eitaa logo
نشر اسراء - ناشر اختصاصی مجموعه آثارحضرت آیت الله جوادی آملی مدظله العالی
3.6هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
417 ویدیو
91 فایل
ناشر مجموعه آثارحضرت آیت الله جوادی آملی دفترفروش: قم-خیابان معلم-مجتمع ناشران-طبقه همکف-پلاک 38 و 39 02537765356-7 02537842460-1 🌐 Nashresra.ir 🔰instagram.com/nashresrair اینستاگرام 🔰 sapp.ir/nashresrair سروش
مشاهده در ایتا
دانلود
◾️ملتی که به بیگانه چشم داشته باشد... 🔸بیان امام سجاد علیه السلام 🌐 Nashresra.ir 📱 @nashresrair
#تسنیم #تفسیر_سوره_بقره #تفسیر_ترتیبی_قرآن #جلسه_سیزدهم 🌐 Nashresra.ir 📱 @nashresrair ◀️ ارتباط با ما: @nashresra_ad
💠 جلسه سیزدهم از تفسیر سوره مبارکه بقره 🗂 موضوعات بحث: 🔹 نقش انفاق در بهره‌مندي از معارف قرآن 🔹 انفاق، راه درمان بخل 🔹 سرّ بخل‌ورزيدن انسان در رحمتهاي مادي و معنوي خداي سبحان 🔹 تعديل اوصاف انسان به فطرت توحيدي 🔹 روش درمان بيماري بخل در قرآن 🔹 بخل، بيماري دروني نفس 🔹 تبيين بيماري «شُح» و راه درمان آن 🔹 درمان بخل در پرتو توجه به مبدأ و منتهاي نعمتها 🔹 بي‌تمري روابط و ضوابط دنيوي در قيامت 🔹 ندامت تبهكاران در قيامت به خاطر عدم انفاق 🔹 ترغيب قرآن به انفاق در راه خدا 🔹 انسان، جانشين خدا در دنيا 🔹 توجه به مبدأ و منتهاي نعمت، راه درمان بيماريهاي نفس 🔹 عموميت انفاق نسبت به زكات 🔹 ضرورت توأم‌بودن انفاق با حُسن فاعلي و فعلي 🔹 حليّت مال و اخلاص انفاق كننده، شرط قبولي انفاق 🔹 سرّ غرامت‌بودن انفاق نزد كفار و منافقان 🔹 دلايل عدم قبول انفاق از كفار و منافقان 🔹 فسق، علت عدم قبول انفاق 🔹 كراهت منافقان از نماز و انفاق 🔹 نيل به مقام ابرار در پرتو انفاق «محبوب» 🔹سرّ معرفي نيكان در پاسخ به سؤال از چيستي نيكي در سوره «بقره» 🔹توصيه قرآن به انفاق از مال محبوب، و چگونگي محبوب بودن مال ♦️ خرید قانونی و کامل مجموعه بیان الوحی - صراط الهدی سوره مبارکه بقره♦️ مجموعه صوتی بیان الوحی - سوره مبارکه بقره 📲 لینک خرید اینترنتی : goo.gl/YPgKrU 📲 🌐 Nashresra.ir 📱 @nashresrair ◀️ ارتباط با ما: @nashresra_ad
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
#صوت #تسنیم #جلسه_سیزدهم #تفسیر_سوره_بقره #تفسیر_ترتیبی_قرآن 📗تفسیر سوره بقره جلسه سیزدهم 📙حضرت آيت الله جوادی آملی مدظله العالی ⏱ 00:36:33 دقیقه 📱 @nashresrair ◀️ ارتباط با ما: @nashresra_ad
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
◾️صوت سخنرانی حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در #شب_تاسوعای حسینی 📆1397/06-27 ⏱ 00:52:24 دقیقه #آیت_الله_جوادی_آملی 📱 @nashresrair ◀️ ارتباط با ما: @nashresra_ad
