هدایت شده از اسماعیل
❣ #سلام_امام_زمانم ❣
📖 السَّلامُ عَلَيْكَ يا إِمامَ الْمُسْلِمينَ...🤚✨
🌱سلام بر تو ای پیشوای اهل اسلام؛
ای مولایی که هرکس دلش را تسلیم تو کند به مقصدش خواهی رساند.
🌱سلام بر تو و بر آن روزی که جهان و جهانیان تسلیم امر تو خواهند بود.
📚 صحیفه مهدیه، زیارت حضرت بقیة الله ارواحنا فداه در سختیها
#اللهمعجللولیکالفرج 🤲🌿
#امام_زمان(عج)
#جمعه_مهدوی
السلام علیک یاصاحبالزمان عج
🌹سلامتی امام زمان و تعجیل در فرجشان صلوات🌹
بسماللهالرحمنالرحیم
سلام علیکم
امام علی علیه السلام می فرماید:
كُنْ فِي الْفِتْنَةِ كَابْنِ اللَّبُونِ
لَا ظَهْرٌ فَيُرْكَبَ
وَ لَا ضَرْعٌ فَيُحْلَبَ .
در فتنه ها، چونان شتر دو ساله باش،
نه پشتى دارد كه سوارى دهد،
و نه پستانى تا او را بدوشند.
نهج البلاغه، حکمت ۱
کانال نشرخوبیها🌹
https://eitaa.com/nashrekhobyhakashan
بسماللهالرحمنالرحیم
سلام علیکم
روح اجتماعی :
هر چیزی که ضعیف میشود
باید آن را تقویت کرد
برای تقویت روح اجتماعی هم باید :
اول : تک تک افراد جامعه از کارهای کوچک شروع کنند
آب کثیف را در معابر عمومی و کوچه و خیابان نریزند
حقوق عمومی را ضایع نکنند
هیچ وقت و به هیچ وجهی در
ایستگاه های اتو بوس
و نانوایی ها
و فروشگاهها
و غیره بی نوبتی نکنند
و نوبت را رعایت کنند
مطمئن باشید که :
از یک ساعت معطّلی در راه حفظ حقوق اجتماعی ضرر نمی کنید
بلکه به نفع شماست
هیچ وقت :
در معابر عمومی آب دهان و آب بینی نیندازید
بلکه از دستمال شخصی استفاده کنید
اگر در این کارهای کوچک تمرین کنید و به آنها عمل کنید
تازه کم کم روح اجتماعی شما بیدار می شود
و می توانید در کارهای مهم به نفع جامعه و اجتماع فداکاری کنید
همه افراد جامعه باید کاری کنند که :
کم کم نشانه ای از حرکت و بیداری روح اجتماعی در جامعه پیدا شود
همه ما باید مصالح جامعه را در نظر بگیریم
لذا همه ما باید جدیت و فدا کاری کنیم تا در جهان بزرگ و سرور و سربلند و سر افراز و آقا باشیم
الحمدللهربالعالمین
کانال نشر خوبی ها🌹
خسروانی
https://eitaa.com/nashrekhobyhakashan
بسماللهالرحمنالرحیم
سلام علیکم
روح اجتماعی :
اگر روح اجتماعی در مردم زنده باشد
کسی باعث زحمت دیگران نمی شود
هر کس در هر کجا که مشغول خدمت به اجتماع است باید کارش را درست انجام دهد و در انجام کارها نباید کوتاهی نکند
ما نمی توانیم که مصالح اجتماعی را فدای منافع شخصی خودمان کنیم
اگر کسی مصالح اجتماعی را فدای منافع شخصی خودش کند :
۱- برکت کم می شود
۲- بهره انسان از رحمت الهی کم می شود
اگر هر چیزی وجودش بیشتر تکه تکه و پراکنده شود
ضعیف و ضعیفتر میشود
و وقتی که تکه تکه و خرد و ضعیف شد
بهره اش از مواهب الهی کم و کمتر می شود
وبر عکس
یعنی :
و هر چه مجتمع و پیوسته شد
قوی می شود
و نصیبش از رحمت الهی بیشتر می شود
که :
ید الله مع الجماعه
الحمدللهربالعالمین
کانال نشر خوبی ها🌹
خسروانی
