eitaa logo
مکتب شهدا_ناصرکاوه
880 دنبال‌کننده
20.9هزار عکس
15.2هزار ویدیو
515 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 افراد مشمول عفو رهبری در جریان اغتشاشات سال گذشته مراقب توطئه‌های جدید دشمنان باشند معاون قضایی قوه قضائیه: 🔸کسانی‌که در جریان اغتشاشات سال گذشته، مشمول عفو رهبری قرار گرفتند، اگر مجدداً فریب خورده و اقدامات خود را تکرار کنند با قاطعیت بیشتری با آنان برخورد می‌شود؛ بدین معنا که مجازات آنان مضاعف، و ارفاق و تخفیفی نسبت به ایشان اعمال نخواهد شد؛ بنابراین به این اشخاص و خانواده‌های آنان توصیه می‌شود مراقب شیطنت‌های دشمن باشند زیرا بدخواهان این کشور دلسوز آنان نیستند. 🔸دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی، همه این تحرکات را تحت نظر دارند و در صورت مشاهده عده‌ای قلیل که بخواهند به‌هر بهانه‌ای، در روزهای آتی ساختارشکنی کرده و به خیابان‌ها بریزند و مشکلاتی را برای کشور و مردم فهیم ایجاد کنند، آنان را شناسایی کرده و تحویل دستگاه قضایی خواهند داد.
🔴 آزادی بیان به سبک اروپایی‎ها 🔹در حالی که این روزها هتک حرمت به قرآن کریم به بهانه آزادی بیان در اروپا افزایش پیدا کرده است، یک ژنرال ایتالیایی به دلیل نوشتن یک مطلب در نقد همجنسبازی از کارش اخراج شد!
تغییر جالب سخنان رهبر انقلاب پس از ۱۱سال! 🔸رهبر انقلاب ۱۳۹۱/۰۳/۱۴: ما داریم در دامنه حرکت میکنیم. ما هنوز به قله نرسیده‌ایم... 🔸رهبر انقلاب ۱۴۰۲/۰۵/۲۶: از شیب تند عبور کرده‌ایم، به قله‌ها نزدیک شده‌ایم... ✅ پ.ن: جمهوری اسلامی در حال پیشرفت است.
📸 چرا نزدیک قله‌ایم؟
🔴 ✍ (مأمور الهی در برزخ) گفت: 👇 🌷«اگر علاقمند باشید و برای شما شهادت نوشته باشند هر نگاه حرامی که شما داشته باشید، 👈 شش ماه شهادت شما را به عقب می اندازد.» ☀️خوب آن ایام را به خاطر دارم. اردوی خواهران برگزار شده بود. به من گفتند: شما باید پیگیر برنامه های تدارکاتی این اردو باشی. اما مربیان خواهر، کار اردو را پیگیری می کنند، فقط برنامه تغذیه و توزیع غذا با شماست. در ضمن از سربازها استفاده نکن. من سه وعده در روز با ماشین حامل غذا به محل اردو می رفتم و غذا را می کشیدم و روی میز می چیدم و با هیچ کس حرفی نمی زدم. شب اول، یکی از دخترانی که در اردو بود، دیرتر از بقیه آمد و وقتی احساس کرد که اطرافش خلوت است، خیلی گرم شروع به سلام و احوالپرسی کرد. من سرم پایین بود و فقط جواب سلام را دادم. ☀️روز بعد دوباره با خنده و عشوه به سراغ من آمد و قبل از اینکه با ظروف غذا از محوطه اردوگاه خارج شوم، مطلب دیگری گفت و خندید و حرف هایی زد که... من هیچ عکس العملی نشان ندادم. خلاصه هربار که به این اردوگاه می آمدم، با برخورد شیطانی این دختر جوان روبرو بودم. اما خدا توفیق داد که واکنشی نشان ندادم. 🔸در بررسی اعمال، وقتی به این اردو رسیدیم، جوان پشت میز (مأمور الهی در برزخ) به من گفت: اگر در مکر و حیله آن زن گرفتار می شدی، به جز آبرو، کار و حتی خانواده ات را از دست می دادی! برخی گناهان، اثر نامطلوب اینگونه در زندگی روزمره دارد... 📚 کتاب سه دقیقه در قیامت ⚡️ماجرای عجیب دعوای سگ و جوان در قبر⚡️ 👈 این جریان از عجیب‌ترین اتفاقاتیست که در قبرستان تخت فولاد اصفهان اتفاق افتاده است که شیخ بهایی در کشکول خود به آن اشاره کرده و به گفته آیت الله ضیاءآبادی، امام خمینی ره نیز در جلسه درس اخلاق خود آن را بیان کرده است: 🌹شیخ بهایی نقل می‌کند: روزی در تخت فولاد اصفهان از مرد عارفی که اهل ریاضت بود پرسیدم آیا خاطره ای داری که برای من نقل کنی او فکر و تامّلی کرد و بعد گفت : ☀️روزی همین جا نشسته بودم ، دیدم جمعیّتی جنازه ای را آوردند در آن گوشه قبرستان دفن کردند و رفتند. 🍀چندی نگذشته بود که احساس کردم بوی عطر خوشی به شامّه‌ام می‌رسد. به اطراف نگاه کردم دیدم جوانی خوش‌صورت و خوش لباس و خوشبو وارد قبرستان شد و فهمیدم این بوی خوش از اوست، آن جوان رفت کنار همان قبر و ناگهان دیدم آن قبر شکافته شد و آن جوان داخل قبر رفت و قبر به هم آمد. 🌱من غرق در تعجّب و حیرت شدم که خواب می‌بینم یا بیدارم.در همین حال، احساس کردم بوی بد و نفرت‌انگیزی به شامّه‌ام می‌رسد، دیدم سگی وحشت‌انگیز ، بدقیافه و بدبو وارد قبرستان شد. با عجله رفت کنار همان قبر، قبر شکافته شد و او داخل قبر رفت و باز قبر به هم آمد. من تعجّب و حیرتم بیشتر شد که چه صحنه‌ای دارم می‌بینم. ⛔️ لحظاتی گذشت، دیدم باز آن قبر شکافته شد و آن جوان زیبا در حالی که سر و صورتش خونین و لباس‌هایش پاره و کثیف شده بود از قبر بیرون آمد؛ خواست از قبرستان بیرون برود من دویدم جلو و او را قسم دادم که بگو تو که هستی و جریان چیست ؟ 🍀 گفت : من اعمال نیک آن میّت هستم، مامور شدم پیش او بروم و تا روز قیامت با او باشم. آن سگ هم اعمال بد اوست که پس از من وارد قبر شد. ما با هم نمیتوانستیم بسازیم، با هم گلاویز شدیم و او چون از من قوی‌تر بود بر من غلبه کرد و با این وضع از قبر بیرونم کرد. حال آن سگ تا روز قیامت با او خواهد بود. 🌹شیخ بهایی بعد از نقل این حکایت گفت: این حکایت، عقیده شیعه مبنی بر تجسم اعمال را تأیید می‌نماید 📕منبع:خزینه الجواهر، ص 541 / ماه رمضان فصل شکوفایی انسان در پرتو قرآن، آیت الله سیدمحمد ضیاء‌آبادی، جلد 2 صفحه 19 الی 22
🔴واکنش غافلگیر کننده دژپسند وزیر اقتصاد دولت روحانی به اظهارات اخیر روحانی در مصاحبه با اعتماد: ♦️....همان عصری که آقای روحانی نهاد ریاست جمهوری را تحویل رئیسی میداد خوب، می دانست چه خبره ؟ عکسی که از او با آقای رییسی گرفته شده در چهره اش یک تبسم ساختگی هست . روزهای قبل در هیئت دولت همه ی وزرا واضح، شاهد بودند که در بساط دولت هیچ نیست. سه ماه فقط حقوق ها را با قرض و کلاه به کلاه کردن داده بودند، معوقات و فوق العاده ومثل اینها که بماند ،روی هم انباشته به ماههای بعد حواله شده بود. ♦️سالهای قبل یعنی ۹۷ و۹۸ و۹۹ و۱۴۰۰را همه در جریان هستند آقای همتی در آن جلسه با اساتید بازش کردند ، ۲۰۰ هزار میلیارد تولید پول بی پشتوانه [ (قلابی)] برای دادن حقوق کارمندان دولت. ♦️وقتی سال ۱۴۰۰حقوقها را دولت تدبیر وامید اضاف کرد، در آن جلسه هیئت دولت با خواندن درصد اضافه شدنها برای تصویب، همه می خندیدند یعنی مسخره بود، آخه با کدام پول ؟! ♦️این اضافه حقوق بی رویه با پول بی پشتوانه، کندن یک خندق جلو دولت بعد و پیشرفت کشور بود ارزش پول را نابود کرد . روحانی روز تحویل دولت یقین داشت این سید ساده دل(رئیسی) نه بزودی؛ بلکه، بلافاصله که دولت را تحویل گرفت از همان ساعت به بن بست می خورد . ♦️از طرفی هم چون چیزی باقی نگذاشته بود برای فرار از ساختمان ریاست جمهوری عجله داشت، از صحنه جرم بگریزد و رفت در خانه قایم شد . ترس داشت فردا بیایند با دستبند وپابند اورا برای محاکمه ببرند. ♦️... وقتی رئیسی اولین جلسه خود را با همان وزرای کابینه دوازدهم بدون روحانی برگزار کرد آقای جهانگیری بی خجالت و با خاطر جمعی از اینکه رئیسی قاطع و جواب حاضر نیست هم با این جسارت که او پشتوانه رای بالایی ندارد وزمینه ی بلوا و فتنه وجود دارد در آن جلسه چشم در چشم باخیال راحت صراحتاً گفت ما حتی پول نداریم حقوق این برج کارمندان را بدهیم . ♦️آقای رئیسی فقط یه جمله تعرضی با مزاح گفت : پس اون تدبیر وامید کجاست ؟ بعدش گفت : ملتی که خدا را دارد به چه کنم ؟چه کنم ؟مبتلا نمیشه. بن بست نداریم. دژپسند ادامه داد: ...من نمی دانم اسم جنگ اکراین و روسیه را چه بگذارم. به قول امام الطاف اللهی بود ؟ همینکه رئیسی جای روحانی انتخاب شد [عدو شود سبب خیر ]، رسانه های غربی خودشان شوک وارد کردند ، نوشتند یک تندرو بنیاد گرا به نام رئیسی جایگزین مذاکره و تعامل با غرب، سرکار آمد. پس از انتخاب رئیسی، چند روزه قیمت نفت ۲۰ دلار افزایش یافت و توی شهریورماه سیل پول وارد خزانه شد بعدش هم در وین دیگه برجام احیا شدنی نبود، دوباره نفت بالا رفت و شعله جنگ اکراین قیمت نفت را کَند و به ۱۰۰ دلار وبیشتر رساند. دژپسند در پایان گفت: ...بی تعارف بگویم .. همه چیز برای سقوط کشور فراهم بود فقط خدا نخواست. @jahadetabeen8 #⃣ الحمدالله جهت بیدارشدن عده ای که خود را ولایی می‌دانند ولی از دولت و شرایط سخت اقتصادی امروز بسیار گله‌مند بودند، شاهد از غیب رسید... .
