eitaa logo
ندای سعادت
4هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
19 ویدیو
20 فایل
#ندای_سعادت تحت اشراف دفتر حفظ و نشر آثار فقیه عارف حضرت آیت الله سعادت پرور (پهلوانی طهرانی). #تنها_مرجع_رسمی ارتباط با مدیر کانال: @saadat153 پست الکترونیک : @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">saadat153@gmail.com
مشاهده در ایتا
دانلود
📚 معرفی کتاب «فروغ شهادت» اثر فخر المحققین حضرت آیت‌ الله حاج شیخ علی سعادت‌پرور(ره) ✍ مؤلف محترم در بیان هدف از تألیف این کتاب در مقدمه کتاب می‌ نویسند: ✨ «درباره سیّدالشهدا(ع) و وقایع عاشورای حسینی کتب ...و مقاتل فراوانی نوشته شده است ... و کمتر به اسرار معنوی مقتل سیدالشهداء(ع) و رموز عرفانی این حرکت عظیم و تاریخ‌ ساز عالم بشری توجه شده است. غرض ما از تدوین این رساله بررسی پاره‌ ای از اسرار مقتل سیدالشهداء(ع)، خصوصا دقت در کلمات آن حضرت در طول حرکت و پاره‌ ای از زیارت‌ های وارده دربارۀ ایشان است». ✨ 💎 شما می‌توانید جهت تهیه‌ی این کتاب ارزشمند به لینک‌زیر مراجعه فرمائید: 🆔 لینک خرید کتاب فروغ شهادت 🌐 شبکه‌های مجازی عارف واصل آیت الحق حاج شیخ علی سعادت پرور(ره) 🔻 ایتا | سایت
💠 امر به معروف و نهى از منكر، معناى وسيع عملى، قولى، واجبى، استحبابى، كراهتى، ارشادى ، اخلاقى، فردى و اجتماعى دارد، (اگرچه در اصطلاح و در نظر عموم، در واجبات و محرمات استعمال شود) . 📚برگرفته از شرح معارف ادعیه @Nedayesaadat https://ketabrah24.ir
إِنّٰا لِلّٰهِ وَ إِنّٰا إِلَيْهِ رٰاجِعُونَ رحلت جانسوز خادم الحسين (علیه السلام) ، آقا سید مصطفی آل داود را به والدین محترم و داغدیده، برادران عزیز و همکاران آن مرحوم در موسسه معارفی فقهی برهان تسلیت و تعزیت عرض می کنیم. بیت فقیه عارف حضرت آیت الله سعادت پرور ره @Nedayesaadat
🔹مباهله🔹 🔸 شناخت اهل بيت و ذوى القرباى حضرت رسول- صلوات الله علیهم اجمعین - (كه در جريان آيات شريفه مباهله به آن اشاره شده)، مطلبى است كه اگر رسول اللَّه- صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم- آن را در آن روز بیان ننموده بود و مؤمنين به آن آشنا نمى شدند، در ضلالت و گمراهى قرار مى گرفتند. 🔸همان گونه كه هنوز بعد از 1400 سال معاندين اهل بيت ع به سبب بد معنى كردن آيات، در ضلالت و هلاكت بوده و هستند. 📚برگرفته از شرح معارف ادعیه فقیه عارف حضرت آیت الله سعادت پرور ره @nedayesaadat
✍دربارۀ - عليه‏ السّلام- و وقايع عاشوراى حسينى، كتاب‏ها، رساله‏ ها و مقتل‏‌هاى فراوانى نوشته شده است كه هر يك، از زاويه‌‏اى خاصّ به غوّاصى در درياى ژرف معارف امامت، ولايت و نهضت عظيم حسينى پرداخته‌‏اند... و كمتر به اسرار معنوى مقتل سيّدالشّهدا- عليه‌‏السّلام- و رموز عرفانى اين حركت عظيم و تاريخ ساز عالم بشرى، توجّه شده است. ✍غرض ما از تدوين اين رساله، بررسى پاره‌‏اى از اسرار مقتل سيّدالشّهدا- عليه‌‏السّلام-، به ويژه دقت در كلمات آن حضرت در طول حركت از مكه تا كربلا و پاره‌‏اى از زيارت‏‌هاى وارده درباره‌‏ى ايشان است. ✍اميد است مطالب كوتاه و ناقص ما، انگيزه‌‏اى براى اهل دقّت و نظر، در تحقيق بيشتر دربارۀ حقايق معنوى زندگى پيامبران و اولياى الهى، به ويژه حضرت سيّدالشهدا- عليه‌‏السّلام- و نهضت عظيم‏ عاشوراى حسينى باشد تا اين بُعد تابناك، نورانى و تاريخ ساز كربلا نيز، روشنگر راه شيعيان و دوست‏داران اهل‏بيت- عليهم‏السّلام- گردد. 📚بخشی از مقدمه فقیه عارف حضرت آیة الله سعادت پرور بر کتاب ، ص 23 @aftabefetrat Ketabrah24.ir
◼️مراسم عزاداری شب‌های محرم ▪️با حضور شاگردان و علاقمندان عارف واصل مرحوم آیت الله سعادت پرور (ره)▪️ 🖇از سه شنبه ۲۷ تیرماه به مدت ۱۳ شب از نماز مغرب و عشا ◻️خیابان صفاییه کوچه ممتاز، فرعی سوم پلاک ۴۱ 🔲همچنین جلسه شرح کتاب فروغ شهادت مرحوم آیت الله سعادت پرور (ره) در ساختمان خیابان بهار بمدت ۱۵ روز ساعت ۱۸تا۱۹ ➖بیت مرحوم آیت الله سعادت پرور(ره) ➖موسسه معارفی فقهی برهان https://eitaa.com/joinchat/1898971287C4526c7bcf1 @nedayesaadat
حضرت آیة الله (قدس سره): 📎... بايد توجّه داشت که اساس دين اسلام و بلکه ديگر اديان الهى، بر اصل «تولّى و تبرّى» استوار است و آن روزى که اين اصل اساسى فراموش شود، بايد اسلام را فراموش شده تلّقى نمود. 📎نيز روشن است که تولّى و تبرّى ـ که آن همه در سخنان معصومان مورد نظر قرار گرفته ـ تنها به گفتار نيست؛ بلکه بايد با تمام وجود تا سر حدّ نثار جان، در راه زنده نگه داشتن آن کوشيد؛ چنان که سيّدالشّهدا (علیه السلام) از آغاز تا پايان حرکتش، و نيز اسيران اهل‏بيت از کربلا تا بازگشت به مدينه، در عمل، اين هدف را دنبال کردند. پس از ايشان نيز، شيعيان امام حسين(علیه اسلام) مأموريّت يافتند، هدف نهضت حضرت را با آثار تولّى و تبرّى نسبت به وى (گريستن، ندبه، تباکى و شعر گفتن براى او و زيارت مزارش و...) حفظ نموده و در قول و عمل مخالفت و انزجار و تبرّى را با يزيديان زمان، و موافقت و محبّت و تولّى خود را با حسينيان وقت اعلان نمايند، تا ديگر دشمنان اسلام نتوانند، همچون کسانى که از زمان رسول اللّه ص پيش از سيّدالشّهدا ع به اسلام ضربه زدند، کوچک‏ترين خللى در راه رشد و پيشرفت اسلام ايجاد کنند. 📎در سايۀ همين حفظ آثار تولّى و تبرّى نسبت به آن بزرگوار بود که پس از جريان کربلا، هر کس و يا گروه و يا حکومتى خواست به اعتقادات شيعه ضربه وارد کند، ضربه خورد. و اگر هم چنين نشد، از سستى ما در حفظ و زنده نگاه داشتن همين سنّت‏هاى وارده نسبت به سيّدالشّهدا ع و اظهار تولّى و تبرّى بود. 📚برگرفته از کتاب ، ص 319 @Nedayesaadat Www.ketabrah24.ir
📖شرح زیارت امین الله تالیف فقیه عارف حضرت آیت الله سعادت پرور ره 👈منتشر شد👉 📌... یکی از بهترین زیارتنامه ها، زیارت شریف امین الله است که امام سجاد علیه السلام هنگام زیارت امیرالمؤمنین علیه السلام می خواندند... و دربردارنده معارف بلند و مسائل اخلاقی والایی است که در قالب دعا نفس انسانی را ترغیب می کند تا به این کمالات متصف شود... ☎️ 02537709488 📌09034892982 روزهای اداری از ساعت 10 تا 14 @nedayesaadat http://Ketabrah24.ir
🏴 یا کاشِفَ الْکَرْبِ عَنْ وَجهِ الْحُسَینِ اِکْشِفْ کَرْبى بِحَقِّ اَخیکَ الْحُسَیْنِ علیه‌السلام. ◼️علامه طباطبائی (قدس سره): ▪️استادما‌مى‌‌فرمودند:...درب خانه امام حسين علیه السلام را بايد زد و به وى توسل نمود ولى از طريق حضرت ابوالفضل عليه السّلام 📚ثمرات حیات، ج1، ص: 165 @nedayesaadat
✅حجة الحق آیة الله حاج شیخ علی آقا سعادت پرور(ره): ✍در زيارات و رواياتى كه درباره ى سيّدا لشّهدا- عليه السّلام- وارد شده است، جريان تأثّر موجودات عالم از واقعه ى شهادت آن حضرت، از جايگاه خاصّى برخوردار است، به گونه اى كه در كمتر زيارتى از سيّد الشّهدا- عليه السّلام- است كه به اين مسأله اشاره نشده باشد، در زيارت عاشورا.. مى خوانيم: «يا أَبا عَبْدِاللَّهِ، لَقَدْ عَظُمَتِ الرَّزِيَّةُ وَ جَلَّتِ الْمُصِيبَةُ بِكَ عَلَيْنا وَ عَلى جَميعِ أَهْلِ السَّمَواتِ وَ الْأَرْض.» يا ابا عبداللَّه، سوگ و مصيبت تو بر ما و بر همه ى اهل آسمان ها و زمين، عظيم و سنگين است. 📖فروغ شهادت https://eitaa.com/Nedayesaadat
🏴حضرت زينب- عليها السّلام- در مدخل شهر كوفه، خطبه ‏اى ايراد نمود. 🏴 راوى گفته: آن روز، زينب، دختر علىّ- عليه‏السّلام- را ديدم كه ... به مردم اشاره كرد كه ساكت شويد، پس نَفَس‏ها برگشت و زنگ [مركب‏ها] از كار افتاد. 🏴 سكوت ناگهانى مردم و خاموش شدن صداى زنگ‏ها، با اشاره‏ ى حضرتش كه: «أَنِ اسْكُتُوا»،جز تصرّف ولايى حضرت زينب، چه مى ‏تواند باشد، واگر شخصيّتى مثل حضرت زينب- عليها السّلام- به آثار «حديث قرب نوافل» كه مى ‏فرمايد: «وَ لِسانَهُ الّذى يَنْطِقُ بِهِ.» نرسيده باشد، ديگر چه كسى غير از معصوم مى ‏تواند برسد! 🏴شروع خطبه با جمله‏ ى‏ «أَلْحَمْدُ للَّهِ وَ ...» بعد از آن همه گرفتارى، تنها لفظِ بدون معنا نيست؛ بلكه اظهار «مافى الضّمير» است... 🏴 وقتى اين كلام به تنهايى استعمال شود، مراد توحيد خالص، در فعل و صفت و اسم و ذات است. يعنى شخصِ عارف، با اين كلام، ستايش را در تمام امور (فعل و صفت و اسم و ذات) مخصوص حقّ سبحانه قرار مى ‏دهد، و خلاصه، همه ‏ى چيزها و كمالات را به او، و از او، و به سوى او مشاهده مى ‏كند، خواه امور به سود وى؛ و يا به ظاهر به ضررش باشد. و به اين ترتيب، در آرامش كامل است؛ اگر چه به ظاهر و به اقتضاى عالم بشرى و يا وظيفه، كلامى از او صادرشود، و يا اظهار ناراحتى كند. 📚برگرفته از کتاب 🌱 http://eitaa.com/nedayesaadat
🏴 در شام، هنگامى كه خطيبى به فرمان يزيد به منبر مى‏ رود و در ذمّ اميرمؤمنان و امام حسين- عليهما السّلام- سخنانى مى‏ گويد، امام سجّاد- عليه‏ السّلام- با صداى بلند به او مى‏ فرمايد: 🏴 «وَيْلَكَ، أَيُّهَا الْخاطِبُ، إِشْتَرَيْتَ مَرْضاةَ الْمَخْلُوقِ بِسَخَطِ الْخالِقِ، فَتَبوّا مَقْعَدَكَ مِنَ النّارِ.» (بحارالانوار، ج 45، ص 137) 🏴 واى بر تو اى خطيب، خشنودى مخلوق را به قيمت غضب خالق خريدى؛ پس جايگاه خود از آتش [جهنّم‏] را انتخاب كن. 🏴 چه خوب است شيعيانِ آن امام راستين، و بلكه هر مسلمان خداپرستى، در همه‏ ى امور، و در زندگى فردى و اجتماعى خود، اين كلام امام را سرلوحه‏ ى كارهاى خود قرار دهند؛ خواه حاكم باشند، خواه عالم، و خواه از مردم معمولى؛ چه در محيط خانوادگى و چه در جامعه. 📚برگرفته از کتاب شریف ، تالیف حضرت آیة الله سعادت پرور ره🌱 https://eitaa.com/Nedayesaadat http://ketabrah24.ir
«أَشْهَدُ لَقَدْ جاهَدْتَ يا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ! فِى اللَّهِ حَقَّ جِهادِهِ.» شهادت‏‌هايى كه در كلمات معصومين(ع ) و در قرآن و دعا و زيارات مأثوره واقع شده، حكايت از اين مى‏‌كند كه آن بزرگواران، شهادت براعمال را تنها برامور و كارهاى زمان خود ندارند، بلكه برگذشته و آينده نيز شاهدند و مى‌‏توانند شهادت دهند و اين، منزلت والايى است كه هدايت شدگان صراط مستقيم الهى آن را دارا مى‌‏باشند. 📚، ص 40 @nedayesaadat www.ketabrah24.ir
"تکلیف" 🔰سلوک آیت الله پهلوانی قدس سره در رابطه با شاگردان. 💠مرحوم استاد،آیت الله پهلوانی قدس سره از روی اختیار،تقریباً خود را از حداقل امتیازات مادی و معاشرتها و تفریحات و حتی حضور در مشاهد مشرفه محروم کرده بودند تا به امور معنوی شاگردان خود برسند و گره از کار آنها بگشایند و آنان را عروج دهند؛ 🔸و آن چیزی که همواره برای ما حیرت آور بوده،همراهی همسر مکرمه ایشان می باشد که اینگونه سختی ها را تحمل نمودند و با صبر و تحمل خیره کننده خویش،خود را در پاداش آثار بیانی و بنانی مرحوم استاد شریک کردند. 🔰کتاب ندیم شاه کربلا، صفحه 32 @nedayesaadat http://www.ketabrah24.ir @maktabeislam
عارف واصل حضرت آیة الله سعادت پرور (پهلوانی تهرانی) در تعریف عرفانی زیارت - در سفارشات شفاهی خود - می‌فرمودند: 💠زائر وقتی به زیارت می‌رود شخص مورد زیارت، خود به دیدار او می‌آید؛ توجه داشته باشید [مثلاً] وقتی به زیارت پیامبر (ص) می‌روید خود ایشان به دیدار شما می‌آیند. 💠یک وقت فقیری دربِ خانه می‌آید و شما به اشکال مختلف پاسخگویی می‌کنید و شاید خودتان هم نروید و دیگری را بفرستید اما اگر به شما خبر بدهند کسی آمده و در خانه نشسته که شما را ببیند، آیا ممکن است شما به دیدار او نروید حتی اگر حال مساعدی نداشته باشید؟ 📚مقدمه ، ص 12🌱 @nedayesaadat www.ketabrah24.ir
📎ترفیع مقام در بهشت 🔷تلمیذ: آیا می توان از آیات و روایات استفاده نمودکسانی که در دنیا صالح بوده و عمل صالح انجام داده و قابلیت بهشت رفتن را داشته اند ولی به کمال نرسیده اند و سیر صعودی خود را - که برگشت به اصل و مبدء خود است - تمام نکرده اند، در بهشت ترفیع مقام پیدا می کنند؛ تا اینکه سیر صعودی خود را تمام نموده و به کمال اعلی برسند؟ 🔶استاد: از برخی روایات، استفاده می شود کسانی که در راه تعلم بوده اند و مرده اند، مَلَکی آنها را تا قیامت تعلیم می کند و به کمال می رساند. 📚، ج 4، ص 72🌱 @nedayesaadat www.ketabrah24.ir
📎تعلق تمام محبت ها به حق تعالى 🏴 علیه السّلام «...ثُمَّ سَلَكَ بِهِمْ طَريقَ إرادَتهِ، وَبَعَثَهُمْ فى سَبيلِ مَحَبَّتِهِ.» (صحيفه ى سجّاديّه، دعاى 1. ) ⚫️ اين جمله در مقام اين است كه [بفرماید] همه او را مى خواهند و به هر چه محبّت مى‌ورزند ـ دانسته و ندانسته ـ به او محبّت مى‌ورزند و گمان مى كنند محبّت به غير او است؛ چون محبّت متعلّق به نيست نمى شود بلكه به هستى متعلّق است، هستى هم از او است. 📚برگرفته از کتاب ، ج 4، ص 284 @nedayesaadat www.ketabrah24.ir
🕌 امام صادق- عليه ‏السّلام- 🌴«مَنْ أَتاهُ ماشِياً، كَتَبَ اللَّهُ لَهُ بِكُلِّ خُطْوَةٍ حَسَنَةً، وَ مَحَى‏ عَنْهُ سَيِّئَةً، وَ رَفَعَ لَهُ دَرَجَةً، فَإِذا أَتَاهُ، وَكَّلَ اللَّهُ بِهِ مَلَكَيْنِ يَكْتُبَانِ مَا خَرَجَ مِن فيهِ مِنْ خَيْرٍ، وَ لا يَكْتُبَانِ ما يَخْرُجُ مِنْ فِيهِ مِنْ شَرٍّ وَ لا غَيْرِ ذلِكَ ...» ((كامل الزيارات، ص 133، باب 49، روايت 6.)) 🌴هر كس با پاى‏ پياده‏ نزد او بيايد، خداوند براى هر قدم، حسنه‏ اى براى او مى ‏نويسد، و گناهى از او پاك مى‏ كند، و درجه ‏اى براى او بالا مى‏ برد، و هنگامى كه نزد او آمد، خداوند دو فرشته را براى او مى‏ گمارد تا هر چه سخن خير از دهانش بيرون آيد بنويسند و هر سخن ناپسند از دهانش بيرون آيد و امور ديگر را ننويسند ... ، ص 339 @nedayesaadat www.ketabrah24.ir
✅ اتحاد و عداوت عملی در مقابل دشمنان 💠جملۀ «وَلِىٌّ لِمَنْ والاكُمْ وَ عَدُوٌّ لِمَنْ عاداكُمْ» [در زیارت عاشورا] بيانگر آن است که تنها دوست بودن با دوستان، و دشمن بودن با دشمنان آن حضرت کفايت نمى‏ کند؛ بلکه (با توجّه به معناى لغوى واژۀ تولّى) بايد در هر زمان، در عمل نيز در کنار دوستان سيّدالشّهدا(ع) و کسانى که تسليم اويند، قرار گرفت و طرح الفت و دوستى انداخت، که: «وَلِىٌّ لِمَنْ والاكُمْ» و حزب واحد شد، که: «فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغَالِبُونَ» . 💠و نيز در عمل، حالت دشمن بودن با دشمنان آن بزرگوار را اظهار نمايد، که: «وَ عَدُوٌّ لِمَنْ عاداكُمْ» تا دشمن با مشاهدۀ اين اتّحاد و عداوت عملى، فکر يزيدى در سر نپروراند. 📚برگرفته از کتاب ، ص 392 @nedayesaadat www.ketabrah24.ir
🔗معنای مکارم اخلاق 📝تلمیذ: در روایت : «بُعِثْتُ لاُِتَمِّمَ مَكاَرِمَ الأَخْلاَق.» آيا منظور اين است كه انبياى سابقين، عدّه اى از مكارم اخلاق را آورده اند و رسول اكرم ـ صلّى الله عليه وآله و سلّم ـ آمده تا مكارم اخلاق را تمام كند؟ 📝استاد: اتمام در جايى استعمال مى شود كه مكارم آورده شده باشد و او ـ صلّى الله عليه وآله و سلّم ـ آن ها را تمام بنمايد. 📝عرض شد: منظور از مكارم اخلاق همين دستورات واجبى و مستحبّى است؟ 📝فرمودند: منظور آن است كه بنده را به كمال عبوديت برساند و كلمه ى جامعه اش آن است كه انسان را به توحيد برساند; زيرا هر عمل دريچه اى از قرب با آن هست و چون انسان به آن عمل نمايد، قربى حاصل مى نمايد. 📚 ج4، ص 144 @nedayesaadat www.ketabrah24.ir
امكان ديدار حضرت مهدى (عليه السّلام‏) 🔹حضرت آیة الله (ره): 💠از روايات …بر مى‏‌آيد كه مقصود از نديدن حضرت [ولی عصر عج] بعد از دوره غيبت صغرى، اين است كه گرفتن دستورات دينى از آن حضرت، به‌‏طور مستقيم و بدون وساطت نواب اربعه، ممكن نيست، ولى ملاقات بعضى از خواص- براى انجام كارى غير از گرفتن دستورات دينى، كه وظيفه نوّاب اربعه است، غيرممكن نيست. 💠...[روايات ] و نيز آنچه در اين زمينه، نقل شده است‏ گواه آن است كه بعضى از بزرگان و نخبگان از دوستانش، آن حضرت را زيارت كرده‏‌اند و در اين هيچ ترديدى نيست. 📚برگرفته از کتاب ()، ص 189 @nedayesaadat www.ketabrah24.ir
. شايد منظور از«اعمال»يا«آمال دونك» در دعاى ابوحمزه كه مى‌فرمايد: «وَ أَنَّ‌ الرّاحِلَ‌ إِلَيْكَ‌ قَرِيبُ‌ الْمَسافَةِ‌ وَ أَنَّكَ‌ لا تَحْتَجِبُ‌ عَنْ‌ خَلْقِكَ‌ إِلّا أَنْ‌ تَحْجُبُهُمُ‌ الْأَعْمالُ‌ [لْآمالُ‌] السَّيِّئَةُ‌ دُونَكَ‌.» اعمال و آمال صادره از همين اعضا باشد و حضرت صادق-عليه‌السّلام-بخواهد بفرمايد: سجده‌ى بر تربت سيّدالشّهدا عليه‌السّلام اين خاصيّت معنوى را براى دوستان و كسانى كه عارف به حقّ‌ آن حضرت بوده و حرمت و ولايت وى را شناخته باشند دارد و حجاب‌هاى هفت‌گانه‌ى عالم طبيعت را از آن‌ها برطرف ساخته و راهگشاى آنان،براى رسيدن به كمالات والاى انسانى مى‌شود. 📚 فروغ شهادت @nedayesaadat www.ketabrah24.ir
🏴 لزوم تهيّأ براى بهره بردارى از اوقات و امكنه ◼️تلميذ: (آیة الله )... اين كه فرموديد: ازمنه و امكنه و ايّام به انتساب، فضيلت پيدا مى كنند، آيا هر كس مى تواند بدون عمل از آن ها استفاده كند و بدون تهيّأ باطنى ممكن است از آن ازمنه و امكنه و ايّام بهره مند شويم، مثلا بدون انجام كارهايى كه مثلا حضرت موسى ـ عليه السّلام ـ و يا غير آن در آن اربعين، عمل كرده اند، از بهره مند شد؟ ◼️ استاد ()فرمودند: تا اندازه اى تهيّأ لازم است...چون به حرم رسول الله ـ ص ـ وارد مى شدم، على ـ عليه السّلام ـ را آن جا مى ديدم، گويا حاضر است و هم چنين ...چون به مزار حضرت زينب ـ س ـ وارد مى شدم، گويا سيدالشهدا ـ عليه السّلام ـ را حاضر مى ديدم. ... و حتّى حرم ـ س ـ انسان چون وارد مى شود، ـ عليه السّلام ـ را مى بيند اين ها مربوط به خصوصّيت مكان است كه انسان اين گونه مشاهده مى نمايد. 📚برگرفته از کتاب ، ج4، ص 229🌱 @Nedayesaadat http://www.ketabrah24.ir
🤲 بیان حقائق در قالب دعا 💠 ائمۀ معصومين علیهم السلام حقايق الهى را که خود و خاصّان امّتشان (به تعليم آنان) مى‏‌فهميده و مشاهده مى‏‌کرده‏‌اند، در قالب دعا بيان فرموده‏‌اند؛ زيرا اظهار [آن] ... براى اهل زمان [ایشان] (جز بعضى از خواص و اهل سرّ) ممکن نبوده است، مگر در غالب دعا و فرازهاى ادعيه. 💠 از اين رو آن بزرگواران، معارف ناب اسلامى را به صورت دعا بيان فرموده و خواندن آن‏ها را در شبانه روز و سال و ماه مستحب دانسته‌‏اند، چنان که امر به خواندن حقّ تعالى در قرآن شريف نيز مورد سفارش است. تا آنان که لياقت فراگيرى معارف الهى را دارند، بدين وسيله با حقايق آشنا شوند و به غرض غايى از خلقت که همانا عبوديّت واقعى و معرفت او است، نايل آيند. 📚برگرفته از ، ص 18 @Nedayesaadat http://www.ketabrah24.ir