eitaa logo
ندای تهذیب
7.7هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.7هزار ویدیو
893 فایل
کانال رسمی معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه اداره قرآن و حدیث @msn200 اداره اخلاق @Bahoosh593 اداره مشاوره @ENamazizade پیشنهادات و انتقادات @kovsar140 سایت‌‌ها: tahzib.ismc.ir hojre-nama.ir nedaye-tahzib.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
💠منشور روحانیت (۱۴) خطر انقلابی‌نماها 🔸️من به طلاب عزیز هشدار می دهم که: ▪️علاوه بر این که باید مواظب القائات روحانی نماها و مقدس مآب‌ها باشند، ▪️از تجربه تلخ روی کار آمدن انقلابی‌نماها و به ظاهر عقلای قوم -که هرگز با اصول و اهداف روحانیت آشتی نکرده اند- عبرت بگیرید... 🔹️که مبادا گذشته‌ی تفکر و خیانت آنان فراموش و دلسوزی های بی مورد و ساده‌اندیشی‌ ها سبب مراجعتِ آنان به پُست‌های کلیدی و سرنوشت‌ساز نظام شود. 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
شاخص‌های حوزه انقلابی-10.pdf
388.4K
📄کوتاه بخوانیم. 🔰 از نگاه امام خامنه‌ای شماره 10 📌شما بايد رهبران آينده‏ ى انقلاب و كشور را در حوزه بسازيد و بپرورانيد و فراهم كنيد؛ شخصيت‌هايى كه بتوانند رئيس‏ جمهور و وزير و نماينده و نظريه‏ پرداز سياسى باشند. 🔹ادامه مطلب را در فایل مطالعه کنیم. 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
🔰 نقشۀ خدا ⚡️ نظام اسلامی یعنی آن نظامی که مبنی بر هندسه‌ الهی برای جامعه و مبنی بر در جامعه است. 💠 رهبر معظم انقلاب اسلامی: «اساس نظام اسلامی بر اطاعت از خداوند است؛ این آن مایز اصلی است؛ «اطیعوا اللَّه و اطیعوا الرّسول»، «ان کنتم تحبّون اللَّه فاتّبعونی یحببکم اللَّه». بنابراین اساس نظام اسلامی، اطاعت از خدای متعال است. اطاعت از خدای متعال، چند مرتبه دارد، چند مرحله دارد: یک اطاعت، اطاعت موردی است. در مواردی خدای متعال میفرماید که این عمل را انجام دهید - ولو این مسئله، مسئله‌ی شخصی است - مثلاً نماز بخوانید، یا فرض کنید که صوم و زکات و بقیه‌ی امور. این یک جور اطاعت است که انسان امر الهی را اطاعت میکند، نهی الهی را اطاعت میکند. از این مهمتر، اطاعت خطی است. یعنی روش و راه و نقشه‌ای که خدای متعال برای زندگی معین میکند؛ این را یک مجموعه‌ای از مردم اطاعت کنند تا این نقشه تحقق پیدا کند. این نقشه با اَعمال فردی حاصل نمیشود؛ این یک حالت دیگری است، یک مسئله‌ی دیگری است، مسئله‌ی بالاتری است؛ یک کار جمعی نیاز دارد تا اینکه ، هندسه‌ الهی در وضع جامعه‌ی اسلامی تحقق پیدا کند. فرض بفرمائید که در مکه مسلمانها اعمال خودشان را انجام میدادند؛ اما جامعه‌ی اسلامی در مکه با جامعه‌ی اسلامی در مدینه که حکومت اسلامی در آن تشکیل شد، متفاوت است. یک کار جدید، یک حرکتِ فراتر از حرکات فردی به وجود آمد و لازم است؛ که اگر این تحقق پیدا کرد، آن وقت «لأکلوا من فوقهم و من تحت ارجلهم»؛ زندگی، زندگی خوبی خواهد شد؛ زندگی سعادتمندانه‌ای خواهد شد؛ آثار و برکات و نتائج مطلوبی که بر اطاعت امر الهی مترتب است، بر زندگی مترتب خواهد شد. نظام اسلامی به انسانها سعادت میدهد. نظام اسلامی هم یعنی آن نظامی که مبنی بر هندسه‌ی الهی است برای جامعه؛ مبنی بر ست در جامعه. اگر این نقشه تحقق پیدا کرد، خیلی از تخلفات فردی و شخصی و جزئی قابل اغماض خواهد بود. روایت معروفی است که نقل حدیث قدسی را میکند: «لأعذّبنّ کلّ رعیّة اطاعت اماما جائرا لیس من اللَّه و لو کانت الرّعیّة فی اعمالها برّة تقیّة». نقطه‌ی مقابلش: «و لأعفونّ عن کلّ رعیّة اطاعت اماما عادلا من اللَّه و ان کانت الرّعیّة فی اعمالها ظالمة مسیئة». یعنی کار فردی و تخلف فردی در یک نظام عظیم اجتماعی که حرکت عمومی به یک سمت درستی است، قابل اغماض است؛ یا شاید به تعبیر دقیق‌تر، قابل اصلاح است؛ بالاخره میتواند این جامعه را، این افراد را به سرمنزل مقصود برساند؛ برخلاف اینکه اگر چنانچه نه، اعمال فردی درست بود، اما روابط اجتماعی، نظامات اجتماعی، نظامات غلطی بود، نظامات جائری بود، نظاماتِ از ناحیه‌ی خدا نبود، از ناحیه‌ی شیطان بود، از ناحیه‌ی نفس بود، اعمال فردی نمیتواند این جامعه را بالاخره به سرمنزل مقصود برساند؛ آن چیزی که مطلوب شرایع الهی است از سعادت انسان، آن را نمیتواند برایشان به وجود بیاورد. بنابراین مسئله‌ی و اینکه انسان خط الهی را جستجو کند و بیابد و آن را دنبال کند، بسیار اهمیت پیدا میکند.» https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=8988 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
🌷امام علی عليه ‏السلام: ثَلاثُ عَلاماتٍ لِلْمُرائى: يَنْشِطُ اِذا رَأىَ النّاسَ وَ يَكْسِلُ اِذا كانَ وَحْدَهُ وَ يُحِبُّ اَنْ يُحْمَدَ فِى جَميعِ اُمُورِهِ. 💎رياكار را سه نشانه است: 🔹هرگاه مردم را ببيند، به نشاط مى‏ آيد، 🔹هرگاه تنهاست، بى ‏حال و تنبل است، 🔹و دوست دارد كه در همه كارهايش، او را ستايش كنند. 📘اصول كافى، ج 2، ص 295 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
. ▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️ ✍️توضیح تکمیلی دربارۀ کتاب «الگوی اهتمام جمعی در مدیریت تربیتی» 🔹تزکیه و تعلیم انسان، غایت بعثت انبیاست و حوزه های علمیه کانون پرورش انسان هایی است که مسئولیت تعلیم و تزکیه انسان ها را به دوش می کشند و در عصر غیبت پیامبران بزرگ الهی، پا جای پای آنان می گذارند. این کار دشوار را فردی نمی‌توان انجام داد و تنها راه حل در این میان، «» است. باید دست، در کار تربیت زیاد شود و دیگران هم به خدمت این کار بزرگ آیند. ایده آل این است که همگان به عنوان عامل تربیت تلاش کنند و به سطح نازل کار نیز قناعت نکنند. رویکرد تربیتی باید فراگیر شود. 🔹در حوزه‌های علمیه عوامل متعددی در تحول شخصیت طلبه نقش‌آفرینی می‌کنند. مدیر،‌ استاد، پرسنل، طلاب دیگر، فضا و محیط مدرسه، کتب درسی، متون آموزشی و...