eitaa logo
ندای تهذیب
7.8هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.7هزار ویدیو
914 فایل
کانال رسمی معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه اداره قرآن و حدیث @msn200 اداره اخلاق @Bahoosh593 اداره مشاوره @ENamazizade پیشنهادات و انتقادات @kovsar140 سایت‌‌ها: tahzib.ismc.ir hojre-nama.ir nedaye-tahzib.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖤 السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین علیه‌السلام 🖤 ⚫مهم‌ترین پیام عاشورا عوامل گمراه شدن جامعه مسلمین چه بود؟ 🎤 مقام معظم رهبری مدظله العالی https://eitaa.com/nedaye_tahzib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃نَفس آقا شیخ عبدالوهاب خراسانی🔻 🎥 درس اخلاق آیت الله مجتهدی (ره) ☘ لاته منقلب شد... ✅ به بپیوندید:🔻 https://eitaa.com/nedaye_tahzib
ندای تهذیب
💠 #درس_اخلاق 🎥 حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدوی نیا 👈موضوع: اهمیت اقامه عزای سیدالشهداء ⏱ دوشنبه - ۱۸مر
🍃🔻 💠 حجت الاسلام والمسلمین مهدوی نیا 🔳 با موضوع: اهمیت اقامه عزای سیدالشهداء[ع] ♦️لینک صوت:👇 https://media.hawzahnews.com/d/2021/08/09/0/1190442.mp3 ♦️لینک فیلم:👇 https://www.hawzahnews.com/news/972334 ✅ به بپیوندید:🔻 https://eitaa.com/nedaye_tahzib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
27.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖤 السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین علیه‌السلام 🖤 ⚫ مداحی نوری در عالم نبود دین خدا هم نبود... 🎥 حاج محمود کریمی ✅ به بپیوندید:🔻 https://eitaa.com/nedaye_tahzib
27.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖤 السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین علیه‌السلام🖤 ♣️ موضوع: عزاداری و سوگواری به معنای عام آن، چه جایگاهی در زندگی انسان دارد؟ 🎥 آیت‌ الله (ره) ✅ به بپیوندید:🔻 https://eitaa.com/nedaye_tahzib
🍃توصیه آیت الله بهجت ره در مجالس اهل بیت علیهم السلام:🔻 💠 حضرت آیت الله بهجت[رضوان الله تعالی علیه] اصرار می کرد که وقتی مجلس برگزار می کنید، برتری ها و امتیازهای اهل بیت علیهم السلام و فضایل و مناقب این حضرات را بگویید و در برابر این قضیه ابراز احساسات کنید؛ حتی اگر اشک شما جاری نمی شود حالت گریه به خود بگیرید و در حال حُزن باشید و تباکی کنید(حالت گریه گرفتن) 📚 رحمت واسعه، ص ۲۴ ✅ به بپیوندید:🔻 https://eitaa.com/nedaye_tahzib
شهید مطهری ره ☑️فلسفه عزاداری و گریه بر شهید(1) 🔹در عصر ما بسیاری از مردم، حتی گروهی از جوانان علاقه‌مند، نسبت به گریه بر امام حسین معترضند؛ خود من مکرر مورد اعتراض واقع شده‌ام. بعضی صریحاً در گفته‏‌های خود این کار را غلط قلمداد می‌کنند؛ مدعی هستند که این کار معلول یک تفکر غلط و یک برداشت غلط از امر شهادت است و به علاوه آثار اجتماعی بدی دارد. 