eitaa logo
ندای اردکان
2.8هزار دنبال‌کننده
36.5هزار عکس
15.4هزار ویدیو
147 فایل
کانال عمومی ارتباط با مدیر کانال: @Habibakbari1359
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥یکی از اوباش ززآ توییت زده بود محاله از مسیری که رفتیم برگردیم :)) فعلا رفت تو گونی تا به کارها بدش فکر کنه بقیه اراذل هم تو صفن ؛) ـــــــــــــــــــــــ @neday_ardakan🔷
⭕️ همراه خود دو چشم بسته آورده ام كه ثروت آن در كنار همه ناپاكی ها، یك ذخیره ارزشمند دارد و آن گوهر اشك بر حسین فاطمه است... @neday_ardakan🔷
YEKNET.IR - roze - shabe 2 muharram 1400 - mohammad taheri.mp3
5.62M
🔳 🌴روضه ورود به کربلا.... 🌴اینجاست که ذوالجناح زمین‌گیر می‌شود. 🎙 ✅التماس دعای فراوان از همه🤲 •رسا|روابط عمومی سپاه اردکان• @neday_ardakan🔷
آلوده تر ز من نبود بر درت ولی آقا تری از آنکه برانی مرا حسین @neday_ardakan🔷
1. یک ورزشکار درجه چندم حاضر به اهتزاز پرچم ایران نشد و بعد اینکه موجی از انتقادات علیه او منتشر شد فدراسیون کوهنوری اعلام کرد او را محروم کرده. 2. این چهره فرصت طلب بلافاصله عذرخواهی کرد و آسمان را به زمین دوخت تا ثابت کند  تقصیری نداشته و باید مورد بخشش قرار بگیرد. ما هم فرض را بر این می گذاریم که واقعا قصدی نداشته و عذرخواهی اش را هم بپذیریم. اما ماجرا به همینجا ختم می شود؟ خیر! 3. همین چندماه قبل که شورشیان زن، زندگی، آزادی به بدترین حالت ممکن روح الله عجمیان را شکنجه و شهید کردند، علی کریمی در صفحه اینستاگرامش به مدح قاتلان این شهید پرداخت و پای این مطلب کریمی، تصویری از لایک علی براتزاده (ورزشکار مورد نظر) دیده می شود. حالا صورت مساله خیلی تفاوت می کند و فراتر از پایین یا بالا گرفتن پرچم کشور است. حراست فدراسیون کوهنوردی و سایر نهادهای نظارتی مرتبط با این مساله باید پاسخ دهند دقیقا در این مدت مشغول چه کاری بودند که صلاحیت چنین فردی را برای نمایندگی ایران در مسابقات بین المللی رد نکرده اند؟ ❌ 4. مسئولین دقیقا کی می خواهند بفهمند که «زیست مجازی» انسانها جدای از «زیست حقیقی» آنها نیست؟ @neday_ardakan🔷
▪️ تو هیئتی که دغدغه مبارزه با یزیدیان زمان نباشه، مریم رجوی علمداری می‌کنه! شبهه مرتبط ⛔️چرادر هیئت های سینه زنی که مخصوص اهل بیت(ع) است، گاها دم از سیاست،شهدا زده میشه⁉️ @neday_ardakan🔷
ندای اردکان
▪️ تو هیئتی که دغدغه مبارزه با یزیدیان زمان نباشه، مریم رجوی علمداری می‌کنه! شبهه مرتبط ⛔️چرادر
⛔️ لطفا به این شبهه که برخی مطرح میکنن که چرا در هیئت های سینه زنی که مخصوص اهل بیت(ع) است، گاها دم از سیاست،شهدا یا حتی حجاب و عفاف زده میشه پاسخ بدین. 👇⬇️ 🔸 هدف از برگزاری مراسم سوگواری اهل بیت (ع) تنها گریه و عزاداری نیست بلکه هدف اینست که در خلال عزاداری‌ها، مجالسی برپا شود که در آن اهدافی که برای آن اهل بیت (ع) به شهادت رسیدند (حفظ اسلام) بیان شود. 🍃امام حسین (ع) فرمود: انگیزه ام از قیام، اصلاح امت جدم رسول خدا است (بلاغت الحسین، ص 64؛ حیات الحسین، ج 2، ص 264.) 