eitaa logo
ندای سعادت
4هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
20 ویدیو
20 فایل
#ندای_سعادت تحت اشراف دفتر حفظ و نشر آثار فقیه عارف حضرت آیت الله سعادت پرور (پهلوانی طهرانی). #تنها_مرجع_رسمی ارتباط با مدیر کانال: @saadat153 پست الکترونیک : @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">saadat153@gmail.com
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴🏴🏴 ⛈ اينچنين است حال محبّ و عاشق دلباخته اى كه عشق و محبّتش، عين شوق و محبّت به خداست [که می فرماید]: ⛈«أَمّا حُزْني فَسَرْمَدٌ، وَ أَمّا لَيْلي فَمُسَهَّدٌ، وَ هَمٌّ لايَبْرَحُ مِنْ قَلْبي أَوْ يَخْتارَ اللّهُ لي دارَكَ الَّتي أَنْتَ فيها مُقيمٍ، كَمَدٌ مُقيَّحٌ، وَ هَمٌّ مُهيَّجٌ، سَرْعانَ ما فُرِّق بَيْنَنا، و إِلَى اللّهِ أَشْكُو.» ⛈حزن و اندوه من، ديگر هميشگى است، و شبهايم بدون فاطمه به بيدارى بسر مى رود، و اندوه فراق او، نه اندوهى است كه از دلم بيرون رود، بلكه همواره در اين غصّه بسر مى برم تا خداوند مرا در خانه اى كه تو اى رسول خدا، در آن جاى دارى، اقامت دهد. ⛈زخم دل من، زخمى عميق؛ و اندوهِ من، اندوهى است شدّت يافته. ⛈چقدر زود بين من و فاطمه فاصله افتاد! و به خدا شكوه مى برم. 📚برگرفته از کتاب 🌱 https://eitaa.com/nedayesaadat
✅ فقیه عارف حضرت آیة الله سعادت پرور (ره) 🕋كسى كه در صدد اصلاح خود مى باشد و نمى خواهد كه فتنه ها و ناملايمات و غفلتها آسيبى به امور معنوى او رسانند، بايد به ذكر و ياد بسيار و جمال محبوب حقيقى مشغول باشد؛ كه: 📖«يَهْدِي إِلَيْهِ مَنْ أَنابَ، الَّذِينَ آمَنُوا وَ تَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُمْ بِذِكْرِ اللَّهِ، أَلا! بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ» «رعد: 27 و 28»: (او [خداوند] هر كسى را كه به تمام وجود به سوى او بازگشته باشد، به خود رهنمون مى شود، آنان كه ايمان آورده و دلهايشان به ياد خدا آرام مى گيرد. هان! دلها تنها به ياد او آرام مى گيرند.) 🕋 پيوسته دوست براى سالك رفيقى است كه هرگز به او خيانت نمى كند و از خطرات و خواطر كه او را ممكن است از ياد محبوب بازدارد محفوظ مى دارد، لذا بايد كوشش نمود آن را به هر طريق ممكن بدست آورده و حفظ نمود، گاهى با توجّهات و جذبات الهى، و گاهى از راههاى ديگر. 📚برگرفته از کتاب شرح غزلیات حافظ، تالیف حضرت آیة الله سعادت پرور (ره) 📡Ketabrah24.ir 🆔https://eitaa.com/Nedayesaadat
◾️به عنایت خداوند متعال، و با نگاه مادرانه حضرت صدیقه‌ی طاهره سلام الله علیها توفیق حاصل شد، چهارده شب، شریکِ غم صاحب عزا، حضرت صاحب الامر حجت بن الحسن العسکری سلام الله علیه باشیم. ◾️ از صمیم قلب از اساتید گرامی، طلاب معزز، و میهمانان و دلسوختگان أم الأئمة حضرت فاطمة الزهرا سلام الله علیها تشکر و قدردانی به عمل می‌آوریم، امید که خداوند از همه ما به کرمش قبول بفرماید. 🔹بیت عارف واصل مرحوم آیت الله سعادت پرور رحمة الله علیه 🔹مؤسسه معارفی فقهی برهان
