🏴 «السلام علیک مرمل بالدماء»
🌹 شهید آوینی:
🔅 مگر نه آنکه از پسر آدم، عهدی ازلی ستاندهاند که "حسین" را از سرِ خویش بيشتر دوست داشته باشد...
تخریبچی شهید «نادر گنجی»
متولد ١٣۴۵ | دانشجوی سال دوم رشتهی روانشناسی | دانشگاه اصفهان
محل شهادت: منطقهی عملیاتی فاو
تاریخ شهادت: ١٣۶۵/٠١/٢٩
#محرم
#کربلا
#شهادت
#شهید_نادر_گنجی
#آوينی
@nasime_hayaat
🔸آنسوی رود
دیدم که شهر من/ تنها
در خاطرات گنگ و صامت من
زنده است و من صدای قدمهایم را
دیگر نمیشنوم
اما صدای بال ملائک
در گوشم است
دیدم که شهر من
آنسوی رود فروریخت
دیدم که خانهام را،
شهرم را
از دست میدهم
اما... اما دلم... از اشتیاق پرواز
پر میشود
از اشتیاق رجعت
دیدم که من از اویم
دیدم که من به اویم
دیدم که من حقیقت را میدانم
#دفاع_مقدس
#کتاب_حقیقت
#شهید_آوینی
@nasime_hayat
🌷 شهید سید مرتضی آوینی:
🔅 شاعر از محارم راز است؛ گوش در ملکوت دارد و دهان در عالم مُلک و آنچه را که از ملکوت میشنود باز میگوید.
🔅 شاعران یا همنشین شاهدان تنگدهان و باریکمیان ملکوتند و رازدار قدسیان، یا همدم شیاطینند در فراموشخانههای عوالم وهم.
🔅 شاعران همه «لسانالغیب» هستند و اگر خواجه را بدین لقب اختصاص دادهاند نه از آن است که دیگر شعرا لسانالغیب نیستند، بل از آن است که این صفت در او به تمامیت و کمال رسیده است.
📝 مقالهی «راز و رمز»
#حافظ #شعر #شاعر
#لسان_الغیب #آوینی
🌱 @nasime_hayat
4_5877252338976032645.pdf
429.3K
🌹 شهید آوینی
📝 مقالهی «انفجار اطلاعات»
#انفجار_اطلاعات
#غرب
#تمدن
#امام
#آوينی
@nasime_hayat
🌹 شهید آوینی:
🏴 در سنهی چهل و نهم هجرت، هنگام شهادت امام حسن مجتبی (ع)، دیگر رؤیای صادقهی پیامبرِ صدق (ص) بهتمامی تعبیر یافته بود و منبر رسولِ خدا (ص)، یعنی كرسی خلافت انسان كامل، اریكهای بود كه بوزینگان بر آن بالا و پایین میرفتند. روز بعثت به شامِ هزار ماههی سلطنت بنیامیه پایان میگرفت و غشوهی تاریك شب، پهنهای بود تا نور اختران امامت را ظاهر كند و این است رسم جهان؛ روز به شب میرسد و شب به روز.
آه از سرخی شفقی كه روز را به شب میرساند!
بخوان قُل اَعُوذُ بِرَبِّ الفَلَق، كه این سرخی از خون فرزند رسولِ خدا (ص)، حسین بن علی (ع) رنگ گرفته است و امام حسن مجتبی (ع) نیز با زهری به شهادت رسید كه از انبان دغلبازی معاویه بن ابیسفیان بیرون آمده بود، اگرچه با دست «جَعده» دختر «اشعث بن قیس».
آه از شفقی كه روز را به شب میرساند و آه از دهر آنگاه كه بر مُراد سِفلگان میچرخد!
📚 کتاب «فتح خون»
#رسول_الله (ص)
#امام_حسن (ع)
#فتح_خون
#آوينی
@nasime_hayat
📚 معرفی کتاب
عنوان: «توسعه و مبانی تمدن غرب»
«توسعه و مبانی تمدن غرب» طی سالهای ۱۳۶۴ تا ۱۳۶۶ به صورت سلسله مقالاتی با عنوان کلی تحقیقی مکتبی در باب توسعه و مبانی تمدن غرب در ماهنامهی جهاد به چاپ رسید.
مقدمهی کتاب در جواب اینکه چرا ما باید توسعه پیدا کنیم، برخی جوابهای رایج را مطرح و نقد میکند.
فصل اوّل با عنوان «در معنای توسعه»، به نسبت توسعه با اندیشهی ترقی (progress) و تکامل و رشد، به معنای قرآنی آنها و فقر و عدالت اجتماعی میپردازد.
فصل دوم با عنوان «توسعهیافتگی، اوتوپیای قرن حاضر»، آرمان توسعهیافتگی را علّت غایی حرکتهای فردی و اجتماعی بشر جدید معرفی میکند.
«بهشت زمینی» عنوان فصل سوم است که با نگاهی به اقوال نویسندگان غربی، توسعهیافتگی را اوتوپیای بشر امروز میداند و به بررسی آن میپردازد.
«میمون برهنه» عنوان فصل چهارم است که نویسنده نگاهی به کتاب «میمون برهنه» نوشتهی دزموند موریس میاندازد و در پایان به بعضی از نتایج اصالت لذتطلبی، مثل ازهم پاشیدگی خانواده در غرب اشاره میکند.
فصل پنجم با عنوان «توسعه برای تمتع» سؤال از علت ازهم پاشیدگی خانوادهها در ممالک توسعهیافته و اصطلاحاً پیشرفته میکند و به تبیین نسبت آن با توسعهیافتگی میپردازد. در این مسیر نگاه جوامع غربی به لفظ توسعه و پیشرفت در گشودن گره بحث مؤثر میافتد.
فصل ششم با عنوان «تمدن اسراف و تبذیر»، شواهدی از اسراف و تبذیر در تمدن جدید مثل میزان مصرف انرژی و مواد معدنی را از قول روشنفکران غربی مطرح میکند.
«عمق فاجعه» به عنوان فصل هفتم به تبعات فاجعهآمیز اسراف در بهرهبرداری از ذخایر انرژی میپردازد.
«دیکتاتوری اقتصاد»، فصل هشتم کتاب است که حضور بلامنازع اقتصاد در زندگی بشر امروز را مهمترین علت تندادن انسان به تخریب طبیعت و آلودگی رادیواکتیو دانسته است.
فصل نهم با عنوان «نظام سیارهای اقتصاد» به نحوهی حاکمیت شیطانی دیکتاتورهای اقتصادی در قالب شرکتهای چندملیتی پرداخته است.
«از دیکتاتوری پول تا اقتصاد صلواتی» عنوان فصل دهم است. در این فصل پس از بررسی ماهیت پول و اصالت غیرواقعی آن در دیکتاتوری اقتصاد، تنها راه نجات، اقتصاد صلواتی معرفی میشود.
فصل یازدهم با عنوان «و ما ادریک ما البانک؟» حاکمیت با دیکتاتوری پول بر جهان از طریق نظام پیوستهی بانکداری را بررسی میکند.
فصل دوازدهم با عنوان «سودپرستی، بنیان اقتصاد آزاد» به ریشهی وابستگی انسان به دنیا و تن دادن او به دیکتاتوری اقتصاد، یعنی حب نفس یا خودپرستی پرداخته است و در پایان نسبت میان اقتصاد و اخلاق را نیز بررسی کرده است.
دو فصل سیزدهم و چهاردهم با عناوین «نظام آموزشی و آرمان توسعهیافتگی» و «نظام آموزشی غربی، محصول جدایی علم از دین»، نقش نظام آموزشی علوم جدید را در ایجاد تمدن فعلی بشر بررسی کرده و ابتنای آن بر تصرف هرچه بیشتر در طبیعت را مورد مداقه قرار داده است.
فصل پانزدهم با عنوان «انسان از نسل میمون، خرافه ای جاهلانه»، به تعارض آموزش علوم جدید با برخی باورهای دینی پرداخته است و ازجمله به نقد باورهای علمی جدید در مورد پیدایش انسان بر کرهی زمین و فرضیهی جهش (Mutation) پرداخته است. باتوجه به همین تعارضات لزوم بازنگری در نظام آموزش کنونی جامعهی انقلابی ایران مورد تأکید قرار گرفته است.
فصل شانزدهم با عنوان «تأملی بیشتر در خلقت انسان نخستین» به نقد داروینیسم و ابطال آن با استناد به «تفسیر المیزان» پرداخته است.
عنوان فصل هفدهم «نوح نبی (ع) و تاریخ تمدن» است که مندرجات کتب تاریخ رسمی را که براساس اعتقادات غیرواقعی مورخان عصر جدید نگارش یافته را به عرصهی نقد کشیده است.
آخرین فصل کتاب با عنوان «ترقی یا تکامل؟» به طرح این سؤالات میپردازد: «چرا رنسانس و در پی آن انقلاب صنعتی در غرب پیش آمد؟ لوازم تاریخی یک چنین تحولی چه بود و چگونه همهی این لوازم به یکباره در غرب جمع آمد و مؤدّی به تولد و رشد و اشاعهی جهانشمول به این تمدن شد؟
منبع: hawzah.net
#کتاب #توسعه
#غرب #تمدن
#انقلاب #آوینی
🌱 | @nasime_hayat