https://eitaa.com/nashrekhobyhakashan
بسماللهالرحمنالرحیم
سلام علیکم
بعضی کارها در جامعه ظاهراً کوچک است ولی از خلال همین کارهای کوچک ما می توانیم روحیه یک جامعه را مشاهده کنیم
مثلاً :
بعضی ها در کوچه و خیابان که معبر عمومی است
آشغال و کثافات و آب بینی و خلط دهان و خاک و خاشاک و زباله و ته سیگار و دستمال کاغذی و کاغذ کیم و بستی و غیره را می ریزند
یا در ایستگاه اتوبوس راه به دیگران نمی دهد و تمام فکر و ذهن و تلاشش این است که خودش زودتر از دیگران سوار شود و گاهی دیگران را تحت فشار و اذیت قرار میدهد
یا با تن و بدن زخمی و چرکین و آلوده وارد استخر عمومی می شود متاسفانه باعث بیماری و مریضی دیگران می شود
یا کارهای دیگری می کنند که انسان از گفتن آنها شرم و حیا دارد
ما نباید فقط به فکر خودمان باشیم
بلکه غیر از خودمان به فکر دیگران هم باشیم
ما باید به آسایش و سود دیگران هم علاقه مند باشیم
اینها به خاطر ضعف روح اجتماعی است
اگر روح اجتماعی در مردم زنده باشد
باعث زحمت دیگران نمشود
کانال نشرخوبیها🌹
خسروانی
https://eitaa.com/nashrekhobyhakashan
بسماللهالرحمنالرحیم
سلام علیکم
امام علی علیه السلام می فرماید:
أَزْرَى بِنَفْسِهِ مَنِ اسْتَشْعَرَ الطَّمَع
َ وَ رَضِيَ بِالذُّلِّ مَنْ كَشَفَ عَنْ ضُرِّهِ
وَ هَانَتْ عَلَيْهِ نَفْسُهُ مَنْ أَمَّرَ عَلَيْهَا لِسَانَهُ .
آن كه جان را با طمع ورزى بپوشاند خود را پست كرده،
و آن كه راز سختى هاى خود را آشكار سازد خود را خوار كرده،
و آن كه زبان را بر خود حاكم كند خود را بى ارزش كرده است.
نهج البلاغه، حکمت ۲
الحمدللهربالعالمین
کانال نشرخوبیها🌹
https://eitaa.com/nashrekhobyhakashan
بسماللهالرحمنالرحیم
سلام علیکم
در جامعه افراد جامعه باید دارای این خصائص باشند :
افراد جامعه باید به کمالات مادی و معنوی نائل شوند
و مراتب عالیه را کسب کنند
زنان در جامعه باید :
دنبال علم و دانش باشند
دنبال خود سازی اخلاقی و معنوی باشند
در میدان جهاد و مبارزه پیش قدم باشند
بی اعتناء به تجملّات کم ارزش باشند
باید عفت و عصمت داشته باشند
باید چشم و نظر هرزه بیگانگان را از خودشان دفع و رفع کنند
باید در محیط خانه
مایه آرامش محیط و مرد و شوهر و فرزندانش
و مایه آسایش زندگی و خانواده باشد
بایدفرزندان سالم و تربیت شده تحویل جامعه دهد
باید مشغول تربیت انسان های سالم روحی در جامعه باشد
و باید مردان و زنان با شخصیت تحویل جامعه دهد
در جامعه بزرگ ترین دانشمندان شاید
موشک قاره پیما
یا وسیله تسخیر فضا
یا ابزار فوق پیچیده الکتریکی
و غیره بسازند و درست کنند
ولی
ولی هیچ کدام از اینها اهمیت این را ندارد که :
کسی یک انسان والا به وجود بیاورد
که این کار
فقط و فقط از مادران و از زنان ساخته است و بر می آید
و نه از هیچ کس دیگر
الحمدللهربالعالمین
کانال نشرخوبیها🌹
https://eitaa.com/nashrekhobyhakashan
سوره مبارکه طه آیه 67.
