eitaa logo
ندای تهذیب
7.7هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
1.7هزار ویدیو
879 فایل
کانال رسمی معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه اداره قرآن و حدیث @Sarbazevatan1362 اداره اخلاق @Bahoosh593 اداره مشاوره @ENamazizade پیشنهادات و انتقادات @kovsar140 سایت‌‌ها: tahzib.ismc.ir hojre-nama.ir nedaye-tahzib.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
➖➖اقتصاد مقاومتی در کلام امام خمینی / قسمت یازدهم➖➖ 🔹تقابل استقلال و تولید ملی با نقشه های دشمنان (قسمت اول)👇🏿👇🏿🔹 ♻️تبلیغات قدرت های استکباری مانع خودباوری امام خمینی رحمه الله: اساس همه شکست ها و پیروزی ها از خود آدم شروع می شود. انسان اساس پیروزی است و اساس شکست است. باور انسان اساس تمام امور است. غربیان و در سابق انگلستان و بعد از او امریکا و سایر کشورهای قدرتمند دنبال این بودند که با تبلیغات دامنه دار خودشان به ممالک ضعیف بباورانند که ناتوان اند، بباورانند که اینها نمی توانند هیچ کاری انجام بدهند؛ اینها باید در صنعت، در نظام، در اداره کشورها، دستشان به طرف قدرت های بزرگ از شرق و غرب دراز باشد. آنهایی که می خواستند مخازن این کشورهای ضعیف را ببرند، نقشه های درست فکر کرده آنها این بود که مردم این کشور را، ملت این کشورها را، باورشان بیاورند که خودشان ناتوانند؛ ناتوانی را به خورد کشورهای مستضعف بدهند و خود مردم باور (کنند) که ما نمی توانیم صنعتی را خودمان ایجاد کنیم و نمی توانیم لشکری را خودمان اداره کنیم و نمی توانیم اداره مملکت خودمان را بکنیم. این باور که به وسیله تبلیغات غرب زدگان در این ممالک پیاده شد، این کشورها را به تباهی و عقب ماندگی کشاند. [صحیفه امام، ج 14، ص 307] 🌹 @nedaye_tahzib ☘️tahzib-howzeh.ir
مجموعه پوسترهای نمایشگاهی پیام امام خمینی قدّس سرّه به حوزه و روحانیت، شماره 17 زمان و مکان دو عنصر تعیین کننده در اجتهادند 🌹 @nedaye_tahzib ☘️tahzib-howzeh.ir
شماره 9 🌸تولید و سهم خانواده در آن / قسمت هفتم🌸 ✴️ مشارکت دادن سرمایه در تولید قسمت اول: مشارکت مستقیم سرمایه در تولید ◀️ خانواده ها معمولاً از طریق انجام کار، دریافت ارث، هدیه و ... صاحب درآمد و سرمایه می شوند، ولی سطح درآمدی خانواده ها با هم متفاوت است. بالا یا پایین بودن سطح درآمد و سرمایه مانع از آن نیست که نتوانند در تولید به طور مستقیم مشارکت داشته باشند، بلکه هر کدام به نوعی می توانند با سرمایه خود در تولید ملی مشارکت داشته باشند. مثلاً گاه مشاهده می شود برخی خانواده های متمکن برای خرید یا ساخت یک خانه مسکونی یا ویلایی برای چند روز زندگی میلیاردها ریال هزینه می کنند که هیچ تأثیری در تولید ملی ندارد. این در حالی است که می توانند با خرید یک خانه مناسب با هزینه کمتر برای زندگی، مازاد آن را صرف ایجاد یک کارخانه یا کارگاه تولیدی کنند و همچنین برای چندین نفر در جامعه شغل ایجاد کنند یا همان خانه بزرگ و وسیع را به یک کارگاه تولیدی تبدیل کنند. حتی گاه وضعیت به گونه ای است که برخی از این خانواده های ثروتمند، ثروت های سرشار خود را به بانک های خارج از کشور، منتقل و در آنجا