🔴آیا جنگی تمام عیار به زودی در منطقه در راه است؟ 🔺دو راه اصلی ارتباطی بین عراق و سوریه تو البوکمال و منطقه التنف تو حمص هست که البته البوکمال برای جمهوری اسلامی مهمتره که در تصرف نظامیای آمریکاست و ارتباط جمهوری اسلامی با محور مقاومت و فلسطین رو قطع کرده و هم زمان تو عراق تجهیزات سنگین آمریکایی ها در بغداد و بصره و صلاح الدین و الانبار و اربیل و موصل و... حتی کردستان و مرز ایران در حال ترددن و هدفشون مشخصا ایجاد منطقه حائل بین عراق و سوریه هست که همه رو هم دولت عراق تکذیب کرده!!! اما اگه خط خبری این چند هفته رو دنبال کنیم میبینیم با گسیل بی سابقه نیروهای حشد الشعبی عراق و ارتش سوریه و سپاه قدس و فاطمیون و نظامیان آمریکایی و صهیونیستی به این منطقه و آماده باش همه نیروها در بالاترین سطح درگیری منطقه تبدیل به انبار باروت شده و به زودی شاهد نبرد سخت و سرنوشت سازی هستیم و بلا استثنا همشون مانور آمادگی نظامی رو به روی مواضع همدیگه برگزار کردن، حتی آمریکا با بعضی عشایر دیرالزور برای اقدام نظامی علیه دولت توافق کرده، چند روز پیش هم در ادامه اعزام انبوه تجهیزات سنگین آمریکا به منطقه ۲.۵۰۰ سرباز جدید وارد عین الاسد کرد و البته میدونن محور مقاومت آمادگی بی نظیری برای شروع یه عملیات پر دامنه داره مگر اینکه اتفاق غیر منتظره ای مانع بشه! ⭕️ ترکیه هم با آمریکا توافق کرده تروریستهای جیش الوطنی رو به بهونه دروغ حفظ مرزها بفرسته به منطقه التنف (که نه به ادلب نزدیکه نه به حومه حلب که بهونه همیشگی ترکیه هست) تا آمریکا موقع تصرف البوکمال خیالش از اونجا راحت باشه که اگه اینجوری بشه ارتباط بغداد و دمشق قطع میشه یه خبر هم اومد که وحشیای جیش الوطنی برای کارشون قراره ماهانه ۱.۰۰۰ دلار از آمریکا پاداش بگیرن جیش الوطنی قبلا همین کار رو تو لیبی و آذربایجان هم کرده بودن و ترکیه نتیجه دلخواهش گرفته بود.. 🔺فتنه این روزهای سوریه فارغ از انتشار هر محتوایی از اون برای کم کردن تمرکز بشار اسد در این درگیری سهمگین نزدیکه و غیر از این نیست، برای جمهوری اسلامی هم خواب هایی دیدن و این دستگیریهای اخیر در گوشه و کنار کشور از تروریستهای وابسته به سرویسهای اسراییل که بعضی هاش رسانه ای هم شد و حتما باز هم هستن، حکایت از برنامه ریزی و زمان بندیشون برای ناآرام کردن فضای کشور و کم کردن فشار ایران در خط مقدم نبرد داره وزنده نگه داشتن فتنه مهسا کومله و این قبیل آدرسهایی که به زبون میارن هم برای بیشتر شدن هر روز حساسیت ها و نگرانی ها درباره موضوع بی حجابی هم قطعا در معادلاتشون وجود داره و به هر اتفاق کوچک و بزرگی در این موضوع بسیار ضریب میدن، حتی انتظار گرون شدن بنزین رو هم داشتن که واقعا دولت با بصیرت عمل کرد و واقعا خدارو شاکریم که خائنینی مثل روحانی نیستن که بنزین رو در این بزنگاه گرون کنن تا خیال دوستای غربیشون راحت بشه! ولی احتمالا از حساسیتهای انتخابات مجلس و خصوصا مسئله رد و تایید صلاحیت ها و تبلیغات و رقابت های شدیدی که در بعضی حوزه ها هست و... نهایت استفاده رو میبرن.. چه الان در قبل از انتخابات و چه در آینده هنگام انتخابات.. ناصرکاوه
🔴واکنش غافلگیر کننده دژپسند وزیر اقتصاد دولت روحانی به اظهارات اخیر روحانی در مصاحبه با اعتماد: ♦️....همان عصری که آقای روحانی نهاد ریاست جمهوری را تحویل رئیسی میداد خوب، می دانست چه خبره ؟ عکسی که از او با آقای رییسی گرفته شده در چهره اش یک تبسم ساختگی هست . روزهای قبل در هیئت دولت همه ی وزرا واضح، شاهد بودند که در بساط دولت هیچ نیست. سه ماه فقط حقوق ها را با قرض و کلاه به کلاه کردن داده بودند، معوقات و فوق العاده ومثل اینها که بماند ،روی هم انباشته به ماههای بعد حواله شده بود. ♦️سالهای قبل یعنی ۹۷ و۹۸ و۹۹ و۱۴۰۰را همه در جریان هستند آقای همتی در آن جلسه با اساتید بازش کردند ، ۲۰۰ هزار میلیارد تولید پول بی پشتوانه [ (قلابی)] برای دادن حقوق کارمندان دولت. ♦️وقتی سال ۱۴۰۰حقوقها را دولت تدبیر وامید اضاف کرد، در آن جلسه هیئت دولت با خواندن درصد اضافه شدنها برای تصویب، همه می خندیدند یعنی مسخره بود، آخه با کدام پول ؟! ♦️این اضافه حقوق بی رویه با پول بی پشتوانه، کندن یک خندق جلو دولت بعد و پیشرفت کشور بود ارزش پول را نابود کرد . روحانی روز تحویل دولت یقین داشت این سید ساده دل(رئیسی) نه بزودی؛ بلکه، بلافاصله که دولت را تحویل گرفت از همان ساعت به بن بست می خورد . ♦️از طرفی هم چون چیزی باقی نگذاشته بود برای فرار از ساختمان ریاست جمهوری عجله داشت، از صحنه جرم بگریزد و رفت در خانه قایم شد . ترس داشت فردا بیایند با دستبند وپابند اورا برای محاکمه ببرند. ♦️... وقتی رئیسی اولین جلسه خود را با همان وزرای کابینه دوازدهم بدون روحانی برگزار کرد آقای جهانگیری بی خجالت و با خاطر جمعی از اینکه رئیسی قاطع و جواب حاضر نیست هم با این جسارت که او پشتوانه رای بالایی ندارد وزمینه ی بلوا و فتنه وجود دارد در آن جلسه چشم در چشم باخیال راحت صراحتاً گفت ما حتی پول نداریم حقوق این برج کارمندان را بدهیم . ♦️آقای رئیسی فقط یه جمله تعرضی با مزاح گفت : پس اون تدبیر وامید کجاست ؟ بعدش گفت : ملتی که خدا را دارد به چه کنم ؟چه کنم ؟مبتلا نمیشه. بن بست نداریم. دژپسند ادامه داد: ...من نمی دانم اسم جنگ اکراین و روسیه را چه بگذارم. به قول امام الطاف اللهی بود ؟ همینکه رئیسی جای روحانی انتخاب شد [عدو شود سبب خیر ]، رسانه های غربی خودشان شوک وارد کردند ، نوشتند یک تندرو بنیاد گرا به نام رئیسی جایگزین مذاکره و تعامل با غرب، سرکار آمد. پس از انتخاب رئیسی، چند روزه قیمت نفت ۲۰ دلار افزایش یافت و توی شهریورماه سیل پول وارد خزانه شد بعدش هم در وین دیگه برجام احیا شدنی نبود، دوباره نفت بالا رفت و شعله جنگ اکراین قیمت نفت را کَند و به ۱۰۰ دلار وبیشتر رساند. دژپسند در پایان گفت: ...بی تعارف بگویم .. همه چیز برای سقوط کشور فراهم بود فقط خدا نخواست. #⃣ الحمدالله جهت بیدارشدن عده ای که خود را ولایی می‌دانند ولی از دولت و شرایط سخت اقتصادی امروز بسیار گله‌مند بودند، شاهد از غیب رسید... .
