eitaa logo
کانال نوای عاشقان
16.9هزار دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
1.5هزار ویدیو
392 فایل
﷽ 📚کاملترین مرجع اشعار برای مداحان 📑کپی مطالب با ذکر منبع موجب رضایت اهل‌بیت می‌باشد. 📩شاعران گرامی اگرتمایل به همکاری داشته باشید میتوانید،با بنده؛️مرتبط بشوید 🌻༎شرائط |تـبادلات @h_salehi6
مشاهده در ایتا
دانلود
علي اکبر طوفاني.m4a
17.68M
#روضه #ترکی علی اکبر(ع) طوفانی...حاج رشیداسفندیاری محرم ۹۷ #آموزش_مداحی @emame3vom ۲۲
۲-از جمله فواید شناخت آهنگها این است که مداح در یک مجلس، از چند آهنگ مختلف استفاده می کند و خود و جلسه را خسته نمی کند و برای مداحی خود برنامه ریزی می کند.لطفا به مثال زیر توجه کنید @emame3vom 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 ۲۱
e533a58dc1-5bc0bf1fc2fbb8a2008b7e4a.mp3
685.8K
یه مثال دیگه برای ابوعطای اول از همان استاد که فقط ریتم شعر ای لشکر صاحب زمان رو آهسته تر کرده و این دعا رو خونده.وگرنه خمیرمایه هردو یکیست. #آموزش_مداحی @emame3vom ۲۵
و حالات آواز أبوعطای اول: آواز أبوعطای اول نزدیک به دشتی است. این آهنگ(نغمه)، در انسان ‌، ایجاد ذوق و شعف می کند و بعضا محزون و رقت انگیز است. آرامشی همراه با غم دارد و از گذشتگان صحبت می کند. این آهنگ معمولا در ابتدا ، وسط، آخر مداحی،کاربرد دارد. این آهنگ پرکاربرد است.چون گام این آهنگ پایین است و نیاز به فشار زیاد بر حنجره نیست. در آمد(خمیرمایه) آهنگ ابوعطای اول بدین گونه است:لطفاً خوب گوش کنید. @emame3vom 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 ۲۳
bd6fde37d3-5bc05709c2fbb83e008b7e29.mp3
1.02M
آهنگ و ملودی ابوعطای اول با صدای استاد نصیرپور فسایی #آموزش_مداحی @emame3vom ۲۴
ما باید آهنگ و ملودی این شعر را با تکرار و تمرین زیاد، یاد بگیریم.(ابتدا خوب گوش داده سپس تقلید کنیم) و در شعرهای دیگر مثل همین بخوانیم. لازم به ذکر است اگر در جایی دیگر، همین آهنگ را در شعر یا روضه دیگری، شنیدید، این آهنگ أبوعطای اول می باشد.مثل شعر: @emame3vom 👇👇👇👇👇👇👇👇👇 مولا به جان مادرت،آن مادر غم پرورت مارا مرانی از درت، مارا مرانی از درت ۲۶
527b008be0-5bc05a4ac2fbb880018b7ebc.mp3
2.85M
اجرای ابوعطای اول روی #زیارت عاشورا.فقط لازمه کمی دقت کنید.چون زیارت عاشورا رو جور دیگه ای میخونه که اولش فکر میکنید اون دستگاه نیست ولی کم کم متوجه میشید همونه.فقط دقت بعد اجرا بعد تکرار. اجرا توسط استاد نصیر پور فسایی #آموزش_مداحی @emame3vom ۲۹
مولا به جان مادرت....mp3
229.7K
مولا به جان مادرت... اجرای حاج عبدالرضا نصیر پور فسایی أبوعطای اول #آموزش_مداحی @emame3vom ۲۷
شما می توانید، مداحی یا دعا و حتی روضه خود را با همین آهنگ( ای لشکر صاحب زمان) شروع کنید. مثلا به این قسمت از زیارت عاشورا توجه فرمایید. @emame3vom 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 ۲۸
نکته: حالا اگر با آهنگ ابوعطای اول آشنا شدید و یاد گرفتید می توانید به راحتی آن را در موارد زیر بخوانید.البته برای هرکدام از موارد در فرصتی مناسب مثالهایی قرار خواهیم داد. ۱-قرائت تحقیق ۲-قرائت ترتیل ۳-تواشیح ۴-أذان ۵-مولودی ۶-شروع مداحی ۷-روضه ۸-دعا ۹-زمزمه های عارفانه ۱۰-نوحه ۱۱-سرود ۱۲-تصنیف و اشعار آوازی @emame3vom 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 ۳۰
ابوعطای اول در اذان.mp3
1.25M
۴-ابوعطای اول در اذان اجرا توسط استاد نصیر پور فسایی #آموزش_مداحی @emame3vom ۳۴
199d5c89d0-5bc2e178c2fbb891018b7ff7.mp3
417.8K
۲-أبوعطای اول در قرائت ترتیل اجرا توسط استاد نصیرپور فسایی #آموزش_مداحی @emame3vom ۳۲
ابوعطای اول در تواشیح.mp3
370.1K
۳-ابو عطای اول در تواشیح اجرا توسط استاد نصیر پور فسایی #آموزش_مداحی @emame3vom ۳۳
06cfa264eb-5bc2e149c2fbb884008b7fa2.mp3
1.19M
۱-أبوعطای اول در قرائت تحقیق اجرا توسط استاد نصیر پور فسایی #آموزش_مداحی @emame3vom ۳۱
d46a1cfced-5bc2fbd4c2fbb8fe008b7fdb.mp3
1.68M
۵-ابوعطای اول در مولودی اجرا توسط استاد نصیر پور فسایی #آموزش_مداحی @emame3vom ۳۵
4_5859294354861983281.mp3
8.9M
خسته شدم بریده ام آقا شتاب کن... اجرای حاج محمود کریمی در آهنگ ابوعطای اول از دستگاه شور اللهم عجل لولیک الفرج #آموزش_مداحی @emame3vom ۳۷
a2c121911b-5bc2ffadc2fbb87d008b7f92.mp3
6.58M
۶-ابو عطای اول در شروع مداحی و روضه.البته ایشان سلیقه ای عمل کرده و بیت آخر را دشتی خوانده تا بتواند روضه را دشتی بخواند. اجرا توسط استاد نصیر پور فسایی #آموزش_مداحی @emame3vom ۳۶
7bde7db836-5bc25ca0c2fbb894008b7f48.mp3
18.63M
شروع روضه کربلایی نادر جوادی با آواز ابوعطای اول بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد...... دعا کبوتر عشق است و بال و پر دارد #روضه #ترکی #آموزش_مداحی @emame3vom ۳۸
94c38322df-5bc36ba1c2fbb851018b7fd1.mp3
1.14M
۷-ابوعطای اول در خواندن دعا(فراز سوم دعای جوشن کبیر) اجرای استاد نصیر پور فسایی #آموزش_مداحی @emame3vom ۳۹
23627b960a-5bc36d33c2fbb813008b809a.mp3
1.31M
۸-ابوعطای اول در زمزمه عارفانه اجرا توسط استاد نصیر پور فسایی #آموزش_مداحی @emame3vom ۴۰
نکته:شاید برخی از دوستان بپرسند که چرا بعضی از مثالها هیچ شباهتی با آهنگ ای لشکر صاحب زمان که به عنوان خمیرمایه یا قالب در ابتدا قرار دادید نداره. پاسخ اینست که شباهت دارد فقط در برخی جاها آهنگ را با سرعت پایین اجرا کرده(مثل اجرا در زیارت عاشورا)وبرخی جاها با سرعت بالاتر اجرا کرده(مثل ابوعطای اول در مولودی یا در نوحه). فقط لازم زیاد گوش داده بشه تا خودتون به این حرف بنده برسید.امیدوارم موفق باشید. @emame3vom ۴۳
6a8d9ed4b1-5bc36f54c2fbb80a018b7f1e.mp3
913.7K
۹-ابوعطای اول در نوحه اجرا توسط استاد نصیرپور فسایی #آموزش_مداحی @emame3vom ۴۱
شبایی که دلارو ....mp3
7.28M
شبایی که دلا رو غم می گیره .... #نوحه حاج محمود کریمی در آهنگ ابوعطای اول از دستگاه شور #آموزش_مداحی @emame3vom ۴۲
دو مثال دیگر برای ابوعطای اول فقط خوب گوش بدید تا ملکه بشه. @emame3vom 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 ۴۴
a8239c800d-5bc393a0c2fbb84c008b7fe3.mp3
2.12M
مثال اول برای ابوعطای اول: اجرای استاد عبدالرضا نصیر پور فسایی #آموزش_مداحی @emame3vom ۴۵
4a0f67c7a0-5bc3989ac2fbb881018b8000.mp3
3.25M
مثال دوم برای ابوعطای اول داستان گریه حضرت آدم برای امام حسین و پذیرفته شدن توبه اونه که در دوآواز خوانده شده یعنی ابتدای روضه با آهنگ ابوعطای اول است و آخر روضه با آهنگ ابوعطای دومه که انشالله بعدا کار میکنیم. اجرای استاد عبدالرضا نصیرپور فسایی #آموزش_مداحی @emame3vom ۴۶
پر حجم کردن صدا : در جلسات گذشته در زمینه روش تقویت حنجره صحبت شد. بعد از تمرینات قوی سازی صدا ، نوبت به پرحجم و پرطنین کردن آن می رسد. یعنی وقتی یک خواننده در یک اتاق معمولی می خواند، صدای او بر فضای اتاق احاطه کامل داشته باشد و از هر سمت و سویی به طور مستقیم و یکنواخت شنیده شود. این خصوصیات یک صدای پر طنین می باشد که در اصطلاح، این صدا را (زنگ دار) می گویند، که گرفتگی ندارد. البته هر نوع گرفتگی در صدا، مذموم نیست. بلکه بعضی وقت ها به محزون بودن آن می افزاید.اما صدایی با این کیفیت ، قابلیت کمتری برای مانور دادن و تحریر زدن دارد. برای زنگ دار شدن صدا به تمرینات زیر توجه نمایید. @emame3vom 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 ۴۷
دستورالعمل کلی برای محافظت از حنجره: تمریناتی که تا اینجا گفته شد،باعث تغییرات محسوسی در تقویت و بهبود صدا می شود؛ با این شرط که با حوصله انجام داده شودو از عجله کردن در آن خودداری گردد.و تصور نشود که خواندن بستگی به این تمرینات خسته کننده ندارد.مطمئن باشید که اگر این دستور العمل ها بدون شتاب زدگی انجام شود، أثرات ژرفی در صدا خواهد داشت اما اگر بدون دقت انجام شوند، باعث ضایعات جبران ناپذیری خواهد شد. به عنوان مثال :در تمریناتی که در قسمت قوی شدن حنجره ذکرشد ،اگر شخصی بدون گرم کردن حنجره ،زیر آواز بزند و شش دانگ صدا را بیرون دهد ،امکان پاره شدن تار های صوتی و یا ایجاد رگه های غیر قابل بهبود در صدا، وجود دارد.پس توصیه ی اول :عجله نکردن و دقت به خرج دادن در تمارین می باشد . توصیه ی دوم : این است که بین تمرین ها نباید وقفه ای ایجاد شود و باید به طور مداوم صورت گیرد ، تا حنجره پختگی خود را آسان تر تحصیل کندو به طور کلی اگر کسی خواننده هم شود، نیابد تمرین را قطع کند و هر روز باید زمزمه ای داشته باشد تا حنجره ، انعطاف خود را از دست ندهد. درست مانند لولای درب ، اگر مدتی درب بازو بسته نشود باعث سفت شدن لولا ها می شود . به خاطر داشته باشید که بهترین چیز برای حنجره ،خواندن و جلوگیری از تنبلی و سستی آن است. البته از استراحت دادن به آن هم نباید غافل ماند و باید از تاختن به حنجره پرهیز کرد.حتی در مجلس نیز هرگاه حس کردید که حنجره ی شما خسته شده است می توانید بدون انکه سایرین متوجه بشوند به حنجره استراحت بدهید . به این ترتیب که فک پایین را شل کرده و با زبان کوچک راه حلق را مسدود نمایید(گویی می خواهید خمیازه بکشید)به طوری که صدای آن در گوش ها حس می شود . این کار باعث استراحت لحظه ای حنجره تا مدت کوتاهی می گردد. نکته: بهترین استراحت برای حنجره خواب قبل یا بعد از مجلس است . چنانچه وقتی یک از قاریان مصری که برای اجرای برنامه به ایران امده بود ،قبل از اجرای قرائت خود ،مدت کوتاهی می خوابد و این کار را به بقیه قراء هم توصیه می کند.چون گفتیم که تار های صوتی ،بافت عضله ای هستند و احتیاج به استراحت دارند. @emame3vom ۵۲
در پایان این قسمت دو تذکر لازم به ذکر است: اول اینکه در هر قسمتی از کشور اسلامی ما ، عزاداری به سبک و سیاق مخصوص به خود صورت می گیرد و مردم هر منطقه یک نوع صدارا می پسندند .بعضی صداهای بم و خش دار ، بعضی صداهای نازک و پرتحرک، بعضی تحریر های حلقی، بعضی تحریرهای دهانی و.... لذا تمرین ها باید به فراخور همان منطقه صورت گیرد. نکته ی دیگر اینکه لازم نیست که یک مدت را فقط به تمرین اختصاص داد و یک مدت را به خواندن در مجلس .خیر . بلکه این دو با هم قابل جمع نیز هست . البته تذکر بسیار مهم ما این است که در کنار این تمرینات ، وقتی که حس شد صدا به حد مطلوبی رسیده است، باید خواندن در مجلس را آغاز کرد تا همزمان ، فنون مجلس داری نیز فرا گرفته شود. نکته مهم:ذاکران عزیز توجه داشته باشند، در برنامه هایی که چند شب متوالی ادامه می یابد ، نباید تمام انرژی خود را در شب های اول ، تمام کنند و باید با حنجره شان مدارا کنند . @emame3vom ۵۳
آخر به مداحان عزیز؛ سعی کنید همیشه حنجره تان را مرطوب نگه دارید. خوردن آبلیمو، ترشی و سرکه در حال گرسنگی صافی صدا را از بین می برد. اما اگر در بین غذا خورده شود چه بسا باعث تقویت صدا هم بشود. ومطلب آخر اینکه استاد اسفندیاری عزیز همیشه این مطلب را تذکر می دادند که قبل از منبر یا روضه اگر بانی مجلس یا شخصی دیگر، آب جوش برایتان آورد، حتما بو بکشید تا گلاب داخل آن آب نریخته باشند.چون باعث گرفتگی گلو می شود و نمی توانید به راحتی جلسه را ادامه دهید. ومن الله التوفیق. ۵۴