سرمایه گذاری می کنند و موجب رشد و توسعه اقتصادی بیگانگان می شوند و مردم و کشور خود را در محرومیت نگه می دارند. این در حالی است که می توانند منشأ خیر فراوانی در جامعه خود شوند. ◀️ روایتی برای صاحبان ثروت خوشبختانه آموزه دینی جالبی در این زمینه وجود دارد که می تواند برای صاحبان ثروت راه گشا باشد. نقل است که حضرت علی علیه السلام پس از جنگ بصره به خانه یکی از یاران خود به نام اعداء بن زیاد وارد شدند. وقتی خانه مجلل و وسیع او را دید، فرمود: «با این خانه وسیع در دنیا چه می کنی؟ درحالی که در آخرت به آن نیازمندتری. آری، اگر بخواهی می توانی با همین خانه ات به آخرت برسی. در این خانه وسیع، مهمانان را پذیرایی کنی، با نیکوکاری به خویشاوندان بپیوندی و حقی که بر گردن تو است، به صاحبان حق برسانی. پس آن گاه تو با همین خانه وسیع می توانی به آخرت نیز بپردازی.» [محمد دشتی، نهج البلاغه، خطبه 209، ص 431 به طور کلی، ثروت و سرمایه باید به صاحب خود و دیگران نفع برساند. حضرت علی علیه السلام در این باره می فرماید: «اَفْضَلُ الْاَمْوَالِ اَحْسَنُهَا اَثَراً عَلَیْک؛ برترین مالها آن است که اثر آن بر تو نیکوتر باشد». [سید هاشم رسولی محلاتی، ترجمه و شرح غررالحکم و دررالکلم آمدی (موضوعی)، ج2، ص451] ◀️ خانواده های کم درآمد بخوانند خانواده های کم درآمد و متوسط جامعه هم می توانند با قناعت در مصرف یا حفظ حرمت اسراف و تبذیر، از اتلاف درآمد و سرمایه خود جلوگیری کنند و با تشکیل گروه های مردمی (NGO)، سرمایه های اندک خود را روی هم بگذارند و آن را در برپا کردن کارگاه های تولیدی کوچک در محل، سرمایه گذاری کنند و زمینه اشتغال افراد بی کار خانواده های خود را فراهم آورند. به یقین، رونق و شکوفایی چنین کسب و کارهایی نه تنها رشد و ترقی خانواده را در پی خواهد داشت، بلکه رشد و ترقی جامعه را نیز سبب خواهد شد. البته آنچه باعث حفظ و رونق کسب و کارهای خانوادگی می شود، آموختن این مطلب است که چگونه با کسانی که به آنها علاقه و ارتباط عاطفی داریم، فعالیت شغلی سالمی داشته باشیم. ادامه دارد... 🌷 @nedaye_tahzibtahzib-howzeh.ir
💠پخش زنده درس اخلاق 👈 با حضور استاد محترم حجت الاسلام والمسلمین قائمی (دام عزه) ⏰ دوشنبه ۶ بهمن ماه ۱۳۹۹ - ساعت ۱۹ پخش زنده:🔻 www.hawzahnews.com https://www.hawzahnews.com/service/live پخش‌زنده ایتا:🔻 https://aparat.com/hawzahnews/live?eitaafly 🌷 @nedaye_tahzibtahzib-howzeh.ir
✅سوره مبارکه ، صفحه 361، آیات 12تا 20 🗓1399/11/07 🌸 @nedaye_tahzib 🌾 tahzib-howzeh.ir
361.mp3
458.8K
🔊 🎤توسط استاد ✅صفحه 361 🗓1399/11/07 🌸 @nedaye_tahzib 🌾 tahzib-howzeh.ir
🔹تربیت دینی فرزندان / تعظیم شعائر🔹👇🏿👇🏿 شماره 11 🔅تعظیم شعائر تربیت ولایی فرزندان، در سایۀ برخی سنن مذهبی و آداب و رسوم ریشه دار و نشئت گرفته از آموزه های اولیای دین، تضمینی بر سلامت روحی و کمال تربیتی آنان است. ماه محرم، یکی از بهترین فرصت هایی است که می تواند باورهای مذهبی و گرایش های دینی را عمق بخشد و پیوند فرزندان ما را با «عترت»، استوارتر و ریشه دارتر سازد. تعظیم شعائر که قرآن هم به آن سفارش کرده است، در هر زمان و موقعیتی به گونه ای است: در ایام محرم، با پُرشور نگه داشتن محافل حسینی و سنن عاشورایی است، تا دل ها از اهل بیت بیگانه نشود و میان نسل نو و حماسۀ عاشورا و مکتب کربلا، گسست پیش نیاید. تعظیم شعائر، باید از روش و رفتار بزرگان به نسل جدید سرایت کند. پیشقدم شدن والدین و مربیان در گرامی داشتن مناسبت های دینی، به فرزندان هم همین تکریم و ارج نهادن را می آموزد و این فرهنگ را به آنان منتقل می سازد. شرکت کردن والدین در این مجالس و شرکت دادن کودکان و نوجوانان در آن ها و تلاش برای جاذبه دارساختن چنین شعائر و مراسمی برای این قشر، عُلقه ها و پیوندهای عاطفی و معنوی با اهل بیت و مفاهیم دینی را افزایش می دهد. در تکریم مناسبت های دینی، تنها به ایام عزا و وَفَیات نباید نگریست. در مناسبت های شاد هم باید با اهل بیت همدلی کرد و به احیای آن مراسم پرداخت؛ چون به صفای روحی و شادابی زندگی کمک می کند. در این میان، سال نو و فرارسیدن بهار، جاذبه ای فراگیرتر دارد. وقتی عیدی می دهیم، به توصیۀ دینیِ «ادخال سرور» عمل کرده ایم و چون به دید و بازدید اقوام و بستگان دور و نزدیک و دست بوسی بزرگ تر ها می رویم، به احیای برنامۀ «صلۀرحم» پرداخته ایم که توصیۀ قرآن و سفارش امامان است. «حیات طیبه» تنها در بهشت جاودان نیست؛ در همین دنیا هم می توان به آن رسید، به شرط آنکه «خداجویی» و «کمال طلبی» بر زندگی های ما و فرزندانمان سایه افکنده باشد و توانسته باشیم زندگی اولیای الهی و عترت پیامبر و امامان معصوم را سرمشق خود سازیم و به عنوان «الگو» به فرزندانمان بشناسانیم. «بهار دین» در سایۀ محبت و معرفت و اطاعت از اهل بیت است. «بهار دل» در گرو پاک ساختن زندگی از بدی ها و تطهیر قلوب از کینه ها و حسد ها و بداندیشی هاست. باشد که هم بهار دینمان پُرطراوت باشد، هم بهار دلمان پُرشکوفه و شادی. 🌸 @nedaye_tahzib 🌾tahzib-howzeh.ir
✅سوره مبارکه ، صفحه 362، آیات 21 تا 32 🗓1399/11/08 🌻 @nedaye_tahzib 🌿 tahzib-howzeh.ir
362.mp3
462.7K
🔊 🎤توسط استاد ✅صفحه 362 🗓1399/11/08 🌻 @nedaye_tahzib 🌿 tahzib-howzeh.ir
روز فراق فاطمه ام البنین است مظلومه ای کز مرگ گلهایش غمین است در دامنش پرورده سرداری چو عباس آری چنین زن،مادری شیر آفرین است سالروز وفات حضرت ام البنین علیهاالسلام تسلیت باد 🌻 @nedaye_tahzib 🌿 tahzib-howzeh.ir
روضه سوزناک حضرت ام البنین110.mp3
10.8M
روضه خوانی حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی به مناسبت رحلت حضرت ام البنین همسر امیرالمومنین (علیه السلام) 🌻 @nedaye_tahzib 🌿 tahzib-howzeh.ir
🔹مجموعه پوسترهای نمایشگاهی قنوت دل 🔸موضوع: نماز شب و مراقبت در روز شماره‌ 20 🌻 @nedaye_tahzib 🌿 tahzib-howzeh.ir