97-06-28 سخنرانی شب عاشورا.pdf
200.4K
◾️متن سخنرانی حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در #شب_عاشورای حسینی 📆1397/06/28 #آیت_الله_جوادی_آملی 📱 @nashresrair ◀️ ارتباط با ما: @nashresra_ad
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
◾️صوت سخنرانی حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در #شب_عاشورای حسینی 📆1397/06-28 ⏱ 00:56:53 دقیقه #آیت_الله_جوادی_آملی 📱 @nashresrair ◀️ ارتباط با ما: @nashresra_ad
💠 با آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه، حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی به شهر مقدس قم مراجعت نمودند. ایشان در بدو ورود به بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء مورد استقبال ریاست و معاونین بنیاد، پژوهشگران پژوهشگاه معارج و کارکنان بنیاد اسراء قرار گرفتند. 📱 @nashresrair ◀️ ارتباط با ما: @nashresra_ad
#آیت_الله_جوادی_آملی 📱 @nashresrair ◀️ ارتباط با ما: @nashresra_ad
درس اخلاق 29شهریور97- ظهر عاشورا.docx
35.4K
📗درس اخلاق 29شهریور97 - ظهر عاشورا 🍃حضرت آیت الله جوادی آملی مدظله العالی 🌐 Nashresra.ir 📱 @nashresrair ◀️ ارتباط با ما: @nashresra_ad
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
#درس_اخلاق #لسان_صدق #صوت 🎙درس اخلاق 29شهریور97 - ظهر عاشورا 🍃29شهریور97 ⏱ 00:30:00 دقیقه 🌐 Nashresra.ir 📱 @nashresrair ◀️ ارتباط با ما: @nashresra_ad
#تسنیم #تفسیر_سوره_بقره #تفسیر_ترتیبی_قرآن #جلسه_چهاردهم 🌐 Nashresra.ir 📱 @nashresrair ◀️ ارتباط با ما: @nashresra_ad
💠 جلسه چهاردهم از تفسیر سوره مبارکه بقره 🗂 موضوعات بحث: 1 شُح و بُخل، مهم‌ترين مانع تقواي مالي 2 راه درمان بيماري شحّ و بُخل 3 نقش انفاق در بهره‌مندي از قرآن 4 تقواي مالي، سبب طهارت انسان 5 خداي سبحان، گيرندهٴ حقيقي انفاق 6 اهميت انفاق در روايات 7 سرانجام رباخواري و عاقبت انفاق 8 به دست خدا رسيدن انفاق بندگان 9 دستور العملهاي برخورد با سائل در روايات 10 عظمت كار انفاق‌كننده و ذلت سائل 11 نقش تقواي مالي در بهره‌مندي از قرآن 12 قرض‌الحسنه‌ بودن همه عبادات 13 انفاق سرّي و علني 14 انفاق در امور مادي و معنوي 15 پاسخ مشركان بهع توصيه خداوند به انفاق 16 خلط بين ارادهٴ تكويني و تشريعي، مانع انفاق جان و مال ♦️ خرید قانونی و کامل مجموعه بیان الوحی - صراط الهدی سوره مبارکه بقره♦️ مجموعه صوتی بیان الوحی - سوره مبارکه بقره 📲 لینک خرید اینترنتی : goo.gl/YPgKrU 📲 🌐 Nashresra.ir 📱 @nashresrair ◀️ ارتباط با ما: @nashresra_ad
تفسیر سوره بقره جلسه چهاردهم.docx
24.8K