🍃 همچنین می‌فرماید: « شما را به زنده کردن ٍمعارف حق و از بین بردن بدعتها دعوت می کنم» (مقتل الحسین مقرم، ص 184.) 👈بنابراین هدف آن حضرت زنده کردن ارزشهای اسلامی بوده است. همان ارزش هایی که حکومت اموی سعی میکرد آنها را نابود کند. 🔸این ارزشها، و قیام امام حسین(ع) هم جنبه سیاسی داشته هم جنبه فرهنگی، اخلاقی، اجتماعی، خانوادگی و.. خصوصا سیاسی. لذا تبیین این قیام یعنی تبیین اسلام اصیل و فرهنگ دینی . و باید همه وجوه آن به طور متناسبی بیان شود. 🍃🔻امام خمینی (ره) در همین مورد فرمودند: «مسأله، مسأله گریه نیست، مسأله، مسأله تباکی نیست. مسأله، مسأله است که ائمّه با همان دید الهی که داشتند، می خواستند که این ملّتها را با هم بسیج کنند و یکپارچه کنند، از راههای مختلف اینها را یکپارچه کنند، تا آسیب پذیر نباشد» انقلاب اسلامی ایران و انقلابهای کوچک دیگر در جهان، همچون مقاومت حزب الله لبنان که وابسته به مکتب امام حسین (ع) هستند در برابر اسرائیل و رژیم تا دندان مسلح صهیونیستی نمونه ای از تأثیرات سیاسی حادثه کربلا هستند. 🔸⬅️ طرح مباحث سیاسی و اجتماعی در روضه ها و مجالس عزاداری، به معنای حزبگرایی و ابزار قدرت شدن این نهاد حساس نیست. بلکه هیئات، مداحان و واعظان، نباید واعظ و مداح یک فرد، یک جناح و یک حزب خاص شوند. 🔸👈آنها باید مدافع اسلام و نظام ولایت فقیه و انقلاب برآمده از اسلام باشند. باید آنگاه از مسائل سیاسی و اجتماعی سخن بگویند که پای کلیت اسلام و انقلاب درمیان باشد. ابراز نگرانی بابت معضلات فرهنگی همچون بی حجابی، مفاسد اقتصادی، فراموش کردن مشی و سیره شهدا، همه مواردی از همین دست هستند. چه خوب که با روش و بیان صحیح و هنرمندانه هم بیان شوند. @neday_ardakan🔷
⭕️ ...👇 یکی ازدوستان سوال پرسیدن کی داره شبهات برای عاشورا رو جواب میده منبع داره؟ آخه من تحقیق کردم امام حسین تا شب عاشورا آب داشتن و غسل کردن و لباس شستن و .... و چندین بار از فرات آب برداشتن و خواهشا از روی روضه ها جواب ندن تازه حتی تو بعضی از روایات گفته شده امام حسین علیه السلام ۱۵۰ سرباز داشتن٠٠
📌پاسخ به شبهه👇 ♥️حرکت ها و حوادث مهمی مانند حادثه عاشورا همواره در خطر دو دسته تحریف وجود دارد. 1⃣تحریف لفظی: مقصود از تحریف لفظی در واقعه کربلا آن است که مطالبی به عنوان وقایع تاریخی ساخته شده و به عنوان رخدادهای واقعی کربلا عرضه شود. 🌸نمونه‌ها: داستان‌هایی مثل عروسی قاسم (علیه‌السلام)،  هفتاد و دو ساعته بودن روز عاشورا، حضور لیلا ـ مادر حضرت علی‌اکبر (علیه‌السلام ) ـ در کربلا و پریشان کردن مو   و نیز برشمردن میلیونی لشکریان عمر بن سعد   و... از جمله تحریفات لفظی واقعه عاشورا به شمار می‌رود 2⃣تحریف معنوی: تحریف معنوی نیز بدین معناست که اهداف بلند عاشورا و قیام مقدس امام حسین (علیه‌السلام) دستخوش دگرگونی قرار گیرد و معنای مغایر و متفاوتی از حقیقت این قیام استخراج گردد 🌸نمونه‌ها : استثنایی و