eitaa logo
نشریه عهد
2.5هزار دنبال‌کننده
972 عکس
423 ویدیو
111 فایل
نشریه علمی و فرهنگی #عهد بستری برای گفتمان انقلاب اسلامی در حوزه‌های علمیه و عموم مخاطبین 🔰 متعلق به خانه طلاب جوان انتقادات و پیشنهادات همکاری ،تبادل @gohari_67
مشاهده در ایتا
دانلود
🍝ماجرای ماکارونی🍝 ✍حجت الاسلام کاظم زاده🔻🔻🔻 🌀استدلالهای دولت برای حذف یارانه آرد و گندم روشن است: 1⃣ افزایش ماهانه بلکه روزانه قاچاق آرد و گندم 2⃣ صادرات غیرمجاز کارخانه ها 3⃣ توسعه دلالی و واسطه گری ☑️ و نتیجه هم اینکه، تاثیر ارز ترجیحی چیزی کمتر از یک سوم است، دو سوم پرتی دارد. 💠آقای رییسی هم در دوران تبلیغات ریاست جمهوری، قول رسیدن یارانه به دست مصرف کننده را داده بود. جنگ روسیه و اوکراین هم به عنوان دو کشور اصلی تولیدکننده گندم، مزید بر علت شده است. 💠در مقابل هم مخالفین که حتی از حامیان سیاسی دولت هستند، حرفشان این است که تورم ناشی از حذف ارز ترجیحی قابل مدیریت نیست، فضای روانی ای که در میان مردم نسبت به افزایش قیمت ایجاد میشود، یک تورم مردمی و خودجوش را ایجاد می کند. 💠ما متاسفانه از همان سوراخی که بارها گزیده میشدیم، ضربه خوردیم، آقای وزیر چند روز پس از بحران، پشت دوربین آمده و با مردم صحبت می کند، خوب برادر من که به صدق و دلسوزی شما و همکاران تان شکی نداریم، نوشدارو پس از مرگ سهراب، سودی ندارد. ⁉️چرا فکر می کنید اگر تصمیم تان درست است دیگر کار تمام و شدنی است؟! چرا گفت و گو با مردم را جدی تر نمی گیرید؟! مردم که متخصص نیستند که بدانند این یک جراحی اقتصادی است و درد و بیهوشی دارد، بماند که در میان نخبگان هم مخالفین جدی دارد. ‼️اما مردم عادی، از این افزایش شبانه قیمت‌ها خاطرات بدی دارند، می ترسند. راننده تاکسی هم اولین کاری که می کند، کرایه اش را زیاد می کند و این دومینو تا دورترین نقاط کشور هم ادامه پیدا می کند. شاید باورتان نشود اما همین که یارانه به حسابشان نیامده ذهن مردم را خراب می کند و در رفتارشان متبلور می شود. ✅جهاد تبیین یک تعارف و فضیلت مستحبی نبوده و نیست، یک ضرورت همگانی است. 📢 لطفا رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
✅ «اپلیکیشن جامع کتب استاد مطهری» 💢 مسابقات کتابخوانی همراه با جوایز ارزنده 💢دسترسی به همه کتاب‌های شهید مطهری 💢 جستجو در متن و فهرست کتاب‌ها 💢 دسترسی به سخنرانی‌ها/ 💢کتاب‌های صوتی 💢دوره‌های آموزش الکترونیکی ⬇️ دانلود اپلیکیشن از لینک زیر: http://cafebazaar.ir/app/?id=ir.motahari.app&ref=share 📢 لطفا رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