#متن #تسنیم #جلسه_چهاردهم #تفسیر_سوره_بقره #تفسیر_ترتیبی_قرآن 🗂تفسیر سوره بقره جلسه چهاردهم 🗂حضرت آيت الله جوادی آملی مدظله العالی 📱 @nashresrair ◀️ ارتباط با ما: @nashresra_ad
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
#صوت #تسنیم #جلسه_چهاردهم #تفسیر_سوره_بقره #تفسیر_ترتیبی_قرآن 📗تفسیر سوره بقره جلسه چهاردهم 📙حضرت آيت الله جوادی آملی مدظله العالی ⏱ 00:31:41 دقیقه 📱 @nashresrair ◀️ ارتباط با ما: @nashresra_ad
نخستین جلسه درس تفسیر حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در سال تحصیلی جدید در مسجد اعظم قم برگزار شد. 📱 @nashresrair ◀️ ارتباط با ما: @nashresra_ad
💠حوزه و دانشگاه مسئول‌ هستند که مِهر و محبت را در جامعه ترویج کنند. 💠در این جلسه به تفسیر آیات ابتدایی سوره مبارکه طلاق پرداختند و بیان داشتند: اساس خانواده در اسلام آن قدر محترم است که در روایات ما هست اگر ـ معاذالله ـ خانه و خانواده ای در اثر طلاق ویران شد، این مانند بافت فرسوده ای است که به آسانی ساخته نمی‌شود؛ لذا از طلاق به عنوان «أبْغَضُ الْحَلال» یاد شده است. 💠ایشان ادامه دادند: ما معنای عدل را می‌فهمیم؛ یعنی خدا به ما عقلی داد که ما معنای عدل، شیرینی عدل و حقانیت عدل را به خوبی می‌فهمیم اما قلمرو عدل را هرگز نمی‌فهمیم، عدل یعنی هر چیزی سر جای خودش باشد؛ 💠 «وَضعُ کُلَّ شیءٍ فِی مُوضِعِه»، اما جای اشیاء کجاست؟ جای اشخاص کجاست؟ استکبار که داعیه ربوبیت دارد و یک ﴿أَنَا رَبُّكُمُ الْأَعْلی﴾ در ضمیر او نهفته است می‌گوید جای اشیاء و اشخاص را ما خودمان معین می‌کنیم! اما دین می‌گوید جای اشیاء را اشیاء‌آفرین می‌داند، جای اشخاص را اشخاص‌آفرین می‌داند، لذا می‌فرماید به اینکه اگر شما کار خلافی کردید در حقیقت به خودتان ستم کردید، چون ما طرزی عالم را آفریدیم که حتی یک نقطه ناهماهنگ، در صدر و ساقه عالم نیست. 💠معظم له خاطرنشان کردند: این مکتب به گونه ای قواعد علمی را بیان می‌کند که با قوانین عملی کاملا هماهنگ است. اگر امام فرمود خانه‌ای که با طلاق ویران شده به این آسانی ساخته نمی‌شود، برای آن است که عدل الهی اقتضا می‌کند خانه براساس مِهر بماند، گرچه مسکن را باید مرد تهیه می‌کند اما زن موظف است که سکینت و آرامش منزل را به عهده بگیرد؛ ﴿خَلَقَ لَكُمْ مِنْ أَنْفُسِكُمْ أَزْواجاً لِتَسْكُنُوا إِلَیها﴾، از این طرف حرمت مرد و حرمت زن را هم متقابلاً بیان کرده است. 💠آیت الله العظمی جوادی آملی اذعان داشتند: وقتی آدم زبان و قلبش به محبت و مِهرعادت نکرده باشد، در نتیجه شاهد طلاق در جامعه خواهیم بود. حوزه و دانشگاه که به لطف الهی هزارها کارهای علمی و خدماتی انجام دادند و انجام می‌دهند، مسئول‌ هستند که مِهر و محبت، را در جامعه ترویج کنند، آن وقت جامعه می‌شود جامعه مِهر. 