منحصر به فرد دانستن قیام امام (علیه‌السلام) به عنوان یک دستور محرمانه برای شهادت و نیز کفاره گناهان دیگران قرار گرفتن شهادت امام (علیه‌السلام) و... از تحریفات معنوی این قیام مقدس بر شمرده می‌شود 🔆در مورد تحریف مطالب بسیار گفته شده که من در اینجا به چند نکته اکتفا میکنم: 1⃣می‌توان گفت به جز برخی مسائلی که ناشی از غرض‌ورزی مورخان اموی مسلک بوده، به طور عمده اخبار عاشورا توسط شیعیان یا افرادی که تمایل به تشیع داشته‌اند، تدوین شده است. به همین دلیل بیش‌تر اخبار موجود در کتاب‌های کهن که توسط مورخان عراقی در قرون دوم تا چهارم نوشته شده مطالب درستی است که البته در این زمینه برخی داستان سرایی‌ها را باید استثناء کرد. 2⃣اما از قرن ششم به بعد نوشته‌های تاریخی قدری سست شده و تحت تأثیر بی‌دقتی رایج در همه عرصه‌های علوم اسلامی قرار گرفته است. در این میان دانش تاریخ به مقدار زیادی قصه‌ای و داستانی شده است. 3⃣علاوه بر آن، شخصیت‌های تاریخی مانند مشایخ صوفیه ـ که از این زمان به بعد یعنی در قرن هفتم تا دهم هجری شخصیت‌های اسطوره‌ای یافتند و اخبار عجیب و غریب فراوانی به آن‌ها نسبت داده شد ـ رنگ تاریخ گذشته را نیز عوض کردند. کتاب‌هایی که در قرن هفتم تا دهم هجری نوشته شد، خالی از دقت تاریخی و بیش‌تر داستانی بوده است. 4⃣اندیشمندان با تحریف مبارزات جدی داشتند. 🌹بنیان‌گذار این نقادی میرزا حسین نوری نام داشت. او با شناخت خوبی که از تاریخ و منابع کتب کهن داشت، با نوشتن کتاب "لؤلؤ و مرجان" به نقد این تحریفات پرداخت 🌹میرزا عباس قمی شاگرد میرزای نوری نیز از جمله کسانی بود که به نقادی روایات و اخبار موجود عاشورا پرداخته، با نگارش کتاب "نفس المهموم" سعی در نوشتن کتابی متقن و مستند درباره وقایع روز عاشورا کرده است. 🌹مرحوم سید محسن امین نیز از جمله نقادین آثار این واقعه عظیم است. او با تألیف کتاب "المجالس السنیه فی مناقب و مصائب العترة النبویه" به این امر مهم پرداخت.  🌹شهید مطهری نیز از جمله کسانی بود که طی سخنرانی‌های خود در سال ۱۳۴۸ در حسینیه ارشاد به تحریفات عاشورا پرداخته، تحلیل‌هایی را از خود ارائه داده‌اند که در کتاب حماسه حسینی گرد آمده است. ✅بنابراین در اصل وجود تحریف در بعضی از جزئیات حادثه عاشورا، تردیدی وجود ندارد، اما آیا این بدان معنا است که هر چیزی که به مذاق عده ای خوش نیامد از مطالب تحریف شده است و نباید بدان توجه کرد.؟؟ آیا با صرف استبعاد و استحسان از یک جریان مسلم تاریخی می شود آن را انکار نمود؟ ❇️باید توجه داشته باشیم که اصل کشته شدن امام حسین (ع) و اصحاب و یاران آن حضرت و جداکردن سرها از بدن هایشان و بالای نیزه قرار دادن آنها و در نهایت به اسارت بردن اهل بیت پیامبر، و ... از مسلّمات بوده و تردیدی در این رابطه وجود ندارد.  از جمله اموری که از مسلمات حادثۀ عاشورا است مسئلۀ تشنگی امام حسین (ع) و اهل بیت و یاران آن حضرت در روز عاشورا است. ✅ بزرگترین تحریف عاشورا، بزرگ‌نمایی تحریفات عاشورا است.
⛔️ ❌افسانه تشنه بودن حسین و یارانش در کربلا امام حسین در صبح عاشورا با مقدار زیادی آب به استحمام رفته و غسل کردند منبع: تاریخ کامل نوشته عزالدین ابن اثیر تاریخ طبری جلد ۷ ۴۷ صفحه ۳۰۲۱، لهوف صفحه ۳۷ عباس بن علی به همراه ۵۰ نفر سواره و پیاده همراه با ۲۰ مشک آب آمدند و پر کردند و به نزد حسین بردند ترجمه تاریخ طبری جلد ۷ صفحه ۳۰۰۶ و ۳۰۰۷ با توجه به اسناد معتبر به هیچ عنوان نمی‌توان پذیرفت که حسین ابن علی و یارانش در کربلا تشنه بودند. 👇⬇️ 🌴تشنگی واقعیتی کتمان ناپذیر از نقل‌های تاریخی شیعه و اهل‌سنت، و روایات پیامبر(ص) و ائمه‌ی معصومین(ع) و زیارت‌نامه‌ها می‌توان گفت شهادت امام حسین(ع) با لب تشنه، امری مسلم و یقینی است و اخبار متواتر بر آن دلالت دارند. در بسیاری از نقل‌ها به طور واضح تشنگی امام(ع)، اصحاب و اهل‌بیت(ع)، در روز عاشورا بیان شده است. از جمله: 👈روایتی که تشنگی حضرت علی اکبر را در هنگام نبرد نقل می‌کند که خطاب به پدر می‌گوید: «العطش قد قتلنی»؛ تشنگی مرا کشت. 🔸 روایتی که بیان می‌کند عباس(ع) قبل از شهادت برای تهیه‌ی آب و رفع تشنگی بچه‌ها به طرف میدان حرکت کرد. کلام جناب حرّ بن یزید ریاحی خطاب به کوفیان: حسین(ع)، زنان و بچه‌ها و اهلش را از آب فرات منع کرده‌اید، در حالی که یهود و نصارا و مجوس از آن می‌نوشند و خوک‌ها و سگ‌ها در آن زبان می‌زنند و این اصحاب و اهل‌بیت حسین هستند که از شدت تشنگی بیهوش شده‌اند. 🔹⬅️ عده‌ای می‌گویند: آنجا جلگه بود و کنار رودخانه، پس دسترسی به آب راحت بود، حفر چاه ممکن بود ... و هر شبهه‌ی دیگری را مطرح می‌کنند تا القا کنند "بی‌آبی و تشنگی" واقعیت نداشته است!❌ به طور حتم، اگر جنگ کنار فرات نیز واقع می‌شد و راه آب نیز سد نمی‌گردید و هیچ کس هم تشنه و بی‌آب نمی‌ماند، باز هم این صد و چند نفر، توسط آن چند هزار نفر کشته می‌شدند.  🔻 بله، در ابتدای کار حفر چاه ممکن بود، اما ضرورتی نداشت، چرا که حفر چاه برای دسترسی به آب است و آنها تا روز هفتم به آب دسترسی داشتند. 👈در روز هفتم، عمر بن سعد مأموريت حفاظت از آب را به عمرو بن حجاج زبيدى به همراه پانصد سوار واگذار كرد. آنان از روز هفتم تا دهم محرّم يعنى پايان جنگ با جدّيت تمام از شريعه فرات حفاظت مى‌نمودند كه مبادا امام حسين (عليه السلام) و يارانش از آن، آب بَردارند. (اخبار الطوال، ص 301 و ابن اثير، عزالدين على، همان کتاب، ج 5، ص 185 و ابن شهر آشوب، ابى جعفر رشيد الدين محمد بن على، همان کتاب، ج 4، ص 97 و طبرى، محمد بن جرير، همان کتاب، ج 7، ص 300). 🔹 (بدیهی است که حتی در کنار رودخانه نیز در همه جا نمی‌شود چاهی کم عمق حفر کرد و به آب رسید، اما) با مسدود کردن امکان دسترسی به آب فرات، امام حسين عليه السلام در جلوىِ خيمه (به فاصله‌ی 19 قدمی) چاهى حفر كردند. (ابن شهرآشوب، ابى جعفر رشيدالدين محمد بن على، مناقب آل ابى طالب، ج 4، ص 50 و ابن اعثم كوفى، ابو محمد احمد بن على، الفتوح، ص 893). ✅🌴 عبیدالله بن زیاد پس از اطلاع از حفر چاه، به عمر سعد نوشت: «اما بعد به من چنین خبر رسانده‌اند كه حسين (عليه السلام) و ياران او چاه‌ها فرو برده‌اند و آب بر مى‌دارند، لهذا ايشان را هيچ فرو ماندگى نيست (یعنی دچار مشکل بی‌آبی نمی‌شوند)! چون بر مضمون نامه وقوف يابى، بايد كه حسين بن على (عليه السلام) و ياران او را از كندن چاه منع كنى و نگذارى كه پيرامون آب گردند». (ابن اعثم كوفى، ابومحمد احمد بن على، الفتوح، ص 893). پس چنین نیز شد. 🌿 غسل کردن: 🔸هر چند که اخبار منقوله در این خصوص از سندیت تاریخی و روایی محکمی برخوردار نیستند، اما ناقلین نیز نوشته‌اند که امام و دو سه نفر دیگر غسل کردند. البته اگر چنین باشد یا همگان نیز غسل کرده باشند، چنین نبوده که مثل ما، نیم ساعت زیر دوش بروند، بلکه با یک پارچه مرطوب نیز می‌شود غسل کرد. به ویژه غسل شهادت. 🔸پس کسی نگفته که آنها ده روز یا یک هفته بدون آب بودند، خیر آب داشتند، اما اولاً هر آبی آشامیدنی نیست؛ و با هر آب رودخانه‌ای می‌شود وضو ساخت یا غسل کرد، اما نمی‌شود نوشید. ثانیاً آنها که آب انبار، منبع فلزی و پلاستیکی یا یخچال و فریزر نداشتند؛ پس چقدر ذخیره‌ی آب لازم آشامیدنی است که حدود یکصد و سی چهل نفر را سه روز، دو روز یا حتی یک روز کفاف دهد؟ 🌿تشنگی: 🔸⬅️ پس در بستن آب، ممانعت از دسترسی به چاه، جلوگیری از حفر چاه و ... هیچ شک و تردیدی ندارند، اصلاً ناراحت هم نیستند، بلکه همه اصرارشان این است که بگویند: آنها تشنه نشدند! خب چرا؟! حاضرند هر سخنی بگویند، نقشه جغرافیایی بیاورند، سانت به سانت موقعیت را شناسایی کنند، حتی خاک را آنالیز کنند تا بفهمند آیا سنگلاخ نبود، آیا چند متری به آب می‌رسید و ...، اما حاضر نیستند که به طور کلی "بستن آب" را محکوم کنند!
▪️👈چه کسی نمی‌داند که حتی دو ساعت دوندگی، هر چند برای ورزش و نرمش، حتی در کنار آب و در فضایی سبز و مرطوب، برای تشنگی و عطش کافیست، چه رسد به یک روز جنگ تمام عیار. یک استرس عصبی سادگی، تشنگی می‌آورد، در ماه رمضان تظاهرات می‌کنند و نفری یک بطری آب هم همراه می‌آورند، چون قرار است چند قدمی راه بروند و فریاد بزنند! اما از هر راهی وارد می‌شوند تا ثابت کنند که آنها را تشنگی و عطش فرا نگرفته بود⁉️ 🔸لابد آب نداشتند که تواریخ نوشته اند، حضرت عباس علیه السلام به همراه چند نفر دیگر ، چندین بار به شط یورش بردند و چند مشک آب به خیمه‌ها آوردند . لابد دیگر آبی نداشتند که در آن شرایط که اغلب کشته شده بودند، امام علیه‌السلام حدود ظهر عاشورا، برادرش را به سوی شط فرستاد تا به خیمه‌ها آب برساند و به همین دلیل دستان او را قطع کردند و خودش را نیز کشتند، تا آب به خیمه‌ها نرسد. 🔹 حتی اگر فرض بگیرند که آنها تا صبح روز عاشورا، هم آب آشامیدنی داشتند و هم آب وضو، استحمام و نظافت، یک روز دلهره، نگرانی، ترس و وحشت زنان و کودکان، دویدن پیاده و یا تاختن سواره‌ی مردان، آن هم در میان طوفان شن و ماسه‌ای که از زیر سم اسبان بلند می‌شد، شمشیر زدن و جراحت برداشتن، دیدن کشته شدن یاران، حمل اجساد تا خیمه‌ها و ...، برای هلاکت از تشنگی کافی بود.   @neday_ardakan🔷
شهید حسین هریری حسین ۲۷ سال داشت و جمعاً ۲۵ بار کربلا رفت . اولین سفرش را در ۲۰ سالگی رفت . در مناسبت‌های مختلف به‌صورت مستقل جدای از سازمان حج و زیارت به کربلا میرفت اغلب با ماشین دوست‌هایش میرفت . وقتی هم خانمش را عقد کرد، او را به کربلا برد . عاشق کربلا بود . حتی اگر چند روز مرخصی داشت، آن چند روز را به کربلا میرفت . یک بار، یک کربلای سه روزه رفت . میخواست شب جمعه را کربلا باشد . وقتی عراقی‌ها گذرنامه‌اش را دیده بودند،به او گفته بودند: " أنتَ مجنون " @neday_ardakan🔷
صبح که می شود دنبال اتفاقات خوب بگرد دنبال آدم‌ های خوبی که حال خوبت را با لبخند هایشان به روزگارت سنجاق کنی روزِ خوب اتفاق نمی افتد روزِ خوب ساخته می شود @neday_ardakan🔷
❇️سه ذکر حسینی 🔸اول: هر وقت نام حسین علیه السلام را شنیدی، سه مرتبه بگو: صَلَّى اللَّهُ عَلَیْکَ یَا أَبَاعَبْدِاللَّهِ . 🔸دوم: هر وقت نام یکی از اصحاب امام حسین علیه السلام را شنیدی بگو: يَا لَيْتَنِي كُنْتُ مَعَكُمْ فَأَفُوزَ فَوْزا عَظِيماً . 🔸سوم: مرتب بگو: لعن الله قاتليك يا ابا عبدالله @neday_ardakan🔷
🔸در دوره عثمانی، آب‌انبارها که ترکان آنها را "چشمه" می‌نامند، مهم‌ترین منابع تأمین آب شرب بودند که در معابر اصلی، در کنار مساجد، و در محلات ساخته می‌شدند. این چشمه‌ها از سوی سلاطین، خاندان سلطنت، دولتمردان، اشراف و خیرین بنا و وقف عام شده و به فراخور حال، تزئین می‌شدند. 🔹 بخشی از این تزئینات، کتیبه‌های چشمه‌هاست که معمولاً حاوی آیات و روایاتی درباره ارزش حیاتی آب و فضیلت سیراب کردن تشنگان است و گاه، یک یا چند بیت ترکی به‌عنوان ماده تاریخ ساخت بنا نیز در آن دیده می‌شود. 🔸یکی از نکاتی که در این کتیبه‌های منظوم دیده می‌شود، اشاره به حادثه کربلا و تشنگی حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام و یاران آن حضرت است. مضمون بسیاری از این ابیات، همان چیزی است که ایرانیان شیعه نیز در فرهنگ خود دارند؛ به زبان ساده‌تر: "بنوش به یاد حسین علیه‌السلام". 📝مهدی قربانی @neday_ardakan🔷