🔹یادم هست در ایام تحصیل و اقامتم در قم، کتابی می‌خواندم که مسئله‌ گریه مردم شیعه را بر امام حسین مطرح کرده بود و مقایسه کرده بود با روش مسیحیان درباره شهادت مسیح (البته به عقیده خودشان) که روز شهادت مسیح را جشن می‌گیرند؛ نوشته بود: "ببینید! یک ملت بر شهادت شهیدش می‏گرید زیرا شهادت را شکست و نامطلوب و موجب تأسف می‏‌پندارد، و ملتی دیگر برای شهادت شهیدش جشن می‌گیرد، زیرا آن را موفقیت و مطلوب و مایه افتخار می‌شمارد. ملتی که هزار سال بر شهادت شهیدش بگرید و متأسف شود و آه‏ و ناله سر دهد ناچار ملتی زبون و بی‏‌دست و پا و فرار کن از معرکه بار می‌آید، ولی ملتی که هزار سال و دو هزار سال شهادت شهیدش را جشن می‌گیرد خواه ناخواه ملتی قوی و نیرومند و فداکار می‌گردد". من می‌خواهم ثابت کنم که اتفاقاً قضیه برعکس است؛ شادی کردن در شهادت شهید از بینش فردگرایی مسیحیت ناشی می‌شود و گریه بر شهید از بینش جامعه‏‌گرایی اسلام. 🔹اول باید مسئله‌ مرگ و شهادت را از جنبه فردی بررسی کنیم. آیا مرگ فی‏ حد ذاته برای فرد امری مطلوب است؟ موفقیت است؟ 1⃣مکتب هایی در جهان بوده‌اند که رابطه انسان را با جهان و به تعبیر دیگر رابطه روح را با بدن، از نوع رابطه زندانی با زندان می‌دانسته‏‌اند. قهراً از نظر این مکتبها مردن خلاصی و آزادی است، خودکشی مجاز است. طبق این نظریه ارزش مرگ ارزش مثبت است، مرگ هیچ کس تأسف ندارد، آزادی از زندان و بیرون آمدن از چاه تأسف ندارد، شادی دارد. 2⃣نظریه دیگر این است که مرگ عدم و نیستی است، فنای کامل است، «نابودی» است. بدیهی و بلکه غریزی است که هستی بر نیستی، بود بر نبود ترجیح دارد. زندگی هرچه باشد و به هر شکل باشد بر مرگ ترجیح دارد. طبق این نظریه ارزش مرگ صد درصد منفی است. 3⃣نظریه دیگر این است که مرگ نیستی و نابودی نیست، انتقال از جهانی به جهانی دیگر است؛ اما رابطه انسان با جهان و رابطه روح با بدن از نوع رابطه زندانی با زندان نیست، بلکه از نوع رابطه دانش‌‏آموز با مدرسه است. درست است که دانش‌‏آموز از خانه و لانه و معاشرت با دوستان و احیاناً از وطن دور افتاده و در فضای محدود مدرسه به تحصیل و تکمیل مشغول است، ولی یگانه راه زیست سعادتمندانه در اجتماع، گذراندن موفقیت‌‏آمیز دوره مدرسه است. رابطه دنیا با آخرت، و رابطه روح با بدن چنین رابطه‌ای است. مردمی که جهان‏‌بینی‏شان درباره روابط انسان و جهان چنین جهان‏‌بینی‏‌ای‏ باشد، اگر عملًا توفیقی به دست نیاورده باشند و عمر خود را به بطالت و تباهی و کارهای مستحق کیفر گذرانده باشند، بدیهی است که برای اینها مرگ به هیچ وجه امر محبوب و مطلوب و مورد آرزو نیست، بلکه منفور و مخوف است اما اگر کسی چنین جهان‌‏بینی‏‌ای داشته باشد و عملًا موفق باشد، مانند دانش‌‏آموزی باشد که یکسره تحصیل کرده است، بدیهی است که چنین دانش‏‌آموزی آرزوی بازگشت به وطن دارد؛ در عین اینکه آرزوی وطن مانند آتشی در درونش شعله می‌کشد، با آن مبارزه می‌کند، زیرا نمی‌خواهد تحصیلش را نیمه ‏تمام بگذارد. 