💠ایشان با اشاره به حدیثی از امام صادق علیه السلام بیان داشتند: این بیان امام، بیان بسیار لطیفی است! امام می‌فرماید که «تَزَاوَرُوا»، یکدیگر را ترک نکنید، قهر نکنید، اختلاف نداشته باشید. شما شیعیان ما هستید، وقتی شما شیعیان ما به سراغ یکدیگر می‌روید و دور هم جمع می شوید حرف‌های ما را می‌زنید چراکه حرف‌های ما «وَ أَحَادِیثُنَا تُعَطِّفُ بَعْضَكُمْ عَلَی بَعْض»؛ عاطفه و محبت ایجاد می‌کند. خاصیت سخنان ائمه علیهم السلام ایجاد محبت است. 📱 @nashresrair ◀️ ارتباط با ما: @nashresra_ad
♦️هیچ استکبار و صهیونیستی آن قدرت را ندارد که حق را از بین ببرد. 📆5مهرماه97 #درس_اخلاق #آیت_الله_جوادی_آملی 📱 @nashresrair ◀️ ارتباط با ما: @nashresra_ad
♦️هیچ استکبار و صهیونیستی آن قدرت را ندارد که حق را از بین ببرد. ◾️ سالار شهیدان از آن جهت که به عنوان حسین بن علی بن ابیطالب یک شخصیت حقیقی داشت(علیهم الصلاة و علیهم السلام)، خونبهای او مربوط به فرزندان آنهاست. اما از آن جهت که امام است، پدر روحانی امت نیز هست. ◾️اینکه وجود مبارک رسول گرامی(علیه و علی آله آلاف التحیة و الثناء) فرمود: «أَنَا وَ عَلِی أَبَوَا هَذِهِ الْأُمَّةِ»؛ یعنی ما فرزندان این خاندانیم. بر همین اساس ما می‌توانیم بگوییم پدر ما را کشتند و ما موظفیم حق این قصاص را «الی یوم القیامة» بگیریم. ◾️اگر ما فرزندان پیغمبر و اهل بیت(علیهم الصلاة و علیهم السلام) هستیم یعنی فرزندان حق هستیم. آنها در راه حق و عدل و عقل مبارزه کردند. پس هر کس قیام می‌کند تا حقی را احیا کند و باطلی را اماته کند، دارد خونبهای حسین بن علی(سلام الله علیه) را می‌گیرد، اگر زینب کبری(صلوات الله و سلامه علیها و علی امها و ابیها) در شام آن سخنرانی را کرد و سوگند یاد کرد: «فَكِدْ كَیدَكَ وَ اسْعَ سَعْیكَ وَ نَاصِبْ جُهْدَكَ فَوَ اللَّهِ لَا تَمْحُو ذِكْرَنَا وَ لَا تُمِیتُ وَحْینَا» همین است؛ ♦️ قسم به خدا نام ما زنده است. قسم به خدا تو قدرت نداری نام ما را، تو یعنی کسی که طرفدار باطل است. این سخن نورانی زینب کبری(سلام الله علیها) الیوم هم جاری است؛ یعنی هیچ استکبار و صهیونیستی آن قدرت را ندارد که حق را از بین ببرد. ♦️جهان با حق خلق شده است. خدای سبحان فرمود ما کل این عالم را با یک مصالح خاص خلق کردیم؛ ﴿خَلَقَ السَّماوَاتِ وَ الأرْضَ بِالْحَقِّ﴾ یعنی اگر یک مهندس، یک معمار بگوید من این بِنا را با سیمان یا با آهن یا با سنگ ساختم، خدا می‌فرماید کل این نظام خلقت مصالح ساختمانی‌اش حق است؛ ﴿خَلَقَ السَّماوَاتِ وَ الأرْضَ بِالْحَقِّ﴾. ◾️اگر یک ساختمانی مصالحش حق بود، باطل برنمی‌دارد. هیچ ممکن نیست بطلان در نظام عالم جا داشته باشد. لذا در بیانات نورانی ائمه(علیه السلام) است که «مَنْ صَارَعَ الْحَقَّ صَرَعَه»، هر کس با حق در بیافتد، حق او را به زمین می‌زند. 📆5مهرماه97 📱 @nashresrair ◀️ ارتباط با ما: @nashresra_ad