📹 ببینید | «عقل سرخ» 🔺شهید حاج قاسم سلیمانی: این جزو اعتقادات قلبی من است. هرگز حاضر نیستم پوتین‌ام تبدیل به کفش راحتی بشه. از خدا می‌خواهم که مرگم را در این لباس قرار بده و این مرگ را شهادت قرار بده. ان‌شاءالله. 🔺️ مالک و قاسم و هر عهد شهیدان تواند 🔺️ !؟ بعد از شهادت داشتیم از کرمان برمی گشتیم، ماشینی از جلوی مان عبور کرد که پشت شیشه اش نوشته بود: 👈سردارسلیمانی قوی تر بود یا شهید سلیمانی؟🤔 این سؤال بسیار پر معنایی است. شهید سلیمانی در زمان حیاتش منشأ اثرات و خیرات بی شمار بود و بعد از شهادتش هم اثرات خون این اسطوره در ایران و جهان رستاخیزی به پا کرده است…. کتاب من قاسم سلیمانی هستم، ناصر کاوه
(۱۰۵) ⬅️ دقیقا همان جماعتی که برای قالب کردنِ برجام شان به ملت از کاه، کوه می‌ساختند، امروز برای کاستن از اهمیت پیوستن به بریکس و ممانعت از ایجاد امید در جامعه، هر کاری میکنند؛ درحالیکه خوب میدانند اولا آثار بریکس نیز به مانند رفع مشکلات اقتصادی برجا مانده از کم‌کاریها و تعلل‌های ۸ ساله‌ی دولت متبوع‌شان زمانبرست و درثانی احتیاط سعودی‌ها برای پیوستن به بریکس نیز (البته درصورت صحت چنین ادعایی)، از سر اجبارست تا اختیار!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
(۱۰۵) ⬅️ اظهارات صریح کارشناس بی‌بی‌سی درباره ارتباط مولوی نقشبندی با گروهک تروریستی جیش العدل و چراغ سبز "عبدالحمید" برای حملات تروریستی جیش العدل به ایران!
⬅️ در مظلومیت نظام همین بس که کسی که  ۸ سال رییس دولت بوده، با ۸ سال بدترین دولت پس از انقلاب را سرکار آورده و جریان سیاسی اش ۸ سال مدیران دولت پس از جنگ بودند، شده مطالبه گر چرایی وضع موجود... جناب آقای از آن بالاها بیایید کف جامعه، ببینید حنای‌تان دیگر رنگی ندارد! ✍"محمدسعید احدیان" 💬 خاتمی هم مخاطبانش را شناخته که اینگونه می‌تازد؛ یک جماعتی هر چه او بگوید، کف و سوت می‌زنند، او را معصوم می‌دانند، مطالبه‌ای از او ندارند و نمی‌گویند او ۱۰ سال وزیر ارشاد و ۸ سال رییس‌جمهور و ۸ سال حامی رییس‌جمهور بوده و باید پاسخگو باشد... چرا خاتمی برایشان ادای پوپولیستی درنیاورد؟! ✍"کبری آسوپار" 💬کسیکه یکبار با فتنه ۷۸ پرده دری کرده ‏یکبار با فتنه ۸۸ قصد انتقام از نظام را داشته ‏۸ سال در زمان روحانی حامی اصلی خسارات وی بوده ‏در جنگ ترکیبی ۱۴۰۱ نقش موثری در چنگ کشیدن به صورت انقلاب و نظام داشته ‏الان هم دنبال همون فتنه انگیزی با پوشش‌های روشنفکری است... ‏خدا شرشان را کم کند ✍"سید علیرضا آل داوود"
🌍عده ای اصلاح طلب و این همه تضاد با انقلاب؟!🤷‍♂ . اگر به حافظه تاریخی عملکردها رجوع شود، بهتر می توان قضاوت کرد 👌 ۱- چرا اغلب فتنه‌گران در این سال‌ها در جمع اصلاح‌طلب‌ها بوده‌اند؟ ۲- چرا عموم افرادی که به غرب و شبکه‌های ماهواره‌ای پیوستند نوعا" اصلاح‌طلب بودند؟ ۳- چرا غرب و صهیونیست‌ ها از برخی از اصلاح‌طلبان حمایت می‌کنند؟ ۴- چرا هیچ اصلاح‌طلبی شهید راه حجاب و امر به معروف و نهی از منکر نمی‌شود؟ ۵- چرا هیچ اصلاح‌طلبی مدافع یا شهید حرم نمی‌شود؟ ۶- چرا خیلی از اصلاح طلبان از ولی فقیه اطاعت نمی کنند، بلکه مخالف قانون اساسی هستند (اگر اطاعت می کردند، قائله سال ۸۸ با آن همه خسارت جانی و مالی بوجود نمی آمد). حالا گوشه ای از اظهارات سران اصلاحات را به روایت روزنامه ها مطالعه کنید : ۱- آقای محمد خاتمی: احکام قرآن متناسب با زندگی قبیله‌ای است، قرآن برای ما قابل استناد نیست!؟ (کیهان ۱۲ شهریور سال ۷۸). ۲- آقای عبدالکریم سروش: ولایت پیامبر بعد از فوتش به کسی منتقل نشده است (مخالفت با غدیر / روزنامه صبح امروز ۱۶ شهریور ۷۸) ۳- ابراهیم اصغرزاده: حتی علیه خدا هم می‌توان تظاهرات کرد! (خدا ستیزی / روزنامه آفتاب امروز دوم شهریور ۷۸). ۴- محمد کاظم محمدی اصفهانی گفت: به خود خدا هم میتوان اعتراض کرد، و او را فتنه‌گر نامید!(روزنامه ایران ۲۴ تیر ۷۹). ۵- محسن کدیور: معصومین فقط در کلیات و اصول اسوه‌اند (ماهنامه کیان بهمن ۷۷). ۶- محسن کدیور: امروز خدا در جامعه هیچکاره است (خدا را از جهان برداریم همه کار درست است/نشریه پژوهشهای قرآنی سال ۷۹). ۷- آقاجری: در حکومتهای دینی، نه تنها دین افیون توده‌هاست، بلکه افیون حکومت‌ها نیز هست (از مارکس ضد خدا نیز پیشی گرفته/ ۲۵ فروردین ۸۱). ۸- رجبعلی مزروعی: حضرت علی مانند معاویه مشروعیت خود را از مردم گرفته است (انکار ولایت/حریم ۲۳ بهمن ۷۸). ۹- محمد مجتهد شبستری: فعل و قول معصوم حجت نیست(کیان بهمن ۷۷) ۱۰- علیرضا علوی تبار: ما پیشرفت نمیکنم، چون در جامعه ما هنوز خدا نمرده است (یا لثارات ۴ خرداد ۷۹) ۱۲- اکبر گنجی: حرکت اصلاح‌طلبانه ما عاقبت به جدایی دین از سیاست خواهد انجامید (مصاحبه با شبکه آلمانی ۲۴ فروردین ۷۹) ۱۳- محمدرضا خاتمی: مبنای مشروعیت هر کاری رأی مردم است (پیغمبر اکرم با رای مردم حاکم شد؟) روزنامه جمهوری اسلامی ۸ شهریور ۷۹). ۱۴- بهاء‌الدین خرمشاهی: کافر و بی دین هم خودی است (روزنامه صبح امروز ۲ شهریور ۷۸). ۱۵- عزت‌الله سحابی: معصومین بدون نظارت مردم در معرض انحراف هستند (معصوم و انحراف؟!/ روزنامه عصر آزادگان۱۶ دی ۷۸). ۱۶- عطاالله مهاجرانی: نظریه غیرت دینی ویران کننده اندیشه و فرهنگ و تمدن است (روزنامه آریا ۷۹/۱/۱۶). ۱۷- سعید حجاریان: تفکر فقیهی نمی‌تواند فرهنگ عاشورا را بازسازی کند(روزنامه ایران/ ۳۱ فروردین ۷۸). ۱۸- احمد نراقی: وحی برای انسان‌های بعد از زمان خود، قابل فهم نیست (هفته نامه آبان ۷۷) ۱۹_ مقصود فراستخواه: حقیقت ثابت نداریم، حتی در دست انبیاء و معصومین (۲۲ شهریور ۷۷). مقصود فراستخواه: هنرمند اصیل هم به نحوی به فضای آمیخته با ابتذال نیاز دارد و گرنه از دل و دماغ می‌ افتد (۲ آبان ۷۹). ۲۰- اکبر گنجی: افکار خمینی را باید در موزه تاریخ یافت (۲۴ فروردین ۷۹). ۲۱- محمد خاتمی: اگر این حجاب مانع حضور زن شود، قطعا مضر است (مرجع دینی نیست ولی فتوا می دهد!/ ۱۶ آبان ۷۹). ۲۲- محمد خاتمی: مشکل این نیست که زنان چگونه لباس بپوشند، مشکل این است که زنان بتوانند در عرصه های مختلف حضور داشته باشند (روزنامه همبستگی ۷۹/۸/۱۶ ). ۲۳- جهانبخش محبی‌نیا: موسیقی، رقص و سکس باید شرعی شود! (آفتاب امروز/ ۷۸/۷/۳). ۲۴- عبدالکریم سروش:خدای جدید با خدای گذشتگان متفاوت است! (نشریه کیان). ۲۶- عبدالکریم سروش: فرهنگ شهادت خشونت‌ آفرین است، اگر کشته‌ شدن آسان شد، کشتن هم آسان می‌ شود (روزنامه نشاط ۸۷/۳/۱۳). و....
سلام حالا که شیخ داره همه را از دم تیغ می زند، از دوستانتان هم یادی کنید، بد نیست،،، حجم سخنان ایشان را برای یادآوری شیخ ارسال میکنم b جملاتی که باعث نابودی اصلاح طلبان شد ابراهیم اصغر زاده ، کیهان ،  ۶ / ۲ / ۷۷ حتی علیه خدا هم می توان تظاهرات کرد . ابراهیم اصغر زاده ، آفتاب امروز ، ۲ / ۶ / ۷۸ اگر مجوز راهپیمایی به هر گروه بر اساس قانون داده شود اشکال ندارد ، حتی علیه خدا ….. محمد کاظم محمدی اصفهانی  ، روزنامه ایران  ۲۴ / ۴ / ۷۹ مردم حق دارند همه مسئولین را به سوال کشیده و از آنها انتقاد کنند حتی اگر آن مسئوول ، پیامبر و امام معصوم باشد ، بلکه به خود خدا هم می توان اعتراض کرد و او را فتنه گر نامید  . محمد خاتمی در اولین سالگرد دوم خرداد در دانشگاه تهران : اگر دین هم در برابر آزادی قرار بگیرد این دین است که باید محدود شود نه آزادی ! عطاءالله مهاجرانی ، آریا ، ۱۶ / ۱ / ۷۹ نظریه غیرت دینی ویران کننده اندیشه و فرهنگ و تمدن است . عطاءالله مهاجرانی، روزنامه آریا، ۱۸/۹/۷۸،ص۲:  وقتی پیامبر اولوالعزمی چون ابراهیم در مورد معاد این چنین شک می­کند که به خدا می­گوید: «به من نشان بده» چطور جوانان ما مجاز نباشند، در مورد همه مسائل سؤال کنند؟ سالار بهزادی، روزنامه صبح امروز ۲۳/۸/۷۸ :   سیره حضرت علی(ع) و سایر فرق مذهبی صدر اسلام، دموکراسی در انتخاب رهبری و عدم تعیین رهبر برای مردم بوده است. مهاجرانی، نشاط، ۱/۶/۷۸:   رقص را نباید همواره ناپسند دانست. علیرضا علوی تبار، یالثارات، ۴/۳/۷۹:    جامعه ایران فاز سنتی خود را پشت سر گذاشته و می­خواهد مدرن و صنعتی شود. اما در این جامعه هنوز خدا نمرده است. بنابراین ما چگونه می­توانیم به این وضعیت چیره شویم. رجبعلی مزروعی، حریم، ۲۳/۱۱/۷۸:   حضرت علی مشروعیت خود را از مردم گرفته  همانطور که معاویه مشروعیت خود را از مردم گرفته است. هاشم آغاجری ، بن‌بار گزارشگر روزنامه واشنگتن پست ۱۴/۵/۷۹):   وقت آن رسیده نهاد مذهبی از نهاد حکومتی جدا شود. گزارشگر آمریکایی سخنان ایشان را به عنوان صریح‌ترین لحن در ابراز اینگونه عقاید بر درخواست رفرم می‌داند.  اکبر گنجی در مصاحبه روزنامه تاگس اشپیگل آلمان (کیهان ۲۴/۱/۷۹):  دین یک قسمت از فرهنگ است، حرکت اصلاح طلبان ما عاقبت به جدایی دین از سیاست خواهد انجامید. در یک جامعه مدرن جدایی دین از سیاست یک امر بدیهی است. وقتی شما جامعه را مدرنیزه کنید این جدایی بالاخره پیش خواهد آمد. ایران در حال حاضر از فاز قبل از مدرن به فاز مدرن پیش می‌رود. سخنرانی آغاجری، مجتمع فرهنگسرانی کوثر ۱۰/۲/۸۱:   «… نوینسدگان (نامه به امام حسین (ع)) می‌گویند:  این حکومت (حکومت یزید) بدون رضایت مردم است و لذا نامشروع است. اگر حسین (ع) هم در راس باشد ولی رضایت مردم در آن نباشد نامشروع است . آغاجری در همین سخنرانی امام حسین (ع) را با سیاوش در تاریخ ایرانیان مقایسه می‌کند:  «… سیاوش در تاریخ ملی ما ایرانیان مظهر معصومیت و پاکی است و بعد از آمدن اسلام، حسین (ع) جای سیاوش می‌نشیند و آیا ما اثری در مورد حسین (ع) مانند منظومه‌ای که فردوسی در باب سیاوش سروده است داریم؟» سخنرانی آغاجری، ساختمان مرکزی دفتر تحکیم، ۲۵/۱/۸۱ :  «امام علی (ع) با رفراندوم طبیعی قدرت را به دست گرفت.  با این همه از نظر شیعیان امام معصوم بود… منطقی که می‌گوید رضایت خدا خارج از رضایت مردم است، مبنای استبداد است. و فلسفه سیاسی اموی – یزیدی بر همین استوار است.» «… اینکه مارکس می‌گوید دین افیون توده‌هاست، تنها بخشی از حقیقت است. من می‌گویم در حکومت‌های دینی، نه تنها دین افیون توده‌هاست که افیون حکومت‌ها نیز هست.» «رابطه انسان و دین و یا به عبارت بهتر انسان و خدا یکی از رابطه‌های تعارض آمیزی بوده است که در تاریخ بشر خود را به شکل‌های مختلف نشان داده است. در اکثر دوره‌های تاریخ بشر آنگاه که خدا اثبات می‌شده است.
انسان نفی می‌گردیده است… تکیه بر آزادی اندیشه، اصالت دادن به این امر است که ارزش هر انسانی نه به تقلید، نه به طاعت و نه به تن دادن به یک آمریت فکری و دینی محض است بلکه به‌طور اساسی و ریشه‌ای ارزش هر انسانی به تفکر ذاتی و مستقل است. متاسفانه در بسیاری از جوامع اسلامی، حربه‌های گوناگون حتی دینداران را نیز به دلیل تفاوت قرائت دینی به محکمه می‌برند و محکوم می‌کنند.» مهرانگیز کار ، کیان ، ش ۴۵ ، بهمن ۷۷ : احکام کیفری اسلام کارآیی ندارد و موجب رواج خشونت می گردد . حسین باقر زاده ، نشاط ، ۲ / ۶ / ۷۸ خشونت در هر شکل آن باید از ایران محو شود و اعدام برجسته ترین نوع خشونت قانونی است . عماد الدین باقی ، جمهوری اسلام ، ۱۳ / ۲ / ۷۹ : معتقدم اعدام و قصاص جزء ضروریات دین نیست . عبدالکریم سروش : اسلام نه احکام سیاسی ، نه احکام اقتصادی و نه احکام حقوقی اش قابل استناد نیست و رسما باید آن را بگذاریم . فرهنگ شهادت ، خشونت آفرین است اگر کشته شدن آسان شد ، کشتن هم آسان می شود .  ماهنامه کیان بهمن ۷۷  عبدالکریم سروش : ولایت ، منحصر در شخص نبی اکرم است و با رفتن او ولایت نیز خاتمه می یابد او خاتمه نبوت و خاتم ولایت بود ، ولایت پیامبر بعد از او به کسی منتقل نشده است .  عبدالکریم سروش، هفته نامه مبین، ۳/۷/۷۸ :   حق اطاعت شدن، زاییده و مشروط به پذیرش مطیع است و الا برای کسی حق طاعتی نیست . عبدالکریم سروش، هفته نامه آبان، ۲۹/۳/۷۸،ش۸۰، ص۶۳:   تفکر دینی با استخدام طبیعت منافات دارد یا حداقل خنثی است .   عبدالکریم سروش، روزنامه صبح امروز، ۹/۳/۷۸ :   حقیقت دین همان تجربه فردی دینی است که در مورد پیامبران «تلقی وحی» نام گرفته و دین هیچ ارتباطی به امور اجتماعی و سیاسی و حکومتی ندارد، هر کسی همان قدر دیندار است که به این تجربه فردی رسیده باشد. عبدالکریم سروش، ماهنامه کیان، مهر و آذر ۷۸ :   کار اساسی پیامبر آن بود که اعراب را دچار بحران هویت نمود و آنها را هویت نو بخشید، امروز نیز تمدن متجدد غرب، ما مسلمانان را دچار بحران هویت نموده و دین توان رویارویی با تمدن غربی را ندارد. تنها منجی، عقلانیت مستقل است. عبدالکریم سروش، روزنامه صبح امروز، ۱۶/۶/۷۸ :   هیچ دینی عقلا نمی­تواند مردم را از انتخاب دین دیگر منع کند، چون خود آن دین زاییده انتخاب بوده همچنانکه هیچ نماینده­ای نمی­تواند به مردم بگوید:  بعد از انتخاب من حق انتخاب کس دیگر را ندارید. عبدالکریم سروش، روزنامه صبح امروز، ۱۶/۶/۷۸ :   در تعارض تکالیف دینی و حقوق بشر، حقوق بشر مقدم است؛ متأسفانه فقهای ما اطلاعات برون دینی ندارند و متوجه این نکات نیستند. عبدالکریم سروش، ماهنامه زنان، دی ماه ۷۸، ش۵۹ :   ارزش­های دینی دائما در تغییرند، اگر روزی فاطمه (س) می­گفت، بهترین زنان کسی است که نامحرم او را نبیند، امروز کسی نمی­تواند این را بپذیرد. اگر آن روز سعادت دختر این بود که در خانه پدر حیض نبیند، ولی امروز این امر خلاف سعادت است و شوهر دادن دختر نه ساله خلاف ارزش است، اینها همه داد می­زند که این کلمات مقطعی و مخصوص جامعه­ای خاص بوده است. عبدالکریم سروش، زنان، ش۵۹، دی ماه ۷۸:   به نظر من گفتار فاطمه که بهترین زنان کسانی­اند که «لایرین احداً و لایراهنّ» (و) رفتار او (فاطمه) در پنهان شدن از مقابل فرد نابینا نمی­تواند الگوی رفتاری زنان ما باشد. عبدالکریم سروش، کیان، ش۵۲:   در تاریخ جدید خدائی که مؤمنان کشف می­کنند ممکن است با خدائی که گذشتگان کشف و تجربه می­کردند متفاوت باشد. روزنامه صبح امروز،۱۸/۲/۷۸ :   تأکید بر جنبه عطفی عاشورا کافی است و انقلاب حسین دیگر در معرض فراموشی نیست، از این پس باید جنبه عقلائی آن پرداخت.  