🟢آن كه دست به دامن علىّ عليه السلام زد، مقام سلطنت واقعى را، كه به قرب دوست حاصل مى شود، دارا خواهد شد و همواره حضرت محبوب او را به الطاف خود مستدام و در جوار خود قرار خواهد داد
🟢و آن كه حلقه به گوش علىّ عليه السلام نگشت و به دنبال او نرفت، اگرچه اعمال صالح بسيار هم بنمايد، در پيشگاه الهى پشيزى ارزش ندارد.
📚برگرفته از مکتوبات فقیه عارف حضرت آیة الله سعادت پرور (قدس سره)🌱
🆔@Nedayesaadat
📡Ketabrah24.ir
🏴حضرت زينب- عليها السّلام- در مدخل شهر كوفه، خطبه اى ايراد نمود.
🏴 راوى گفته: آن روز، زينب، دختر علىّ- عليهالسّلام- را ديدم كه ... به مردم اشاره كرد كه ساكت شويد، پس نَفَسها برگشت و زنگ [مركبها] از كار افتاد.
🏴 سكوت ناگهانى مردم و خاموش شدن صداى زنگها، با اشاره ى حضرتش كه: «أَنِ اسْكُتُوا»،جز تصرّف ولايى حضرت زينب، چه مى تواند باشد، واگر شخصيّتى مثل حضرت زينب- عليها السّلام- به آثار «حديث قرب نوافل» كه مى فرمايد: «وَ لِسانَهُ الّذى يَنْطِقُ بِهِ.» نرسيده باشد، ديگر چه كسى غير از معصوم مى تواند برسد!
🏴شروع خطبه با جمله ى «أَلْحَمْدُ للَّهِ وَ ...» بعد از آن همه گرفتارى، تنها لفظِ بدون معنا نيست؛ بلكه اظهار «مافى الضّمير» است...
🏴 وقتى اين كلام به تنهايى استعمال شود، مراد توحيد خالص، در فعل و صفت و اسم و ذات است. يعنى شخصِ عارف، با اين كلام، ستايش را در تمام امور (فعل و صفت و اسم و ذات) مخصوص حقّ سبحانه قرار مى دهد، و خلاصه، همه ى چيزها و كمالات را به او، و از او، و به سوى او مشاهده مى كند، خواه امور به سود وى؛ و يا به ظاهر به ضررش باشد. و به اين ترتيب، در آرامش كامل است؛ اگر چه به ظاهر و به اقتضاى عالم بشرى و يا وظيفه، كلامى از او صادرشود، و يا اظهار ناراحتى كند.
📚برگرفته از کتاب #فروغ_شهادت 🌱
🆔@nedayesaadat
📡Ketabrah24.ir
✅ اسلام تمامی شؤونش اجتماعی است (1)
💠[علامه طباطبائی قدس سره] در تفسیر آخرین آیه از سورۀ آل عمران بحث مفصلی را [در تفسیر المیزان با موضوع] «گفتاری پیرامون رابطه در جامعۀ اسلامی» مطرح می نمایند با عنوان «الاسلام اجتماعی بجمیع شئونه»
💠 در بخشی، از لفظ «حکومت اسلامی» استفاده نموده و پس از ذکر این مسئله که دین اسلام «قوای حکومت اسلامی را حافظ و مراقب تمامی شعائر دینی و حدود آن کرده» معتقدند که «اهتمام به امر اجتماع در حکومت و نظام اسلامی بیش از هر نظام دیگر است».
📚برگرفته از کتاب ماجرای علامه و انقلاب، ج 1، ص 141🌱
🆔@nedayesaadat
📡Ketabrah24.ir
✅ اسلام تمام شؤونش اجتماعی است (2)
🔻... این مفسر کبیر قرآن (علامه طباطبائی ره) در عبارات گوناگون، اجرای قوانین اسلام را از طریق حکومت اسلامی دانسته و معتقد است که:
✍️اسلام ضمانت اجرا را در درجۀ اول به حکومت اسلامی و در درجۀ دوم به عهدۀ جامعه نهاده تا تمامی افراد جامعه با تربیتِ صالحه علمی و عملی و با داشتن حقِ امر به معروف و نهی از منکر در کار حکومت نظارت کنند.
🔻در عبارتی دیگر می فرمایند:
✍️اسلام حکومت و مقام ولایت اسلامی را نیز مأمور کرد تا سیاسات و حدود و امثال آن را با کمال مراقبت و تحفظ اجرا کند.
📚برگرفته از کتاب ماجرای علامه و انقلاب، ج 1، ص 142🌱
🆔@nedayesaadat
📡Ketabrah24.ir
🔹 سالروز بازگشت پیروزمندانه امام خمینی (ره) به میهن اسلامی و آغاز دهه فجر گرامی باد.
،،،_____________________،،،
🆔@Nedayesaadat
📌علامه و تشکیل حکومت اسلامی در عصر غیبت(3)
🔻... برای اشاره به نظر ایشان (علامه طباطبائی ره) در مورد تشکیل حکومت اسلامی در عصر غیبت به این عبارات [از کتاب المیزان] اکتفا می نماییم:
✍️به هر حال امر حکمت اسلامی بعد از رسول خدا (ص) و بعد از غیبت آخرین جانشین آن جناب صلوات الله علیه در مثل همین عصر حاضر، بدون هیچ اختلافی به دست مسلمین است؛ اما با در نظر گرفتن معیارهایی که قرآن کریم بیان نموده و آن ایناست که:
🔹اولاً: مسلمین باید حاکمی برای خود تعیین کنند
🔹 ثانیاً: آن حاکم باید کسی باشد که بتواند طبق سیرۀ رسول الله (ص) حکومت نماید و سیرۀ آن جناب سیرۀ رهبری و امامت بود نه سیرۀ سلطنت و امپراطوری
🔹ثالثاً: باید احکام الهی را بدون هیچ کم و زیاد حفظ نماید
🔹رابعاً: در مواردی که حکمی از احکام، الهی نیست (از قبیل حوادثی که در زمانهای مختلف یا مکانهای مختلف پیش می آید با مشورت) عقلای قوم تصمیم بگیرند ... دلیل بر همۀ اینها آیات راجع به ولایت رسول خدا (ص) است به اضافۀ آیۀ «لَقَدْ كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ»...
📚برگرفته از کتاب ماجرای علامه و انقلاب، ص 144🌱
🆔@nedayesaadat
📡Ketabrah24.ir
✅ قابل توجه علاقمندان به معارف اسلامی و توحیدی
📌 شرح فرازهایی از#دعای_کمیل تالیف فخر العلماء و المحققین حضرت آیة الله سعادت پرور ره
📍از سری کتاب های شرح معارف ادعیه منتشر شد.
👈 جهت تهیه کتاب به پایگاه اطلاع رسانی و فروش ما به نشانی:
Www.Ketabrah24.ir
مراجعه فرمائید
🆔@Nedayesaadat
May 11
🏴🏴🏴
◾️امام موسی بن جعفرعلیهماالسلام:
▪️«لَيْسَ بَيْنَهُ وَ بَيْنَ خَلْقِهِ حِجابٌ غَيْرُ خَلْقِهِ، إحْتَجَبَ بِغَيْرِ حِجابٍ مَحْجُوبٍ، وَ استَتَرَ بِغَيْرِ سَتْرٍ مَسْتُورٍ، لا إلهَ إلّا هُوَ الكَبيرُ المُتعالِ.» "بحار الانوار، ج 3، ص 327، روايت 27."
▪️▪️ (ميان خدا و مخلوقات حجابى جز خود خلق نيست، محجوب است بدون آنكه به حجابى محجوب شده باشد، و مستور است بىآنكه پرده اى او را پوشانده باشد. معبودى جز او، كه بزرگ و بلند مرتبه است، نمىباشد.).
⚫️اين بيت از لطيفترين ابيات خواجه [حافظ] و در حقيقت بيان معنى كلام موسى بن جعفر عليهما السلام است که:
ميان عاشق و معشوق، هيچ حايل نيست
تو خود حجاب خودى، حافظ! از ميان برخيز
📚برداشتی از شرح غزلیات حافظ، تالیف حضرت آیة الله سعادت پرور ره
🏴🏴🏴
🆔@nedayesaadat
📡Ketabrah24.ir
✅«بُعِثْتُ لِاُتَمِّمَ مَكاَرِمَ الأَخْلاَق»*
🟢... انبياى سابق، اعمالى را آورده اند تا پيروانشان با انجام آن اعمال به عبوديت حق برسند، ولى حضرت رسول ـ صلّى الله عليه وآله وسلّم ـ اعمال ديگرى را اضافه بر اعمال انبياى سابق به امتشان راهنمايى فرمودند تا از دريچۀ عمل به آن ها، به توحيد اعظم كه همان «كمال التوحيد، نفى الصفات عنه» و به عبارت ديگر، همان «مقام محمود» است نايل گردند.
🟢 به عبارت صريح تر بايد گفت: انبياى گذشته، امتشان را تا «مقام واحديّت» راهنمايى فرمودند و رسول خدا تا «مقام احديّت»
📚برگرفته از کتاب #ثمرات_حیات، ج4، ص 144
📎*بحارالانوار، ج 68، ص373
🆔@nedayesaadat
📡Ketabrah24.ir