؛ اگر بخواهیم در تربیت طلبه اهتمام جدی داشته باشیم باید همۀ این عوامل را در کنار هم و به صورتی کاملا هماهنگ و منسجم به کار گیریم. بی‌تردید یک نفر ـ به عنوان مدیر یا معاون تهذیب ـ برای فکر کردن و اقدام مؤثر در این زمینه کافی نیست. باید اندیشه‌های متعدد و متنوعی در فکر و تدبیر تربیتی و دست‌های فراوانی در اقدام و عمل تربیتی به کار افتد. برای این منظور لازم است یک هستۀ فکری قدرتمند برای برنامه‌ریزی، طراحی، هدایت، نظارت و حمایت از فعالیت‌های تربیتی و تهذیبی در مدرسه تشکیل شود تا تلاش‌های متفرق در نظام واحد قرار گیرد و سطح تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات ارتقا یابد. 🔹معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه برای پیدایش چنین سازۀ ارزشمندی طرح شورای تهذیب و تربیت مدارس علمیه را پیشنهاد می‌کند. 🔹 مدرسۀ علمیه، یک هستۀ فکری برای هدایت، نظارت و حمایت از امور تربیتی ـ تهذیبی مدرسه است که تحت نظارت مدیر مدرسه فعالیت می‌کند. 🔹مدرسۀ علمیه اگر فاقد این شورا و محروم از برکات آن باشد، در کار تهذیب و تربیت طلبه توفیق چندانی ندارد و مدیر و معاون مدرسه هرچند انسان‌های وارسته، عالم و مجاهدی باشند به تنهایی کار چندانی از پیش نمی‌برند. 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
✅ بالاتر از فرشته 📌 ما در این جهان به منزله‌ی میهمان هستیم، ما را به کار صاحبخانه چه کار؟! ما فقط باید بدانیم چه باید بکنیم و چه نکنیم؛ اگر انسان تکلیفش را رعایت کند، از فرشته بالاتر است و دیگر غصه نباید بخورد؛ بنده است و بنده؛ هیچ از خود حق رای ندارد تا خودسرانه کار بکند، وگرنه چه بسا بر ضررش تمام شود! 📔 در محضر آیت‌ الله بهجت(ره)، ج۱، ص۱۸۸ 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
📘معادله الزام و اختیار در تربیت 📌 تهذیب و تربیت 2️⃣دفتر دوم ✍️نویسنده: محمد عالم زاده نوری 🔹این کتاب در 126 صفحه به موضوع حد و مرز الزام و اختیار در تربیت می پردازد. در مراکز آموزشی و تربیتی، حداقل دو سبک کلان مدیریتی تربیتی شیوع دارد که این کتاب به بررسی آن می پردازد. سبک اول با استفاده از همه ابزارات الزام و قرار دادن مخاطبان در سختی و فشار، قائل به شکوفایی و رشد حداکثری مخاطبین است و در مقابل سبک دوم از طریق معرفت بخشی و فرهنگ سازی و درونی سازی احساس مسئولیت، مخاطبین را به رشد، تشویق و رهنمود می سازد. طبیعتا هر دو سبک، دلایل زیادی به در تایید روش خود و نیز ضعف هایی بر طیف مقابل، روا می دارند. ابتکار جالب این کتاب، روش پرداخت به این دلایل است که آن را طی 14 گفتگو به صورت رفت و برگشت در 30 صفحه با قلمی روان، استدلالات و اشکالات و پاسخ های هر سبک به طیف مقابل را مطرح می کند. 📤 مشاهده و دریافت فایل کتاب🔻 https://hojre-nama.ir http://hojre-nama.ir/wp-content/uploads/2022/12/t-135.pdf 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
مجموعه‌ی روحانیّت -که شماها جوانهای روحانی جزو بخش پُرشور و تأثیرگذارِ در حرکت روحانیّت هستید- 🔸کارش ادامه‌ی کار انبیا است؛🔸 با این دید باید کار روحانیّت را نگاه کرد. درسی که شما میخوانید،📚 برنامه‌ای که برای آینده‌تان میریزید، 🗒 با این نگاه باشد؛ شما دنباله‌روی کار انبیا هستید. 🔘 خب، کار انبیا در سوره‌ی مبارکه‌ی اعراف [چنین آمده]: وَ اِلیٰ عادٍ اَخاهُم هودًا قالَ‌ یٰقَومِ‌ اعبُدُوا اللَهَ‌ ما لَکُم مِن اِلٰهٍ غَیرُه‌؛ ✔️مسئله، مسئله‌ی توحید است. حرکت انبیا، حرکت برای توحید است؛ اصلاً اساس کار دعوت انبیا، دعوت به توحید است. دعوت به توحید⁉️ ⭕️فقط به معنای این نیست که عقیده پیدا کنید که خدا یک است و دو نیست و این بتها یا این خدایان -موجودی که هستند- ارزش الوهیّت ندارند؛ فقط این نیست، ✅عقیده‌ی به توحید، یک پایه و استوانه‌ یا زمینه‌ی اساسیِ یک جهان‌بینی است که زندگی را میسازد. 📌عقیده‌ی به توحید یعنی جامعه‌ی توحیدی به وجود آوردن؛ جامعه‌ای که بر مبنای توحید شکل بگیرد و اداره بشود؛ عقیده به توحید این است؛ اگر این نبود، دشمنی‌های با انبیا هم به وجود نمی‌آمد. 🔘و کَذٰلِکَ جَعَلنا لِکُلِّ نَبِیٍّ عَدُوًّا شَیٰطینَ‌ الاِنسِ‌ وَ الجِنِّ‌ یوحی بَعضُهُم اِلىٰ‌ بَعضٍ زُخرُفَ القَولِ غُرورًا؛ این دشمنی‌ها به‌خاطر این است که انبیا آمدند، شکل جامعه را مورد اعتراض و تعرّض خودشان قرار دادند؛ یک شکل جدید را، یک هندسه‌ی جدید را برای شیوه‌ی زندگی بشر ارائه کردند. ✅آن شیوه‌ی زندگی، همان «حیات طیّبه» است. که یکی از برادرها این آیه‌ی شریفه را تلاوت کردند: 🔘 یاَیُّهَا الَّذینَ ءامَنُوا استَجیبوا للهِ وَ لِلرَّسولِ اِذا دَعاکُم لِما یُحییکُم؛ حیات، حیات طیّبه است. مَن عَمِلَ صٰلِحًا مِن ذَکَرٍ اَو اُنثىٰ‌ وَ هُوَ مُؤمِنٌ فَلَنُحیِیَنَّهو حَیوٰ‌ةً طَیِّبَة‌؛ یعنی فراتر از این حیات ظاهری یک چیزی وجود دارد که به آن گفته میشود حیات طیّبه، آن چیست⁉️ ✔️آن همین زندگی است درحالی‌که با ایمان باشد. زندگی احتیاج دارد به آب و به هوا و به خوراک و به علم و به فنّاوری و به همه‌چیز؛ زندگی به همه‌ی اینها احتیاج دارد، منتها اگرچنانچه بدون ایمان شد، این حیات نیست؛ مرده است. این را قرآن حیات نمیداند. ✅حیات آن‌وقتی است که این مجموعه‌ی تحرّکات زندگی و عوامل زندگی همراه بشود با ایمان؛ نور پیدا کند؛ مثل محیط ظلمانی است که در آن نوری تابانده میشود. این شأن روحانیّت است. شما میخواهید حیات ببخشید به جامعه‌ی بشری.❗️ (مقام معظم رهبری مدظله العالی ،۱۳۹۶/۰۶/۶) 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠منشور روحانیت (۱۵) توصیه به طلاب و جامعه مدرسین 🔸️اگر طلاب و مدرسین حوزه‌ی علمیه با یکدیگر هماهنک نباشند، نمی توان پیش بینی نمود که موفقیت از آن کیست، 🔹️ و اگر بر فرض محال حاکمیتِ فکری از آنِ روحانی‌نماها و متحجرین گردد، روحانیت انقلابی جوابِ خدا و مردم را چه می دهد؟ 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
27.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥شرح حدیثی از امام حسن عسکری علیه السلام 🎙در بیان آیت‌الله جوادی آملی 🌷سالروز ولادت با سعادت امام حسن عسکری علیه السلام تبریک و تهنیت باد. 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
🌷امام حسن عسکری علیه السلام: إنّ للسَّخاءِ مِقْدارا فإنْ زادَ علَيهِ فهُو سَرَفٌ و للحَزْمِ مِقْدارا فإنْ زادَ علَيهِ فهُو جُبْنٌ و للاقْتِصادِ مِقْدارا فإنْ زادَ علَيهِ فهُو بُخْلٌ و للشَّجاعَةِ مِقْدارا فإنْ زادَ علَيهِ فهُو تَهوُّرٌ 🔹همانا بخشندگى را اندازه اى است كه اگر از آن فراتر رود، اسراف است 🔹و دور انديشى و احتياط را اندازه اى است كه چون از آن تجاوز شود، بزدلى است 🔹و صرفه جويى را حدّى است كه اگر از آن فراتر رود، بخل است 👈و شجاعت نیز اندازه ای دارد، بیش از آن، بی احتیاطی است. 📚بحارالانوار، ج69، ص407 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
📘جمع‌سپاری و مردمی‌سازی تربیت 📌 تهذیب و تربیت 3️⃣دفتر سوم ✍️نویسنده: محمد عالم زاده نوری 🔹این نوشتار در 167 صفحه به غرض بحث و بررسی پیرامون یکی از راهبردهای تحولی معاونت تهذیب و تربیت «مردمی‌سازی تربیت» و بیان چیستی، چرایی و چگونگی آن پدید آمده است. 🔸«مردمی‌سازی» به مشارکت گرفتن توده‌ی انسان‌ها و به میدان آوردن اراده‌های همگانی است که ضرورت انکارناپذیر کارهای بزرگ، خصوصاً سازندگی انسان در فضای حوزه‌های علمیه به شمار می‌رود. 🔹در این کتاب تلاش شده است تصویر ملموس، کامل و یک‌پارچه‌ای از مردمی‌سازی تربیت با ذکر نمونه‌های عینی متعدد و مصادیق عملیاتی بیان شود تا دست‌اندرکاران امر تهذیب و تربیت با استفاده از این ظرفیت عظیم، امر خطیر انسان‌سازی را خصوصاً در حوزه‌های علمیه که کانون تربیت عالمان ربانی مجاهد است پی‌گیرند. 🔸این کتاب، یک متن درسی نگرش‌ساز است که مخاطب اصلی آن مدیران مدارس علمیه و معاونان تهذیب و تربیت‌اند. گرچه خود طلاب و همه دست‌اندرکاران تربیت در حوزه و غیر حوزه نیز از محتوای آن بهره می برند. 📤 مشاهده و دریافت فایل کتاب🔻 https://hojre-nama.ir https://hojre-nama.ir/wp-content/uploads/2022/10/t-136.pdf 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
بصیرت افزایی طلاب.pdf
12.9M
🔰 رنگی بصیرت افزایی طلاب 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
🔰خداوند در آیۀ 120 سورۀ توبه می‌فرماید: 🔹ما كَانَ لِأَهْلِ الْمَدِينَةِ وَمَنْ حَوْلَهُمْ مِنَ الْأَعْرَابِ أَنْ يَتَخَلَّفُوا عَنْ رَسُولِ اللَّهِ وَلَا يَرْغَبُوا بِأَنْفُسِهِمْ عَنْ نَفْسِهِ ۚ ذَٰلِكَ بِأَنَّهُمْ لَا يُصِيبُهُمْ ظَمَأٌ وَلَا نَصَبٌ وَلَا مَخْمَصَةٌ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَلَا يَطَئُونَ مَوْطِئًا يَغِيظُ الْكُفَّارَ وَلَا يَنَالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَيْلًا إِلَّا كُتِبَ لَهُمْ بِهِ عَمَلٌ صَالِحٌ ۚ إِنَّ اللَّهَ لَا يُضِيعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِينَ 🔸سزاوار نیست که اهل مدینه، و بادیه‌نشینانی که اطراف آنها هستند، از رسول خدا تخلّف جویند؛ و برای حفظ جان خویش، از جان او چشم بپوشند! این بخاطر آن است که هیچ تشنگی و خستگی، و گرسنگی در راه خدا به آنها نمی‌رسد و هیچ که موجب کافران می‌شود برنمی‌دارند، و ضربه‌ای از دشمن نمی‌خورند، مگر اینکه به خاطر آن، عمل صالحی برای آنها نوشته می‌شود؛ زیرا خداوند پاداش نیکوکاران را تباه نمی‌کند! 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
🔰قال الله تعالی: أُولٰئِكَ حِزْبُ ٱللهِ أَلَا إِنَّ حِزْبَ ٱللّهِ هُمُ ٱلْمُفْلِحُونَ آنان همان حزب اللّه هستند و حزب اللّه، همان رستگارانند. 💎از امام سجّاد علیه السلام روایت شده که این آیه را قرائت نمود و فرمود: هُم وَ اللّهِ شیعَتُنا أهلَ البَیتِ، یَفعَلُ اللّهُ ذٰلِکَ بِهِم عَلیٰ یَدَی رَجُلٍ مِنّا، وَ هُوَ مَهدِیُّ هٰذِهِ الاُمَّةِ، وَ هُوَ الَّذی قالَ رَسولُ اللّه صلی‌الله‌علیه‌و‌اله: ”لَو لَم یَبقَ مِنَ الدُّنیا إلّا یَومٌ واحِدٌ، لَطَوَّلَ اللّهُ ذٰلِکَ الیَومَ حَتَّیٰ یَلِیَ رَجُلٌ مِن عِترَتی، اسمُهُ اسمی، یَملَأُ الأرضَ عَدلاً وَ قِسطاً کَما مُلِئَت ظُلماً وَ جَوراً." 💎به خدا سوگند، آنان، شیعیان ما اهل بیت هستند. خداوند، این وعده را به دست مردی از ما برای آنان محقّق می سازد و او، «مهدی» این امّت است. 📌او کسی است که پیامبر خدا (ص) [در باره او] فرمود: «اگر تنها یک روز به پایان دنیا باقی مانده باشد، خداوند، آن روز را چنان طولانی می گردانَد تا مردی از عترت من و هم نام من، بیاید که زمین را پُر از عدل و داد کند، چنان که پُر از ظلم و جور گشته است». 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
🎙آیت الله مصباح یزدی(ره): 🔰کجا موظف به خشونتیم! 🔸️چنين نيست كه در اسلام هيچ خشونتى نداشته باشيم و هميشه مثل برّه سرمان را بيندازيم و حداكثر يك بَعى بگوييم. در مقابل گرگ و پلنگ بايد حمله كرد، بايد شير بود. بله در مقابل دوستان و مؤمنين رام باشيد «اذلّةٍ على المؤمنين» (مائده ۵۴) تعبير قرآن است. امّا نسبت به دشمنان بايد شير باشيد تا آنها هم جرأت نكنند به شما حمله كنند. ۱۳۷۸/۰۵/۰۷ 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 معرفی کتاب «طلبه و انقلاب اسلامی» ✍️تألیف: محمد عالم زاده نوری ✅ درباره و پرسش های فراوانی وجود دارد: ❓طلبه انقلابی کیست؟ ❓این وصف را بر چه کسی می توان به حقیقت اطلاق کرد؟ ❓اهمیت انقلابی بودن طلبه چیست؟ ❓اگر طلبه و حوزه انقلابی نباشد چه میشود؟ ❓مدرسه و حوزه‌ای که محل طلبه انقلابی است چه ویژگی هایی دارد؟ ❓آیا برای تربیت اینگونه طلبه مناسب است؟ ❓وظیفه و نقش مدیران، مسئولان و اساتید در پرورش چیست؟ ⏪ در این کتاب تلاش شده به پاره‌ای از اینها پرداخته شود. 📎تولید تیزر توسط خانه طلاب جوان 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
🔰 ما پارچه کفن ماست در این دورانی که چند نادان و ابله به خود اجازه داده‌اند که به عمامه روحانیت توهین کنند، چند کلامی سر گشاده به همه طلاب دهه هشتادی و به ویژه سه نوه عزیزم، علی، هادی و ابوالفضل که از طلاب محترم حوزه علمیه قم‌اند، خواهم نوشت. عزیزانم: ۱. این لباس را از پیامبر گرامی اسلام داریم که آن را تاج ملائک دانستند و خود به راس مبارک امام علی علیه صلوات الله بستند و آن حضرت را بدان مفتخر ساختند. ۲. به آیت الله گلپایگانی (ره) نقد شد که برای طلاب سخت است که تابستان‌ها از راه‌های دور و نزدیک برای دریافت شهریه به قم سفر کنند، وگرنه از آن محروم میشوند. در پاسخ فرمودند مایلم به کوری چشم طاغوت و شیاطین ببینم اول هر ماه طلاب از سراسر ایران آمده و در قم حضور می‌یابند. این را مانوری قدرتمندانه از اسلام علیه کفر و طاغوت می‌دانستند. ۳. حرمت این لباس باید حفظ شود، که کفن ماست، اگر بر ما بماند. ۴. روزهای دوران گذشته رضاخان‌ها این لباس را برنمی‌تابیدند و به فرمان انگلیس همه را متحد الشکل کردند. ۵. به خاطر دارم که پس از ۱۵ خرداد هر بار طلاب در فیضیه بر علیه شاه، آن طاغوت بچه شعار می‌دادند، درختان خیابان ارم گوئیا رویش برف نشسته، که این عمامه های پرتاب‌شده طلاب توسط ساواکی‌ها و آجان‌های آن زمان بود. ۶. روشنفکرمآب‌های وابسته به غرب که تز اسلام منهای روحانیت را قائل بودند، نیز این لباس و او که آن را پاس می‌داشت خوش نمی‌داشتند. عصر جمعه‌ای که حضرت علامه مصباح (رض) آنها را به نقد کشید، به آن بزرگ توهین کردند و... ۷. در دوران جنگ، در میدان هم اگر عبا و قبا دست‌وپاگیر بود، آنها برمی‌داشتیم، ولی عمامه را نه، که این خود حرز ما بود. ۸. دوستان زیادی داشتم که با عمامه‌ای خونین به شهادت رسیده و به قرب الهی عروج کردند: آقا مصطفی ردانی‌پور، آقا رحمت الله میثمی، آقا عبدالله میثمی، آیت الله شمس‌آبادی که عمامه‌اش را وسیله شهادتش قرار دادند، و... ۹. پس از انقلاب شهدای محراب و ۴۳۵۰ شهید طلبه‌ای که همه افتخار آفریدند و نسبت آنها به جمعیتشان از همه گروه‌ها و اصناف بالاتر است. ۱۰. این روزها نیز داعش‌صفتان همان مشی و مرام را دنبال می‌کنند. در صحن مبارک هشتمین امام روحی فداه، حضرت احمد بن موسی علیهما السلام، شکنجه آرمان عزیز و... ۱۱. ولی هر که بپسندد و یا نه، بداند که ما حرمت این لباس و اهل آن را پاس داشته و در پوشیدن و بزرگداشت آن اهمال نخواهیم کرد. ۱۲. ورود عزیزان هشتاد و هشتاد و پنجی ما به عرصه علوم دینی بس مبارک و ارجمند است که لحظه‌ای سربازی امام عصر ارواحنافداه با همه سختی‌ها وظیفه خطیری است که بر این توفیق هزاران شکر و سپاس. ✒️ مرتضی آقاتهرانی ۱۲ آبان ۱۴۰۱ 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | به یک معنا انقلاب ما با همه برکاتش یک گلی از گل های وجود حضرت معصومه سلام الله علیها است. 🎙بخشی از بیانات مرحوم آیت الله مصباح یزدی درباره وجود مقدس سلام‌الله‌علیها 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
🔴 این سهم تو از خون اوست! ✅ محمد بن مسلم گويد: شنيدم عليه‌السلام مي‌فرمود:». 🍃 بنده خدا روز قيامت محشور می‌شود (با اين كه در دنيا) دستش به خونى آلوده نشده (و خونى نريخته) به اندازه يك حجامت يا بيشتر خون به او می‌دهند و می‌گويند: اين سهم تو از خون فلان كس است؟ عرض می‌كند: پروردگارا! تو خود می‌دانى وقتی جان مرا گرفتى خون كسى را نريخته بودم. خداوند می‌فرماید: آرى! تو از فلانى، روايتى چنين و چنان شنيدى و به ضرر او بازگو كردى، پس آن خبر زبان به زبان به فلان جبّار (ستمكار) رسيد و بدان روايت او را كشت و اين بهرۀ تو از خون اوست. 🍃عنْ مُحَمَّدِ بْنِ مُسْلِمٍ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا جَعْفَرٍ (ع) يَقُولُ يُحْشَرُ الْعَبْدُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَ مَا نَدِيَ دَماً فَيُدْفَعُ إِلَيْهِ شِبْهُ الْمِحْجَمَةِ أَوْ فَوْقَ ذَلِكَ فَيُقَالُ لَهُ: «هَذَا سَهْمُكَ مِنْ دَمِ فُلَانٍ» فَيَقُولُ: «يَا رَبِّ إِنَّكَ لَتَعْلَمُ أَنَّكَ قَبَضْتَنِي وَ مَا سَفَكْتُ دَماً» فَيَقُولُ: «بَلَى، سَمِعْتَ مِنْ فُلَانٍ رِوَايَةَ كَذَا وَ كَذَا فَرَوَيْتَهَا عَلَيْهِ فَنُقِلَتْ حَتَّى صَارَتْ إِلَى فُلَانٍ الْجَبَّارِ فَقَتَلَهُ عَلَيْهَا وَ هَذَا سَهْمُكَ مِنْ دَمِهِ 📖 كافي، ج‏۲، ص: ۳۷۰ - ۳۷۱ 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
🎙آیت‌الله میرباقری: نُخبگیْ فقط نخبگیِ ذهنی و نخبگیِ فکری نیست؛ کسی که تعلقی دارد که آمادهٔ شهادت است، نُخبه است. نُخبگیْ به میزان فداکاری برای دین است. در تعریف نُخبگی، ظرفیتِ روحیْ کمتر از ظرفیتِ ذهنی نیست. نُخبگی، نُخبگیِ در تعلُّق است. نُخبه کسی است که علائقش علائقِ ممتاز است و تعلقُّ بالای روحی به اسلام دارد. 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
🔰استاد عالم زاده نوری مطرح کرد؛ لباس روحانیت؛ لباس خدمت بی‌منت و بی‌دریغ به مؤمنان ✍️برای مردم ایران و امت اسلام روشن بود و با این پاکبازی‌ها و فداکاری‌ها روشن‌تر شد که لباس روحانیت، لباس دین، لباس پیامبران الهی از آدم تا خاتم، لباس رزم و مجاهدت و لباس مبارزه با ظالمان و فاسدان و لباس خدمت بی‌منت و بی‌دریغ به مومنان است. https://tahzib.ismc.ir/?p=974 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
💠منشور روحانیت (۱۶) لزوم پرهیز اخلاف در حوزه 🔸️جامعه مدرسین باید طلاب عزیز انقلابی زحمت کشیده، کتک خورده و جبهه رفته را از خود بدانند. حتما با آنها جلسه بگذارند، از طرح‌ها و نظریات آنان استقبال نمایند و ... 🔹️طلاب انقلابی نیز مدرسین عزیز طرفدار انقلاب را محترم بشمارند و با دیده‌ی احترام به آنان بنگرند. ▪️مقابل طیف بی‌عرضه، فرصت‌طلب و نق‌زن یدِ واحده باشند و خود را برای ایثار و شهادت در راه هدایت مردم آماده‌تر کنند. 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib