eitaa logo
نشریه عهد
2.5هزار دنبال‌کننده
971 عکس
422 ویدیو
110 فایل
نشریه علمی و فرهنگی #عهد بستری برای گفتمان انقلاب اسلامی در حوزه‌های علمیه و عموم مخاطبین 🔰 متعلق به خانه طلاب جوان انتقادات و پیشنهادات همکاری ،تبادل @M_PARSA70
مشاهده در ایتا
دانلود
💠عدالتخواهی خوارجی و قدرت طلبی اموی💠 ✍علی مهدیان🔰🔰🔰 🔹علی ع فرمود اگر ماه و خورشید را در اختیارم بگذارند که دانه ای را از دهان موری بگیرم، چنین نمیکنم.(خطبه ۲۲۴) یعنی حاکمیت و قدرت بر جهانیان را نمیگیرم در ازای کوچکترین ظلم. خوب مگر حکومت یک هدف مقدس و میانی برای کسب عدالت نیست؟ چرا او مصلحت اندیشی نمیکند؟ 🔹او سهم بیت المال خوارج را قطع نمیکند تا وقتی شمشیر را علنی نکشیدند. چرا؟ او گفت بلدم به سبک معاویه او را زمین بزنم ولی چنین نمیکنم. چرا؟ مگر حفظ حکومت واجبترین واجبات نیست؟ 🔹چون قدرت و حکومت در منظر علی ع و دیگران دو معنای متفاوت دارد.قدرتی که علی ع دنبال میکند جوشیده از ایمان امت است عمق دارد، قدرت معاویه ظاهر دارد مادی است ناشی از ساخت و پاخت سیاسی و پول و این قبیل است. آن هویت ایمانی و انقلابی روح عدالت است و برخاسته از عدالت و محقق کننده عدالت. 🔹عدالت برای علی ع فقط یک هدف ظاهری نیست که مسیر رسیدن به آن هر قدرتی باشد. همانطور که قدرت نیز هدفی نیست که برای تحقق عدالت با هر مصلحت سنجی کسب شود. برای علی ع عدالت هم نقطه آغاز است و هم مسیر است و هم البته هدف. تحقق عدالت اگر مراحل دارد، به دلیل مراحل رشد امت است و الا عدالت تخصیص نمیخورد. به هیچ چیز. نه قدرت نه مصلحت. در این میان قیام لله حکومت میسازد همان که باطن عدالت است. برای همین است که در مکتب علی ع، عادل مهمتر از عدالت است. جامعه عادل. حاکم عادل. حالا کسی که قدرت ایمان مردم را لازم دارد، تمام هم و غمش، این است که اولا خود مبعوث شود و این یعنی ظلم نکند. سکوتش و قیامش عادلانه باشد. 🔹نگویید آن مصلحت ورزی خودش عدالت است. با اسم عدالت، بازی نکنیم. مصلحت در حکمرانی علی ع اضافه میشود به نظام امام و امت، مصلحت نظام. یعنی به همان هویت ایمانی و آرمانی، اضافه میشود حفظ این هویت و ارتقای هویت، مناط اصلی مصلحت است. 🔹پیامبر ص هم وقتی احزاب و قبایل به او پیشنهاد سهم جدی از قدرت دادند فرمود خورشید و ماه را هم بدهید دست از دعوت بر نمیدارم. او نیز قدرتی را میخواست که از مسیر دعوت و تحول قلوب محقق شود. نه هر قدرتی. حالا معلوم میشود چرا در شورای شش نفره علی ع کوتاه نیامد. چرا منافقین را تا قبل از علنی کردن جنگشان رسوا نمیکرد. چرا در جنگها اولین تیر را پرتاب نمیکرد؟ چرا آب را بر لشکر دشمنی که آب را بسته بود بر او، نمیبست. چرا پیشنهاد حکومت از مردم را اولا پس زد و گفت شما قیام‌ و تحول پیدا نکرده اید و توان تحمل عدالت مرا ندارید. اصلا چرا امام حسن ع، حکومت را سپرد به معاویه و با پول بیشتر سردارهای خود را حفظ نکرد و حکومت را نگه نداشت. چون حکومتی که هدف متوسط است، عمقش انقلاب امت است. بدون آن پوک است و آب بینی بز ارزشمند تر از آن است. 