eitaa logo
نسرا گیلان
436 دنبال‌کننده
716 عکس
234 ویدیو
10 فایل
نسرا (نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی)
مشاهده در ایتا
دانلود
تاکتیک سکوت ✍«سکوت» یکی از رفتارهایی است که در مواردی خوب و در مواردی ناپسند و البته همیشه علامت رضایت نیست. در قاموس رسانه ای «سکوت» یکی از تاکتیک های جنگ روانی است. در کوران حوادث اجتماعی، رسانه های جمعی در مواردی با کاربست تاکتیک سکوت، روند بازنمایی اخبار حوادث را متوقف کرده و در مواردی سکوت را بر کنش گری ترجیح می دهند. ✍«زمان» یکی از مقوله های اساسی در پوشش خبری است و در رویدادها و رخدادها خود را به صورت سه گزینه توقف، تداوم و بی زمانی نشان می دهد. اخبارتداوم دار یا اخبار پویا بر خلاف اخبار لحظه ای که آغاز و پایان مشخصی دارند، پرکشش و پهنادامنه بوده و به مانند صحنه های یک نمایش، ظهور و بروز می یابند. با هر بازی و صحنه جدید داستان تازه ای نقل می شود و با هر اطلاع جدیدی جنبه های جدیدی از رخداد ارزش خبری پیدا می کند. تا نمایش بخواهد به پرده آخر برسد چه بسا هفته ها و ماهها طول بکشد. ✍ سکوت رسانه ای بویژه در رسانه های جریان اصلی موجب فراموشی رویدادهای حساس تاریخی در افکار عمومی نخواهد شد، بلکه در مواردی حساسیت زایی کرده و با هر بهانه خبری مرتبط با چنین برهه هایی، ارزش های خبری «تازگی» و «شگفتی» برای مخاطبان برجسته می شوند. ✍ در فرایند اطلاع رسانی ابررخدادها، اطلاع رسانی گزینشی رویدادها و مشمول مرور زمان قرار دادن پاره ای از حقایق، موجب بی اهمیتی ناگفته های رخداد نخواهد شد و چه بسا که اطلاعات بازنمایی شده هر چند با تاخیر زیاد، در حد و قواره رویدادهای تازه و با اهمیت بیشتر برای مخاطبان جلوه گر شوند. / دکتر حجت اله عباسی ✅ با ما باسواد شوید 🌐 @nasragilan
#اینستاگرام 🔸 اتفاق تازه اینستاگرام اعلام کرد از هفته آینده سیستم درامدی جدید خود را برای IGTV فعال خواهد کرد.. این اقدام اینستاگرام سرآغاز رقابن آن با یوتوب است. ماجرا از چه قرار است؟ بسیار روشن است. حالا پس از طی شدن مراحل اولیه برای جا افتادن ‏IGTV اکنون اینستاگرام می تواند بر روی ویدیوهای IGTV تبلیغات بازرگانی قرار دهد. بعید است به توضیحات بیشتر نیاز باشد. ✅ با ما باسواد شوید 🌐 @nasragilan
🔸دایرکت مساوی است با بلاک؛ مجهز به آنفالویاب ▫️ 🔹روزنامه‌نگار وقتی ما مدرسه می‌رفتیم اوضاع و احوال یک شکل دیگری بود؛ هنوز اختراع نشده بود، آدم‌ها نداشتند، ، ، و... هیچ‌کدام وجود نداشت، حتی نبود، بنابراین آدم‌ها حضوری حرف‌هایشان را به هم می‌زدند، حضوری عاشق می‌شدند و هیچ‌کس نمی‌توانست در با جعلی حرف‌های نامربوط بزند و کسی نبود که تهدید کند: «دایرکت مساوی است با !‌» حتی هیچ‌کس نبود که مجهز به باشد. کوچه‌های دبیرستان‌های دخترانه غوغایی بود. پسرهای نوجوان و جوان جان خود را به خطر می‌انداختند و با موتورهای فکسنی تک‌چرخ می‌زدند یا روی دوچرخه‌های اسقاطی و دست دوم می‌ایستادند تا جلب توجه کنند. لایوهایشان بدون استیکر بود. بدون تتو و تیپ‌های عجیب. اما زندگی در اینستاگرام و فضای مجازی چیز دیگری است. شاید ما همه آلیس باشیم در سرزمین عجایب. در عکس و فیلم حرف اول را می‌زند. این سرویس قابلیت‌های خدمات متنوعی ارائه می‌دهد. بیش از یک‌میلیارد آدم در این جهان کاربر اینستاگرام هستند و روزانه بیش از ۵۰۰ میلیون فعال دارد و ۵۰ میلیارد عکس هر روز در این فضا به اشتراک گذاشته می‌شود. ۵۹‌ درصد کاربران بین ۱۸ تا ۲۹ سال دارند که از اینستاگرام استفاده می‌کنند. ۳۳‌ درصد از آنها ۳۰ تا ۴۹ سال هستند. ۷۲‌ درصد نوجوانان دنیا در اینستاگرام حضور دارند. روزانه.۴ میلیارد لایک رد و بدل می‌شود. بیشتر کاربران اینستاگرام زنان هستند. جالب است بدانید «پیتزا» محبوب‌ترین غذایی است که در اینستاگرام پست شده و بعد «سوشی» است. بیشترین هشتگی که در اینستاگرام ثبت شده واژه‌ love است و بعد واژه photo. بنابراین با دانستن اینکه محبوب‌ترین غذا پیتزاست و بیشترین هشتگ، کلمه‌ عشق، معلوم است که بیشتر کاربران اینستاگرام جوانان و نوجوانان هستند. در اینستاگرام کاربران برای جلب فالوئر مرزها را زیر پا می‌گذارد. یاد حرف‌های داور شیخاوندی، جامعه‌شناس می‌افتم. می‌گفت: «‌چرا در کلانشهرها این‌همه جرم و جنایت و بی‌اخلاقی اتفاق می‌افتد؟! در روستاها و شهرهای کوچک آدم‌ها همدیگر را می‌شناسند؛ حتی نسل‌های گذشته افراد را، بنابراین فرد احساس می‌کند اگر کار خلافی کند آبروی خود و خانواده‌اش را به باد می‌دهد. اما در کلانشهرها همه با هم غریبه‌اند و این یک فضای امن برای شهروندان ایجاد می‌کند که هر کار خلافی بکنند. به این امید که کسی آنها را نمی‌شناسد.» در فضای مجازی، آدم‌ها در یک فضای بزرگ لایتناهی زندگی می‌کنند و پوشش امنی برای درونیات آدم‌ها شده است. اینستاگرام اسپانسر خیلی‌ از