏شود برود، يكى از اهالى اين آبادى مى ‏آيد و مى ‏گويد:« آقا سيد تو راه گرگ و حيوانات درنده هستند مى ‏خواهید يكى، دو نفر همراهتان بفرستيم؟ 🔸ايشان مى‏ گويد: مى‏ روم مشكلى نداره» و قبول نمی کند همراهی بیاید. نقل می کند عباى زمستانيم را به سر كشيدم و سوار بر الاغ شدم و رفتم. برف سنگينى مى‏ آمد. برف سنگينى هم به زمين نشسته بود. مى‏ گويد مقدارى كه آمدم احساس کردم، گويا يك سوارِ ديگر از پشت سر من، دارد مى‏ آيد. 🔹منتهى از بس برف سنگين بود، حوصله نكردم سرم را بیرون بیاورم و ببينم کیست. حدس زدم یه نفر از روستا آخرش آمده مراقب من باشد. 🔸بعد آن آقا كه پشت سر من مى ‏آمد گفت:« آ سيد مصطفى سلامٌ عليكم». 🔹گفتم:« سلام عليكم» . 🔸گفت: «مسئلةٌ»(یعنی سوالی داشتم؟) 🔹گفتم:« بفرماييد». 🔸گفت:« آيا در روز عاشورا دشمن بر جسد حضرت سيدالشهداء اسب تاخت؟ 🔹گفتم:« بله من در تاريخ خوانده‏ ام كه چنین کاری کرده اند. 🔸آن آقا گفتند:« و اسب ها هم بر بدن رفتند؟» 🔹گفتم: «بله در تاريخ هست كه اسب ها هم بر بدن رفتند.» 🔸مدتى گذشت و يك خورده جلوتر آمديم. بازآن آقا گفتند:« آسيد مصطفى! آيا متوكل عباسی خواست قبر حضرت سيدالشهداء (علیه السلام) را، منهدم كند؟» 🔹گفتم: بله سعى كرد كه از بين ببرد». 🔸گفت:« گاوها را فرستاد كه قبر را شخم بزنند و مساوى كنند؟» 🔹گفتم:« من در تاريخ خوانده‏ ام كه فرستادند اما گاوها نرفتند». 🔸گفت« چطور؟ اسب كه حيوان نجيب و خوش فهمى است و در عالم خودش بيش از گاو متوجه می شود، اما بر جسد و بدن مبارك حضرت سيدالشهداء (علیه السلام) رفت ولى آن گاوها حتى بر قبر مطهر هم نرفتند و شخم نزدنند و قبر را از بين نبرند؟!» 🔹آقا سید می گوید من به فکر رفتم که عجب سوالى شد! اين از محدوده توانائى فکری اين آبادى و اين منطقه بيرون است! داشتم به جوابش هم فكر مى‏ كردم. گويا حس كردم از همان پشت سر نورى به دلم افتاد و جوابی برای این سوال به نظرم آمد. 🔸گفتم:« البته اين قضيه يك جوابى دارد». 🔹گفتند:« چى هست؟» 🔸گفتم:« روز عاشورا حضرت سيد الشهداء (عليه ‏السلام) خواسته بودند كه هر چه دارند را براى خدا بدهند حتى اين يك مشت استخوان را گذاشتند وسط و خودشان اجازه دادند و خودشان خواسته بودند كه اسب بر بدن مبارکشان برود. خود حضرت خواستند هر چه داشتند را در راه خدا داده باشند. اما در جريان متوكل، اينها مى‏ خواستند آثار حضرت را از بين ببرند. 🔹نظر امام حسین (علیه السلام) بر از بين رفتن آثارشان نبود، از اول خود حضرت مى‏ خواستند، آثارشان محفوظ بماند تا مردم به اين وسيله بهره ببرند و مقرّب به خدا شوند». 🔸آن آقا كه پشت سر بود، فرمود:« درست است.» 🔹آقا سید مصطفی می گوید: بعد پشت سرم را نگاه كردم ديدم هيچ كسى نيست حتى جاى پائى غير از همين مسيرى كه من آمده‏ ام، نيست. ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔹 تلگرام و ایتا: @nasery_ir 🔸 واتساپ: wa.me/989338010649 ‌ ‌ ‌ ‌
* ‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: Instagram.com/nasery_ir ‌ ‌