🔹 عدالت را باید با صیرورت باطنی و ایمانی فرد و جامعه تقریر نمود. کاری که حضرت امام در شرح حدیث جنود عقل و جهل در تبیین عدل و جور انجام میدهد. و این یعنی غایت دین، پرورش عادل است که هم عدالتخواه است و هم عدالت آفرین. برای همین هر عدالتخواهی، علوی نیست. عدالتخواهی خوارجی روی دیگر سکه قدرت طلبی معاویه ای است. هر دو ظاهری اند هر دو برای تحققشان دست به هر ابزاری میبرند. 📢لطفا رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
⭕️ما در کنار شیطان خواهیم ایستاد!⭕️ 🎙 امام موسی صدر🔰🔰🔰 🔵جنگ ما با آنان (اسرائیل) جنگ با یک مجموعه از انسانها نیست. بلکه این جنگ در واقع نبردی با و و و است. (پیام امام موسی صدر به مجلس ملی فلسطین). ⭕️اگر اسرائیل و شیطان با یکدیگر بجنگند، ما در کنار شیطان می ایستیم. اگر اسرائیل با چپ بجنگند، ما در کنار چپ خواهیم ایستاد. اگر اسرائیل با راست بجنگد، در کنار راست خواهیم ایستاد. ۶۷ 📢 لطفا رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
♻️ تناسب معکوس♻️ ✍️🔰🔰 ♾عدد ویژگی‌های عجیبی دارد! مثلا هر عددی به او اضافه یا کم شود، حاصل، همان بی‌نهایت است... بی‌نهایت به اضافه یک؛ به اضافه ده؛ به اضافه یک میلیون؛ به اضافه یک میلیارد و هر عدد دیگری؛ نتیجه‌اش یکسان خواهد بود. ⚠️به عبارت دیگر، اثر یک با یک میلیارد در پیشگاه بی‌نهایت برابر است! 🌱رفیق! عبادت‌های من و تو هم در برابر ، مثل این اعداد در مقابل بی‌نهایت هست!!! 👈🏻فکر نکنیم اگر کار خوبی انجام می‌دهیم؛ چیزی به خدا اضافه کردیم؛ ⛔️یا اگر عبادتش رو نکنیم، چیزی از اون کم میشه! نکته مهم‌ اینکه هر چه قدر بیشتر عبادت کنی، باید خودت رو کوچک‌تر ببینی. چون عدد یک وقتی به بی‌نهایت اضافه می‌شود و می‌بیند اتفاقی نیفتاد، گمان می‌برد که اگر دو بشود، شاید تاثیری بگذارد، و این خیال ادامه دارد تا اعداد بزرگتر... 🛎وقتی به یک میلیارد رسید؛ می‌فهمد که واقعا است!!! 💢هر چه بزرگ‌تر می‌شود و می‌بیند اثری در بی‌نهایت رخ نمی‌دهد، به کوچکی خود و بزرگی او بیشتر پی می‌برد! ✅در نتیجه اگر عبادت‌مون درست باشه؛ هر چه که بیشتر باشد؛ باید وجودی بیشتری در ما ایجاد کند... 💠، یک تناسب معکوس است! «مَنْ عَمِلَ صَالِحًا فَلِنَفْسِهِ وَمَنْ أَسَاءَ فَعَلَيْهَا» «كسي كه عمل صالحي بجا آورد نفعش برای خود او است و هر كس ‍بدی كند به خویشتن بدی كرده.» سوره مبارکه ، آیه46 📢 لطفا رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
🌀💠💠🌀 🎥 حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان🔰🔰 🔘 در مدیریت ولایی، قدرت ولیّ خدا با استفاده از حرکت‌های سیاسی و دیگر ابزار نیست، بلکه با استفاده از عشق و بصیرت مردم است. یعنی این قدرت با فهم و عشق مردم فراهم می‌شود. 🔘 بالاتر از فرمانبری و اطاعت از ولیّ خدا، لزوم نصرتِ ولیّ خداست. گاهی ممکن است ولیّ خدا امر نکند، ولی شما می‌گویی «من می‌خواهم کمکَت کنم» حتی گاهی ولیّ خدا می‌فرماید «بروید» اما یاران او می‌گویند اجازه بده ما در راه تو جان بدهیم. در شب عاشورا همین‌ اتفاق افتاد. شب عاشورا شب اطاعت نبود؛ شب نصرت بود. امام‌زمان(ع) هم این را می‌خواهد. 