فاوجس فی نفسه خیفة موسی
موسی ترس خفیفی در دل احساس کرد (مبادا مردم گمراه شوند)!
بسماللهالرحمنالرحیم
سلام علیکم
سوره مبارکه طه آیه 67.
فاوجس فی نفسه خیفة موسی
موسی ترس خفیفی در دل احساس کرد (مبادا مردم گمراه شوند)!
در جامعه دولت :
یا دولت حق است
یا دولت ضلال
در جامعه اگر دولت حق محکوم شود و دولت ضلال حاکم شود اینجا این دولت ترس دارد
کما اینکه :
الله تعالی به موسی علی نبینا و آله و علیهم السلام فرمود :
فاوجس فی نفسه خیفة موسی
چرا موسی علیه السلام در نفس خود ترس کرد ؟
امیر المومنین علیه السلام فرمودند که :
لم یوجس موسی علیه السلام خیفهً علی نفسه
بل اشفق من غلبه الجهّال
و دِوَلِ الضلال
موسی علیه السلام بر خودش نترسید
چون قلبش مطمئن بود
ولی
ولی از این ترسید که :
مبادا جهال و نادان ها چیره شوند
و گمراهان و ضلالت پیشه گان سبقت بگیرند
در قلب موسی علیه السلام این معنی خطور کرد که :
ساحران فرعون که :
صحنه مسابقه را پر از مار واقعی کردند
ونظر مردم را به خودشان جلب کردند
نکند که با این سحر عظیم برنده شوند
سوره مبارکه اعراف آیه 116.
قال القوا فلما القوا سحروا اعین الناس واسترهبوهم وجاءوا بسحر عظیم
موسی علیه السلام فرمود :
اگر من هم عصا را القاء کنم
وبه صورت یک مار در آید
نکند که مردم نتوانند بین معجزه من و بین سحر ساحران فرق بگذارند ؟
نکند فرعون پیروز شود و دوباره حکومت طغیان و ضلال بر جامعه حاکم شود ؟
و گر نه موسی علیه السلام از مار واقعی هیچ ترس و وحشت و هراسی نداشت
چون الله تعالی به موسی علیه السلام فرمود که :
لا تخف
نترس ومعجزه را القاء کن
و من معجزه را پیروز می کنم
سوره مبارکه طه آیه 68.
قلنا لا تخف انک انت الاعلی
در آیه بعدی هم می فرماید :
نترس
تو پیروز می شوی
نمی فرماید که :
نترس
این مارها به تو کاری ندارند
پس ترس موسی علیه السلام
از محکوم شدن دولت حق
و حاکم شدن دولت ضاله بود
الحمدللهربالعالمین
کانال نشرخوبیها🌹
خسروانی
https://eitaa.com/nashrekhobyhakashan
بسماللهالرحمنالرحیم
سلام علیکم
سوره مبارکه احزاب آیه 32.
یانساء النبی لستن کاحد من النساء ان اتقیتن فلا تخضعن بالقول
فیطمع الذی فی قلبه مرض
وقلن قولا معروفا
در جامعه افراد جامعه باید دارای خصائص خوب و حسنه باشند
ارزش و اعتبار زن به این نیست که :
آرایش کند
تا چشم های هرزه به او نگاه کند
و از او تمتّع بگیرند
و او را تحسین کنند
زن یک موجودی است که :
برای اصلاح جامعه می تواند
انسان های والا و ارزشمندی را پرورش دهد
اگر چه جامعه از خانواده ها
و خانواده از مرد و زن تشکیل می شود
و زن و مرد هردو هم در تشکیل و موجودیّت خانواده موثر هستند
ولی
ولی آسایش و آرامش و سکونتی که در فضای خانواد وجود دارد
به برکت زن است
زن نباید ذلیل باشد
تکبّر از همه انسان ها بد است
ولی تکبرّ از زن در مقابل مرد نا محرم خوب و عالی است
سوره مبارکه احزاب آیه 32.