🔹اولیاءالله به منزله همان دانش‌‏آموز موفق‏‌اند که انتقال به جهان دیگر که نامش مرگ است، برای آنها یک آرزوست، آرزویی که لحظه‌ای قرار برای آنها باقی نمی‌گذارد. در عین حال اولیاءالله هرگز به استقبال مرگ نمی‌روند، زیرا می‌دانند تنها فرصت کار و عمل و تکامل، همین چیزی است که نامش را «عمر» گذاشته‌‏ایم؛ می‌دانند هرچه بیشتر بمانند بهتر کمالات انسانی را طی می‌کنند؛ به کلی با مرگ مبارزه می‌کنند و از خداوند متعال همواره طول عمر طلب می‌کنند. اولیاءالله در دو صورت و در دو مورد است که از خواستن طول عمر صرف ‏نظر می‌کنند: یکی آنگاه که احساس کنند وضعی دارند که دیگر هرچه بمانند توفیق بیشتری در طاعت نمی‌یابند. صورت دوم، شهادت است، زیرا شهادت هر دو خصلت را دارد: هم عمل و تکامل است و از طرف دیگر انتقال به جهان دیگر است که امری محبوب و مطلوب و مورد آرزوی اولیاءالله است. 🔸پس شهادت از نظر اسلام از جنبه فردی یعنی برای شخص شهید یک موفقیت است، بلکه بزرگترین موفقیت است؛ آرزوست، بلکه بزرگترین آرزوست. لهذا سید بن طاووس می‌گوید: اگر نبود که دستور عزاداری به ما رسیده است، من روز شهادت ائمه را جشن می‏‌گرفتم. اینجاست و از این جنبه است که ما به مسیحیت حق می‌دهیم به نام شهادت‏ مسیح که می‌‏پندارند شهید شده، برای مسیح جشن بگیرند. اسلام هم در کمال صراحت، شهادت را موفقیت شهید می‌داند نه چیز دیگر. ✅ https://eitaa.com/nedaye_tahzib
4_5803349511023626470.mp3
25.96M
⚫روضه حضرت مسلم علیه السلام آموختم تردید پای او گناه است آن‌کس که تا آخر بماند مرد راه است 🎤با نوای حاج_مهدی_رسولی ✅ به بپیوندید:🔻 https://eitaa.com/nedaye_tahzib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📅 امروز چهارشنبه ☀️ 20 مرداد ماه 1400 شمسی 🌙 02 محرم 1443 قمری ❄️ 11 آگوست 2021 میلادی ☀️ ➕ تظاهرات عظيم مردم اصفهان عليه رژيم پهلوي و اعلام حكومت نظامي در اين شهر (1357 ش) ➕ راهپيمايي ضد رژيم مردم شيراز به مناسبت برگزاري جشن هنر در اين شهر (1357 ش) ➕انتخاب شهيد "محمدعلي رجايي" به عنوان نخست ‏وزير جمهوري اسلامي ايران (1359ش) ➕ تصويب قانون مطبوعات پس از انقلاب اسلامي(1358 ش) 🌙 ➕ ورود كاروان اباعبداللَّه الحسين (ع) به سرزمين كربلا (61 ق) ➕ درگذشت فقيه بزرگ شيعه "ابوالحسين مسعود بن عيسي" معروف به "شيخ ورام" (605 ق) ❄️ ➕ تأسيس رسمي مذهب "پروتستان" توسط "مارتين لوتر" (1529م) ❇️ وقایع مهم شیعه: 🔹رسیدن علیه السلام به کربلا، 61ه-ق 🔹ارسال نامه علیه السلام به کوفه، 61ه-ق 📆 روزشمار: ▪️8 روز تا ▪️23 روز تا السلام ▪️32 روز تا سلام الله علیها ▪️47 روز تا اربعین حسینی ▪️55 روز تا شهادت حضرت رسول و امام حسن علیهما السلام ✅ به بپیوندید:🔻 https://eitaa.com/nedaye_tahzib
💠وقایع روز دوم محرم سال ۶۱ ق💠 ✅ پس از اینکه قافله حسيني در سرزمین کربلا فرود آمد و خيمه‌هاي مظلوميت و شرافت خود را برافراشت، در طرف ديگر، حر بن يزيد با ياران و سپاهيان خويش نازل شد و خيمه‌هاي دشمني و قتال با آل پيامبر صلی الله علیه و آله را برپا نمود. ✅ روزی که کاروان امام حسین علیه‌السلام به کربلا رسید روز دوم محرم سال 61 هجری قمری بود. پس از این روز، کار بر آنان سخت شد و هر روز محاصره سپاه کوفه تنگ و بر تعداد سپاهیان دشمن افزوده می‌شد به نحوی که امام علیه‌السلام جنگ را قطعی