🔘 قرآن می‌فرماید: «فَالَّذينَ آمَنُوا بِهِ وَ عَزَّرُوهُ وَ نَصَرُوهُ وَ اتَّبَعُوا...» مردم، باید برای پیامبر(ص) چند عمل اصلی انجام بدهند: اول رعایت حرمت است، دوم نصرت و سوم تبعیت است. 🔘 «عَزَّرُوهُ» یعنی حرمت پیامبر را بالا ببرند. وقتی حرمت و ابهّت او بالا برود، او با محبوبیت و ابهتش کار می‌کند و مشکلات را حل می‌کند. 🔘 «نَصَرُوهُ» یعنی مردم باید او را کمک کنند و گاهی کمک‌کردن، بدون امرِ امام است. نصرت یعنی منتظر نمانی که امام به تو امر کند، فقط اجازه ‌بگیری که برای امامت یک کاری انجام بدهی. 🔘 بعضی‌ها حرف را گوش می‌کنند، اما امرِ ولی را نفله می‌کنند، به‌قدری کِش‌ می‌دهند و شُل عمل می‌کنند که مایۀ قدرتِ امام نمی‌شوند. وقتی امام جامعه را به بهانه‌های مختلف تضعیف کنید، دیگر رأی او نافذ نخواهد بود. 📢 لطفا رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
💠💠 🎥مقام معظم رهبری (دامت برکاته) 🔰🔰🔰 🔻 او[شهید مطهری] انسان بصير و نافذالبصيره‌اى بود؛ آدم معمولى نبود؛ بينش تيزى داشت؛ به سطح جامعه نگاه مى‌كرد و اشتباهاتى را كه در فهم عمومى ملت ما وجود داشت و متأثّر از تلقين دشمنان بود، مى‌فهميد كه چيست و شروع مى‌كرد با آن‌ها كردن. 🔻 همين ، كه مبارزه‌ى در راه خدا بود، كمك بسيار زيادى به پيروزى اين كرد؛ چون تا مردم فكرشان درست نباشد، كارِ درست از آن‌ها سر نمى‌زند. فكر كه درست شد، انسان درست عمل مى‌كند. اعتقاد به يك‌راه درست كه پيدا كرد، در آن راه به حركت درمى‌آيد و آن راه را مى‌پيمايد. 🔻 شهيد مطهّرى به شناخت مردم كمك مى‌كرد كه راه را بشناسند. پس، به پيروزى اين انقلاب و به هدايت اين حركت عمومى كمك كرد. 🗓 ۱۳۷۲/۰۲/۱۵ 📢 لطفا رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
🌺مرگ شیرین❗️🌺 ✍️🔰🔰🔰 🌀دیشب اقوام به آمده بودند منزل‌ ما، یک جعبه هم به همراه داشتند! بعد از افطار یک سوهان برداشتم تا با چایی بخورم، بعد از چند لحظه درد عمیقی در دهانم حس کردم... ⚠️ناخودآگاه گفتم سوهان لعنتی. خانواده با تعجب گفتن چرا؟! اتفاقا سوهانش کیفیت و طعم خیلی خوبی داره. 💐مادر با لبخندی گفت؛ احتمالا همون دندونت که خراب شده با شیرینی سوهان درد گرفته! ✅ راست می‌گفت؛ پوسیدگی دندان خودم، باعث شد شیرینی و خوشمزگی سوهان، تبدیل به بشه برام!!! ⛔️من نباید می‌گفتم سوهان لعنتی؛ باید می‌گفتم وای بر خودم... 👈🏻مواجهه ما با هم همینطوره؛ مرگ حقّ هست، مرگ کوچ از دنیای فانی به زندگی ابدی هست، مرگ برای همچون بوییدن گل خوشبو است. 🌀امّا این ما هستیم که با ، وجودمون رو پوسیده می‌کنیم؛ و گمان می‌بریم مرگ دردناک است... 🖐🏻نه عزیز من؛ وجود خودت رو باید ترمیم و اصلاح کنی، و گرنه مرگ برای اهلش خیلی شیرینه... مگر ندیدی که در نامه‌اش نوشت: «آه! مرگ خونین من! عزیز من! زیبای من! کجایی؟» ✉️تا فرصت باقی است، پوسیدگی‌ها را اصلاح کنیم؛ تا هنگام مرگ، شیرینی‌اش را بچشیم... (علیه‌السلام): «مرگ برای مؤمن مانند بهترین بویی است که آن‌را استشمام می‌کند. به خاطر بوی خوشش به خواب می‌رود و همه سختی‌ها و دردها به پایان می‌رسد. اما برای کافر مانند نیش افعی و گزش عقرب یا شدیدتر از آن است.» 📢 لطفا رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
