eitaa logo
نشریه تیه
753 دنبال‌کننده
31 عکس
0 ویدیو
0 فایل
نشریه تیه، نشریه‌ای آزاد اندیش و مستقل با هویت انقلاب اسلامی است که اهداف جاری انقلاب اسلامی را دنبال می‌کند و رویکرد آن مبتنی بر اندیشه‌های استاد محمدحسین فرج‌نژاد است. خرید نشریه @darhasratshahadatt
مشاهده در ایتا
دانلود
📰 | پیش‌شماره اول نشریه تخصصی دشمن‌شناسی تیه 💠فصل سوم: روایتی از زیست علمی استاد فرج‌نژاد 📍منطق فهم دشمن/ در گفتگو با حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر رهدار 📍کار را گره به امکانات مادی نمی‌زد/ در گفتگو با محمدجواد عرب‌سالاری 📍جهادگر جادۀ علم/ سعید سلیمی 📍روایت فتح سنگر نقد فیلم محتوایی/ در گفتگو با محمد علیپور 📍دشمن دشمن‌شناسی غیر قرآنی/ مهدی میرزایی 📍پیش نیازهای اساسی برای تحول علوم انسانی از منظر استاد فرج‌نژاد/ دکتر حسن محمدی 📍 صدای آشنا/ حجت‌الاسلام و المسلمین علی قهرمانی 📍عینی نگری با دقت تام در مبانی/ محسن پرنیان 📍مطهره‌های استاد/ فاطمه عبداللهی 📍کوه علم، چشمۀ انگیزه/ گزارشی از دورهمی و نشست همکاران خانم استاد فرج‌نژاد 📍همه جا زدند، تو هم جا زدی؟/ گزارشی از دورهمی و نشست همکاران آقای استاد فرج‌نژاد 📚@nashrie_tih | نشریه تیه
📰 | پیش‌شماره اول نشریه تخصصی دشمن‌شناسی تیه 💠فصل چهارم: موسسه رسانه‌ای استاد فرج‌نژاد ☑️ مقدمه ☑️ دوره‌های آموزشی ☑️ نشست‌های آموزشی ☑️ برنامه‌های مشترک موسسه با مراکز دیگر ☑️ مستندهای اکران شده در ماه رمضان ☑️ گزیدۀ نظرات اساتید دربارۀ موسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد ☑️ وقتش رسیده است کاری دگر کنیم/ زهرا عزتی نیا ☑️ با تو حرف می‌زنم هنوز/ مهدیه شیربخت ☑️ قَد أَفلَحَ المُؤمِنُونَ/ جواد انبارداران 📚@nashrie_tih | نشریه تیه
📍 شناخت دشمن؛ نقطه کانونی حرکت 🔹موج جدید ترویج اندیشه‌های کابالیستی در عصر حاضر مرهون قدرت رسانه‌های وابسته به جریان صهیونیسم است. قدرتی که سلبریتی‌های جهانی را برای گرویدن به این آیین جادو محور ترغیب می‌کند، در مجامع علمی، سیاسی و هنری برای کابالیسم ارزش سازی کرده و آثار رسانه‌ای همچون فیلم و سریال و انیمیشن می‌سازد و این چنین، تصوف تحریف شده را در ذهن‌ها و قلب‌ها نفوذ می‌دهد. 🔹گسترش بیش از پیش این امور باعث شده که شاهد معنویت گرایی آمیخته با سحر و موعودگرایی یهودی حتی در انگاره‌های ذهنی کودکان باشیم. بدین دلایل، مرحوم محمدحسین فرج‌نژاد، همیشه سعی می‌کرد با تحلیل دقیق تحولات تاریخ علم، تاریخ فلسفه، عرفان و رسانه به فهم دقیقی از جهان کنونی دست یابد و در شناساندن تاثیر تصوف یهودی در لایه‌های مختلف اجتماعی، فلسفی، سیاسی و هنری تمدن مدرن، تحلیلی جامع ارائه دهد. 