شماره ۱7 🌷زندگی در پرتو اخلاق »»»» اثر انزوا و گوشه گیری در اخلاق🌷 موارد استثنایی که انزوا در آن جایز است👇👇👇 در اینجا ذکر یک نکته لازم به نظر می رسد و آن اینکه: با اینکه اساس زندگی هر انسانی باید بر پایه معاشرت و آمیزش با مردم باشد ولی باز موارد استثنایی پیش می آید که در آن چاره ای جز انزوا و قطع معاشرت یا لااقل تقلیل معاشرت نیست و آن در صورتی است که انسان در محیطهای بسیار مسموم و فاسدی قرار گیرد که از معاشرت در آن چیزی جز انحراف و آلودگی عاید او نشود؛ البته از چنین اجتماع و چنین محیطی باید دوری کرد همانطور که از یک اجتماع آلوده به بیماریهای واگیردار دوری می کنیم. اعتزال و کناره گیری ابراهیم علیه السلام یا اصحاب کهف نیز از این قبیل موارد بوده است. گفتار امام صادق علیه السلام به سفیان ثوری نیز اشاره به همین حقیقت است، آنجا که فرمود: «فَسَدَ الزَّمانُ وَتَغَیَّرَ الْاخْوانُ فَرَأَیْتُ الْانْفِرادَ اسْکَنَ لِلْفُؤادِ»(مجلسی، بحار الانوار 47/ 60.) زمانه فاسد شده و دوستان دگرگون شده اند، لذا گوشه گیری را آرامبخش تر دیدم. و از اینجا پاسخ بسیاری از دلایل طرفداران انزوا روشن می گردد. همچنین در مواردی که انسان دارای سوءخلق باشد که قادر به ترک آن نیست عزلت او برای حفظ مردم از سوءخلق خود، پسندیده است. حدیث «رجل معتزل فی شعب من الشعاب...» که در ادله طرفداران انزوا نقل کردیم شاید اشاره به همین گونه افراد باشد. نکته دیگری که ذکر آن لازم است اینکه: انسان در عین معاشرت با مردم باید بعضی از ساعات شب و روز را در حال انزوا و تنهایی بسر برد تا در این ساعات بتواند به فکر و مطالعه عمیق بپردازد و فراغت برای عبادت و توجه مخصوص و خالی از هرگونه شک و ریا نسبت به خداوند حاصل نماید، بسیاری از بزرگان در برنامه زندگی روزانه چنین ساعاتی را داشته اند و ممکن است قسمتی از روایات عزلت نیز اشاره به همین معنی بوده باشد. بنابراین نخستین اصل در زندگی انسان معاشرت است، و انزوا و عزلت موارد خاصی دارد. ادامه دارد... 🌻 @nedaye_tahzib 🌿 tahzib-howzeh.ir
🍂سلسله مباحث: شماره 35 🌺 شاخص‏ها و ملاك‏های كلی | رفتار اجتماعی طلبه🌺 🔅رفتارهای خلاف ادب برای طلبه و غیر طلبه ادب ـ آن‏گونه كه بزرگان تعریف كرده‏اند ـ به كیفیت و هیئت نیكوی رفتار گفته می‏شود ؛ یعنی اگر بتوان یك رفتار را به صورت‏های مختلفی انجام داد، آن صورتی كه از همه نیكوتر است مقرون به ادب است. برای مثال، غذا را به شیوه‏های متنوعی می‏توان خورد؛ اما آرام خوردن، خوب جویدن، نشسته بودن، به اندازه خوردن، و ... كیفیت غذا خوردن را زیباتر می‏نماید و به همین جهت، این امور از آداب غذا خوردن شمرده شده‏اند. وقتی كه می‏توان عملی را زیباتر و با صورتی شایسته‏تر انجام داد، اگر به صورت پست و غیر زیبا اكتفا شود، عرف نمی‏پسندد و انسان را متهم به خلاف ادب یا رفتار سبك می‏سازد. این داوری به جهت آن است كه شخص در انتخاب صورت غیر نیكو بدسلیقه عمل كرده و راحتی خود را مقدم دانسته است. با این توضیح، در این‏جا مراد از رفتارهای سبك و خلاف ادب، رفتارهایی است كه عرف نمی‏پسندد و به صورت عمومی برای همه انسان‏ها ـ طلبه باشند یا نباشند ـ زیبنده نیست. این رفتارها، رفتارهایی است كه با زی ایمانی منافات دارد و هر مسلمان مقیدی باید از آنها بپرهیزد، طلبه نیز، هم به عنوان یك فرد مؤمن و هم به عنوان یكی از اعضای نهاد روحانیت باید از آنها اجتناب كند، تا هم اعتبار فردی و هم اعتبار صنفی و هم اعتبار صنف خود را مخدوش نسازد. چنان چه پیش از این هم گفته شد، برخی از این رفتارها از آن جهت كه نشان تنبلی و بی‏ارادگی و لَختی و