فلا تخضعن بالقول
فیطمع الذی فی قلبه مرض
وقلن قولا معروفا
زن نباید در حرف زدن با مرد نا محرم حالت خضوع داشته باشد
در جامعه باید زنان این موارد را به شکل کامل حفظ کنند :
عفاف
حجاب
عصمت
طهارت
در جامعه زنان باید مشغول این موارد باشند :
مشغول تربیت فرزندان به شیوه اسلامی
مشغول شوهر داری
مشغول فعالیت های
علمی
سیاسی
اجتماعی
دینی
فرهنگی
یکی از میدان ها میدان مبارزه است
میدان مبارزه با اسراف
زر و زیور و طلاجات برای زنان حرام نیست
ولی
ولی در جامعه اسلامی زن مسلمان باید اجتناب کند و به دور باشد از :
هرزگی
تجمل گرایی
پست و حقیر شدن
اسیر طلاجات و زر و زیور شدن
الحمدللهربالعالمین
کانال نشرخوبیها🌹
خسروانی
https://eitaa.com/nashrekhobyhakashan
بسماللهالرحمنالرحیم
سلام علیکم
سوره مبارکه احزاب آیه 32.
وقلن قولا معروفا
باید ها و نبایدها در جامعه :
در جامعه همه افراد جامعه باید این موارد را مراعات و ایجاد کنند و در جامعه وجود داشته باشد :
۱- تشویق :
در جامعه باید یکدیگر را به انجام فرائض دینی تشویق کنند
۲- کنترل :
در جامعه باید یکدیگر را در دفاع از ارزش های الهی و دینی کنترل کنند
۳- اجراء :
در جامعه باید معروف ها و ارزش ها پیاده شوند
۴- هلاکت :
در جامعه باید ضد ارزش ها و منکراتی که باعث نابودی جامعه می شود ، از بین برود
در جامعه بایدپایه های ظلم و ستم و ریشه های ظلم و خفقان خشکیده شود
۵- احساس خطر :
در جامعه همه باید مواظب باشند
چون دشمن آرامش ندارد
و همیشه حالت تهاجمی دارد
و به باد مسخره گرفته است :
اصول را
افکار و اندیشه های دینی مردم را
وگاهی هم انتقاد می کند
که این مورد خیلی خیلی خطرناک است
۶-حاکم شدن :
در جامعه باید جوّ حاکمیت دینی و ارزش های اسلامی بر جامعه حاکم شود
۷- مواظبت :
در جامعه باید مراقب و مواظب باشیم
باید مواظب این قلم هائی باشیم که برای ما تکالیف ضد دینی دیکته می کنند
بله
بله عالَم عالَم ارتباطات است
ولی
ولی ما نباید افراد جامعه را دعوت به پذیرش بی قید و شرط این فرهنگ و ارتباطات مهلک و مزمن کنیم
ما نباید شرائط را برای باور های غلط و خطرناک در جامعه ، آماده کنیم
همه ما باید مواظب باشیم
در جامعه اگر جوانان به تباهی کشانده شوند
در این صورت :
مسیر جامعه عوض خواهد شد
ارزش های دینی پایمال خواهند شد
و در جامعه هیچ خبری و اثری از عفت و اخلاق نخواهد بود
نبایدها در جامعه :
۱- محاسبه غلط :
درجامعه نباید ارزش ها راضد ارزش
و ضد ارزش ها را ارزش حساب کرد
۲- جهل و نادانی :
مردم در جامعه نباید نسبت به امور فرهنگی جاهل و یا بیگانه باشند
۳- سازش :
افراد جامعه در جامعه نباید حالت سازش کارانه و انعطاف پذیری داشته باشند
۴- استقبال :
جامعه نباید با آغوش باز از فرهنگ بیگانه استقبال کند
چون باعث بدبختی هم خودمان و هم دیگران می شود
الحمدللهربالعالمین
کانال نشرخوبیها🌹
خسروانی
https://eitaa.com/nashrekhobyhakashan
سوره مبارکه انفطار آیه 10.
وَاِنَّ عَلَیکُم لَحافِظینَ
و بیشک نگاهبانانی بر شما گمارده شده...
بسماللهالرحمنالرحیم
سلام علیکم
گناه نکن
عامل گناه دیگران هم نباش
یک نفر باغ انگوری داشت
روزی وارد باغ انگورش شد و دید که :
دو نفرمشغول خوردن انگورند
یکی خرس
یکی دزد
باغبان دزد را گرفت و به درخت بست
و خرس را از باغ بیرون کرد
چوب را بر داشت تا دزد را بزند
دزد گفت :
چرا تبعیض قائل می شوی ؟
چرا با خرس کاری نداری
ولی می خواهی فقط منِ بیچاره را کتک بزنی ؟
باغبان گفت :
چون که خرس اصلاً گناهی ندارد
خرس می خورد و می رود
ولی
ولی تو دو تا بلکه سه تا گناه داری
۱- تو هم می خوری
۲- تو هم می بری
۳- تو هم عامل گناه خرس هستی
چون خرس اصلاً به ذهنش هم خطور نمی کرد که وارد باغ شود
یا اگر هم به ذهنش خطور می کرد
جرات نمی کرد که وارد باغ شود
یا اگر وارد باغ می شد دست درازی به مال مردم نمی کرد
گوشه ای می خوابید و بعد بلند می شد و می رفت
ولی
ولی خرس وقتی دید که :
تو وارد باغ شدی
به طرف درخت انگور رفتی
دست درازی کردی
انگور را چیدی
بدون اجازه خوردی
خرس به تو نگاه کرد
و از تو یاد گرفت
و همان کاری را کرد که توی عاقل کردی
و با خودش گفت :
او عقل دارد و من ندارم
پس این کاری که او می کند درست است
از تو یاد گرفت
و تو را الگوی خودش قرار داد
ودست به کاری زد که تویِ عاقل به آن کار دست زدی
پس :
تو عامل گناه بلکه گناهان خرس هستی
و همه گناهان به خاطر تو است
لذا باید بیشتر مواظب باشیم
چون که •••••••••••
الحمدللهربالعالمین
کانال نشرخوبیها🌹
خسروانی
https://eitaa.com/nashrekhobyhakashan
بسماللهالرحمنالرحیم
سلام علیکم
و قال علی (علیه السلام)
الْبُخْلُ عَارٌ
وَالْجُبْنُ مَنْقَصَهٌ
وَالْفَقْرُ یُخْرِسُ الْفَطِنَ عَنْ حُجَّتِهِ
وَالْمُقِلُّ غَرِیبٌ فِی بَلْدَتِهِ.
امام علی(علیه السلام) فرمود:
بخل ننگ است
و ترس مایه نقصان،
فقر شخص زیرک را از بیان دلیلش گنگ میسازد
و آنکس که فقیر و تنگدست است حتی در شهر خود غریب است.
حکمت ۳ نهجالبلاغه
الحمدللهربالعالمین
کانال نشرخوبیها🌹
https://eitaa.com/nashrekhobyhakashan
سوره مبارکه انعام آیه 124.
واذا جاءتهم آیة قالوا لن نومن حتی نوتی مثل ما اوتی رسل الله الله اعلم حیث یجعل رسالته سیصیب الذین اجرموا صغار عند الله وعذاب شدید بما کانوا یمکرون
و هنگامی که آیهای برای آنها بیاید، میگویند: «ما هرگز ایمان نمیآوریم، مگر اینکه همانند چیزی که به پیامبران خدا داده شده، به ما هم داده شود!» خداوند آگاهتر است که رسالت خویش را کجا قرار دهد! بزودی کسانی که مرتکب گناه شدند، (و مردم را از راه حق منحرف ساختند،) در مقابل مکر (و فریب و نیرنگی) که میکردند، گرفتار حقارت در پیشگاه خدا، و عذاب شدید خواهند شد.
بسماللهالرحمنالرحیم
سلام علیکم
یا جواد الائمه علیه السلام ادرکنی
سوره مبارکه انعام آیه 124.
الله اعلم حیث یجعل رسالته
امام جواد علیه السلام شش ساله بود
که از محلی عبور می کرد
شخصی امام جواد علیه السلام را دید و سلام کرد
امام علیه السلام نگاهی به او کرد و فرمود :
خجالت نمی کشی که در حال جنابت به امامت سلام می کنی ؟
حکیمه می گوید :
روز سوم تولد امام جواد علیه السلام بود که
نگاهی به آسمان فرمود
و نگاهی به شرق فرمود
و نگاهی به غرب فرمود
و بعد هم فرمود که :
اشهد ان لا اله الّا الله
و اشهد انّ محمداً رسول الله
اللهم صل علی محمدوآل محمد
وعجل فرجهم
والعن اعدائهم
واحشرنا معهم
الحمدللهربالعالمین
کانال نشرخوبیها🌹
https://eitaa.com/nashrekhobyhakashan
بسماللهالرحمنالرحیم
سلام علیکم
یا جواد الائمه علیه السلام ادرکنی
سوره مبارکه انعام آیه 124.
الله اعلم حیث یجعل رسالته
امام جواد علیه السلام چند ساله بود
که کسی از امام رضا علیه آلاف التحیه والثناء پرسید که :
اگر شما از دنیا بروید
چه کسی جای شماست ؟
فرمود :
این فرزندم
طرف نگاهی کرد و گفت که :
این که بچه است
فرمود که :
مگر عیسی علیه السلام در بچه گی به نبوت مرسید ؟
انسان در بچه گی باید جرات حرف زدن داشته باشد
لقمان علیه السلام به فرزندش فرمود که :
سوره مبارکه لقمان آیه 17.
یا بنی اقم الصلاة
وامر بالمعروف
وانه عن المنکر
واصبر علی ما اصابک
اگر انسان در بچه گی نقشی نداشته باشد
در بزرگی هم نقشی نخواهد داشت
هرکس هر چه می شود
از بچه گی می شود
لذا
لذا وقتی که مامون داشت از کوچه ها می رفت دید که بچه ها در کوچه بازی می کنند
همه بچه ها فرار کردند
ولی
ولی امام جواد علیه السلام ایستاد
مامون پرسید که :
همه فرار کردند
ولی تو چرا فرار نکردی ؟
فرمودند که :
من کاری نکرده ام که بخواهم فرار کنم
وقتی که مامون فهمید که او کیست
گفت که :
بله
امام رضا علیه السلام می تواند بچه هایش را اینطور
با شجاعت
و با جرات تربیت کند
ان المامون خرج الی الصید
فاقباز بطرف البلد فی طریقه
والصبیان یلعبون
ومحمد علیه السلام واقع معهم.....
فلما اقبل المامون
انصرف الصبیان هاربین
و وقف ابو جعفر علیه السلام
و لم یبرح من مکانه
قال المامون :
یا غلام
ما منعک من الانصراف مع الصبیان ؟
فقال له محمدمسرعاً علیه السلام :
.....لم یکن بالطریق ضیق لِاَوسعه علیک بذهابی
ولم یکن لی جریمه فاخشاها ....
فقال له :
ما اسمک ؟
قال علیه السلام : محمد علیه السلام
بحار ج۵۰ ص ۹۲
الحمدللهربالعالمین
کانال نشرخوبیها🌹
https://eitaa.com/nashrekhobyhakashan
بسماللهالرحمنالرحیم
سلام علیکم
یا جواد الائمه علیه السلام ادرکنی
سوره مبارکه انعام آیه 124.
الله اعلم حیث یجعل رسالته
چرا امام جواد علیه السلام در بچه گی به امامت رسید ؟
چون ظرفیت امام شدن را داشت
ریختن عسل در ظرف کوچک و یا بزرگ که فرقی ندارد
گذاشتن پول در طاقچه کوچک و یا بزرگ که فرقی ندارد
چرا ؟
چون که :
الله اعلم حیث یجعل رسالته
الله تعالی از ظرفیت انسانها برای رسالت و امامت خبر دارد
بعضی ها می گفتند که :
سوره مبارکه زخرف آیه 31.
وقالوا لولا نزل هذا القرآن علی رجل من القریتین عظیم
و گفتند: «چرا این قرآن بر مرد بزرگ (و ثروتمندی) از این دو شهر (مکه و طائف) ناز ل نشده است؟!»
چرا قران به آدم متشخصی نازل نشده است ؟
گاهی هم می گفتند که :
سوره مبارکه فرقان آیه 41.
واذا راوک ان یتخذونک الا هزوا
اهذا الذی بعث الله رسولا
آیا این همان کسی است که خدا او را رسول و پیامبرش کرده است؟!
یتیم
فقیر
گاهی یک رادیوکوچک ده موج میگیرد
ولی
ولی یک رادیو بزرگ دو کیلو متر را هم نمی گیرد
گاهی یک تیغ کوچک می برد
ولی یک کارد نیم متری نمی برد
گاهی انسان با یک قلم کوچک مطالب خیر و خوبی می نویسد
ولی با قلم بزرگ ، غیر از چرند و پرند چیز دیگری نمی نویسد
گاهی بک بچه کوچک حرف های خوب و حسابی می زند و از زدن حرف بد حیاء می کند
ولی پیر مرد چند ساله حیاء نمی کند و دری و وری می گوید
گاهی در یک کیسه کوچک یک چک چند میلیاردی است
ولی یک کیسه بزرگ خالی است
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف در چه سالی به امامت رسیدند ؟
عیسی علیه السلام در گهواره بود که فرمود که :
سوره مبارکه مريم آیه 30.
قال انی عبد الله
آتانی الکتاب
وجعلنی نبیا
گاهی یک درخت کوچک چندین کیلو میوه می دهد
ولی یک درخت چنار که به اندازه یک مناره است یک مشت میوه هم نمی دهد
گاهی یک برگ زرد روی آب می افتد و تعداد زیادی از مورچه ها را از مرگ نجات میدهد و یا جا به جا و منتقل می کند
ولی یک کشتی بزرگ تعداد زیادی از انسانها را به هلاکت می رساند و غرق در آب می کند
گاهی یک تار عنکبوت یک پیامبر بزرگ صلی الله علیه و آله وسلم را حفظ میکند
ولی چند نفر به فکر قتل او هستند
گاهی یک امضای کوچک روی چک یا روی سند ملکی چندین میلیارد ارزش دارد
گاهی یک پیراهن از پشت پاره شده یوسف علی نبینا و آله و علیه السلام آنقدر ارزش دارد که
چشم نا بینا را بینا مکند
بوی او از دور استشمام می شود
سند مظلومیت یوسف علیه السلام
و سند توطئه زلیخا می شود
ولی
ولی هزاران پیراهن شیک و زیبا و سالم بعضی از ما و جوانان ما کلید ورود به جهنم است و باعث گناه است یا بوی بد تعفن می دهد از بس که در آنها از ما گناه صادر شده است
تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل
الحمدللهربالعالمین
کانال نشرخوبیها🌹
https://eitaa.com/nashrekhobyhakashan
بسماللهالرحمنالرحیم
سلام علیکم
یا جواد الائمه علیه السلام ادرکنی
چرا امام جواد علیه السلام داماد مأمون الرشيد شد كه قاتل امام رضاعلیه السلام بود.
مأمون پسر هارون الرشيد امام رضا علیه السلام را كشت.
هارون الرشيد پدر مأمون امام كاظم علیه السلام را كشت.
امام هفتم علیه السلام را پدر كشت،
امام هشتم علیه السلام را پسر كشت.
آنوقت نوه اش علیه السلام آمده داماد اين شده است.
اين ازدواج ها، ازدواجي بوده است كه قرار دادن يك جاسوس داخلي درداخل خانه بوده است.
و ما در زمان شاه هم داشتيم.
افرادي بوده اند كه مثلاً يك پست خطرناكي هم زمان شاه داشته اند،
در بازنشستگي اش مثلاً مي آيد خادم مسجد مي شود.
يا توليت يك مسجد را مي گيرد.
افرادي هستند كه مي خواهند لحظه به لحظه و آن به آن تمام گزارشات را از خانه ي امام علیه السلام رد كنند.
تا بفمند که چه كسي خانه ي امام علیه السلام رفت و آمد کرد ؟
چه كسي براي امام علیه السلام پول آورد؟
اينها از هر راهي براي شناختن شيعه استفاده مي كردند، كه شيعه را قلع و قمع كنند.
ببینید برخورد هارون الرشيد با جنازه امام كاظم(عليه السلام) چگونه بود
شما شنيديد كه امام كاظم علیه السلام ، امام هفتم وقتي شهيد شد، جنازه اش را روي پل بغداد گذاشتند.
آن هم سه روز!
چرا؟
خوب سه روز، در مورد امام حسين علیه السلام علتش این بود که كسي نبود او را دفن كند.
ولي خوب امام كاظم علیه السلام را كه بايد دفنش می کردند.
گفتند: سه روز جنازه امام كاظم علیه السلام روي پل باشد،
و شما از دور نگاه كنيد.
آنهايي كه مي آيند جيغ مي زنند، پيداست شيعه هستند.
شيعه ها را بشناسيد تعقيب كنيد.
يعني يكي از راه هايي كه ببينيد چه كسي شيعه است،
چه كسي طرفدار اهل بيت علیهم السلام است،
اين جنازه جنازه ی امام كاظم علیه السلام است
روي پل بگذاريد
هركس جيغ زد اين را شناسايي كنيد.
خوب مردم هم به طور طبيعي كه جيغ مي زدند.
الحمدللهربالعالمین
کانال نشرخوبیها🌹
https://eitaa.com/nashrekhobyhakashan
بسماللهالرحمنالرحیم
سلام علیکم
یا جواد الائمه علیه السلام ادرکنی
حرز امام جواد علیه السلام :
یا نور
یا برهان
یا مبین
یا منیر
یا ربّ اکفنی الشرور
و آفات الدهور
و اسئلک النجات یومَ یُنفخُ فی الصور
مجمع الدعوات ص ۶۰
امام جواد علیه السلام فرمودند که :
العالم بالظلم
و المعین له
والراضی به ، شرکاء
ظالم
و یاری کننده ظالم
و هر کس که به ظلم ظالمی راضی باشد
هر سه نفر شریکند
کشف الغمه ج ۳ ص ۱۹۴
امام رضا علیه السلام در نامه ای به فرزندش امام جواد علیه السلام نوشت که :
بلغنی ان الموالی اذا رکبت اخرجوک من الباب الصغیر
و انما ذلک من بخل بهم
لئلا ینال منک احد خیراً
فاسئلک بحقی علیک
لا یکون مدخلک و مخرجک الا من الباب الکبیر
و اذا رکبت فلیکن معک ذهب و فضه
ثمّ لا یسئلک احد الّا اعطیته
بحار ج ۵۰ ص ۱۰۲
الحمدللهربالعالمین
کانال نشرخوبیها🌹
https://eitaa.com/nashrekhobyhakashan