برندهای در حال رشد است و جنبه اقتصادی هم دارد. بنابراین شاخ‌های اینستاگرامی با پست یک آگهی، کلی پول به جیب می‌زنند. این روزها، هفته‌ای نیست که یک پست جنجالی جامعه ما را آشفته نکند. با پست‌های غیرمعمول سعی در جذب مخاطب دارند و ما ناخودآگاه با پرداختن به آنها و حتی انتقاد از آنها آتش شهرت آنها را شعله‌ورتر می‌کنیم. واقعا ما در این شهر مجازی غریبه‌ایم و در این فضای غریب و بزرگ گرفتار شده‌ایم. خیلی از ما کاربران ناشی هستیم، مثلا نمی‌دانیم انتشار عکس کودکان یا فیلم‌های آنها چه آسیبی ممکن است به کودکمان بزند. خیلی از این پست‌های جنجالی، توسط مخفی صورت می‌گیرد. آدم‌های شهرت‌طلب، مانند بازیگران بیچاره‌ای نقش‌های مبتذل تعریف‌شده خود را اجرا می‌کنند و به نتیجه این پست‌ها بی‌توجه هستند. هیجان را کنار بگذاریم. کارشناسان اهل فن را دعوت کنیم تا درباره مدیریت‌ دیتا و اخلاق در فضای مجازی حرف بزنند. در مدرسه‌ها کارشناسان حضور پیدا کنند و ذهن دانش‌آموزان را روشن کنند. ما در زندگی به همه اطلاعات احتیاج نداریم و قرار نیست هر فیلم و پستی را نگاه کنیم و وقت و انرژی خود را خرج کنیم. اما بدترین برخود نفی است. نفی نکنیم ما در این فضا خیلی‌ چیزهای خوب هم آموخته‌ایم. لایو‌های هنری و علمی و ورزشی دستاورد خوب این فضاهاست. در ماجرای کرونا، کلی فیلم‌های کوتاه و آموزشی خوب در اینستاگرام دیدیم و ذهن ما روشن شد. اتفاقا اینستاگرام فضای خوبی برای بالارفتن سواد هنری ماست. در ضمن این پدیده‌ها، نفی‌شدنی نیستند. فقط باید مهارت خود را بالا ببریم. آن وقت شاید مجبور نباشیم تهدید کنیم دایرکت مساوی است با بلاک. چون احترام به حریم دیگران را می‌دانیم. متوقع هم نباشیم خزعبلات ما را همه دنبال کنند و بنویسیم مجهزیم به آنفالویاب. باور کنید ما محکوم نیستیم هر چیزی را در این جهان ببینیم. ✅ با ما باسواد شوید 🌐 @nasragilan
پژواک صداهای خاموش در جامعه اطلاعاتی ✍️ عصر فناوری اطلاعات، عصر چند صدایی، تکثر و تنوع رسانه ای و شکست انحصار است. در جامعه اطلاعاتی صداهای خاموش با هویت سازی در فضای دوم جان دوباره ای یافته اند. ✍️ فناوری اطلاعات، پدیده ای پست مدرنیستی و فلسفه پست مدرنیسم بر شالوده شکنی همه چیز استوار است و قواعد جهانشمول را بر نمی تابد. این پارادایم با هر گونه قاعده مندی و مرزبندی، ساز ناکوک می زند و بهترین راههای زندگی اجتماعی را در گفتگوهای بین الاذهانی جستجو می کند. ✍️به همان میزان که مدرنیست ها بر ایجاد مرزبندی و تقسیمات گسترده در ساختار جامعه پافشاری می کنند، پست مدرن ها با شناکردن در جهت خلاف به جمع کردن مرزها در همه ساختارها، روی خوش و چراغ سبز نشان می دهند. ✍️در بحث رسانه ها، طرفداران این دو پارادایم راههای متضاد و ناهمسازی را طی می کنند. مدرنیست ها بر لزوم ایجاد دروازه در رسانه ها با هدف پایش و کنترل اطلاعات تاکید می کنند؛ اما پست مدرن ها چنین سنت هایی را برنتابيده و از بن شالوده شکنی می کنند. آنان با منسوخ کردن نظریه دروازه بانی (مرزبانی) مدرنیستی، بساط دروازه ها را از ساختار رسانه ها برچیده اند. ✍️در عصر فناوری اطلاعات با حذف مرزبانی و برچیده شدن دروازه های اطلاعاتی، صداهای خاموش جامعه پژواک بلند و رسایی پیدا کرده و دیگر کنترل رسانه ها تنها در دستان دولت ها نیست. با تضعیف قدرت دولت ها، پاره فرهنگ ها، قومیت ها و اجتماعات در هر زمان و مکان به خودمختاری رسانه ای و قدرت تولید و انتشار اطلاعات دست پیدا کرده اند. ✍️ بر خلاف فلسفه مدرنیستی که محیط با ثبات و پایدار را جستجو می کند، در فلسفه پست مدرنیستی "ناپایداری" ویژگی آرمانی است و هر گونه تغییر در محیط پویا جستجو می شود. ✍️ در فضای دوم، محیط رسانه ای با وجود بازیگران متعدد، رقابتی، نامطمئن و به شدت ناپایدار شده است و انحصارات رسانه ای بتدریج با شکست مواجه و از سر راه مردم کنار زده می شوند. ✍️ جامعه اطلاعاتی توان تاثیر گذاری فوق العاده ای به بازیگران و کنشگران اجتماعی ارزانی داشته و قدرت ارتباطات به گفته فیلسوف بلند آوازه، مانوئل کاستلز ناشی از چهار مولفه قدرت شبکه، قدرت شبکه بندی، قدرت شبکه ای و قدرت شبکه سازی است. ✍️ در جامعه شبکه ای، غول های جدید ارتباطی سربرآورده اند و عرصه فعالیت را بر رقبای سنتی تنگ کرده و روزبروز دریچه های ناامیدی جدیدی را روی آنها می گشایند. ✍️در جامعه اطلاعاتی آنچه می تواند بستری مناسب و امن برای تولید و انتشار اطلاعات مهیا کند، ایجاد دروازه و کنترل اطلاعات از طریق شیوه هایی محافظه کارانه مانند فیلترینگ و کاهش سرعت اینترنت و راههایی از این قبیل نیست بلکه امنیت پویا را باید در افزایش سواد رسانه ای و سواد دیجیتال شهروندان جستجو کرد. / دکتر حجت اله عباسی ✅ با ما باسواد شوید 🌐 @nasragilan
#اینفوگرافیک چیست؟ ✅ با ما باسواد شوید 🌐 @nasragilan
🔸خطری که امروز تهدیدمان می‌کند انفعال نیست بلکه فعالیت کاذب است، اشتیاق به «فعال بودن»، «مشارکت کردن» و پنهان ساختن پوچی آنچه جریان دارد است. مردم همواره مداخله می‌کنند و «کاری می‌کنند»؛ دانشمندان در بحث‌های بی‌معنا شرکت می‌کنند و غیره. کاری که به راستی دشوار است عقب نشستن و پا پس کشیدن است. صاحبان قدرت غالباً حتی مشارکت «انتقادی» و گفت و شنود را به سکوت ترجیح می‌دهند صرف وارد ساختن ما در «گفت و شنود» مطمئن‌شان می‌سازد که انفعال نامیمون را شکسته‌اند. بدین ترتیب امتناع رای دهندگان [از دادن رای مثبت یا منفی] اقدامی به راستی سیاسی است: چنین روشی ما را با بی محتوایی مردم سالاری‌های امروزی رو به رو می‌سازد. اگر منظور از خشونت، به هم زدن مناسبات اجتماعی اساسی باشد در این صورت گرچه شاید احمقانه و بی مزه به نظر رسد ولی مشکل دیوهایی تاریخی که میلیون‌ها نفر را کشته‌اند این است که به اندازه کافی خشن نبوده‌اند. گاهی کاری نکردن خشونت بارترین کاری است که می‌توان کرد. ، خشونت (پنج نگاهِ زیرچشمی)، صفحه ۱۹۲ ترجمه: علی رضا پاکنهاد ✅ با ما باسواد شوید 🌐 @nasragilan
✅ ‏چرا مطبوعات کاغذی هنوز مهمند؟ 💠 البته که روزنامه‌نگاری در ایران مشکلات خود را دارد اما این ‎ در پی برجسته‌ کردن نقاط قوت مطبوعات است. 🔸‏علاقه به چاپ و کاغذ یک نوع فتیشیسم نیست و روزنامه‌نگارها هم آدم‌های هیستریکی نیستند که عشق اول و آخرشان بوی کاغذ روزنامه و مرکب چاپ باشد. آن‌ها با تضعیف مطبوعات و بلبشوی فعلی بازار کاغذ شاهد نابودی یک سنت هستند: سنت روزنامه‌نگاری مطبوعاتی. 🔸‏سنت روزنامه‌نگاری در ایران - همان سنت نیمه‌مستقل که رشته‌های ارتباطات در کشور هم بر آن بنا شده - هنوز روزنامه‌نگارانی تولید می‌کند که دست‌کم روی کاغذ، ناظر قدرت و نماینده مردمند. مهم‌ترین ستون و نقطه اتکای این سنت همچنان مطبوعات هستند. 🔸‏در شرایطی که دانشکده‌های ارتباطات و دیگر رشته‌های مرتبط با روزنامه‌نگاری عملا دانشجویان را برای کار در تحریریه‌ها آموزش نمی‌دهند، مطبوعات بار اصلی آموزش روزنامه‌نگاران حرفه‌ای آینده را به دوش می‌کشند. خبرگزاری‌ها با فاصله زیاد از مطبوعات در رتبه دوم قرار دارند. 🔸‏منابع مولد ژورنالیست در ایران مطبوعات و در درجه اول روزنامه‌ها – چه محلی و چه سراسری - هستند. بسیاری از ژورنالیست‌های خبرگزاری‌ها، رادیو و تلویزیون کار خود را از مطبوعات آغاز کرده‌اند و کارآموزانی مطبوعاتی بوده‌اند که بعد به رسانه‌های غیرچاپی رفته‌اند. 🔸‏با مرگ احتمالی مطبوعات، آن سنت روزنامه‌نگاری نیم‌بند که به ژورنالیست یاد می‌داد چرا و چگونه باید میکروفن جلوی صاحب قدرت بگیرد و – حتی شده با ترس‌ولرز – بازخواستش کند خاموش می‌شود. جای مطبوعات را رسانه‌هایی خواهند گرفت که مدل کسب‌وکارشان ناگزیر بده‌بستان با قدرت است. 🔸‏تاریخ رسانه‌ها نشان داده که تلویزیون‌ها و رادیوها و حالا هم شرکت‌های شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها چقدر با قدرت‌های سیاسی زدوبند دارند. راه‌اندازی این‌ها پول زیادی می‌خواهد و کسی که پول دارد خوب با کسی که قدرت دارد کنار می‌آید. مطبوعات با پول‌های خیلی کمتری می‌چرخند. ‏ 🔸هیچ تلویزیون و رادیویی، هیچ ویدیویی، هیچ گرافیک تعاملی‌ای، هیچ موشن‌گرافیک و اینفوگرافیکی،‌ هیچ شبکه اجتماعی‌ای، هیچ پیام‌رسانی و حتی هیچ وب‌سایت کلیک‌خوری نمی‌تواند به‌اندازه مطبوعات، با آن عقل سرد، صراحت،‌ بُرندگی و عمق تحلیلی مسایل را بشکافد و جلوی چشم مخاطب بگذارد. 🔸‏با نابودی سنت روزنامه‌نگاری مطبوعاتی، چرخه تولید ژورنالیست هم ناقص می‌شود و ژورنالیست‌هایی که به بازار کار وارد می‌شوند چه‌بسا بازاریابی را بهتر از نمایندگی مردم و نظارت بر قدرت یاد گرفته باشند. انتقال مفهوم و فلسفه روزنامه‌نگاری عمدتا در مطبوعات شکل می‌گیرد. 🔸‏اما اگر کاغذ و شرایط اضطراری کشور و بی‌کفایتی مدیران و سودجویی درون‌سازمانی مطبوعات و کوتاه‌اندیشی خود روزنامه‌نگارها دست‌به‌دست هم بدهد و به مرگ مطبوعات بینجامد، چه خواهد شد؟ هیچ، بی‌لیاقت بوده‌ایم. البته که وقتی خربزه را می‌خوریم، باید پای لرزش هم بنشینیم. 🔸‏اولین بازنده مرگ مطبوعات مردمند. آنها بخش زیادی از نمایندگان خود را از دست خواهند داد. اما خیلی زود بازنده دوم حاکمیت خواهد بود و در بزنگاه‌ها این را خواهد فهمید. توییتها و پستها و موسسات تحلیل هشتگ و داده‌کاوی فضای مجازی اصلا و ابدا جانشین نهادهای مطبوعاتی نخواهند شد. 🔸‏تجربه نشان داده با پست‌نویسی در توییتر و قطعه‌نویسی در تلگرام و فیلم موبایلی اینستاگرام روزنامه‌نگار تربیت نمی‌شود.روزنامه‌نگار‌ها اغلب درمطبوعات تربیت می‌شوند،آن هم با نظام استاد–شاگردی که دهه‌هاست جریان دارد. بخش زیادی از این نظام با مرگ مطبوعات از بین می‌رود و خلاص. / سعید ارکان زاده ✅ با ما باسواد شوید 🌐 @nasragilan
.: شیطانِ امروز حرف های مدرن دارد :. ✅ با ما باسواد شوید 🌐 @nasragilan
آیا او از لایک نکردن منظوری دارد؟ ما در زندگی واقعی برای انتقال پیام ها و مقصودمان به دیگران از سازوکارهای مختلفی استفاده می کنیم که ارتباط کلامی(مانند حرف زدن) و ارتباط غیرکلامی(مانند زبان بدن) از جمله آنهاست. هر کدام از این نوع ارتباط ها ابزارها و ویژگی های خاص خود را دارند و در زمینه های اجتماعی مختلف به شکل های مختلفی بکار گرفته می شوند. مثلا در دنیای واقعی اگر با کسی رودربایستی داریم ولی می خواهیم به او این منظور را منتقل کنیم که « من دیگر حوصله شنیدن حرفهایت را ندارم» از زبان بدن استفاده می کنیم و ممکن است به عمد خمیازه بکشیم یا به صفحه گوشی مان خیره شویم تا او متوجه منظور ما شود. با ظهور و گسترش شبکه های اجتماعی، هم ارتباط کلامی و هم ارتباط غیرکلامی همچون زبان بدن باید به زبان شبکه های اجتماعی ترجمه می شد. منظور آنکه، ارتباط بین فردی در دنیای واقعی باید به واسطۀ ابزارها و لوازم موجود در شبکه های اجتماعی انجام می شد و افراد منظورشان را با توجه به علامت ها و نشانه های موجود در این شبکه ها منتقل می کردند. شاید یکی از دلایل رشد ایموجی ها و استیکرهای مختلف، نیاز افراد برای انتقال منظورشان بدونِ، یا در کنار، بکارگیری کلمات است. برای مثال وقتی کلمه « استیکر فحش » را در نوار جستجوی گوگل تایپ می کنیم پیشنهادهای گوگل به شرح زیر است: استیکر فحش ناموسی، استیکر فحش خنده دار، استیکر فحش ترکی، استیکر حرف زشت، استیکر فحش عمه، استیکر فحش دار. فحش عمه جای بسی تأمل دارد. بگذریم. زبان جاری در شبکه های اجتماعی به تدریج و آرام آرام در حال شکل گیری است. روزانه هزاران استیکر، ایموجی و نشانه بین المللی و حتی به زبان ها و گویش های محلی، و با تصاویر شخصیت های مختلف وارد بازار می شود و هر کاربر برای انتقال منظور خود از آنها استفاده می کند. امکان سوء تفاهم، اختلاف و برداشت های ناصحیح از پیامها نیز بسیار وجود دارد. علاوه بر اینها، به تدریج « زبان مجازی بدن» نیز در شبکه های اجتماعی شکل گرفته است که صرفا مبتنی بر علامت ها و نشانه های ملموس و موجود همچون استیکرها نیست. منظور، رفتارهای اجتماعی مختلفی است که در فضای مجازی بروز می یابد و در معرض تفسیرها و برداشت های مختلف قرار می گیرد. برای مثال، لایک کردن یک عکس ممکن است معنای مشخصی داشته باشد. اینکه من عکس را پسندیدم. ولی آیا لایک نکردن عکس هم معنای مشخصی دارد؟ آیا ما نام افرادی را که لایک نمی کنند را به حافظه مان می سپاریم و مقابله به مثل می کنیم؟ سین(دیده) شدن پیام ما توسط گیرنده معنای مشخصی دارد. یعنی او پیام ما را دیده است. ولی آیا پاسخ ندادن فوری او به پیام هم معنای مشخصی دارد و فورا باید درباره این رفتار قضاوت کرد؟ ما با یکی از اعضای فامیل یا دوستان رفت و آمد نداریم. یک عضو دیگر فامیل یا دوستان مدام عکس هایی از مهمانی هایی در اینستاگرام منتشر می کند که او حضور دارد و با لبخند به دوربین نگاه می کند. آیا این عضو فامیل با انتشار این عکس ها می خواهد به ما چیزی بگوید و منظوری دارد؟ فضای مجازی ارتباط کلامی و ارتباط غیرکلامی خاص خود را دارد. هنوز این فضا عرصه آزمایش و خطاست و شکل گیری توافقی همگانی در خصوص زبان و معانی نشانه های آن نیازمند سپری شدن زمان است. به همین دلیل صراحت و رک گویی، پرسش و بیان منظور، پرهیز از تفاسیر شتابزده از پیام و در نهایت مدارای اجتماعی از جمله مواردی است که شاید به کاهش تضادها کمک کند. / فردین علیخواه ✅ با ما باسواد شوید 🌐 @nasragilan
💢 سه‌گانه تاثیر در مهندسی شخصیت 🔻وقتی از رسانه صحبت می کنیم، موضوع ما یک امر فانتزی و سرگرمی صرف نیست. پشت صحنه ای حرفه ای با اتاق فکری هوشمند و متشکل از اربابان قدرت و ثروت در عرصه صنعت فرهنگ که هدفی جز تثبیت هژمونی و سلطه پایدار ندارند. 🔻کارویژه رسانه چیست و صنعت فرهنگ در رسانه چه می کند؟ شناسایی و آنالیز دقیق شخصیت انسان و دقت و توجه به وزنی که هر بخش از شخصیت دارد، یک هنرشناختی در فعالیت رسانه ای و عملیات روانی است که اگر به درستی صورت بگیرد، به مرور به هک شدن انسان و توانایی تسلط بر اقدامات و ترجیحات و انتخابات او منجر شود. 🔻قابل ذکر و توضیح است که سه بعد شخصیت انسان، احساسات، اندیشه ها و کنش های اوست. متناظر با هربخش، الگوریتمی از ذائقه سازی، انگاره سازی و عادت سازی در دستگاه تبلیغاتی اطلاعاتی قدرت های رسانه ای طراحی و مهندسی می شود.این مهندسی شخصیت در سه گام صورت گرفته و به مرحله کنترل و مهار نائل می گردد. 💥انگاره سازی در گام نخست وارد مرحله شناختی می شود و با تاکتیک تصویرسازی(imagemanagement) و با استفاده از چون برجسته سازی، تولیدکلیشه و برچسب زنی و...انگاره سازی را در مخاطبین رقم زده و مدیریت ذهن و تصورات انسان را به دست می گیرد. نمونه عینی آن، اسلام هراسی و ایران هراسی پروژه ای در سینمای هالیوودی قابل مشاهده است) 💥ذائقه سازی در گام دوم وارد عملیات روانی تسخیر عواطف و احساسات می شود و لازمه جدی آن، شناسایی و مهندسی ذایقه است. اینکه چه سبکی یا مدلی یا کسانی یا مصرفی را می پسندیم و لایک می کنیم، محور فهم و لو رفتن‌ذایقه ما می باشد که بدلیل نگاه مصرفی حاکم بر سبک زندگی مردم و عدم دقت در فعالیت مجازی براحتی تعیین و تثبیت می شود. 💥عادت سازی در گام سوم و مبتنی بر نظام ترجیحات و اطلاعاتی که در اختیار مغزدیجیتال حاکم بر رسانه قرار داده ایم، خط و مشی رفتاری ما در فضای مجازی شکل می گیرد و کنشگری ما در غفلت از عقبه حاکم بر آن رقم میخورد. از طریق تکنیک های تکرار و شرطی سازی و بکاربستن سیستم محرک_پاسخ و حذف عنصر مکث و تفکر در رفتارشناسی، تاکتیک عادت سازی را به نتیجه رسانده و پازل کنشگری انسان را تکمیل می نمایند. مدل صف بستن ها و خرید ها و ثبت نام گروهی و یکهویی و جوزده، نحوه حضور و رای دادن در انتخابات و جنس اعتراضات مدنی و سبک زندگی مصرفی و رفتارنمایشی مردم، نمونه های بارزی از رفتارسازی های حساب شده و مبتنی بر نظام‌ عرضه تقاضای مصنوعی و مهندسی شده می باشد که بایستی به چشم یک پاشنه آشیل فرهنگی_امنیتی_رسانه ای به آن نگریسته و راهبرد منسجمی و فوری در نهادهای مربوطه اتخاذ گردد. ✍️علیرضامحمدلو ✅ با ما باسواد شوید 🌐 @nasragilan
آنتوان گایگر، مجموعه عکسی دارد که نشان می‌دهد چگونه #روح آدمهای زمانۀ ما، به درون موبایلهایشان کشیده می‌شود. آدمهایی که شمایل انسانی‌شان تغییر کرده و صورتشان مسخ شده است. آنتوان کایگر به شیوه‌ای خلاقانه هشدار می‌دهد که #تکنولوژی، در حال بلعیدن ما انسانهای عصر دیجیتال است! ✅ با ما باسواد شوید 🌐 @nasragilan
سالروز عروج ملکوتی امام خمینی بنیانگزار انقلاب اسلامی ایران را تسلیت می گویم ✅ با ما باسواد شوید 🌐 @nasragilan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◻ امام خامنه‌ای: امام نشان داد ابرقدرت‌ها شکست پذیرند و هیچ وقت تصور چنین چیزی نمی‌شد. تحول در نگاه به قدرت های جهانی و ابرقدرتها؛ آن زمان هیچکس فکر نمی کرد بر خلاف اراده آمریکا بتوان کاری کرد. ◻امام کاری کردند که خود رؤسای جمهور آمریکا گفتند که خمینی ما را تحقیر کرد. امام و کارگزاران امام(ره) ابرقدرتها را شکست دادند. امام ثابت کردند که ابرقدرت ها ضربه پذیر و شکست پذیرند، دیدید که شوروی چگونه فروپاشید و وضعیت امروز آمریکا را هم که می بینید. ✅ با ما باسواد شوید 🌐 @nasragilan
💢تعداد زیادی از کودکان و نوجوانان دارای دسترسی بدون نظارت به اینترنت هستند. ✅ با ما باسواد شوید 🌐 @nasragilan
زبان، عشق، فضای مجازی 🔍به بهانه قتل یک دختر نوجوان۱۴ ساله به دست پدرش و در ادامه ارتباط با یک جوان تقریبا۳۰ ساله، بررسی کنیم که چه عواملی فضای مجازی و رسانه زمینه ساز چنین اتفاقات تلخی می شود. ▫️کاری با تحلیل های اجتماعی و بسترهای شکل گیری این واقعه دردناک فعلا نداریم و در متن مفصل تری می شود به آن پرداخت که عوامل پیدا و پنهان قضیه چه بوده و مقصران دولتی_خانوادگی_شخصیتی چه افراد یا نهادهایی هستند؟ ▫️سوال این است که در فضای مجازی و درسطح رسانه چه چارچوب زبانی حاکم است؟ نقش زبان‌رسانه چیست که باعث تفاهم انسان هایی با اختلاف سنی بسیار بالا می شود؟ چگونه با ۱۵سال اختلاف سنی، رسانه می تواند با ادبیات حاکم بر آن، و اقناع کافی برای یک ارتباط ایجاد نماید؟ 🔸از این زوایه سوال کنیم که به راستی عشق چیست؟ بقدری اطلاعات فراوانی با سرعت بسیار بالایی در حال رد و بدل شدن است که گاهی باید و تاملی نمود و بدیهیات را از نو بازدید و بازتعریف نمود. 🔸بلی باید پرسید که چیست؟ آیا محصول یک لحظه و یک نگاه است یا یک مقوله فرآیندی است و طی سلسله اتفاقات و یک سرسری علایم عاطفی_عملی سرکوچه دلی به تدریج به بهمن عشقی بدل می گردد؟ 🔸قبل از رواج فضای مجازی که برخی عشق ها سرکوچه ها و دم خیابان ها و مقابل مدرسه ها شکل می گرفت، و درلحظه و با یک نگاه، خوش عاقبت و فرهیختگانی نبود و معمولا مورد مذمت واقع می شد. 🔸بعد از رواج فضای مجازی که شخصیت ها پشت نقاب های نوشتاری و تصویری سنگر گرفتند و شکل گرفت، این پروفایل و متن و زبان یک شخص بود که به مرور و در طول زمان و نه در یک لحظه لزوما، ارتباطی را رقم بزند و عواطفی را درگیر نماید. چه اتفاقی در حال رخ دادن است و اساسا در مقوله روابط محبت آمیز، چه عنصر یا عناصری بعنوان عمل می نمایند؟ 🔹آنچه که از برخی بررسی ها و تحلیل ها به دست می آید، کارکرد زبان بعنوان عنصری جدی در می باشد. استفاده از مقوله شعر و ادبیات خاص و واژگان متفاوت و یونیک در فضای مجازی، هنرِ دوستی و یک شخص را معین می کند. 🔹زبان دیگر عامل انتقال صرفا نیست و فقط برای و خودافشایی به کار نمی رود. صرفا این نیست که بیان عواطفی رخ بدهد و دیگری از تمنای درونی واقعی انسان باخبر شود. زبان بعنوان برچسب هنرمندانه ای استفاده می شود که داشته و نفوذ در شخصیت دیگران‌را به مرور به انجام می رساند. 🔹زبان یک مدل کدگذاری حرفه ای است که برای دورزدن تمام گاردهای طرف مقابل استفاده می شود و باعث درونی شدن شخص در دل و ذهن مخاطب خاصش می شود. 🔻امروز اگر عاشق باشی و زبان ضعیفی داشته باشی یا از اول وارد بازی عاطفی نخواهی شد و یا بعد از ورود محکوم به از رقبای حرفه ای زبان باز و زبان دان خواهی شد که زمان زیادی را صرف یادگیری دلربایی و نموده اند. 🔺مراقب باشیم که در فضای مجازی به راحتی و باهر انسان حتی ظاهرالصلاح و سالمی وارد گفت و گو نشویم که هرگفت و گو و بیانی می تواند سراسر کدگذاری شده باشد و از هرعبارتی ردپاهایی در دل ها و ذهن ها کاشته شود که به مرور منجر به ایجاد یک خواهد شد. ☑️پس بایستی حواسمان به عبارات و جملاتی باشد که در فضای مجازی رد و بدل می شود و این فقط مخصوص نوجوانان و جوانان نیست که قربانی نشوند، چه بسا بزرگترها و صاحبان تجربه نیز اسیر و تجربه نگاری عبارات دیگران شده و به تدریج در قفس زبانی_عاطفی دیگری گرقتار گردند. ⏹ عباراتی مثل دلم خواست، متفاوت بود، متمایز و باشعور بود و این بابقیه فرق دارد و امثال ذلک صرفا می توانند طرح واره های شخصیتی یک انسان باشند که باعث ازبین رفتن مقابله با هجوم عاطفی دیگران گردند. 🖊علیرضامحمدلو نویسنده و محقق سوادرسانه ✅ با ما باسواد شوید 🌐 @nasragilan
⭕️ 🔶عناصر شش گانه ارتباطات عبارتند از: 1- فرستنده (مولف) 2- پیام (محتوا) 3- مجرای ارتباطی (رسانه یا بستر انتقال پیام) 4- گیرنده (مخاطب) 5- رمزگان(برای مثال حروف الفبا نوعی رمزگان است که به صورت قراردادی از آن ها برای کدگذاری مفاهیم و معنا استفاده می کنیم) 6- بافت (فرهنگی که پیام در بستر آن در حال انتقال است. اینکه پیام در چه بافت فرهنگی منتشر می شود در معنا و مفهومی که از آن برداشت می شود به شدت موثر است) ✅ با ما باسواد شوید 🌐 @nasragilan
برای درک هر متنی به این سه مفهوم احتیاج دارید: : هر‌آنچه که در داخلِ خودِ اثرِ ادبی و هنری (یا علمی و فلسفی) قرار دارد، متعلق به حوزۀ متن است؛ هر‌چیزی که به‌طور آشکار یا پنهان، مستقیم یا غیر‌مستقیم و با‌تأکید یا بدون تأکید در اثرِ هنری وجود دارد، متعلق به دنیای متن است. دیالوگ‌های یک فیلم، مکان‌ها و شخصیت‌های آن، وقایعِ داستان، مضامین و درونمایه‌های مستتر در آن، موسیقی، تصاویر، صدا‌ها و بازی‌ها، همگی، بخشی از دنیای متن‌اند و ارجاع به آن‌ها و استفاده از آن‌ها برای درک و تحلیلِ اثر منجر به فهمی درونی و پایبند به دنیای متن می‌گردد. : زیر متن منظور بستری است که اثرِ هنری در درون آن شکل می‌گیرد و هنرمند با تأثیرپذیری از آن، آثارِ خود را خلق می‌کند. حتا هنرمندی که ادعای استقلال از شرایطِ پیرامونی ‌دارد و آثاری خلق می‌کند که ظاهراً وجهۀ اجتماعی و بیرونی ندارند و به دنیاهای شخصی و ذهنیِ هنرمند مربوط می‌شوند، نیز، در اساس از جهان‌بینی و شخصیتِ خاصِ آن هنرمند نشأت گرفته‌اند که به نوبۀ خود‌ به‌طور خودآگاه و ناخودآگاه از شرایطِ پیرامونی تأثیر پذیرفته است. : فرامتن به عناصری گفته می‌شود که خارج از دنیای متن قرار دارند اما به آن مرتبط‌اند و نشانه‌ها و ارجاعاتی در متن به ما اجازه می‌دهند تا به این عناصرِ بیرونی توجه ‌و آن‌ها را واردِ تحلیلِ اثرِ هنریِ موردِ نظر کنیم. ✅ با ما باسواد شوید 🌐 @nasragilan
🌀 حذف برخی رشته‌های مهم از شاخه کارودانش! یکی از رشته‌هایی که خلاء آن حداقل در ایام قرنطینه کرونا مشاهده شد، رشته تولید محتوای الکترونیکی بود. مهارتی که حتی خیلی از معلمان فاقد آن بوده و از توانایی تولید یک محتوای ساده درسی عاجز بودند. حال خبر می‌رسد که رشته تولید محتوا در سال جهش تولید، کلا از شاخه کارودانش حذف شده است. رشته‌ای که نیاز مبرم عصر رسانه‌ای شده حاضر است. و دانش‌آموزان به راحتی می‌توانند با تحصیل در این رشته کسب و کاری برای خود داشته باشند (فریلنسری و..) امیدوارم دلیل قانع‌ای کننده از جانب شورایعالی آموزش و پرورش و دبیر این شورا، در این رابطه بیان شود! از طرفی بیان می‌شود که دانش‌آموزان به سمت رشته‌های فنی و مهارتی سوق داده می‌شوند، اما معلوم نیست این حذف کردن با چه دلیلی انجام شده است. شاید منافع برخی در این باشد که دانش‌آموزان سراغ رشته‌های پرمتقاضی مانند پزشکی بروند! ✅ با ما باسواد شوید 🌐 @nasragilan
🔻 زندگی رنگی‌رنگی بلاگرهای اینستاگرامی از کجا میاد؟ 🔹 سوئیت‌هوم/ sweethome در لغت به معنی خانه شیرین است. اما بسیاری از کاربران اینستاگرامی به عنوان پسوند نام کاربریشون از اون استفاده کردن! کاربرانی که هر روز عکسهای رنگی زیبایی از خونه و زندگی و اعضای خانواده‌شون در حالت‌های مختلف منتشر می‌کنند. 🔸 این کاربرا بیشتر روزمره‌نویسان اینستاگرامی هستند، از قصه آشنایی با همسرشون و خاطرات عاشقانشون میگن. درباره فرزندشون، بارداری و زایمانشون! 🔹 نکات خونه‌داری و خرید زیادی رو به مخاطباشون آموزش میدن. این فعالان روزمره‌نویس و بی‌سروصدای اینستاگرام خیلی هم پرطرفدارند، کاربرانی که ساده و بی سروصدا به نظر می‌رسن اما مثل یک سلبریتی سینمایی ذهن‌های زیادی رو به خودشون مشغول کردن. 🔸 در ظاهر بی‌خطرند اما باعث افسردگی‌های زیادی شدن! 🔹 اگر کامنت‌های این صفحات رو باز کنید پره از پیام‌هایی مثل«من دیشب خواب شما رو دیدم.» «صفحه شما حالمو خوب می‌کنه» «کاش منم می‌تونستم مثل شما زندگی کنم.» «شما یک زن کاملی» «من زندگی شما رو الگوم قرار دادم» ✅ با ما باسواد شوید 🌐 @nasragilan
✍نگاهی به روشهای رایج عملیات روانی 🔻ارائه پيشگويي هاي فاجعه آميز 🌀در اين تاكتيك با استفاده از آمارهاي ساختگي و ساير شيوه هاي جنگ رواني (از جمله كلي گويي، پاره حقيقت گويي، اهريمن سازي و...) به ارائه پيشگويي هاي مصيبت بار مي پردازند كه بتوانند حساسيت مخاطب را نسبت به آن افزايش داده و بر اساس ميل و هدف خويش افكار وي را هدايت کنند. 🌀از اين تاكتيك در تبليغات انتخاباتي بشدت استفاده مي شود كه نمونه هاي بسياري از آن را مي توان در انتخابات های اخير بر شمرد. 🌀ارائه اخبار و آمارهاي آلوده به دروغ از وضعيت سياسي، اقتصادي كشور و فاجعه آميز بودن آينده كشور در صورت تداوم وضع موجود، ذيل اين تاكتيك تعريف مي شود. 🌀سایه جنگ، قطع تعامل با دنیا، کشیدن دیوار در پیاده‌روها، محدودیت آزادی ها و... نمونه های اخیر توسل به پیش گویی های فاجعه آمیز است. 🌀در نطق های انتخاباتی توسل به این شیوه و ترسیم آینده‌ای ترسناک با روی کار آمدن یک فرد بشدت مورد استفاده است. 💢سواد رسانه‌ای: 🔅نسبت به اظهارات کاندیداها با نگاه انتقادی نگریسته و براساس اطلاعات دارای تصمیم بگیریم. 🔅هر اظهارنظر کلی و بدون و مدرک را از سوی کاندیداها نپذیریم. 🔅به عقلانی بود آنچه گفته می شود دقت کنیم چراکه اساسا روش پیشگویی‌های فاجعه آمیز هستند، بازگویی سخنانی هستند که را در دل اطلاعات قرار داده‌اند، تصویری از رقبا می سازد و ایجاد آینده ترسناک و می‌کند. 🔅در این روش تمرکز بر مخاطب مخصوصا ایجاد ترس است. ✅ با ما باسواد شوید 🌐 @nasragilan
🎮 بازی‌های ویدیوئی تعاملی هستند: 📌 رسانه‌های قدیمی‌تر مثل کتاب، نشریات، رادیو و موسیقی برای ارائۀ محتوای خود از جریان یک‌طرفۀ انتقال پیام استفاده می‌کنند. این جریان یک‌طرفه که از سَمتِ تولیدکنندۀ پیام به سمت مخاطب در جریان است نمی‌تواند در لحظه، واکنش مخاطب را در نظر بگیرد و بر مبنای آن نوع و جهت پیام را تغییر دهد. برای مثال زمانی که مخاطبان مطلبی از یک نوشته یا کتاب را می‌خوانند و از بخش‌هایی از آن نوشته انتقاد دارند نمی‌توانند این نقد را به نویسنده منتقل کنند. از طرفی نویسنده نیز به‌زودی متوجه انتقاد خواننده نمی‌شود تا بتواند فرصتی برای توضیح و یا تصحیح متن خود پیدا کند و در بهترین حالتِ ممکن در چاپ بعدی این تغییرات را اعمال خواهد کرد. 📌 در مخاطب مستقیماً با فرایند تولید و انتقال پیام درگیر است و نقشی فعال دارد. خاصیت تعاملی بازی‌های ویدیوئی باعث می‌شود پیام در کوتاه‌ترین زمان و با تأثیرگذاری بیشتری منتقل شود و در ذهن بازیکن جای بگیرد. فصل بازی های ویدئویی / کتاب 150هشتگ ✅ با ما باسواد شوید 🌐 @nasragilan
🔴سرزمینی در فضای مجازی بالغ بر یک میلیارد جمعیت! 🔺آمارها از "اینستاگرام" چه می گویند؟ ☑️ بالغ بر ۱ میلیارد نفر کاربر هر ماه از اینستاگرام استفاده می کنند در واقع اینستاگرام بعد از فیس بوک دومین شبکه اجتماعی بزرگ و پرطرفدار از لحاظ تعداد کاربران فعال در ماه به شمار می رود. ☑️ بالغ بر ۵۰۰ میلیون کاربر هر روزه از قابلیت" استوری" اینستاگرام استفاده می کنند این قابلیت که حدوداً سه سال پیش به این شبکه اجتماعی افزوده شد، از همان ابتدا مورد استقبال بی نظیر کاربران قرار گرفت به گونه‌ای که هم اکنون تبدیل به یکی از ابزارهای مهم دیجیتال مارکتینگ شده و به عنوان یک کانال‌ارتباطی اصلی میان شرکت ها و برندهای مختلف با مشتریان به شمار می رود. ☑️. ۲۰۰ میلیون کاربر اینستاگرام به طور روزانه حداقل یک بار پروفایل های تجاری را بازدید می کند از آنجاییکه اینستاگرام در سالهای اخیر تبدیل به یکی از ابزارهای قدرتمند و تاثیر گذار در دیجیتال مارکتینگ شده است، بسیاری از کاربران نیز خواسته یا ناخواسته به هنگام ورود به این پلتفرم بسیاری از صفحات کاربری تجاری را نیز بازدید می‌کنند. ☑️ ۸۹درصد از کاربران اینستاگرام به خارج از ایالات متحده آمریکا تعلق دارند شاید بسیاری از افراد تصور کنند از آنجایی که اینستاگرام یکی از زیرمجموعه‌های شرکت آمریکایی فیسبوک محسوب می شود، تعداد کاربران آمریکایی آن نیز باید بسیار بیشتر از کاربران سایر نقاط جهان باشد. اما جالب است بدانید از حدود یک میلیارد کاربر فعال ترین شبکه اجتماعی تنها حدود ۱۱۰ میلیون نفر از آنها به ایالات متحده آمریکا تعلق دارند. کاربران کشورهای برزیل، هند، اندونزی و روسیه از جمله بزرگترین مخاطبان و طرفداران اینستاگرام به شمار می روند. ☑️ رشد اینستاگرام در کانادا به شدت سرعت گرفته است ☑️ کاربران زن بیشتر از مردان به اینستاگرام علاقه دارند بر اساس آمار و گزارش های منتشر شده ۵۲ درصد از کاربران اینستاگرام زن هستند این در حالی است که ۴۸ درصد از آنها مرد بوده اند. این بدان معناست که کاربران زن علاقه بیشتری به گشت و گذار در این شبکه اجتماعی داشته و زمان بیشتری را به آن اختصاص می‌دهند. ☑️ به طور متوسط کاربران ۲۸ دقیقه در روز را به اینستاگرام اختصاص می‌دهند تازه‌ترین برآوردهای صورت گرفته حاکی از آن است که کاربران فضای مجازی در سال جاری میلادی به طور میانگین حدود ۲۸ دقیقه در روز را به گشت و گذار این شبکه اجتماعی اختصاص میدهند. ☑️ حدود ۷۵ درصد از کسب و کارهای آمریکایی در سال ۲۰۲۰ از اینستاگرام استفاده می کنند آمار و گزارش های جدید منتشر شده نشان می دهد که ۷۵.۳ درصد شرکت ها و برند ها و کسب و کارهای تجاری در ایالات متحده آمریکا از شبکه اجتماعی اینستاگرام در سال جاری میلادی استفاده خواهند کرد./ ایسنا 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 💰با توجه به نقش تجاریِ این شبکه اجتماعی؛ حضور و کاربری خود را در اینستاگرام هدفمند کنید ! ✅ با ما باسواد شوید 🌐 @nasragilan
✅ افراد مبتلا به افسردگی بیشتر در اینستاگرام پست می‌گذارند! 🔴اینکه هر چند وقت یک بار در پست ارسال می‌کنید می‌تواند نشان دهندهٔ سلامت روان شما باشد و محققین دانشگاه هاروارد و ورمونت با استفاده از یک برنامه‌ی کامپیوتری بیش از ۴۳ هزار پست از ۱۶۶ کاربر را آنالیز کردند تا ببینند که افرادی که به افسردگی مبتلا هستند از این برنامه چطور استفاده می‌کنند. نتیجه این بود کسانی که از افسردگی رنج می‌برند بیشتر از کسانی که هیچ مشکل ذهنی‌ای نداشتند پست می‌گذاشتند. آنها همچنین فیلترهای کمتری را هم برای عکس‌هایشان استفاده می‌کردند. منبع: اینفومدیا ✅ با ما باسواد شوید 🌐 @nasragilan
5 ویژگی که او را از مخاطب منفعل جدا می‌کند ✅گزینش گر است: یعنی خود مخاطب، پیام موردنظر را از بین مجموعه پیام هایی که از طریق رسانه‌ها فرستاده می‌شود، انتخاب می‌کند. ✅فایده گرا است: یعنی پیام‌هایی را انتخاب می‌کند که برایش سود داشته باشد، یا نیازی را از او برطرف کند. ✅هدفمند است: یعنی بطور آگاهانه و ارادی و براساس طرح ذهنی خود، رسانه‌ای را برای استفاده و دریافت پیام انتخاب می‌کند. ✅خود را با رویدادها درگیر می‌کند: یعنی فکر می‌کند و دنبال تکمیل یا توقف اطلاعات است. در واقع بعد از فکر کردن و درگیری با خبر، بهره لازم را از آن می‌برد. ✅در برابر نفوذ رسانه‌ها مقاومت می‌کند: یعنی نفوذ رسانه در او بسیار کم است، مقاومت می‌کند، انتخاب می‌کند و متفاوت عمل می‌کند. ✅ با ما باسواد شوید 🌐 @nasragilan
💠مقایسه کارکرد شبکه های اجتماعی: 🌐توئیتر: ✅به آن شبکه اجتماعی تولید گفته می شود. توئیتر یک شبکه اجتماعی متن محور است و مهم ترین و تاثیرگذارترین عنصر آن متن هایی هستند که توئیت می شود و عکس ها و ویدئوها و سایر موارد صرفا نقش مکمل را دارند. قدرت در توئیتر دست افرادی است که نخبه و صاحب نظر هستند. در توئیتر جنگ،جنگ روایت هاست و افرادی میتوانند موفق شوند که روایت های جذاب تری از اتفاقات مختلف ارائه کنند. توئیتر شبکه اجتماعی مبتنی بر هشتگ است و طبق الگوریتم آن،در توئیت ها نباید بیش از دو هشتگ استفاده کرد(در روزمره نویسی ها نیازی به استفاده از هشتگ نیست). 🌐اینستاگرام: ✅به آن شبکه اجتماعی سبک زندگی گفته می شود. اینستاگرام یک شبکه اجتماعی عکس و فیلم محور است و برگ برنده در آن دست افرادی است که بتوانند محتواهای باکیفیت و جذاب تری را در اختیار مخاطب قرار دهند. قدرت در اینستاگرام در دست سلبریتی ها و افراد مشهور است چراکه سبک زندگی آن ها جذابیت زیادی برای مخاطب دارد. در اینستاگرام‌ داشتن خلاقیت و تولیدمحتوای باکیفیت تاثیر زیادی در جذب مخاطب دارد. اینستاگرام شبکه اجتماعی مبتنی بر هشتگ است و براساس مستندات و تجربیات تعداد استاندارد هشتگ برای بیشتر دیده شدن پست، ۹ الی ۱۱ هشتگ می باشد. 🌐تلگرام: ✅به آن شبکه اجتماعی توزیع گفته می شود تلگرام یک پیام رسان است و کانال محور هست. کانال ها به عنوان مرجع های انتشاری نقش و اهمیت زیادی در تلگرام دارند. در تلگرام شبکه سازی و ایجاد بسترهای انتشاری(گروه ها و سوپر گروه ها) اهمیت ویژه ای در رشد کانال ها دارند. هشتگ در تلگرام صرفا جنبه طبقه بندی مطالب را دارد. ✅ با ما باسواد شوید 🌐 @nasragilan