لش‏مزاجی است، بد شمرده می‏شود؛ مانند خمیازه كشیدن، چرت زدن، كشیدن پا هنگام راه رفتن، دراز كردن پا، پا روی پا نهادن و به رو خوابیدن. برخی نیز دلالت بر كودك‏منشی و رشدنایافتگی دارد؛ مانند سوت زدن، سرگرمی‏های بیهوده و وقت‏گیر مانند جدول روزنامه و بازی‏های رایانه‏ای، بازی كردن با ریش ، گرداندن تسبیح و زنجیر، بازی كردن با دسته كلید و تلفن همراه، استعمال كلمات ركیك و ناسزا یا سبك مانند برخی تكیه كلام‏های رسانه‏ای، غذاخوردن در خیابان و ... . 🌻 @nedaye_tahzib 🌿 tahzib-howzeh.ir
✅سوره مبارکه ، صفحه 363، آیات 33 تا 43 🗓1399/11/09 🌺 @nedaye_tahzib 🍃 tahzib-howzeh.ir
363.mp3
417K
🔊 🎤توسط استاد ✅صفحه 363 🗓1399/11/09 🌺 @nedaye_tahzib 🍃 tahzib-howzeh.ir
🔹مجموعه پوسترهای نمایشگاهی / الگوی رفتاری علما در خانواده موضوع: همسرداری حضرت امام (ره) شماره 28 🌺 @nedaye_tahzib 🍃 tahzib-howzeh.ir
🌺خانه سبز / قسمت 12 / خانواده در چهار سطح🌺 2️⃣ ویژگی های خانواده سهل گیر و آسان گیر پدر و مادر به دنبال نیازهای ارضاء نشده خودشان هستند ، دنبال جوانی ، نوجوانی و دل مشغولی های خود هستند ! به امر تربیت و ارضاء نیازهای جسمی و روانی فرزندان نمی پردازند و چون آسان گیر هستند ، برای خاموش کردن صدای اعضای خانواده هر چه بخواهند به آنها می دهند ؛ لذا فرزندان پرتوقع می شوند ! هدف ها و انتظارات برای شان روشن نیست و به همین دلیل در تربیت فرزندان خود از روش ، فلسفه یا دیدگاه خاصی پیروی نمی کنند ! هیچ نوع کنترلی بر رفتار فرزندان خود ندارند و آنان را کاملا آزاد می گذارند تا به هر نحوی که خود مایل هستند شیوه های خاص زندگی خود را انتخاب و به کار گیرند ! هیچ نوع انتظار و توقع خاصی از فرزندان خود ندارند . لذا فرزندان نیز می آموزند که والدین نباید از آنان انتظار خاصی را داشته باشند ! اگر فرزندان از دستورات آنان اطاعت نکنند ناراحت نمی شوند و چنان رفتار می کنند که گویی عدم اطاعت از دستورات والدین امری طبیعی ، عادی و متداول است ! در پاداش دادن ( وقتی از فرزندان رفتار پسندیده ای سر می زند ) یا تنبیه ( هنگامی که خلافی از آنان سر می زند ) اهمال می کنند و بی تفاوت هستند ! ( منظور از تنبیه کردن در معنای روانشناختی آن محروم کردن فرزند از پاداش است و تنبیه بدنی مورد نظر نمی باشد ! ) شیوه های رفتاری والدین چنان است که در فرزندان اعتماد لازم را نسبت به آنان ایجاد نمی کند ! نسبت به تکالیف و نمرات درسی فرزندان خود توجه نشان نمی دهند و علاقه ای نیز به همکاری با معلمان و مدیریت مدرسه محل تحصیل آنان ندارند ! آنچه که فرزندان اراده کنند یا بخواهند برای آنان تهیه می کنند و در این مورد سلیقه خاصی را اعمال نمی کنند ! هیچ گونه تلاش خاصی را در زمینه استقلال فرزندان خود انجام نمی دهند و چنانچه یکی از فرزندان شدیدا به آنان وابسته باشد کار خاصی را در زمینه کاهش این نوع وابستگی که بعدا برای آنان مشکل ساز خواهد بود انجام نمی دهند ! نظم و ترتیب را در محیط خانواده رعایت نمی کنند و از فرزندان خود نیز انتظار خاصی در این زمینه ندارند ! فرزندان خود را برای انجام هر کاری آزاد می گذارند و حتی در مواردی که مداخله آنان لازم به نظر می آید دخالت نمی کنند ! این بچه ها چون در زندگی با موانعی مواجه نشده اند ، لذا وقتی وارد جامعه می شوند به خاطر عدم تجربه کافی زود تسلیم می شوند و شکننده هستند ! 🌺 @nedaye_tahzib 🍃 tahzib-howzeh.ir