می‌دانست. ✅ در این روز امام علیه السلام به اهل کوفه نامه ای نوشت و آنان را از حضور خود در کربلا آگاه کرد. حضرت نامه را به "قیس بن مسهّر" دادند تا عازم کوفه شود. اما ستمگران پلید این سفیر امام را دستگیر کرده و به شهادت رساندند. زمانی که خبر شهادت قیس به امام علیه السلام رسید، حضرت گریست و اشک بر گونه مبارکش جاری شد و فرمود: 🌹اللّهُمَّ اجْعَلْ لَنا وَلِشِیعَتِنا عِنْدکَ مَنْزِلاً کَریما واجْمَعْ بَینَنا وَبَینَهُمْ فِی مُسْتَقَرٍّ مِنْ رَحْمَتِکَ، اِنَّکَ عَلی کُلِّ شَییءٍ قَدیرٌ؛ خداوندا! برای ما و شیعیان ما در نزد خود قرارگاهِ والایی قرار ده و ما را با آنان در جایگاهی از رحمت خود جمع کن، که تو بر انجام هر کاری توانایی. --------------------------------- پی نوشت: الارشاد، ص 416؛ منتهی الآمال، ج 1، ص 320؛ الفتوح (ابن اعثم كوفي)، ص 871 ✅ به بپیوندید:🔻 https://eitaa.com/nedaye_tahzib
🔰درگذشت فقيه بزرگ شيعه "ابوالحسين مسعود بن عيسي" معروف به "شيخ ورام" (605 ق) 🔺ابوالحسين مسعود بن عيسي معروف به شيخ وَرّام بن ابي فِراس المالكي الاَشتري، از اولادِ مالك بن حَرَثِ اشترِ نخعي - از اصحاب اميرالمؤمنين امام علي(ع) - مي‏باشد. ايشان، جدِّ مادري عالم بزرگ اسلام، سيد بن طاووس و ابن ادريس حِلّي است. 🔺امام فخر رازي، از شاگردان او به شمار مي‏رود و كتاب الف: مساله في المواسعه و المضايقه و تنبيهُ الخاطر و نَزْهَةُ النّاظِر در اخلاق معروف به مجموعه‏ي وَرّام نيز از اين فقيه بزرگوار شيعي است. ✅ به بپیوندید:🔻 https://eitaa.com/nedaye_tahzib
💠 دعوت به سربازی امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه الشریف 🌺 تبدیل جامعه به جامعه‌ای دینی، بر عهده‌ی علما، روحانیت و طلاب است‎.‎‏ مقام معظم رهبری، 25/2/95 ‏ ✅ به بپیوندید:🔻 https://eitaa.com/nedaye_tahzib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖤 السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین علیه‌السلام🖤 👌خاطرات شهید بابایی و اجازه از حضرت امام ره جهت ادای نذر در محرم ... 🎥 حجت الاسلام و المسلمین عالی ✅ به بپیوندید:🔻 https://eitaa.com/nedaye_tahzib
💠 🎥 حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدوی نیا 👈موضوع: قیام اباعبدالله(ع)، تحول بزرگ در پیکره اسلام ⏱ چهارشنبه ۲۰مرداد ۱۴۰۰، ساعت ۱۰ صبح پخش:🔻 hawzahnews.com/service/live پخش در ایتا:🔻 http://yun.ir/hawzahnews?eitaafly ✅ به بپیوندید:🔻 https://eitaa.com/nedaye_tahzib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃 🎥🔻 💠 حجت الاسلام والمسلمین همتیان 🍀: تقوای الهی - زبان(۳) ✅ به بپیوندید:🔻 https://eitaa.com/nedaye_tahzib
4_5803029394226153820.mp3
11.62M
🖤«اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّه»🖤 ⚫ مداحی هلال ماه ماتم... 🎤 با نوای کربلایی‌سیدرضا ✅ به بپیوندید:🔻 https://eitaa.com/nedaye_tahzib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖤«اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّه»🖤 🎥 سید حسن نصرالله: در نبرد حسین (‌ع) و یزید، بی‌طرف نیستیم و نخواهیم بود. ⚫ تاریخ کربلا دائم در حال تکرار هست باید مصداق های ظلم رو در زمانه خودمون پیدا کنیم و نسبت به عملکرد آنها بی تفاوت نباشیم. ✅ به بپیوندید:🔻 https://eitaa.com/nedaye_tahzib