روزنامه صبح امروز متعلق اکبر گنجی، صبح امروز، ۲۳/۲/۷۸:   پیامبر در بدر و حنین و … شمشیر زد … اما آیا جنگهای جبهه حق علیه باطل پیامدهای ناخواسته یا آثار وضعیه به دنبال ندارد؟…  خشونت فرزند خشونت است و درخت خشونت میوه­هایی جز خشونت به بار نمی­آورد. هیچ کس حق ندارد به صرف اینکه خود را حق و دیگران را باطل می­داند، دست به خشونت بزند و در صدد نابودی مخالفان خود از طریق حذف فیزیکی برآید. اکبر گنجی، روزنامه صبح امروز، ۲۶/۲/۷۸، ص۲:   آدم زمینی نباید در پای ایدئولوژی­های ناکجا آبادی قربانی شود؛ ارزش او از ایدئولوژی بالاتر است. ما انسان کامل در بین غیر معصومان نداریم و لذاست که قدرت مطلق، فساد مطلق را به بار می­آورد و جهنمی را روشن می­کند که همگی در آن خواهند سوخت. پس بهترین راه نجات توزیع قدرت است. سعید حجاریان، روزنامه ایران، ۳۱/۱/۷۸،ص۱۰: 
تفکر فقهی نمی­تواند فرهنگ عاشورا را بازسازی کند، فوقش فقه می­تواند امر به معروف و نهی از منکر را واجب کند، ولی این مسأله گنجایش مبارزه مسلحانه را ندارد؛ عرفان است که فرهنگ عاشورایی می­سازد. حمیدرضا جلائی پور، کیهان، ۲۶/۳/۷۹:   شهادت طلبی را مرحوم شریعتی به جامعه یاد داد و این تفکر از پای منابر شکل نگرفته است. ج . م تبریز ،ق به سعید حجاریان ، خرداد ۷۸ : صحت قصه حضرت یوسف در قرآن کریم از محالات است . محمد مهدی فولادوند ، روزنامه صبح امروز ، ۱۹ / ۱۰ / ۷۸ : عمر نوح پیامبر  ۶۰ الی  ۷۰ سال بوده و ۹۵۰ سال ، عمر خاندان نوح بوده است ، نه شخص نوح ، واقعا بعید است یک شخص بهصد و پنجاه سال عمر کند . توضیح : قرآن در سوره عنکبوت آیه ۱۴ آورده است : ( همانا نوح را ( به رسالت ) به سوی قومش فرستادیم و او هزار سال پنجاه سال کم ( نهصد و پنجاه سال ) میان قوم درنگ کرد و چون همه ستمگر و ظالم بودند همه را طوفان هالک فرا گرفت . آقای کدیور در دانشکده فنی دانشگاه تهران در سال ۷۹ طی سلسله مباحثی تحت عنوان (( پژوهش های قرآنی )) ایراد کرد : (( ….. یک زمانی مردم می گفتند چون عیسی ( ع ) این سخن را گفته پس درست است اما امروز عیسی که سهل است خود خدا هم اگر حرفی بزند و آن حرف با عقل مردم منطبق نباشد نخواهند پذیرفت . امروز خدا در جامعه هیچ کاره است همه کاره مردند . )) خاتمی ، جلسه شاخه زنان جبهه مشارکت : قرآن دارای یک فرهنگ قبیله ای است و دکتر سروش و مجتهد شبستری درست می گویند که قرآن امروز قابل انتقاد است . محمد خاتمی ، آریا ۲۸ / ۶ / ۷۸ : شما برای این که بتوانید پیشرفت بکنید ، راهی جز راه غرب ندارین و راه غرب یعنی پذیرش خرد غربی .  محمد رضا خاتمی ، جمهوری اسلامی ، ۸ / ۶ / ۷۹ مبنای مشروعیت هر کاری رای مردم است و  قرائتی از اسلام در جمهوری اسلامی پذیرفته شده که همه چیز را بر اساس رای مردم می داند . غلامرضا سالار بهزادی ، روزنامه صبح امروز ، ۲۳ / ۸ / ۷۸ تفکر شیعه گری موجب انحطاط مملکت ما و مانعی برای دموکراسی است . بهزاد نبوی ، نایب رییس مجلس ششم :   تمام کسانی که با حمله امریکابه هر نقطه جهان مخالفند ، در صورت رخداد آن از هر کاری عاجزند . در اقع هیچ عقل سلیمی حکم نمی کند که در یک کشور جهان سوی حتی اگر همه ملت پشتیبان حکومتش باشد و آن ملت مسلح هم باشد ، با آمریکا بجنگد . این سخنان که می گویم ، شاید جبهه بگیرند که فلانی از امریکا می ترسد ، بله از امریکای تا بن دندان مسلح می ترسم . کیست که از امریکای تا بن دندان مسلح در عراق که خودش را چنین نشان داد ، نترسد ؟  بهزاد نبوی، جمهوری اسلامی، ۱۳/۲/۷۹:  خواستم سخنانم را مثل سوره توبه بدون بسم­الله شروع کرده باشم. رامین جهانبگلو کتاب نیمه پنهان جلد۳۰ :  « دموکراسی یعنی ابطال پذیری دائم هر چیز. اگر دموکراسی با حقیقت همراه شود، خود را نقض می کند. » «مذهب و دین می تواند مدرن شود، همچنان که کاتولیک ها مدرن شدند.آنها، پاپ را آکواریوم از این طرف می برند و این یعنی مدرن شدن کاتولیک ها.» رامین جهانبگلو ، روزنامه عصر آزادگان ۳/۸/۷۸ :  « روحانی هم می تواند روشنفکر باشد، اما بایستی دید که بینش خداشناختی و اندیشه روشنفکری او تا چه حد مانع یکدیگر می شوند و با هم اصطکاک پیدا می کنند. مشکل اصلی آن است که یک روشنفکر مدام در پی جستجوی حقیقت است. این در حالی است که روشنفکر، حقیقت مطلقی را برای همیشه نمی پذیرد. بلکه درست در مقابل آن بینش قرار می گیرد. از این جهت بهتر است یک روحانی روشنفکر بخشی از اعتقادهای خود را برای برجسته کردن بخش ها دیگر کنا ربگذارد.» محمد بسته نگار، هفته نامه پیام هاجر، ۲۳/۱/۷۹ :  با اینکه پیامبر مقام عصمت دارد، مع ذلک در قرآن اطاعت از پیامبر در معروف و نیک واجب است نه اطاعت مطلق (ولایعصینک فی معروف …). مسائل اجتماعی باید با شور و مشورت و بدون استبداد رأی انجام گیرد. از گفتار امام علی هم برمی­آید که نظر مردم و قبول آنها در صحت ولایت مؤثر است. ابراهیم یزدی، هفته نامه پیام هاجر، فروردین ۷۷ :  جامعه ولایی انحصارگر و مستبد است و ارزشی برای توده­ها قائل نیست محمد مجتهد شبستری، هفته نامه آبان، ۲۸/۱/۷۹ :  از آیه «اطیعوا الله و اطیعوا الرسول …» هیچ حق حاکمیتی برای پیامبر و غیره فهمیده نمی­شود، بلکه این آیات می­خواهد بگوید، حالا که ایمان آورده­اید و پیامبر را حاکم خود قرار داده­اید، در این چارچوب از حاکم خود پیروی کنید، چنانچه عقلا هر قومی باید از حاکم خود پیروی کنند و الا امر حکومت دچار اخلال می­شود. محمد مجتهد شبستری، هفته نامه آبان، ۲۸/۱/۷۹ :  نظریه حکومت اختصاصی تفویض شده از طرف خداوند به انبیاء دلیل قابل دفاع ندارد، نمی­شود خدا انسان را آزاد آفریده و حاکم بر سرنوشت خود کرده باشد و از سوی دیگر به عده­ای حق حاکمیت بر این انسانها را بدهد، این دو مسأله با هم ناهماهنگ­اند، انسان مختار است.