حضرت آیة الله سعادت پرور (پهلوانی تهرانی) - ره: 💠سالكى كه به وظائف مخصوص خود عمل نكند و تنها به گفتار عاشقانه و عارفانه اكتفا نمايد، سخنورى است كه جز ملالت روحى نخواهد داشت 💠چنانكه علمايى كه به علم خود عمل نمى نمايند مبغوض درگاه الهى مى باشند و از دانش خويش جز ملالت و خستگى بهره اى نمى برند. 📚برگرفته از شرح غزلیات حافظ، تالیف حضرت آیة الله (قدس سره) 📡Ketabrah24.ir 🆔https://eitaa.com/Nedayesaadat
🌷 تو كه هم جانى و هم جانانى! 🌷هر كه شد خاكِ درت، رَست ز سرگردانى‏ 🩸زمانى حضرت معشوق تو را به ديدارش بهره ‏مند مى سازد، كه درد عشق خود را با تو ببيند 🩸معشوقا! ما عاشقيم و فرمانبر، نه فرمانروا. اين تويى كه بر ما حاكمى. گاه به هجرانمان مبتلا مى سازى، و گاه وصالمان دهى؛ گاه برانى، و گاه بخوانى. چون بخوانى، دل از دست داده و ديدارت خواهيم نمود. 🌷گَرَم رانى، وَرَم خوانى به جز كويت نبندم دل ‏🌷بخوانم تا ببينى در پى ديدار مى ‏سوزم‏ 🌷اگر جان مى‏ ستانى، مى‏ ستان، ليكن به ديدارت 🌷‏كه‌ من خوش‌دارم آن دم را كه با ديدار مى ‏سوزم‏ 📚بخشی از شرح غزلیات حافظ و سروده ای از فقیه عارف آیة الله سعادت پرور (ره). Ketabrah24.ir https://eitaa.com/Nedayesaadat
مَثَل انسان، چون حوض آبی است که تَه آن لجن گرفته باشد و انسان، ظاهر آن را تمیز می کند؛ ولی هر چند وقت یک مرتبه، از گوشه ای از آن کثافتی بالا می آید. تا این حوض از تَه پاک نشود، حالش چنین است. 📘 ، ج2، ص190 📡Ketabrah24.ir 🆔https://eitaa.com/Nedayesaadat
🟣هنگامى كه حضرت عليها السلام به دنيا آمد: 🟢«أَشْرَقَ مِنْهَا النُّورُ، حَتّى‏ دَخَلَ بُيُوتاتِ مَكَّةَ. وَلَمْ يَبْقَ في شَرْقِ الْأَرْضِ وَ لاغَرْبِها مَوْضِعٌ إِلّا أَشْرَقَ فيه ذلِكَ النُّورُ.» ( از او نورى ساطع شد كه به همه خانه‏ هاى مكّه رسيد، و در مشرق و مغرب زمين جايى نماند مگر اينكه آنجا را روشن كرد)1 🟣ساطع شدن نور از ايشان هنگام تولّد، به حساب غير طبيعى بودنش مانعى ندارد، چنانكه در جريان تولّد رسول اكرم صلى الله عليه و آله و سلم امور غير عادى ظهور يافت‏ 2 🟢و نيز هنگام تولّد حضرت على عليه السلام امور غير مترقّبه‏ اى پيش آمد 3 🟣و به طور كلّى وقوع امور غير عادى نسبت به انبيا و اولياى گذشته قابل انكار نيست، حال چرا نسبت به فاطمه زهرا عليها السلام كه در خلقت نورى و در مقام و منزلت نورانيّت بر انبيا مقدَّم است، قابل انكار يا ترديد باشد؟! 🟢ممكن است منظور از اين نور، نور ولايت كلّى و مقام و منزلت نورانيّت ايشان باشد كه انوار ظاهرى واشراقِ غير طبيعى از آثار آن است. ———————— 1.بحارالأنوار، ج 43، ص 3 2.بحارالانوار، ج 15، ص 257، روايت 9 3.بحارالانوار، ج 35، ص 37، از روايت 37. 📚جلوۀ نور، تألیف فقیه عارف آیة الله (قدس سره) 🆔https://eitaa.com/Nedayesaadat 📡Ketabrah24.ir