شهید مطهری ره ☑️فلسفه عزاداری و گریه بر شهید(2) 🔹اما از نظر اسلام آن طرف سکه را هم باید خواند. شهادت را از نظر اجتماعی- یعنی از آن نظر که به جامعه تعلق دارد پدیده‌‏ای است که در زمینه خاص و به دنبال رویدادهایی رخ می‌دهد و به دنبال خود رویدادهایی می‌آورد- نیز باید سنجید. عکس ‏العملی که جامعه در مورد شهید نشان می‌دهد صرفاً به خود شهید تعلق ندارد، یعنی صرفاً ناظر به این جهت نیست که برای شخص شهید موفقیت یا شکستی رخ داده است. عکس‏ العمل جامعه مربوط است به این که مردم جامعه نسبت به شهید و جبهه شهید چه موضع گیری‌‏ای داشته باشند و نسبت به جبهه مخالف شهید چه موضع گیری‏‌ای داشته باشند؟ 🔹رابطه شهید با جامعه‌‏اش دو رابطه است: یکی رابطه‌اش با مردمی که اگر زنده و باقی بود از وجودش بهره‌مند می‌شدند و فعلا از فیض وجودش محروم مانده‌‏اند، و دیگر رابطه‌اش با کسانی که زمینه فساد و تباهی را فراهم کرده‌اند و شهید به مبارزه با آنها برخاسته و در دست آنها شهید شده است. 🔹بدیهی است که از نظر پیروان شهید که از فیض بهره‌مندی از حیات او بی‌بهره مانده‌‏اند، شهادت شهید تأثرآور است. آن که بر شهادت شهید اظهار تأثر می‌کند در حقیقت به نوعی بر خود می‌‏گرید و ناله می‌کند. اما از نظر زمینه‌‏ای که شهادت شهید در آن زمینه صورت می‌گیرد، شهادت یک امر مطلوب است به علت وجود یک جریان نامطلوب. از این جهت مانند یک عمل جراحی موفقیت‏‌آمیز است که مطلوب است اما در زمینه آپاندیس یا زخم روده یا زخم معده یا چیزهایی از این قبیل. بدیهی است که اگر چنین زمینه‌هایی در کار نباشد، جراحی ضرورتی ندارد، بلکه کار غلطی است. 🔹درسی که از جنبه اجتماعی، مردم باید از شهادت شهید بگیرند این است که: 1⃣اولًا نگذارند آنچنان زمینه‌ها پیدا شود. از آن جهت آن فاجعه به صورت یک امر نبایستنی بازگو می‌شود و اظهار تأسف و تأثر می‌شود که به قهرمانان ظلم و قاتلین شهید مربوط است، برای اینکه افراد جامعه از تبدیل شدن به امثال آن جنایتکاران خودداری کنند. 2⃣درس دیگری که باید جامعه بگیرد این است که به هرحال باز هم در جامعه زمینه‌هایی که شهادت را ایجاب کند پیدا می‌شود؛ از این نظر باید عمل قهرمانانه شهید از آن جهت که به او تعلق دارد و یک عمل آگاهانه و انتخاب‏ شده است و به او تحمیل نشده است بازگو شود، و احساسات مردم شکل و رنگ احساس آن شهید را بگیرد. اینجاست که می‌گوییم: گریه بر شهید، شرکت در حماسه او و هماهنگی با روح او و موافقت با نشاط او و حرکت در موج اوست. اینجاست که باید ببینیم آیا جشن و شادمانی و پایکوبی و احیاناً هرزگی و شرابخواری و بدمستی- آنچنان که در جشنهای مذهبی مسیحیان دیده می‌شود- هم‌شکلی و همرنگی و هم‌‏احساسی می‌آورد یا گریه؟ 