روزنامه خرداد، ۸/۱۰/۷۷ :  قرآن، تعیین حاکم و تأسیس حکومت را به مردم سپرده است و هر جا سخن از قدرت سیاسی به میان آورده آن را به جمع و جامعه اسناد می­دهد و حتی اجرای قدرت و اعمال آن را نیز وظیفه مردم می­داند. محمد کاظم محمدی اصفهانی، روزنامه ایران، ۲۴/۴/۷۹: مردم حق دارند همه مسؤولین را به سؤال کشیده و از آنها انتقاد کنند حتی اگر آن مسؤول، پیامبر و امام معصوم باشد، بلکه به خود خدا هم می­توان اعتراض کرد و او را فتنه گر نامید. تقی رحمانی، روزنامه فتح، ۱۷/۱/۷۹ :  چرا باید جریان سقیفه را تبدیل به یک کینه تاریخی کنیم؟ سؤال اینست که اگر طراحان سقیفه گناهکارند، پس تمام فرق اسلامی به جز شیعیان گناهکار و فریب خورده­اند و اگر این طور است، چرا آیه­الله بروجردی پذیرفتند که شیعه نیز در کنار چهار مذهب دیگر اهل تسنن قرار گیرد. این تعصب غیر معقول است که طراحان سقیفه را الی الابد گناهکار بدانیم. دو هفته نامه ایران فردا، ۸/۱۰/۷۸ :  علی(ع) حکومت و ولایت را یک امر مردمی و امانتی از سوی مردم حکومت شونده تلقی می­کند، نه از طرف خدا؛ در ختم جنگ صفین و آتش بس هم، تسلیم رأی عمومی شد. روزنامه خرداد، ۸/۱۰/۷۷ :  قرآن، تعیین حاکم و تأسیس حکومت را به مردم سپرده است و هر جا سخن از قدرت سیاسی به میان آورده آن را به جمع و جامعه اسناد می­دهد و حتی اجرای قدرت و اعمال آن را نیز وظیفه مردم می­داند. هفته نامه آبان، ۱۹/۱۰/۷۷ :  حضرت علی(ع) مشروعیت خود را به رأی و انتخاب مردم می­داند و در قبال معاویه به مشروعیت مدنی خود استناد و مباهات می­نمود. عزت الله سحابی، روزنامه عصر آزادگان، ۱۶/۱۰/۷۸ :  آدم­ها و حتی معصومین(ع) خود به خود بدون نظارت مردم و به طور اصولی در معرض انحراف هستند. عزت الله سحابی،روزنامه فتح، ۵/۱۰/۷۸ :  طیف ملی- مذهبی برای افراد مقام مقدس قائل نیست، تنها خداوند مقدس است، حتی پیامبر(ص) و امام علی(ع) هم خود را از انتقاد و نقد مصون نمی­دانستند. روزنامه خرداد، ۲۲/۸/۷۸، ص۶:  قرآن بالصراحه یهود را به تورات ارجاع می­دهد و از مراجعه آنها به پیامبر انتقاد می­کند و تورات را هدایت و نور معرفی می­نماید، عیسی و انجیل را تأیید می­کند و انتظار پیامبر هم از یهود و مسیح عمل به تورات و انجیل بوده است نه قرآن. روزنامه خرداد، ۳۰/۸/۷۸، ص۶:  قرآن عقیده انحصاری بودن یک آئین خاص را مورد نقد قرار می­دهد و بر امکان رستگاری پیروان ادیان مختلف تأکید می­کند. معیار رستگاری از نظر قرآن عام و برون آیینی است و آن ملاک­های معنوی و اخلاقی­اند که می­تواند به صورت جهانی و در همه ادیان یافت شود. روزنامه خرداد، ۲۰/ ۸/۷۸، ص۶:  پیامبر(ص) از اهل کتاب توقع نداشت و نمی­خواست که اسلام بیاورند؛ «قل یا اهل الکتاب لستم علی شیءٍ حتی تقیموا التوراه و الانجیل» (مائده/۶۸) از آنها اقامه کتاب آسمانی خودشان را می­طلبید. عمادالدین باقی، روزنامه خرداد، ۱۹/۸/۷۸،ص۶:  آیات قرآن صریحاً اصل «عیسی به دین خود، موسی به دین خود» را تأیید می­کند و هرگز اهل کتاب یا حتی کافران و مشرکان را طرد نمی­کند. ح.م. تبریز، روزنامه صبح امروز، خرداد ۷۸:  صحت قصه حضرت یوسف در قرآن کریم از محالات است. محمد تقی فاضل میبدی، روزنامه نشاط، اردیبهشت ۷۸:  جهاد در جایی معنا دارد که مجاهد مطمئن باشد، پیروز می­شود وگرنه چنین جهادی بی­معناست، بر این مبنا حسین (ع) برای پیروزی و تشکیل حکومت دست به جهاد زد. محمد سعید حنایی کاشانی، ماهنامه کیان، فروردین ۷۸:  تراژدی حسین بن علی(ع) مشابه تراژدی­های آنتیگونه، تامس مور و جان پروکتور است. عزت الله سحابی، روزنامه خرداد، ۶/۸/۷۸ :  به گفته امام علی(ع) هر شیوه حکومتی که مردم بر آن تفاهم کنند، همان مورد رضای خداوند است و تفاهم دینی و غیر دینی معنا ندارد. باقر پرهام، هفته نامه راه نو، ۳/۵/ ۷۷ :  دوران مدرن دوران حکومت و رهبری عقل است و دین باید به عرصه زندگی خصوصی باز گردد. رهبری ائمه و پیامبر هم به خاطر آن بود که هنوز مردم آن زمان عقل را مرجع استناد خود قرار نداده بودند. جعفر آبادی، هفته نامه آبان، ۲۴/۱۱/۷۷ :  ولایت آسمانی دلیل شرعی ندارد و در صورت وجود دلیل هم امکان وقوعی ندارد، چون تشخیص مصداق آن ممکن نیست علم غیب هم نداریم، در نتیجه چاره­ای جز مراجعه به آرای عمومی نیست. محسن کدیور، ماهنامه کیان، بهمن ۷۷ :  ائمه (ع) از دو ویژگی علم غیب و عصمت، برخوردار بودند، اما فقیه هیچ کدام از این دو را ندارد، لذا وجوب تبعیت ندارد و جامعه هم راهی جز رجوع به عقل جمعی ندارد. هیچ الگویی در زمان غیبت برای اداره جامعه در دست نداریم.
محسن کدیور، روزنامه خرداد، ۱۸/۹/۷۷ :  دین حکومت ندارد هیچ روشی را برای نحوه حکومت پیشنهاد نداده است؛ نحوه حکومت را مردم تعیین می­کنند، چون اصل حکومت یک امر عقلانی است، نه دینی. محمد مهدی فولادوند، روزنامه صبح امروز، ۱۹/۱۰/۷۸ :  عمر نوح پیامبر ۶۰ الی۷۰ سال بوده و ۹۵۰ سال، عمر خاندان نوح بوده است، نه شخص نوح، واقعاً بعید است یک شخص نهصد و پنجاه سال عمر کند. محمد مجتهد شبستری ماهنامه زنان، آبان ۷۸ :  آنچه پیامبر از طریق کتاب و سنت پیاده نمود و احکامی که بیان کرد، اقدامات ممکنه و مقدور آن زمان بود، ما هم مطابق زمان خود، باید اقدام کنیم. هفته نامه پیام هاجر، ۱۶/۱/۷۹،ش۳۱۰،ص۶:  یکی از معضلات ما شیعیان، نداشتن منابع موثق روایی است، لذا هر کسی در هر موقعیتی با ذکر روایات و احادیثی که به معصومین نسبت داده می­شود، جوانان پاکدل و شیفته مذهب را فریب داده و مرکز اقتدار مافیایی خود را حفظ می­کند. روزنامه خرداد، ۲/۹/۷۸،ص۶:  اصل آزادی در انتخابات دین یا بی دینی از اصول مسلم حقوق انسانی است و قرآن نیز این اصل را به عنوان یک حق انسانی به رسمیت شناخته و می­فرماید:«لا اکراه فی الدین». محمد مجتهد شبستری، ماهنامه کیان، بهمن ۷۷:  در مسائل حکومت و سیاست فعل و قول معصوم حجت نیست. زیرا این قبیل احکام تاریخی و زمانی­اند. آنچه در صدر اسلام بوده باید با قوانین امروز حقوق بشر سنجیده شود. ممکن نیست پایه­های اصلی زندگی سیاسی و اجتماعی انسان بر استنباط از متون دینی مبتنی شود. محسن کدیور، ماهنامه کیان، بهمن ۷۷:  معصومین(ع) فقط در کلیات و اصول اسوه­اند، نه در فروع و جزئیات. داریوش شایگان، ماهنامه کیان، بهمن ۷۷:  ایدئولوژی کردن دین مساوی انتحار معنوی دین است، حوزه دین از سایر حوزه­ها جداست و نباید همتای دیگر قالبهای زندگی بشری قرار گیرد. احمد قابل، روزنامه صبح امروز، ۲۴/۷/۷۸،ص۶:  پذیرش دین حق است نه تکلیف؛ در نتیجه هر کس حق تبدیل دین خود را هم خواهد داشت. حبیب الله پیمان، هفته نامه پیام هاجر، ۲۳/۹/۷۸، ص۶:  فرآن قابل نقد عقلی و تجربی است و خود قرآن نیز در آیات بسیاری دعوت به آن نموده است.  فاطمه گوارایی هفته نامه پیام هاجر، ۲۳/۱/۷۹ ش۳۱۱، ص۲:  داستان تکاپوی آدم که جرأت کرد میوه ممنوعه را برگیرد و زیستن زبونانه را نفی کند، دوباره و دوباره (با آمدن عاشورا) به تصویر کشیده شده است. عباسی سلیمانی، روزنامه خرداد، ۷/۷/۷۸، ص۶:  هر گونه خشونت (قانونی و غیر قانونی) از ساحت مقدس پیامبر به دور است. احمد نراقی، هفته نامه راه نو، ۱۷/۵/۷۷،ش۱۶، ص۱۲:  در قلمرو ایمان نیز تسامح هست؛ به این معنا که ایمان ابراهیمی، ایمان دین گرای شکاک و ایمان ملحد دین گرا، هر سه با تفاوت مراتب بهره­ای از قدسیت دارند و هر سه دسته مؤمن­اند. مهرزاد بروجردی، ترجمه علی صدیق زاده، ماهنامه کیان، مهر و آذر ۷۸، ش۴۹، ص۴۰ به بعد:  اسلام نیز چون مسیحیت در نهاد خود قابلیت عرفی شدن و سکولاریزه شدن را دارد و چنین امری در حال وقوع است. محمد مجتهد شبستری، ماهنامه چشم انداز ایران، فروردین و اردیبهشت ۷۹، ش۴، ص۶۸:  وحی امری تجربی است، نه امری گزاره­ای. وحی یافتنی است، پیامبر هم وحی را تجربه کرد و یافت، قرآن هم می­گوید تو وحی را تلقی کردی و از مخاطبان خود نیز خواسته که وحی را تلقی کنند. اگر دیگران وحی را صرف گزاره­های قرآنی بدانند، وحی بودن قرآن بر آنها معلوم نشده است. احمد الستی، روزنامه ایران، ۱۹/۹/۷۷، ص۱۲:  موسی به دین خود عیسی به دین خود؛ فرهنگ یک ملت نظیر یک لحاف چهل تکه است که از نقوش متفاوت تشکیل شده و به جای تعارض با هم کنار آمده و به تفاهم رسیده­اند. مرضیه آذرافزا، هفته نامه پیام هاجر، ۱۳/۷/۷۸، ش۲۸۶، ص۸:  اینکه پیامبر را ابوالقاسم لقب داده­اند نه ابو فاطمه حاکی از غلبه فرهنگ جاهلی مردسالاری است. مقصود فراستخواه، هفته نامه توانا، ۲۲/۶/۷۷،ش۲۸، ص۸:  حقیقت ثابت نداریم؛ حتی در دست انبیاء و معصومین هم حقیقت ثابتی نبوده که بتوانند آنرا برای همه ازمنه و امکنه دیکته کنند. احمد نراقی، هفته نامه آبان، ۱۱/۱۰/۷۷، ش۵۹، ص۴:  وحی برای نسلهای بعد از زمان خود، قابل فهم نیست، چون کدهای مشترک زبانی به مرور زمان از بین می­رود به علاوه ذات وحی زبانی، ناقص است، چونت بالاجبار یک امر آسمانی باید در قالب الفاظ زمینی قرار گیرد و این خود محدودیت آفرین است. جواد مقامی، آفتاب امروز، ۲۴/۱/۷۹:  سالهای فراوان و بلکه قرنها این بزرگداشت (قیام عاشورا) حاصلی جز تأثر، حزن و اشک آوری نداشته. همشهری، ۱۷/۱۲/۷۸:  نوحه خوانی­هایی که متأسفانه الان در جامعه ما به شدت رواج دارد… این باید تعدیل بشود و به جای خودش بنشیند. تشویقهایی که در این زمینه می­شود، تشویقهایی که از ناحیه برخی روحانیون می­شود، باید به جای خودش بنشیند.
