eitaa logo
نسل صالح
43 دنبال‌کننده
107 عکس
116 ویدیو
7 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
نشر حد اکثری نمایشگاهِ بزرگِ «راهیان اربعین» پذیرای عموم مردم شیراز می باشد . زمان : ۱۳ الی ۲۴ شهریور ۱۴۰۲ ساعت : ۱۸ الی ۲۳ مکان : بلوار مدرس پشت ایستگاه مترو رازی همراه با برنامه های متنوع هنری : *نمایش بزرگ تعزیه (بر فراز هستی ) *نمایشگاه تصویر سازی از تاریخ صدر اسلام تا دفاع مقدس *نمایش فروش محصولات فرهنگی ، حجاب و عفاف *روایت راویان دفاع مقدس *مشاوره ، کافه کتاب ، پذیرایی و ..‌ ─━━━⊱🌺🌸️⊰━━━━─
Nadim Sarvar - Padeshah Hossein (128).mp3
12.02M
شاه حسین، پادشاه حسین دین است حسین، دین پناه است حسین ندیم سرور، مداح پاکستانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 ایرانیان، شیعیان، در سراسر دنیا دارند قدمهای آخر را برمی دارند....
متن نوحه بابا جون دردت به جونم نوحه دوزبانه اردو فارسی به مناسبت شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها مداح پاکستانی سید فرحان علی وارث با ترجمه فارسی بخش اردو بابا، من تنها در دشت بلا خیمه ها سوختن پیراهنم سوختن بعدش یه یاغی اومد طرف من لرزیدم قلبم شروع به تپش کرد بابا بابا، او گوشواره های من را از گوشم گرفت از گوشم در خون غرق شده بودم او مرا رو ی صورتم سیلی زد من نتونستم خودم را نگه دارم و به زمین افتادم سپس من با فریاد عموعباس را صدا کردم شمر مرا می زند هیچ کس به کمک من نیومد بابا من گریه می کردم بابا، باباجان من چه بگویم چیزی را نباید بگویم سفر غم انگیز شام و زار و اذیت در زندان های غم و اندوه خود را هم بگویید بگذارید از غم و اندوه خود نیز بگویم غم و اندوه خود را هم بگویید وقتی بابا جان شمر من را سیلی زد به صورتم گوشواره های خیس شده را رد خون من بکشید بابا نگاه کن گونه هام نیلی شدن آیا هیچ انسان رو یتیمان اینگونه ظلم می کند وقتی شمر را می بینم از ترس می لرزم پشت برادرم سجاد پنهان می شوم بابا، غم و اندوه خود را هم بگویید بگذارید در غم و اندوه خود نیز بگویم ز شراره غم بسوزم به تمامی وجود دوباره برات بخونم یکی بود یکی نبود بابا جون دردت به جونم باباجون خوش اومدی به منزل فقیرانه بیا بنشین بشنو درد دل یتیمانه باباجون خوش اومدی قربون خاک قدمت به خدا دلم خونِ رفتی سفر ندیدمت وقتی رفتی دشمنا آتیش زدن به خیمه ها برا خاطر چه میزدن کتک به بچه ها باباجون دردت به جونم غم و اندوه خود را هم بگویید بگذارید در غم و اندوه خود نیز بگویم بابا جان، بازوهام گره خورده گلویم گره خورده است من هرمرحله از راه را خفه می کردم باباجان، من آن سفر را با پای پیاده آمدم وقتی صدمه می خوردم فریاد می زدم بابا بابا اگر غش میکردم روی زمین نمی افتادم طناب این گونه به دور گردن گره خورده بود بابا، غم و اندوه خود را هم بگویید بگذارید در غم و اندوه خود نیز بگویم باباجون دردت به جونم بابا جون بین همه عمه مونو خیلی زدن باباجون منو ببین به صورتم سیلی زدن هرکسی صورتم رو دیده میگه چون صورت آخه مادر تو چطور شده باباجون دردت به جونم غم و اندوه خود را هم بگویید بگذارید در غم و اندوه خود نیز بگویم باباجان شما قادر به دیدن یا شنیدن نخواهید بود جای انگشتر ظالم روی صورتم باباجان الآن منو نمی شناسی حالت در موهایم و خون از گوش هایم الآن هم هست جاری صبر در هرغم و اندوه اما چگونه به من گوش می کنی بشنو از من که چگونه صد مایل را طی کردم بابا، غم و اندوه خود را هم بگویید بگذارید در غم و اندوه خود نیز بگویم باباجون دردت به جونم باباجون داداش علی را به کجا بردی بابا بچه ها میگن اونو پیش خدا بردی اونو باباجون به من بگو برسر تو چی اومده داداش علی اکبر برای چی نیومده من نمی فهمم بابا بعضیا باهم چی میگن همه بهم میگن یتیم بابا یتیم به کی میگن؟ مگر هرکس باباش رفته سفر یتیم میشه یا یتیم اون که تو خرابه فقیر میشه بابا، باباجون دردت به جونم غم و اندوه خود را هم بگویید بگذارید در غم و اندوه خود نیز بگویم باباجان درمورد زخم های من خبر نداری حالا مردم من را یتیم می نامند بابا جان تا به امروز این موضوع را نفهمیدم پدر یتیم یا پدر اسیر است مردم به من می گویند دعا کن حالا دیگر هیچ کس یتیمی نداشته باشد مثل شما بابا، غم و اندوه خود را هم بگویید بگذارید در غم و اندوه خود نیز بگویم باباجون دردت به جونم اینجا با زخم زبون آتش با دل ها میزنن اینجا رسمشون بده بچه یتیمو میزنن ز شراره غم بسوزم به تمامی وجود دوباره باید بخونم یکی بود یکی نبود باباجون دردت به جونم غم و اندوه خود را هم بگویید بگذارید در غم و اندوه خود نیز بگویم باباجان، وقتی سرت را در زندان پیدا نتوانتستم جلوی خودم را بگیرم کنترل را ازدست دادم باباجان ازبین رفته حالا زخم هایم بهبود یافته است شما آمدین و آرامش ابد پیدا کردم تازه همینجا تموم شد گریه مظهر و فرحان مرا با خود ببر سکینه گفت بابا بابا، غم و اندوه خود را هم بگویید بگذارید در غم و اندوه خود نیز بگویم
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب: امروز یک تحول بزرگی در دنیا یا دارد آغاز میشود یا آغاز شده است. امروز روزی است که ملتهای منطقه نباید دچار غفلتی بشوند که در دوران استعمار شدند، یا بعد از جنگ اول جهانی شدند. این تحول چیست؟ خطوط اصلی‌اش چند چیز است. در درجه‌ی اول ضعیف شدن قدرتهای استکباری دنیا. قدرت استکباری آمریکا ضعیف شده است و دارد ضعیفتر میشود. یکی دیگر از خطوط اصلی این تحول، برآمدن قدرتهای جدید منطقه‌ای و جهانی است. قدرتهای جدیدی دارند به وجود می‌آیند، یا قدرتهای منطقه‌ای‌اند یا قدرتهای جهانی‌اند. ۱۴۰۲/۶/۲۰ 🌷 💻 Farsi.Khamenei.ir
🔰 مروری بر بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۲۰ 💠درباره تحولات بزرگ دنیا و لزوم مراقبت ملتها و مسئولین 👈وقتی در دنیا تحوّلات بزرگ به وجود می‌آید یا آغاز میشود، ملّتها و مسئولین کشورها موظّفند مراقبت خودشان را چند برابر کنند. ✅اگر این مراقبت انجام گرفت، سر ملّتها کلاه نخواهد رفت و ناچار نخواهند شد که به راهی ضدّ منافع خودشان حرکت کنند. ❎اگر این مراقبت انجام نگرفت و غفلت شد، ضربه‌های بلندمدّتی به ملّتها وارد خواهد شد. دو مثال: 1️⃣غفلت ملتها و مسئولین کشورها در دوران آغاز حرکت استعمار از اروپا در قرن هجدهم ⬆️نتیجه: گرفتاری به استعمارِ دو سه قرنیِ یک منطقه‌ی عظیمی از دنیا 2️⃣بلایی که انگلیس، فرانسه و ایتالیا، عمدتاً بعد از جنگ جهانی اوّل و اندکی بعد از جنگ جهانی دوّم، بر سر منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا آوردند ⬆️نتیجه: منطقه‌ی ما اقلّاً صد سال از کاروان تمدّن و کاروان پیشرفت عقب افتاد. 💢خطوط اصلی تحوّل بزرگ در دنیا چند چیز است: 1️⃣ضعیف شدن قدرتهای استکباری دنیا؛ 📌قدرت استکباری آمریکا و بعضی کشورهای اروپایی ضعیف شده است ⭕️ضعف در شاخصهایی مثل: 🔻اقتصاد 🔻مسئله‌ی امکان دخالت در دولتها 🔻توانایی تغییر دادن دولتها و کشورها 2️⃣برآمدن قدرتهای جدید منطقه‌ای و جهانی ♦️اینکه میگوییم دشمن دارد ضعیف میشود معنایش این نیست که نمیتواند مکر کند ❌مشغول نقشه‌کشی‌اند. باید غافل نشویم. 🔎معلومات اطّلاعاتی ما به ما میگوید که دولت آمریکا در آمریکا یک مجموعه‌ای را درست کرده است که اسم این مجموعه «گروه بحران» است. 🔖به این نتیجه رسیده‌اند که در ایران چند نقطه‌ی بحران‌ساز وجود دارد که باید آنها را تحریک کرد: 📌اختلافات قومی 📌تفاوتهای مذهبی 📌مسئله‌ی جنسیّت و مسئله‌ی زن ⭕️تا اینها بحران درست کند و از طریق بحران بتوانند به کشور عزیز ما ضربه وارد کنند؛ 🔺‌این برنامه‌ی آمریکا است، 👈و «شتر در خواب بیند پنبه‌دانه»! 💡حواسمان باید جمع باشد، بدانیم چه ‌کار میکنیم، بدانیم چه میگوییم؛ حرفی که میزنیم در جهت نقشه‌ی دشمن نباشد، جدول دشمن را کامل نکند. 🚨دشمن دو نقطه‌ی اساسی را هدف گرفته: یکی وحدت ملّی، یکی امنیّت ملّی. 🔘وحدت یعنی در مسائل اساسی کشور، آنجایی که پای منافع ملّت در میان است، ♦️اختلافات مذهبی، اختلافات سیاسی، اختلافات گروهی، اختلافات قومی باید به کنار گذاشته بشود. ✅آنجایی که یک جهت‌گیری مشخّصی هست، این وحدت مهم است. ❌آن کسانی که امنیّت ملّی را تهدید میکنند، دشمن ملّتند، برای دشمن کار میکنند؛ چه خودشان بفهمند، چه نفهمند. 🌟بنده به بیداری ملّت عزیزمان خیلی خوش‌بین و امیدوار هستم... 🍀پروردگارا به حقّ محمّد و آل محمّد برکات و رحمت خودت را بر ملّت ایران ... نازل بفرما. 💻 Farsi.Khamenei.ir
🌷"هجرت پیامبر" سرآغاز مدنیّت اسلامی🌷 🔰 رسانه KHAMENEI.IR 📡 به مناسبت فرارسیدن🌹"ماه ربیع‌الاول"🌹 در یادداشتی به قلم حجت‌الاسلام‌والسملمین علی ذوعلم نگاهی به فرصت‌های🌹 "ماه ربیع‌الاول"🌹 برای امت اسلامی داشته است. 💥 اوّل ربیع‌الاول سالروز هجرت پیامبر اعظم صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم به مدینه و سرآغاز شکل‌گیری جامعه اسلامی و نقطه شروع تمدن‌سازی اسلامی است. 📣 تعیین سال هجرت پیامبر به عنوان مبدأ تاریخ مسلمانان که به تاریخ هجری مشهور شده است اهمیت این حادثه را نشان می‌دهد. 🚀 هجرت پیامبر، برجسته‌ترین نقطه عطف تاریخ اسلامی و حادثه‌ای حماسی است که متأسفانه در ذهنیت عمومی امت اسلامی، مورد غفلت قرار گرفته و بدان پرداخته نشده است!...
🌷هجرت پیامبر؛ سرآغاز مدنیّت اسلامی🌷 اوّل ربیع‌الاول سالروز هجرت پیامبر اعظم صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم به مدینه و سرآغاز شکل‌گیری جامعه اسلامی و نقطه شروع تمدن‌سازی اسلامی است. تعیین سال هجرت پیامبر به عنوان مبدأ تاریخ مسلمانان که به تاریخ هجری مشهور شده است اهمیت این حادثه را نشان می‌دهد. هجرت پیامبر، برجسته‌ترین نقطه عطف تاریخ اسلامی و حادثه‌ای حماسی است که متأسفانه در ذهنیت عمومی امت اسلامی، مورد غفلت قرار گرفته و بدان پرداخته نشده است... مجاهدت‌های طاقت‌فرسا و دشوار مسلمانان در سیزده سال دوران دعوت پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم در مکّه مکرمه اکنون به بار نشسته است و با بیعتِ جمعی از مسلمانان یثرب و دعوت آنان برای حضور پیامبر در آن شهر، زمینه تأسیس «مدینةالنبی» و آغاز مدنیّت اسلامی فراهم شده است و پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم تنها و تنها با خروج شبانه و پنهانی از مکّه، و با فداکاری بی‌مانند امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام برای ماندن و خوابیدن به جای پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم، توطئه کفار را خنثی می‌کند و از یک تهدید بزرگ، فرصتی تاریخ‌ساز می‌سازد و در دوازدهم ربیع‌الاول به همراه تعدادی اندک از مسلمانان که در بین راه به پیامبر پیوسته بودند، مورد استقبال یاران خود در یثرب قرار می‌گیرد و در منطقه «قبا» منتظر می‌ماند تا علی علیه‌السلام پس از انجام سفارش‌های پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم به او بپیوندد و در این مدت، نخستین پایگاه و نهاد اجتماعی ـ عبادی مسلمانان ـ مسجد قبا ـ بنا نهاده می‌شود و سپس به مدینه وارد می‌شود و «مسجد نبوی» را پایه‌گذاری می‌کند. این رویداد تاریخی عظیم و با شکوه، حاوی نکات برجسته‌ای در سیره تمدن‌سازی پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم است که فراتر از جنبه تاریخی آن، امروز میتواند الهام‌بخش و هدایت‌گر باشد: بازخوانی این حادثه عظیم و نقش محوری آن در بسط دعوت پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم و تثبیت و تحکیم پایه‌های اسلام، روح اجتماعی و مدنیّت اسلام را به‌گونه‌ای واضح و انکارناپذیر ترسیم می‌کند که هیچ مسلمانی نمیتواند آن را نادیده بگیرد. اول ربیع‌الاول، یوم‌الله برجسته‌ای است که یوم‌الله‌های فراوانی را خلق کرد. بدون «هجرت»، انرژی عظیم نهفته در یاران پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم و ظرفیت عظیم فکری و انگیزشیِ اسلام، هرگز شکوفا نمی‌گردید و راهی به سوی نجات انسان‌ها از ظلم و ظلمت گشوده نمی‌شد. یکی از نمادهای مهم هویت مستقل و متمایز «امت اسلامی» در روزگار ما، علی‌رغم همه اختلافات و فرازونشیب‌ها و خلأهای فکری و اجتماعی و اخلاقی، نشانِ بی‌مانندِ «تاریخ هجری» است که هر چند بر مبنای محاسبه بر اساس سال قمری و سال شمسی دو شاخه شده است، ولی مبدأ واحد آن، عامل مهمی در وحدت هویتی امت اسلامی و الهام‌بخش وحدت هویتی جهان اسلام و مسلمانان جهان خواهد بود. مدنیّت اسلامی با «هجرت» و «هجرت» با «بیعت» گره خورده است. برای امتداد و بازآفرینی ظرفیت تمدن‌سازی اسلام در روزگار ما، این دو عنصر، دو عنصر اساسی است: هجرت در هر دو بُعد هجرت سیاسی و جغرافیایی و هجرت معنوی و اخلاقی، و بیعت بمعنای پیوستن عناصر بصیر و مجاهد و مخلص از هر نقطه عالم، به اسلام ناب محمدی صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم و جبهه تمدن‌سازی ـ که جز با جهاد و مقاومت شکل نمی‌گیرد ـ و رشد اعتقادی و فرهنگی مسلمانان برای پذیرش مدنیت اسلامی و حکمرانی طراز اسلام، دو راهبرد اساسیِ تسریع در تمدن‌سازی نوین اسلامی است. اگر رسول‌الله صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم، «اسوه حسنه» برای همه مردمان در همه زمان‌ها است، این اسوه و الگو بودن، تنها به عرصه آداب و اخلاق فردی منحصر نمی‌شود و این دو اصلِ برجسته، در سیره تمدن‌سازی پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم الگویی برای امروز امت اسلامی است. احیاء این مناسبت و تبیین و اشاعه آن در سطوح مختلف پژوهشی، تبلیغی، رسانه‌ای و هنری، می‌تواند ظرفیت عمیقِ الهام‌بخش، بصیرت‌آفرین، انگیزه‌بخش و هدایت‌گریِ «هجرت» را به فعلیّت برساند و این سرمایه نهفته و سر به مُهرِ امت اسلامی را برای وحدت‌آفرینی و تقویت کنشگریِ هم‌افزای آن به پشتوانه معنوی و اجتماعی امت اسلامی برای بازآفرینی مدنیّت اسلامی به عنوان امتداد و استمرار هجرت پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم؛ تبدیل کند. بازه زمانی اوّل تا هفدهم ربیع‌الاول، فرصت بسیار مناسبی است برای بازخوانی ابعاد و اعماق اسلام تمدن‌ساز، یعنی همان اسلام سیاسی و اسلام اهل‌بیت که اسلام ناب محمدی صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم است. این فرصت را دریابیم و به هر شیوه و راهکارِ جذاب و اثربخشی در کنار ارتباط عاطفی و معنوی، ارتباط معرفتی و رفتاریِ کلان امت اسلامی را با پیامبر رحمت و حکمت و مجاهدت تقویت نمائیم. ✏ علی ذوعلم
🍀🌸🌼🌺🍀🌻🌷 ربیع آمد، ربیع آمد ربیع بس بدیع آمد با اجازه مادر سادات رخت عزای پسرش را نه از جان بلکه از تن در می‌آوریم و می‌گوییم ای حسین داغ تو تا ابد در سینه ما خواهد ماند... یا اهل بیت‌النبوه؛ شادیم به شادمانی شما همانگونه که در عزایتان عزادار بودیم. حلولِ ماهِ ربیع الاول ماهِ شادی و شادمانیِ اهل بيت(ع) رابه همه مسلمین جهان تبریک عرض می‌کنیم.🌺🌺🌸🌸
آمد ربیع📣 فصل شکفتن💥 رها شدن با رویش 🌸گل نبوی🌺 هم صدا شدن 🔰 چرا غفلت از بزرگداشت هجرت؟!... در زندگی دنیوی پر خیر و برکت پیامبر اکرم(ص) چهار واقعه ی بسیار مهم رخ داده است: ولادت، بعثت، هجرت و رحلت (شهادت) که ما معمولا" دو واقعه (ولادت و بعثت آن بزرگوار) را جشن می گیریم؛ و به مناسبت واقعه سوم (رحلت ایشان) به سوگ می نشینیم. اما... کمتر پیش می آید که از هجرت عظیم و سرنوشت ساز و تاریخ ساز آن پیامبر خاتم یادی نموده، بزرگداشتی برای آن برگزار کنیم... راستی چرا غفلت؟!.... هجرتی که آن قدر عظمت داشته، که بنا به نقل منابع تاریخی با نظر امیرالمومنین علی (ع) - در زمان خلیفه دوم- به عنوان مبدا تاریخ مسلمین جهان انتخاب شده است!... و تاریخ جهان اسلام را به دو بخش قبل و بعد از هجرت تقسیم نموده؛ آن را "تاریخ هجری" نامیده اند.... آیا ایشان نمی توانستند میلاد، مبعث و یا رحلت ایشان را به عنوان مبدا تاریخ اسلامی پیشنهاد کنند؟ چرا این کار را نکردند؟... جز این می توان گفت که در نظر ایشان - و همه اهل علم و کمال- اهمیت هجرت در سرنوشت انسان ها، از سه واقعه ی مهم دیگر مهمتر بوده است؟ پس چرا ما از این نکته مهم غفلت کرده ایم؟!... به راستی، آیا وقت آن نرسیده که از این غفلت بزرگ توبه کنیم؟ و از این پس هجرت ایشان را بیش از سه واقعه ی دیگر ارج نهیم و گرامی بداریم؟ پس ای برادر! ای خواهر! حی علی خیرالعمل... 🌷🌸🌺🌼
🔰 ایام ولادت یا ایام هجرت؟ این روزها برخلاف آنچه که معمولا" در صدا و سیما یا سایر محافل و مجالس می شنویم، ایام هجرت پیامبر اکرم -ص- است نه ایام ولادت ایشان! واقعه ی مهم مهاجرت حضرت محمد -ص- و همراهان ایشان از شهر مکه به یثرب، در سال اول هجری (۶۲۲ میلادی) صورت گرفت. این واقعه منجر به ایجاد اولین حکومت اسلامی در یثرب گردید؛ (شهری که بعداً مدینةالنبی یا به طور ‌خلاصه «مدینه» نامیده شد.) و به علت اهمیتش در اسلام، مبدأ تاریخ مسلمانان در دو تقویم هجری شمسی(خورشیدی) و هجری قمری انتخاب شد. 💥 زمینه‌های هجرت پیامبر در عربستان افراد زیادی به قصد تجارت یا به جا آوردن حج به مکه سفر می‌کردند. حضرت محمد-ص- از این موقعیت استفاده کرده، از آن برای یافتن خانه‌ای جدید برای خود و پیروانشان بهره بردند. پس از چندین مذاکره ناموفق، در صحبت با تعدادی از اهالی یثرب امیدی پیدا شد. جمعیت عرب یثرب بدین جهت که گروهی از یهودیان در آن شهر زندگی می‌کردند، با یکتاپرستی تا حدی آشنا بودند. گروهی از اهل یثرب که به مکه آمده بودند با ایشان پیمانی بستند که به «پیمان عقبه اول» شهرت یافت. پیمان عقبه اول بین پیامبر و دوازده تن از اهل یثرب که بسیاری از آنان از «بنی النجار» اقوام مادری ایشان بودند، منعقد شد. در آن زمان پیامبر هنوز اجازه جنگ از سوی خداوند نیافته بودند و با شروطی موسوم به «بیعةالنساء» با ایشان بیعت کردند. از قول برخی از انصار این گونه نقل می‌شود که "ما با رسول‌الله بیعت کردیم ... تا با خداوند چیزی را شریک نگردانیم، دزدی نکنیم، زنا نکنیم، فرزندانمان را نکشیم، بهتان نزنیم و به‌طور آشکار گناه نکنیم... اگر وفا کردیم بهشت پاداش ماست وگرنه، تصمیم با خداوند است: اگر خواست می‌بخشد و اگر خواست مجازات می‌کند." پیامبر اکرم -ص- قبل از بیعت عقبه اول تنها مامور به دعوت بسوی خداوند و صبر در برابر اذیت و آزار قریش و دشمنان بودند. اما هنگامی که قریش همچنان به شدت و زیاده‌روی در آزار و اذیت و ظلم به مسلمانان ادامه داد، آنگاه آیات ۳۹ تا ۴۱ سوره حج اولین آیاتی است که به مسلمانان اجازه می‌داد تا با کسانی که به ایشان ظلم می‌کنند و از خانه‌هایشان بیرون می‌کنند، بجنگند. حضرت محمد -ص- پس از پیمان اول، مصعب بن عمیر را به یثرب فرستادند تا برای آنها قرآن بخواند و اسلام را بیاموزد. او اولین نماز جمعه را در یثرب خواند؛ و بسیاری از جمله سعد بن معاذ توسط او اسلام آوردند. بدین ترتیب در مدینه افرادی، تقریباً از تمامی قبایل، به آیین اسلام گرویدند تا آنجا که در سال بعد ۷۵ مسلمان از مدینه جهت حج و ملاقات با پیامبر به مکه آمدند. آنها ایشان را به صورت مخفیانه و در شب ملاقات کرده و با او پیمانی بستند که به «پیمان دوم عقبه»، یا «پیمان جنگ» شهرت یافت. در پیمان عقبه دوم حضرت محمد -ص- پس از دعوت به اسلام، بیعت خود با فرستادگان یثرب را مشروط به این کردند که آنان همان‌طور که از زنان و فرزندانشان حمایت کنند، از او نیز پشتیبانی به عمل آورند؛ و به آنان گفتند: «خون من خون شماست، حرمت من حرمت شما. از شمایم و شما نیز از من هستید. با هرکه بجنگید می‌جنگم و با آنکه دوستی کنید، در صلح خواهم بود.» به همین دلیل بیعت دوم به «بیعة الحرب» مشهور گردید. در این بیعت هفتاد و سه مرد و دو زن حضور داشتند که دوازده تن از آنان از بزرگان مدینه بودند، نُه تن از بزرگان خزرج و سه تن از بزرگان خاندان اوس... پس از پیمان عقبه دوم، پیامبر پیروانشان در مکه را تشویق به مهاجرت به یثرب کردند. مانند قضیه هجرت به حبشه، قریش سعی کرد تا از خروج -به قول خودشان- یاران محمد از مکه جلوگیری نماید؛ ولی این تلاش ها ناموفق بود و تقریباً تمام مسلمانان موفق به ترک مکه شدند.
چرا پای موزیک دافی به مدرسه باز شد؟! خبرگزاری فارس، گروه زندگی، زینب نادعلی این روزها ویدیویی از جشن آغاز تحصیلی 1402 مدرسه‌ غیرانتفاعی در کرمان با چاشنی موزیک دافی دست به دست می‌چرخد که در آن بچه‌ها و کادر مدرسه و حتی اولیا با این آهنگ هم‌خوانی می‌کنند. موزیک هایی از این دست چطور سلامت روان ذهن فرزندان ما را نشانه می گیرد؟ آهنگ مبتذل دافی که چندی پیش در خبرگزاری فارس از آن پرده برداشته شد و معلوم شد این کلمات مبتذل و این آهنگ سخیف نه از آن ور آب و خواننده‌های زیرزمینی به دست نوجوان‌هایمان رسیده بلکه به سفارش یک برند آرایشی در داخل کشور تهیه و توزیع شده، حالا پایش به امن‌ترین محیط آموزشی بچه‌هایمان یعنی مدرسه رسیده.این روزها ویدیویی از جشن آغاز تحصیل 1402 در مدرسه‌ای غیرانتقاعی در کرمان با چاشنی موزیک دافی دست به دست می‌چرخد. ویدیویی که در آن بچه‌ها و کادر مدرسه و حتی اولیا با این آهنگ هم‌خوانی می‌کنند و با وجود کلمات و محتوای نامناسبش آن را بهتر از خواننده‌اش حفظ هستند. جنجالی که دوباره آهنگ مبتذل دافی به پا کرده و نگرانی از سلامت روانی دانش‌آموزانی که در معرض چنین محتوایی هستند گفت‌وگوی ما را با «زهرا گیوی» کارشناس نوجوان و مشاور رقم زده است. چرا دافی بین برخی بچه‌ها محبوب شد؟! آهنگ مبتذل دافی با اینکه به ظاهر مناسب کودک ونسل نوجوان ما نیست؛ اما گویا با هیجان و ریتمی که دارد این دو گروه را هدف قرار گرفته و بیشترین آسیب را به آنها وارد کرده. به طوری که این آهنگ و کلمات مبتذلش بدون دانستن معنی آن سر زبان بعضی از نوجوان‌هایمان افتاده و فضای مجازی را احاطه کرده. نوجوان ما با خواندن آن دابسمش می‌سازد و حالا هم که پایش به مدرسه باز شده.این آهنگ و برخی از آهنگ‌های امثال آن با محتوای مبتذلی که دارند حتی مناسب شنیده شدن برای والدین این بچه‌ها نیستند اما چرا بین بچه‌ها محبوب شدند؟! این روانشناس و کارشناس نوجوان می‌گوید:« ذات بچه‌ها هیجان طلب است و برخی موسیقی‌ها هیجان بچه‌ها را به بالاترین حد خودش می‌رساند و خیلی برایشان خوشایند است. اما این مسئله اهمیت دارد که در کنار اینکه هیجان را بالا می‌برد، آهنگ دارای محتوا و مضامینی باشد که متناسب با سن فرزندمان باشد. نه آهنگی مثل دافی که مصرف مشروبات الکلی، رابطه دختر و پسری، پارتی‌کردن، داف بودن، مصرف مواد مخدر و ... را در ذهن بچه القا می‌کند؛ و به عنوان ویژگی خوب نشان می‌دهد. واقعیت این است که بچه‌ها ضمیر پاکی دارند هر خوراکی که به بچه‌ها بدهیم به وسیله همان بزرگ‌سالی‌شان را می‌سازیم و در رشد روانی و شخصیتی آنها تاثیر ویژه‌ای دارد.» قبل از هرکس فیلترینگ برعهده خانواده است. هرچند مدرسه‌ای که این آهنگ را برای جشن بچه‌ها انتخاب کرده، اشتباه بزرگی را در حق‌شان انجام داده است؛ اما برخی از دانش‌آموزان این آهنگ را بهتر از خواننده‌اش حفظ بودند و هم‌خوانی‌شان با این آهنگ مشخص کرد، این خوراک ذهنی ناامن پیش‌تر از مدرسه، در محیط خانواده و دوستان در اختیارشان قرار گرفته است. اما چرا خانواده‌ها به جای فیلتر چنین ابتذالاتی مانع گوش دادن فرزندشان به چنین آهنگ‌هایی نمی‌شوند؟! این روانشناس با اشاره به کوتاهی برخی والدین می‌گوید: «بعضی از پدر و مادرها آنقدر که مراقب لباس‌پوشیدن بچه‌ها، خوراک‌شان، کلاس زبان و کلاس‌های آموزشی دیگر هستند، چندان اهمیتی به ورودی‌ ذهن بچه‌ها نمی‌دهند. یعنی والدین مراقب هستند کودک صبحانه نخورده به مدرسه نرود. کلاس زبانش دیر نشود. لباسش ست و هماهنگ باشد اما مواظب این نیست که فرزندش در محیطی که قرار می‌گیرد چه محتوایی می‌شنود. تلفن همراهی که دستش می‌گیرد مناسب سن فرزندش است یا نه ؟! متاسفانه مسئله اصلی این است که نظارت فکری که باید روی بچه‌ها باشد نیست. در این شرایطی چند گروه سهم دارند. اولین و اصلی‌ترین گروه خانواده است. من وقتی نقش پدر و مادری را قبول می‌کنم وظیفه دارم مراقب فرزندم باشم. مواظب و نظارت هم فقط جسمی نیست یعنی من ورودی گوش و چشم بچه را باید کنترل کند. چه می‌بیند؟! چه می‌شنود؟! چرا که همه این ورودی‌ها روی ذهن بچه مستقیم و غیر مستقیم اثر می‌گذارد.»
آهنگ دافی و امثال آن با روان بچه‌ها چه می‌کند؟ شاید از نظر برخی از خانواده‌ها این کنترل و نظارت بر آنچه فرزندشان می‌بیند و می‌شنود، سخت‌گیری به حساب بیاید؛ و از دیدگاه خودشان روش تربیتی دوستانه‌ای را در پیش گرفته باشند که فرزندشان کمتر در آن محدودیت دارد. از طرفی اکثر خانواده‌ها بر دیدن محتوای جنسی و نامتعارف از طرف فرزندشان حساسیت نشان می‌دهند؛ اما کم‌تر روی آهنگ‌ها نظارت دارند؛ و حتی گاهی استدلال‌شان این است که بچه که معنی این کلمات را متوجه نمی‌شود؛ و حالا که این آهنگ ریتم شادی دارد، چه اشکالی دارد بخواند و گوش بدهد و شاد باشد. اما این دیدگاه درست نیست. یعنی اگر فرزند ما متوجه کلمات سخیف یک آهنگ نمی‌شود، آسیبی هم به او وارد نیست؟! دگتر گیوی در پاسخ به این سوال می‌گوید:« تصور کنید دانش آموزی که در دوره دبستان است یا بالاتر، متوجه نمی‌شود معنی و مفهوم واژه های نامتعارف آهنگ دافی، جنتلمن یاهزاران آهنگ از این دست چیست؟! اما با شنیدن چنین آهنگی چه بلایی سرش می‌آید؟! ذهن فرزندمان بیشتر از چیزی که در آن سن و سال نیاز به فهمیدن دارد باز می‌شود. موتور جستجوگر ذهنش فعال می‌شود سوال می‌کند. پردازش می‌کند و اگر ما به عنوان والدین بلد نباشیم به او پاسخ هوشمندانه‌ای بدهیم خودش برای جست و جو کردن دست به کار می‌شود.» آهنگ‌های مبتذل مثل دافی موتور جستجوگر ذهن بچه‌ها را روشن می‌کنند و آنها را درگیر بلوغ زودرس خواهند کرد. آسیبی که به اسم روشن‌فکری به خورد فرزندمان می‌دهیم! این روزها فضای مجازی بیشتر از همه نقش انتقال ورودی را به ذهن بچه‌ها دارد. اما مشکل اصلی اینجاست که همه ی این ورودی‌ها سالم و امن نیستند. از طرفی بعضی از خانواده‌ها به اسم روشنفکری به بچه‌ها اجازه دسترسی به لپ‌تاپ،گوشی، تبلت و فضای مجازی را بدون نظارت می‌دهند. بچه از سنین پایین گوشی مجزا دارد و خانواده ها به این مسئله می‌بالند و افتخار می‌کنند که فرزندشان از وسایل هوشمند استفاده می‌کند و به روز است. اما این روانشناس این کار را خیانتی در حق بچه‌ها می‌داند که به اسم روشنفکری رقم می‌خورد. زهرا گیوی می‌گوید:« وقتی فرزندمان به دریای اطلاعات از طریق اینترنت دست پیدا می‌کند و نظارتی هم از طریق والدین به بر ورودی‌های چشم و گوشش صورت نگیرد، به طور حتم تمام سوال‌های ایجاد شده در ذهنش را با یک جست و جوی ساده می‌تواند پیدا کند. گوگل هم اینجور نیست که بگوید عزیزم، دخترم، پسرم تو چندسالت است؟ که من متناسب با سنی که داری به تو اطلاعات بدهم. نه! اطلاعاتی که ممکن است یک آدم 30 ساله به آن نیاز دارد برای زندگی و رابطه‌اش، در اختیار یک بچه 10 ساله می‌گذارد! حتی ممکن است والدین گوشی مجزا برای فرزندشان تهیه نکنند و مستقیما" این آهنگ‌ها در خانواده‌شان اجازه پخش نداشته باشد. اما همان چندساعتی که بی‌رویه گوشی خودشان را در اختیار فرزندشان می‌گذارند و نظارتی بر عملکرد آنها ندارند. آسیبی که می‌گوییم را از طریق فضای مجازی به او می‌رساند.» استفاده بچه‌ها از فضای مجازی روشنفکری نیست. خیانتی است که والدین با اجازه صادر کردن در حق‌شان انجام می‌دهند. شما والدین هستید نه مربی باشگاه پرورش اندام! گفت‌وگوی‌مان با زهرا گیوی کارشناس نوجوان و روانشناس به آنجا می‌رسد که مسئولیت والدین را برایشان یادآوری می‌کند و می‌گوید:« واقعیت این است که ما در زندگی به عنوان والدین باشگاه پرورش اندام نداریم که فقط به جسم فرزندمان رسیدگی کنیم. یعنی حواسمان باشد زیبا و شکیل باشند، بدن سالمی داشته باشند. ما انسان هستیم و دو بعدی؛ و اتفاقا بعد روانی حائز اهمیت بالاتری است. باید به عنوان والدین ضمیر بچه‌ها را پاک نگه داریم و روان‌ها را سالم. پس باید فیلتر مناسبی داشته باشیم. محتوایی اگر قرار است به دست فرزندمان برسد اول خودمان آن را بررسی کنیم. دافی شاید یکی از هزاران موسیقی‌‌ای است که بچه‌ها هر روز در معرضش قرار می‌گیرند. حتی گاهی در خانه های بازی مخصوص بچه‌ها هم آهنگ مناسب آنها پخش نمی‌شود.»
کادر مدرسه متخلف چرا مستحق توبیخ بود؟! اخراج و توبیخ برخی از کارکنان مدرسه متخلف، که آهنگ دافی را برای جشن و شادی بچه‌ها انتخاب کردند، واکنش‌های موافق و مخالف زیادی داشت. برخی می‌گفتند نباید مسئله به اخراج و توبیخ کشیده شود؛ و باید به صورت ریشه‌ای مسئله را حل کرد. این منتقدان با اشاره به پخش آهنگ‌های جنتلمن، گنگستر و دافی در مدارس همه تقصیرها را گردن کودکان و تغییر ذائقه‌شان انداختند؛ و مدرسه را مبری کردند. اما چرا کادر مدرسه متخلف مستحق توبیخ بود؟ زهرا گیوی در پاسخ به این سوال می‌گوید:«شاید نظر بعضی از افراد این باشد که اخراج مدیر پاک کردن صورت مسئله است؛ و باید مشکل را ریشه‌یابی و حل کرد. درست است باید ریشه‌یابی و حل کرد؛ اما یک مدیر یا معلم تعهد می‌دهد که محیط آموزشی را یک محیط امن برای دانش‌آموزان قرار دهد. محتوای اخلاقی برای آنها تولید کند و فکر می‌کنم مجازاتی که برای زیر پا گذاشتن تعهدش برای او در نظر گرفته می‌شود، کاملا درست و به جاست. اما بخشی که بچه‌ها آسیب دیدند، خانواده باید وارد عمل شود. اگر خانواده‌ای وجود دارد که خود مروج این آهنگ‌هاست؛ و اجازه گوش دادن آن را به فرزندش می‌دهد، واقعا" یک جور جنایت خاموش در حق فرزندش می‌کند!»  فاجعه ای به نام بلوغ زودرس در ادامه این کارشناس ضرورت برخورد با چنین مدارسی را به والدین تاکید می‌کند و می‌گوید:« حتی اگر برخورد قانونی صورت نگیرد و این رفتارها از چشم قانون دور بماند، والدین باید برخورد کنند؛ و مستقیما" هم برخورد کنند. بچه‌ها دست مدیر، معاون، مربی و معلم‌ها امانت هستند؛ و بخشی از تربیت‌شان به دست این موسسات آموزشی تامین می‌شود؛ و بسیار حائز اهمیت است که محیطی که فرزندمان قرار است 12 سال در آن پرورش پیدا کند، امن باشد. محیطی باشد که محتوای خوبی به بچه بدهد. درست است که بچه‌ها باید با معنی بعضی از مفاهیم آشنا شوند، اما در سن مناسب خودش. نباید برای بچه 7 ساله آهنگی  بگذارند که تمام محتوایش درباره روابط نامشروع ، مشروبات الکی، دوستی‌های خارج از عرف باشد. ذهن او باز می شود، کنجکاوی می‌کند و جواب‌هایی را پیدا می‌کند که سلامت روح و روانش را به طور جدی تهدید  می‌کند و به او آسیب می‌زند و درنهایت باعث فاجعه‌ای می‌شود به نام بلوغ زودرس!»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مقام معظم رهبری: 😨 نگران زبان فارسی‌ام. 🧐 حواستون به زبان فارسی هست؟ 🌍 زبانی که از قسطنطنیه تا هند، زبانِ بوده! 💫 نو+جوان؛ انرژی امید ابتکار 🌱 @Nojavan_khamenei
🔰 مقام معظم رهبری (1401/2/21) : 🇮🇷 ما بایستی کاری کنیم که دانش آموز ما دارای هویت ملی بشود. 📣 هدف از تربیت دانش آموز، از آمدن دانش آموز به مدرسه ... صرفا" این نباشد که بخواهد درس یاد بگیرد. خوب بله، درس هم باید یاد بگیرد؛ علم هم باید بیاموزد؛ اما مهم تر از علم آموزی یا لااقل در حد علم آموزی این است که او احساس هویت بکند. یک انسان با هویت ساخته بشود در این جا، که هویت ملی و احساس اعتماد به نفس ملی پیدا بکند؛ و کودک ما از عمق جان، با افتخارات کشور آشنا بشود. این چیزی است که امروز وجود ندارد!
سلام علیکم امروز روزی است که باید هرکدام در حد توان خود به مردم مظلوم فلسطین کمک کنیم. در پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری قسمت "وجوهات" رو انتخاب کنیم. https://www.leader.ir/fa/monies توی عنوان "انتخاب وجوهات" گزینه "بابت" رو انتخاب کنیم. سپس گزینه "کمک ها"و زیر عنوان "کمک به جبهه مقاومت" یا "کمک به مردم مظلوم غزه" رو انتخاب کنیم. 🔰 هرچقدر توان داریم پول بریزیم،شده هزارتومن... امروز باید سطل آب رو بریزیم روی اسرائیل ساده نگذریم از ماجرا... ✌ اگر مسلمین مجتمع بودند و هر کدام یک سطل آب به اسرائیل می ریختند، اسرائیل را سیل می برد. امام خمینی: 1358/5/25
✅ بعضی می پرسند: چرا برخی از مذهبی ها سکوت نموده یا زبان به حمایت از اسرائیل چرخانده اند؟ 🔸پاسخ را باید در سخنان آیت الله حائری شیرازی جستجو نمود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶️امان از روزی که خدا این "یا رب" را بشنود بعدش دیگه صغیر و کبیر ،باخیال و بی خیال میسوزند ✍حالا خواهیم دید نترس عزیزم نگران نباش یارب یارب توبه گوش تمامی مسلمانان جهان رسیدازپیروجوان همه به سمت غزه حرکت کردند ودارندبسوی تو می آیند. عزیزم سازمان ملل وحقوق بشری وجودنداشته ونداردحقوق بشر همین صف های باشکوه نماز مسلمانان،خادم حرم ها،وجدان ها، نیت ها،قلب های پاک وجهادگران دلسوزی هستند که برای رسیدن وکمک به تو در تلاشند وحرکت کرده اند. عزیزم داریم می آئیم مااهل سکوت ونگاه کردن نیستیم مااصل حقوق بشرهستیم امشب تافرداصبح ازمرزها ودیوارها عبورمی کنیم؛واردغزه می شویم وهرچه زودترخودرابه تومی رسانیم. عزیزم هیچ قانونی برای مرزها نوشته نشده اگرقانونی دربین مرزهاوجوداشت هواپیماهای آمریکای خائن ورژیم صهیونیستی ازمرزآسمان غزه عبورنمی کردندو صدهاهزارمسلمان هم شهیدنمی شد. عزیزم نترس  ونگران نباس امشب تافرداصبح تمام مسلمانان در کنار و بهمراه توهستند‌...‌ نشراین پست درهمه جا حتی باترجمه برهمه ی مسلمانان واجب است. (اجرتون بااهل بیت علیه السلام) 🌻
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸این، تو نیستی!🔸 انسان خودش را با جسدش اشتباه می گیرد! وقتی در نگاه می‌کند و جسد خودش را می‌بیند، این اشتباه را می‌کند. به او می‌گویند چه کسی را در آینه دیدی؟ می‌گوید: «خودم را دیدم». نه! انسان خودش را نمی‌بیند! خیلی کار دارد که انسان به جایی برسد که خودش را ببیند. گاهی یک انسان از دنیا می‌رود قبل از این که حتی یک بار خودش را دیده باشد! انسان به هر چیزی پیدا کرد خودش را با او اشتباه می‌گیرد. اولین اشتباهی که انسان می‌کند این است که بدنش را خودش می‌داند. چون به این بدن تعلق پیدا کرده است. [در فیلم گاو]، مش حسن از بس علاقه داشت به این گاو، خودش هم شده بود گاو! هرچه می خواستند به او حالی کنند که تو گاو نیستی، باورش نمی شد. این همان حال و روز ماست! ما [به خاطر تعلقی که به بدنمان داریم]، باور کرده‌ایم که همین هیکل هستیم. وقتی انسان می‌فهمد که خودش چیز مهمی بوده که دیگر فرصت از کف رفته است. انبیا آمدند که به انسان بگویند: ای انسان! تو فقط همین بدن نیستی، تو یک هستی که این بدن، یک قطره‌اش است. وقتی انسان می‌میرد، نعش خودش را از بیرون می‌بیند. آن وقت می‌فهمد که من این نعش نبودم. کسانی که روی خودشان کار کرده‌اند، گاهی بیرون از جسمشان می‌ایستند و جسم خودشان را تماشا می‌کنند. آمدند به آدم بگویند «تو گاو نیستی»! اما آدم عصبانی می‌شود و میگوید: «اِلّا و لابد من همینم». مش حسن هر وقت برایش جو می‌بُردند، می‌گفت دوستم هستند. هرکس نان برایش می‌بُرد، فکر میکرد دشمنش است. مشکل انسان همین است. @haerishirazi