🍝ماجرای ماکارونی🍝 ✍حجت الاسلام کاظم زاده🔻🔻🔻 🌀استدلالهای دولت برای حذف یارانه آرد و گندم روشن است: 1⃣ افزایش ماهانه بلکه روزانه قاچاق آرد و گندم 2⃣ صادرات غیرمجاز کارخانه ها 3⃣ توسعه دلالی و واسطه گری ☑️ و نتیجه هم اینکه، تاثیر ارز ترجیحی چیزی کمتر از یک سوم است، دو سوم پرتی دارد. 💠آقای رییسی هم در دوران تبلیغات ریاست جمهوری، قول رسیدن یارانه به دست مصرف کننده را داده بود. جنگ روسیه و اوکراین هم به عنوان دو کشور اصلی تولیدکننده گندم، مزید بر علت شده است. 💠در مقابل هم مخالفین که حتی از حامیان سیاسی دولت هستند، حرفشان این است که تورم ناشی از حذف ارز ترجیحی قابل مدیریت نیست، فضای روانی ای که در میان مردم نسبت به افزایش قیمت ایجاد میشود، یک تورم مردمی و خودجوش را ایجاد می کند. 💠ما متاسفانه از همان سوراخی که بارها گزیده میشدیم، ضربه خوردیم، آقای وزیر چند روز پس از بحران، پشت دوربین آمده و با مردم صحبت می کند، خوب برادر من که به صدق و دلسوزی شما و همکاران تان شکی نداریم، نوشدارو پس از مرگ سهراب، سودی ندارد. ⁉️چرا فکر می کنید اگر تصمیم تان درست است دیگر کار تمام و شدنی است؟! چرا گفت و گو با مردم را جدی تر نمی گیرید؟! مردم که متخصص نیستند که بدانند این یک جراحی اقتصادی است و درد و بیهوشی دارد، بماند که در میان نخبگان هم مخالفین جدی دارد. ‼️اما مردم عادی، از این افزایش شبانه قیمت‌ها خاطرات بدی دارند، می ترسند. راننده تاکسی هم اولین کاری که می کند، کرایه اش را زیاد می کند و این دومینو تا دورترین نقاط کشور هم ادامه پیدا می کند. شاید باورتان نشود اما همین که یارانه به حسابشان نیامده ذهن مردم را خراب می کند و در رفتارشان متبلور می شود. ✅جهاد تبیین یک تعارف و فضیلت مستحبی نبوده و نیست، یک ضرورت همگانی است. 📢 لطفا رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
✅ «اپلیکیشن جامع کتب استاد مطهری» 💢 مسابقات کتابخوانی همراه با جوایز ارزنده 💢دسترسی به همه کتاب‌های شهید مطهری 💢 جستجو در متن و فهرست کتاب‌ها 💢 دسترسی به سخنرانی‌ها/ 💢کتاب‌های صوتی 💢دوره‌های آموزش الکترونیکی ⬇️ دانلود اپلیکیشن از لینک زیر: http://cafebazaar.ir/app/?id=ir.motahari.app&ref=share 📢 لطفا رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
🔻 📋گزارش ویژه از بررسی طرح شفافیت قوای سه گانه 1⃣قسمت اول؛ یک سال و نیم پس از طرح شفافیت آراء نمایندگان، و از دستور کار خارج شدن آن توسط مدیریت مجلس، در تاریخ ۱۴۰۱/۰۱/۲۳ طرحی تحت عنوان شفافیت قوای سه گانه به مجلس آورده شد: https://irna.ir/xjJ4Td و ۵ روز بعد نیز ۲ فوریت آن توسط نمایندگان به تصویب رسید. اما در این میان تعدادی از نمایندگان که عمدتا از طراحان طرح سابق شفافیت آراء و دنبال‌کنندگان اصلی مقوله شفافیت مجلس بوده اند، با این طرح و همچنین ۲ فوریت آن مخالفت نمودند و وجود ایراداتی در آن را مطرح کردند. اما از آنجا که تعداد مخالفین کم بود و عمده مخالفان شفافیت آرا مجلس پس از این طرح نوظهور به موافق مبدل شده بودند، ۱۰ روز بعد در تاریخ ۱۴۰۱/۰۲/۱۱ کلیات آن نیز برای تصویب به صحن علنی آمد: https://www.isna.ir/news/1401021106954/ نمایندگان مخالف با این طرح جدید شفافیت، در آن ۱۰ روز فاصله از تصویب دو فوریت تا کلیات، بیکار ننشستند و پیشنهاداتی را برای اصلاح و تقویت آن مطرح کردند که در کمیسیون شوراها برخی تغییرات اعمال شد. خصوصا تصریح به شفافیت آرای نمایندگان: 🔻«ماده ۳- مشمولان این قانون از جمله مجمع تشخیص مصلحت نظام (فقط در اجرای اصل ۱۱۲ قانون اساسی در موارد اختلافی مجلس و شورای نگهبان)، مجلس شورای اسلامی، هیات وزیران، شوراهای اسلامی شهر و روستا و شوراهای موضوع این قانون موظفند مشروح مذاکرات خود را اعم از صحن و کمیسیون های تابع آن ها و آرای ماخوذه از اعضا را به تفکیک اسامی موافق، مخالف، ممتنع و کسانی که در رای گیری شرکت نکرده اند، حداکثر ظرف یکماه در پایگاه اطلاع رسانی خود با قابلیت خوانش رایانه ای منتشر نمایند، مگر در مواردی که به موجب قانون اساسی و قوانین مربوط به هر یک از نهادهای مذکور در این قانون، تشکیل جلسه غیرعلنی یا رای گیری مخفی پیش بینی شده باشد.» 🔻در حالیکه در نسخهٔ اولیهٔ این طرح جدید فقط شفافیت تعدادی از دستگاه ها دیده می‌شود با یک اشاره مبهم و مجمل در مورد مجلس: «تمامی نهادهای شورایی کشور مشتمل بر مجلس شورای اسلامی، مجمع تشخیص مصلحت نظام شوراهای شهر و روستا شوراهای عالی کشور موظف‌اند مشروح مذاکرات خود را اعم از صحن و کمیسیون‌های تابع آن‌ها و آرای مأخوذه از اعضاء را بلافاصله در پایگاه اطلاع‌رسانی خود منتشر نمایند.» ضمن اینکه قید دستگاه هایی که در این ماده نوشته شده، به نظر نمی‌رسد به طور کامل مطابق قانون اساسی باشد. 🔻محور بعدی و سؤال اصلی: یک سال و نیم است روی طرح شفافیت آراء کار کارشناسی شده، در دستور روز و هفته هم قرار گرفته، ولی در صحن نمی آید و از دور خارج می‌شود. چرا؟! سوال اصلی این است. اما در عوض این طرح شفافیت نوطهور با دوفوریت در مجلس آورده‌ می‌شود. اگر موضوع دوفوریت دارد، آن طرح شفافیت آراء را که بسیار کامل‌تر و پخته‌تر بود و در وضعیت عادی به مراحل نهایی رسیده بود، چرا نگذاشتند به سرانجام برسد؟! 👈به نظر می‌رسد یکی از اغراض پنهان برخی از نمایندگان و بعضی از هیئت رئیسه مجلس این است که روش یا همه یا هیچ‌کس را به کار بگیرند! و همه دستگاه ها را کنار مجلس نوشته‌اند، که یا همه و یا هیچ. در حالی که این کار در برخی موارد مطابق قانون اساسی وجاهتی ندارد و ضرورت و دیگر نهادها اهمیت مجلس را هم ندارند و ضمنا مجلس خودش میتوانست طرح شفافیت آراء را ابتدا درباره خود اجرا کند و در گام‌های بعد به موارد لازم دیگر هم رسیدگی کند. شفافیت گام به گام قابل رقم خوردن است. به صورت کلی نمیشود بگوییم همه را با هم شروع کنیم و همان‌طور که گفته شد بخشی‌اش هم اصلا خلاف قانون اساسی هست و بی فایده یا حتی نادرست. 🔘مثلا نمیتوان به مجمع تشخیص گفت آراءات را باید شفاف کنی. چون آن ذیل نهاد ولی فقیه و بازوی مشورتی آن است (اصل 110). مجمع، شورای مشورتی رهبری است. در متن اولیه حتی شوراهای شهر و روستا هم نوشته شده بود. شوراها یعنی چه؟ یعنی تا دور افتاده‌ترین روستاهای کشور. شفاف شدن آراء آن ها در این زمان به چه کار کشور می آید و چه ضرورت و فوریتی دارد؟! مثلا برای یک روستای پنج نفره سامانه گذاشته بشود که آراءش شفاف ثبت بشود؟! ما چه تعداد شورای روستا و شهر داریم؟ اجرای این امر چه میزان هزینه طلب می کند؟ ممکن است اهالی آن روستا هم برایشان مهم باشد شورایشان چه رایی داده اند، اما مسئله و اولویت کشور نیست و تحمیل بار مالی فراوانی دارد برای کشور. اصلا دغدغه کشور در زمانی که اصلاحات اقتصادی اساسی باید صورت گیرد این هزینه های غیرضروری و بدون پشتوانه باید باشد؟ ☑️اما درباره شفافیت آراء مجلس، همه زیرساخت ها و بسترها فراهم است و همه کشور هم همین یک مجلس را دارد.... 📢 لطفا رسانه ما باشید 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
🔵 علامه مصباح یزدی: 🔹امام فرمودند: « » یعنی رئیس حکومت ارثی تعیین نمی‌شود؛ باید انتخاب کنند؛ اما بر چه اساسی؟ براساس اسلام. 🔸پس اگر فقط «جمهوری» می‌گفتند؛ نشان نمی‌داد محتوای حکومت چیست. حتی اگر می‌گفتند: «جمهوری دموکراتیک» باز محتوای این حکومت معلوم نمی‌شد. 🔹تنها چیزی که می‌توانست ایده امام و کسانی که همراه امام مبارزه کرده بودند و را به پیروزی رسانده بودند را روشن سازد؛ جمهوری اسلامی بود. 📢 لطفا رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
❗️تفاوت مخرج مشترک نداشتن با صورت مشترک داشتن❗️ ✍️🔰🔰🔰 ✅ در دیدار اخیر با دانشجویان، معیار بسیار مهمّی در نوع انقلابی بیان فرمودند با عنوان نداشتن مطالبات با ! ⚠️ امّا در فهم این معیار، برای برخی کج فهمی صورت گرفته و دچار ابهام شده‌اند و متأسفانه در برخی موارد بعضی افراد دست به تأویل و تفسیر نادرست این سخن دقیق برده‌اند، تا بلکه بتوانند مطلوب خودشان را از این کلام برداشت کنند. خصوصا اینکه در این چند روز، انتقادات مختلفی بر علمکرد در ماجرای حذف از سوی جناح‌های مختلف صورت گرفته است. ⛔️ در جناح انقلابی انتقادات از جانب برخی، حسابی تند و تیز و از طرف گروهی دیگر خیلی محتاطانه بیان شده است؛ یک گروه به دیگری تذکر می‌دهد که سخنت با کلام دشمن پیدا کرده و دیگری هم به وی می‌گوید مخرج مشترک نداشتن به معنای نیست و باید حرف را واضح و شفّاف زد و چون دولت انقلابی است، نباید عملکرد را توجیه کرد و به اصطلاح کرد!!! 👈🏻 بنابراین لازم است تا صحیحی از این مطالبه‌گری صورت گیرد تا دچار انحراف و تفسیر و تأویل در معنای آن نشویم. ⌨️ نداشتن یعنی چه؟! در وقتی دو یا چند کسری که مخرج مشترک ندارند را بخواهیم جمع کنیم، نیازمند گرفتن مخرج مشترک هستیم. مثلا برای جمع ¾+⅔ لازم است تا میان عدد چهار و سه مخرج مشترک گرفته شود تا بتوان این دو کسر را جمع نمود که در این مثال، مخرج مشترک عدد 12 است؛ ➕بنابراین بدون مخرج مشترک گرفتن، امکان جمع این دو عدد وجود ندارد. 🔹قبل از بیان نکته‌ی مثال بالا، دانستن دو مطلب لازم است: اینکه اولا لازم است و اساسا یکی از بازوهای اصلاح امور مختلف، نقد و مطالبه‌گری است خصوصا در نظام سیاسی اسلام چنین مسئله‌ای جزئی از به شمار می‌آید؛ و ثانیا نقد، دولت انقلابی و غیر انقلابی ندارد و صرف اینکه یک عنوان در اینجا وجود دارد نباید مانع از بیان مشکلات باشد چرا که برای ما با موضع‌اش شناخته می‌شود نه با جناح‌ها و طیف‌های سیاسی! (علیه‌السلام): حقّ به شخصيت‌ها شناخته نمى‌شود؛ خودِ حقّ را بشناس تا پيروان آن را بشناسى . 💎 نکته طلایی دقیقا همین جاست! نکته‌ای که فرمودند مبنی بر اینکه مطالبه، مخرج مشترک با سخن دشمن نداشته باشد یک معنای بسیار دقیق و ظریف دارد! دشمن می‌گوید فلان مشکل در دولت وجود دارد، فلان ایراد و اختلال در آن نهاد وجود دارد و .... امّا علت و پایه همه این‌ها را بر این می‌گذارد که این نظام نمی‌تواند، دیگر کارها اصلاح شدنی نیست، دیگر امیدی وجود ندارد، این‌ها هم کاری از دست‌شان بر نمی‌آید، همه مسئولین خائن و دزد هستند، ایران تبدیل به ویرانه شده و هزاران نتیجه دیگر از این همین قبیل. 🔺 دقت کنید که آن نقد و اختلال که دشمن می‌گوید، صورت است و چه بسا یک فرد انقلابی و متدیّن هم چنین نقدی داشته باشد و این هیچ ایرادی ندارد، ولی نکته آنجاست که اگر فرد انقلابی هم، مبنا و مخرج حرف خود را بر و عدم کارآمدی و عدم توانمندی در حل مشکلات و خیانت تمام مسئولین بگذارد، اینجاست که سخن‌اش با دشمن مخرج مشترک پیدا می‌کند و سخن او با دشمن قابل جمع می‌شود و اینجا دیگر فرقی میان دشمن و انقلابی نمی‌ماند!!! 💡 بنابراین اشتراک در صورت کسر هیچ ایرادی ندارد، یعنی بیان ایرادات و اختلالات و مشکلات، اتفاقا لازم است و رهبری و هر مسئول شایسته‌ای، اصلا چنین کاری را از ما می‌خواهند و مانعی ندارد همان حرف را دشمن هم بزند؛ مثل اینکه حذف ارز ترجیحی فلان تبعات را دارد و در نحوه اجرای آن فلان نواقص وجود دارد؛ امّا مبنا و مخرج سخن انقلابی آن است که این مشکلات و مسائل را می‌توان حل کرد و مامی‌توانیم و آینده روشن است و باید کمر همّت ببندیم تا مشکلات را حل کنیم و مسئولین پاکدست را یاری کنیم! 🔦 این همان ظرافت معنایی است که در کلام حکیم انقلاب وجود دارد! پس باید نقدها را مطرح کرد اما با مخرج امیدواری و تفکر و اینکه هیچ بن بستی وجود ندارد. 📣 یادمان نرود این روزها، عرصه بیش از هر وقت دیگری نیازمند فرمانده و رزمنده است! 📢 لطفا رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64