؟؟!! ✅میزان معاشرت زن و مرد نامحرم در جامعۀ اسلامی: ❓ارتباط و معاشرت بین زن و مرد نامحرم در جامعه همیشه یکی از معضلات بوده و برای همگان این پرسش مطرح می‌شود که دیدگاه کتاب و سنّت در این مسئله چیست؟ ✍️ قرآن در بیانی زیبا، در عین احترام به استفاده زن از حق طبیعی خود در سخن گفتن و گفت ‌و گو با دیگران، آنان را از «خضوع در قول» نهی کرده و فرموده است: «فَلَا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَیَطْمَعَ الَّذِی فِی قَلْبِهِ مَرَضٌ وَقُلْنَ قَوْلاً مَعْرُوفا»۱ شوخی‌ها، مطایبات و طنزگویی‌ها بین زن و مرد نامحرم، یا از ابتدا به قصد لذت بردن است، یا در ادامه و نهایت به آن منجر می ‌شود و علاوه بر اینکه سبب فروریختن دیوار شرم و حیا میان زن و مرد نامحرم می ‌گردد، حریم عفت و پاک ‌دامنی را متزلزل می ‌کند، انسان را به پرتگاه گناه نزدیک می ‌نماید و راه را برای فساد و فحشا هموار می ‌کند. ✍️علی علیه ‌السلام با اینکه به زنان سلام می ‌کرد، اما خوش نداشت به زنان جوان سلام کند و می ‌فرمود: خوف دارم از اینکه صدای زن در نظرم خوش آید و آنچه از این بابت در قلب من وارد می ‌شود (آثار سوء آن) بیش از پاداشی باشد که از سلام عایدم می ‌شود۲. ✍️ با توجه به آیات و روایات می توان گفت؛ برای پیش‌گیری از وقوع در حرام، بهتر است مردان از مقدّمات آن و چیزهایی که زمینه آن را فراهم می ‌سازد پرهیز کنند و این درسی است برای انسان ‌ها که مواظب رفتار خود باشند. 🔷 فقیه عارف حضرت آیت الله (قدس سره) در کتاب شریف جلوۀ نور در خصوص این موضوع می فرمایند: ✍️ ... نکته‏ ای که در کلمات حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) وجود دارد این است که آن حضرت در عبارتِ‏ «أَدْنی‏ ما تَکُونُ مِنْ رَبِّها أَنْ تَلزَم قَعْرَ بَیْتِها»۳، به غرض غایی خلقت که قرب به پروردگار است اشاره نموده و می‏ فرماید: این امر فقط با حفظ عفّت که جز در موارد ضروری با ملازمت در خانه حاصل می ‏شود، میسّر نخواهد بود. ✍️ روح آیات و روایات، بیانگر اصلی کلّی است که باید به عنوان مبنایی ‏ترین اصل در معاشرت و روابط اجتماعی زن و مرد مورد توجّه قرار گیرد و آن، حفظ عفّت و حیای زن در همه شرایط و حالات است. بدیهی است حفظ این ارزش جز با حداقلّ معاشرت زن و مرد نامحرم‏، و نیز اهتمام به وظیفه اصلی که پروردگار بر عهده او نهاده، یعنی خانه ‏داری و مسئولیّت خطیر تربیت فرزند و پرورش نسل های آینده جوامع بشری میسّر نیست. ✍️ البتّه انجام این مهمّ هیچ منافاتی با رشد علمی و معنوی و فعالیتهای اجتماعی زن ندارد، بلکه مؤیّد آن نیز هست؛ چرا که تجربه نشان داده اختلاط بدون حدّ و مرز زن و مرد، به بهانه رشد اجتماعی، علمی [و معنوی]، عوارض نامطلوبی دارد که مانع شکوفایی استعدادهای بانوان است. اگر بنا باشد به بهانه کسب علم و تخصّص و ...، فضائل انسانی و عفّت زن که ارزش اصلی اوست قربانی شود، جهل بهتر از این علم است‏. ✍️ اگر زمانی امر مهمّ و لازمی برای اسلام پیش بیاید که نیاز به دخالت زنان باشد، باید با حفظ تمام موازین و دستورات و حدود شرعی و با صلاح دید ولیّ فقیه وقت، وظیفه خود را با کمال احتیاط (نه زیاده و نه کم) انجام دهند، چنانکه این امر را در جریان خطبه خواندن و محاجّه این بزرگواران، و یا در جریان مداوای مجروحین جنگی توسّط زنان در بعضی از جنگها مشاهده می‏ کنیم. ✍️ آری، چنانچه به این پیشگیری های کتاب و سنّت گوش فرا داده می ‏شد، دنیای اسلام امروز این گونه گرفتار هرزگی‌ها و بی عفّتی ها و ازهم پاشیده شدن خانواده‏ ها نمی ‏شد. 👈این سخن که ما باید خود را با اجتماع امروز و لو خلاف کتاب و سنت باشد تطبیق دهیم، سخنی بیهوده، و خلاف نظر اسلام و قرآن شریف و احادیث اهل بیت عصمت و طهارت است. ۴ 🔶🔶 با در نظر گرفتن مطالب فوق می توان نتیجه گرفت: برای مردان و زنان، شایسته است اولاً، در موارد غیر ضروری، با نامحرم ارتباط کلامی کمتری داشته باشند تا قلب آنان از وسوسه ‌های شیطانی محفوظ ‌بماند. ثانیا، در مواردی که سخن گفتن به هر دلیل برای زن یا مرد ضرورت دارد و مجاز به ارتباط گفتاری با نامحرم است، به طور متعارف سخن بگویند و از ادای کلمات، به طرزی که مخاطب را نسبت به مسائل جنسی به طمع بیندازد پرهیز کنند. ثالثا، از پرگویی و پرداختن به سخنان طنز و شوخی، که ضرورتی ندارد، پرهیز شود. https://eitaa.com/Nedayesaadat --------- 👇
پی نوشت ها: ۱. (احزاب: ۳۲)؛ به گونه‌ای هوس‌انگیز سخن نگویید که بیماردلان در شما طمع کنند، و به شیوه‌ای پسندیده سخن بگویید. ۲ . کافی ، ج ۵، ص ۵۳۵.؛ عن أبی عبداللّه علیه‌السلام قال: کان رسول‌اللّه صلی‌الله‌علیه‌وآله یسلّم علی النساء و یرددن علیه و کان أمیرالمؤمنین علیه‌السلام یسلّم علی النساء و کان یکره أن یسلّم علی الشابة منهن و یقول: أتخوف أن یعجبنی صوتها فیدخل علی أکثر مما طلبت من الاجر. ۳ . بحار الانوار، ج ۴۳، ص ۹۱، روایت ۶۱. [زن] زمانی به پروردگارش نزدیکتر است که در قعر خانه‏ اش قرار گیرد. ۴ . کتاب جلوه نور (پرتوی از فضائل فاطمه زهرا سلام الله علیها) تالیف حضرت آیة الله سعادت پرور ره فصل ۲۳ ص ۱۷۷ چاپ انتشارات آفتاب فطرت https://eitaa.com/Nedayesaadat
✅ میلاد جلوه نور، فاطمه بتول، دخت نبی، زوجه علی و ام الحسنین علیهم السلام را تبریک عرض می کنیم. - - - ندای سعادت - - - http://eitaa.com/nedayesaadat
وظیفۀ روحانیت 🔹فقیه عارف حضرت آیة الله سعادت پرور (ره): 💠 انبيا و اوصيا ـ عليهم السّلام ـ و نبىّ گرامى و اوصيايش نيامده اند تا بشر ـ به خصوص روحانيّت را ـ [فقط] به حرف یاد گرفتن و فهميدن كلماتشان و داشتن تأليفات دعوت كنند 💠 بلكه آمده اند تا به وسيلۀ گفتار و كردار و راهنمايى به امورى كه همگى بر طبق فطرت مى باشد، بشر را به فطرت از دست رفته آنان، راهنمايى نمايند 💠و در نتيجه آنان را به شهود ملكوت و عهد ازل و توحید فطری آشنا سازند 💠و روحانيّت نيز بايد در مرحله اوّل خودش با فطرت آشنا شود و در مرحله دوم بايد جامعه را به عملى كه انبيا و اوصيا ـ عليهم السّلام ـ انجام مى دادند، به قدر درك و استفاده اى كه از بيانات آنان نموده اند، راهنما گردند. 📚منبع: دفتر حفظ و نشر آثار آیة الله سعادت پرور 🆔https://eitaa.com/Nedayesaadat 📡Ketabrah24.ir
✅ضرورت مراقبه در سلوک 🔹آنچه از ضروریات امر سیر و سلوک است، عبارت است از «مراقبه»، که از قدم اول سیر تا آخرین منزل، از لوازم قیّمۀ سالک می باشد و دارای مراتبی است. 🔹وقتی مراقبه در حدِّ خود رعایت گردید، آثار حب و عشق به جمال و کمال علی الاطلاق که فطری بشر است، در ضمیر سالک ظاهر می گردد. 📚ثمرات_حیات، ج1، ص 33 🆔https://eitaa.com/Nedayesaadat 📡Ketabrah24.ir
✅ وفور نعمت، امتحان الهى 🔹وفور نعمت، امتحان الهى براى اشخاص است. 🔹از رويّه صالحين اين نبوده كه وفور نعمت داشته باشند، لذا سالكين الهى چون وفور نعمت را براى خويش مى ديدند به حال خويش مى گريستند كه مبادا قدم بر غير طريق صالحين برداشته باشند كه اين گونه نعمت به آن ها روى آورده 🔹مراد از وفور نعمت، تنها خوردنى ها نيست بلكه جاه و مقام و اولاد و غيره را نيز شامل مى شود 🔹و البته مراد اين هم نيست كه عارفى اگر چنين بود، او عارف نيست، بلكه مراد اين است كه اين وفور نعمت، امتحان براى هر كس است و همه قدرت دارند كه تمام آن را براى خدا بخواهند. سجيّه حضرت حق نيز بر امتحان است. 📚ثمرات حیات، ج1، ص 170 🆔https://eitaa.com/Nedayesaadat 📡Ketabrah24.ir
نشانه های اهل دنیا 💠اهل دنیا كسانى هستند كه خوراک، خنده، خواب و خشمشان بسیار؛ اما رضا و خوشنودیشان اندک است. 💠از كار بد خویش عذر خواهى نمى كنند و عذر پوزش خواهان را نمى پذيرند، به وقت طاعت و فرمانبرى تنبل و در هنگامه گناه، جسور و گستاخند. 💠آرزوهاى طولانى و دست نیافتنى دارند، در حالى كه مرگشان نزدیک است، نفس خود را به حساب نمى كشند. 💠در دين، كوتاه فهم و كم اندیشند. پرگو هستند و از خدا و آخرت ترس كمى دارند و با دیدن و خوردن خوراكى ها بسیار شادمانى مى كنند. 💠اهل دنیا در نعمت و آسایش ناسپاس ودر بلا و مصیبت، بى طاقتند، كارهاى خوب و ز یاد مردم نزد آنان بى ارزش و اندک است 💠به واسطه آن چه نكرده اند خود را مى ستایند و ادعاى بيش از حد و انتظارمدح و ستایشى دارند كه شایسته اش نیستند و همواره به برشمردن و یادآورى عیب هاى مردم مشغولند. 📚سرالاسراء، ج1، ص 53 🆔https://eitaa.com/Nedayesaadat 📡Ketabrah24.ir
نیــاز عالم هســتی به وجود حجت خدا 🌅پــروردگار در نظام خلقــت، و نیــز نظــام قانونگــذارى و دیانت، ائمه و حجت هاى خــودش را خلیفه روى زمیــن قرار داد و آنان را مجراى بهره وری ها و فیض عام و خاص براى مردم ســاخت و تمام اســماء الهی را به ایشــان آموخت تا اینکه به اذن او همچون خودش در همه چیز تصرف و دخالــت کننــد و با جانشــینی خویــش و عهده دارى امــور زمین و ســاکنان آنان، آنها را بر دیگران شرافت و برترى داد و ایشان و اوصیاى بعد از خودشان در تمام زمانها صاحب اختیار و کارگزار امور زمین و مردم شدند. 🌅و چنین است که اگر حجت و خلیفه خدا در زمین نباشد خا ک هستی مردم را در خود خواهد کشید. 📚 برگرفته از کتاب الشموس المضیئه (ظهور نور) 🆔https://eitaa.com/Nedayesaadat 📡Ketabrah24.ir
✅بيا زمانى دست از تعلّقات كَوْن و مكان بشوى و از آن ها تجافى بگير و به عالمى بالاتر از مادّه پرواز كن و ببين كه تو اين جسم و جان متعلّق به خاك نيستى، بلكه تو برتر از همه موجوداتى، تو جهانى هستى كه در دام تن و تعلّقات اسير شده اى. 📘برگرفته از کتاب راز دل، شرح گلشن راز شبستری. 🆔https://eitaa.com/Nedayesaadat 📡Ketabrah24.ir
✅از وصایای امام محمد باقر علیه السلام به جابر: 🔹...تو را به پنج چيز سفارش مى كنم: اگر به تو ظلم كنند، ظلم نكن و اگر به تو خيانت كنند، خيانت نكن و اگر تو را تكذيب كردند، خشمگين مشو و اگر تو را ستودند، شادمان نگرد و اگر سرزنش شدى، بى قرارى مكن و در چيزى كه درباره تو گفته اند بينديش، اگر آن چيز در تو بود. 🔹گرفتارى واندوه بى ارزش بودن در نزد خداوند به خاطر خشم تو از حق، از گرفتارى و بلاى بى ارزش بودن در نزد مردم بيشتر است و اگر آن چيز در تو نبود، اين تهمت پاداشى است كه بدون رنج و زحمت به دست آورده اى. 📘بحارالانوار، ج 75، ص 162- 165، حديث 1. 🆔https://eitaa.com/Nedayesaadat
🏴 « قَالَ أَبُو الْحَسَنِ الثَّالِثِ ع ◾️ الْغِنَاءُ قِلَّةُ تَمَنِّيكَ وَ الرِّضَا بِمَا يَكْفِيكَ وَ الْفَقْرُ شَرَهُ النَّفْسِ وَ شِدَّةُ الْقُنُوط» «بحار الأنوار (بيروت)، ج‏72، ص: 109» 🏴 امام هادی علیه السلام : ◾️بى نيازى، قلّت و كمى خواهش‌هاى درون و راضى بودن به عنايت الهى است. ◾️ و فقر نفس، شدّت نااميدى از قدرت خويش و يأس از واقعيت‌ها است. 💢ندای سعادت؛ مرجع رسمی دفتر حفظ و نشر آثار آیة الله سعادت پرور (ره) https://eitaa.com/Nedayesaadat Www.ketabrah24.ir
✳️علت غايب بودن حجت خدا از ديدگان مردم ✅ [در روایات آمده«به واسطه ستمگرى و جهالت مردم، خداوند ديدگانشان را از مشاهده او(حضرت ولی عصر عج) فرو خواهد بست». 🔅باتوجه به اين جمله، ظاهرا مقصود از ظلم و جهل، تمام اَشكال آن است یعنی: 1⃣ظلم مردم به يكديگر 2⃣ظلم به خودشان به خاطر پيروى نكردن از حق و فطرت و حجت هاى الهی 3⃣جهل نسبت به حجت خدا 4⃣جهل نسبت به وظايف شرعى. 📚برگرفته از کتاب الشموس المضیئة (ظهور نور) 🌱 🆔https://eitaa.com/Nedayesaadat 📡Ketabrah24.ir
💠وقتی محبت سالک، محبت صادقه و با صفا شود و رفتار و معامله اش با حق تعالی نیکو گردد، دیگر محبت دنیا در دل سالک نمی ماند که لازم شود آن را از دل خارج نماید. 💠و تا هنگامی که محبت دنیا و ما فیها در دل سالک وجود داشته باشد، صفا و وُدِّ الهی وجود ندارد. 📘ثمرات حیات، ج1، ص 220 🆔https://eitaa.com/Nedayesaadat 📡Ketabrah24.ir
حضرت امام جواد علیه‌السلام: مَنْ لَمْ یَعْرِفِ الْمَوارِدَ أعْیَتْهُ الْمَصادِرُ. (بحار‌الانوار، ج68، ص340) فرمود: هرکس موقعیت‌شناس نباشد، جریانات، او را مى‌ رباید و هلاک خواهد شد. ع 🆔https://eitaa.com/Nedayesaadat 📡Ketabrah24.ir
🇮🇷 امام خمینی از نگاه فقیه عارف، حضرت آیة الله سعادت پرور (پهلوانی طهرانی) قدس سرهما 🇮🇷 احياگر اسلام ناب محمدى- صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم-، عالم فرزانه عارف بزرگ ... بزرگمرد ميدان علم و عمل، ميدان دار تواناى علوم عقلى و نقلى، عارف باللَّه و محبوب خدا و اولياء خدا 🇮🇷احياگر دين و ايمان و برپادارنده ولايت و حكومت اسلامى، و نجات دهنده كشور از چنگال پادشاهان پس از قرن‏ ها ستمگرى 🇮🇷آيت اعظم پروردگار و حجّت خدا بر اهل زمين در اين زمان، حضرت امام سيّد روح اللَّه موسوى خمينى- رضوان اللَّه تعالى عليه- ... 🇮🇷بعد از سال ها تبعيد... و پس از بازگشت به ايران و بنيانگذارى انقلاب اسلامى با تدابير حكيمانه، سكان رهبرى انقلاب را به دست گرفت... https://eitaa.com/Nedayesaadat
✅علت طولانی شدن غیبت 💠غيبت ‌هاى پيامبران براى آزمايش امّتشان بوده است و مقدار طولانى شدن دوره آزمايش هر امت بر حسب نقص و كمال عقلى و ايمان و اقبال و توجه آنان به فطرت توحيدى خودشان است 💠 و از آن‏ جا كه امت پيامبر صلّى اللّه عليه و اله و سلّم، از اين جهات، كامل ‌ترين امت‌ها هستند، هم در زمان خود پيامبر و هم در زمان جانشينان ايشان به قدر كمالاتشان مورد امتحان قرار گرفته‏ اند 💠و بعد از آن نيز چون روز به ‏روز كمال عقلى بيشترى يافته ‏اند با غايب شدن امام دوازدهم و طولانى شدن غيبتش تحت آزمايش بزرگترى واقع شده‏ اند 💠و بعد از سپرى شدن اين دوره آزمايش، زمان ظهور قائم و غايب منتظر فرامى ‏رسد و هنگامه تحقق وعده الهى و چيره شدن دين اسلام بر همه اديان برپا مى ‏گردد. 📚برگرفته از کتاب ظهور نور تالیف فقیه عارف حضرت آیة الله پهلوانی تهرانی(ره) 🆔https://eitaa.com/Nedayesaadat 📡Ketabrah24.ir
🌸هركس كه ندارد به جهان مهر تو در دل 🌸حقّا كه بود طاعت او ضايع و باطل... 🔸اى سرور اولياء ع! اين محبّت توست كه سبب قبولى طاعات است. دل آن كس كه از ولايت و محبّتت تهى گشت، چه طاعت و عملى مى تواند داشته باشد، تنها عبادات او مشقّتى است كه بر خود نهاده‏. 🔸اى علىّ! محبتت در دل ما ازلى است، چگونه مى شود آن را ناديده گرفت. از جان خود مى توان گذشت، ولى از محبّت تو خير. 🔸 اى علىّ ع! تو نه چنانى كه توان وصف تو به جمال و كمال ظاهر و باطن نمود، مقام و منزلتت را جز خدا و رسولانش و رسول اكرم و فاطمه و فرزندانش (ص) نتوانند ستود. 🔸 تنها نجات [ما] در اين جهان و جهان ديگر دست تولّى به دامن علىّ عليه السلام زدن و فرمان او بردن است . ✍️برگرفته از شرح غزل 379 حافظ (نسخه قدسی)، آیة الله سعادت پرور (قدس سره)🌱 https://eitaa.com/Nedayesaadat https://ketabrah24.ir
12.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ بیان دو حدیث از امیرالمؤمنین علیه السلام توسط فقیه عارف حضرت آیت الله سعادت پرور (قدس سره) امیرالمومنین علیه السلام می فرمایند: «سکر الغفلة و الغرور ابعد افاقة من سکر الخمور ؛ مستی غفلت و غرور از مستی شراب طولانی تر است» در حدیث دیگری می فرمایند: الشَّرُّ كامِنٌ في طَبيعَةِ كُلِّ أحَدٍ، فإن غَلَبَهُ صاحِبُهُ بَطَنَ، و إن لم يَغلِبْهُ ظَهَرَ ؛ بدى در نهاد هر فردى نهفته است . اگر انسان بر آن چيره شد ، همچنان در نهان مى ماند و اگر چيره نشد ، آشكار مى شود . منبع روایات : غررالحکم و درر الکلم https://eitaa.com/Nedayesaadat https://ketabrah24.ir