📚 معرفی کتاب 📒نام کتاب: « حماسه و عرفان » 📕مؤلف: « آیت الله جوادی آملی » 📒 چاپی: goo.gl/5uK2fm 📒 الکترونیکی: goo.gl/a4MMnA 🌐 Nashresra.ir 📱 @nashresrair ◀️ ارتباط با ما: @nashresra_ad
🔹 معرفی کتاب 📚نام کتاب: «حماسه و عرفان» 📖مؤلف: «آیت الله جوادی آملی مدظله العالی» 🔸گروه تحقیق: حجت الاسلام محمد صفايي 🔸صفحه آرایی: پژوهشگاه علوم وحیانی معراج 🔸چاپ: مرکز چاپ اسراء 🔸قطع : وزیری 🔸صحافی: جلد نرم (شومیز) 🔸متن :تحریر 70 گرم اندونزی 🔸تعداد صفحات: 427 صفحه 🔸زبان:فارسی 🔹توضیح مختصر کتاب: 🔸دو مقولهٴ عرفان و حماسه همواره در طول تاريخ از يكديگر جدا نگاه داشته شده، تا يك دست صدا نداشته باشد. انگيزه‌هاي شيطاني فرعونيان و هواهاي نفساني نمروديان، همواره تلاش مي‌كرده تا بين اين دو جبههٴ متحد شقاق ايجاد كند؛ 🔸 بلكه كوشيده تا اين دو نيروي بالنده را رو در روي يكديگر قرار دهد تا با نيزهٴ عرفان سينهٴ حماسه را بدرد و با تير حماسه قلب عرفان را هدف قرار دهد. 🔸بديهي است هيچ‌يك از اين معارف كوچك‌ترين تضادي با يكديگر ندارند. انگيزهٴ اصلي جهاد و هدف حماسهٴ عارف احياي توحيد و اعلاي كلمة الله و طرد هرگونه شرك و كفر است. با كاوش در زندگي معصومان (عليهم‌السلام)، همياري سطوت حماسه را با شكوه معرفت مشاهده مي‌كنيم كه بارزترين نمونه و عالي‌ترين نمودار اين هماهنگي را مي‌توان در هنگامهٴ عاشورا و قيامت كربلا به نظاره نشست. 🔸كتاب «حماسه و عرفان» مجموعهٴ ارزشمندي است كه با همين هدف تنظيم شده، تا ضمن بازشناسي شخصيت‌هاي بي‌نظير جهان اسلام، جايگاه هريك از عرفان و حماسه و تناسب و ترابط بنياني آن دو را تبيين نمايد. بر اين اساس در اين اثر با مطالب ژرفي همانند هماهنگي آيين اسلام با فطرت، فضيلت حماسه و عرفان، خصال و ويژگي عارفان، عارفان حماسه‌ساز و حماسه‌سازان عارف، امير عارفان و سرآمد حماسه‌سازان، مظاهر عرفان مظاهر عرفان در حادثهٴ عاشورا، جلوه‌هاي حماسي عاشورا، رمز جاودانگي حماسه عاشورا، حماسهٴ امام سجاد (عليه‌السلام) در كوفه و شام و... آشنا خواهيد شد. 📒 چاپی: goo.gl/5uK2fm 📒 الکترونیکی: goo.gl/a4MMnA 🌐 Nashresra.ir 📱 @nashresrair ◀️ ارتباط با ما: @nashresra_ad
♦️مشکلات موجود در جامعه ما یا روی احتکار بود، یا روی اختلاس و نجومی بود ♦️حفظ حرمت خانواده، ستون دين است 📆10 مهر 97 #درس_تفسیر #آیت_الله_جوادی_آملی 📱 @nashresrair ◀️ ارتباط با ما: @nashresra_ad