🔻 📋گزارش ویژه از بررسی طرح شفافیت قوای سه گانه 1⃣قسمت اول؛ یک سال و نیم پس از طرح شفافیت آراء نمایندگان، و از دستور کار خارج شدن آن توسط مدیریت مجلس، در تاریخ ۱۴۰۱/۰۱/۲۳ طرحی تحت عنوان شفافیت قوای سه گانه به مجلس آورده شد: https://irna.ir/xjJ4Td و ۵ روز بعد نیز ۲ فوریت آن توسط نمایندگان به تصویب رسید. اما در این میان تعدادی از نمایندگان که عمدتا از طراحان طرح سابق شفافیت آراء و دنبال‌کنندگان اصلی مقوله شفافیت مجلس بوده اند، با این طرح و همچنین ۲ فوریت آن مخالفت نمودند و وجود ایراداتی در آن را مطرح کردند. اما از آنجا که تعداد مخالفین کم بود و عمده مخالفان شفافیت آرا مجلس پس از این طرح نوظهور به موافق مبدل شده بودند، ۱۰ روز بعد در تاریخ ۱۴۰۱/۰۲/۱۱ کلیات آن نیز برای تصویب به صحن علنی آمد: https://www.isna.ir/news/1401021106954/ نمایندگان مخالف با این طرح جدید شفافیت، در آن ۱۰ روز فاصله از تصویب دو فوریت تا کلیات، بیکار ننشستند و پیشنهاداتی را برای اصلاح و تقویت آن مطرح کردند که در کمیسیون شوراها برخی تغییرات اعمال شد. خصوصا تصریح به شفافیت آرای نمایندگان: 🔻«ماده ۳- مشمولان این قانون از جمله مجمع تشخیص مصلحت نظام (فقط در اجرای اصل ۱۱۲ قانون اساسی در موارد اختلافی مجلس و شورای نگهبان)، مجلس شورای اسلامی، هیات وزیران، شوراهای اسلامی شهر و روستا و شوراهای موضوع این قانون موظفند مشروح مذاکرات خود را اعم از صحن و کمیسیون های تابع آن ها و آرای ماخوذه از اعضا را به تفکیک اسامی موافق، مخالف، ممتنع و کسانی که در رای گیری شرکت نکرده اند، حداکثر ظرف یکماه در پایگاه اطلاع رسانی خود با قابلیت خوانش رایانه ای منتشر نمایند، مگر در مواردی که به موجب قانون اساسی و قوانین مربوط به هر یک از نهادهای مذکور در این قانون، تشکیل جلسه غیرعلنی یا رای گیری مخفی پیش بینی شده باشد.» 🔻در حالیکه در نسخهٔ اولیهٔ این طرح جدید فقط شفافیت تعدادی از دستگاه ها دیده می‌شود با یک اشاره مبهم و مجمل در مورد مجلس: «تمامی نهادهای شورایی کشور مشتمل بر مجلس شورای اسلامی، مجمع تشخیص مصلحت نظام شوراهای شهر و روستا شوراهای عالی کشور موظف‌اند مشروح مذاکرات خود را اعم از صحن و کمیسیون‌های تابع آن‌ها و آرای مأخوذه از اعضاء را بلافاصله در پایگاه اطلاع‌رسانی خود منتشر نمایند.» ضمن اینکه قید دستگاه هایی که در این ماده نوشته شده، به نظر نمی‌رسد به طور کامل مطابق قانون اساسی باشد. 🔻محور بعدی و سؤال اصلی: یک سال و نیم است روی طرح شفافیت آراء کار کارشناسی شده، در دستور روز و هفته هم قرار گرفته، ولی در صحن نمی آید و از دور خارج می‌شود. چرا؟! سوال اصلی این است. اما در عوض این طرح شفافیت نوطهور با دوفوریت در مجلس آورده‌ می‌شود. اگر موضوع دوفوریت دارد، آن طرح شفافیت آراء را که بسیار کامل‌تر و پخته‌تر بود و در وضعیت عادی به مراحل نهایی رسیده بود، چرا نگذاشتند به سرانجام برسد؟! 👈به نظر می‌رسد یکی از اغراض پنهان برخی از نمایندگان و بعضی از هیئت رئیسه مجلس این است که روش یا همه یا هیچ‌کس را به کار بگیرند! و همه دستگاه ها را کنار مجلس نوشته‌اند، که یا همه و یا هیچ. در حالی که این کار در برخی موارد مطابق قانون اساسی وجاهتی ندارد و ضرورت و دیگر نهادها اهمیت مجلس را هم ندارند و ضمنا مجلس خودش میتوانست طرح شفافیت آراء را ابتدا درباره خود اجرا کند و در گام‌های بعد به موارد لازم دیگر هم رسیدگی کند. شفافیت گام به گام قابل رقم خوردن است. به صورت کلی نمیشود بگوییم همه را با هم شروع کنیم و همان‌طور که گفته شد بخشی‌اش هم اصلا خلاف قانون اساسی هست و بی فایده یا حتی نادرست. 