مدیر آموزش و پرورش استان مازندران، کیهان اخبار ویژه، ۱۰/۳/۷۹:  ثواب کف و سوت زدن برای تقویت یکی از نخبگان جامعه کمتر از سینه زنی و عزاداری برای امام حسین(ع) نیست. نشاط، ۳۰/۱/۷۹:  شیعیان برای استفاده خود به آن (عاشور) تأکیدفراوان ورزیدند و کوشیدند تا نور فروغ این حادثه خاموش نشود… در روزگار حاضر هیچ یک از این عوامل عاطفی دیگر به کار ما نمی­آید. تقی رحمانی، روزنامه فتح، ۱۷/۱/۷۹،ص۳:  اگر امامان برای خود مشروعیت حکومت قائل بودند، چرا همواره از مردم برای حکومت کردن خود مشروعیت می­طلبیدند؛ همچون بیعت امام علی(ع) و صلح امام حسن(ع) و دعوت اهل کوفه از امام حسین(ع) و قبول ولایتعهدی امام رضا(ع) با اصرار مأمون عباسی. فرهاد بهبهانی، زن، ۱۰و۹/۹/۷۷:  حکم سنگسار زناکار هیچ مستند شرعی ندارد. فرهاد بهبهانی، آبان، ش ۵۹، ۱۰/۷/۷۸ :  حکم «سابّ النبی و الائمه» قتل نیست بلکه باید آن را تحمل کرده مقابل به مثل نکرد. ابوالفضل موسویان، پیام هامون، ش۲۶، ص۶: حکم حرمت چاپ و فروش کتب ضاله در زمان حال بی­معناست. حسین باقرزاده، نشاط، ۲/۶/۷۸:   خشونت در هر شکل آن باید از ایران محو شود و اعدام برجسته­ترین نوع خشونت قانونی است. بهاءالدین خرمشاهی، صبح امروز، ۲/۶/۷۸، ص۷:  کافر و بی دین هم خودی است. قرآن هم فرمود«لکم دینکم و لی دین» بنی آدم اعضای یکدیگرند. فرامرز شکوری، آبان، ۷/۶/۷۷،ش۴۰:  اراده مردم همان اراده خداست و انتخاب مردم هم همان انتخاب خداست، لذا دموکراسی غربی با دین سازگار است. روزنامه فتح، ۲۵/۱/۷۹:  روزنامه فتح از قول امام حسین(ع): تنها اصلاح دین! پیامبر(ص) را خواستم. عمادالدین باقی، جمهوری اسلامی، ۱۳/۲/۷۹:  معتقدم اعدام و قصاص جزء ضروریات دین نیست. بهروز افخمی،کیهان، ۲/۸/۷۹:  هنرمند اصیل هم به نحوی به فضای زنده و البته آمیخته به ابتذال نیاز دارد و در یک فضای پاکیزه شده و تحت سانسور از دل و دماغ می­افتد. هنری پرکت ، مسئول سابق امور ایران در وزارت خارجه آمریکا ، ماهنامه صبح ، ش ۹۱ ، فروردین ۷۸  :  اگر موجی که در مطبوعات اصلاح طلب ایران با تز امکان ارتباط با آمریکا شروع شده و حالا به تردید در اساسی ترین وجوه انقلاب اسلامی مشغول است . بتواند از حریم روحانیت عبور کند و از آن طریق ولایت فقیه را بر کشتی تردید سوار کند . بار سنگینی از دوش آمریکا بر داشته خواهد شد . اعترافات موسوی در بازجویی به علت قتل های زنجیره ای :  تحلیل ما از اوضاع جارى روز این بود که آقاى خامنه‏اى غیر از امام است و آقاى خاتمى هم به دلیل این که ۲۰ میلیون راى آورده و بیست میلیون پشتیبان دارد ، قدرتش بیشتر از بنى‏صدر است و ما این قتل‏ها را مرتکب مى‏شویم و به گردن آقاى خامنه‏اى مى‏اندازیم و جنگ بین این دو منجر به شکست آقاى خامنه‏اى در مقابل خاتمى خواهد شد . سخنرانی روح الله حسینیان در جمع طلاب مدرسه حقانی از قول آقای ابطحی :  فلانى ببین ، آقاى خامنه‏اى غیر از امام است و آقاى خاتمى بیست میلیون نفر پشت سر دارد ، آقاى خامنه‏اى ۸ میلیون رأى آورد و اگر درگیرى به وجود بیاید ، شما مطمئن باشید که آقاى خامنه‏اى پیروز نخواهد شد. ماهنامه گزارش – ش ۱۲۹ – آذر ماه ۸۰ – ص ۷ :  تا برخی از بزرگان یزدی از جمله استاندار سابق ، آقای مفید ، آقای دعایی و … به هم برسند و خطوط هواپیمایی و قطار و یکسری امکانات اقتصادی را انشاالله بدون رانت یا خرید و فروش واگن یا معافیت ها و … در اختیار بگیرند و یک شرکت نیمه خصوصی ایجاد و به نفع مردم یزد و سهام داران یزدی سود آوری کنند . مسعود روغنی زنجانی ، تئورسین اقتصادی دوران آقای هاشمی ، شماره ۵  ص ۱۵۲ :  ما با دیدن هاشمی ( عالی نسب ) به یاد انگلس می افتادیم . انگلس هم یک سرمایه دار بود اما به کارل مارکس کمک می کرد . محمدرضا خاتمی : امام را هم می شود، نقد کرد. خاتمی ، جلسه شاخه زنان جبهه مشارکت : قرآن دارای یک فرهنگ قبیله‌ای است و دکتر سروش و مجتهد شبستری درست می‌گویند قرآن امروز قابل انتقاد است. دکتر سروش : این اسلام نه احکام سیاسی،‌ نه احکام اقتصادی و نه احکام حقوقی‌اش قابل استناد نسیت و رسماً باید بگذاریم. احمد شیرزاد، همبستگی، ص ۲-  ۵ مهرماه ۱۳۸۰ : چشم بر هم بزنیم ۴ سال تمام شده و باید شال و کلاه کنیم و برای کسب رای دوره بعد به این روستا و آن شهر سر بزنیم و قول‌ها‌ی نشدنی و شعارهای جدید بدهیم . عبدالکریم سروش ، ماهنامه کیان در شماره ۴۶ : زیر سوال بردن حکم تاریخی امام درباره ارتداد سلمان رشدی روزنامه خرداد بامدیر مسولی عبداله نوری با درج مقاله ای از مجید محمدی : انکار محرمات و واجبات شرعی
اکبر گنجی  ، روزنامه صبح : بعد از اینکه قیام حضرت امام حسین ع  را خشونت نامیده و حتی مشروعیت این قیام را زیر سوال برده و می گوید : خشونت،فرزند خشونت و درخت خشونت میوه هایی جز خشونت به بار نمی آورد. هیچ کس حق ندارد به صرف اینکه خود را حق و دیگران را باطل می داند ،دست به خشونت بزند و در صدد نابودی مخالفان خود از طریق حذف فیزیکی بر آید. عبدالکریم سروش : فرهنگ شهادت،خشونت آفرین است ؛ اگر کشته شدن آسان شد ، کشتن هم آسان میشود. علی حصوری ، روزنامه جامعه سالم : پس از گذشت  بیست سال،عدم کارایی حکومت دینی بر همگان روشن شده است. ایران فردا : انزوا و عقب ماندگی ثمره دو دهه انقلاب است. نشریه جامعه سالم شماره ۳۵ : دیگر انقلابی نیست تا ضد انقلابی باقی مانده باشد. نشریه جامعه سالم شماره ۳۸ : در زمان شاه ما قوانین مترقی تر از الان داشتیم . معین فر ، اجلاس دفتر تحکیم وحدت در آبان ماه ۸۶: در خصوص سرنوشت انقلاب ما چاه کندیم به آب برسیم به فاضلاب رسیدیم . خاتمی ۱۶ آذر ۸۳ ، دانشگاه تهران : از درون اردوگاه اصلاحات صدای دشمن به گوش می رسد !  هاشم آقاجری ۸۷/۱۱/۲۹ در منزل عبدالله نوری و با حضور جمعی از اصلاح‌طلبان : در حکومت ما از هیچ فقیهی حکمی پیرامون مسایل اخلاقی و کرامت انسانی ندیدیم و تمامی موارد در جهت خرد کردن انسانیت و سلطه‌پذیری بوده است. آغاجری در این سخنان که با عنوان «اخلاق سلطه و اخلاقی رهایی» ایراد می‌شد، تقلید را به برده‌داری تشبیه کرد وافزود: همچنین هیچ کس برده‌داری را حرام نکرده است در صورتی که برده‌داری و برده‌پذیری در تضاد با اخلاق است.