کلیدی ترین عامل تربیت فرزند، حجت الاسلام پناهیان.mp3
2.31M
🌺سخنران: حجت الاسلام پناهیان 🌺موضوع: مهمترین رفتار والدین که رو بچه اثر دارد: قدرت تحمل مشکلات 🌺 @nedaye_tahzib 🍃 tahzib-howzeh.ir
🍂سلسله مباحث: شماره 36 🌺 شاخص‏ها و ملاك‏های كلی | رفتار اجتماعی طلبه🌺 🔅رفتارهای خلاف ادب برای طلبه و غیر طلبه مراد از رفتارهای سبك و خلاف ادب، رفتارهایی است كه عرف نمی‏پسندد و به صورت عمومی برای همه انسان‏ها ـ طلبه باشند یا نباشند ـ زیبنده نیست. این رفتارها، رفتارهایی است كه با زی ایمانی منافات دارد و هر مسلمان مقیدی باید از آنها بپرهیزد، طلبه نیز، هم به عنوان یك فرد مؤمن و هم به عنوان یكی از اعضای نهاد روحانیت باید از آنها اجتناب كند، تا هم اعتبار فردی و هم اعتبار صنفی و هم اعتبار صنف خود را مخدوش نسازد. ◀️ برخی از این رفتارها از آن جهت كه نشان تنبلی و بی‏ارادگی و لَختی و لش‏مزاجی است، بد شمرده می‏شود؛ مانند خمیازه كشیدن، چرت زدن، كشیدن پا هنگام راه رفتن، دراز كردن پا، پا روی پا نهادن و به رو خوابیدن. ◀️ برخی نیز دلالت بر كودك‏منشی و رشدنایافتگی دارد؛ مانند سوت زدن، سرگرمی‏های بیهوده و وقت‏گیر مانند جدول روزنامه و بازی‏های رایانه‏ای، بازی كردن با ریش ، گرداندن تسبیح و زنجیر، بازی كردن با دسته كلید و تلفن همراه، استعمال كلمات ركیك و ناسزا یا سبك مانند برخی تكیه كلام‏های رسانه‏ای، غذاخوردن در خیابان و ... . پیامبر اكرم صلی‏الله‏علیه‏و‏آله فرمود: الْأَكلُ فِی السُّوقِ دِنَاءَةٌ؛ غذا خوردن در بازار (نشان) پستی و بی‏مقداری انسان است. ▪️بعضی برخاسته از اسارت هوای نفس و غلبه شهوت است؛ مانند تند غذا خوردن، زیاد خوردن، زیاد خوابیدن، لودگی، مسخرگی و دلقك بازی برای خنداندن دیگران، زیاد شوخی كردن (خصوصا در مسائل جنسی) قهقهه و ... . ▪️برخی نیز دیگران را وحشت‏زده یا آزرده‏خاطر می‏گرداند؛ مانند داد زدن، عطسه بلند، اهانت و تمسخر. ▪️بعضی انسان را در معرض اتهام قرار می‏دهد؛ مانند مصافحه و معانقه با همسر در ملأ عام. ▪️برخی نیز، بدان جهت كه نفرت‏انگیز یا بدصورت است، مورد مذمت عرفی قرار گرفته است؛ مانند انگشت در بینی كردن، آب دهان انداختن، بالا كشیدن آب بینی، خاراندن مكرر بدن، آروغ زدن، تیك‏ها و پرش‏های تكراری كه در چهره یا كلام نمایان باشد، پاك كردن عرق صورت با آستین قبا یا گوشه عبا و مخلوط كردن پلو و ماست، یا ماست و آب‏گوشت. ▪️از جلوه‏های ویژه حضرت امام رحمه‏الله این‏كه در مجلس عزای امام حسین علیه‏السلام دو دستمال همراه خود داشتند: یكی، برای پاك كردن اشك چشم و دیگری برای پاك كردن آب بینی. پخش این صحنه از سیمای جمهوری اسلامی، تحسین برانگیز و اعجاب‏آور بود و بسیاری را به كرنش در مقابل ادب، دقت و ظرافت ایشان وامی‏داشت. 🌺 @nedaye_tahzib 🍃 tahzib-howzeh.ir
✅سوره مبارکه ، صفحه 364، آیات 44 تا 55 🗓1399/11/10 🌼 @nedaye_tahzib 🍀 tahzib-howzeh.ir