🔘مثلا نمیتوان به مجمع تشخیص گفت آراءات را باید شفاف کنی. چون آن ذیل نهاد ولی فقیه و بازوی مشورتی آن است (اصل 110). مجمع، شورای مشورتی رهبری است. در متن اولیه حتی شوراهای شهر و روستا هم نوشته شده بود. شوراها یعنی چه؟ یعنی تا دور افتاده‌ترین روستاهای کشور. شفاف شدن آراء آن ها در این زمان به چه کار کشور می آید و چه ضرورت و فوریتی دارد؟! مثلا برای یک روستای پنج نفره سامانه گذاشته بشود که آراءش شفاف ثبت بشود؟! ما چه تعداد شورای روستا و شهر داریم؟ اجرای این امر چه میزان هزینه طلب می کند؟ ممکن است اهالی آن روستا هم برایشان مهم باشد شورایشان چه رایی داده اند، اما مسئله و اولویت کشور نیست و تحمیل بار مالی فراوانی دارد برای کشور. اصلا دغدغه کشور در زمانی که اصلاحات اقتصادی اساسی باید صورت گیرد این هزینه های غیرضروری و بدون پشتوانه باید باشد؟ ☑️اما درباره شفافیت آراء مجلس، همه زیرساخت ها و بسترها فراهم است و همه کشور هم همین یک مجلس را دارد.... 📢 لطفا رسانه ما باشید 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
🔵 علامه مصباح یزدی: 🔹امام فرمودند: « » یعنی رئیس حکومت ارثی تعیین نمی‌شود؛ باید انتخاب کنند؛ اما بر چه اساسی؟ براساس اسلام. 🔸پس اگر فقط «جمهوری» می‌گفتند؛ نشان نمی‌داد محتوای حکومت چیست. حتی اگر می‌گفتند: «جمهوری دموکراتیک» باز محتوای این حکومت معلوم نمی‌شد. 🔹تنها چیزی که می‌توانست ایده امام و کسانی که همراه امام مبارزه کرده بودند و را به پیروزی رسانده بودند را روشن سازد؛ جمهوری اسلامی بود. 📢 لطفا رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
❗️تفاوت مخرج مشترک نداشتن با صورت مشترک داشتن❗️ ✍️🔰🔰🔰 ✅ در دیدار اخیر با دانشجویان، معیار بسیار مهمّی در نوع انقلابی بیان فرمودند با عنوان نداشتن مطالبات با ! ⚠️ امّا در فهم این معیار، برای برخی کج فهمی صورت گرفته و دچار ابهام شده‌اند و متأسفانه در برخی موارد بعضی افراد دست به تأویل و تفسیر نادرست این سخن دقیق برده‌اند، تا بلکه بتوانند مطلوب خودشان را از این کلام برداشت کنند. خصوصا اینکه در این چند روز، انتقادات مختلفی بر علمکرد در ماجرای حذف از سوی جناح‌های مختلف صورت گرفته است. ⛔️ در جناح انقلابی انتقادات از جانب برخی، حسابی تند و تیز و از طرف گروهی دیگر خیلی محتاطانه بیان شده است؛ یک گروه به دیگری تذکر می‌دهد که سخنت با کلام دشمن پیدا کرده و دیگری هم به وی می‌گوید مخرج مشترک نداشتن به معنای نیست و باید حرف را واضح و شفّاف زد و چون دولت انقلابی است، نباید عملکرد را توجیه کرد و به اصطلاح کرد!!! 👈🏻 بنابراین لازم است تا صحیحی از این مطالبه‌گری صورت گیرد تا دچار انحراف و تفسیر و تأویل در معنای آن نشویم. ⌨️ نداشتن یعنی چه؟! در وقتی دو یا چند کسری که مخرج مشترک ندارند را بخواهیم جمع کنیم، نیازمند گرفتن مخرج مشترک هستیم. مثلا برای جمع ¾+⅔ لازم است تا میان عدد چهار و سه مخرج مشترک گرفته شود تا بتوان این دو کسر را جمع نمود که در این مثال، مخرج مشترک عدد 12 است؛ ➕بنابراین بدون مخرج مشترک گرفتن، امکان جمع این دو عدد وجود ندارد. 🔹قبل از بیان نکته‌ی مثال بالا، دانستن دو مطلب لازم است: اینکه اولا لازم است و اساسا یکی از بازوهای اصلاح امور مختلف، نقد و مطالبه‌گری است خصوصا در نظام سیاسی اسلام چنین مسئله‌ای جزئی از به شمار می‌آید؛ و ثانیا نقد، دولت انقلابی و غیر انقلابی ندارد و صرف اینکه یک عنوان در اینجا وجود دارد نباید مانع از بیان مشکلات باشد چرا که برای ما با موضع‌اش شناخته می‌شود نه با جناح‌ها و طیف‌های سیاسی! (علیه‌السلام): حقّ به شخصيت‌ها شناخته نمى‌شود؛ خودِ حقّ را بشناس تا پيروان آن را بشناسى . 💎 نکته طلایی دقیقا همین جاست! نکته‌ای که فرمودند مبنی بر اینکه مطالبه، مخرج مشترک با سخن دشمن نداشته باشد یک معنای بسیار دقیق و ظریف دارد! دشمن می‌گوید فلان مشکل در دولت وجود دارد، فلان ایراد و اختلال در آن نهاد وجود دارد و .... امّا علت و پایه همه این‌ها را بر این می‌گذارد که این نظام نمی‌تواند، دیگر کارها اصلاح شدنی نیست، دیگر امیدی وجود ندارد، این‌ها هم کاری از دست‌شان بر نمی‌آید، همه مسئولین خائن و دزد هستند، ایران تبدیل به ویرانه شده و هزاران نتیجه دیگر از این همین قبیل. 🔺 دقت کنید که آن نقد و اختلال که دشمن می‌گوید، صورت است و چه بسا یک فرد انقلابی و متدیّن هم چنین نقدی داشته باشد و این هیچ ایرادی ندارد، ولی نکته آنجاست که اگر فرد انقلابی هم، مبنا و مخرج حرف خود را بر و عدم کارآمدی و عدم توانمندی در حل مشکلات و خیانت تمام مسئولین بگذارد، اینجاست که سخن‌اش با دشمن مخرج مشترک پیدا می‌کند و سخن او با دشمن قابل جمع می‌شود و اینجا دیگر فرقی میان دشمن و انقلابی نمی‌ماند!!! 💡 بنابراین اشتراک در صورت کسر هیچ ایرادی ندارد، یعنی بیان ایرادات و اختلالات و مشکلات، اتفاقا لازم است و رهبری و هر مسئول شایسته‌ای، اصلا چنین کاری را از ما می‌خواهند و مانعی ندارد همان حرف را دشمن هم بزند؛ مثل اینکه حذف ارز ترجیحی فلان تبعات را دارد و در نحوه اجرای آن فلان نواقص وجود دارد؛ امّا مبنا و مخرج سخن انقلابی آن است که این مشکلات و مسائل را می‌توان حل کرد و مامی‌توانیم و آینده روشن است و باید کمر همّت ببندیم تا مشکلات را حل کنیم و مسئولین پاکدست را یاری کنیم! 🔦 این همان ظرافت معنایی است که در کلام حکیم انقلاب وجود دارد! پس باید نقدها را مطرح کرد اما با مخرج امیدواری و تفکر و اینکه هیچ بن بستی وجود ندارد. 📣 یادمان نرود این روزها، عرصه بیش از هر وقت دیگری نیازمند فرمانده و رزمنده است! 📢 لطفا رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
✅ برای جهاد تبیین باید چه کرد؟ ⏳زمان مطالعه: ۳ دقیقه 1⃣ مخاطب جهاد تبیین چه کسانی هستند؟ گذشت دوران انحصار رسانه های مرجع. هرچند هنوز هم صداو سیما و خبرگزاری ها نقش محوری دارند اما در این جهاد همه باید فعال شوند. نبرد جبهه ای است و جبهه متشکل از فرد فرد. نباید تکلیف شخصی را به جای دیگر حواله داد. فرمود هرکس به اندازه خود اطرافش را روشن کند. 2⃣ گام اول چیست؟  گام اول فهم است. اهریمن بیرونی و درونی را همراه با نقشه اش بیابیم. هرجریانی که ۲ کار می کند شیطان است. آنکه راه طی شده ۴۰ ساله را سیاه و آینده را ناامیدانه تحلیل می کند است. چه داخلی و چه خارجی؛ چه عالمانه  و چه جاهلانه. 3⃣ با خطاهاباید چه کرد؟ خطاها و نقدها را باید فریاد کرد و تذکر داد اما جای فرع و اصل را نباید جابجا کرد. اصل اصیل جنگ حق و باطل است. دشمنی امپراطوری امپریالیسم در مقابل پرچم عدالت خواهی جهانی در . خطا را ببینیم اما جنگ اصلی را فراموش نکنیم. 4⃣ نقشه عملیاتی دشمن چیست؟ تغییر نگرش. مردم ایران رشد کردند و دشمنی ها نیز عمیق تر شده است. دشمن از تغییر ارزش و گرایش به تغییر نگرش رسیده است. تغییر نگرش یعنی تغییر واقعیت ها. کاریکاتور کردن واقع و بزرگنمایی و تعمیم دادن و جابجا کردن اصل و فرع و تحریف واقعیت و قلب حقیقت ... خلاصه اینکه جنگ، جنگ روایت است. نگرش ها تغییر کند، ارزش نیز تغییر می کند و از عزت نفس ملی به خودتحقیری ها می رسیم. 5⃣ هدف نهایی چیست؟ روشنگری. روایتِ حقیقت. باید ابرها کنار روند تا خورشید تابان شود. من و شما باشیم یا نباشیم، خورشید نمایان خواهد شد؛ اما تاخیرها هزینه زاست. قربانی از روح و ذهن مردم می دهیم. ❓ و اما به چه طریق؟ 🔹حق خواهی: قبل از هرکار نیازمند یک عزم درونی هستیم. قبل از قدم گذاشتن در خیز حق طلبی برداریم. هوشیار در فضای مجازی ظاهر شویم و اوقات فراغت به سرگرمی سپری نکنیم. 🔸 حق طلبی: آنجا نیست که بیشتر لایک بگیرد و دست به دست شود. حق را باید با محاسبه و استدلال و از مرجع معتبر گرفت. وقت بگذاریم برای فهم حقیقت. حق را بپذیریم ولو تلخ باشد. 🔹حق گوئی: هرجا متن حقی دیدیم برای توزیع آن تلاش کنیم. خود را مقید کنیم به توزیع حق. اگر توان نوشتن داریم حتا در حد یک متن کوتاه دریغ نکنیم. هر کس شبهه داشت نسبت به او احساس مسوولیت کنیم؛ ولو یک نفر در یک گروه فامیلی. 🔸ناحق گریزی: هرجا ناحق دیدیم اعلام تنفرو برائت کنیم. هزینه دهیم. از فحش و ناسزا نهراسیم. مارپیچ سکوت را بشکنیم؛ ولو در حد یک کامنت. خیلی ها مثل ما هستند و منتظر خط شکن اند. حداقل اینکه اجازه ندهیم احساس اقلیت کنند. 🔹 حق آرائی: حق را به زبان ساده بگوئیم. قول محکم و مستدل و اما با توجه به احساسات و عواطف مخاطب. حق را باید به تناسب مخاطب گفت. ابلاغ پیام به قلب مخاطب مهم است نه ایصال و رساندن به دستش. با مخاطب مدارا کنیم. 🔹 حق نمایی: حق نما یعنی نمایش حق، یعنی جلوه دادن حق. نیکی ها و فضائل پیرامون خود را ببینیم و سر دست بگیرم. هرکس در پیرامون خود هر خیر و فضلی از هر کس دید بیان کند. از همسایه و دوست و آشنا و مسؤولین. چه کار خوب و چه آدم خوب. اولا تمرین کنیم خوبی ها را ببینیم و بعد از آن فریاد کنیم. توزیع خوبی ها چشم دشمن را کور می کند. 🔺 دشمن تلاش می کند نه فقط از حاکمیت، بلکه از مردم نیز تصویر سیاه نشان دهد. تصویر سیاه، سیاهی ساز است. این تصویر مخدوش و موهوم را بشکنیم. ✏️ نویسنده: محسن مهدیان 📢 لطفا رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
🔘 فقه مردم سالار (قسمت اول) 🔘 📃 مقاله ای از حجةالاسلام علی مهدیان ، پژوهشگر و استاد مدارس حوزه علمیه قم 🔶 حضرت امام (ره) در پیامی که در 12 فروردین 58، روز اعلام جمهوری اسلامی صادر نمودند، نکاتی را متذکر شدند که بیان آن‌ها از یک فقیه ، می‌توانست سرنخ‌های بسیاری را برای حوزویان به ارمغان آورد. امام (ره) پیام خود را با این آیه آغاز می‌کنند: «وَ نُریدْ انْ نَمُنَّ عَلَی الَّذینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْارْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ ائِمَّةً وَ نَجْعَلُهُمُ الْوارِثینَ».این آیه برای فهم جمهوری اسلامی، آیه ای کلیدی خواهد بود. امام راحل در این پیام تاریخی می‌فرمایند: « صبحگاه 12 فروردین- که روز نخستین است- از بزرگترین اعیاد مذهبی و ملی ماست... سلطه شیطانی برای همیشه رخت بربست و که حکومت خداست به جای آن نشست». 🔶 توصیف جمهوری اسلامی به و همین طور در زمین؛ بسیار قابل تأمل است. اساساً روش امام (ره) به عنوان یک فقیه عالی رتبه در به رأی گذاشتن حکومت الله نیز مسأله ای نیست که بتوان از کنار آن به آسانی عبور کرد. او می‌گوید: «سرنوشت ما در این تحقق پیدا می‌کند؛ یا اسلام انشاءاللَّه و یا- خدای نخواسته- غیر اسلام... «آری» اسلام است و «نه» خلاف اسلام... شما می‌توانید هر فرمی را که می‌خواهید در «نه» بگنجانید. لازم نیست که همان «نه» باشد؛ شما دارید و می‌توانید که در آن ورقه بنویسید «جمهوری دمکراتیک»، بنویسید «رژیم سلطنتی» هر چه خواستید بنویسید مختار هستید». 🔶 این چه نگاهیست که اجازه می‌دهد مردم دین را به رفراندوم بگذارند؟! در عین حال حفظ جمهوری اسلامی را بر همه انسان‌ها واجب بداند: «این تکلیف برای همه دنیاست. حفظ دینِ حق، یک حکمی است برای همه دنیا و در رأس واجبات برای همه دنیا واقع شده ... آن مسلمی که در آفریقاست، حفظ برایش واجب است». 🔶 حضرت امام (ره)، راه صدور انقلاب اسلامی را -که یک تحول معنوی، الهی و توحیدی است- رأی مردم می‌داند: «باید اساس را مردم و فکر مردم قرار داد و باید به فکر مردم بود، نه دولتها، زیرا مردم و توده‌ها با حق موافقند...اگر بخواهیم انقلاب را صادر کنیم، باید کاری کنیم که مردم خودشان حکومت را به دست گیرند تا مردم- به اصطلاح- طبقه سه روی کار بیایند». این‌ها همه سؤال برانگیز است که در کنار آن اندیشه‌ی تند و غلیظ عرفانی که غیر از را نمی‌پذیرد و را برای فقیه جامع الشرائط قائل است، چطور حاضر می‌شود مردم‌سالاری را به عنوان یک بعد جدیِ اندیشه‌ی سیاسی خود مورد تأکید قرار دهد؟! 🔶 عموماً طرح حکومتِ امام (ره) با زاویه نگاه فقهی از دریچه مسئله‌ی ولایت مطلقه فقیه مورد توجه واقع شده، اما سؤال این است که اساساً سالار بودن مردم چگونه از بستر فقه اسلامی سر برآورده است؟ مکتب فقهی حضرت امام (ره) را عناصر کلیدی سامان داده‌اند که در کنار یکدیگر بطور هماهنگ نشسته‌اند. یک رکن قطعی این مکتب مسئله‌ی است و رکن دیگر آن بحث و همین طور مسائلی از قبیل طرح مراتب حکم بر اساس دو لایه انشاء و فعلیّت، با تعریف ویژه ایشان و همین طور طرح بحث تجدّد موضوعات و مسئله‌ی تعلق حکم به طبایع است که در کنار یکدیگر یک طرح ویژه را سامان می‌دهند. 🔶 در این میان پرسش از این نکته که سالار بودن مردم چگونه از تراث فقهی، توسط حضرت امام (ره) به چشم آمد، قطعاً مسأله ای کلیدی خواهد بود خصوصاً که طرح مردم‌سالاری دینی بر این اساس است که شکل گرفته است. این پرسش وقتی مسئله‌ی جدی‌تری خواهد بود که نسبت آن را با که در نگاه توحیدی مخصوص خداوند است و همین طور حق حاکمیت ولی‌فقیه، مشخص کنیم. 📢 لطفا رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
🍊 برخورد امام با خرید !!! 🔶 زهرا مصطفوی، فرزند ره تعریف می‌کند: روزي در نوفل لوشاتو به دليل دو كيلو پرتقال خريدم و چون هوا خنك بود، فكر كردم تا سه چهار روز پرتقال خواهيم داشت. 🔸 امام با ديدن پرتقال ها فرمود: اين همه ميوه براي چيست! اين كار خود را توجيه كنيد. عرض كردم پرتقال ارزان بود، برای چند روز اين قدر خريدم. 🔷 فرمود: دو گناه مرتكب شده ايد، يك گناه براي اينكه ما نياز به اين همه پرتقال نداشتيم و ديگر اينكه شايد امروز در نوفل لوشاتو كسانی باشند كه تا به حال، به دليل گران بودن پرتقال نتوانسته‌اند آن را تهيه كنند و شايد با ارزان شدن آن می‌توانستند بخرند، درحالی كه شما اين مقدار ميوه را براي چند روز خريده‌ايد، ببريد مقداری از آن را پس بدهيد. 🔹 گفتم: آخر اينجا حساب ها با كامپيوتر صورت می‌گيرد و برگرداندن آن مشكل است. فرمودند: بايد راهی برايش يافت. پس پرتقال‌ها را پوست بگيريد و آنها را پرپر كرده نگاه داريد، شب هنگام كه مردم براي نماز می آيند، آن را به چادر بياوريد و بينشان توزيع كنيد تا همه بخورند؛ شايد از اين رهگذر خداوند از سر تقصير شما بگذرد. 📚 منبع: کتاب سنگ محک اثر سیدمحمدحسین به نقل از کتاب پابه‌پای آفتاب ص 312 📢 لطفا رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
هدایت شده از نشریه خط
‼️«آقا من اعلام خطر می‌کنم! والله گناهکار است کسی که داد نزند؛ والله مرتکب کبیره است کسی که فریاد نکند ...» 🔻فضا فتنه‌گون است و بسیاری از مسئولین، نیروها و مردمِ غیور، حقیقت ماجرا را -یعنی بَدتر از کاپیتولاسیون بودن وضعیت‌مان در خاک مجازی- نمی‌دانند و اسیر حواشی و مباحث انحرافی شده‌اند؛ که البته اگر آگاه و بیدار شوند مطمئنا سکوت یا همراهی با این وضعیت نخواهند کرد؛ اما اگر بیداری و بینایی رخ دهد. 🔻گرچه ما کاپیتولاسیون را مانند زمان طاغوت، رسمی و مصوب و قانونی نکرده‌ایم اما در میدان عمل، از جانب اشغالگرانِ خاک مجازی‌مان سلطه و وضعیتی به مراتب بدتر از کاپیتولاسیون علیه ما اعمال می‌شود. لذا با توجه به این رفتار و سلطهٔ بدتر از کاپیتولاسیون از طرف دشمنان اشغالگر، در کنار خواب و غفلت عمومی اقشار مختلف، وظیفهٔ تاریخی و ذاتی طلبه و دانشجو و هر عنصر مؤمن، بیش از پیش و صدچندان می‌شود که ابتدا خود آگاه و بصیر باشد و آگاهی‌بخشی و بصیرت‌افزایی کند ... خروش امام را مرور کنیم و حساسیت و سطح اهمیت موضوع را دریابیم: والله گناهکار است کسی که داد نزند؛ والله مرتکب کبیره است کسی که فریاد نکند ... 📢 لطفا رسانه ما باشید 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
⚠️ توجه توجه 🔻🔻 ✅ تیم تحریریه ی رادیو روایت میخواد یه عضو به تیم رسانه ای خودش اضافه کنه. از شما دوست عزیز که به فعالیت های رسانه ای علاقه دارید، دعوت میکنیم که بیاید پیش ما و با هم به انقلاب خدمت کنیم. شرایطی که شما باید داشته باشید و ایشالا دارید : 1️⃣حضور حداقل سه ساعت در خانه طلاب جوان 2️⃣ ساکن قم 3️⃣ علاقه مند به فعالیت در حوزه ی رسانه (کلیپ های صوتی و پادکست و رادیو ) زمینه های همکاری : 1️⃣ تدوین کلیپ های صوتی و پادکست 2️⃣ تولید مناظره ها و میزگرد های علمی، اندیشه ای صوتی 3️⃣ کارگردانی و مصاحبه از میهمانان رادیو روایت 4️⃣ توانایی در نشر حداکثری تولیدات صوتی در فضای مجازی افق و نگاهی که در آینده به تولیدات صوتی و پادکست خودمون داریم : 1️⃣ تولید و ترویج مفاهیم مکتب امام 2️⃣ روایت داشته های انقلاب اسلامی از زاویه نگاه مکتب امام 3️⃣ برنامه های معرفی کتاب های اندیشه ای 4️⃣ تحلیل اتفاقات و رخدادهای اجتماعی از منظر مکتب امام مزایا : 1️⃣ به صورت ماهانه حق الزحمه تلاشهاتون رو تقدیم میکنیم. 2️⃣ اگه با هم همکار بشیم، میتونید خانه طلاب جوان رو به عنوان مرکز هدایت علمی تربیتی خودتون در سایت نجاح ثبت کنید. ✅ اگه دوست داشتید با هم همکار بشیم به آیدی زیر پیام بدید : @mraghazade ✅ از اینجا هم میتونید مارو تو فضای مجازی پیدا کنید : https://zil.ink/radiorevayat
💢 زنبور و مار 💢 ✍حجت الاسلام شبان🔰🔰 💠 قصه معروف زنبور و مار را شنیده اید، مار گفت:«انسان ها از ترس ظاهر خوفناک من می میرند نه به خاطر نیش زدنم» اما زنبور قبول نکرد،قرار شد هر دو چوپانی را نیش بزنند و دیگری ظاهر شود، اول مار نیش زد و زنبور بالای سر چوپان پرواز کرد، چوپان که از خواب پرید،زنبور را دید، گفت «ای زنبورلعنتی»؛ کمی جای نیش را فشار داد و خوابید و خوب شد، روز بعد زنبور نیش زد و مار کنار چوپان ظاهر شد، چوپان وقتی از خواب پرید و مار را دید، گفت «ای وای!مار نیشم زده» و فرار کرد و از ترس مُرد. 🔹در فضای مجازی امروز همین قاعده ساده حکمرانی می کند، تقریری از مسائل داده می شود که ذهن مخاطب را با واقعیت درگیر نمی کند بلکه ذهن مخاطب را با هدف و القائی که منتشر کننده پیام دارد، مأنوس می کند، مثلاً یک اشتباه کوچک را آن چنان تقریر می کنند که اوج یأس ناامیدی را به مخاطب القا کند و از طرفی فجایع بزرگ را به گونه ای کوچک و سخیف، بازتاب می دهند که مخاطب احساس می کند مشکلی جزئی بوده یا فراتر می رود و می گوید اصلاً اتفاقی رخ نداده است. لطفا رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64