eitaa logo
ندای تهذیب
8هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
1.8هزار ویدیو
946 فایل
کانال رسمی معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه اداره قرآن و حدیث @msn200 دبیرخانه امور معرفتی @iman135110 اداره مشاوره @ENamazizade پیشنهادات و انتقادات @kovsar140 سایت‌‌ها: tahzib.ismc.ir hojre-nama.ir nedaye-tahzib.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🚩اوج را امام حسین علیه‌السلام در عاشورا نمایان ساخت! 🎙گفتاری از آیت‌الله یزدان‌پناه در بیان حقیقت ثارالله! 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
14.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚩در دهۀ اولِ ماه محرم، درهایی از عاشورای حقیقی به روی ما باز می‌شود. 🎙 استاد میرباقری 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
🔰معرفی آثار استادطاهرزاده 📍باموضوع علیه السلام 📘کتاب: 🔺راز شادی امام حسین(ع) در قتلگاه 🔺زیارت عاشورا اتحادی روحانی با امام حسین(ع) 🔺کربلا مبارزه با پوچی ها 🔺جایگاه تاریخی حادثه ها و هنر اصحاب کربلا در فهم آن 🔺اربعین حسینی؛ امکان حضور در تاریخی دیگر 📚جزوه: 🔺کربلا و آزاداندیشی فراموش‌شده 🔺کربلا و افق پیش رو در این تاریخ 🔺نهضت حضرت امام حسین(ع) و قدرت نرم 🔺کربلا حق‌الیقین تاریخی و شور ایمانی 🔺نگاهی پدیدارشناسانه به رخداد کربلا 🔺کربلا و برگشت به ایمان گمشده 🔺همراه با زائر عتبات 🔺نتایج نهضت کربلا درسطوح مختلف تحلیل 🔺نگرشی به کربلا با چشم عقل و عاطفه 🔺امام حسین علیه السلام؛ حقیقتی ماوراء تاریخ 🔺کربلا؛ نقطه‌ی عطف تقابل تمدن اسلامی با تمدن جاهلی 🔺کربلا سیر عشق الهی 🔺رجوع به هویت شیعه در تاریخ اسلام 🔺مسئولیت فهمِ حرکت اربعینی 🔺رخدادِ اربعینی، در جستجوی راهی ماورای تئولوژی و سکولاریته 🔺کربلا؛ بازجُستِ سعه‌ی صدرِ گمشده 🔺هویت قدسی زن و حضور در جهان گسترده_ی امروز 🔺امام حسین و معنابخشی به زندگی در این تاریخ 🔖یادداشت ویژه: 🔺امام حسین(ع)زمینه ساز آینده تاریخ 🔺امام؛ قدسی‌ترین مطلوب 🔺جایگاه اشک بر حسین (ع) 🔺جریان روشنفکری و تقابل آن با تمدن‌سازی غدیر و کربلا(2)-نقدی بر مقاله ی علی اصغر غروی در روزنامه ی بهار 🔺راز شادی امام حسین«علیه‌السلام»در قتلگاه 🔺ریشه‌ی ضعف فرهنگی جریان مقابل امام حسین«علیه‌السلام» 🔺توجه امام حسین(ع) به آمادگی زمانه در تغییر گفتمان 🔺جایگاه اصحاب امام حسین “علیه السلام» در هستی 🔺زیارت اربعین، پایداری بر عهد حسینی 🔺 چگونه تاریخ امام حسین(علیه السلام) تاریخ خاصی شد 🔺کربلا؛ نحوه‌ی دیگری از تفکر 🔺روح تاریخی حادثه‌ی کربلا 🔺 اربعین؛ سنّتی که در حال شکوفایی است 🔺کوفه و بن‌بست در جان‌فشانی به جهت غفلت از حضور تاریخی 🔺تا مردم در عادت و تقلید از جاهلیت دوران غرق نشوند 🔺معجزه‌ی عاطفه و بصیرت و اراده در کربلا 🔺در طلب حسّ روحانی و معنوی امام حسین (ع) 🔺معجزه‌ی چشم‌ پوشیدن از خود در کربلا 🔺مسلم بن عوسجه اسدی و عالی‌ترین حدّ هوشیاری"۳" 🔺هم‌نوا با امام حسین (ع) در مناجات عرفه 🔺کربلا یعنی، ایمان و خرد و عمل به هنگام "۱" 🔺کربلا یعنی ایمان و خرد و عمل به هنگام "۲" 🎙صوت پرسش ها و پاسخ ها 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
♻️ آیت الله حائری شیرازی(ره): امام حسین علیه السلام در شب عاشورا یک جور سخن گفت و در روز عاشورا یک جور دیگر. شب عاشورا، سخن از «نمی‌خواهم، احتیاج ندارم، بروید، بیعتم را برداشتم» بود. روز عاشورا می‌گوید: «بیائید به من کمک کنید، آیا یاور و مددکاری هست؟ هل من ناصر ینصرنی؟» شب صحبت می‌کند تا مبادا خبیثی در بین طیّب‌ها باشد، و روز سخن می‌گوید تا مبادا طیّبی در بین خبیث‌ها مانده باشد. شب غربال می‌کند تا فقط «صالحان» بمانند و روز غربال می‌کند تا فقط «اشقیاء» در مقابل او ایستاده باشند. 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙آیت الله اعرافی دامت برکاته: 🔻امام حسین علیه السلام یک جمله‌ای در وصیتشان دارند: من الحسین بن علی الی بنی هاشم: فکأن الدنیا لم تکن؛ دنیا چنان است که گویی هرگز نبوده است، فکأن الآخره لم تزل؛ و آخرت چنان است که گویی همواره بوده و خواهد بود، این جملات روح عاشورا و سِرّ حیات طیبه است؛ 🔹این جهان با آن عظمت وصف نشدنی، میلیاردها سال نوری فاصله شرق و غرب آن، هر گوشه‌اش پدیده‌های عجیب و عظیم، اکثر عجایبش غریب و ناشناخته، دنیا با این عظمت اما در مقابل آخرت گویا هیچ است و هرگز نبوده، کأن لم یکن شیئاً مذکورا... 💎و آخرت خورشید بی غروبی است که مشرف و محیط و حاضر و غالب بر همه حقایق است که گویی همیشه بوده و خواهد بود... 📍این یک قانون معرفتی جهان‌شناسی و هستی‌شناسی است که اگر خوب فهم شود، چراغ روشنی برای سلوک و نجات از خیلی مشکلات است و خیلی مسائل دگرگون خواهد شد... 🔹بسیاری خودخواهی‌ها، خودپرستی‌ها، هوای نفس‌ها، ظلم‌ها و ستم‌ها و... با این نگاه از بین می‌روند... 🔹اگر دنیا نزد انسان اینگونه در برابر آخرت ناچیز شمرده شود، آخرت مرکز توجهات و اهتمام او خواهد بود و نجات و سعادت خواهد یافت... 👌این پیام مهمی از عاشوراست که هم به درک عاشورا کمک می‌کند و هم یک قاعده معرفتی برای نجات و سعادت انسان است... 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
68_شناسنامه مشاغل حوزوی3.pdf
823.4K
📚شناسنامه مشاغل حوزوی3 🔸مشاغل تبلیغی🔸 ✍️مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه 📎اندیشکده دفتر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی حوزه 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
هدایت شده از دقایق الحقایق!
بحران روانشناسی غربی و نقش حوزه-مهدی عبداللهی.pdf
774K
🔸بحران روانشناسی و مشاوره غربی و نقش حوزه‌های علمیه؛ 🔸دانش روانشناسی به عنوان یک دانش کارآمد و اثرگذار امروزه فضاهای جدیدی را درنوردیده است و همچنان حوزه نفوذ و کاربرد خود را توسعه می دهد و به میزان کارآمدی و اثرگذاری خود عرصه را بر هر مکتب و آیین که ادعای برنامه برای زندگی دارد تنگ می سازد... 🔸...بسیاری از مدعیان اسلامی‌سازی دانش روانشناسی در همان چارچوب و ساختار و پارادایم علمی و در همان زمین بازی طراحی شده و برآمده از مبانی و نظام مفاهیم غیر الهی دست به تولید یا بومی‌سازی یا اسلامی­ سازی بخش‌ها یا روش‌های جزئی و تولید پروتکل‌های به نسبت اسلامی کرده‌اند که البته دغدغه و اهتمام و حاصل زحمات ایشان جای قدردانی دارد اما این کجا و تأسیس دانشی اسلامی که حوزه مأموریتش مبتنی بر مبانی و اهداف و روش اسلامی و متناسب با شبکه مفاهیم دینی، پر کردن خلاء و نیاز انسان به رشد و تعالی روح و روان باشد کجا؟! راجع به اسلامی­ سازی دانش روانشناسی بحث بسیار است و جای گفتگو و مباحثات علمی آن بیش از گذشته احساس می­شود و باید مورد اهتمام قرار گیرد تا نگاه­ های سطحی به اسلامی­ سازی علوم جای خود را به گام­ های اساسی­ تری دهد و البته علمداران اسلامی­ سازی دانش روانشناسی همین فضلا و علمای دغدغه­ مند و متخصص در این دانش هستند که باید دست ایشان را به گرمی فشرد و متواضعانه دعوت نمود تا با تشکیل یک جبهه متحد و منسجم یک حرکت و جریان پرشور و فعال را در برابر جریان تمدنی غرب ایجاد نموده و این فرایند تحولی را سرعت و نتیجه بخشند... (وضعیت موجود و مطلوب و راهکارها را در فایل پیوستی مطالعه فرمایید...) @abdollahimahdi
🍃 💠 آیت‌الله صفائی بوشهری ⏱ شنبه ۷ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۳۰ 🎥 معاونت تهذیب با "ترافیک رایگان"🔻 https://heyatonline.ir/tahzibtarbiat ✅ به بپیوندید:🔻 https://eitaa.com/nedaye_tahzib
🔰فصل اول دوره پودمانی تعالی ، ویژه راهنمایان تهذیبی تربیتی مدارس علمیه ، گروه علامه طباطبایی(ره) ⏰ زمان: ۱۵ تا ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ 🕌مکان: مرقد مطهر امام خمینی(ره) 💠 سه محور اصلی این دوره: «کلیات تربیت» «تربیت هویتی صنفی» «تربیت زیستی بدنی» دروس دوره: 📙تبیین ماموریت های راهنمای تهیبی تربیتی و شعار دوره 📘تبیین نظریه فراساحتی 📗ساحات تربیت 📙کلیات نظام تربیت اسلامی 📕الزام و اختیار در تربیت 📘نقش مربی و استاد در تربیت 📙مکتب نجف و امتداد اجتماعی آن 📒آشنایی با راهنمایی و مشاوره در مدارس علمیه 📕نوجوان شناسی و ویژگی های طلبه امروزی 📒کلیات هویت طلبگی (هویت، بحران ها و راهکارها) 📕قوام طلبگی(تبیین هویت صنفی طلبه) 📗راه کارهای حل بحران هویت در طلاب 📘مدیریت بدن (خواب، تغذیه، ورزش) 📒راهکارها و روش های حفظ نشاط و سلامت بدنی طلاب 📙تاثیر مزاج و سلامت جسمانی در تربیت 📘ارائه الگوی مدرسه علمیه موفق 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
7.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 طرحی که خوب شنیده نشد و اگر بدرستی اجرا شود می‌تواند آثار محسوسی بر جا بگذارد؛ 🔰طرح جالب توجه برای ۳۵۳ محله و مسجد تهران با همکاری معاونت حوزه و شهرداری تهران 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
Talabegi Va Masirhaye Fararoo(1402-04-20) Hoze Elmiye Meshkat - Madrese Sadr_ Tehran.MP3
33.73M
🔈 * حوزه تنها نهاد موجه و موثق در طول تاریخ است. * حوزه صلاحیت این را دارد که به عنوان مرکز تعریف دین و تبیین دین شناخته بشود. * مزیت حوزه به دانشگاه چیست؟ * کسانیکه دنبال علوم دینی هستند، قطعا در حوزه به این علوم می‌رسند. * اساتید موفق در رشته‌های علوم دینی در دانشگاه، آخوندها هستند. * آیا باید بر حسب نیاز جامعه قدم بر داشت؛ یا بر حسب علاقه وارد حوزه شد؟ * نیاز حقیقی ما به دانشی است که تمام ابعاد وجودی ما را پوشش دهد. * عمیق‌ترین رابطه ما با خدا بندگی ماست. * نیاز اصلی رسانه، به آخوند دین شناسی است که خط و جهت دار باشد. * تاکید آیت الله بهجت به طلاب چه بود؟ * بلوغ و شکوفایی طلبه در عمل و پیاده کردن سلوکی است، که در مسیر طلبگی آموخته‌ است. * مسیر طلبگی سخت است؛ ولی معادل ندارد. * رمز اصلی موفقیت علماء، مراقبه فکری و عملی است. ۱۴۰۲/۰۴/۲۰ 🎙حجة الاسلام امینی خواه 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
نتایج مرحله اول آزمون سالانه حفظ قرآن کریم و نهج‌البلاغه مدیریت های حوزه علمیه استانی اعلام شد. شماره پرونده قبول شدگان در کانال مدیریت قرآن و حدیث حوزه های علمیه به آدرسhttps://eitaa.com/mhq114 با اعلام امتیاز کسب شده در قالب فایل PDF درج گردیده است.در این مرحله ۳۹۶ نفر در آزمون حفظ کل قرآن کریم ، ۱۶۱ نفر در آزمون حفظ نصف و ۸۳ نفر از طلاب در آزمون حفظ ثلث حایز رتبه قبولی شدند.همچنین در حفظ نهج‌البلاغه ۷نفر در حفظ کل ، ۸ نفر در حفظ نصف و ۱۴ نفر در حفظ ثلث حایز رتبه قبولی شدند.