🔹معمولًا درباره گریه اشتباه می‌کنند؛ خیال می‌کنند گریه همیشه معلول نوعی درد و ناراحتی است و خود گریه امری نامطلوب است. خنده و گریه ظاهراً از مختصات انسان است. خنده و گریه مظهر شدیدترین احساسات انسان می‌باشند. گریه همیشه ملازم است با نوعی رقّت و هیجان. اشک شوق و عشق را همه می‌شناسیم. در حال گریه و رقّت و هیجان خاص آن، انسان بیش از هر حالت دیگر خود را به محبوبی که برای او می‏‌گرید نزدیک می‌بیند و در حقیقت در آن حال است که خود را با او متحد می‌بیند. خنده و شادی بیشتر جنبه خودی و شخصی و در خود فرو رفتن دارد و گریه بیشتر جنبه از خود بیرون آمدن و خود را فراموش کردن و با محبوب یکی شدن. خنده از این نظر مانند شهوت است که در خود فرو رفتن است و گریه مانند عشق است که از خود بیرون رفتن است. 🔹امام حسین(ع) به واسطه شخصیت عالی‌‏ قدرش، به واسطه شهادت قهرمانانه‌‏اش مالک قلبها و احساسات صدها میلیون انسان است. اگر کسانی که بر این مخزن عظیم و گران قدر احساسی و روحی گمارده شدند -یعنی رهبران مذهبی- بتوانند از این مخزن عظیم در جهت همشکل کردن و همرنگ کردن و هم‏ احساس کردن روحها با روح عظیم حسینی بهره‌برداری صحیح کنند، جهان اصلاح خواهد شد. 🔸راز بقای امام حسین(ع) این است که نهضتش از طرفی منطقی است، بُعد عقلی دارد و از ناحیه منطق حمایت می‌شود، و از طرف دیگر در عمق احساسات و عواطف راه یافته است. ائمه اطهار که به گریه بر امام حسین(ع) سخت توصیه کرده‌اند، حکیمانه‏‌ترین دستورها را داده‌اند. این گریه‌هاست که نهضت امام حسین(ع) را در اعماق جان مردم فرو می‌کند؛ تکرار می‌کنم: به شرط آنکه گروهی که بر این مخزن عظیم گمارده شده‌اند بدانند چگونه بهره‌برداری کنند. (این نوشتار، تلخیص می باشد. برای مطالعه بیشتر به متن اصلی مراجعه شود.) قیام و انقلاب مهدی(عج)، صفحه 92 ✅ به بپیوندید:🔻 https://eitaa.com/nedaye_tahzib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖤«اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّه»🖤 ⚫ نماهنگ شیعتی مَهْما شَرِبْتُم ماءِ عَذْبٍ فاذکرونی (شیعیان من! هنگامی که آب گوارا نوشیدید، مرا یاد کنید) اَوْ سَمِعْتُم بِغَـــــریبٍ اَوْ شَهیدٍ فَانْدُبُونی (ویاهنگامی که ازغریبی یا شهیدی خبری شنیدید، برمن ندبه کنید) 🎤 با نوای کربلایی‌ محمود کریمی ✅ به بپیوندید:🔻 https://eitaa.com/nedaye_tahzib
🖤«اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّه»🖤 🏴 | افرادی که آماده شهادت نبودند امام حسین(علیه‌السلام) را همراهی نکردند. ⚫ رهبر انقلاب: تمام کسانى که در مکه و مدینه، افراد نام‌ونشان‌دارى بودند که حقیقت قضیه را نمى‌فهمیدند، با حرکت امام حسین(علیه‌السلام) مخالفت کردند. بعضى حتى نامه نوشتند از بین راه از حضرت خواستند که برگردد. چون اینها محاسبه مى‌کردند، مى‌گفتند که اگر این کار براى این است که حضرت به حکومت برسد، خب، خیلى شرایطِ به حکومت رسیدن مفقود است. و اگر نفسِ این حرکت مطلوب است، پس در آن کشته‌شدن هم هست. اینها کسانى بودند که آماده نبودند آن‌طور خودشان را به دَم شهادت بدهند. ✅ به بپیوندید:🔻 https://eitaa.com/nedaye_tahzib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا