eitaa logo
نشریه عهد
2.5هزار دنبال‌کننده
978 عکس
426 ویدیو
111 فایل
نشریه علمی و فرهنگی #عهد بستری برای گفتمان انقلاب اسلامی در حوزه‌های علمیه و عموم مخاطبین 🔰 متعلق به خانه طلاب جوان انتقادات و پیشنهادات همکاری ،تبادل @gohari_67
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 ✳️شماره جدید✳️ منتشر شد 📢📢 🔻استراتژی دشمن در حوزه؛ ایجاد شبکه روحانی‌های میانه رو! 📕 ویژه نامه بررسی مسئله نفوذ دشمن در حوزه علمیه 🎙 با آثار و گفتگوهایی: 🔻 از اساتید: عابدی/ملکی/عزت زمانی/پناهیان/سیدحمید روحانی/مقدمی/کاظم زاده/عالم زاده نوری/سیدعلی موسوی/مهدیان 🌀خرید با تخفیف ویژه برای طلاب سراسر کشور: 👈👈🏻👈🏼«۳۵ هزار تومان» 🔻از طریق: @gohari_67 // ۰۹۱۶۹۵۸۹۸۹۲ 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
🔵 من خودم را شاگرد آقای مطهری میدانم 💠 : من خودم را شاگرد آقای می دانم و با ایشان دوستی صمیمانه و نزدیک داشتم. روزی به ایشان گفتم: من شاگرد شما هستم، تعجب کردند و گفتند: شما پیش بنده درس نخوانده اید. حقیقتاً هم بنده پیش استاد مطهری درس نخوانده بودم، اما یکی از عناصری که بنیه اصلی فکر اسلامی من را پایه گذاری کرد، سخنرانی های بیست سال پیش آقای مطهری بود. 📝 گفت و گو با روزنامه اطلاعات 1360/02/12 📢لطفا رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
🔵 نظر سفیر آلمان در مورد رضاشاه! 🔰 ویپرت بلوشر سفیر آلمان، در کتاب خاطراتش مینویسد: رضا شاه کلا بیسواد است و بی فرهنگ.نه تنها با هیچ زبان خارجی آشنا نیست، بلکه حتی فارسی را هم به طرز عامیانه ای صحبت می کند، از همان نوع که در کوچه و خیابان می توان شنید و این خود علت آن است که او از هر معاشرتی خود را کنار می کشد. يك خصلت خوب دارد و نود و نه تا بد. 📚 منبع:کتاب سفرنامه بلوشر/نوشته ویپرت بلوشر(سفیر آلمان در ایران) /ترجمه کیکاووس جهانداری/صفحه273 📢لطفا رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶میفهمی هیچ هستیم، هیچِ هیچ هیچی نیستیم . . . مگه میشه برگشت . . . 🔷فقط بایست اهل توبه و مناجات و تضرع باشیم و با تمام تلاش در مسیر خدا فقط و فقط به لطف و محبت و غفران الهی امیدوار باشیم. 🔸استاد علی صفایی 📢لطفا رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
🔴 مردم، قدرت تحلیل سیاسی نداشتند 🔴 🔍 من در بررسی حوادث امام مجتبی(ع) به این نتیجه رسیده ام که در آن روزگار، مردم نداشتند. یعنی آدم هایی مثل عمار یاسر و مالک اشتر که در زمان امیرالمومنین(ع) آن خلا را پر می کردند، نبودند. ⭕️ در زمان امیرالمومنین(ع) خود ایشان که همه ی کارها را انجام نمی داد، آن بزرگوار در یک طرف قضیه قرار داشت و نمی توانست مرتب از خودش حرف بزند. کسی چون حضور داشت که نقشش در زمان امیرالمومنین(ع) فوق العاده بوده است. هرجا یک در ذهن مردم به وجود می آمد عمار آنجا حاضر بود. ❌ در زمان امام حسن(ع) و در سپاه او، کسی چون حضور دارد که نقطه ی مقابل امثال عمار یاسر و مالک اشتر در عهد امیرالمومنین(ع) است. همین عبیدالله بن عباس، یک لشکر ۳۰۰هزارنفری را گذاشت و شبانه به اردوگاه معاویه پناهنده شد. شما ببینید وقتی امیر یک لشکر چنین کاری بکند، در لشکر چه پیش می آید! 🔴 ...حادثه امام حسن(ع)، جزو تاریخ اسلام است و به نظر من، امام حسن(ع) از افراد است. 📕 بصیرت و استقامت/نشر صهبا/ ص۲۶ 📢لطفا رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
💠 اهتمام آیت الله ناصری به قرائت قرآن 🔻 یکی از رفقا که کار زیادی هم ندارد می‏گفت: من در طول هفته کار و مشغله خیلی مختصری دارم؛ ولی در طول هفته هر چه‏ می‏خواهم یک جزء قرآن را دو جزء کنم نمی‏توانم. 🔻 ولی ابوی ما [آیت‌الله حاج شیخ محمد ناصری] با آن کثرت مشغله، روزی چند نماز جماعت و چند منبر و جوابگویی به مسائل مردم و امور دیگر، در طول ماه مبارک رمضان روزی شش جزء قرآن می‏خواند.‌ ‌ 🗓 به نقل از حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری 📢لطفا رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
🌺قدر آقای مصباح را می‌دانم🌺 📹مقام معظم رهبری(دامت برکاته)🔰🔰🔰 🌀 یکی از خصوصیات آقای مصباح پرداختن به کارهای بنیادی است. شما بدانید اگر می‌گفتید برای این کار (طرح ولایت) می‌خواهیم سراغ آقای مصباح برویم، مشکل می‌دانستم ایشان قبول کنند، ولی بعد که شنیدم، واقعاً خدا را شکر کردم. کسی بهتر از ایشان را نمی‌توانید پیدا کنید. ایشان هم از لحاظ علمی در سطح بالایی قرار دارند و هم از لحاظ معنوی، خیلی مهم است این وارستگی و صفای معنوی و من خدا را شکر می‌کنم که چنین جلوه‌هایی وجود دارد. بنده هم به سهم خودم قدر آقای مصباح را می‌دانم. واقعاً می‌دانم که ایشان در کشور و برای اسلام چه وزنه‌ای هستند و حقا و انصافاً ما امروز نظیر ایشان را -حالا به این تعبیر بگوییم - خیلی نادر نظیر آقای مصباح ممکن است وجود داشته باشد با این وزانت علمی و عمق علمی و احاطه و وسعت و با این آگاهی و بینش و صفا. این سه جهت در ایشان جمع است؛ هم «علم»، هم «بصیرت» به معنای حقیقی کلمه و هم «صفا». این سه تا باهم در وجود ایشان خیلی ارزشمند است. هر چه از آن درس اخلاق هفتگی پخش‌شده و من گوش کردم، واقعاً انسان استفاده می‌کند. در ماه مبارک رمضان که سخنرانی ایشان عصرها پخش می‌شد من غالباً گوش می‌کردم و بهره می‌بردم. 📢لطفا رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
«بسم‌الله» ♻️پیرایشگاه بندگی! 👈🏻وقتی میری آرایشگاه، باید یک ربع تا بیست دقیقه زیر دست آرایشگر بنشینی، تا آخرش موهات مرتب و قشنگ بشه... ⚠️امّا اگر وسط کار از روی صندلی بلند شی، یا اینکه چند بار سرت رو تکون بدی و نگذاری کارش رو انجام بده، بعد داد و هوار راه بندازی «چرا موهای منو اصلاح نکردی»... 😡آرایشگر با عصبانیت و کمی تعجب بهت میگه: «مرد حسابی مگه درست نشستی که من بتونم کارم رو انجام بدم؟!» 😠حالا اگه در جوابش بگی: «مگه من پنج دقیقه ننشستم زیر دستت؟! چرا همین اندازه موهام مرتب نشده؟! چرا انقدر نامیزونه؟!» ✅به نظرم خودتم حق بهش میدی که بهت بخنده! ✂️به قول آرایشگر اخه مرد حسابی، موهات موقعی اصلاح میشه که یک ربع کامل بنشینی و تکون نخوری! نمیشه بگی چون پنج دقیقه نشستم پس به همون اندازه باید موهام مرتب بشه!!! بعضی اوقات در مشکلات زندگی، ما هم چنین گلایه کودکانه‌ای از خدا می‌کنیم؛ همین قدر خنده دار‼️ ❌نه درست به دستوراتش عمل می‌کنیم، ❌نه کمی صبر داریم تا نتیجه حاصل بشه؛ 🔖ولی تا مشکلی پیش میاد، داد و هوارمون رو بالا می‌بریم که: آهای مگه من نماز نخوندم، مگه من روزه نگرفتم، مگه من ... پس چرا اینطوری شد؟! در اینطور وقت‌ها از خودمون بپرسیم، 😔مگه من چقدر به دستورات اصلاحگر هستی عمل کردم که انقدر توقع دارم؟ ✅آیا به اندازه کافی برای نتیجه صبر کردم، یا وسط کار از زیر دست او بلند شدم و داد و هوار راه انداخته‌ام؟ پیامبراکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم): «هر کس بر چیزی که خوش ندارد، صبر کند؛ آنچه را که دوست دارد به دست می‌آورد.» ✍️ @negashteh | نگاشته
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 حاج آقا مجتبی تهرانی🔰🔰🔰 🌀در شب قدر هیچ حجابی بین عبد و مولی باقی نمیماند🌀 📢لطفا رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
9311-fa-algharat-tarjomeh.pdf
3.29M
💠 شهید سلیمانی (ره) 🔰🔰🔰 «این کتاب الغارات را که قدیمی‌ترین کتاب شیعه هست بخوانید، حتماً بخوانید، مقتل کامل است. اگر آن را بخوانید، امروز برای این حکومتی که در استمرار حکومت ‎علی بن ابی‌طالب هست، آگاهانه‌تر و بدون تعصبات فردی و حزبی نگاه می‌کنیم، نظر می‌دهیم و دفاع می‌کنیم.» - 1397/3/17 📕 الغارات از کهن‌ترین متون تاریخی شیعه به‌حساب می‌آید. این کتاب حاوی مطالبی گزیده از زندگانی امیرالمؤمنین علی(ع)، حیات عملی، خطبه‌ها، نامه‌ها و سفارش‌های حضرت و نیز جنگ‌ها و کشمکش‌ها در زمانخلافت امام علی و پس از آن است. از آن‌جهت که در این اثر به غارت‌های معاویه در قلمرو امیرمؤمنان پرداخته شده، به الغارات شهرت یافته است. 📢لطفا رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
🌙در این شب قدر عزیز بیایید حرف این ولی الهی را آویزه گوش کنیم 🌙 💠 «من نگرانی‌ام از این نیست که حرفی زده شود، از کسی انتقاد شود؛ نه. یک نفر انتقاد میکند، یک نفر هم جواب میدهد. نگرانی من از رائج شدنِ اخلاق بی‌انصافی در جامعه است. خدمات فراوانی انجام میگیرد، انسان همه را کنار بگذارد، به نقطه‌ای بچسبد، این درست نیست. البته این خطاب به همه است. این را ما به شخص خاصی، به گروه خاصی، به جناح خاصی عرض نمیکنیم، این را به همه عرض میکنیم. همه مراقب باشند یکدیگر را تخریب نکنند. این فضای تخریب، فضای خوبی نیست. مردم هم خوششان نمی‌آید». ۱۳۸۷/۰۶/۲۹ 📢لطفا رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
🍁 زندگی پس از زندگی🍁 ✍حجت الاسلام کاظم زاده 🌀شما را نمی دانم یادتان می آید یا نه. اما من بچه تر که بودم، نوار کاستی پخش شد با نام سیاحت غرب که روایت داستانی کتابی با همین نام، نوشته عالمی به نام آقا نجفی قوچانی از علمای دوره مشروطه بود که در قالب یک قصه جذاب، مردی از دنیا می‌رود و ماجراهای پس از مرگ و برزخ، به صورت اول شخص مفرد بیان میشود. 🔰شروعش هم با یک آهنگ مخوف این طور آغاز می‌شد:« و من مردم» به پول امروز، فکر کنم بیست میلیونی بازدید و لایک خورد.😁 یادم هست تا کلی وقت نمازهایم را سر وقت میخواندم، دیگه آدامس روی زنگ مردم نمی چسباندیم،😂😂 یه بنده خدایی در محله مان در یک اقدام انقلابی ، ماهواره اش را خرد کرد، مثل بمب تو منطقه پیچیده بود که فلانی هم توبه کرد. 🔰اما چند سالی است ماجرا به گونه دیگری در حال تکرار شدن است، اگر در سیاحت غرب، داستانی مبتنی بر آیات و روایات اندر احوالات قبر و برزخ می‌شنیدیم الان در «زندگی پس از زندگی» داستانهای واقعی از گونه ای مرگ و بازگشت مجدد به دنیا میشنویم. عجیب است پس از چند سال از پخش این برنامه، چند روزی است، هجمه هایی نسبت به این برنامه میشود که اینها واقعیت ندارد، توهم افراد است،پایه علمی ندارد و.... 🔰راجع به این برنامه پربیننده چند نکته مهم قابل توجه است ۱. این تجربه مختص به ایران نیست در سرتاسر دنیا نمونه های فراوانی از این جنس وجود دارد و حتی اختصاصی به کشورهای مسلمان هم ندارد و الان در غرب رشته ای با اسم اختصاری nde وجود دارد که هدفش بررسی علمی این تجربه هاست. ۲. به لحاظ علمی در دنیا بین متخصصین، مثل همه مسائل علمی، در این مسأله هم اختلاف وجود دارد، برخی معتقدند که این تجربه ها،بازتاب توهمات و خیالات و اندیشه ها و شخصیت خود فرد است که در یک فضای ویژه ای به چشم می آید. در مقابل یک جماعتی هم معتقدند که هیچ ریشه مادی برای این حوادث نمی توان پیدا کرد و به قول خودشان کاملا ماورایی است. شاهدش هم اینکه در افرادی که هیچ زمینه دینی ندارند و مثلا یک کودک چهار پنج ساله در یک خانواده و کشور ملحد، تجربیات بسیار مشترک با یک فرد مسلمان دارد. ۳. به لحاظ معارف اسلامی این جزء بدیهیات است که انسان، دارای دو بعد مادی و معنوی است، جسم و روح دارد کما اینکه عالم هستی، غیب و شهود دارد. تعلق و وابستگی این روح به بدن، هر چقدر که کمتر شود، آزادی عمل بیشتری پیدا خواهد کرد، اساسا یکی از فلسفه های دستورات دینی، کم کردن وابستگی جان انسان به بدن و عالم ماده است. وابستگی ای که برای همه در زمان مرگ از بین میرود. در این تجربه ها، روح نه به صورت کامل بلکه ناقص از بدن کنده میشود و فرا زمانی میشود، کلی حادثه در کسری از ثانیه رقم میخورد. ۴. حملات به این برنامه با وجود سابقه سه ساله اش در سیما، به قول عباس موزون، مجری برنامه به این دلیل است که تجربه گران، امسال بیشتر از اهل بیت گفتند و کار حتی به سردار سلیمانی، هم رسید. اساسا دو کلیدواژه ولایت و شهادت سبب کهیر زدن برخی میشود، چه کنیم؟! ۵. تعامل میان حوزه با افراد صاحب این تجربه ها و متخصصینی که در این موضوع، کار می کنند، هم سبب میشود که انحرافات احتمالی این جریانات از بین برود و هم موضوعات جدیدی برای استنباط معارف دینی فراهم شود. برنامه را با خانواده حتما ببینید، هم جذاب است چون قصه دارد و هم به شدت اثرگذار است مخصوصا برای بچه ها که پاک ترند. 📢لطفا رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 حجت الاسلام و المسلمین مهدیان🔰🔰🔰 ♦️عدالتخواهی خوارج خوش خط و خال♦️ 📢لطفا رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
💠اگر مردم احساس مسئولیت نکننند .....💠 📹حجت الاسلام و المسلمین پناهیان🔰🔰🔰 🔘 علّت غربت اولیاءخدا احساس مسئولیت نکردن مردم است. اگر مردم نخواستند احساس مسئولیت کنند و خواستند تنبلی و سستی کنند، ولایت هم به آنها زور نمی‌گوید و نمی‌خواهد با سیاست‌بازانه و فریبکارانه و بی‌تقوا عمل بکند و آنها را به مسیر درست وادار کند، در این‌صورت ولایت دچار غربت می‌شود. 🔘 ولیّ خدا کریمانه و بزرگوارانه برخورد می‌کند. دزدان قدرت و باندهای مافیایی هم که همیشه هستند، و همه‌چیز هم به مسئولیت‌پذیری مردم و امر به معروف و نهی از منکر توسط مردم واگذار شده است حالا اگر مردم، آن بصیرت لازم و آن سازماندهی و عزم و انگیزه برای تحرک را نداشتند، طبیعتاً ولیّ جامعه مثل علی(ع) غریب می‌ماند. 🔘 آیا امام‌زمان(ع) هم می‌خواهد مانند علی(ع) رفتار کند یا می‌خواهد روش را تغییر بدهد؟ اگر روش را تغییر بدهد که این خلاف قرآن است که فرمود «لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ» چون مردم خودشان باید به قسط قیام کنند. اگر امام‌زمان(ع) به همان شیوۀ بزرگوارانه و کریمانه رفتار بکند، ولی مردم سستی کنند و از آن‌طرف، دزدان قدرت هم به میدان بیایند، دوباره امام‌زمان(ع) هم مثل علی(ع) غریب می‌ماند. 🔘 پس راه‌حل چیست؟ راهش وجود یک «حلقۀ میانی بین امام و امّت» است؛ گروه برگزیده‌ای که قوی‌تر از مردم هستند، بهتر از مردم، امام را درک می‌کنند و بیشتر از مردم برای مردم فداکاری می‌کنند، اینها سازماندهی‌کننده و انگیزه‌بخش‌ به مردم هستند، اینها در مردم علاقه به دین ایجاد می‌کنند و در میان مردم، بصیرت را پخش و منتشر می‌کنند. 🔘 امیرالمؤمنین(ع) چنین یارانی داشت که البته آنها را دانه دانه از دست داد. نمونه‌اش مالک اشتر و عماریاسر است که نقش‌های هر کدام با همدیگر متفاوت بود و معاویه گفت امیرالمؤمنین(ع) دو دست داشت، دست راست و چپ او را قطع کردیم. 🔘 وقتی این دست‌ها قطع می‌شوند، هرچند علی(ع) بین مردم زندگی می‌کند، ولی انگار بین و ایشان مردم فاصله ایجاد می‌شود. حضرت کریمانه برخورد می‌کند؛ ولی ابهّت‌اش می‌ریزد و خیلی‌ها جرأت جسارت پیدا می‌کنند. ابهّت‌ و اقتدار این امام مهربان را چه کسی باید حفظ کند؟ اگر اقتدار نباشد، از طرف دزدها و قدرت‌طلب‌های زورگو که حرمت‌شکنی می‌کنند، ولیّ خدا و جامعه آسیب می‌خورد. 🔘 یک عده‌ای باید باشند که تیرها و ضربات را به جان بخرند تا به امام جامعه برخورد نکند. البته هر کسی توان این فداکاری را ندارد. کسی که سعۀ صدر ندارد، می‌بُرّد و نمی‌تواند امامش را از غربت بیرون بیاورد. 🔘 امام زمان(ع) باید یارانی داشته باشد که تحمل مظلومیت داشته باشند. یاران امام‌زمان(ع) هم مانند خودِ ایشان، با مردم کریمانه و باتقوا برخورد می‌کنند و این مدارا و تحمل را در اوج دارند. 🔘 در زمان امام‌زمان(ع) چنین یارانی هستند که دولت ایشان را تشکیل می‌دهند. به‌واسطۀ وجود این افراد، بصیرت برای همه فراهم می‌شود. اینها با رفتارشان، با منش‌شان و با گفتارشان، مسائل را تبیین می‌کنند. تبیین حق خیلی سخت است. امروز هم حرف حق زدن و نترسیدن از شماتت دیگران، خیلی دشوار است. 🔘 الآن خیلی از روشنفکران و علماء حوزه و دانشگاه در جامعۀ ما به‌خاطر ترس از دوقطبی‌های کاذبی که در جامعه درست شده، نمی‌توانند حرف بزنند، می‌گویند «اگر حرفی بزنم متهم می‌شوم به اینکه طرفدار این جناح یا آن جناح هستم» 📢لطفا رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
💠عدالتخواهی خوارجی و قدرت طلبی اموی💠 ✍علی مهدیان🔰🔰🔰 🔹علی ع فرمود اگر ماه و خورشید را در اختیارم بگذارند که دانه ای را از دهان موری بگیرم، چنین نمیکنم.(خطبه ۲۲۴) یعنی حاکمیت و قدرت بر جهانیان را نمیگیرم در ازای کوچکترین ظلم. خوب مگر حکومت یک هدف مقدس و میانی برای کسب عدالت نیست؟ چرا او مصلحت اندیشی نمیکند؟ 🔹او سهم بیت المال خوارج را قطع نمیکند تا وقتی شمشیر را علنی نکشیدند. چرا؟ او گفت بلدم به سبک معاویه او را زمین بزنم ولی چنین نمیکنم. چرا؟ مگر حفظ حکومت واجبترین واجبات نیست؟ 🔹چون قدرت و حکومت در منظر علی ع و دیگران دو معنای متفاوت دارد.قدرتی که علی ع دنبال میکند جوشیده از ایمان امت است عمق دارد، قدرت معاویه ظاهر دارد مادی است ناشی از ساخت و پاخت سیاسی و پول و این قبیل است. آن هویت ایمانی و انقلابی روح عدالت است و برخاسته از عدالت و محقق کننده عدالت. 🔹عدالت برای علی ع فقط یک هدف ظاهری نیست که مسیر رسیدن به آن هر قدرتی باشد. همانطور که قدرت نیز هدفی نیست که برای تحقق عدالت با هر مصلحت سنجی کسب شود. برای علی ع عدالت هم نقطه آغاز است و هم مسیر است و هم البته هدف. تحقق عدالت اگر مراحل دارد، به دلیل مراحل رشد امت است و الا عدالت تخصیص نمیخورد. به هیچ چیز. نه قدرت نه مصلحت. در این میان قیام لله حکومت میسازد همان که باطن عدالت است. برای همین است که در مکتب علی ع، عادل مهمتر از عدالت است. جامعه عادل. حاکم عادل. حالا کسی که قدرت ایمان مردم را لازم دارد، تمام هم و غمش، این است که اولا خود مبعوث شود و این یعنی ظلم نکند. سکوتش و قیامش عادلانه باشد. 🔹نگویید آن مصلحت ورزی خودش عدالت است. با اسم عدالت، بازی نکنیم. مصلحت در حکمرانی علی ع اضافه میشود به نظام امام و امت، مصلحت نظام. یعنی به همان هویت ایمانی و آرمانی، اضافه میشود حفظ این هویت و ارتقای هویت، مناط اصلی مصلحت است. 🔹پیامبر ص هم وقتی احزاب و قبایل به او پیشنهاد سهم جدی از قدرت دادند فرمود خورشید و ماه را هم بدهید دست از دعوت بر نمیدارم. او نیز قدرتی را میخواست که از مسیر دعوت و تحول قلوب محقق شود. نه هر قدرتی. حالا معلوم میشود چرا در شورای شش نفره علی ع کوتاه نیامد. چرا منافقین را تا قبل از علنی کردن جنگشان رسوا نمیکرد. چرا در جنگها اولین تیر را پرتاب نمیکرد؟ چرا آب را بر لشکر دشمنی که آب را بسته بود بر او، نمیبست. چرا پیشنهاد حکومت از مردم را اولا پس زد و گفت شما قیام‌ و تحول پیدا نکرده اید و توان تحمل عدالت مرا ندارید. اصلا چرا امام حسن ع، حکومت را سپرد به معاویه و با پول بیشتر سردارهای خود را حفظ نکرد و حکومت را نگه نداشت. چون حکومتی که هدف متوسط است، عمقش انقلاب امت است. بدون آن پوک است و آب بینی بز ارزشمند تر از آن است. 🔹 عدالت را باید با صیرورت باطنی و ایمانی فرد و جامعه تقریر نمود. کاری که حضرت امام در شرح حدیث جنود عقل و جهل در تبیین عدل و جور انجام میدهد. و این یعنی غایت دین، پرورش عادل است که هم عدالتخواه است و هم عدالت آفرین. برای همین هر عدالتخواهی، علوی نیست. عدالتخواهی خوارجی روی دیگر سکه قدرت طلبی معاویه ای است. هر دو ظاهری اند هر دو برای تحققشان دست به هر ابزاری میبرند. 📢لطفا رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
⭕️ما در کنار شیطان خواهیم ایستاد!⭕️ 🎙 امام موسی صدر🔰🔰🔰 🔵جنگ ما با آنان (اسرائیل) جنگ با یک مجموعه از انسانها نیست. بلکه این جنگ در واقع نبردی با و و و است. (پیام امام موسی صدر به مجلس ملی فلسطین). ⭕️اگر اسرائیل و شیطان با یکدیگر بجنگند، ما در کنار شیطان می ایستیم. اگر اسرائیل با چپ بجنگند، ما در کنار چپ خواهیم ایستاد. اگر اسرائیل با راست بجنگد، در کنار راست خواهیم ایستاد. ۶۷ 📢 لطفا رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
♻️ تناسب معکوس♻️ ✍️🔰🔰 ♾عدد ویژگی‌های عجیبی دارد! مثلا هر عددی به او اضافه یا کم شود، حاصل، همان بی‌نهایت است... بی‌نهایت به اضافه یک؛ به اضافه ده؛ به اضافه یک میلیون؛ به اضافه یک میلیارد و هر عدد دیگری؛ نتیجه‌اش یکسان خواهد بود. ⚠️به عبارت دیگر، اثر یک با یک میلیارد در پیشگاه بی‌نهایت برابر است! 🌱رفیق! عبادت‌های من و تو هم در برابر ، مثل این اعداد در مقابل بی‌نهایت هست!!! 👈🏻فکر نکنیم اگر کار خوبی انجام می‌دهیم؛ چیزی به خدا اضافه کردیم؛ ⛔️یا اگر عبادتش رو نکنیم، چیزی از اون کم میشه! نکته مهم‌ اینکه هر چه قدر بیشتر عبادت کنی، باید خودت رو کوچک‌تر ببینی. چون عدد یک وقتی به بی‌نهایت اضافه می‌شود و می‌بیند اتفاقی نیفتاد، گمان می‌برد که اگر دو بشود، شاید تاثیری بگذارد، و این خیال ادامه دارد تا اعداد بزرگتر... 🛎وقتی به یک میلیارد رسید؛ می‌فهمد که واقعا است!!! 💢هر چه بزرگ‌تر می‌شود و می‌بیند اثری در بی‌نهایت رخ نمی‌دهد، به کوچکی خود و بزرگی او بیشتر پی می‌برد! ✅در نتیجه اگر عبادت‌مون درست باشه؛ هر چه که بیشتر باشد؛ باید وجودی بیشتری در ما ایجاد کند... 💠، یک تناسب معکوس است! «مَنْ عَمِلَ صَالِحًا فَلِنَفْسِهِ وَمَنْ أَسَاءَ فَعَلَيْهَا» «كسي كه عمل صالحي بجا آورد نفعش برای خود او است و هر كس ‍بدی كند به خویشتن بدی كرده.» سوره مبارکه ، آیه46 📢 لطفا رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
🌀💠💠🌀 🎥 حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان🔰🔰 🔘 در مدیریت ولایی، قدرت ولیّ خدا با استفاده از حرکت‌های سیاسی و دیگر ابزار نیست، بلکه با استفاده از عشق و بصیرت مردم است. یعنی این قدرت با فهم و عشق مردم فراهم می‌شود. 🔘 بالاتر از فرمانبری و اطاعت از ولیّ خدا، لزوم نصرتِ ولیّ خداست. گاهی ممکن است ولیّ خدا امر نکند، ولی شما می‌گویی «من می‌خواهم کمکَت کنم» حتی گاهی ولیّ خدا می‌فرماید «بروید» اما یاران او می‌گویند اجازه بده ما در راه تو جان بدهیم. در شب عاشورا همین‌ اتفاق افتاد. شب عاشورا شب اطاعت نبود؛ شب نصرت بود. امام‌زمان(ع) هم این را می‌خواهد. 🔘 قرآن می‌فرماید: «فَالَّذينَ آمَنُوا بِهِ وَ عَزَّرُوهُ وَ نَصَرُوهُ وَ اتَّبَعُوا...» مردم، باید برای پیامبر(ص) چند عمل اصلی انجام بدهند: اول رعایت حرمت است، دوم نصرت و سوم تبعیت است. 🔘 «عَزَّرُوهُ» یعنی حرمت پیامبر را بالا ببرند. وقتی حرمت و ابهّت او بالا برود، او با محبوبیت و ابهتش کار می‌کند و مشکلات را حل می‌کند. 🔘 «نَصَرُوهُ» یعنی مردم باید او را کمک کنند و گاهی کمک‌کردن، بدون امرِ امام است. نصرت یعنی منتظر نمانی که امام به تو امر کند، فقط اجازه ‌بگیری که برای امامت یک کاری انجام بدهی. 🔘 بعضی‌ها حرف را گوش می‌کنند، اما امرِ ولی را نفله می‌کنند، به‌قدری کِش‌ می‌دهند و شُل عمل می‌کنند که مایۀ قدرتِ امام نمی‌شوند. وقتی امام جامعه را به بهانه‌های مختلف تضعیف کنید، دیگر رأی او نافذ نخواهد بود. 📢 لطفا رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
💠💠 🎥مقام معظم رهبری (دامت برکاته) 🔰🔰🔰 🔻 او[شهید مطهری] انسان بصير و نافذالبصيره‌اى بود؛ آدم معمولى نبود؛ بينش تيزى داشت؛ به سطح جامعه نگاه مى‌كرد و اشتباهاتى را كه در فهم عمومى ملت ما وجود داشت و متأثّر از تلقين دشمنان بود، مى‌فهميد كه چيست و شروع مى‌كرد با آن‌ها كردن. 🔻 همين ، كه مبارزه‌ى در راه خدا بود، كمك بسيار زيادى به پيروزى اين كرد؛ چون تا مردم فكرشان درست نباشد، كارِ درست از آن‌ها سر نمى‌زند. فكر كه درست شد، انسان درست عمل مى‌كند. اعتقاد به يك‌راه درست كه پيدا كرد، در آن راه به حركت درمى‌آيد و آن راه را مى‌پيمايد. 🔻 شهيد مطهّرى به شناخت مردم كمك مى‌كرد كه راه را بشناسند. پس، به پيروزى اين انقلاب و به هدايت اين حركت عمومى كمك كرد. 🗓 ۱۳۷۲/۰۲/۱۵ 📢 لطفا رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
🌺مرگ شیرین❗️🌺 ✍️🔰🔰🔰 🌀دیشب اقوام به آمده بودند منزل‌ ما، یک جعبه هم به همراه داشتند! بعد از افطار یک سوهان برداشتم تا با چایی بخورم، بعد از چند لحظه درد عمیقی در دهانم حس کردم... ⚠️ناخودآگاه گفتم سوهان لعنتی. خانواده با تعجب گفتن چرا؟! اتفاقا سوهانش کیفیت و طعم خیلی خوبی داره. 💐مادر با لبخندی گفت؛ احتمالا همون دندونت که خراب شده با شیرینی سوهان درد گرفته! ✅ راست می‌گفت؛ پوسیدگی دندان خودم، باعث شد شیرینی و خوشمزگی سوهان، تبدیل به بشه برام!!! ⛔️من نباید می‌گفتم سوهان لعنتی؛ باید می‌گفتم وای بر خودم... 👈🏻مواجهه ما با هم همینطوره؛ مرگ حقّ هست، مرگ کوچ از دنیای فانی به زندگی ابدی هست، مرگ برای همچون بوییدن گل خوشبو است. 🌀امّا این ما هستیم که با ، وجودمون رو پوسیده می‌کنیم؛ و گمان می‌بریم مرگ دردناک است... 🖐🏻نه عزیز من؛ وجود خودت رو باید ترمیم و اصلاح کنی، و گرنه مرگ برای اهلش خیلی شیرینه... مگر ندیدی که در نامه‌اش نوشت: «آه! مرگ خونین من! عزیز من! زیبای من! کجایی؟» ✉️تا فرصت باقی است، پوسیدگی‌ها را اصلاح کنیم؛ تا هنگام مرگ، شیرینی‌اش را بچشیم... (علیه‌السلام): «مرگ برای مؤمن مانند بهترین بویی است که آن‌را استشمام می‌کند. به خاطر بوی خوشش به خواب می‌رود و همه سختی‌ها و دردها به پایان می‌رسد. اما برای کافر مانند نیش افعی و گزش عقرب یا شدیدتر از آن است.» 📢 لطفا رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
🍝ماجرای ماکارونی🍝 ✍حجت الاسلام کاظم زاده🔻🔻🔻 🌀استدلالهای دولت برای حذف یارانه آرد و گندم روشن است: 1⃣ افزایش ماهانه بلکه روزانه قاچاق آرد و گندم 2⃣ صادرات غیرمجاز کارخانه ها 3⃣ توسعه دلالی و واسطه گری ☑️ و نتیجه هم اینکه، تاثیر ارز ترجیحی چیزی کمتر از یک سوم است، دو سوم پرتی دارد. 💠آقای رییسی هم در دوران تبلیغات ریاست جمهوری، قول رسیدن یارانه به دست مصرف کننده را داده بود. جنگ روسیه و اوکراین هم به عنوان دو کشور اصلی تولیدکننده گندم، مزید بر علت شده است. 💠در مقابل هم مخالفین که حتی از حامیان سیاسی دولت هستند، حرفشان این است که تورم ناشی از حذف ارز ترجیحی قابل مدیریت نیست، فضای روانی ای که در میان مردم نسبت به افزایش قیمت ایجاد میشود، یک تورم مردمی و خودجوش را ایجاد می کند. 💠ما متاسفانه از همان سوراخی که بارها گزیده میشدیم، ضربه خوردیم، آقای وزیر چند روز پس از بحران، پشت دوربین آمده و با مردم صحبت می کند، خوب برادر من که به صدق و دلسوزی شما و همکاران تان شکی نداریم، نوشدارو پس از مرگ سهراب، سودی ندارد. ⁉️چرا فکر می کنید اگر تصمیم تان درست است دیگر کار تمام و شدنی است؟! چرا گفت و گو با مردم را جدی تر نمی گیرید؟! مردم که متخصص نیستند که بدانند این یک جراحی اقتصادی است و درد و بیهوشی دارد، بماند که در میان نخبگان هم مخالفین جدی دارد. ‼️اما مردم عادی، از این افزایش شبانه قیمت‌ها خاطرات بدی دارند، می ترسند. راننده تاکسی هم اولین کاری که می کند، کرایه اش را زیاد می کند و این دومینو تا دورترین نقاط کشور هم ادامه پیدا می کند. شاید باورتان نشود اما همین که یارانه به حسابشان نیامده ذهن مردم را خراب می کند و در رفتارشان متبلور می شود. ✅جهاد تبیین یک تعارف و فضیلت مستحبی نبوده و نیست، یک ضرورت همگانی است. 📢 لطفا رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
✅ «اپلیکیشن جامع کتب استاد مطهری» 💢 مسابقات کتابخوانی همراه با جوایز ارزنده 💢دسترسی به همه کتاب‌های شهید مطهری 💢 جستجو در متن و فهرست کتاب‌ها 💢 دسترسی به سخنرانی‌ها/ 💢کتاب‌های صوتی 💢دوره‌های آموزش الکترونیکی ⬇️ دانلود اپلیکیشن از لینک زیر: http://cafebazaar.ir/app/?id=ir.motahari.app&ref=share 📢 لطفا رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
🔻 📋گزارش ویژه از بررسی طرح شفافیت قوای سه گانه 1⃣قسمت اول؛ یک سال و نیم پس از طرح شفافیت آراء نمایندگان، و از دستور کار خارج شدن آن توسط مدیریت مجلس، در تاریخ ۱۴۰۱/۰۱/۲۳ طرحی تحت عنوان شفافیت قوای سه گانه به مجلس آورده شد: https://irna.ir/xjJ4Td و ۵ روز بعد نیز ۲ فوریت آن توسط نمایندگان به تصویب رسید. اما در این میان تعدادی از نمایندگان که عمدتا از طراحان طرح سابق شفافیت آراء و دنبال‌کنندگان اصلی مقوله شفافیت مجلس بوده اند، با این طرح و همچنین ۲ فوریت آن مخالفت نمودند و وجود ایراداتی در آن را مطرح کردند. اما از آنجا که تعداد مخالفین کم بود و عمده مخالفان شفافیت آرا مجلس پس از این طرح نوظهور به موافق مبدل شده بودند، ۱۰ روز بعد در تاریخ ۱۴۰۱/۰۲/۱۱ کلیات آن نیز برای تصویب به صحن علنی آمد: https://www.isna.ir/news/1401021106954/ نمایندگان مخالف با این طرح جدید شفافیت، در آن ۱۰ روز فاصله از تصویب دو فوریت تا کلیات، بیکار ننشستند و پیشنهاداتی را برای اصلاح و تقویت آن مطرح کردند که در کمیسیون شوراها برخی تغییرات اعمال شد. خصوصا تصریح به شفافیت آرای نمایندگان: 🔻«ماده ۳- مشمولان این قانون از جمله مجمع تشخیص مصلحت نظام (فقط در اجرای اصل ۱۱۲ قانون اساسی در موارد اختلافی مجلس و شورای نگهبان)، مجلس شورای اسلامی، هیات وزیران، شوراهای اسلامی شهر و روستا و شوراهای موضوع این قانون موظفند مشروح مذاکرات خود را اعم از صحن و کمیسیون های تابع آن ها و آرای ماخوذه از اعضا را به تفکیک اسامی موافق، مخالف، ممتنع و کسانی که در رای گیری شرکت نکرده اند، حداکثر ظرف یکماه در پایگاه اطلاع رسانی خود با قابلیت خوانش رایانه ای منتشر نمایند، مگر در مواردی که به موجب قانون اساسی و قوانین مربوط به هر یک از نهادهای مذکور در این قانون، تشکیل جلسه غیرعلنی یا رای گیری مخفی پیش بینی شده باشد.» 🔻در حالیکه در نسخهٔ اولیهٔ این طرح جدید فقط شفافیت تعدادی از دستگاه ها دیده می‌شود با یک اشاره مبهم و مجمل در مورد مجلس: «تمامی نهادهای شورایی کشور مشتمل بر مجلس شورای اسلامی، مجمع تشخیص مصلحت نظام شوراهای شهر و روستا شوراهای عالی کشور موظف‌اند مشروح مذاکرات خود را اعم از صحن و کمیسیون‌های تابع آن‌ها و آرای مأخوذه از اعضاء را بلافاصله در پایگاه اطلاع‌رسانی خود منتشر نمایند.» ضمن اینکه قید دستگاه هایی که در این ماده نوشته شده، به نظر نمی‌رسد به طور کامل مطابق قانون اساسی باشد. 🔻محور بعدی و سؤال اصلی: یک سال و نیم است روی طرح شفافیت آراء کار کارشناسی شده، در دستور روز و هفته هم قرار گرفته، ولی در صحن نمی آید و از دور خارج می‌شود. چرا؟! سوال اصلی این است. اما در عوض این طرح شفافیت نوطهور با دوفوریت در مجلس آورده‌ می‌شود. اگر موضوع دوفوریت دارد، آن طرح شفافیت آراء را که بسیار کامل‌تر و پخته‌تر بود و در وضعیت عادی به مراحل نهایی رسیده بود، چرا نگذاشتند به سرانجام برسد؟! 👈به نظر می‌رسد یکی از اغراض پنهان برخی از نمایندگان و بعضی از هیئت رئیسه مجلس این است که روش یا همه یا هیچ‌کس را به کار بگیرند! و همه دستگاه ها را کنار مجلس نوشته‌اند، که یا همه و یا هیچ. در حالی که این کار در برخی موارد مطابق قانون اساسی وجاهتی ندارد و ضرورت و دیگر نهادها اهمیت مجلس را هم ندارند و ضمنا مجلس خودش میتوانست طرح شفافیت آراء را ابتدا درباره خود اجرا کند و در گام‌های بعد به موارد لازم دیگر هم رسیدگی کند. شفافیت گام به گام قابل رقم خوردن است. به صورت کلی نمیشود بگوییم همه را با هم شروع کنیم و همان‌طور که گفته شد بخشی‌اش هم اصلا خلاف قانون اساسی هست و بی فایده یا حتی نادرست. 🔘مثلا نمیتوان به مجمع تشخیص گفت آراءات را باید شفاف کنی. چون آن ذیل نهاد ولی فقیه و بازوی مشورتی آن است (اصل 110). مجمع، شورای مشورتی رهبری است. در متن اولیه حتی شوراهای شهر و روستا هم نوشته شده بود. شوراها یعنی چه؟ یعنی تا دور افتاده‌ترین روستاهای کشور. شفاف شدن آراء آن ها در این زمان به چه کار کشور می آید و چه ضرورت و فوریتی دارد؟! مثلا برای یک روستای پنج نفره سامانه گذاشته بشود که آراءش شفاف ثبت بشود؟! ما چه تعداد شورای روستا و شهر داریم؟ اجرای این امر چه میزان هزینه طلب می کند؟ ممکن است اهالی آن روستا هم برایشان مهم باشد شورایشان چه رایی داده اند، اما مسئله و اولویت کشور نیست و تحمیل بار مالی فراوانی دارد برای کشور. اصلا دغدغه کشور در زمانی که اصلاحات اقتصادی اساسی باید صورت گیرد این هزینه های غیرضروری و بدون پشتوانه باید باشد؟ ☑️اما درباره شفافیت آراء مجلس، همه زیرساخت ها و بسترها فراهم است و همه کشور هم همین یک مجلس را دارد.... 📢 لطفا رسانه ما باشید 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
🔵 علامه مصباح یزدی: 🔹امام فرمودند: « » یعنی رئیس حکومت ارثی تعیین نمی‌شود؛ باید انتخاب کنند؛ اما بر چه اساسی؟ براساس اسلام. 🔸پس اگر فقط «جمهوری» می‌گفتند؛ نشان نمی‌داد محتوای حکومت چیست. حتی اگر می‌گفتند: «جمهوری دموکراتیک» باز محتوای این حکومت معلوم نمی‌شد. 🔹تنها چیزی که می‌توانست ایده امام و کسانی که همراه امام مبارزه کرده بودند و را به پیروزی رسانده بودند را روشن سازد؛ جمهوری اسلامی بود. 📢 لطفا رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
❗️تفاوت مخرج مشترک نداشتن با صورت مشترک داشتن❗️ ✍️🔰🔰🔰 ✅ در دیدار اخیر با دانشجویان، معیار بسیار مهمّی در نوع انقلابی بیان فرمودند با عنوان نداشتن مطالبات با ! ⚠️ امّا در فهم این معیار، برای برخی کج فهمی صورت گرفته و دچار ابهام شده‌اند و متأسفانه در برخی موارد بعضی افراد دست به تأویل و تفسیر نادرست این سخن دقیق برده‌اند، تا بلکه بتوانند مطلوب خودشان را از این کلام برداشت کنند. خصوصا اینکه در این چند روز، انتقادات مختلفی بر علمکرد در ماجرای حذف از سوی جناح‌های مختلف صورت گرفته است. ⛔️ در جناح انقلابی انتقادات از جانب برخی، حسابی تند و تیز و از طرف گروهی دیگر خیلی محتاطانه بیان شده است؛ یک گروه به دیگری تذکر می‌دهد که سخنت با کلام دشمن پیدا کرده و دیگری هم به وی می‌گوید مخرج مشترک نداشتن به معنای نیست و باید حرف را واضح و شفّاف زد و چون دولت انقلابی است، نباید عملکرد را توجیه کرد و به اصطلاح کرد!!! 👈🏻 بنابراین لازم است تا صحیحی از این مطالبه‌گری صورت گیرد تا دچار انحراف و تفسیر و تأویل در معنای آن نشویم. ⌨️ نداشتن یعنی چه؟! در وقتی دو یا چند کسری که مخرج مشترک ندارند را بخواهیم جمع کنیم، نیازمند گرفتن مخرج مشترک هستیم. مثلا برای جمع ¾+⅔ لازم است تا میان عدد چهار و سه مخرج مشترک گرفته شود تا بتوان این دو کسر را جمع نمود که در این مثال، مخرج مشترک عدد 12 است؛ ➕بنابراین بدون مخرج مشترک گرفتن، امکان جمع این دو عدد وجود ندارد. 🔹قبل از بیان نکته‌ی مثال بالا، دانستن دو مطلب لازم است: اینکه اولا لازم است و اساسا یکی از بازوهای اصلاح امور مختلف، نقد و مطالبه‌گری است خصوصا در نظام سیاسی اسلام چنین مسئله‌ای جزئی از به شمار می‌آید؛ و ثانیا نقد، دولت انقلابی و غیر انقلابی ندارد و صرف اینکه یک عنوان در اینجا وجود دارد نباید مانع از بیان مشکلات باشد چرا که برای ما با موضع‌اش شناخته می‌شود نه با جناح‌ها و طیف‌های سیاسی! (علیه‌السلام): حقّ به شخصيت‌ها شناخته نمى‌شود؛ خودِ حقّ را بشناس تا پيروان آن را بشناسى . 💎 نکته طلایی دقیقا همین جاست! نکته‌ای که فرمودند مبنی بر اینکه مطالبه، مخرج مشترک با سخن دشمن نداشته باشد یک معنای بسیار دقیق و ظریف دارد! دشمن می‌گوید فلان مشکل در دولت وجود دارد، فلان ایراد و اختلال در آن نهاد وجود دارد و .... امّا علت و پایه همه این‌ها را بر این می‌گذارد که این نظام نمی‌تواند، دیگر کارها اصلاح شدنی نیست، دیگر امیدی وجود ندارد، این‌ها هم کاری از دست‌شان بر نمی‌آید، همه مسئولین خائن و دزد هستند، ایران تبدیل به ویرانه شده و هزاران نتیجه دیگر از این همین قبیل. 🔺 دقت کنید که آن نقد و اختلال که دشمن می‌گوید، صورت است و چه بسا یک فرد انقلابی و متدیّن هم چنین نقدی داشته باشد و این هیچ ایرادی ندارد، ولی نکته آنجاست که اگر فرد انقلابی هم، مبنا و مخرج حرف خود را بر و عدم کارآمدی و عدم توانمندی در حل مشکلات و خیانت تمام مسئولین بگذارد، اینجاست که سخن‌اش با دشمن مخرج مشترک پیدا می‌کند و سخن او با دشمن قابل جمع می‌شود و اینجا دیگر فرقی میان دشمن و انقلابی نمی‌ماند!!! 💡 بنابراین اشتراک در صورت کسر هیچ ایرادی ندارد، یعنی بیان ایرادات و اختلالات و مشکلات، اتفاقا لازم است و رهبری و هر مسئول شایسته‌ای، اصلا چنین کاری را از ما می‌خواهند و مانعی ندارد همان حرف را دشمن هم بزند؛ مثل اینکه حذف ارز ترجیحی فلان تبعات را دارد و در نحوه اجرای آن فلان نواقص وجود دارد؛ امّا مبنا و مخرج سخن انقلابی آن است که این مشکلات و مسائل را می‌توان حل کرد و مامی‌توانیم و آینده روشن است و باید کمر همّت ببندیم تا مشکلات را حل کنیم و مسئولین پاکدست را یاری کنیم! 🔦 این همان ظرافت معنایی است که در کلام حکیم انقلاب وجود دارد! پس باید نقدها را مطرح کرد اما با مخرج امیدواری و تفکر و اینکه هیچ بن بستی وجود ندارد. 📣 یادمان نرود این روزها، عرصه بیش از هر وقت دیگری نیازمند فرمانده و رزمنده است! 📢 لطفا رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64