♦️حفظ حرمت خانواده، ستون دين است 💠در سوره مبارکه «طلاق» فرمود: «وَ أَشْهِدُوا ذَوَی عَدْلٍ مِنكُمْ وَ أَقِیمُوا الشَّهَادَةَ لِله»، مستحضرید آن اموری که سبقه رکنی دارد و نظام به آن ها وابسته است، به منزله عمود دین هستند؛ «وَ أَقِیمُوا الشَّهَادَةَ»؛ یعنی محکمه قضا ستون دین است، جای دیگر دارد حفظ حرمت خانواده ستون دین است. 💠در جریان صلات، ما در هیچ جای قرآن روایات نداریم که «اقرؤوا الصلاة» نماز را بخوانید! چرا؟ برای اینکه دین گفته: «الصَّلَاةُ عَمُودُ الدِّینِ» و ستون را نمی‌خوانند بلکه آن را اقامه می کنند، لذا در هیچ آیه‌ و روایتی حرفی برخلاف حکمت گفته نشده که «اقرؤوا الصلاة»، همه جا تعبیر این است که این ستون را اقامه ‌کنید نه انجام بدهید! 💠 لذا همانطور که می گوید «أَقِیمُوا الشَّهَادَةَ لِله»؛ مبادا دستگاه قضایی‌تان آلوده بشود! می فرماید مبادا خانواده شما آلوده بشود! اینکه حضرت فرمود بروید در بهشت! نه یعنی اگر این کارها را کردید در قیامت بعد از مرگ به شما بهشت می‌دهند. آن یک طرف قضیه است؛ یعنی این کارها را که کردید، علاوه بر آخرتتان، دنیایتان نیز بهشت می‌شود! 💠مشکلات موجود در جامعه ما یا روی احتکار بود، یا روی اختلاس و نجومی بود ♦️ اینکه در سوره مبارکه «بقره» هست که یک عده می‌گویند: «رَبَّنا آتِنا فِی الدُّنْیا حَسَنَةً وَ فِی الْآخِرَةِ حَسَنَةً»؛ یعنی کسی که نه بیراهه می رود، نه راه را بر کسی می بندد، یک زندگی آرامی دارد، طلاق در خانواده او نیست، این یک زندگی حسنه دارد و آبرومندانه زندگی می‌کند. راحت غذا می‌خورد، راحت می‌خوابد، راحت می‌گوید، راحت می‌خندد، منظور این است، ما این را می‌خواهیم. ما یک زندگی مرفّهانه می‌خواهیم نه اشرافی! وگرنه طبق بیان سوره حدید ما می‌دانیم که دنیا لهو و لعب است؛ «اعْلَمُوا أَنَّمَا الْحَیاةُ الدُّنْیا لَعِبٌ وَ لَهْوٌ». ♦️ این روایت را از پیغمبر هم سنی و هم شیعه نقل کرد؛ فرمود من یک آیه‌ای بلدم که اگر مردم این کار را بکند در دنیا و آخرت‌ راحت اند. آن آیه همین آیه «وَ مَن یتَّقِ اللَّهَ یجْعَل لَهُ مَخْرَجاً» است، فرمود اگر کسی باتقوا باشد هیچ مشکلی ندارد. الآن این مشکلات موجود در جامعه ما یا روی احتکار بود، یا روی اختلاس و نجومی بود، یا روی احتکار سکه و ارز بود، همه اینها خلاف شرع است! چیزی هم در این مملکت کم نیست و همه چیز هست. چرا این قدر گرانی بر یک طبقه‌ای تحمیل بشود؟ چرا باید عده ای این ظلم را به دیگران تحمل کنند؟ گرچه در این بین بیگانه نقشش بی‌اثر نبود، اما مشکل اصلی آنجاست که در درون، تقوا در کار نیست. 📆10 مهر 97 📱 @nashresrair ◀️ ارتباط با ما: @nashresra_ad