نمی‌توان هم وظیفه‌گرا بود و هم به هر قیمتی که شده نظام را حفظ کرد زیرا ممکن است ما در حفظ نظام، متوسل به زور و استبداد و سلطه شویم و این در تضاد آشکار با اخلاق است. در این جلسه انصاری راد، ابراهیمی ، جماعتی، ابراهیم یزدی، عطریانفر ، سعید لیلاز، اعظم طالقانی ، مرتضی مبلغ ، صفری و چند تن از اعضای نهضت آزادی حضور داشتند. صفحه ۴۰۹ کتاب مبانی نظری توسعه چهارم که توسط دولت خاتمی نگارش شده بود : تمایز ۲ نهاد دینی و سیاسی باید از هم بازشناخته شود. محمد رضا خاتمی  در مشهد در تبلیغات دوره هشتم انتخابات : هرکس پیام دوم خرداد را درک نکرده است، باید کنار برود . هرکس که با اصلاحات نیست، نابود شود. محمد خاتمی  ۳/۲/۷۵ روزنامه سلام : توسعه به طوری که امروز مورد نظر است، امری غربی است و دارای مفهومی‌است که مردمان آن سامان از این کلمه اراده می‌کنند و اگر مراد از توسعه، همین باشد، چارهای نیست جز این که خوستاران آن به تمدن جدید متمدن شوند. یعنی توسعه به معنای امروزش میوه و یا شاخ و برگ درخت تمدن جدید است، اگر آن تمدن آمده توسعه هم خواهد آمد و به این معنا سخن کسانی که می‌گویند ابتدا باید «خرد» غربی را پذیرفت تا توسعه بیاید، سخن بیراهی نیست و این سخن را کامل کنم که علا‌وه بر خرد و بینش غربی باید منش غربی متناسب با این بینش را نیز پذیرفت. محمد خاتمی  ۳/۲/۷۵ روزنامه سلام :  امروز به جرات می‌توان گفت در زندگی قومی‌که عزم تعالی و پویایی کرده است هیچ تحول کارساز پدید نخواهد آمد، مگر آن که از متن تمدن غرب بگذرد و شرط دگرگونی اساسی، آشنایی با تمدن غرب و لمس روح آن یعنی «تجدد» است. کسانی که با این روح آشنا نیستند هرگز به پدید آوردن دگرگونی سودمند در زندگی خود توانا نیستند. باری! شرط تحول اساسی گذر از تمدن غربی است و مراد از آشنایی با مبانی  تفکر و تمدن جدید است که در پس مظاهر آن نهفته است و سوگمندانه اقوامی‌نظیر ما هنوز از آن محروم هستیم! محمد خاتمی  آریا ۲۸/۶/۷۸ : شما برای‌ این‌که‌ بتوانید پیشرفت‌ بکنید، راهی‌ جز راه‌ غرب‌ ندارید و راه‌ غرب‌ یعنی‌ پذیرش‌ خرد غربی . محمد خاتمی لوموند ۲۴/۹/۱۹۹۸ : آمریکا و آمریکایی‌ها برایم فوقالعاده جالبند ! محمد خاتمی در اولین سالگرد دوم خرداد در دانشگاه تهران : اگر دین هم در برابر آزادی قرار بگیرد این دین است که باید محدود شود نه آزادی ! محمد خاتمی کیهان، ۱۲/۶/۸۷، ص۲، یادداشت روز : در دیدار با زنان حزب مشارکت در بررسی «جایگاه زن در قرآن : این سخن عبدالکریم سروش و مجتهد شبستری که وحی الهام بر پیامبر بوده و ماهیت قرآن بر ما آشکار نیست و نمی‌توان به آن استناد کرد درست است… ! در حال حاضر مطالب قرآن با برخی دریافت‌های بشری سازگار نیست؛ چرا که احکام آن متناسب با زندگی قبیله‌ای است و اگر بپذیریم احکام کتاب آسمانی مسلمانان قطعی و جاودانه است، باید بگوییم که زندگی مورد نظر اسلام زندگی قبیله‌ای است!  در زمان حاضر بنابر ادله‌ای که ذکر کرده، قرآن کریم برای ما قابل استناد نیست.
محمد خاتمی صبح امروز،۲۱/۹/۷۸ : معتقدم که دین برای آن که بماند نباید آن را محصور در یک برداشت خاصی کرد. طبع بشر چنین است که اگر دین یا هر نهاد دیگری را وافی به مقصود نیافت یا آن را کنار گذارد و یا برداشت تازه از آن خواهد داشت و این امری است که در تاریخ رخ داده و باز هم رخ خواهد داد. روزنامه صبح امروز متعلق به حجاریان (۱۲/۸/۷۸، ص۸) : از ضرورت آزادی جنسی، مثل هم جنس بازی سخن به میان آورده، نوشته است : دامنه تساهل، امور جنسی و هم جنس بازی را نیز فرا می‌گیرد، این امور مردود است ولی نباید ممنوع باشد . محمد خاتمی کیهان ۲۳/۱۱/۷۹ : شعار جاویدان انقلاب اسلامی همان خواست تاریخی ملت یعنی استقلال، آزادی، پیشرفت است. دروغ بزرگ محمد خاتمی آفتاب یزد، ۲۵/۱۱/۷۹ : و امام به عنوان مرجع دینی خواستار تحقق سه خواست تاریخی ملت ایران یعنی استقلال،‌ آزادی و پیشرفت شد. محمد خاتمی مجلس پنجم : سروش ملا صدرای زمان است.  آیندگان به عظمت وی پی خواهند برد! سروش روزنامه نشاط، خرداد ۷۸ : حکومت دینی جلوی رشد علمی را می‌گیرد. درنظام لاییک ترکیه، روحیه علمجویی و حقیقت طلبی بهتر رشد کرده است، زیرا آن‌جا ارزش‌های دینی را با علم مخلوط نکرده است. عطریان فر، ویژه نامه اعتماد ملی،۱۲/۱۱/۸۷، ص۱۶ :  آقای خاتمی برای دور آینده می‌خواهد از مدل ترکیه بهره گیرد. محمد خاتمی جهان اسلام، ۱۵/۶/۷۷ :  جناب آقای مهاجرانی از ارزنده ترین چهره‌های انقلاب و کشور، خدمت گزار آزاده و اندیشمند آیین و مردمند. محمد خاتمی ایران، ۲۶/۹/۷۹ : برادرمان جناب آقای مهاجرانی از زمره مردان دیندار، اندیشه ورز و انسان دوست هستند که قطعا در هر کجا که باشند منشا خیر و برکت خواهند بود. بخشی از نامه معروف به جام زهر خطاب به رهبری از سوی نمایندگان مجلس ششم - حیات نو، به نقل از کتاب وسوسه شیطانی :  شاید در صفحات تاریخ پرفراز و نشیب معاصر ایران هیچ زمانی را به حساسیت امروز نتوان یافت، تنها با تسامح  می‌توان وضعیت ایران را در زمان اشغال در جنگ جهانی دوم و یا پیش از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ با وضع کنونی قابل مقایسه دانست که در اولی با قطع هرگونه امید در داخل،‌ عامل خارجی سرنوشت کشور را رقم زد و در برههِ دوم، دور اندیشی و اراده و تدبیر حضرت امام خمینی و اتکای به مردم کشور را نجات داد؛ اما شاید دوره کنونی از این لحاظ بی مانند باشد که شکاف‌های سیاسی و اجتماعی با تهدید خارجی و برنامه آشکار دولت ایالا‌ت متحده آمریکا به عنوان قدرتی که در برابر خود مانعی نمی‌بیند، برای تغییر نقشه ژئوپولتیک منطقه هم‌زمان شده و نظام ناچار به کنش و واکنش در برابر این برنامه است… اگر جام زهری باید نوشید، قبل از آن‌که کیان نظام و مهم‌تر از آن استقلا‌ل و تمامیت ارضی کشور در مخاطره قرار گیرد باید نوشیده شود و بی‌تردید این برخورد خردمندانه و متواضعانه از سوی ملت با همان پاداشی مواجه می‌شود که امام عزیز راحل روبه‌رو شد. این اقدام؛ نشانهِ تدبیر، دوراندیشی، مصلحت‌جویی و خیرخواهی و توفیق الهی است. سعید حجاریان ، روزنامه صبح امروز ( ۱۲ / ۸ / ۷۸  ، ص ۸ ) : همجنس بازی در کشور ما باید آزاد باشد . از جهت حقوقی نباید ممنوع باشد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پذیرائی میوه از زوار حسین (ع) با بیل میکانیکی در اربعین 🤔😂‼ 📽 این فیلم رو انقدر ارسال کنید تا برسه دست ، ببینه مردم چطور خرج میکنن برای امامشون 🔅 برای دوستان خود ارسال کنید و در افزایش سواد رسانه‌ای جامعه سهیم باشید. @khakriz2