🔹محمدحسین فرج‌نژاد، سینما را با تاریخ فلسفه و تاریخ هنر تدریس می‌کرد. غرب‌شناسی را نه از کانت و هگل بلکه از آنگلوساکسون‌های سال 500 میلادی آغاز می‌کرد و برای تبیین موقعیت کنونی آمریکا از تحلیل کنشی پیوریتن‌های مهاجر اروپایی به آمریکا و نوع نگاه انحصارگرایانۀ این قوم آغاز می‌کرد. تمدن آمریکا را مبتنی بر کشتار میلیونی سرخپوستان بومی آمریکا تحلیل می‌کرد و سپس ردپای این نگاه نژادپرستانه را در آمریکای امروز و نوع کنش‌های سیاسی- اقتصادی آن دنبال می‌کرد. 📝 دکتر رفیع‌الدین اسماعیلی؛ عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم 📚@nashrie_tih | نشریه تیه
⭕️ برملا ساختن نقشۀ دشمن 🔹دشمن‌شناسی یکی از بارزترین و محوری‌ترین ویژگی‌های مرحوم دکتر محمدحسین فرج‌نژاد بود. شاید هم از لحاظ اخلاقی هم از لحاظ علمی و هم از لحاظ تدین و رعایت آداب شریعت یکی از جامع‌الاطراف‌ترین شخصیت‌هایی بود که در این نزدیکی‌ها می‌توانستیم پیدا کنیم. اما همۀ جوانب شخصیتی او حول محور دشمن‌شناسی و مبارزه با نقشۀ دشمن شکل گرفته بود و به همین دلیل بود که رفتار و سکناتش هدفمند بود. 🔹کارها و فعالیت‌هایی که انجام می‌داد اینطور معنا می‌شد که یا درصدد شناخت دشمن و برملا کردن نقشۀ اوست یا اینکه در راه مبارزه با اجرایی شدن نقشه دشمن قرار دارد. در موقعیت‌های مختلفی باهم همکاری می‌کردیم و یکی از شاه‌بیت‌های فعالیت رسانه‌ای‌شان افشای نقشۀ دشمن بود و خودش یکی از راهبردهای عملیاتی جبهۀ انقلابی باید باشد و در این مسیر به شدت تشکیلات‌پذیر و معتقد به فعالیت تشکیلاتی بود. 📝 عبدالمجید تناور؛ پژوهشگر رسانه 📚@nashrie_tih | نشریه تیه
💢 تربیت نیرو در صدر مسائل استاد فرج‌نژاد 🔹شاید بتوان گفت بیش‌ترین فعالیت میدانی و مصداق بارز در صحنه بودنش تربیت نیرو بود. علاوه بر اینکه خودش را خرج احزاب سیاسی نمی‌کرد اما هرچه داشت خرج انقلاب و حرکت انقلابی می‌کرد . در میدان و کارزار انتخابات نیرو تربیت می‌کرد. در میدان علم و تفقه همینطور و در میدان رسانه و جنگ شناختی که تقریبا دهه آخر عمرش در آن ممحض بود. 🔹ظرفیت به شدت بالایی در تربیت نیروی متخصص داشت. اگر بپرسند که دکتر فرج‌نژاد تخصصش چه بود، باتوجه به اینکه در عرصه‌های مختلف علمی و رسانه‌ای کار کرده بود، باید گفت مهارت ویژه‌ای در مدیریت و تربیت نیروی متخصص داشت. در هرکدام از این عرصه‌ها که ورود می‌کرد، توان شبکه‌سازی و مدیریت نیروهای پراکنده، بارزترین فعالیتی بود که انجام می‌داد. 🔹ساعت‌ها از وقت خودش را به مراجعه‌کنندگانی که تازه مسیر شناخت رسانه را در پیش گرفته بودند، صرف می‌کرد و برای ما هم سوال بود که دکتر مگر چقدر وقت دارد که اینطور برای بچه‌ها وقت می‌گذارد؛ اما زمان که می‌گذشت و از دل همین بچه‌ها وقتی متخصص تربیت می‌کرد، انگشت به دهان می‌شدیم که چطور مسیر پیشرفت علمی یک نفر را طراحی کرده و قدم به قدم همراه او شده تا به ثمر برسد. 📝 عبدالمجید تناور؛ پژوهشگر رسانه 📚@nashrie_tih | نشریه تیه
🔰پاتولوژیست فرهنگی ♦️پاتولوژی فرهنگی برای معلمی که کار تعلیم و تربیت می‌کند، برای استاد دانشگاهی که کار فکری می‌کند، برای اندیشمندی که تفکر می‌کند، برای عالم دینی که سازوکارهای ایمان را رقم می‌زند و برای هنرمند و عنصر رسانه‌ای لازم است؛ پاتولوژیست فرهنگی کسی است که می‌گوید جامعه از لحاظ مناسبت‌های فرهنگی چه بیماری‌هایی دارد، تا زمانی که شناخت بیماری‌ها به دست پاتولوژیست در آزمایشگاه خوب انجام نشود، هیچ پزشک جراحی نمی‌تواند با تشخیصی غیر از آن بیمار را درمان کند. ♦️لفظ عامی در کشور داریم که به آن دشمن‌شناسی می‌گوییم. دشمن‌شناسی گاهی بر روی دشمن عینی است؛ مانند آمریکا و رژیم صهیونیستی که موشک، توپ، هواپیما و تانکش مشخص است و محاصره اقتصادی‌اش عینی است. اما گاهی ماجرا از این فراتر است و مبانی نظری منحطی وجود دارد که آن مبانی نظری خطر و دشمن محسوب می‌شود. ♦️ما وقتی پاتولوژی فرهنگی نداریم نمی‌دانیم کتابی که در دانشگاه تدریس می‌شود چه اثرات مخربی دارد. نمی‌دانیم این فیلم سینمایی یا سریالی که دارد پخش می‌شود چه باورهایی را در لایه‌های زیرین اعتقادات فرد منهدم می‌کند. نمی‌دانیم این انیمیشن چه ضربه‌ای می‌زند. چه کسی باید بیاید این مسأله را برای آن متخصص تعلیم و تربیت یعنی معلم، متخصص علم یعنی استاد دانشگاه، متخصص هنر یعنی سینماگر و موسیقی‌دان و... روشن و شفاف کند؟ دشمن‌شناس فکری-فرهنگی یعنی همان پاتولوژیست فرهنگی و مجاهد عرصۀ جهاد کبیر. 🎙سخنرانی دکتر حسن عباسی در مراسم اولین سالگرد رحلت استاد فرج‌نژاد 📚@nashrie_tih | نشریه تیه
📌 لزوم تربیت پاتولوژیست فرهنگی 🔹خطی که شهید آوینی در پاتولوژی نظام اندیشه شروع کرد ناتمام ماند و خطی که مرحوم نادر طالب‌زاده در پاتولوژی رسانه ناتمام ماند، ترکیب بخش علمی و فکری در دانشگاه با بخش رسانه‌ای و ترکیب دو کاری که مرحوم طالب‌زاده و شهید آوینی انجام می‌دادند، یک نفر به نام استاد محمدحسین فرج‌نژاد انجام می‌داد. با پایه‌ها و مایه‌های فکری که در حوزه و دانشگاه گرفته بود، این خط ترکیبی را دنبال می‌کرد. 🔹مطابق خط فکری ایشان ما نیاز به سیستم پاتولوژی فرهنگی داریم؛ یعنی ما کنار هر مدرسه و دانشگاه و رسانه‌مان باید یک آزمایشگاه پاتولوژی فرهنگی هم داشته باشیم و باید پاتولوژیست فرهنگی تربیت کنیم. کسانی که می‌خواهند پاتولوژی فرهنگی کار کنند باید اسلام و همچنین غرب را خوب بشناسند. 🔹خطی که باید از ایشان ادامه پیدا کند، خط پاتولوژی فرهنگی است. آوینی، نادر طالب‌زاده، محمدحسین فرج‌نژاد در فرهنگ ما می‌درخشند. چرا؟چون این‌ها در مطالعه تفکر غرب، مطالعات اسلامی، به‌ویژه آشنایی با رسانه و سینما ضعف از خودشان نشان ندادند. نگاهی که مرحوم فرج‌نژاد در این چارچوب داشت، نیاز به تئوریزه شدن دارد. 🎙سخنرانی دکتر حسن عباسی در مراسم اولین سالگرد رحلت استاد فرج‌نژاد 📚@nashrie_tih | نشریه تیه
🖇حلقۀ وصل جبهۀ انقلاب 📍بزرگ‌ترین کلیدواژه زندگی محمدحسین فرج‌نژاد این بود که ما می‌توانیم نه اینکه من می‌توانم و روی این ما می‌توانیم خیلی زحمت کشید. آقای دکتر فرج‌نژاد کاری به فضای کشمکش‌های سیاسی نداشت و فقط به صحبت‌های حضرت آقا کار داشت که آقا چه نکتۀ خاصی را از دولت برجسته کرده و در سخنرانی‌های خود به آن اشاره می‌کند. این‎‌ها را ایشان پیگیر بود. 📍زمانی که می‌خواست موضوعی را پیگیری کند، کار تشکیلاتی در آنجا شکل می‌گرفت. افرادی که در این زمینه تخصص داشتند را دعوت و با آن‌ها مشورت می‌کرد. با افرادی که اصلا به آن‌ها فکر نمی‌کردیم، وقت گذاشته بود. وقتی افرادی را می‌دید، زنجیره اتصالی در این شناخت شکل می‌داد؛ مثلا وقتی آقای دکتر فرج‌نژاد افراد مختلف را در زمینه بحث علمی تفسیر یا در بحث کارهای تبلیغی رسانه‌ای می‌دید، زنجیرۀ وصلی ایجاد می‎‌کرد. 📍نیازهای اشخاص مختلف را می‌دید و سعی می‌کرد آن نیازها را برطرف کند. در حلقه‌ها وقتی قرار است رفع نیاز بشود، افراد مختلف را می‌شناخت و به یکدیگر متصلشان می‌کرد. 🎙گفتگو با حجت‌الاسلام و المسلمین سید مجتبی سیدسلیمانی، پژوهشگر حوزه و دانشگاه 📚@nashrie_tih | نشریه تیه
📿نخ تسبیح تشکیلات ♦️در تشکیلات نیاز به این داریم که هرکسی در مجموعه جای خودش قرار بگیرد و هرکسی بتواند تربیت نیرو بکند. آقای فرج‌نژاد این کار را برای جایگاه‌ها و نیازهای مختلف انجام بدهد، افراد مختلف را تربیت می‌کرد و افراد را در پست‌های مختلف می‌شناخت. ♦️گفتم که آقای فرج‌نژاد همه را به هم متصل می‌کرد، یعنی رسما کار تشکیلاتی خودشان را اینطور انجام می‌داد که در مکان‌های مختلف، افراد مختلف با تخصص‌های مختلف را کنار همدیگر شکل بدهد. این هندسه و رفع نیاز با یک هدف بسیار مهم بود. ♦️تسبیحی که نخ آن تسبیح آقای فرج‌نژاد بود. این نخ ویژگی‌های خاصی داشت . یکی از ویژگی‌های ایشان تواضع‌شان بود و ویژگی دیگر ایشان این بود که آقای دکتر فرج‌نژاد پیگیر رفع نیازها بود. 🎙گفتگو با حجت‌الاسلام و المسلمین سید مجتبی سیدسلیمانی، پژوهشگر حوزه و دانشگاه 📚@nashrie_tih | نشریه تیه
⭕️ در خدمت یا خیانت جریان علمی 📍غرب به این نتیجه رسیده است که به هیچ طریقی نگذارد کشورهای اسلامی پیشرفت کنند. یکی از شخصیت‌های بزرگ آمریکایی صریحا در مراکش سخنرانی کرده است. او گفت ما نمی‌گذاریم ژاپن اسلامی به وجود بیاید و با کمال پررویی این حرف را بیان کردند. 📍اوایل انقلاب، خانم دکتری پاکستانی‌الاصل و مرید امام خمینی که در یکی از بیمارستان‌های نیویورک کار می‌کرد، مطلبی در سایت خودش گذاشت که تاثیر زیادی بر من داشت. مطلب این بود که وزارت خارجۀ آمریکا به بنیاد پژوهشی کارنگی طرح داد که ما چگونه می‌توانیم در جهان سوم و جهان اسلام تاثیرگذار باشیم و اهداف خودمان را برآورده کنیم؟ نتیجه آن طرح باعث شد از ابتدا تلاش کنند عوامل خودشان را از طریق دانشگاه‌ها در آنجا بکارند و انصافا بسیار موفق بوده‌اند. 🎙گفتگو با دکتر مهدی گلشنی؛ پدر فلسفه علم ایران و استاد ممتاز دانشگاه شریف 📚@nashrie_tih | نشریه تیه
💢رسوخ دشمن در دانشگاه‌ها 🔹شش، هفت سال پیش خدمت آقا بودم و به ایشان می‌گفتم آقا وضع دانشگاه خوب نیست. به حرف‌های آقا عمل نمی‌کنند. مگر مصوبات شورای عالی فرهنگی اجرا شده است؟ نه، فقط آن‌هایی که به نفع دشمن بوده مثل بعضی مقالات اجرا شده است. مثلا کسی آمده و تعدادی کتاب نوشته است و در تمام آن کتاب‌ها با صراحت به انقلاب، حوزه، دین و رابطۀ علم و دین توهین کرده است. 🔹آیا باید به این کتاب‌ها اجازه رونمایی داده شود؟ در همین دانشگاه شد. وقتی ما با چنین دشمن‌هایی روبرو هستیم، خیلی هوشیاری می‌خواهد، شوخی ندارد. وقتی کسی می‌آید و در مراکش می‌گوید ما نمی‌گذاریم یک ژاپن اسلامی به وجود بیاید، شوخی ندارد. 🎙گفتگو با دکتر مهدی گلشنی؛ پدر فلسفه علم ایران و استاد ممتاز دانشگاه شریف 📚@nashrie_tih | نشریه تیه
💢فرضیه‌های علمی یهود در تقابل با علوم الهی 📖به‌تصریح کتاب تورات، وقتی آدم و حوا از میوۀ درخت ممنوعه و در واقع درخت علم و آگاهی خوردند، از دانایی برخوردار شدند و این در حالی بود که خداوند این میوه را از آنان منع و دریغ کرده بود. طبق اندیشۀ توراتی، خدا نمی‌خواست که آدم علم و معرفت و آگاهی پیدا کند ولی آدم با سرپیچی از فرمان خدا، توانست از علم و معرفت یا شناخت برخوردار شود. 🔚در نتیجه این مطلب، آدمیزاد اگر بخواهد براساس فرامین الهی و با تکیه بر ایمان به خدا و اوامر و نواهی او زندگی کند، از دانش و علم و آگاهی محروم خواهد بود مگر اینکه از ایمان الهی خارج شود تا چشم و گوشش باز و عقل و فهم او کوشا شود. 📝محمدتقی تقی‌پور، نویسندۀ کتاب استراتژی پیرامونی اسرائیل و پژوهشگر موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی 📚@nashrie_tih | نشریه تیه
⭕️ ریشۀ درخت ممنوعه در رقابت انسان و خدا 🔰به جرأت و قاطعیت می‌توان ادعا کرد آنچه که در چند سدۀ اخیر، تحت عنوان رنسانس، مدرنیسم، جنبش اصلاحات مذهبی(رفورمیشن)، سکولاریسم، فرویدیسم، اگزیستانسیالیسم، ناتورالیسم، اومانیسم، فمینیسم، مارکسیسم، کمونیسم، داروینیسم، لیبرالیسم، کاپیتالیسم، نهیلیسم و... جامعۀ بشری را از مسیر انسانیت و معیارها و ارزش‌های انسانی، دور یا خارج کرده، ریشه در این فرضیه یا نظریه توراتی دارد. 💯بشر امروز، براساس این آموزه‌ها و نظریه‌ها، در نظام هستی، نه یک عبد در برابر مولا و خدا بلکه یک رقیب، حریف، چالشگر و عصیانگر غالب در برابر فرامین و احکام و سنت‌های خالق خود جلوه‌گری و خودنمایی می‌کند. 📝محمدتقی تقی‌پور، نویسندۀ کتاب استراتژی پیرامونی اسرائیل و پژوهشگر موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی 📚@nashrie_tih | نشریه تیه
⭕️ بررسی جریان اندیشه‌ای یهود 🎯 یهودی‌ها برای بحث آموزش یک هدفگذاری دارند و این هدفگذاری به استناد آن چیزی که به وسیله برخی از یهودی‌ها و افراد نزدیک به یهود مطرح شده عرض می‌کنم. فردی به نام جاسمی در نشریۀ قدس می‌گوید: « به عنوان تنها مسلمان موجود در میان یهودیان مجبور بودم چند وقتی در مدرسه کوروش تحصیل بکنم.» 🔚هرروز خاخام بزرگ یهودیان به نام «دیوید یدیدیا شوفط» حداکثر نیم ساعت هر روز سر صف برای ما صحبت می‌کرد. او دربارۀ ضرورت آموزش در میان جوانان یهودی، همواره بر لزوم درس خواندن بخاطر پولدار شدن تاکید می‌کرد.» این تاکید بر پول یکی از مشخصه‌های بقای یهود در طول تاریخ بوده و هست. 🎙گفتگو با دکتر علیرضا سلطانشاهی، سرپرست مرکز مطالعات فلسطین و نویسندۀ کتاب از جولانگاه استر تا وادی صهیون 📚@nashrie_tih | نشریه تیه
🕎 یهود در پس پردۀ سازمان آلیانس 📍سازمان آلیانس، سازمانی علمی و مشهور بین گروهی از مردم است. این سازمان به ظاهر در پی آموزش زبان فرانسه است اما در واقعیت هدف دیگری را دنبال می‌کند. در برهه‌ای که زمزمۀ مهاجرت یهودیان به فلسطین اشغالی شروع شده بود، آلیانس که زمینه‌ای علمی برای اسرائیل بود، شکل گرفت و نزدیک به سی سال بعد از این اتفاق، کنگرۀ معروف بال سوییس ایجاد شد. 🔍 طی مدت سی سال اتفاقات دیگری هم می‌افتد و وقتی آن‌ها را کنار هم می‌گذاریم، متوجه می‌شویم همان تشکیلاتی که ظاهر علمی به خود گرفته است، برای مقاصد سیاسی به کار گرفته شد. 🎙گفتگو با دکتر علیرضا سلطانشاهی؛ سرپرست مرکز مطالعات فلسطین و نویسندۀ کتاب از جولانگاه استر تا وادی صهیون 📚@nashrie_tih | نشریه تیه
🎬 اشراف یهود چرا و چگونه ساختار هالیوود را ایجاد کردند؟ ▫️سینمای هیچ کشوری با هالیوود قابل مقایسه نیست؛ سینمایی که هرسال تعداد قابل توجهی فیلم با ارائه تصویری و تصوری خاص از آخرالزمان می‌سازد؛ سینمایی که هرجا کاخ سفید نیاز دارد، مثل جاده صاف کن عمل می‌کند. ⚠️ در اوایل قرن بیستم هر دو تجارت مهم آمریکا یعنی اسلحه‌سازی و سینما در اختیار اشراف مهاجر یهودی قرار گرفت که در کنار بانکداری که حرفۀ دیرینۀ آن‌ها بود، عامل تعیین کننده در شکل‌گیری آمریکای قرن بیستم و آخر هزارۀ دوم به شمار آمدند. 🖋 دکتر آرش فهیم، نویسنده و منتقد سینما 📚@nashrie_tih | نشریه تیه
♦️مسئلۀ اقتصادی جامعه و تحریف واقعیت 🔍وقتی به تاریخ اسلام نگاه بکنیم می‌بینیم که هر نوع گزارۀ علمی و هر نوع جریان علمی ، تضمین‌کنندۀ استمرار سلسلۀ بنی‌امیه و بنی‌عباس نیست بلکه بنی‌امیه و بنی‌عباس بعضی از جریان‌های علمی را مناسب خود می‌دیدند و آن‌ها را تبدیل به فقه السلطان می‌کردند، فقهی که مسلط بر بقیه احکام بود. 📍یکی از ابعاد سیاسی و راهبردی مکتب امام باقر و امام صادق(علیهما السلام) در مدینه این بود که یکی از اضلاع دستگاه ظالمانۀ خلافت بنی‌امیه و بنی‌عباس یعنی آن پشتوانۀ علمی را بزنند. 🎙گفتگو با حجت‌الاسلام رضی؛ پژوهشگر حوزۀ اقتصاد مقاومتی 📚@nashrie_tih | نشریه تیه
📌قدرت جریان باطل در تصرّف عرصه‌های حیات 🔵 قدرت جریان باطل، باعث شد که این جریان در عرصه‌ها و ساحت‌های مختلفی از حیات و مفاهیم چنگ بزند و آن‌ها را تحت نفوذ و سیطرهٔ خودش در بیاورد. یکی از توانمندی‌های تمدن غرب این است که علاوه بر معادن و ذخایر طلا، جواهرات، الماس، مس، نفت و حیوانات در جوامع تحت استعمار سعی کرده پدیده‌ای الهی به نام علم را هم تحت سیطرهٔ خودش دربیاورد و در آن تصرف بکند. 📍این تصرف به این معنا نیست که صرفاً دانشمندان را به سیطرهٔ خود دربیاورد بلکه برای حفظ، استمرار و بقای موجودیت طاغوت، طاغوت نیاز دارد تا با کمک گزاره‌هایی این مدیریت را حفظ بکند. پس بحث ما دربارهٔ تشکیلات‌سازی و جریان‌سازی و مدیریت علم برای حفظ و بقای طاغوت در زندگی انسان‌ها است. 🎙گفتگو با حجت‌الاسلام رضی؛ پژوهشگر حوزۀ اقتصاد مقاومتی 📚@nashrie_tih | نشریه تیه
🔍 دقت استاد فرج‌نژاد در فهم کتاب زرسالاران 📎کتاب‌های تبارشناسی خیلی جزئیات برایشان مهم است و آن را مطرح می‌کنند. این کتاب(ٰ کتاب زرسالاران یهودی و پارسی ) فصل به فصل جلو رفته که یک فصلش دربارۀ هند است، یک فصلش ایران، یک فصل اروپای شرقی و یک فصلش برای اروپای غربی و یک فصلش دربارۀ آمریکا است. 📍اگر تفکر راهبردی داشته باشید می‌توانید توالی زمانی و خط و ربط فصل‌ها را به هم وصل بکنید، مثلاً بدانید همزمان که در انگلستان یک اتفاق افتاده، در هندوستان هم این اثر را داشته است. این توالی سخت است و در کتاب مستقیم به آن اشاره نشده است؛ ولی محمدحسین فرج‌نژاد آن را خارج می‌کرد، چون خیلی مطالعه می‌‌‌کرد و دید وسیع و راهبردی داشت. 🎙مصاحبه با آقای عرب سالاری؛ نویسنده و پژوهشگر حوزۀ دین و سینما 📚@nashrie_tih | نشریه تیه
⭕️ استاد خستگی‌ناپذیر ♦️مرحوم فرج‌نژاد غالبا شب‌ها بیدار بود و پس از ادای فریضهٔ صبح و مقداری استراحت، از منزل خارج شده و از جلسه‌ای به جلسه‌ای، از محلی به محلی و از کلاسی به کلاس دیگر می‌رفت. 🔻 وقتی شب‌ها بر می‌گشت، کودکانش خوابیده بودند و او پس از صرف شام تازه برای بررسی و رد فیلم‌های ضددین سینمای غرب یا نگارش کتاب زمان پیدا می‌کرد. ایشان حتی در روز جمعه هم کار را تعطیل نکرده و به صحبت با افراد مختلف یا مباحثه علمی می‌پرداخت. ✍ سعید سلیمی؛ محقق و پژوهشگر تاریخ اسلام 📚@nashrie_tih | نشریه تیه
💢 عالم وظیفه‌شناس 📍 در هر مکانی که حضور ایشان لازم بود، در آنجا حضور یافته و برای انجام رسالت خود حتی از زیارت کربلا و مشهد صرف نظر می‌کرد. این انتخاب استاد فرج‌نژاد تنها به مواجهه با مسائل معنوی اختصاص نداشته و ایشان دست رد به پیشنهاد‌های پرپول می‌زد. 📍 در هرجایی که ایستاده بود، خود را در مرکز دنیا دانسته و تصور می‌کرد که اگر ذره‌ای در ادای وظیفه‌ و تکلیفش کسل و فشل باشد، اتفاق بسیار ناگواری خواهد افتاد. چه خوب رژیم صهیونیستی او را نشان کرده و نامش را در لیست سیاه دشمنان درجه یک اسرائیل قرار داده بود. ✍ سعید سلیمی؛ محقق و پژوهشگر تاریخ اسلام 📚@nashrie_tih | نشریه تیه
💢 شروع نقد فیلم با استاد فرج‌نژاد 🔹 آقای فرج‌نژاد و من در حلقهٔ اول افرادی که کتاب‌ مهار انحراف و تبار انحراف را نوشتند حضور داشتیم. 🎬 مهم‌ترین کاری که در سال‌های دور با مرحوم فرج نژاد کردیم این بود که نقد محتوایی در سینما را به صورت علمی راه‌اندازی کردیم. این درحالی بود که در آن زمان اگر کسی غیر از فرم فیلم، میزانسن و دکوپاژ صحبتی می‌کرد، حرف‌هایش را اصلا قبول نمی‌کردند و می‌گفتند شما توهم توطئه دارید. 🎙 گفت‌وگو با محمود علیپور؛ رئیس انجمن تخصصی کودک و رسانه 📚@nashrie_tih | نشریه تیه
🟣 استاد فرج‌نژاد از دیدگاه همکاران 📍اگر بخواهم استاد فرج‌نژاد را در جمله‌ای معرفی کنم باید بگویم: «مجاهدی انقلابی، خط‌شکن، ساختارشکن در عرصه‌های علمی-فرهنگی و دشمن‌شناسی بود.» این که می‌گویم خط‌شکن و ساختار‌شکن، مبالغه و تعارف نیست. 📍 حدود ۱۲ سال قبل بود که یکی از دانش‌پژوهان به استاد مراجعه کرد و در انتخاب موضوع پایان‌نامه از ایشان مشورت گرفت. استاد فرج‌نژاد «اقتصاد یهودی در قرآن» را به او پیشنهاد داد، اما متاسفانه آن مرکز علمی، این موضوع را با این استدلال که «قرآن کریم به اندازهٔ نگارش پایان‌نامهٔ ۱۲۰ صفحه‌ای مطلب ندارد» موضوع را رد کرده‌ بود! مرحوم فرج‌نژاد به دنبال شکستن این‌گونه نگرش و اندیشه سطحی بود. ساختارشکنی یعنی همین. ✍️ حجت‌الاسلام میرزایی؛ پژوهشگر حوزهٔ ادیان و دشمن‌شناسی 📚@nashrie_tih | نشریه تیه
🛡دشمن «دشمن‌نشناسی» 📰استاد فرج‌نژاد در عرصهٔ دشمن‌شناسی و بصیرت‌افزایی بسیار توانمند بوده و با نظر به اینکه در میدان جنگ هستیم، به مجاهدت می‌پرداخت. فهم درست ایشان از نقش دشمن موجب رنجش استاد فرج‌نژاد از «دشمن‌نشناسی» برخی اساتید حوزوی و دانشگاهی شده بود؛ ازاین‌رو لحظه‌ای از بصیرت‌افزایی حوزویان، دانشگاهیان و حتی دانش‌آموزان غفلت نمی‌کرد. 📚 ایشان ضمن اعتقاد به اینکه یک سوم آیات قرآن کریم حول موضوع دشمن‌شناسی و جریان یهود است، دشمن‌شناسی منهای قرآن را بسیار سطحی دانسته و از مظلومیت و مهجوریت قرآن کریم بسیار ناخرسند بود. 📝یادداشت حجت الاسلام میرزایی؛ پژوهش‌گر حوزه ادیان و دشمن‌شناسی 📚@nashrie_tih | نشریه تیه
💢در طریق مصباح 🔰دکتر فرج‌نژاد فعالیت‌های خود را در امتداد فعالیت‌های بنیادین علامه مصباح یزدی می‌دانست و تلاش می‌کرد تا برای سطوح مختلف نیاز‌های علمی در جامعهٔ اسلامی، تدابیری بیاندیشد. 🖇 وی در کنار تلاش‌های علمی عمیق نظری و فلسفی، با توجه به اینکه رهبری این جامعه در دست رهبری حکیم و بی‌نظیر در دانش‌های روز دنیا بود، ریل‌گذاری مسیرهای جدید را از اندیشهٔ رهبر انقلاب دنبال می‌کرد. ✏️یادداشت دکتر حسن محمدی؛ استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ و علوم انسانی 📚@nashrie_tih | نشریه تیه